drvac 0 Posted September 17, 2011 Juce sam menjao ulje posto je moj majstor otisao na more pa sam kod drugog to odradio. E sad dao sam mu 2 kante od 2 l i jednu kantu koja mi je ostala od prosle zamene ulja u kojoj je bilo oko 0.65l ulja. Danas da proverim ulje i na pokazivacu mi stoji nivo iznad max. Obelezio sam na slici gde je otprilike. Sto puta sam vadio i vracao pokazivac pokusavajuci tacno da vidim gde je granica ali je toliko prozirno ulje da je to odprilike to gde se vidi. Da li je to mnogo iznad max ili da ostavim ovako. Znaci u sam motor nije mogao da sipa vise od tih 4.65l posto sam mu toliko i dao. Promenio je sve filtere video sam i stari filter ulja znaci sve je promenjeno nije ostao stari pa on preterao sa dosipanjem posto ako ne skines stari filter sipas manje ulja. U specifikaciji za 1.9 motor stoji da ide 4.7 l kada menjas filter. Nije mi jasno sto je onda iznad max. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted September 17, 2011 Staro ulje ne moze svo da se ocedi u potpunosti. Otud visak. Zato se uvek gleda kad sipas, ne sipa se nikad sve. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 17, 2011 Pa jel problem voziti ovako dok ne dodje moj mastor pa da ispusti malo. A najgore od svega je sto je toliko providno da ne vidim tacno gde je vrh nivoa ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 17, 2011 (edited) Između MIN i MAX ima oko 1 litar ulja. Po gruboj proceni mislim da imaš 2 dl ulja višak. Problem jeste voziti sa uljem iznad MAX jer se pravi preveliki pritisak unutar motora. Ne znam da li će mu smetati ovih ''samo'' 2 dl.Mislim da je najbolje to izvući sisaljkom, a ne ispuštanjem. Edited September 17, 2011 by kvaka Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 17, 2011 (edited) Mislim da si upravu za kolicinu koja je viska. Moj majstor kad je menjao dosipao je pa merio jedno 5 puta. I potrosio 4.35l . Ulja je bilo malo ispod max. Tako da mi je od 5 l ostalo 0.65. E ako je ovaj sad sipao 4.65 ispadne odprilike visak 2-2,5 dl. Edited September 17, 2011 by drvac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted September 17, 2011 Care moj, ja mislim da si ti pogresno gledao specifikaciju, u tvoj motor koliko mi se cini ide 4,3l Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 17, 2011 4,4 bez filtera; 4,7 sa filterom Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted September 17, 2011 Kod mene u punta staje 4.3 litre sa filterom. Ista je kubikaža, ali moguće da kod stila ide nešto više jer je jači, pa da bi se možda bolje rashlađivao...Ja bih istočio to malo. Bolje 10min posla nego da izbije neki dihtung ili slično... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 17, 2011 Nema sta moracu da izvucem ili ispustim malo. Zvacu majstora da ga pitam koliko je tacno sipao i da izvuce ili sipusti. Nema mi druge. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 17, 2011 Kod mene u punta staje 4.3 litre sa filterom. Ista je kubikaža, ali moguće da kod stila ide nešto više jer je jači, pa da bi se možda bolje rashlađivao...Ja bih istočio to malo. Bolje 10min posla nego da izbije neki dihtung ili slično... Za Doblo piše da ide isto 4,3. Za Cromu 4,5. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted September 18, 2011 Da, istina, i ide 4.7 za Stila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 18, 2011 Da tako pise ali izgleda ide 4,3 l posto toliko je sipano prvi put kada sam menjao ulje i bilo je na max a sada kada mi je sipano 4.6 l dosta je iznad max. Sve jedno koliko god da ide treba da se pazi kada se sipa pogovo sto je toliko prozirno da lako mozes da se zeznes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted September 18, 2011 i meni je ulje iznad max i mislim da je i pozeljno da tako bude za automobile stare desetak godina ,citao sam na vise foruma o tome i mislim da nema nikakve stete,samo opusteno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 18, 2011 Vec sam zvao majstora rekao je nema problema , skinuce fiter i iz njega isprazniti ulje. Taman je toliko visak. Mericu ga posle na ravnom i ako je ispod max malo dosucu nikakav problem. Auto je 2006 god. Ovaj motor je presao oko 120 000 i nakon predjenih 15 000 nisam dosuo ni grama a nivo je bio blizu max. FIAT je napravio fantastican dizel motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 18, 2011 i meni je ulje iznad max i mislim da