Jump to content
FAS Goran
tosonije

Stilo 1.9 8v Mjet 120 KS - nepravilan rad zagrejanog motora

Recommended Posts

ok neenade. ja sam danas zamenio kvacilo (set) i na dijagnostici se danas nije moglo videti nista cudno, najverovatnije je protokomer ili egr... najgore mi je to sto mi se ne desava stalno, nego samo ponekad, i to me najvise nervira za sada mi se samo jednom ugasio, a na dijagnostici nikada nista ne pokaze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni isto deluje mjet kao osetljiviji, pogotovu ovaj sa DPF-om. Ali ispravan jtd i i ispravan mjt120, ko oseti razliku svaka mu čast. Tih par konja je zanemarljivo i jako se teško oseti razlika. Ne deluje mi ni da je nešto tiši al ajd sad. Ono što je sigurno i što mi je većina njih potvrdila je da mjt troši više, ne puno ali troši više.

@tosonije

Sećaš se da sam ti rekao kad sam provozao tvoj auto da mi nekako ne ide kako treba. U odnosu na moj jtd on je bio dosta kilaviji. I ti si prokomentarisao kako ti troši 9l po gradu. Dobro ajd to si verovatno remontom dizni korigovao ali nije isključeno da te nešto od spomenutog kolje. Napisao si mi na PM šta planiraš po tom pitanju, pa srećno :thumbup:

Da dodam, danas sam razgovarao sa jednim majstorom koji mi ne sasvim sigurno tvrdi da kod mjt-a kad se zatvori egr on nakon par km baca u auto safe mod. Kažem nije provereno, možda neko ovde ima više iskustva sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tex-e iskreno da kazem ja nisam do sada cuo da je neko imao potrosnju od 3,5 L/100km u bilo kakvim uslovima osim konstatne nizbrdice kada pokazuje trenutnu potrsnju 2L, ali kada se sve sracuna to bude oko 5L i sto je sasvim OK potrosnja za 1,9 turbodizel, eventualno malo manje ako su u pitanju magistrale gde se ide oko 70-80 i bez preticanja, pa onda potrosnja moze da bude 4,5-5L... ali ispod toga nikako :D

bravo jtd-e trosio mi je pre sredjivanja dizni oko 9 po gradu, ali odkako su bile u BOSCH-ovom servisu to se znatno promenilo... po gradu ispod 7 kada nema guzve to bude i 6,2 6,3... a po auto putu na 130 oko 5,4-5,8... i mislim da je to ok potrosnja... e sad jtd-e sam vozio ali nemam iskustva nekih sa njima, ali mislim da su im slicne i karakteristike i potrosnja.... e da od kad sam sredjivao dizne cini mi se da je auto dobio snage na manjim obrtajima... a ono kad smo se vozili po NS je bas lose isao i to su ti simptomi na koje se zalim, kada sam se vracao iz novog sada potrosnja prosecna mi je bila 7,1 litar sa malo gradske voznje i auto puta na 130kmh.... sto je bilo katastrofa... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ognjene koji je ralog zbog koga nije dobro zatvaranje EGR kod multijeta? ja sam samo cuo da ce prijavljivati gresku i to je to e sada ne znam da li ona nekako moze ukloniti ili ce se uvek ponovo pojavljivati posle brisanja??

drvace jesu ti u servisu predloziti i blokirali EGR? jesi imao nekih problema posle blokiranja? jel ti se stalno pojavljuje greska??

sutra idem da promenim set kvacila pa cu videti u servisu sta ce mi preporuciti...

Pozdrav,

od majstora sam cuo da se nesto poremeti u vezi parametara( stvarno nemam pojma kojih) i da se na tim motorima ne preporucuje zatvaranje.Inace,covek je odlican u poslu koji obavlja,a i sam je clan foruma.Pozz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima meni se desava na puntu 1.3 multijet da uzbrdo u poslednje vreme treba bas dosta da mu dam gasa da krene nekako je mrtav u niskim obrtajima inace kad krene onda jede auto je presao oko 180 000 nisu ciscene dizne ni egr sve motoru je fabricki ukljucujuci i kvacilo :question: dijagnostika nepokazuje nista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagolicala me ova tema da se pozabavim ovim problemom. Mislim na EGR/DPF isključivanje. DPF se još i nekako uklanja softverski što je neophodno da bi auto izašao iz safe moda, onda sledi fizičko izbacivanje i problem rešen. A EGR se bar kod naši JTD-ova zatvara parčetom lima. Greška se pojavljuje al ne mari. Ja još nisam našo alat koji uklanja EGR iako je sa neikam navodno moguće to jednostavno ne radi.

Upravo tim sam hteo da se pozabavim jer ako EGR beleži grešku kod JTD-a a navodno MJET-a baca u safe mod zbog iste onda to treba softverski odraditi.

EGR je samo jedan elektro-ventil koji kad ne uspe da se nađe u odgovarajućem položaju ECU-u daje signal da je u problemu i tu je odmah error p0404. Međutim EGR prati instrukcije ECU-a i na osnovu njih se otvara odnosno zatvara, ako mu ECU ne daje komandu za otvaranje onda će on ostati tamo gde jeste i neće vraćati signal za error. Ovo je moja hipoteza možda grešim :whistle:

Zbog toga sam se danas pozabavio analizom dumpa mog ECU-a(Stilo JTD 85kw) i uspeo sam da lociram deo u kom se nalazi da kažem mapa koja kontroliše EGR. Prema nekim informacijama kojim raspolažem EGR-u treba zadati parametre iste ili veće od onih u kojima je zatvoren na taj način on nikada neće steći uslove za otvaranje. To jest biće uvek zatvoren jer ECU misli da tako treba. Ovo sam napravio, još samo da radi :whistle:

FiatECUScan može da prikaže da li je EGR aktivan ili ne i u kom procentu je otvoren, obično na ler gasu bude 1% otvoren a sa dodavanjem gasa se pomera procenat otvaranja. Sutra ću napraviti snimak testa na mom autu na kom EGR radi ali prilično loše. I nakon toga ako sve bude kao treba snimak kako egr ne radi nakon flešovanja editovanim softverom. Ako na promenu RPM-a EGR % otvaranja bude mirovao to je to! Ovo bi u principu bilo rešenje kako zatvoriti EGR bez da se ubacuju limovi i sl. a da greške P0404 nema. Nadam se da sam uspeo, ako ne žao mi je što sam vas ložio :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

BRAVOO Bravo JTD-e :DDDD, ja sam apsolutno siguran da se EGR moze iskljuciti reprogramiranjem ECU-a, posto on dobija od njega sve informacije (kada i koliko da bude otvoren...), samo ne znam kako bi iskljucivanje EGR-a uticaticalo na multijet... da li bi dosta sporije dolazio do radne temperature, i da li bi mu to na primer smetalo u zimskim uslovima??

hteo bi da pitam samo sve clanove foruma za koliko ( vremena voznje ili predjenih KM) im auto dolazi do radne temperature na ovih 30 stepeni spoljne temperature?? posto imam utisak da se to kod mene desava malo sporije... kod druga na JTD-u 2002 god. kazaljka pokazuje radnu temperaturu bukvalno posle 2 min i leti i a bogami i zimi... dok kod mene je potrebno sada oko 15 minuta ili nekih mozda 6-7 km, a zimi i dosta duze... zavisno od stila voznje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto do sad nikad nisam primetio a jutros prvi put vidim. EGR kada je motor hladan i radi na leru otvara se 100% do određenog trenutka kad dostigne neku temperaturu i tad se zatvara. U daljem radu kad je motor na radnoj temperaturi EGR je obično zatvoren a na dodavanje gasa se otvara i.t.d.

Pogledajte prvi grafikon, plava je RPM, a ova druga je procenat otvorenosti EGR-a. Kao što vidite EGR se otvorio na dodavanje gasa i zatim ostao otvoren neko vreme i tek onda se zatvorio. Da vas ne buni ovaj početak auto je već napola zagrejan bio dok sam ovo slikao.

Screen_Shot005.jpg

Nakon ovoga sledi flešovanje softverom koji sam sinoć pominjao i koji bi trebalo da EGR drži zatvoren bez obzira na sve. Evo grafikona nakon toga.

Screen_Shot006.jpg

Kao što vidite linija RPM-a radi svoje a EGR linija ostaje zalepljena dole :thumbup: Dakle problem je rešen nema potrebe za ubacivanjem lima a EGR je zatvoren trajno ;)

I ono što je najvažažnije nema više error-a P0404 :thumbup:

Screen_Shot003.jpg

Toliko o tome, videću šta mogu da uradim sa dump-om od multijet mašina, ovo što sam uradio je primenljivo na sve JTD euro 3 motore i njima srodne familije da sad ne nabrajam sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam opisao imam 2006 god. stilo multijet 120ks . Blokirao sam sam prosle godine EGR i konstantno svetli zuta lampica motora na tabli i prilikom paljenja par puta blinkne check engine i to je to. Ne verujem da da je u safe modu to bi se primetilo sigurno. Da je u safe modu ne bi mi onda ortak koga sam provozao od 0 do nekih 180 rekao jbt! ovo ubrzava bolje nego avion za takmicarske skokove padobranom posto se time bavi :)

Inace cim skupim pare pred zimu cu da gazemenim posto stvarno drasticno sporije nabija radnu temperaturu.

Leti se to ne moze primetiti. Taj preblem zimi je imao i vladac81 sa foruma pa je manjo EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto do sad nikad nisam primetio a jutros prvi put vidim. EGR kada je motor hladan i radi na leru otvara se 100% do određenog trenutka kad dostigne neku temperaturu i tad se zatvara.

Ja na ovom sajtu pronađoh skroz kontra podatak :wallbash:

http://www.autodijagnostika.eu/test-egr-senzora.html

Možda su pod ovim ''ne funkcioniše'' mislili da je otvoren, a ja da je zatvoren. :lol:

U servisnom treningu za G. Punto 1.3 mJet takođe piše:

Centrala ubrizgavanja upravlja EGR solenoidnim ventilom, ukoliko je temperatura rashladne

tekućine veća od 20°C i broj okretaja motora između 800 i 3.000 o/min, preko signala

kvadratnog oblika.

P.S.

Svaka čast za tuning :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tosonije

Malo je off, ali da ne bude nesporazuma...na 650km predjenih prosecnom brzinom od 75km/h, JTD ima PROSECNU potrosnju od 3.5l/100km. Trenutna potrosnja od ispod 3l/100km uopste nije retkost na iole primetnoj nizbrdici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu jeda problem, mehanički. Kada je egr neispravan, on je najčešće prosto čađav i njegova neispravnost ide na nedovoljno otvaranje ali i nedovoljno zatvaranje. Mislim da kod JTD-a često stoji prljav tako da neće ni da zatvara valjano već mu stalno ulaze gasovi na recirkulaciju pa onda dobijamo onu knedlu na gasu koju ne može da proguta itd. Kod takvog egr-a džaba nam komanda "budi zatvoren" kada je on zaglavljen negde u poluotvorenom stanju. Možda bi bilo dobro očistiti ga, proveriti da on hoće da zatvara 100 posto pa mu onda softverski reći "ostani zatvoren".

Kod mjetova bi ovo sofverisanje leglo mnogo dobro, kada bi eliminisalo prijavljivanje greške i eventualno bacanje u safe mod. Ja sam imao malo iskustva sa tim i grešku na mom 1.3 mjetu. Mislim da je kod greške rekao "nedovoljna količina vazduha u delu od egra nazad ka motoru" što znači da tamo postoji senzor kojeg treba zeznuti. To mi se desilo pošto moj egr ne može da se otvori 100 posto na zadanih 100, već se otvori 70 posto, zaglavljen je u fazonu "nedovoljnog otvaranja".

U svakom slučaju, bravo za BravoJTD na daljim pronalascima :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno tako, svakako je najbolje zatvoriti EGR limom i uraditi ovo. Onda je sve kompletirano.

Što se tiče MJT-a nema senzora u tom delu to budi siguran. Razmisli o ovome možda ti sine neka ideja. Šta misliš da meri protokomer? Šta meri kad je EGR zatvoren a šta kad je otvoren? Imaš ELM pa isprati parametre vazduha zajedno sa pokretanjem EGR-a videćeš neke stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je za ovaj problem sa pocetka teme na MJTD naknadno predvideo kao dodatni deo restrikcionu plocu koja se ubacuje na mesto gde se stavlja lim za blokiranje EGR-a. To je fakticki lim sa nekoliko probusenih rupa na sebi. Postoji i kataloski broj za njega,ali ga ne znam napamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mJet-a, a i drugim savremenim motorima, na izduvnom sistemu postoje dve lambda sonde. Jedna pre i druga posle katalizatora. Ako uklanjaš katalizator morao bi i sa sondama nešto da radiš. Kod starijih automobila je, mislim, išla samo jedna lambda sonda.

Da se ispravim :)

Kod benzinskih motora, počevši od standarda Euro 3, idu dve lambda sonde. Kod dizela i sa Euro 4 normom ide jedna lambda sonda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li misliš da je onda bolje da ga softverski limitiram na recimo nekih 15-20% otvaranja?

Pokusaj ako je izvodljivo. Mislim da ce u tom slucaju prijaviti premalo otvaranje ili zaglavljivanje. U varijanti sa restriktorom ima rad od 0 do 100% ali je samo kretanje gasova fizicki smanjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da premalo otvaranje detektuje MAF, on se nalazi ispred spoja sa EGR-om i jedini može da uoči promene u protoku vazduha pre i posle otvaranja EGR-a. Samo kretanja EGR-a mogu da namestim tako da uvek pušta 10% izduvnih gasova ako je on pokretan naravno.

Evo kako zapravo izgledaju i jedan i druga mapa EGR-a zajedno. Ova gornja ravna je ta koja ga uvek drži zatvoreno a ova donja koja se delimično vidi je fabrička.

remove_EGR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada je kod mene radjeno odstranjivanje EGR-a bila je i treca mapa pored ove dve ali koliko se secam bila je na nekom drugom mestu u ECU! Gde tacno ne znam ali znam da je bilo 3 mape...inace nemam veze sa elektronikom pa ti samo skrecem paznju na ono sto sam video dok su radili a mozda ti pomogne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno MJT ima više mapa EGR-a, ja nema MJT-a da imam već bi možda imao neke rezultate u vezi toga ovako ne mogu da se izlećem. U teoriji znam kako da rešim ali nisam u praksi testirao da li to radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam nasao glanog krivca svih mojih problema, koje sam opisao na pocetku topica!

Tvrdim da je 99.9% problem u glupom DPF-u.

Naime, juce sam bio kod neke robine u bosni i vracao se i preko hrvatske...presao nekih 650-700 km. Kada sam krenuo iz zemuna zapusenost dpf-a mi je bila oko 80%, i auto je isao recimo OK. Medjutim, stao sam u jednom mesto u bosni da kupimo neke stvari u prodavnici, kad da krenem auto skoro nece da upali, mislim na pocetku on pripali normalno na pola kljuca, kad kao da se zagasi, i na ekranu mi pise zapusen DPF.

Logika mi je sledeca: zapusen DPF=zapusen auspuh! = ne mogu da izadju isduvni gasovi iz cilindra da bi usla smesa. Znaci, u prvih pola sekunde dok se ne stvori pritisak u izduvnoj grani auto pripali, i onda kao da ga uguse izduvni gasovi. To isto mi se desavalo nekoliko puta, da mi auto verlglao po 2-3 sekunde i na ekranu da mi pise zapusen DPF.

Dalje ja tako idem, vozim ga po obrtajima malo, da bi pokrenuo regeneraciju DPF, ali po mojoj proceni skoro bezuuspesno, mozda je pokrenuta regeneracija na kratko i ocisceno nekoliko %.... i tako prodje dan u voznji... kad u povratku na hrvatskom auto putu, na 130kmh i na ravnici, odjednom trenutna potrosnja se popne sa 5,5 5,6 na oko 9L pa cak i jace, 9,2 9,3.... ja reko sta je sad, kad ono skontam da je u tom trenutku auto poceo da radi regeneraciju DPF-a, stanem na naplatnu rampu, motor trza na leru, cima, svi oni problemi koje sam naveo na pocetku topica.

Ubrzavam 1,2,3,4 u svakoj brzini mi pokazuje trenutnu potrosnju 16L/100km i ako ubrzavam sam pola gasa. Idem ja tako jos neki mozda 20-30 km, ili ti 10-15 min voznje i auto odjenom smanji potrosnju sa 9L na 5,4 sto je ok potrosnja za 130kmh.

Stanem na sledecu naplatnu rampu ili carinu, MOTOR RADI PERFEKTO, ne cuje se, ubrzava, leti od 120-150.

Nisam hteo vise da ga gazim. Kada sam dosao kuci prikljucim ga na dijagnostiku, pokazuje zacepljenost DPF-a 14%, i ocitam podatak koji racunar belezi, a to je predjena kilometrza od poslednje regeneracije dpf-a i to je 45km, i regeneracija trajala oko oko 890 sekundi sto je 15 min ili ti 30 35km... sve se uklapa, znaci:

Kada ECU pokrene regeneraciju dpf-a potrosnja se odjednom poveca, motor pocne da trza, gubi po malo snagu na nizim obrtajima!

Kada je zacepljen dpf, auto teze pali, to je i razlog sto mi se ugasio auto jednom i nije hteo da pali....

P.S. ja sam okrivljaivao EGR i protokomer, ali oni ne bi mogli da crkavaju vec nekoliko meseci, i da nekad auto radi perfekt a nekad da pravi probleme, to je sve do dpf-a koji kada je cist ne pravi probleme, a kada se zapusi pravi, te ce moj naredni korak biti uklanjanje istog.

Jedan drug koji je bio na praxi u ovlascenom VW servisu kaze da pasati B7 i golfovi 6 dizeli 2009 2010 i 2011 god dolaze u servis zbog dpf-a!!! a kamo li na stilu 2006.... pozdrav svima.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oces da kazes da ti ne radi indikacija regeneracije dpf, jer tada treba da vozis 4 prenosom oko 70-80kmh. Ali opet ne bi smeo da ti trza na leru i kad radi regeneraciju. Kada radi regeneraciju tada motor SPALJUJE cestice cadji, i kada je % zapusenost veliki motor nece da udje u regeneraciju jer bi tada mogao auto da se zapali ( ovako je kod VW) samo treba razlikovati dve stvari kolicinu cadji i kolicinu pepela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da na stilu ne pokazuje kada radi regeneraciju dpf-a, odnosno mozda pali lampicu sa oznakom dpf-a, ali ja nesto nisam zapazaio to, a kolko se secam nikad nije nista izbacio u vezi regeneracije dpf-a, izbacio mi je vise puta poruku na ekranu particulate filter is clogged, i to prilikom startovanja motora, i tada lose startuje, to jest u prvom delicu sekunde verglanja motor upali, i onda se zagasi, i vergla jos jedno sekund dve i onda upali... sto se tice toga da se mora voziti 4-tim stepenom prenosa, meni radi regeneraciju i u 3 i u 5-toj brzini, i to pri raznim obrtajima, sada zadnji put, na auto putu bg-zagreb radio mi je regeneraciju na 2700 obrtaja u petoj na 130-135kmh....

mozda imam jos neki problemicic koji mi pravi to trzanje na leru, ali ja sam jos uvek 99% siguran da je to zbog dpf-a i njegovih koje kakvih glupih radnji, jer kada je dpf relativno cist i nema regeneracije auto ide extra, ono sto mogu da garantujem sa sigurnoscu je to da kada je veliki stepen zapusenosti dpf-a da je mnogo mrtviji motor na niskim obrtajima, i mnogo sporije prima gas kada stoji u mestu, a i malo losije obrzava...

utvrdio sam da mi je crko termostat, i da stalno otvara, odnosno ostao je u otvorenom polozaju, i sada u hladnijim uslovima tesko dolazi do radne temperature (90 C) kako u gradu tako i na otvorenom putu, odnosno auto putu, pa samim tim ne sticu se uslovi za regeneraciju dpf-a... ponekad su te male gluposti gore od nekih velikih kvarova... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIESEL PARTICULATE

FILTER CLOGGED

(amber)

(Multijet versions)

The warning light turns on when the diesel

particulate filter is clogged and the driving

conditions do not enable to activate automatically

the reclaiming procedure.

To enable the cleaning procedure, keep

the car running until the warning light

turns off.

The display will show the dedicated message

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...