neshaoct 9584 Posted October 3, 2011 Dubinsko ili samo osnovno pranje automobila kao priprema pred nastupajuću zimu, kao i koja je najbolja zaštita od korozije, pitanja su koja ''muče'' vozače ped svaku zimsku sezonu. Takozvano pranje ''spolja i iznutra'' može se priuštiti za 500 do 600 dinara. Ali dubinsko (hemijsko) pranje automobila je potpuno druga priča. Ono podrazumeva mnogo više od usisavanja unutrašnjosti vozila. Mašinama, praškovima i autokozmetikom ovakvim pranjem moguće je otkloniti fleke sa sedišta, tapacirunga, mebla... Vreme potrebno za ovakvo pranje je oko tri do četiri sata, a košta najmanje 3.000 dinara. Nanošenje kompletne zaštite protiv rđe kod autolimara, u zavisnosti od veličine vozila, košta između 5.000 i 15.000 dinara, a u servisima za pranje i podmazivanje vozila upozoravaju vozače da iskoriste tople i suve dane kako bi zaštitna sredstva imala pravi efekat. Automobili novije generacije, recimo od 2000. na ovamo, imaju pocinkovan lim i garanciju i do 12 godina (možda neki i više) da se neće pojaviti korozija na limariji, ako nije oštećena. Međutim, stručnjaci savetuju i da se na spoljašnjost novijih modela makar nanese vosak kao preventiva. Za različite delove na vozilu postoje različita zaštitna sredstva koja doprinose njihovom nerđanju. Za podnu zaštitu koristi se antikorozivno sredstvo na bazi bitumena koje je crne, sive ili bele boje i uglavnom se nanosi običnom četkom, ali se preko njega pod ne može se farbati. Za sajtne, rubne i delove kod točkova najbolju zaštitu pružaju sredstva koja se sastoje od plastičnog PVC materijala dok se vosak koristi pre svega za unutrašnje delove vrata, ispod tapacirunga. ''Vrlo je važno da se sredstva na bazi PVC i voska nanesu pomoću specijalnog pištolja i kompresora u servisu kako bi se na pravi način zaštitom popunile sve rupe na vozilu'', kaže Vladimir Mitić, automehaničar i dodaje da se svaka zaštita nanosi u dva ili tri sloja. Veruje se da je podna korozija prvi znak da je vozilo zrelo za otpad. Međutim, iskusni kažu da postoji rešenje i za najgore situacije kad se na četvorotočkašu uhvati dubinska rđa. ''Ako zaštitu probije rđa, onda se na tom delu automobil mora obrusiti brusnim kamenom ili čeličnom četkom. Onda se nanosi antikorozivno sredstvo i sačeka se pola sata kako bi ono ''pojelo'' rđu. Potom se taj deo vozila čisti šmirglom sve dok lim ne počne da se sjaji'', objašnjava Miroslav Jeremić iz auto-servisa. Dobre aluminijumske felne omogućavaju automobilu bolji odziv na kočenje i ubrzanje, što znači preciznije upravljanje vozilom i bolje ponašanje u krivinama. Da bi sačuvali felne od nečistoće i korozije potrebno redovno prati i to ručno, mekim četkama i sunđerom. Najvažnije je prvo dobro oprati grubu prljavštinu, bez sunđera. Felne se ne peru sredstvima koja sadrže kiselinu i kaustičnu sodu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted October 3, 2011 Dobre aluminijumske felne omogućavaju automobilu bolji odziv na kočenje i ubrzanje, što znači preciznije upravljanje vozilom i bolje ponašanje u krivinama. Da bi sačuvali felne od nečistoće i korozije potrebno redovno prati i to ručno, mekim četkama i sunđerom. Najvažnije je prvo dobro oprati grubu prljavštinu, bez sunđera. Felne se ne peru sredstvima koja sadrže kiselinu i kaustičnu sodu. preuzeto sa - Auto BlogNajbitnija stavka, po meni, samo da su felne citave. Sto se tice dubinskog, takodje podrzavam.Ostalo spada pod "automobilhipohondriju". Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted February 10, 2012 (edited) Nemam garazu a auto mi je prljav toliko da mi ga je muka gledati. Verovatno ste primetili da perionice ne rade uopste, a i da nadjem neku verovatno bi mi se auto smrzo skroz. Kako oprati auto po ovom minusu? Edited February 10, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irokanji 0 Posted February 10, 2012 nikako, cuti i cekaj da otopli ne cackaj mecku, posle ces da kukas kako ti se svasta nesto zaledilo, pocev od vrata i prozora od stroke jos niko nije umro, gledajuci samo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17455 Posted February 10, 2012 Upravo tako, u sopstvenoj reziji dok ovo malo ne popusti ne pokusavaj nista. Ja pre neki dan krenuo samo da operem stakla, kako predjem krpom odmah ledi. Zamisli tek da zveknes neku vecu kolicinu vode na auto.Ostaje nam samo da uzivamo u avataru koji je postavila Irokanji i cekamo priblizno takve vremenske prilike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 10, 2012 1) U perionicama u tržnic centrima. Zira znam da ima, a Ušće i Delta City nisam siguran. Opereš i ostaviš ga kod njih par sati ili ceo dan da se osuši. 