jevta 270 Posted September 25, 2011 Grande Punto 1.2 48KW sekvent Auto lepo radi i na plin i na benzin. Medjutim sija check engine lampica.Na kontroli kaže siromašma smeša.Resetuje se i posle danima ništa.Medjutim upali se.Konstatovao sam da se to desi kad još nije skroz zagrejan a malo se potera u obrtaje. Dosadilo mi teranje na dijagnostiku i resetovanje,Imali nekog leka i da li još ko ima takvih problema. Jel problem to terati tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan 0 Posted September 25, 2011 Pa ocigledno da ne radi lepo na plin, odnosno nije lepo nastelovan. Ako neces da ides na stelovanje plina, treba nekako proveriti temperaturu izduvnih gasova na vecem opterecenju, da ne bude da od siromasne smese spalis ventile. Slozices se da je to malo teze izmeriti i da je jednostavnije smarati onoga ko je ugradio plin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 270 Posted September 25, 2011 Izgleda da se ne razumemo .Plin dobro naštelovan bar tako kaže računar.A paljenje lampice mi se desilo dva puta za 7000 km i to uvek na nedovoljnoj temperatuti (oko 50-60) Kolko ja znam za tu temperaturu ni jedno štelovanje ne pomaže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3699 Posted September 25, 2011 (edited) Pa sigurno nije dobro kad pali lampicu... Mislim da ipak malo treba povecati potrosnju. Od siromasne smese moze "glava" da zaboli ! p.s.Pola vino pola voda... Edited September 25, 2011 by zulurbr Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 270 Posted October 3, 2011 Opet upalila. Prebogata smeša. Sad ću da voza dok ne upali opet pa ako se desi štelovanje plina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 3, 2011 Ne znam koji je uredjaj u pitanju, ali posto je u GP euro4 motor njegova elektronika zahteva uredjaj sa CAN komunikacijom. To znaci da posto se gasni uredjaj pravilno nasteluje i kalibrise, pomocu veze sa motornim ECU konstantno vrsi korekciju kolicine u odredjenim granicama. U slucaju jeftinije opcije uredjaja, instalater nakon kalibrecije i podesavanja u mestu bi trebao da pomocu dijagnostike motora i u voznji iskoriguje i podesi vrednost korekcije koja ne bi trebalo da bude veca od +/- 7 procenata. Ukoliko se ta vrednost ne zadovolji na duzi vremenski period pali se MIL lampica. Period za koji ca se upaliti zavisi od vrednosti korekcije. Ukoliko je procenat veci ranije ce se upaliti i obrnuto. Posto tebi na GP treba malo vise da se upali pretpostavka je da nije strasna situacija sa korekcijom i da su potrebne manje intervencije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 270 Posted October 4, 2011 E ovo je vec konkretan odgovor. Jos da uspem da nadjem ko je spreman da se igra sa lap topom u krilu dok se vozamo sve sam resio Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 4, 2011 Sve zavisi koju marku uredjaja imas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vave 0 Posted October 23, 2011 I da li si resio problem? Isto je kod mene na bravo 1.2. samo sto se pali posle 100 km. Vise puta sam bio na stelovanju i naravno opet isto. Auto ide lepo sa korektnom potrosnjom. Da li i ti polako dizes ruke kao ja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 270 Posted October 23, 2011 Nisam digo ruke.Popeo se serviserima na grbinu i uspeli smo do sada da ga uredimo evo već preko 1000 km nije upalio a mi je zato potrošnja malo veća sad trošim 8,5 plina ,a bilo je 8. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vave 0 Posted October 23, 2011 hmmmmm,znaci da je bila siromasna smesa. Vidis,u razgovoru sa dosta ljudi vecina kaze da ce MIL lampica pre ili kasnije da se upali ko vozi na plin. Neka me neko demantuje posto sam ne tako srecan vlasnik LPG tek 10tak dana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 270 Posted October 23, 2011 Dijagnostika je detektovala grešku bogate smeše.Verovatno zbog toga što se to dešavalo na niskim temperaturama i pline nije dovoljno prešao u gasovito stanje,te je zasipao sa puno plina u tečnom stanju cilindar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vave 0 Posted October 23, 2011 hmmmmm, nisam siguran u to. Ti imas temperaturu