Jump to content
FAS Goran
dr.AgOlO

Ljušti se lak

Recommended Posts

Pozdrav svima,

primetio sam da mi se pre nekih 5-6 meseci na zadnjoj levoj strani iznad stakla pojavila bela fleka tj. počela je farba ili pre će biti lak da se ljušti. Pošto slika govori kao hiljadu reči evo šta se dešava:

la1.jpg la2.jpg

Čini mi se kao da se proces "ljuštenja" u poslednje vreme ubrzao :( Šta mislite da je razlog ovome, da li je auto na tom mestu naknadno farban pa to nije lepo odrađeno ili ...? Da li postoji neki način da se ovo sanira i kako? Sve preporuke su dobro došle.

Hvala,

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako nesto prvi put vidim.

Moj punto je greban skoro svukud, i ni jednom nije ono... savrseno farban, pa se ipak ovako nesto nigde nije pojavilo. Jedino tamo gde su mi tockovi ispeskarili prednja krila, e tu se skinulo malo farbe.

Ovo kao da ti je neko polio auto necim, maltene...

edit: je l' auto cesto pran pod cetkama?

Edited by Punto Abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dušman sa Foruma ima još izraženiji problem na svom Bravu 1.2 16v. To je lak počeo da se ljušti...i ja ne znam drugo rešenje osim ponovnog farbanja, jer se ne može iz ničega dobiti ponovo lak.

Video sam prošle godine jednu Bravu koja je bila katastrofalna ( cela hauba, krov ) sa istim problemom...a, zna Bokija...čini mi se da i Banetova Alfa ima sličnu stvar preko cele haube...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kod Bravo/Brave sam to vidjao, ali kod Punta ne. Drugar sto vozi Bravo je letos farbao krov i haubu (bila je zelena metalik), krov se skoro ceo oljustio, a hauba na par mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoji da su to stariji auti od punta, ali im je to generalno problem, pogotovo na negaraziranim.

Bravo uvek bledi i puca na std mestima, ispod bocnih prozora, i generalno, po coskovima.

Mada, ima sad ta nova moda, rat style. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz nekog iskustva koje nije bogzna koliko dugachko sto se tice farbanja, mogu da kazem da ljustenje laka hoce da bude od lose odradjenog posla farbanja i to recimo da je automobil bio druge boje koja nije prethodno skidana skroz nego samo odradjena malo namazana prajmerom i posle farbana i lakiran.Nakon takvog polovichnog procesa hoce da dodje do ljuscenja farbe, isto tako i ukoliko je boja matirala a nije dobro odradjena podloga pa farban auto isto hoce da krene lak da se ljusti...Jednostavno podloga na kojoj je radjeno farbanje nije dobro odradjena...mada ima josh stvari , koji se lak koristi, koliko se sushio, koliko je puta predjeno i slicno...moguce da je i granulacija metalika bitna u svemu tome...sve u svemu ruzno izgleda...jbg... :veryangry::veryangry: meni recimo nikad nista nije izbl;edelo i popucala a auto je iz 97, kad i vecina bravo i brava modela, a sumnjam da je neko specijalno farbanje (bar fabricko) radjeno za lancije...pa da se da mesta razmishljanju o tome..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto nije bio sigurno druge boje u pitanju je Punto Sporting 1.2 16V jedino što preostaje jeste da je tu farban iz nekog razloga. Moguće i da je bio udaran tu. Ko zna ja sam ga uzeo na placu i naravno prodavac me je ubeđivao da nije auto nigde udaran. Auto je inače došao iz Italije. Auto perem ili na OMVu sa onim prskalicama ili u perionici ali bezkontaktno tj. sa onom penom. Ono što je bitno je da nisam primetio ni na jednom drugom mestu ovo što se ovde pojavilo. Interesuje me da li postoji mogućnost da se ovaj deo, a to je između krova i bočnog stakla samo prefarba i koliko bi se primećivala razlika u boji? Nije mi baš isplativo da farbam ceo auto jer kao što sam rekao nisam primetio ni na jednom drugom mesto ovako nešto.

E sad, koliko vidim, neko farbanje će morati da se odradi. Da li imate preporuke za nekog dobrog farbara? I okvirno koliko bi ovo moglo da košta i u najgoroj varijanti koliko bi koštalo farbanje celog auta (za ne daj Bože)?

Pozdrav i hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasicna bolest na vozilima oko 2000 godine.Mnogo Francuza i Italijana ima slicne simptome.Izgleda da farba koja se upotrebljavala u tom periodu nije bila tehnoloski dobro napravljena.Na Nemackim autima nisam primetio ovakve pojave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoja farba je varijanta baza/lak. 95% lose odradjen posao farbanja u saradnji sa poliranjem i izvlacenjem gresaka. Lak pregoreo, postao krt i nakon odredjenog vremena i u saradnji hemije za bezkontaktno pranje daje ovakav rezultat. Zasto sam ubedjen da je naknadno farban?? Zato sto se problem javio od lajsne. Da je fabricki problem kao sto se javlja kod francuza, pa i kod stila u problemu bi bili i kompletan krov i hauba.

Da je moj auto u pitanju ja bih pokusao varijantu uklanjanja laka (znaci samo laka, ne boje-baze) do zdravog dela (jako pipav posao), uzeo lak u spreju i preprskao na preklop sa zdravim delom. Nakon ovoga odradio poliranje kako bih uklonio/sakrio prelaz nov lak-stari lak. U ovom slucaju bih recimo odradio kompletan deo od lajsne do prozora , a prelaz stari-novi lak od ivice prozora preko prevoja-crte na C stubu (da bi se sto vise sakrile eventualne razlike).

Ovo resenje se radi iskljucivo u uradi sam varijanti i nije uspesno ukoliko je baza-boja na delu bez laka toliko oksidirala da se vidi razlika u nijansi ili uradi sam majstor nije vican ovakvim poslovima i bez strpljenja. Cena odradjenog posla u ovoj varijanti je do 1000din +ulozeni trud.

Da li ovako nesto rade farbari?? Nikad. Zasto?? Rezultat nije izvestan, a i nece moci da naplate ulozeni trud, tako da se ide na varijantu farbanja kompletnog dela. Cena ovakvog odradjenog posla u tvom slucaju 100-150e.

Edited by John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff....Od par cm ispucalog laka dodjoste do udaranog auta i farbanja celog.To sto je ispucalo je jedno veliko "NISTA" i nemoj da se uzbudjujes i da bacas pare na neko veliko farbanje.

Najjednostavnije,ofarba se samo taj deo.Svaki dobar lakirer ce ti to uraditi da se ne vidi razlika posle poliranja.To ti je jedno 30e najvise.Mozda su Beogradski majstori skuplji.

Na mom bivsem tipu se isto to pojavljivalo prvo na jednoj strani,a posle 5 godina i na drugoj.Onako mlad,neiskusan,tek kupio auto :thumbsup: (pre nekih 10 godina),pomislih da je smak sveta,ljusti se farba.Para nema,student :book: .Ono sto sam uradio tada je da sam obicnom providnom selotejp trakom zalepio to mesto i sprecio dalje pucanje laka.To je stajalo jedno godinu dana,dok se nisu skupile jos neke sitnice i onda kod majstora na farbanje svih sitnica(branici,izguljeni retrovizori,pojava korozije na rubovima) I poliranje auta.

Bratov punto se dobro oljustio oko antene na krovu(kao riblja krljust).Moj "novi"stilo ima na haubi krug od 2 cm precnika koji pokazuje te znake i jod ponegde.Jel treba da farbam celu haubu :ball: :ball:

Napraavi se sprej za 1000 dinara i u kucnoj reziji prskaj.Pa lak bezbojni.Kad se skupi jos stvari, vremenom hoce,onda kod majstora,200 evra i autic ko nov.I tako svakih 3-4 godine.....

Ne bacaj pare na neko suvisno farbanje....

Farbanje celog auta samo u slucaju velike havarije i dalje prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle problem je nastao jutros, samo sam zatekao auto sa propalim lakom na krovu, sinoc je bilo sve normalno bez pecke! Parkirao sam auto na drugo mesto jer sam imao neke goste i ujutru zatekao ovakav auto, da li je moguce da je to samo od sebe preko noci propalo?

Znaci lak se podigao na pecate po celom krovu i po ovim "stubovima" iznad vrata... Moze li se samo lak naneti na ta mesta ili mora kompletno farbanje? Da je samo krov stavio bih carbon foliju i miran, nego ne znam sta bih sa ovim stubovima :S

yy1.jpg yy3.jpg

yy2.jpg yy4.jpg

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sad preko noci bas i ne moze ali je verovatno imao nesto sto nisi primetio.

nisi prvi a ni poslednji koji ima problem sa krovom na Bravu ili Bravi,desava se skoro svakome.

Video sam ih na hiljade (takav mi je posao) nisi sam u tome. Jedini lek je naknadno farbanje sto bas i nije mala stavka.

Desice ti se to i na haubi samo da te pripremim. hebi ga! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz, imam isti problem na mom bravu, nekih 5-6 fleka po celom krovu, boja izbledela i na krovu i na haubi, s tim sto se na haubi lak jos nije poceo skidati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muz koje koleginice imao isti slucaj sa kolima, cisto preko noci se pojavile fleke.

Otisao covek kod limara i lik mu rekao da nije prvi slucaj, da se nekoliko njih vec javilo sa istim problemom i da su ustanovili da je posipana neka kiselina po kolima.

Receno mu je da ce se fleka jos prosiriti i stati kad odradi posao, tako se i desilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ništa neobično da se to dešava, meni se ljuštio Punto na haubi a drugaru Marea po krovu. Definitivno je lak kod Fiata tih godina bio slabašan dok ima toliko slučajeva da se oljušti. Inače lak se vrlo lako podigne od ptičje kake, raznog voća i smola koje pada ju sa drveća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje za kocnice ostavlja iste posledice , cuveni DOT4. :thumbdown:

Edited by life master

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da meni se to isto desilo na mom bravu jos pre par godina odjednom, a sve to sam primetio kad mi je na krov auta sa drveta pocela da pada smola i pticiji izmet tada nisam znao da moze da dovede do ovakvog stanja, nazalost to sad znam ali je kasno meni je to pocelo kao mala tackica i svaki dan se sve vise i vise pogorsavalo-sirilo tako da sad i hauba se ljusti jeb.

Odtada ne stavljam pod drvo auto ali dzabe sad je kasno kad vidim pticiji izmet odmah ga ocistim.

A bila je savrsena boja dok se to sve nije desilo auto je 2000 godiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi obratite paznju na pranje vaseg ljubimca izbegavajte beskontaktno pranje vozila za naglo matiranje i ljuskanje boje u 80 posto slucajeva krivac je to beskontaktno pranje ili ako je vozilo farbano losa priprema i uslovi za rad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u velikim serijama koje je FIAT izbacivao... Posao su ubrzali tako sto su stavljali previse hertera(ucvrscivaca) kako bi se lak brze susio i tu je ispao problem. Ja vec par godina imam isti problem koji sam resio... nikako :D haubu sam ismirglao(pripremio za spric git) i preko nalepio mat crnu foliju, dok mi je krov sve gori i gori :(

Resenja su vam predocena... 3 varijante:

1. Ponovno farbanje

2. Skidanje laka i lakiranje, pa poliranje

3. Smirglanje i folija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko resenje kako skinuti lak sa krova a da farba ostane?

Ako tajna nije sta pokusavas tim da uradis :question:

Blagim smirglanjem,vodenom smirglom p1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu, da li neko zna kako da nadjem oznaku boje na svojim kolima a da ne idem od farbara do farbara? Gledao sam ispod haube i svuda po kolima ali nisam nasao nigde oznaku - nalepnicu. U pitanju je fiat stilo 1.9 jtd 85kw 2004. godiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopuna saznao sam da je ili 697 Chrome Grey ili je 698 Techno Grey. Razlika je sto je jedna metalik boja a druga pearl slicnih nijansi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...