Jump to content
FAS Euroauto Goran
BatmanBg

Fiat Punto mk.2a 1.9 JTD - slabo prima gas

Recommended Posts

Cao svima,

dosta topica sa procitao ali nisam video da neko ima ovakav problem, jesu slicni ali ovako ne :)

Radi se o puntu 1.9jtd 2003 godiste mk2. Po startu motora prvih nekoliko minuta (od 5-30min) nece da primi gas kako valja (odnosno nece da ustartuje turbinu),lenj je. Onda posle nekoliko minuta sve ok, i to traje do gasenja auta (jednom je tura bila 4h, i sve bilo ok). Kada ugasim auto i startujem ponovo, opet ista prica (bez obzira da li je hladan ili topao motor).

Menjan je MAP senzor, ociscen je EGR ventil (nije blokiran), ociscen protokomer (nisam jos dirao senzor na protokomeru) i opet isto.

Nikada mi se u voznji nije desavalo da radi/ne radi, onog trenutka kada "proradi" radi sve vreme.

Da je proradio vidim/osteim samo po gasu,nema nekih drugih indikacija (klik ili bilo sta sto bi nagovestilo), a lako saznam :) u 3coj 40km/h i dam gas, ako odmah skoci znaci sve ok, ako je mrcina onda nije.

Vise mi izgleda da kao da kasni info za komp ali kada dobije tu info turbina radi bez problem. Imam utisak da je problem vise elektricni (kasni signal, informacija) nego neki mehanicki (prljvstina), ali ovde ima pravih znalaca pa vas pitam.

Pozdrav svima i svako dobro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slican problem sam imao na stilu 1.9 jtd, blokirao sam EGR ventil i sada je sve ok... Prvo sam probao sa ciscenjem istog ali se problem vratio nakon par sati voznje.

Kazem slican problem jer kod mene je bio konstantno ugusen auto a ne samo nekoliko minuta nakon paljenja kao sto je slucaj kod tebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na samom pocetku, odnosno samo jednom je prikazao lampicu za check engine. Na dijagnostici je rekao egr i protokomer, posle svih intervencija nikada vise nije zuta lampica ni blinknula. Ovih dana mi se desava malo modifikovana verzija, naime lenj je na samom startu, ali kada proradi i na kratko ga ugasim, odmah je ok. U slucaju da malo "odstoji" isti problem, naravno nema reci da se motor hladan, a i kako ce na 30c ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na motoru :) Mala sala na slici ti je zaokruzen ;)

egr1.jpg

to je cijev koja vodi prema egr ventilu on je na kraju tog crijeva rebrastog ;) cim dignes plastiku primjetit ces ga izgleda kao na slici 2

egr2.jpg

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako ti radi servo kocnica tad kad ne radi turbo...vakum do ventila za turbo ili rasteretni ventil ili membrana rasteretnoj klapni na samom turbu proveri i to

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Hmm zanimljivo pitanje jer mi je sve ovo krenulo od kako sam promenio kocnice na zadnjim tockovima i rucnu, mada sam ja mislio da umisljam nesto. Kocnice rade besprekorno, i kada imam problem i kada ne. Elem, neko vakum crevo je zamenjeno (tako sam bar razumeo...krece negde ispod protokomera i ide ka zadnjoj strani motora, ne mogu da vidim odozgo odakle tacno krece i gde zavrsava), e sada ne znam da li je to to.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mali update. Skidao senzor protokomera i ocistio, proveren solenoid na EGR (i on ok, odradjuje, cuje se klik) ali i dalje stari problem. Po paljenju 15min lenj, a onda do kraja voznje besprekoran (juce vozio u cugu 3h). :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOze li mi neko postaviti sliku gde se nalazi Map kod Punta 1.9 jtd i kako se cisti. Hvala

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo novog updata :) Problem mogu da kazem skoro resen, u stvari bolje reci lociran. Trenutno iskopcan protokomer i auto juri, kao nov. Da bi znao pozudano da je protokomer krivac, morao bih naci (pre nego sto kupim) ispravan i ako se pokaze ok, znaci sve vreme me mucio taj deo.

Hvala svima na saranji i ponudjenoj pomoci. Pozdrav svima i svako dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Punto 1.9 jtd 2000 godiste, 59kW. Pojavio mi se problem.Naime, dok ne postigne skoro radnu temperaturu neće da vuče, pri tome u 95% slucajeva moram ugasiti auto na par sekundi i ponovo upaliti i onda normalno radi, kao da se resetuje nešto... Na leru radi normalno i kad je hladan, normalan br obrtaja. Nikakva lampica se ne pali na instrument tabli da pokazuje gresku. Do sad me sluzio vrhunski... Ima li neko ideju sto bi moglo biti... Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa mojim puntom da bas lose vuce, cim oseti malo vecu uzbrdicu mora u prvu brzinu, i ubrzavanje mu je jako lose.

E sad ja sam zakljucio kada se to desava, jer ne vuce on uvek lose. Ponekad "probije" i povuce bas dobro i jedno vreme vuce lepo i onda se iznenada vrati na staro. Kada lose vuce, tj kada nema snage, onda se cuje neki cudan zvuk kao da zvizdi, zuji, ne znam kako da opisem. Kako pritisam gas on sve vise zuji, a snage nigde. I onda recimo parkiram auto i ostavim ga pola sata, posele upalim i krenem zujanja nema i bas lepo vuce i dobije onaj pravi zvuk dizela. Ali upste nema pravila kada ce da dobije dobru vicu kada ne. Mogu da ga vozim i po 80 km i nista, kao mrtav auto, jedva vuce.

 

A ponekad posle par kilometara nestane taj cudan zvuk i povuce lepo. Razlika u vuci je kao nebo i zemlja, recimo dok se cuje taj zvuk ja moram na odredjenoj uzbrdici da promenim u prvu, ne moze da izvuce u drugoj, nema snage. Dok recimo kada dobije dobru vucu, sto je bas redak slucaj, ja na istoj toj uzbrdici izletim u drugoj, moze cak i trecu, ne oseca uzbrdicu. Taj zvuk o kome pricam ne moze da se primeti kada je auto u mestu, kada recimo probam da turiram tog zvuka nema, isto se ne cuje pri maloj brzini, tek pocne da zuji preko 40 km/h. Sta bi tu moglo da bude?

 

Da li je to neki veci kvar? Inace motor je u dobrom stanju, skoro je radjen veliki servis.

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odakle si ti da znamo zbog majstorluka,moze biti svasta MAF EGR,to sto kazes zvizdi ne znam kako dok ne cujem,zvizdanje moze da proizvede turbina ili neko busno crevo.

Reci mi kad ti se to desi kad nece da vuce ono kad moras da ubacis u prvu da bi isao da li dimi pozadi 

evo imas ovde primer oko zatvaranja egr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Uzica sam. Nema promene sto se dima tice, podjednako dimi u oba slučaja. Nema crnog dima, već normalno dimi, ništa preterano. Slušao sam na par auta kako zviždi turbina, ali mislim da nije to taj zvuk. Da je turbina u pitanju ona bi zviždala non-stop jel da? Znam da je teško ovako zaključiti sta je u pitanju, ali mi nije jasno kako vuča toliko može da varira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...