kao uslov kada motor prelazi na LPG . Kod mene je to 38 stepeni mereno sondom na isparivacu. Drugo i ako je sl. dosao u kako kazes tecnom stanju,postoje ventili koji se steluju na odredjenu meru koji teoretski ne mogu da propuste vise nego sto treba i trece,vremena ubrizgavanja smese u komoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 270 Posted October 23, 2011 HM nisi siguran kolko gasa po zapremini ima na određenoj temperaturi ili šta.Da ta famozna temperatura od 38 je minimalna al ne i idealna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vave 0 Posted October 23, 2011 Zna li neko od vrsnijih majstora koji imaju dodirnih tacaka da li na racunar STAG 300-4 premium ulazi kontrola prve i druge La sonde a u pitanju je Bravo 1.2 16v@jevta da, tu i ima odredjeni radni pritisak pritisak i slicno. Misljenja sam da stvari treba uzeti u svoje ruke i krenuti u problem. Naime u gornjem postu shvatio si sustinu pitanja. Ako racunar od seq plina kalibrises u odnosu na benzin kako se laziraju podaci La sonde. Mislim ako to budemo skapirali uz pomoc ljudi koji na LPG-u rade nas problem nestaje sa MIL lampicom i losom smesom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksaaa 0 Posted January 5, 2015 (edited) upalio mi chek lampicu ,procitao gresku p1220.ne mogu da provalim sta je to.desava se da kad upalim svetla podigne obrtaje na 1200rpm ,ugasim svetla obrtaji padnu i nekad nema snagu ,ide do 3000rpm i nece dalje Edited January 5, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 75 Posted January 5, 2015 Senzor polozaja pedale gasa.Pogledaj kontakte.Trebalo bi da je u vezi toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivke.stojic 0 Posted January 22, 2017 (edited) Pokušaću do detalja da opišem problem koji se tek od nedavno počeo da ispoljava... Još dok je auto bio pod garancijom u Ekoluki u Kragujevcu je ugrađen Landirenzo gasni uređaj. Sve osim boce je Landirenzo. Uređaj je ugrađen kada je auto prešao oko 14.000 km. Od tog trenutka pa do nedavno nije bilo nikakvih problema, nikad mi se nije palila ni jedna lampca na autu, a prešao sam oko 29.000km na plin (trenutno je na satu 39.000 km). Problem je u početku počeo da se ispoljava tako što kasno prebacuje sa benzina na plin. Nekad prebaci kako treba, posle svega par sekundi iako je hladan auto, većinom mu treba dugo da prebaci. Dešavalo mi se par puta da posle pređene velike kilometraže oko 100 km namerno ga prebacim na BENZIN i posle par trenutaka prebacim na PLIN i uopšte neće da pređe na plin. Moram par puta da ugasim - uključim auto da bi prebacio na plin. Ovo mi i nije toliko smetalo dok problem nije postao malo ozbiljniji sa početkom zime. Naime, problem se dešava samo prilikom prelaska sa BENZINA na PLIN. U tom trenutku se odmah upali CHECK ENGINE lampica i auto izgubi puno snage, veoma loše vuče, čuje se kako prćka, na ler gasu obrtaji nisu mirni - malo skače kazalja (slobodna procena oko 200 obrtaja, ne dešava se na benzinu)... Ne može da pređe 60 km/h, kao da je ušao u SAFETY režim. Ovaj problem nestaje kada stanem i isključim auto i odmah uključim. Auto odmah po paljenju lepo radi, vuče kako i treba. Nekad lampica ne sija, a nekad posle 2-3 sekunde nakon paljenja nestane. Ako u toku vožnje kada se javi greška prilikom prelaska sa BENZINA na PLIN kada upali CHECK-ENGINE lampicu i izgubi snagu prebacim na BENZIN auto radi normalno, snaga se vrati i sve radi kako treba. CHECK-ENGINE lampica se ugasi posle nekog vremena 5-10 sekundi. Dva puta mi se desio i ozbiljni problem prilikom prelaska sa BENZINA na PLIN. Kretao sam se brzinom oko 50 km/h i u trenutku kada je prebacio na PLIN obrtaji su pali na nulu, auto je skroz izgubio na snazi, stao sam u rasksnici. Isto mi se desilo još jednom, onog trenutka kada je prebacio na plin obrtaji su pali na nulu, auto je izgubio svu snagu, kretao se samo dok ga je inercija terala. Ovaj problem se dešava samo prilikom prvog paljenja. Kada sam ga povezao sa auto-dijagnostikom prijavila je greške: 300 (random misfire), 301 (misfire on cylinder 1), 302 (misfire on cylinder 2). Skidao sam svećice i izgledaju kao nove - elektrode se