Jump to content
FAS Goran
FantomX

Hrvatski Concept One u Frankfurtu / Rimac Automobili

Recommended Posts

Mate Rimac ima velike planove kada je reč o Rimac-Bugattiju

 

192403-rimac 02.jpg

 

Trideset trogodišnji Hrvat će preuzeti kormilo u zajedničkom poduhvatu sa Porscheom, u kojem njegova kompanija ima većinski udeo. Mate Rimac je navikao da bude autsajder. Na Salonu automobila u Ženevi 2009. kao dvadeset jednogodišnjak, došao je do Koenigseggovog štanda da se upozna sa svojim idolom, Kristijanom Kenigsegom. U to vreme, pre nego što je YouTube bio to što danas jeste, Rimac nije ni znao kako izgleda čovek koji stoji iza njegovog omiljenog brenda, tako da je prišao ''osobi koji je najozbiljnije izgledala'' na štandu i upoznao se s njim. Dvanaest godina kasnije, sada trideset trogodišnji Rimac, ne samo što je dostigao nivo svog omiljenog Šveđanina, već ga je i prevazišao.

 

Petog jula, Rimac Automobili, kompanija koju je osnovao u svojoj garaži, objavila je zajednički poduhvat sa Porscheom i preuzela kontrolu nad Bugattijem, 112 godina starom francuskom markom, koja se nalazi pod krovom Volkswagen grupe, poznata po proizvodnji ultraluksuznih hiperautomobila kao što su Veyron i Chiron. Bugatti tradicionalno ne obelodanjuje prodajne rezultate, ali se zna da godišnje isporučuje oko 80 vozila. Rimac je akviziciju okarakterisao kao ''uklanjanje nekih smetnji'' iz VW-a, a prema uslovima ugovora, njegova kompanija poseduje 55% udela u Bugatti-Rimcu, dok Porsche poseduje preostalih 45%. Ranije u toku ove godine, nemački proizvođač je povećao svoj udeo u hrvatskoj kompaniji na 24%. Mladi hrvatski preduzetnik će preuzeti kormilo Bugatti-Rimca, dok će se Oliver Blume i Luc Meške iz Porschea pridružiti nadzornom odboru kompanije. To će za samog Rimca biti velika promena životnog stila, budući da je navikao da bude onaj koji radi iza scene. ''Ulog postaje veći'', rekao je on. ''Ipak, ja nisam neko ko ide na sigurno, nikada, čak ni blizu, tako da ukoliko će biti nekih trvenja između naših akcionara i iskusnijih ljudi koji ulaze u kompaniju, to će biti tako.''

 

bugatti bolide 01.jpg

 

Ovo je prvi put da je kontrola jedne marke pod VW grupom prepuštena drugoj kompaniji i tako mladoj osobi. To takođe signalizira suptilno raslojavanje premium marki, razdvajajući one koje su u savezu sa Rimcem (Porsche i Bugatti) u odnosu na Audi i Bentley, koji će verovatno nastaviti da koriste Volkswagenove električne komponente. ''Mi već sada razvijamo stvari koje će se naći u serijskim Porscheima'', kaže Rimac. ''To nisu specijalni, već mejnstrim projekti.'' Naime, hrvatska kompanija će obezbediti EV tehnologiju poput baterija i za proizvođače kao što su Koenigsegg i Pininfarina.

 

U ovom trenutku, Rimac priznaje da njegova kompanija od 1.000 zaposlenih, nakon decenije iskustva, nije autsajder. Porsche je upravo isplatio njegovoj firmi 70 miliona evra, a Nevera, hiperautomobil vredan 2.4 miliona dolara, nedavno je oborio svetski rekord u trci na četvrt milje u konkurenciji serijskih automobila. U okviru Bugatti-Rimac poduhvata, sedište francuske marke će ostati u Molshajmu u Francuskoj, a hrvatske u Zagrebu. ''Zaista je interesantno kada pomislite odakle dolazimo. Ova zemlja nikada nije imala automobilsku industriju'', kaže Rimac o Hrvatskoj. ''Nismo imali pojma šta radimo, a sada naša tehnologija pronalazi mesto u tako velikom broju automobila. Čitava stvar sa Bugattijem predstavlja ogromnu odgovornost. Naši veliki OEM kupci su mi rekli, ako zeznete stvar, sledećeg dana šaljemo 30 kamiona da pokupe sve i mrtvi ste. Ako zezneš i ne isporučiš ono što treba, sve se zaustavlja i svakako si mrtav.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan primerak Nevere na prodaju, cena nije mala

 

rimac oglas.jpg

 

Rimac Nevera je navodno vrlo tražena roba, ali jedno mesto je sasvim sigurno još uvek slobodno. Nakon što je šef prodaje Rimac Automobila ponovio u razgovoru sa Mannyjem Khosbinom da prodaja Nevere ide veomo dobro i da je ostalo još nekoliko slobodnih primeraka, mnogi su se pitali da li se Nevera uopšte može kupiti, odnosno bolje rečeno naručiti.

Planirana proizvodnja je 50 primeraka godišnje u naredne tri godine, a sudeći po izazvanom interesu, američka turneja je postigla odličan rezultat. Kako god bilo, jedno mesto je osvanulo na web-u, a nudi ga Luxury Car Consulting iz Bons en Chablais u Francuskoj. Kako je objavio James Edition, ponuđač je spreman da ''sredi'' kupcu Neveru za 2.469.887 USD, odnosno oko 2.1 milion evra. U oglasu stoji da se nudi jedno mesto za narudžbinu, a uslov je da se radi o kupcu koji ozbiljnost svog nauma može da potvrdi i debljinom novčanika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično osnovana kompanija Bugatti Rimac

 

219566-bugatti rimac.jpg

 

Rimac Automobili od utorka zvanično udružuju snage sa Bugatti Automobilima pod nedavno najavljenom kompanijom Bugatti Rimac, koja postaje deo Rimac Grupe, saopštili su iz kompanije Rimac Automobili. Osnivanje nove kompanije koja ujedinjuje dve marke podupire proizvođač sportskih automobila Porsche i jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu te dosadašnji vlasnik Bugattija - Volkswagen.

 

Rimac Grupa biće najveći deoničar Bugatti Rimca sa 55% udela. Mate Rimac će zadržati svoj udeo u Rimac Grupi na 35%, Porsche je na 22%, Hyundai na 11% i ostali ulagači na 32%.

Razvoj i proizvodnja baterijskih sistema, pogonskih sklopova i ostalih komponenti za električna vozila visokih performansi biće odvojen u novu celinu - Rimac Technology, koja će biti u stoprocentnom vlasništvu Rimac Grupe.

 

''Porsche će imati ulogu strateškog partnera te imenuje dva člana nadzornog odbora: Olivera Blumea, Predsednika Porsche-a, i Lutza Meschkea, zamenika Predsednika i finansijskog direktora Porsche AG-a'', navodi se u saopštenju. Kao izvršni direktor Rimac Grupe, Mate Rimac će voditi i Bugatti Rimac i novu diviziju, Rimac Technology. Globalno sedište Bugatti Rimac kompanije se nalazi u dosadašnjem sedištu Rimac Automobila, ali će s vremenom preći u nedavno najavljeni Rimac Campus u Svetoj Nedelji, vredan više od 200 miliona evra, koji će takođe biti dom Rimac Technology-a. Budući da je izgradnja započela, zajedničko istraživanje i razvoj budućih hiperautomobila Rimac Automobili i Bugatti na kraju će se odvijati u Rimac Campusu - koji bi trebalo da bude otvoren 2023. godine.

 

Bugatti Rimac u sklopu nove kompanije počinje da posluje sa 435 zaposlenih, od kojih će 300 imati sedište u Svetoj Nedelji, a 135 u Molsheimu u Francuskoj. Osim toga, 180 ljudi na lokaciji Bugatti Engineeringa u Wolfsburgu podržaće novu kompaniju, od kojih će deo biti integrisan u Bugatti Rimac filijalu u Nemačkoj. Rimac Technology će imati preko 900 zaposlenih. Rimac Grupa će se time sastojati od preko 1.300 zaposlenih na različitim lokacijama. Rimac Automobili i Bugatti će nastaviti da rade kao zasebni brendovi i proizvođači, zadržavajući svoje proizvodne pogone u Zagrebu i Molsheimu, kao i distribucijske kanale. Rimac Technology će nastaviti sa inovacijama, razvijajući sisteme i tehnologije vozila za mnoge globalne proizvođače automobila, s primenom tehnologije i u budućim modelima Bugatti i Rimac. Spajanje Rimac Automobila sa poznatim automobilskim brandom Bugatti Automobiles objavljeno je 5. jula ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti Rimac neće na berzu tako skoro

 

bugatti rimac.jpg

 

Ranije ove godine je nemačka poslovna publikacija Manager Magazin pisala da Rimac razmatra izlazak na berzu 2022. sa očekivanom procenom od 5 milijardi evra. Iako se nagađalo da će novoformirana kompanija Bugatti Rimac izaći na berzu već sledeće godine, sada se čini da će se to dogoditi.

 

Naime, kako prenosi ugledni Automobilwoche koji je nedavno ugostio izvršnog direktora Matu Rimca, fokus novog zajedničkog ulaganja sa Porscheom je prvo na ''profitabilnosti''. Da podsetimo, kompanija Bugatti Rimac je započela zvanično sa radom prvog dana novembra, a proizvodiće dva hiperautomobila: Bugatti Chiron i potpuno električni Rimac Neveru. Sam Mate Rimac je za Automobilwoche izjavio sledeće: ''Ne želimo da to učinimo odmah, nego da sebi damo vremena i pripremimo se za posao. Tako da bi to moglo da bude za pet ili 10 godina'', dodavši i ovo: ''Naš fokus u Bugatti Rimcu je očigledno na profitabilnosti.''

 

Što se same strukture nove kompanije tiče, udele u Bugatti Rimcu drže Porsche sa 45% i Rimac Group sa 55%. Istovremeno, Porsche drži 22% udela u Rimac Automobilima, dok Hyundai drži 11%, Mate Rimac 35%, a 32% ostali investitori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Završena EU homologacija i crash testiranje Rimac Nevere

 

rimac test.jpg

 

Kompanija Rimac Automobili je objavila da je nakon četiri godine i zvanično završen proces testiranja Nevere u simuliranim sudarima, neophodan za homologaciju na tržištu Evrope i SAD-a. Rimac Nevera je krajem januara završila seriju crash testova potrebnih za globalnu homologaciju. Proces je trajao četiri godine, u njemu je obavljeno ukupno 45 testova, a uništeno je 9 celih vozila, vrednih po 2 miliona evra. Osim toga, sprovedene su hiljade digitalnih simulacija i mnogi drugi pasivni statički testovi, tj. sve što je potrebno kako bi kupci svoje buduće električne hiperautomobile vozili na legalan i siguran način po putevima Evrope, SAD-a i ostatka sveta.

 

Evropski testovi su bili završeni krajem prošle godine, a poslednji test za američko tržište je odrađen krajem januara, navode iz Rimac Automobila. On se sastojao u bočnom zabijanju Nevere u simulirani stub javne rasvete - što je, zbog malog prostora između udara i putnika, jedan od najzahtevnijih testova za automobile uopšte. Nevera ga je položila sa ''odličnim'', na način da je struktura šasije apsorbovala i preusmerila energiju oko putnika, a nakon testa su se čak i vrata sa testirane strane mogla otvoriti. Tokom testa lutka za testiranje je iskusila lateralnu silu od čak 25g, ali su senzori pokazali da je uticaj na nju bio unutar prihvatljivog raspona. Proces crash testova višemilionskih automobila su propratili i sa portala CarWow, i o svemu snimili zanimljivi video prilog.

Nakon ovih testova proces homologacije Nevere za tržište Evropske unije je završen, a Mate Rimac je na FB-u najavio da je sada ovaj hiperautomobil spreman za isporuku kupcima u EU. Oni sa tržišta SAD-a isporuke mogu da očekuju uskoro. Prvi primerci vozila za kupce su već na proizvodnoj liniji, a uskoro će i o tome biti objavljeno više detalja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mate Rimac otkriva budućnost Bugattija

 

222869-bugatti rimac.jpg

 

Retko je videti da velika imena u automobilskoj industriji menjaju vlasnika, ali upravo to se dogodilo prošle godine Bugattiju. Izašao je iz okrilja Volkswagena i sada je deo zajedničkog preduzeća pod nazivom Bugatti Rimac sa Matom Rimcem na čelu kao izvršnim direktorom. On je upravo izneo svoje planove za budućnost brenda i kako se sam Rimac uklapa u celu priču.

U intervjuu za zapadne medije, Mate Rimac je bio vrlo jasan u vezi sa stvarima koje nije želeo da radi. Za početak, nije želeo da zalepi Bugatti znak na Neveru, što je vrsta razmišljanja koje mnoge automobilske kompanije usvajaju u poslednje vreme.

 

bugatti rimac 02.jpg

 

Takođe je rekao da se Bugatti jednostavno više ne uklapa u VW brend zahvaljujući drugačijim vremenima.

''Profitabilnost zapravo nije bila problem za Volkswagen. Problem je bio šta sledi? Jer ako pogledate Bugatti, sve je to bazirano na motoru W16 starom skoro dve decenije. To je neverovatna pogonska jedinica koja je stvorila posao sa hiperautomobilima... Ja sam tip za električne automobile, ali Bugatti bi još neko vreme trebalo da ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem.'' To ipak ne znači da će Bugatti nastaviti da radi sa potpuno neelektrifikovanim pogonom. Rimac je dalje rekao da će sledeći motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji se nalazi u Bugattiju biti ''vrlo elektrifikovan''.

 

Rimac kaže da će se takav stav nastaviti i uskladiti sa načinom na koji se pravi i Nevera. ''Sve u Neveri stvoreno je od nule. U tom automobilu nećete naći ni jedan komad koji možete pronaći na drugom automobilu... mi ćemo učiniti isto za buduće Bugattije, stvarajući zaista izuzetne proizvode koji se ne mogu porediti ni sa čim drugim na tržištu.'' Govorio je i o istraživačko-razvojnom centru koji se gradi u blizini Zagreba i koliko je važno da mladi ljudi imaju priliku da budu pod uticajem superautomobila. Da bi pomogao u tome, izgradio je centar bez ograda koje drugi brendovi koriste da odvrate radoznale oči. ''Možda pre 15 do 20 godina, ako biste pitali inženjera: Koji je posao vaših snova? inženjer bi verovatno rekao: Radim za BMW ili Mercedes. Danas nisam baš siguran da je to slučaj. Dakle, pitanje je: Zašto vam trebaju ograde? Imamo decu koja se voze ovde sa svojim malim biciklima i gledaju kako mi radimo. Osećao bih se užasno ako bismo morali da ih isključimo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti Rimac u Berlinu otvara centar za istraživanje i razvoj

 

223625-bugatti rimac 01.jpg

 

Prošle godine formirana kompanija Bugatti Rimac je najavila svoje prvo zajedničko geografsko širenje - u Berlinu će biti pokrenut njihov centar za istraživanje i razvoj na polju dizajna i tehnologije. Zajednički poduhvat hrvatskog i francuskog proizvođača hiperautomobila, kompanija Bugatti Rimac, osnovana je prošle godine s namerom kombinovanja njihove stručnosti na polju električnih, ali i fosilnim gorivima pokretanih ekskluzivnih vozila. Prvo zajedničko širenje ove kompanije će se desiti otvaranjem novog centra u Berlinu. Nova filijala bi trebalo da posluži kao inovacijski centar (''hub'') koje će zapošljavati stručnjake na polju napredne tehnologije i dizajna. Tim smešten u Berlinu će usko sarađivati s onim u budućem kampusu Rimac Automobila i centrali kompanije Bugatti Rimac u Kerestincu pored Zagreba. Istovremeno s ovim saopštenjem, kompanija je najavila i da će njihov novi direktor dizajna biti Achim Anscheidt.

 

''Pripremamo se da evoluiramo Bugattijevu priču prema novim inovativnim horizontima, sa svežim dizajnerskim pravcem koji odražava vrhunsku tehnologiju elektrifikacije u kojoj je pionir naš partner, Rimac Grupa'', poručio je Anscheidt. Bugatti Rimac je takođe dobio i novog tehničkog direktora, a to je Emilio Scervo. Novi berlinski centar će biti duboko uključen u mnoge projekte koje će kompanija polako početi da deli s javnošću. Tokom predstavljanja kao pozadina na videozidu je iskorišćena slika svih postojećih Bugattijevih modela, Rimčeve Nevere, a između njih su bila smeštena dva prekrivena modela - jedan s logotipom Rimac Automobila i drugi sa Bugattijevim znakom - kao najava buduće saradnje i mogućih novih modela hiperautomobila koje pripremaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera osvojila Top Gear nagradu za najbolji sportski električni automobil

 

rimac top gear.jpg

 

Nagrade koje dodeljuje i ocenjuje tim stručnjaka Top Gear, slave najveće električne automobile na svetu u nizu različitih kategorija. Govoreći o pobedi Nevere, pomoćni urednik časopisa Top Gear, Tom Ford je rekao:

 

''Rimac Nevera vozi prirodnije i fluidnije nego što bi vas gusta električna specifikacija navela da verujete u to. Električni hiperautomobili su nova i drugačija vrsta. Nevera - u ovom trenutku - je vrhunac.'' Rimac Nevera predstavlja promenu paradigme u automobilskim performansama, tehnologiji i dizajnu. Nova generacija potpuno električnog hiper GT-a je otključala nove dimenzije performansi drumskog automobila - i zalazi u sferu nečega što se nekada smatralo nedostižnim. Njegovih 1.914 KS proizvode četiri elektromotora, pokrećući Neveru do 100 km/h za samo 1.85 sekundi, a do 100 km/h za 4.3 sekunde. Nevera je nedavno proglašena za najbrži proizvodni automobil na svetu, prešavši četvrt milje za svetski rekord 8.582 sekunde.

 

Mate Rimac, izvršni direktor Rimac grupe, rekao je:

''Kada smo prvi put prikazali Concept_One, potpuno električni superautomobil na sajmu automobila u Frankfurtu 2011. nije imao konkurenciju. Ali danas, s Neverom, nalazimo se na tržištu punom izuzetno impresivnih potpuno električnih sportskih automobila, a neke od njih rade upravo najveći proizvođači na svetu. U ime tima ljudi koji su neumorno radili na usavršavanju Nevere tokom proteklih nekoliko godina, velika mi je privilegija što dobijamo nagradu upravo mi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera - testiranje u najekstremnijim uslovima

 

rimac nevera ice 01.jpg

 

Rimac tim je u martu s Neverom završio dve intenzivne nedelje zimskih testiranja u Pirellijevom centru Sottozero u blizini Arktičkog kruga u Švedskoj. Sa neuobičajeno toplim dnevnim temperaturama, Rimac tim je proveo vreme testirajući noću kada su temperature bile najekstremnije, podešavajući sisteme poput ABS-a, ESP-a i torque vectoringa, a pre isporuke prvih serijskih automobila.

 

Nakon nekoliko godina simulacija i testiranja na stazama, i u test centrima širom Evrope, potpuno električni Rimac Nevera od 1.914 KS je već prošao homologacijske crash testove za SAD i EU, serijska proizvodnja je u toku, a isporuke kupcima će početi u sledećih nekoliko meseci. Međutim, da bi osigurali da svaki sistem upravljanja savršeno funkcioniše u svim uslovima, Rimac tim se uputio u Švedsku da bi potvrdio rezultate koje su prethodno postigli na putu, na stazama i u klimatskim komorama. Ovo okruženje je bila idealna prilika za testiranje Nevere na preporučenim zimskim gumama - Pirelli P Zero Winter. Gumu odlikuje posebna oznaka na bočnoj strani koja svedoči o zajedničkom razvoju koji je Pirelli proveo u partnerstvu s Rimcem. Standardne letnle gume Nevere su Michelin Pilot Sport 4S.

 

Mate Rimac, izvršni direktor Rimac grupe, navodi: ''Za nas je ovaj proces testiranja u ekstremnim uslovima bio prilika za usavršavanje Nevere, osiguravajući da je savršena pre prvih isporuka vlasnicima. Čak i nakon dve nedelje provedene na temperaturama od oko - 15°C i prilično zahtevnog režima testiranja, naš prototip je zadovoljio ostvarujući 100% očekivane rezultate, tako da znamo da svi naši sistemi mogu da pouzdano rade čak i u ekstremnim uslovima. Ono što smo takođe želeli jeste da razvijemo supersportski automobil kojo može da vozi i u njemu uživa i neko ko nije najiskusniji vozač. Pronalaženje ravnoteže stvaranja uzbudljive, vozaču prilagodljive, ali sigurne vožnje u automobilu od 1.914 KS sa četiri elektromotora, naš je cilj od prvog dana, a kako se testiranje bliži kraju, mogu sa sigurnošću reći da je to upravo ono što smo postigli sa Neverom.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac grupa dobila novog investitora

 

bugatti rimac.jpg

 

Hrvatska Rimac Grupa je dobila novog ulagača, nakon što je investicijsko društvo Investindustrial uložilo 120 miliona evra. Kako se navodi, Investindustrial će koristiti svoje duboko iskustvo u automobilskoj industriji, razvijeno trenutnim i prethodnim ulaganjima u Ducati, Aston Martin i Morgan Motors.

Osnovana 2009. godine od strane Mate Rimca, Rimac Grupa razvija i proizvodi vlastite električne hiperautomobile, ali radi i za proizvođače kao što su Porsche, Hyundai, Aston Martin, Koenigsegg, Automobili Pininfarina i drugi. Uz to, Rimac je nedavno osnovao zajedničku kompaniju sa Porscheom čime je i Bugatti uključen u Rimac Grupu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai bi mogao da prekine saradnju sa Rimcem

 

192404-rimac 11.jpg

 

Hyundai prekida saradnju na projektima sa Rimac grupom, navode izvori, nakon što je hrvatski proizvođač produbio veze sa Porscheom.

 

Hyundai i sestrinska firma Kia su zajedno uložili 80 miliona evra u Rimac Automobile 2019. godine i tako preuzeli 12% deonica hrvatske startap firme. Hyundaijev odnos s Rimcem se međutim zakomplikovao jer se hrvatska firma dodatno povezala sa Porscheom. U poslednjih godinu dana nemački proizvođač sportskih automobila je sa 10% udela u Rimac grupi stigao do 24%. Uz to, u sklopu partnerstva sa Porsheom, Rimac grupa je preuzela upravljanje proizvođačem superautomobila Bugattijem od Volkswagen grupe, koja je vlasnik Porschea.

 

Rimac je demantovao da je Porscheov pojačani uticaj unutar firme izazvao razdor sa Hyundaijem. ''Hyundai je pružao podršku u transformaciji korporacije tokom poslednjih 12 meseci - zajedno sa izdvajanjem Rimac know-how-a i povezivanjem sa Bugattijem pod potpuno novom firmom Bugatti Rimac'', kažu u Rimac Automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Rimac Nevera

 

Testiranje u okviru artičkog kruga, na koje je pozvana i ekipa Top Gear-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac demantovao priču da ga Hyundai napušta

 

192403-rimac 02.jpg

 

Mate Rimac se oglasio na svom FB profilu i komentarisao je nedavni članak na Automotive News Europe gde se špekuliše o tome da li Hyundai izlazi iz posla sa Rimac Automobilima. U postu je Rimac objavio i članak iz nemačkog izdanja Auto Motor und Sporta gde iz Hyundaija demantuju tu informaciju o prekidu saradnje.

 

U njegovom postu stoji: ''Hyundai je komentarisao članak o lažnim vestima koje govore da Rimac i Hyundai završavaju saradnju zbog saradnje Rimca sa Porscheom. I Hyundai i Rimac su rekli da to nije istina. Ali mediji i dalje pišu o tome. To govori više o medijima više od ičeg drugog.'' U prenetom citatu iz nemačke auto publikacije stoji da Hyundai negira takva nagađanja i da Hyundai i Kia nastavljaju ulaganje u Rimac grupu, i potvrđuju da se nekoliko partnerskih projekata trenutno odvija na visokom nivou. ''Obe strane prepoznaju vrednost ovog strateškog partnerstva i žele saradnju u budućnosti. Rimac je potvrdio i da obe forme trenutno razgovaraju o daljnjim budućim projektima'', piše u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goldman Sachs i SoftBank investiraju u Rimac Grupu 500 miliona evra

 

Rimac Nevera 78.jpg

 

Rimac Grupa je prikupila 500 miliona evra u novom investicijskom krugu, čime je tržišna vrednost kompanije premašila dve milijarde evra. Ključni novi ulagači su SoftBank Vision Fund 2, i Goldman Sachs Asset Management, uz učestvovanje postojećih deoničara Rimac Grupe, uključujući Porsche i InvestIndustrial. Mate Rimac i dalje poseduje najveći udeo u kompaniji. Rimac Grupa ima većinsko vlasništvo u Bugatti Rimcu sa 55% udela, dok je ostalih 45% u vlasništvu Porschea. Rimac Technology je nedavnim izdvajanjem postao potpuno nezavisna konpanija u stoprocentom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Grupa je preko svoje ćerke-firme Rimac Technology poznata kao tehnološki partner globalnih automobilskih proizvođača, onih koje je biraju za razvoj i proizvodnju baterijskih sistema visokih performansi, električnih pogonskih sklopova, elektronskih sistema i komponenti korisničkog interfejsa.

 

Najnovija ulaganja odražavaju uspeh Rimac Grupe u razvoju i isporuci sistema za električna vozila visokih performansi, ali i u vlastitom razvoju hiperautomobila. Prikupljeni kapital će pre svega biti iskorišćen za daljnji razvoj kompanije Rimac Technology na području proizvodnje velikih serija za globalne automobilske proizvođače. Rimac Technology povećava svoje proizvodne kapacitete i završava izgradnju novog Rimac Kampusa. Kada dostigne svoj pun kapacitet u Kampusu, Rimac Technology će moći da proizvodi desetine hiljada komponenti godišnje, u rasponu od hibridnih baterijskih sistema do celih platformi za druge proizvođače.

 

Mate Rimac, izvršni direktor Rimac Grupe, istakao je da imaju ambiciozne planove rasta u sledeće dve godine. ''Počašćeni smo podrškom značajnih novih investitora kao što su SoftBank Vision Fund 2 i Goldman Sachs Asset Management, koji veruju u našu viziju. Zahvalni smo i Porscheu i InvestIndustrialu, koji su i do sada igrali važnu ulogu u našem uspehu, a sada su pojačali svoju podršku novim ulaganjem. Dok reorganizujemo Rimac Grupu, uspostavljamo nove proizvodne procese da bismo zadovoljili globalnu potražnju, zapošljavamo 700 novih ljudi samo u 2022. otvaramo nove kancelarije na više lokacija u Evropi i širimo proizvodnju u Kampusu i na drugim lokacijama, podrška naših stručnih investitora će nam pomoći da dovedemo kompaniju do sledeće faze života. Želim i lično da se zahvalim svim našim radnicima jer bez njihovog vrednog rada, odanosti i entuzijazma za viziju Rimac Grupe ne bismo bili ovde gde smo danas'', rekao je Rimac.

 

Jimi Macdonald, investitor za SoftBank Investment Advisers, rekao je da smo svedoci brzom rastu potražnje za elektrifikacijom u industriji koja se suočava sa značajnim izazovima u prilagođavanju tehnološkim promenama. Michael Bruun, direktor Private Equity sektora Goldman Sachs Asset Managementa za Evropu, Bliski istok i Afriku, rekao je da se raduju partnerstvu s Matom Rimcem i njegovim menadžerima u razvoju inovacija i daljnjem napredovanju u pomeranju granica performansi baterija i električnog pogona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevera konačno dobila sertifikat - sve spremno za isporuku kupcima

 

rimac nevera slika.jpg

 

Mate Rimac objavio je na FB-u da je fabrika dobila papire neophodne za sertifikaciju svog električnog superautomobila i da je sve spremno za isporuku prvim kupcima. ''Napokon smo od nadležnih tela dobili konačnu dokumentaciju za EU sertifikaciju Nevere. Ovo je važno za nas jer smo uložili nebrojene sate, hiljade testova, godine teškog rada i mnogo uništenih superautomobila da bismo došli do ove tačke. U sledećih nekoliko nedelja trebalo bi da stignu i američki sertifikacijski dokumenti'', napisao je Mate Rimac. Kaže da sada imaju sve spremno za početak isporuke kupcima - potpuno novu proizvodnu liniju u novom pogonu u Jankomiru, kao i da je napravljen prvi automobil (nakon što je 17 prototipova napravljeno u procesu razvoja i testiranja) sa još mnogo njih u proizvodnom procesu.

 

Ističe da je homologacija urađena, da je finalno podešavanje softvera u toku i da jedva čekaju da isporuče prve automobile kupcima u sledećih nekoliko meseci. ''Započeli smo projekat Nevera od čistog lista papira 2017. u vreme kada smo bili sasvim drugačija fabrika - samo 200 zaposlenih sa ukupnim kapitalom koji je do tog datuma iznosio 40 miliona evra. Pokazali smo automobil na sajmu automobila u Ženevi 2018. godine, što je bilo prerano. Verujte mi, nećemo ponoviti tu grešku! Bili smo naivni i mislili smo da ćemo automobil moći da isporučimo već 2020. Kao i uvek, stvari nikada ne idu po planu, pa smo sada tu - sa preko 1.500 zaposlenih, kapitalom od 830 miliona evra, sa puno više sede kose i iskustva. Naučili smo puno i to ćemo primeniti na sve što ćemo raditi u budućnosti'', napisao je Rimac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video iz Varaždina: Rimac Nevera brža od akrobatskog aviona

 

rimac avion 02.jpg

 

U sklopu trodnevnog susreta vlasnika superautomobila koji se ovog vikenda održava u Varaždinu, u subotu je na varaždinskom aerodromu bio spektakl Fly over, automobilsko-vazduhoplovna trka Rimac Nevere i akrobatskog aviona, a pobedila je Nevera.

Tristotinjak posetilaca je prisustvovalo neviđenom spektaklu, trci električnog hiperautomobila Rimac Nevere i akrobatskog aviona, a uprkos jakom vetru koji je ometao i vozača Nevere i pilota, iskusni kormilari svojih bolida su priredili 20-minutni show. U velikoj borbi u kojoj su i Nevera i avion postigli brzine iznad 350 km/h, konačnu  pobedu je odneo hiperautomobil razvijen u Svetoj Nedjelji, Rimac Nevera, rekao je organizator događaja Krešimir Mostarčić.

 

rimac avion 01.jpg

 

Neveru je vozio Miroslav Zrnčević, glavni test vozač Bugatti Rimac automobila, koji je objasnio da je maksimalna brzina Nevere 420 km/h, a najveća brzina koju je postigao u današnjoj trci 350 km/h.

 

 

''Napravili smo dva pokušaja, u prvom pokušaju smo bili poravnati do samog cilja gde sam ja počeo da odlazim, a u drugom pokušaju sam u principu pustio avion da malo više možemo dočarati kolika je razlika u brzini'', rekao je Zrnčević.

 

 

Kako je istakao Peter Podlunšek, iskusni Red Bull akrobatski pilot koji je upravljao sportskim avionom, današnja trka je bila tehnički veoma zahtevna. ''Kao prvo ovakve vožnje nisu uobičajene kada letiš naopačke 300 plus na sat i još je jako duvao vetar, turbulencija je bila velika'', objasnio je Podlunšek iza kojeg je već nekoliko trka, ali ovo mu je prva sa hiperautomobilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Hrvatskoj registrovana prva Rimac Nevera

 

rimac reg02.jpg

 

Prvi registrovani primerak električnog hiperautomobila Rimac Nevera je dobio tablice u Hrvatskoj. Mate Rimac je putem svog profila na FB potvrdio da je registrovana prva Nevera.

 

rimac reg01.jpg

 

''Nakon pet godina, više od hiljadu ljudi u projektu, 17 proizvedenih prototipova, 45 crash testova, devet uništenih automobila tokom crash testova i hiljade drugih testova, regularno je registrovana prva Nevera. Za sada u Hrvatskoj, a uskoro i u mnogim drugim zemljama. Evo više te tablice, čak i sa pečatom. Biće ih zanimljivo videti uskoro na tablicama Monaka, Velike Britanije, SAD-a, Nemačke, Japana, Kanade...'', napisao je Rimac u svom postu. Nevera je električni hiperautomobil koji razvija 1.914 KS i 2.360 Nm obrtnog momenta, od 0 do 100 km/h ubrzava za 1.97 sekundi, do 300 km/h stiže za 9.3 sekunde, dok 402 metra prelazi za 8.6 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 412 km/h, a automobil poseduje bateriju kapaciteta 120 kWh. Za Neveru je potrebno izdvojiti dva miliona evra, a prva registrovana je dobila zagrebačke tablice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera na Goodwood festivalu brzine

 

rimac goodwood.jpg

 

Godinu dana nakon premijere Nevera se vraća u Goodwood, sada kao serijski primerak. Promotivni nastup će biti praćen besplatnim vožnjama, a jedan srećnik će do suvozačkog mesta moći da se probije ako zaigra nagradnu igru na Instagramu. Pobednik će biti proglašen ove subote, 25. juna, a vožnja će se održati dan kasnije u Goodwoodu.

Mesto vozača je rezervisano za Miroslava Zrnčevića Mrguda, test vozača Rimac Automobila, koji je već imao priliku da vozi slavni uspon u Goodwoodu. Ovo je prvi put da će neko osim potencijalnih kupaca i odabranih predstavnika medija moći da iskusi šta znači ubrzanje do 160 km/h za 4.3 sekunde, ali i ubrzanje na četvrt milje u rekordnih 8.582 sekunde. Podsetimo, Nevera ima četiri elektromotora, a prema zvaničnim podacima, raspolaže sa neverovatnih 1.914 KS i 2.360Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi proizvodni primerak Rimac Nevere sišao sa nove linije na Jankomiru

 

rimac nevera slika 01.jpg

 

Prvi proizvodni primerak Rimac Nevere, u nijansi Callisto zelene sa Vertex točkovima i enterijerom od alkantare u boji peska, sišao je sa nove proizvodne linije u Rimac postrojenjima na Jankomiru, saopštili su iz Rimac Grupe.

 

Prvi proizvodni primerak Nevere stiže nakon pet godina razvoja i testiranja, tri stepena razvoja, 18 proizvedenih prototipova, 45 crash testova, uspešno završene evropske i SAD homologacije i više od 1.6 miliona sati istraživanja i razvoja, navodi se u saopštenju. Prvi primerak (serijski broj #000) ostaće u vlasništvu Bugatti Rimca, dok su prvi primerci namenjeni za kupce, ističe se, već u visokoj fazi proizvodnje na proizvodnoj liniji. Tempo proizvodnje se podiže, sve do planiranih kapaciteta od 50 jedinica godišnje, koje će se isporučivati kupcima u celom svetu. Iz Grupe navode da se prvi automobili namenjeni isporuci kupcima već sklapaju, pri čemu je za svaku Neveru potrebno pet nedelja na konačnoj liniji za sklapanje, dok se mnogi delovi i sistemi izrađuju mesecima pre toga u pogonima Rimca. Nevera će se uskoro isporučivati širom sveta putem Rimac globalne mreže od 25 zvanična distributerska partnera, koja se proteže širom SAD-a, Evrope, Bliskog istoka i Azije.

 

Da bi se postigli ciljevi izuzetno visokih performansi koje je tim postavio za Neveru, sve glavne komponente morale su da budu razvijene posebno za Neveru, ističe se u saopštenju. Potpuno nova generacija baterijskog sistema, invertera, prenosnika, motora, kontrolnih sistema, infotainmenta i ostalih sistema vozila su razvijeni posebno za Neveru. Tokom razvojnog procesa pogonski sklop je na novo razvijen tri puta, u procesu koji je trajao više od dve godine, a svaka iteracija je pomerala granice performansi. Proces razvoja i homologacije, otkrivaju u Grupi, bio je izazovan za celi tim. Počevši od eksperimentalnih prototipova, preko validacijskih prototipova, a zatim i predserijskih automobila. Tako je 18 prototipskih primeraka Nevere mukotrpno testirano u svakom zamislivom okruženju i merljivom aspektu, od Arktičkog kruga do klimatske komore visoke vlažnosti od 48 stepeni Celzijusa. Rigorozan četvorogodišnji program testiranja sudara je rezultirao sa uništenih devet automobila u 45 različitih testova sudara, a sve ih je Nevera prošla s odličnim ocenama da bi se kupcima omogućilo da iskuse i poseduju Neveru na svim glavnim tržištima u svetu.

 

Osnivač i izvršni direktor Rimac Grupe Mate Rimac rekao je da je na početku Nevera projekta sprovedeno hiljade virtuelnih simulacija i eksperimenata s iteracijama dizajna pre nego što je došlo vreme za stvaranje prvih voznih prototipova.

''U to vreme je oko 300 ljudi radilo u firmi, a sada kada ulazimo u punu proizvodnju, naša firma ima više od 1.500 kolega, dok je izgradnja našeg novog Rimac kampusa od 100.000 kvadratnih metara u toku'', kaže Rimac. Dodao je da će kampus s vremenom postati mesto za nastavak proizvodnje Nevere, što ga čini četvrtom lokacijom gde će se sklapati Nevera, nakon ranijih proizvodnih lokacija (Sveta Nedelja, Veliko Trgovišće) za faze prototipa i sadašnjeg proizvodnog pogona u Zagrebu. Tako se, paralelno s razvojem Nevere, Rimac Grupa ubrzano širila: rekonstrukcijom organizacije u Rimac Technology i Bugatti Rimac, uvođenjem novih poslovnih procesa, brojem ljudi, konstantno tražeći više prostora.

 

Inače, Rimac Nevera je postavila nova merila za performanse automobila. Četiri elektromotora proizvode 1.914 konjskih snaga i pokreću hiperautomobil od 0 do 100 km/h za samo 1.9 sekundi, a do 160 km/h (100 mph) za 4.3 sekunde. Nevera se svojim performansama već istakla kao proizvodni automobila s najbržim ubrzanjem na svetu, uz to je proglašena najboljim hiperautomobilom od strane prestižnog Robb Report magazina, hiperautomobilom godine godine od strane GQ magazina i najboljim električnim automobilom visokih performansi od strane Top Gear-a, zaključuju iz Rimac Grupe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva Rimac Nevera isporučen bivšem šampionu Formule 1

 

rimac nico.jpg

 

Samo mesec dana nakon što je prva Nevera s oznakom #000 izašla iz Rimčevog pogona u Zagrebu, automobil sa oznakom #001 je isporučen svom vlasniku - svetskom šampionu Formule 1 iz 2016. i velikom zagovorniku održive ekonomije. Pre nego što je automobil poslat u njegov dom u Monaku, Nico Rosberg je posetio sedište Rimca u Hrvatskoj i iz prve ruke video najnovija dostignuća unutar Rimac grupe.

 

Predstavljajući širok raspon mogućnosti prilagođavanja dostupnih kupcima, automobil #000 - koji će Rimac zadržati - završen je u svetloj Callisto Green boji. Za automobil #001, Nico je odabrao agresivniju specifikaciju opisanu kao punu specifikaciju Batmobile-a. Sa Stellar crnom bojom eksterijera, unutrašnjost je presvučena crnom alkantarom, sa suptilnim potpisom Nico Rosberg na pločici naslona za ruke koja označava automobil 001/150. Prvi primerak Nevere u vlasništvu kupaca nalaziće se u Kneževini Monako, Rosbergovom domu, čime će postati prvi potpuno električni hiperautomobil u suverenoj državi.

Rosberg je rekao: ''Otkako sam prvi put upoznao Matu i shvatio genija koji stoji iza Nevere, znao sam da želim auto broj jedan. Za mene ovaj automobil predstavlja apsolutno sve što bih mogao da poželim. Prikazuje najbolje od inovativne tehnologije elektrifikacije, unoseći je u automobil dizajniran bukvalno od samog početka da bude, ne samo neverovatno brz - ili najbrži - već i stvarno izuzetan za vožnju. Jedva čekam da vidim šta može da učini. Sa 1.914KS, Nevera može da ubrza od 0 do 100 kmh za 1.85 sekundi i u više svetskih izbora priznata je kao najbolji automobil u svojoj klasi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera premijerno u Americi

 

rimac n4.jpg

 

Par serijskih Nevera ima svoj debi u SAD-u na The Quail, auto okupljanju u Carmel Valley-ju u Kaliforniji. Tokom planiranja i proizvodnje Rimac je napravio 18 prototipova. Ti automobili su podvrgnuti u 45 različitih fizičkih testova sudara kako bi se obezbedilo da će gotovi proizvodni automobil biti homologiran za sva glavna tržišta, uključujući SAD. Od tih originalnih 18 automobila, 11 je potpuno uništeno u procesu. Te žrtve se sada isplate jer će američki kupci moći da poseduju i voze Neveru u SAD-u.

 

227499-rimac n3.jpg

 

Dve proizvodne Nevere su izložene na zelenilu Quail Lodgea u Carmel Valleyu tokom Monterey Car Week-a. Rimac je potvrdio da je stvorio mrežu od 10 prodajnih partnera širom zemlje kako bi zadovoljio potrebe kupaca, uključujući prodaju i servis. Mate Rimac je pohvalio uspeh osvrćući se na kratku istoriju svoje firme.

 

227500-rimac n2.jpg

 

''Godinama dolazimo na Nedelju automobila u Montereyu, izlažući naš prvi automobil - Concept_One - a zatim postepeni razvoj C_Two u njegov konačni proizvodni oblik kao Nevera. Ovogodišnji nastup u The Quail je bez sumnje naš najznačajniji do sada; najjasniji pokazatelj da su sva obećanja koja smo dali u pet godina razvoja ispunjena i premašena; prvi potpuno električni hiperautomobil na svetu - i serijski automobil s najbržim ubrzanjem - sada je spreman za isporuku kupcima širom sveta. Ovo je takođe prva godina i za našu zajedničku kompaniju Bugatti Rimac koja pokazuje zašto je najbolja kompanija za hiperautomobile na svetu.''

 

rimac n1.jpg

 

Nakon Monterey Car Week-a, jedna od Nevera će ići na opsežnu turneju po Sjedinjenim Državama kako bi fanovi i potencijalni kupci mogli izbliza da vide potpuno električni hiperautomobil. Ta turneja će trajati do kraja ove godine iako konkretne lokacije još nisu objavljene. Druga Nevera će se vratiti u Evropu zbog dodatnih aktivnosti, uključujući događaj Supercar Owners Circle drive u Hrvatskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera u Velikoj Gorici jurila 350 km/h

 

rimac nevera 350.jpg

 

Subota i raniji deo programa Supercar Owners Circle karavana su bili rezervisani za kultnu goričku ravnicu. Gledaoci su mogli da uživaju u ekskluzivnim automobilima i njihovim performansama. Vlasnici retkih modela nisu štedeli svoje automobile, a posebno inspirani su bili oni koji su vozili Rimac Nevere.

Svu moć struje je uspeo da snimi Damir Nakić, inače rekorder Grobnika, sada u suvozačkoj ulozi. Struja je stvarno moćna stvar u svetu automobila, tako je Nevera potegnula sve do skoro 350 km/h. Pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video iz Osijeka: Tjunirani Audi S2 sa 1.500KS iznenadio Rimac Neveru

 

Konopek dobio Rimca.

Mada... jedan auto na običnim serijskim gumama za javni saobraćaj, drugi nije... jednom je jedan startovao kako treba drugi put obrnuto... i tako:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...