Jump to content
FAS Goran
odejan

Fiat Multipla 1.9 JTD - zamena termostata

Recommended Posts

pozdrav

posto je doslo hladnije vreme,pa je potrebno grejanje a moja multipla 1.9 jtd negreje nikako*jedna kockica na indikatoru*,po danu jos nekako ali kad zahladni nocu i ujutro nikako negreje tj.jedva

i tako ja odem i radnju u somboru kupim termostat 4600 din i alat u ruke
bogami sam se namucio bilo mi je potrebno 5 sati otprilike ali mozda sada kad bih opet menjao bilo bi sigurno potrebno manje jel sada znam odakle poceti i sta uraditi
skinuo sam lepo akumulator,creva od turbinr i usisa ,protokomer i neki mali hladnjak koji ide od usisne grane prema egr *predpostavljam da on snizava temperaturu izduvnih gasova koji idu nazad kroz egr u usis*malo zajeban posao ali uspeo sam da ga odmaknem od termostata i sad kad sam ga nazad vracao taj egr hladnjk prilikom sastavljanja nisam ga fixirao za temostat nego sam cak tu uskicu koja se sarafi za saraf od termostata savio daq aako nekad
JA OPET ILI NEKO DRUGI KAD SE BUDE RADILO NE MUCI JEL GA JE MALO JEBENO SKINUTI

sada kad sam ga promenuo u roku od kilometar*napolju +12* je digao na dve crtice a posle 3 km na 4 i grije ko lud,
da nezaboravim kada ga rastavljate kad otkaite creva postavite neku kanticu da sacuvate antifriz i da se izluftira sistem imate dva sarafcica na gornjoj strani hladnjaka i jedan na vodu za grejanje u kabini ,popoustite ih cisto da izadje vazduh da se ispuni sistem za hladjenje bez vazdusnih cepova,
zao mi je sto nisam slikao ali stavio sam telefon u dzep da to sve zabelezim ali........ruke su mi bile toliko masne da evo drugi dan jos uvek nemogu da ih operem ...........ako nekome treba pomoc oko menjanja slobodno me kontaktirajte
izgledalo mije lako kad sam video da na termostatu ima samo dva sarafa ali doci do njega je bilo mnogo teze,posebno odvojiti vod od aupuha do egr koji mi je i zadao najvise muke u samom posli........ah ti inzinjeri zasto to tako zakomplikuju........

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav,

Imam isti problem sa mojom Multiplom, termostat kada malo zahladni stoji na jednoj crti i nema grejanja u kabini što stvara problem zimi.

Pošto sam je ja kupio u februaru ove godine nekako sam izdržao sve ovo vreme ali sada je došao trenutak verovatno zamene termostata.

Koji termostat si kupio mislim koje marke pošto na tržištu ima svakojakih.

Zašto si skidao creva koji vode od interkulera do egr ventila da li ona zaista smetaju.

Da li si dobio novi dihtung zajedno sa termostatom ili se on kupuje posebno.

VELIKI POZDRAV SVIM MULTIPLISTIMA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobije se dihtung sa termostatom tj gumica ali ja sam je ipak malo blago namazao silikonom.creva od interkulera i usisa sam skodao jer je lakse prici onom malom hladnjaku od egr ventila koji mora da se otkaci sa izduva prema egru da bi mogao da skines termostat.ne znam koji je ali bilo je za 6500 i za 4600 pa sam se ja odlucio za jeftiniju verziju i ovo je preskupo jel ustvari unutra je naj obicniji termostat,negde sam procitao da se moze u principu u crevo od termostata prema hladnjaku uglaviti unutar njega termostat od reno 4

ali pricao sam sa jednim majstorom u vezi toga i ima logike da se i principu bilo koji termostat moze staqviti na to crevo tj samo ustvari termostat sa kucistem koji je predvidjen za montazu na creva a ne na blok,recimo nesto slicno ima lada samara samo bi morao da blindiras jedan izvod od tog termostata,

inace sada kad bih radio ponovo trebalo bi mi sat dva a inace sam radio 5 sati jel sam skidao akumulator nosac akomulatora protokomer i creva od interkulera i usisa a sve to da bi mi bilo pristupacno i lakse,mozda to i netreba rtako nekome ko je upucen ali meni je zaisra bilo lakse........