nisu ni malo potrošile. Kablovi isto kao novi, nigde se ne vide znakovi probijanja. Bio sam na TNG-dijagnostici u AGS u Sremskoj Kamenici. Majstor je rekao da je 99.99% zato što nije ugrađen senzor temperature isparivača koji ne dolazi u standardnom kit-u. Imam senzor temeprature koji je postavljen na crevu gasnog stanja između isparivača i dizni. Nakon postavljanja dodatnog senzora čija je ugradnja koštala 2.800 rsd sve je delovao kao ok. Postavljeno je da prebacuje na plin kada se isparivač zagreje na 40C. Auto kada je topao prelazi na PLIN otprilike za 4-5 sekundi na plin. Kada je skroz hladan, par dana stajanja, tek posle pređenih 3-5 kilometara prebaci na plin. Uglavnom, prebacuje kada kazaljka za temperaturu na autu stoji na pola (mislim da je 3 ili 4 crtica). Međutim, i pored te intervencije problem i dalje postoji. I dalje se pali CHECK-ENGINE lampica samo prilikom prvog paljenja. Ono što je zanimljivo je to što posle 2-3 gašenja i zezanja sa CHECK-ENGINE lampicom, prelaska sa BENZINA na PLIN, na PLIN radi normalno i ne pali se CHECK-ENGINE lampica. U fabričom upustvu od auta piše da se sveće menjaju na 20.000km. Meni je auto prešao skoro pa duplo i nisu zamenjene. Da li to moe da bude uzrok problema? Meni nije jasno zašto se taj problem javlja samo prilikom prelaska, čim se vrati na benzin sve radi kako treba. Auto mi nikad nije palio CHECK-ENGINE lampicu prilikom paljenja na benzin, pa ni sada. Šta mislite šta je pravi uzrok problema? Edited January 23, 2017 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 385 Posted January 22, 2017 (edited) Svećice nisu problem jer na plinu traju mnogo duže i zato su tebi još uvek dobre iako je fabrika previdela raniju zamenu. Ja obično menjam na 40.000. Ovde može da bude više stvari, recimo brljanje plinskog senzora za temperaturu, problem s kompjuterom za plin (koji treba da radi sinhronizovano s onim za benzin) ... sve u svemu problem je najverovatnije u Landijevoj instalaciji, a ne Fiatovoj. Edited January 22, 2017 by nesa 169 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skorpion 27 Posted January 23, 2017 Imam i ja GP 1.2 na plin landirenzo i presao preko 80.000km. Jedino kad se upali check engine je kad zbrljavi kompjuter na plinski sistem i rasteluje mape. Tad ne daje dobra smesa i pali se check engine. Resenje je kalibracija sistema. Posto auto na benzin ti radi normalno onda problem je u plin. Ako je pod garancija ja bi reklamirao ceo siatem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivke.stojic 0 Posted January 23, 2017 Meni je odmah bilo jasno da je problem u Landi instalaciji, e sada da li u računaru, diznama, možda loš gas (loša smeša za zimu, točim samo na NIS-u)... Ovi iz AGS kao da, da misfire... 99.99% stavljanje dodatnog senzora temperature na sam isparivač rešiće problem. Rano prebacuje i ledi se plin. Teška glupost, plin u boci u tečnom stanju ima oko -40C, ali reko ajde da vidmo šta će da se desi pa ga pustih da ugradi dodatni senzor. Nije ovo prva zima da vozim na plin, prošle nije bilo nikakvih problema - prebacivao je veoma brzo na PLIN i ni jednom nije upalio CHECK-ENGINE lampicu. Reče da sa ugradnjom tog senzora PLINSKI računar zanemaruje sve ostale parametre i gleda samo podatke sa tog senzora. Naravno, problem je i dalje tu. Nije otklonjen. Plinski sistem je izašao iz garancije pre oko 3-4 meseca. Da li si ti imao iste probleme kao ove što gore opisah koje si rešavao tako što si išao na ponovnu kalibraciju sistema? Koliko često si imao taj problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skorpion 27 Posted January 23, 2017 @ivke.stojic Nista slicno. Check engine se upalio par puta kad preforsirao auto na auto put i jednom zbog los plin. To je reseno na dijagnostiku i rekalibraciju mape. Ali uvek motor je mirnije radio na plin nego na benzin sta je normalno. Svecice stavjao fabricke i menjao na 50.000km. Redovni servis na 10.000km i to je to. 1.2 motor dobro podnosi plin, isti motor je i kod Punto clasic i moj prijatel presao 160.000km bez problem. Cistio dizne posle 130.000km i promenio bombinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites