Jump to content
FAS Goran
barcode

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet - change engine oil / check engine oil

Recommended Posts

Nova Croma, 1.9 MJTD 2007

Sinoc kad sam sisao sa autoputa i trazio parking mesto, primetio sam da se ukljucio ventilator na hladnjaku i da je pocelo cudno da se oseca iz ausuha. Skapirao sam po secanju da je poceo da radi regeneraciju DPF-a, ali je posle par sekundi u leru poceo da fleshuje lampicu sa uljem, pa sam ga odmah ugasio, sacekao malo i ponovo upalio da vidim poruku o gresci. Upalio se normalno, posle par sekundi poceo da flesuje lampicu sa uljem i izbacio 'Change engine oil'. Napominjem da je ulje promenjeno pre nesto manje od 10.000 i da onaj servisni interval na racunaru ima jos 10.000 do promene ulja.

Naravno da cu da promenim ulje cim budem stigao, samo me interesuje sta se tu desilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica se upalila zbog slabijeg kvaliteta ulja. Zbog toga ti je izbacio poruku ''Change engine oil''. Neki noviji motori (konkretno, Fijatov MJET sa DPF filterom) imaju senzore koji kontrolišu i kvalitet ulja, a ne samo pritisak i nivo. Fijatova preporuka da sa tim uljem ne prelaziti više od 500 km od prvog paljenja lampice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulja ima dovoljno, a hvala na pojasnjenju za kvalitet ulja, to za 500 km je neka zvanicna preporuka ili odokativna metoda, cisto da znam, a ne planiram da predjem vise od 100 km do zamene.

I neka ide do 100 djavola kad ulje ne moze da izdrzi vise od 10.000, a pola od toga vozeno po evropskim autoputevima uz kvalitetan dizel.

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

I neka ide do 100 djavola kad ulje ne moze da izdrzi vise od 10.000, a pola od toga vozeno po evropskim autoputevima uz kvalitetan dizel.

:question: ovo nema veze sa kvalitetom ulja

Edited by lancia

Share this post


Link to post
Share on other sites

to za 500 km je neka zvanicna preporuka ili odokativna metoda, cisto da znam, a ne planiram da predjem vise od 100 km do zamene.

:yes Iz uputstva za Grande Punto.

2. Motorno ulje lošeg kvaliteta

(samo Multijet verzije sa DPF-om)

Signalna lampica se aktivira zajedno sa obaveštenjem na displeju (za određene verzije i tržišta). U zavisnosti od verzije, signalna lampica se može aktivirati na sledeće

načine:

–u trajanju od jednog minuta svaka dva sata;

–u ciklusima od po tri minuta pri čemu se

signalna lampica isključuje u vremenskom

intervalu od pet sekundi sve dok se ulje ne

zameni.

Nakon što se prvi put aktivira signalna lampica, svakog narednog puta kada startujete

motor, ona će nastaviti da svetli na gore

opisan način sve dok ne zamenite ulje. Na

određenim modelima se pojavljuje odgovarajuće obaveštenje na displeju (za odre-

đene verzije i tržišta), zajedno sa signalnom

lampicom.

Ukoliko je signalna lampica aktivna, to ne

znači da je automobil neispravan, već samo

obaveštava vozača da je neophodno promeniti ulje usled regularnog korišćenja vozila.

Motorno ulje brže gubi na kvalitetu usled:

– korišćenja vozila uglavnom za gradsku vož-

nju što zahteva češće obnavljanje DPF-a,

– korišćenja vozila na kratkim relacijama pri

čemu motor nema dovoljno vremena da postigne svoju regularnu radnu temperaturu,

– učestalih prekida procesa obnove, koje signalizira aktiviranje signalne lampice DPF-a.

Ulje lošeg kvaliteta treba što je moguće pre zameniti čim se

signalna lampica prvi put aktivira, i ne nakon

više od pređenih 500km od trenutka kada

se prvi put aktivira signalna lampica. Ukoliko ne dođe do zamene ulja nakon pređenih

prvih 1000km, to može dovesti do ozbiljnih

oštećenja na motoru kao i prestanka važenja garancije. Važno je upamtiti da kada

se aktivira signalna lampica, to ne znači da

je nivo ulja u motoru nizak i da ga treba

dopuniti

@ lancia

I gorivo utiče na ''pohabanost'' ulja. :yes

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno da nema veze sa kvalitetom puta, naglasio sam da je rec o autoputu, da naglasim da pola servisnog perioda nije bio izlozen teskim uslovima voznje, kreni stani i nedostizanje radne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da odgovorim sam sebi, posle par sati (da, jeste, zaludan sam) istrazivanja utvrdio sam da ne postoji nikakav senzor za kvalitet ulja jer zamenom ne prestaje pojavljivanje poruke, mora da se resetuje ili stagod ta greska. Dakle, stanje ulja se utvrdjuje brojem regeneracija dpf-a, iliti, sinoc je stigao do nekog broja regeneracija koji smatra kriticnim i poceo da pali lampicu.

Ulje cu zameniti cim pre iz 2 razloga, prvi je sto je stiglo redovno na zamenu, a drugo zato sto ce najverovatnije sada prestati da trigeruje regeneraciju dpf-a, zato je i navedena ona kilometraza od 500km u uputstvu, a zapusen dpf mi nikako ne treba.

Disclaimer:

Ukoliko neko zasigurno zna da nisam u pravu neka me demantuje, a ostali forumasi neka tumace gornje izlaganje iskljucivo kao rezultat laickog i logickog razmisljanja a ne strucno misljenje.

I jos da dodam, ako postoji takav senzor, zasto se ne ugradjuje na benzince, vec samo na dizele. U uputstvu se navodi da to flesovanje postoji samo na dizel motorima. Nema regeneracije dpf-a = nema kriterijuma za pocetak prijavljivanja poruke.

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi trebao da je gasiš, al sad šta je tu je... Da li si siguran da ti je resetovan interval prilikom poslednje zamene ulja? Postoje dva intervala jedan za zamenu ulja a drugi otprilike broji regeneracije, oba se mogu resetovati. Sa ovom lampicom uključenom motor ne može u regeneraciju DPF i zato treba uraditi resetovanje i zamenu ulja inače posle 500-600km dolazi do začepljenja DPF a to je skup sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipana je Selenia i to ona zuta bas za motore sa dpf-om. Nije resetovan ni onaj brojac za servis na 30.000, ali to mi i ne smeta. Sutra zakazao zamenu ulja pa ce mi i resetovati sve.

Hvala na pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za motore sa dpf-om je zelena sinteticka selenia WR PE 5 30 a ne žuta košta oko 1700din 2 litre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, u pravu si, zelena je, ali meni je posle sive limenke na 'obicnom' JTD-u ovo ostalo u secanju kao zuto :)

Ajde da se nadjemo na pola, to je limun zelena.

WR Pure energy, to je sipano.

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ja ga menjam na 10000, sad poslednji na 13000 i nije mi se ništa palilo, isto kao ti vozim uglavnom domaći i ino auto put.

Edited by notorni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kolko znam ulje ako hoces da imas motor i da ga cuvas ulje menjas na 10 000 e sad mozed da vozis i 30 000 ali tako vek motora kao i delovi i kanali kuda ulje prolazi pocinju da se suzavaju pa a lampica ulja pocne da sija malo u krivini malo u leru jer sitka uljne pumpe bude kao resetka starog rostilja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da odgovorim sam sebi, posle par sati (da, jeste, zaludan sam) istrazivanja utvrdio sam da ne postoji nikakav senzor za kvalitet ulja jer zamenom ne prestaje pojavljivanje poruke, mora da se resetuje ili stagod ta greska. Dakle, stanje ulja se utvrdjuje brojem regeneracija dpf-a, iliti, sinoc je stigao do nekog broja regeneracija koji smatra kriticnim i poceo da pali lampicu.

Izgleda da si u pravu - ne postoji nikakav senzor kvaliteta ulja.

Kompjuter sam procenjuje kada je potrebna zamena na osnovu nekih svojih ''zapažanja'', između kojih verovatno ulazi i broj pokrenutih regeneracija DPF-a.

Evo šta piše za novu Reno Lagunu (odnosi se i za benzinske i za dizel motore)...

Funkcija OCS (Oil Control System) omogućuje povećanje razmaka između dvije izmjene ulja. Upozoritelj

obavještava vozača ako njegova ili njezina vožnja nije idealno prilagođena kvaliteti ulja: na primjer, vožnja

na lošim cestama ili vuča. Na armaturnoj ploči se pojavljuju poruke « potrebna izmjena ulja » i « hitno

izmijeniti ulje » kada je izmjena ulja stvarno potrebna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam i svoje iskustvo, mozda nekom i pomogne. Naime i sam sam imao ovaj slucaj. Ovo je moj licni stav, inace po struci jesam mehanicar, ali nikada se nisam tim preterano bavio, tako da ne tvrdim da je ovo tacno, ali mislim da jeste. Kada zamenite ulje u motoru, resetuje se servis u instrument tabli i tu sami mozete da odredite vremenski interval do sledeceg servisa. Ali ako dijagnostikom udjete u motorni racunar, videcete da u podesevanjima imate opciju "RESET OIL INTERVAL(ONLY CAR WITH DPF) ili ti resetovanje intervala zamene ulja samo za vozila sa dpf filterom. Taj interval je striktno odredio proizvodjac i iznosi 50000 km. Ovaj interval je po mom misljenju za svaki slucaj da opomene, jer verujte mi iz iskustva da postoje vozaci koji i duze ne menjaju ulje, jednostavno znaju da ce uskoro prodati auto negde van EU i zasto bi pucali 500 eur za servis? tako da prilikom zmene ulja, mora se resetovati i brojac u motornom racunaru.

U mom slucaju, ja sam ulje zamenio pre 20000 km i posle nekih 15000 km mi se upalila ova lampica. Posto posedujem Fiat ecu scan, udjem u motorni racunar da vidim sta je razlog paljenja lampice za zamenu ulja i vidim da postoji opcija reseta ulja i ovde. resetovao sam zamenu, a da nisam ni promenio ulje i evo vec 5000 km vozim bez problema.

Dakle moj zakljucak je nikakvi senzori, nikakve veze sa brojem regeneracija, vec jednostano se mora resetovati servis i u motornom racunaru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zadnjih mesec dana na cromi mi se pali CHANGE ENGINE OIL iako je ulje skoro menjano i ponisten mi je servisni interval,pa me zanima da li je neko imao ovakav problem ? Sta bi moglo da bude tj. zbog cega se to javlja? Nivo ulja sam kontrolisao na sipci i sve je OK ......

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio kod Gorana na malom servisu ,izbrisani intervali zamene ulja i sve je ok + danas sam i softverski i mehanicki uklonio DPF auto se preporodio, zivnuo i sto je najvaznije trosi mi 1,5-2 litra dizela manje,svaka preporuka za ovaj zahvat !!!!

Edited by croma driver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je trosio pre toga? Pitam cisto informativno, od skora imam cromu, tj od pre par dana, pa jos nisam upucen u zezancije sa njom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...