Edited by neshaoct
isključi CAPS LOCK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na konkretnom odgovoru.

Verovatno ove nedelje ću se baciti na posao pa ću staviti svoj komentar i po mogućstvu i slike skidanja i ugradnje Termostata.

Što se tiče termostata za Reno 4 čitao sam u temi ali nisam voljan da eksperimentišem sa skupim posledicama koje mogu da proiziđu iz blokade termostata kada ostane zatvoren (u 100% slučajva termostat Renoa 4 ostaje zatvoren i dolazi do havarije), kada budemo našli termostak koji kad zaglavi ostaje otvoren prvi ću ga ugraditi ali do tada moramo original sa kućištem koji je papreno skup i za nemca, a kamoli za nas.

Pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo napokon zamenio termostat na Multipli,ali pre zamene usledio je problem koji sam imao na kolima.

Lepo ja vozim putem preko Debelog brda prema Bajinoj bašti i kao po običaju temperatura zbog neispravnog termostata stoji na jednoj crti, ali odjednom počinje da ide crta po crta i ja se obradovao kao možda se termostat povampirio i proradio ali počela temperatura da skače i kada sam silazio sa Debelog brda vratila se na tri crte i tako da ne dužim vratim se ja u Beograd i odmah zovem Gorana sa Altine (Zemun) i objasnim šta mi se desilo kad on reče najverovatnije vodena pumpa (menjao je u avgustu na velikom servisu i prešao 12000km).

Odem ja odmah kod Gorana primi me preko reda i stvarno otišla pumpa, eto zašto treba menjati delove kod majstora koji daju svoje delove jer tada imaš garanciju, doduše nije Goran kriv zato što je riknula nova pumpa ali svaka čast Goranu jer odmah je rekao da će zameniti vodenu pumpu i ako treba termostat.

Naravno da je i termostat trebalo zameniti jer je ostao zaglavljen u otvorenom položaju i sada sve funcioniše besprekorno, u kabini kada pustiš grejanje možeš slobodno go da budeš koliko ovo furunče greje.

Slike nemam jer nisam ja menjao tako da smo ostali uskraćeni za postupak skidanja i nameštanja termostata.

Cena zamene sa njegovim originalnim delom je 8500 dinara. Sada temperatura ostaje zakucana na četvrtoj crti.

Evo toliko od mene možda će nekom zatrebati ova informacija.

Pozdrav svim Multiplistima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta da Vam kažem kada se te sreće i taman sam se ponadao da je sve u redu ali ne vredi mislim da je isti simptom u pitanju OPET OTIŠLA VODENA PUMPA, ja zaista nisam u stanju da poverujem da je toliko škart delova uvezeno pa se meni ponavlja već drugi put za kratko vreme.

Danas stvarno nemam sreće i Servis Goran radi tek u ponedeljak 09.01.2012.

Ponekad pomišljam da nije samo u pitanju pumpa već je možda neki drugi problem koji pravi problem da ode po drugi put pumpa. Napominjem da sam radio veliki servis isto kod Gorana i da je čovek sve promenio po standardu šta se sve menja uključujući i remenicu alternatora.

Pitam Vas da li je neko imao ovakav problem do sada na Multipli 1.9 jtd do sada.

Pozdrav i Srećna Multiplistička Nova Godina.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko razumem, imaćeš garanciju na tu vodenu pumpu stavljenu pre mesec dana, ali stvarno je čudno ta baš toliko kratko traju...prošla ti je potrajala od avgusta do decembra, ako sada opet to bude bio problem, ova je onda jedva spojila nekih mesec dana... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne dolazi problem sam od sebe već možda po navici.

Opet isti simptomi za termostat kako je došlo hladno vreme tako pošeo da zafrkava, jedva podigne na drugu crtu, a grejanje počinje kada krenem sa Vidikovca negde oko Topčiderske zvezde. Naravno okrenem Gorana i zakažem kontrolu gde je konstatovano da je termostat ostao otvoren sve vreme i kao takav nije imao svrhu u ledenim danima da postigne radnu temperaturu. Zamenjeno i uzmem ja vozilo i počnem da vozim i čekam da počne da diže temperaturu crtu po crtu, izađem na auto put ka gazeli i idem jedno 90-100 a temperatura ne mrda grejanje onako i tek pred gazelu podigne jednu crtu i tako do Vidikovca nije dizala temp. već ostala na dve crte a grejanje onako sobzirom da je napolju +10 i ne može da se konstatuje kakvo je ono duva toplo ali u hladnim danima mislim da će biti slabo.

Opet ja sinoć zovem servis Goran, javi se majtor Pera i kaže nemoguće pa stavili smo novi termostat i rekao da doteram ponovo da vide šta je. Upalim jutros auto i on od Vidikovca do Zemuna na jednoj crti, primili me i radio auto jedno sat u mestu kako bi digao temp. na radnu i na kraju stavili karton napred ispred hladnjaka da vide kako se ponaša a temp. ostala na dve crte, krenem ja ka kvantašu grejanje radi ali na displeju ostale dve crte.

KAKO, ZAŠTO. Tvrdim da temp. mora da bude kako god voziš na radnoj temp. i mora da bude zakucana na 85-90 stepeni a to je u ovom slučaju na četvrtoj crti.

Šta da radim ima li neko neki predlog.

Veliki pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo još nešto da pitam.

Da li postoji senzor i gde se nalazi koji daje info kompu koja je temp. koji opet to pretvori u crtice na displeju.

pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma brate, menjaj ti opet termostat...kakav karton i bakraci....I nov termostat moze da ne valja...Temperatura mora da bude na pola...

Pa sobzirom da su to isti motori kao na stilu...pokazivac temperature mislim da je na kucistu termostata...ali neka me neko ispravi ako gresim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja isto mislim da je do termostata ali znaš kakvi su majstori tvrde da kada se uključi grejanje na četvorku ventilatora da mora da opadne temperatura na motoru????? a ja mu kažem prijatelju ja vozim auto 140 na auto putu sa 4000 obrtaja gde se u celom sistemu nalazi oko 6 litara tečnosti i da motor mora da ima radnu temp. i da otvaranjem termostata i njegovim zatvaranjem ono u sebi reguliše temp. koja mu je radna i ako valja termostat on neće da otvori sistem bezveze nego ga drži zatvorenim dokle god ne dobije signal da je prešao zadatu temperaturu.

Mislim da polako gubim strpljenje ali ..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi...u voznji nikako ne sme da obara temperaturu, ako ti u voznji obara onda je termostat opet otvoren...termostat tome sluzi...fa ne propusta vodu kroz hladnjak, da se ne bi hladila...samo ti trazi da ti on ponovo zameni termostat...i ja sam kod mene na autu menjao 2 puta termostat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

slusaj igore sto se tice 4 te brzine ventilatora ona zaista obara temperaturu motora ali asamo kada su temperature vani recimo ispod -10 recimo,prosle godine prilikom onih temperatura od - 20 trebalo mi je 30 km voznje da postignem radnu ,postigao bi on prije ali grjes kabinu da oduva stakla a on ujedno hladi motor ,,,,to je ziva istina ako je vani - 10 i taj vazduh kad prekleti preko tog malog hladnjaka on obara temperaturu na 4 toj brzini a kad je napolju + 10 to nije isto,ja ti to pricam iz mog iskustva n