je i pozeljno da tako bude za automobile stare desetak godina ,citao sam na vise foruma o tome i mislim da nema nikakve stete,samo opusteno.Pre će na njima procureti semerinzi i ostalo. Preko MAX sipa samo fabrika na prvom sipanju zbog razrade motora.Inače, ovi merači što se uvijaju su pravo šit. Nikad sa sigurnošću ne možeš da ustanoviš tačan nivo ulja, jer se sve razmaže dok se uzvuče iz motora. Oni šipkasti-pravi su mnogo pouzdaniji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted September 18, 2011 Nikada ne sipati preko maksimuma! Dobar pritisak, ulje se razredi i neko slobije mesto, eto ti belaja, ima da curi samo tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted September 18, 2011 Moze samo da bude da nije dobro iscedio pa da je odatle visak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted September 19, 2011 (edited) Interesantno da kada sam kupio auto radio sam odmah zamenu ulja. I bio sam u servisu kod mog prijatelja i komsije koji mi odrzava auto. Secam se koliko smo cekali i cedili ulje. I prilikom zemene je otislo oko 4.3 l. E sad na forumu je Nesa okacio listu svih modela fiata i motora koje imaju i koliko ide ulja. Gotovo u svim modelima koji imaju multijet 8v 120ks ide 4,3 l a jedino u stila sa istim motorom ide 4,7l. E sad moguce da je i do filtera posto ovaj filter koji sam kupovao je toliko mali kao da ide na bicikl a ne na auto . Verovarno postoji neki mnogo veci filter ulja ali uvek mi u preodavnici daju ovaj mali deciji Edited September 19, 2011 by drvac Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan000 0 Posted November 30, 2011 imao sam isti problem sa uljem kad sam kupio stila i izlio njegovo i stavljao novo kad ono pokazuje iznad max. I ja sam ispraznio cak litar ipo da mi bi bilo na max,posle vremenom mi se spustilo malkice ispod max i tu stoji,normalno ide,pali,sve kako valja. Sad ovih dana opet treba da promenim ulje pa cemo videti,moguce je da se napravio neki talog pa da se prociscava ili tako nesto,ne znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted April 12, 2021 Bilo je vreme za zamenu ulja. Prodavac mi kaže da u moj 1.6 motor (76 kw) ide 4.5 l sa zamenom filtera. Na meraču mi je bilo ulja u motoru malo iznad sredine min-max. Ispustio sam ulje i nasuo 4L i zamenio filter. Dok sam čekao da ulje slegne, staro ulje sam presipao u flaše i začudio se kada sam video da je u motoru bilo oko 3,2 L ulja. Pogledam na meraču i naravno, novog ulja ima oko 5 mm više od max. Auto lepo, mirnije i tiše radi. U čemu je štos nije mi jasno. Nisam siguran da li da vadim višak ulja ili ostavim tako. Motor je dobar, ne duva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted April 12, 2021 Tako je to kad pitaš prodavca ,a ne nekog stručnog ili još bolje pročitaš uputstvo Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted April 12, 2021 Prodavac kome verujem jer se kod njega snabdevam delovima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted April 12, 2021 Vše verovatno nećeš Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted April 12, 2021 Bilo bi dobro da izvadis visak, na leru i malom gasu nece nista verovatno, al kad ga zalaufas u obrtaje, mozda progura na semerinzima il ne znam? 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 6, 2022 Ne preterujte sa dodavanjem motornog ulja Ako motor ima premalo ulja, pre ili kasnije svi će imati problema. Sa druge strane, još uvek postoji mit da dodavanje malo više ulja nego što pokazuje oznaka na mernoj šipki ne može škoditi, kaže Eberhard Lang iz TÜV SÜD-a. Međutim, kod prelivanja, ulje ulazi u usisni trakt kroz ventilaciju kućišta radilice. Ulje može oštetiti katalizator. U ekstremnim slučajevima može dovesti i do potpunog oštećenja motora. Najbolje je proveriti nivo ulja nakon otprilike 1.000 kilometara. Ako je u označenom području merne šipke, ne može biti nikakvih problema, kaže stručnjak iz TÜV SÜD-a. Čak je Kia objavila savete oko preteranog dodavanja ulja i šta se može dogoditi ako to učinite: curenje ulja miris paljevine motornog ulja dim iz motora ispuštanje dima iz izduvne cevi motor ispušta čudne zvukove Merna šipka ima indikatore za maksimalni i niski nivo, a nivo ulja bi trebalo biti između svake oznake. Još jedanput, pazite da ne stavljate previše motornog ulja u svoj automobil jer ono može oštetiti motor. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites