Jump to content
FAS Goran
Supergenius

Zastava 10 / Punto Classic - koliko menjač treba da bude mekan?

Recommended Posts

Možda bi nekoga sa vozačkim stažom na FIAT-u od preko 4 godine bilo sramota da ovo pita ali naš narod kaže: "ko pita ne skita". :whistle:

Elem, Z10 imam nešto preko 4 godine i vozim je popodne, vikendima i na odmor, dok na poslu svakodnevno vozim Pežo 308, koji "dužim" još od pre kupovine Z10. Obzirom da se radi o automobilima koji, pre svega, po klasi kojoj pripadaju a onda i po ostalom nisu za upoređivanje imao sam, na početku, problema da se naviknem na "ponašanje i navike" Z10 ali ne kukam, zapravo uopšte nisam nezadovoljan. :thumbup:

Moji "problemi" datiraju od pre mesec dana kada sam na Z10 promenio set kvačila zbog očiglednih znakova istrošenosti. Da, sada je generalno bolje ali prilikom ubacivanja u 2. PONEKAD i dalje (kao pre zamene seta) mora malo "na silu" dok UVEK prilikom ubacivanja u 3. menjač lepo ulazi ali na ruci imam osećaj kao da drlja tj. kao da se tare metal o metal (pri tom nema nikakvog neobičnog zvuka), i to celom dužinom, od početka ubacivanja do krajnjeg položaja.

Novi set je stavljen Sachs, u vrhunskom servisu.

Pošto se stvarno ne sećam kakav je osećaj na menjaču Z10 bio pre 4 godine i pošto se plašim da zbog svakodnevne zamene kola ne mogu baš objektivno da sagledam situaciju, napišite vi meni da li je ovakvo "ponašanje" menjača na Puntu normalno tj. da li ja malo preterujem ili da se vraćam u servis gde sam menjao set na reklamaciju? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni to zvuči kao da nisu nasuli ulje u menjač priliko zamene seta kvačila ili da nisu nasuli dovoljno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mog iskustva sa puntaćijem 2001. godište. Moj menjač zapinje u sledećim situacijama:

1. Ujutru kad upalim auto i krenem na posao, tj. kad je auto hladan. Tada mi zapinje i druga i treća. I imam isti osećaj kao i ti, tako da često pomislim da nema dovoljno ulja u menjaču ili da ga nema uopšte. Kad se auto malo zagreje sve bude ok, ali i dalje je izražen problem pod tačkom 2.

2. Prva zapinje kad idem nekom brzinom (recimo 20km/h, a često i manje). Ne znam da li je to pravilno da ne mogu da ubacim u prvu pri ovim brzinama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Prva zapinje kad idem nekom brzinom (recimo 20km/h, a često i manje). Ne znam da li je to pravilno da ne mogu da ubacim u prvu pri ovim brzinama?

Možeš, ali teže. Ranije automobili nisu ni imali sinronizovanu prvu brzinu, tako da se nije moglo ubaciti u prvu dok se ne stane. Sada postoje sihnro-spojnice i za prvu brzinu, ali takođe je teže da se ubaci što je veća brzina kretanja vozila u pitanju. Postoji jasno objašnjenje zašto je to tako, ali zahtevalo bi pisaniju i slike kojim bi otišli predaleko i preširoko. ;)

20km/h je svakako brzina gde će se osetiti povećan otpor na ručici menjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banjo, hvala na odogovoru. Imam jos jedno pitanje. Kako da proverim da li je ulje OK. Ovde na forumu pročitah da ulje može da bude bajato. U posudici za ulje ga ima. Takođe me interesuje prva stavka iz mog prethodnog pitanja, tj. zašto teško šaltam i menjač melje kad je auto hladan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema posuda za ulje za menjac ulje se gleda na safu menjaca inace sa mojim sam zgazio sad ce oko 180 000 nit sam gledo nit cu ga menjati a salta se ko po puteru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA imam problem sa menjacem,u pocetku mi je lepo isao,i onda kao da je u nekom blatu,tesko prebacujem u drugu,u trecu ciljam,i kad ga vracam nemam onaj osecaj zgloba,tj da se vrati u neutralni polozaj...nego ga nekako vucem na silu..

e sad menjao sam ulje,zatezao sajle...islo je lepse,onda posle jedno 2-3 nedelje isto...

majka ga stara sednem kod drugarice u punta,menjac cak-cak milina,u pitanju je mk2,sednem kod druga u mk1,ista prica,milina,sednem u moj,kao kroz mulj...

odvezem kod majstora,on podigne onu kozicu kod menjaca,stavi ulja,i isto to uradi i napred kod motora,menjac,da ne prepoznas...i tako ja sretan se vozao celih 10 dana,kad danas opet,isto...

menjac je precizan,kvacilo cini mi se dobro odvaja...samo me brine ovo kao da nema ulja... :question: :question: :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim  Z 10 skoro 6 godina. Kupio sam ga novog i za ovih 6 godina presao sam 108000 km. Planiram da menjam set kvacila posto je sad postao tvrdji, a sto se tice ubacivanja u svih 5  brzina nema nikakvih problema, upada kao u sir. Kad ubacujem u rikverc ponekad se cuje malo kao da nisam pritisnuo kvacilo do kraja. Planiram da stavim ceo set marke valeo i da promenim ulje u menjacu.

Imam ugradjen fabricki plin koji odrzavam na osnovu predjene kilometraze na 25000 km.

Sto se tice u celini veoma sam zadovoljan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...