nisu dzaba ugradjivali u neke modele i vebasto jel prvo kabina joj je veca nego u ostali autima duplo to je mini van,reko koji kombi moze da se izbori sa temperaturom zbog velikog prostora zato ventilator kad se stakla odmrznu ali to vazi samo kad su veliki minusi drzi na 3

da bi ugrejao ceo taj prostor u multipli logicno je da mi palimo 4 ku da sto pre ugreje ali nam je kabina ogromna i nije isto ugrejati stilo mareu ili alfu sa tim motorom i multiplu onaj u stilu ce prije ugrejati kabinu i nego ja i ti,a nama se ujednoi vise hladi auto zbog velikih povrsina stakla i lima na krovu i ujedno imamo vecu potrebu za grejanjem i palimo tu 4 tu famoznu brzinu da bi dopremilagrejanje i nazad za putnike ali jbg zima sa velikim minusimA CINI SVOJE ILI KUPITE AUTO SA WEBASTO GREJANJEM u grckoj i africi nam nebi ni trebalo grejanje ali svedska kanada rusija bez webastog tesko da bi se ugrejali u multipli i kombijima ko ima kombi sa mono volumenom taj zna sta pricam

,kada je vreme normalno nesme da obara ni na 4 brzini a to je do -5 -10 vec nevazi

jos jedan savet u uputstvu za mutiplu a to vazi i za ostale modele,pise ako sam dobro preveo da :za brze odmrzavanje stakla ukluciti zimi klimu jel je hladan vazduh ujedno i suv pa veze vlagu sa stakla za sebe i brze ih odvlazi znaci smer duvanja skroz u desno na crveno +4 ta brzina ++klima.......

Edited by odejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E još samo da se izborim sa majstorima i ubedim ih da je termostat. :help: :help: :help:

Druze kineski termostati koji se prodaju po radnjama su macka u dzaku...svaki drugi radi kako valja . Ja to sebi i drugima kad postoji sumnja dokazujem tako sto u crevo nabijem termostat od renoa 5 i napravim krug...ako greje kabinu i drzi iglu gde treba onda je "original" za kantu makar bio montiran juce .

Jeste neki ce da se mrste al sta cu im ja . Montiram coveku na alfu 156 nov T on zove sutra kaze brze dize temp al u mestu na 2ci vent pada temp i obori do ladnog(sedeo ispred zgrade da vidi dokle ce)...objasnim mu prednosti i mane , vratio neispravan u radnju i montirao R5 term koji radi i kosta 350 din .

Share this post


Link to post
Share on other sites

uglaviš ga u crevo koje ide od termostata prema hladnjaku ako sam skontao dobro..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo malo pa zar nije da paše u crevu termostat od Renoa 4, a vi ovde govorite o Renou 5 ili je to možda isto.

pozzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko zna valda....ja bas i ne znam....ali definitino radi kako kolega kaze........kazu cak da je i sam motor od 4 tvorke isti kao od 5 tice samo je usis i izduvdrukciji pa je valda i ovo drugo slicno.

Edited by odejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo.

Ja imam isto jedan problem sa multiplom pa se nadam da cu ga uz pomoc vas resiti.Naime nemam grejanje u kabini ni malo.Motor postigne normalnu temperaturu od 4 crte (1.9 jtd) ali grejanja ni od korova.Klima mi normalno radi (hladi),ventilator radi na sve cetiri brzine,creva koja ulaze u kabinu su topla.Sta mi je ciniti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na hladnjaku i na vodu prema malom hladnjaku u kabinina 19 jtd pogledaj mozdaa ikod tebe jetamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesuje me gde se ozracuje sistem posle menjanja termostata na multipli 1.6 benzinac 2002 god

pozz nikola interesujeme gde se nalazi ter. kod multiple 1.6 ako si sam menjao i jel tesko za skidanje to jest za zamenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...