Jump to content
FAS Goran
FantomX

Hrvatski Concept One u Frankfurtu / Rimac Automobili

Recommended Posts

Da li će Rimac predstaviti SUV model?

 

227499-rimac n3.jpg

 

Odgovor na ovo pitanje dao je Matija Renić. Rimčev razvojni inženjer koji je imao čast da zbog nauke slupa 11 Nevera, dao je nekoliko zanimljivih izjava. Tako smo prvo mogli da saznamo da Rimac razmišlja o daleko boljim ubrzanjima i da je 1.85 sekundi kod Nevere (za ubrzanje do 96 km/h) rezultat kompromisa. Sada je otkrio i kako Rimac stoji kada su SUV-ovi u pitanju.

Na pitanje magazina The Drive da odgovori da li bi Rimac mogao da proizvede izuzetno profitabilni SUV model, Renić je odmahnuo glavom i rekao: ''Nikada. To je ono što Mate (Rimac) kaže.'' Pomalo neočekivano jer su SUV maniji do danas podlegli gotovo svi ekskluzivni proizvođači, od Aston Martina, preko Lamborghinija do Ferrarija. Ovako čvrsta odluka objašnjenje ima u sledećem pitanju. Naime, novinar je Renića pitao da li će Rimac proizvesti jeftiniji model u cenovnom rangu od 200.000 do 300.000 evra koji bi mogao protiv Ferrarija F8, Renić je odgovorio: ''Želimo da ostanemo na strani visokih performansi. Vrhunske performanse, ekskluzivnost i male serije.'' Kad se sve rezimira, Rimac sasvim sigurno neće ići ispod Nevere po pitanju cene i performansi, što u prevodu znači dva miliona evra za donju granicu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera u Top Gear-u

 

Ovog vikenda je krenula nova sezona kultne auto emisije Top Gear. Ljubitelji automobila i oktanske tematike sa posebnom pažnjom su čekali novu sezonu Top Gear emisije.

Ni Mate Rimac nije krio uzbuđenje oko predstavljanja njegove Nevere. Kako i bi, kada je hrvatski automobil u ruke uzeo Chris Harris. Utisci su sjajni, a u studiju je model osvojio veliku pažnje domaće publike zbog tablica. Verovatno je posvećena svima onima koji sugerišu na to da Mate proizvodi i prodaje ''maglu''...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera sa 412 km/h najbrži serijski električni auto na svetu

 

rimac nevera 412.jpg

 

Rimac Nevera je postigla najveću brzinu od 412 km/h, što ovaj model čini najbržim električnim serijskim automobilom na svetu, saopštili su iz kompanije Rimac Automobili.

 

Kako se objašnjava, Rimac tim posebno je tražio stazu ovalnog oblika sa pravcima dovoljno dugim da Nevera postigne najveću brzinu, da bi se na kraju odlučili da brzinu verifikuju na stazi Automotive Testing Papenburg u Nemačkoj, sa dva pravca od četiri kilometra. Staze na kojima je moguće postići brzinu veću od 400 km/h su retke jer je veoma retko da automobil uopšte može da postigne tako visoku brzinu. ''Nevera je, prilikom postavljanja rekorda, postavljena u tzv. Top Speed mod, stvarajući aerodinamički profil koji uravnotežuje otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim brzinama'', navodi se u saopštenju i dodaje da je Nevera bila opremljena gumama Michelin Cup 2R, uz nadzor Michelinovog tehničara koji je proverio njihovo stanje. Za volanom je bio Miroslav Zrnčević, glavni testni i razvojni vozač, otkrivaju iz kompanije.

 

''Njegov je izazov bio postići savršen ulazak na ravninu iz zakrivljenih delova staze da bi osigurao najbolju moguću priliku da dostigne najvišu brzinu. Izlazeći iz ovalnog dela staze iz nagiba, putujući oko 250 km/h, Miroslav je oslobodio punu snagu Nevere da bi dostigao brzinu od 412 km/h - tačno onako kako je simulirano na početku projekta Nevere'', objašnjavaju iz Rimac Automobila. ''Postignuta brzina čini Neveru najbržim serijski električnim automobilom, te je to najveća brzina ikada zabeležena na Automotive Testing Papenburg stazi. Brzina je izmerena pomoću Racelogic V-Boxa, visokopreciznog mernog uređaja baziranog na GPS-u. Najveća brzina od 412 km/h je bila cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put predstavljen kao C-Two na Ženevskom sajmu automobila 2018., a sada - nakon 1.6 miliona sati razvoja - ta brzina je potvrđena'', kaže se u saopštenju.

 

Kako se navodi, Nevera se isporučuje kupcima sa ograničenom najvećom brzinom od 350 km/h, ali može da postigne najveću brzinu od 412 km/h na posebnim događajima za kupce, uz podršku Rimac tima i u kontrolisanim uslovima. Budući da su gume pod velikim opterećenjem tokom takvih vožnji, većina mera opreza je usmerena na to da gume budu ispravno postavljene za tako velike brzine. Proizvodnja Nevere je trenutno u toku u sedištu Rimca na Jankomiru, a prvi automobili su već kod kupaca širom sveta, zaključuje se u saopštenju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mate Rimac: Mrzite i pljujte koliko želite, briga me

 

229719-rimac k.jpg

 

Mate Rimac se oglasio na FB-u poslavši poruku onima koji ga, kako on kaže, ''hejtuju''.

 

''Koliko god veliki deo javnosti to omalovažavao i ''hejtovao'', u Hrvatskoj, u bivšem šoping centru, danas proizvodimo najsnažniji i najbrže ubrzavajući produkcijski auto ikad i najbrži produkcijski električni auto. Pa šta to JA imam od tog da se proizvodi auto koji ide 412 km/h u Hrvatskoj? Takvima nije potreban odgovor, neće ga razumeti. Velikim delom, zahvaljujući tom beskorisnom autu, u Hrvatskoj se stvorilo 2.000 radnih mesta (preko 1.000 inženjera), privuklo 830 miliona evra kapitala najkvalitetnijih investitora na svetu i doselilo preko 400 stranih stručnjaka (najviše iz UK, Italije i Nemačke) sa znanjem kakvo ovde ne postoji. U Zagreb bukvalno svaki dan dolaze delegacije proizvođača automobila - samo danas ih je četiri (dva nemačke, jedna italijanska i jedna britanska). Kampus, razvojno-istraživački centar od 100.000 m2 i preko 200 miliona evra investicije je već rasprodat (svi prostori predviđeni za poznate projekte) i razmišljamo već o Campus II koji će biti višestruko veći. Da, znali smo da premašimo rokove i neke stvari traju duže od očekivanog, ali ovakve stvari se ne rade preko noći. Od kockice i prvog zaposlenog je prošlo 11 godina, mislim da i nije toliko loše. Briga me za ostale, mrzite i pljujte koliko želite. Ja sam ponosan na ovu ekipu koja je, sa ogromnim trudom, radom i znanjem, napravila čudo. A tek smo počeli'', napisao je Rimac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada potvrđeno 50-tak narudžbina za Rimac Neveru

 

rimac nevera slika 01.jpg

 

Britanski magazin Autoexpress je objavio recenziju Rimac Nevere. Novinar Steve Sutcliffe je nahvalio hipersportski električni automobil, njegova ubrzanja i upravljivost, a sve je garnirao sa maksimalnih pet zvezdica na testu, što je retkost. Takođe je pohvalio i tehnologiju elektromotora i baterija. Očigledno je novinar imao priliku i da popriča s ljudima iz Rimca pa je saznao i jedan zanimljiv podatak. Naime, zna se da će automobil biti proizveden u 150 primeraka, a do sada je potvrđeno pedesetak narudžbina. Uz ovakve recenzije, ne sumnjamo da će Nevera na kraju biti rasprodata…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac otvorio prvi u nizu izložbenih prostora po Evropi

 

rimac brisel.jpg

 

Rimac Grupa nastavlja širenje otvaranjem prvog izložbenog prostora izvan Zagreba, i to u samom centru Brisela. U saradnji sa D'Ieterenom, predstavnikom Rimac Automobila za područje Belgije i Luksemburga nastao je ekskluzivni izložbeni prostor koji spaja najsavremeniju tehnologiju s atmosferskim dizajnom.

 

''Kompletno Rimac iskustvo u prilagođavanju, naručivanju i preuzimanju Nevere - i budućih Rimac hiperautomobila - pažljivo je ugrađeno u etos novog izložbenog prostora. Kao deo saradnje s kompanijom D’Ieteren, novi prostor će obezbediti punu podršku nakon prodaje za vlasnike Rimac hiperautomobila, koristeći dijagnostičke alate koje je razvio Rimac tim uz potpuno digitalizovane postprodajne usluge'', navodi se u saopštenju. Otvaranjem prostora u Briselu, D'Ieteren postaje 23. globalni prodajni partner za Rimac Automobile, doprinoseći ekspanzivnom uticaju brenda širom Evrope, Amerike, Bliskog istoka i Azije. Hendrik Malinowski, generalni direktor Bugatti Rimca, na svečanom otvaranju je najavio da će sledećih 12 meseci predstavljati još jedan važan period za kompaniju, dok je sam Mate Rimac istakao: ''Daljnji rast naše mreže partnera dolazi u važnom trenutku za Rimac brend, prateći isporuke Nevere širom sveta.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbio požar u postrojenju Rimac Automobila

 

229719-rimac k.jpg

 

U popodnevnim satima izbio je požar u industrijskom postrojenju Rimac Automobila u Ulici Velimira Škorpika. Vatrogasci su prijavu o požaru dobili oko 17:15. Do požara je došlo u izolovanom testnom delu proizvodnje pa nije mogao da se proširi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Mate Rimac i Nevera - sve tajne proizvodnje električnih automobila

 

Priča direktno iz proizvodnih pogona kompanije Bugati-Rimac, sa mesta gde nastaju automobili koji ubrzavaju bolje nego Formula 1, automobili čija tehnologija prevazilazi bilo šta što je automobilska industrija do sada videla. 
U društvu sa osnivačem kompanije, Matom Rimcem za koga često kažu da je evropski Ilon Mask, obilazimo pogone i otkrivamo tajne izrade automobila koje pogoni električna energija.  Videćete kako se proizvode baterije, gde nastaju rešenja koja će se na putevima naći tek za pet ili deset godina, ko to proizvodi tehnologiju za gotovo sve sportske automobile koji će se uskoro voziti na struju, ali i kako je jedna kompanija iz Hrvatske uspela da ''izvuče'' Bugatti iz grupacije Volkswagen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Rimac Nevera

 

Svaki točak ima svoj motor, baterija je kapaciteta 120 kWh.

Svi znamo da su električni automobili odlični na pravcu, ali ono po čemu se Nevera ističe je njena sposobnost da driftuje kao nijedan drugi autо - što Chris Harris upravo saznaje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva Nevera stigla svom vlasniku u SAD

 

235247-rimac usa02.jpg

 

Prvi primerak korisničkog Rimac Nevera modela isporučen je svom vlasniku u SAD putem njujorškog dilera Manhattan Motorcars i tima predstavnika hrvatskog brenda.

Ovaj posebni primerak finiširan je u Gunpowder Gray nijansi eksterijera, sa bisernim slojem koji izgleda savršeno uparen sa komponentama od izloženih ugljeničnih vlakana. Točkovi su finiširani u sličnoj Gunmetal Infinitus nijansi, sa kočionim kleštima ofarbanim u uzdržano sjajnom crnom tonu. Takođe, možemo videti i žute indikatore, koji dolaze zajedno sa Nevera modelima specifikovnaim za SAD. Novinsko izdanje ne uključuje fotografije enterijera, ali znamo da je postavljen alkantarom i poseduje suptilne zelene akcente.

 

rimac usa01.jpg

 

Rimac je izjavio da se u proizvodnji trenutno nalaze i brojni drugi modeli ove serije za SAD ili već čekaju da popune svoje proizvodno mesto, bez otkrivanja o kom se broju Nevera modela tačno radi. Hendrik Milanovski, komercijalni direktor kompanije Bugatti Rimac, izjavio je da prvi vlasnik preko okeana definitivno spoznao neukrotiv potencijal Nevera modela još tokom ranog razvoja linije, a upravo zbog toga on ima privilegiju da postane njegov inauguralni vozač u Americi.

 

Električni hiperautomobil poseduje cenu od 2.5 miliona dolara i predstavljen je u proizvodnoj formi 2021. godine, tri godine nakon C_Two koncepta. Rimac Nevera trenutno drži brojne rekorde po pitanju maksimalnih brzina i ubrzanja. Ova mašina je trenutno najbrža do stotke iz mesta za proizvodna vozila i njen sprint iznosi zastrašujućih 1,81 sekundi, ali je i najbrži proizvodni električni automobil sa potvrđenom maksimalnom brzinom od 412 km/h. Ove ''ludačke'' cifre performansi omogućene su zahvaljujući kvad motornoj postavci koja kombinovano stvara astronomskih 1.887 konja i neverovatnih 2.360 Nm obrtnog momenta, koje energijom snabdeva baterijsko pakovanje od 120 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera postavila novi rekord (za serijska električna vozila) na Nirburgringu

 

Rimac Nevera je oborila rekord kruga na Nirburgringu za serijska električna vozila, sa ostvarenim vremenom od 7:05.298 minuta.

To nadmašuje vreme koje je zabeležio Tesla Model S Plaid, koji je postavio rekord ranije ove godine kada je prešao nemačku stazu za 7:25.231 minuta. Za volanom je bio Martin Kodrić.

 

E, sad... kažu neki ljudi da je ovo najsporiji auto ikada sa 2000 konja. :D

Ipak je jedno iz marketinških razloga snimati kako Nevera na pravcu dobija i najjači Ferrari ili faktički bilo koji drugi konvencionalni auto, tj. potrčati odmah i ''ponižavati'' ih na pravcu... a drugo je kad se ode na stazu gde se jedino i vidi koliko je koji auto stvarno brz, i tamo se onda bude sporiji od automobila koji imaju nekoliko puta manje konja, npr.:

  • Dodge Viper ACR (Mk V)  7:01.30   (654KS/1.539 kg)
  • Ferrari 488 Pista  7:00.03   (720/1.476)
  • Ferrari 296 GTB  6:58.70   (830/1.599)
  • Porsche 911 GT2 RS (991)  6:58.00   (700/1.515)
  • Porsche 911 GT3 (992)  6:55.34   (510/1.456)
  • Lamborghini Aventador SVJ  6:44.97   (770/1.718)
  • Porsche 911 GT3 RS (992)  6:44.85   (525/1.484)
  • AMG GT Black Series  6:43.62   (730/1.637)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je najnoviji brzinski rekord naškodio reputaciji Rimčeve Nevere?

 

rimac nevera zelena.jpg

 

I dok su Rimčevi fanovi oduševljeni još jednim rekordom Nevere, postoje i oni koji upravo taj rekord smatraju najboljim dokazom slabosti koncepta koji Nevera predstavlja. Činjenica je da je Rimac Nevera rezultatom kruga na Nirburgringu od 7:05.298 stekla titulu najbržeg serijskog električnog automobila. Na krugu dužine 20.8 km Nevera je ostvarila prednost od oko 20 sekundi u odnosu na Teslu Model S Plaid opremljen Track package paketom. Upravo taj uspeh Rimčevi poklonici smatraju finalnim dokazom totalne premoći nad konvencionalno pokretanim rivalima. Štaviše, ovaj uspeh bi trebalo da bude ''poslednji udarac svim onim sumnjivcima koji propitkuju ideju električnog automobila, ali i samog proizvoda Rimac Automobila''.

 

Međutim, i druga strana ima municiju.

Njihovi argumenti govore da je Nevera jednostavno preteška, kao i da toliki konji uopšte nemaju smisla jer se ne mogu iskoristiti. Mala je korist na stazi od toga što Nevera ubrza do 100 km/h za 1.74 sekunde ili postigne preko 400 km/h. Pogledamo li lestvicu, Nevera se svrstava na sam vrh, ali i na nivo desetak puta jeftinijih automobila. Primera radi, Porsche 911 GT3 ima sporije ubrzanje, ''tek'' nešto više od 500 KS, ali i bez RS dodatka odradi krug za manje od 7 minuta. Cena automobila je 193.417 evra u Nemačkoj. Nevera sa skoro 2.000 konja košta bar 10 puta više.

 

Ako pogledamo aktuelnu tablicu, ispada da se Nevera smestila upravo između Porschea 911 GT3 RS, i to nešto starijih verzija pre restajlinga. Ako međutim pogledamo rezultat desetak godina starog Porschea 918 Spyder ili Ferrarija 296 GTB, Nevera opet zaostaje par sekundi.

Podsetimo da električni Nio EP9 uprkos manjoj snazi (1.360 KS) iz konkurencije neserijskih automobila ima bolje vreme od 6:45.90. Najbrži električni bolid je Volkswagen ID.R, koji je sa 680 KS raspoređenih na 1.134 kg mase i sa Romainom Dumasom za upravljačem ostvario neverovatno vreme od 6:05.336.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac otvara fabriku za posete, ulaz 30 evra

 

rimac nevera slika 01.jpg

 

Iz Kompanije Rimac Automobili objavljeno je da posetoci sada imaju priliku da razgledaju kompaniju i sva postrojenja kroz turističku turu. Ova tura uključuje posetu pogonu na Jankomiru u Zagrebu i namenjena je zaljubljenicima u električne automobile.

 

Cena ture iznosi 30 evra po osobi, dok studenti i osobe mlađe od 18 godina mogu je posetiti po ceni od 10 eura. Tura će biti vođena vodičem koji govori hrvatski ili engleski jezik, prema želji posetilaca. Tokom posete, posetioci će imati priliku da saznaju sve o istoriji Rimca, da razgledaju showroom, proizvodni deo gde se izrađuju presvlake, proizvodnju baterija, montažu automobila, uključujući i garažu. Posetioci neće moći da isprobaju poznatu Neveru jer je ova vrsta vožnje rezervisana isključivo za kupce i klijente, kako tvrde iz Rimac Automobila. Dostupni dani za obilaske su ponedeljak i četvrtak u 10 ili 13 sati i, ako se pruži prilika, i petak u 10 sati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera postavio novi Ginisov rekord - 275,74 km/h u rikverc

 

rimac nevera r.jpg

 

U godini u kojoj je Nevera osvojila sve rekorde na svom putu, ostao je samo jedan pravac da ide - unazad, i to brže nego iko pre nje.

Nevera je sada zvanični nosilac titule Guinness World Record za najbržu vožnju u rikverc, dostižući neverovatnih 275,74 km/h - verifikovano od strane Dewesoft - na ATP poligonu u Papenburgu, Nemačka.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

drivetribeyoutubenovi.jpg DriveTribe: Richard Hammond & Rimac Nevera

 

Prošlo je više od 6 godina otkako je Ričard Hamond doživeo veliku nesreću u Rimac Concept One hiperautomobilu. Uspeo je da prođe samo sa slomljenom nogom, ali se automobil ubrzo nakon sudara zapalio, tako da je moglo biti mnogo ozbiljnije.

Rimac je odlučio da Ričardu pruži drugu šansu, dajući mu ključeve potpuno novog Rimac Nevera - naslednika Concept One:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...