2) Suvom parom kod Džonija koji je jedan od partnera Kluba.3) Gorenavadena dva predloga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 10, 2012 ili da se auto pere slanom vodom... :question: Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvla 16 Posted February 10, 2012 (edited) A pranje cetkama na OMV koje ima sushenje toplim vazduhom na kraju? Mada verujem da se voda zavuce po raznim kanalima, kederima i gdesvejosh ne.. Edited February 10, 2012 by dvla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest gall Posted February 10, 2012 Postoji i perionica u Imo centru na nivom beogradu,u garazi.tamo sam prao auto proslih zima,mada je uvek guzva kod njih. Ja ga oprah u perionici u kraju.topla voda i posle suve krpe i auto blista.malo bolje obrisati oko vrata i bravica i nema da ledi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted February 10, 2012 Ja posle idem kod Dzonija u steam, zvao jutros kaze rade regularno Quote Share this post Link to post Share on other sites
makkisa 0 Posted February 10, 2012 ja svoj danas oprao detaljno sve iznutra ,auto bio upaljen a ja uzeo aktivnu penu u spreju i naprskao sve tepihe i sedista(prevrnuta koza),sacekao 15-tak minyta ,uzeo vlaznu magicnu krpu i sve istrljao. zatvorio auto i ostavio da radi pola sata sa grejanjem na max,otvorio sve usisao,prebrisao ,naprskao siikonom ,ubacio dve nove jelkice. nakon toga sam ga prao na zetone ali samo do visine prozora nisam hteo iznad da ne zalede stakla i brave,a ovako sam oprao so i alu felne koje su bile pune leda pa je tresao volan kada vozim preko 80km. to je to ,ja zadovoljan jer mi je najbitnije bilo da je unutra cist. pozzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted February 11, 2012 Ja razmisljam da moje cudo operem odozdo i da ocistim blatobrane od snega i soli posto se nakupilo katastrofa... Sta mislite da li je to pametno na ovim minusima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 11, 2012 ^^^ Ja tako prao pa mi se navatao led na rameninima,morao sam u garazi cekicem da skidam....sad imam sneg koji mi se pretvorio opet u led. Znaci svaki put moram u garazu da cistim....ocisti samo nemoj vodu, veliki je - Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted February 11, 2012 Već godinama praktikujem da operem auto odozdo kad prođe zima. Ali, da idem da ga perem po ovom kijametu i minusu, neka hvala. Preživeće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 13, 2016 TestAutomobila video: Priprema automobila za zimu Leskovčanin ovog puta daje savete oko zime : Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted December 13, 2016 Da l' da uopšte gledam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 13, 2016 Neka pogleda ko ima vremena, pa da nam prepriča. Nadam se samo da nije pominjao Jelenu Rozgu Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted December 13, 2016 Pominjao dci i zaleđenu naftu Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted December 13, 2016 Reinkarnacija "Majstor Rileta" iz SAT-a Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksa_indjija 4 Posted December 13, 2016 Rile je za ovog Ferdinand Porse licno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted December 13, 2016 Nisam imao priliku da se razgovaram s obojicu Quote Share this post Link to post Share on other sites
m1hajlo 3 Posted January 4, 2017 Je l' se išta promenilo za ove četiri godine ili se i dalje po ovom minusu auto ne pere? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted January 4, 2017 Samo nemoj prati, pa kad ti zarđa od tona soli koje su prosuli po putu biće kuku & lele. Ja perem auto ujutro, posle ga vozim, sve se to lepo prosuši i to je to. Jedino stavim malo izolir trake preko vozačke brave da ne bi tu ulazila voda. Naravno kedere namazati, ali to je trebalo još pre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
m1hajlo 3 Posted January 4, 2017 Sta da radimo mi sto smo zakasnili malo A prognoza je... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 4, 2017 Možda baš i ne mora kada bude tako veeeeliki minus, ali generalno po nekim uobičajenim zimskim uslovima slobodno se pere auto. Jedino...danas pisalo minus 10, posle minus 8, tokom dana minus 5, ali napolju se topio sneg. I Stilo mi je pokazivao plus, tj. 2.5 stepena. Nekako, ne znam gde im je taj veeeeliki minus koji je kao danas bio, a najavljuju ga i u narednih par dana... Quote Share this post Link to post Share on other sites