Jump to content
FAS Goran
tosonije

Stilo 1.9 8v Mjet 120 KS - nepravilan rad zagrejanog motora

Recommended Posts

pozdrav svima na forumu!!! unapred se izvinjavam ako postoji slicna tema, ali ja nisam uspeo da nadjem odgovor na moj problem!!

zapravo posedujem stila 1,9 multijet 8V sa 120 "konja" i DPF-om... auto je kraj 2006. i trebalo bi da je presao pravih 170 000 od kojih oko

20 000 kod mene za nesto malo vise od godinu dana koliko ga imam...

problem je sledeci: kada automobil dostigne radnu temperaturu ponekad pocne cudno da se ponasa, pocinje da trza na ler gasu i potpuno da gubi

snagu na leru, kada je sve u redu bez imalo dodavanja gasa krecem normalno uzbrdo, a kada pocinje da se desava taj problem skoro da ne mogu da

krenem ni po ravnom... kazaljka obrtaja se spusta do 3 4mm ispod 750 obrataja pa skace do skoro 1000 obrtaja... u tim situacijama imam osecaj da

auto ima veoma malo snage do nekih mozda 2000 obrtaja.... takodje veoma sporo prima gas, ali moze da dodje do 4500 obrtaja pa cak

i vise bez ikakvih problema... kada ukljucim klimu ona ga dodatno umrtvi...

A ono najgore sto mi se desilo je to da mi se auto ugasio iz cista mira kod hotela Jugoslavija u zemunu, i nije bilo sanse da upali, nije palio ni jednu lampicu, verglao je normalno, i morao sam da ga slepam do kuce, prilikom slepanja probao sam da ga verglam jos malo uz dosta dodavanja gasa, i on je odjenom upalio, poceo je da radi mnogo mnogo nestabilno obrtaji su padali do CAK 500 pa skakali strahovito lose je primao gas, ali se do sutradan koliko toliko normalizovao... Sutradan kada sam ga odvezao u servis nije pokazivao ni jednu gresku na dijagnostici svi parametri su bili ok... ljudi su skidali EGR koji je kao nov u mahnickom pogledu, u elektronskom nije pokazivao gresku, skidan je MAP senzor koji je takodje ok, radjeni su previli da diznama koji nisu bili bas najbolji pa sam odlucio da radim ciscenje i stelovanje dizni u ovlascenom BOSCH servisu, od tada mi je auto znacajno smanjio potrosnju (ne zelim da se hvalim ali kada normalno radi auto trosi po BG u ispod 7 litara a na 120 130 po auto putu oko 5,5 , sa cime sam prezadovoljan!!!), samo zelim da naglasim da mi je ranije trosio po gradu i do 12 litara a na auto putu na 120 kmh skoro 7.

Ljudi u servisu su takodje uvideli da sporije prima gas... rekli su mi da ga testiram po gradu pa da se javim ako se opet ugasi, jer ovako ne mogu da utvrde kvar, osim da menjaju deo po deo...

zelim da napomenem da mi auto nesto sporije dolazi do radne temperature po nekom mom subjektivnom osecaju u poredjenju sa stilom jtd od druga...

sada kada ne napolju temperatura oko 30 stepeni auto dodje do 90 stepeni za nekim 6-7 km vonje ili nekih mozda 15-20 min voznje, zavisno od stila voznje, a zimi kada je hladno u gradu mu treba i preko pola sata da dodje do radne temperature, a po auto putu cak nije ni dolazio do radne temperature nego je kazalja bila na nekih mozda 75 80 stepeni...

Jos jedna situacija koja mi se dogodila pri povratku iz grcke sa mora je ta da je motor usao u safe mod i nije hteo da predje 90 100 kmh, tada je trenutna potrosnja bila 18 19 litara, to je trajalo nekih mozda 15 20 minuta i posle je poceo da radi normalno, tada se upalila zuta lampica sa znakom motora... koja je svetlela narednih nekoliko dana, i sama od sebe se ugasila, kadda sam auto odvezao u servis na dijagnostici se pojavila greska FAP filter odnosno DPF!!! tada je pokazivalo zapusenost od 26% i majstori su rekli da nema potrebe za ciscenjem... najverovatnije se ocistio samociscenjem kada je usao u safe mod!!!

zelim jos samo da naglasim da kada pocnu da mi se desavaju gore navedeni problemi da se trenutna a samim tim i prosecna potrosnja znatno povecaju u odnosu na neku normalnu, zelim takodje da kazem da se to ne desava bas svaki dan, nekada radi normalno a nekada je to veoma ucestalo, i imam neki mozda i subjektivan osecaj da mi se auto inace ulenjio u odnosu na pre....

Unapred hvala puno na odgovorima i savetima i izvinite za ovoliki post!!!

VELIKI POZDRAV SVIMA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protokomer te zeza. Jedino je problem kod Mjet-a sto je u jednom komadu,pa ne znam za cenu. Kot Jtd Motora se ulozak menja. On je 80 Eur. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan problem si rešio, ostali su ti još neki nepoznati uzroci kvara. Treba dijagnostikom ispratiti parametre u toku rada, možda bi najbolje bilo kad se problem pojavi a ne samo tražiti greške. Druga stvar DPF mi je tu jako sumnjiv, ta priča da je pokrenuo regeneraciju dok je auto bacio u safe mod ne drži vodu. Nije neki problem pokrenuti dijagnostikom regeneraciju pa videti kaka je propustljivost posle toga. I na kraju ono što je možda najpametnije a to je izbaciti DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ne bi trebalo da je upaljena lampica ili da bord izbacuje poruku kada je aktivno čišćenje DPF-a?

Što se tiče radne temperature proveri termostat. Verovatno ostaje konstantno otvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si ti nenade imao problema sa tvojim mjet motorom u bravu, koji je isti kao kod mene? da li ti se slucajno nesto slicno desavalo kao kod mene? iz konsultacija sa majstorima u raznim servisima sam dosao do informacije da su multijet motori dosta lenji do 2000 obrtaja, u odnosu na JTD da li je to istina?

ne znam da li je moguce da se ugasi motor zbog protokomera, iz onog sto sam do sada saznao mislim da nije moguce... Vise mi deluje da kod mene ipak EGR pravi probleme, jer ako ostane egr otvoren motor ce na ler gasu raditi dosta nestabilno, sto se kod mene i desava, a ako se ugasi motor ne moze da upali ako je egr otvoren. to sam cuo u dosta servisa, uglavnom cu sutra ponovo prekontrolisati EGR posto idem da menjam set kvacila, pa cu to sve usput proveriti...

@ Bravo JTD

da li imas(te) iskustva sa odstranjivanjem DPF-a odnosno FAP filtera? kolko bi to kostalo i da li mozda znas? meni su u servisu ponudili ciscenje fap filtera koje je oko 60 evra, sa nekim TUNAP proizvodima i na to ciscenje daju garanciju... ja planiram da u nekom narednom vremenskom intervalu izbacim i katalizator, jer smatram da sve te "gluposti" samo guse motor, takodje mislim da kod nas nece biti uveden neki zakon koji bi to propisao jos bar 10 godina...

@ kvaka

ne secam se tacno sta mi je pisalo na ekranu dok je bilo aktivnog ciscenja dpf-a, jer sam se vracao sa mora i nisam ni primetio da se nesto dogadja sve do naplatne rampe kod Soluna, jer sam do tad isao mozda 130 ili malo jace i nista se nije dogadjalo, ali kada sam kretao od naplatne rampe, auto nije imao nikakvu snagu... i onda sam skapirao sta se dogadja...

Hteo bih da kazem samo jos ovo a to je da mi se nikada nije palila lampica za dpf nego samo lampica sa znakom motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo sve kazem zato sto cesto idem na malo duze puteve (do nisa pa i malo dalje od bg-a je oko 300km...), a ne zelim da otkrijem kvar na putu jer bih onda novac koji bi sad dao za delove morati dati slep sluzbi... mogu reci da nije ni malo prijatno kada auto izgubi snagu odnosno ode u safe mode u grckoj...:D prvo sto sam pomislio je da ce morati da me slepaju i uzmu ogroman novac...:D cuo sam razne price za slepanje automobila u inostranstvu (da su ljudima uzimali i do 1000 evra..) iskreno ne verujem da su bas tolike cene ali svakako je jedna bas neprijatna situacija...

da li neko mozda ima iskustva sa inteffejsom ELM 327 i fiat ecu scan programom? oni se mogu nabaviti za relativno malo novca, a mislim da pruzaju dosta toga, mislim da se cak moze pokrenuti regeneracija dpf uz pomoc nje...Izvinite za skretanje sa teme!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...u raznim servisima sam dosao do informacije da su multijet motori dosta lenji do 2000 obrtaja, u odnosu na JTD da li je to istina??

NE

ne znam da li je moguce da se ugasi motor zbog protokomera, iz onog sto sam do sada saznao mislim da nije moguce...

Moguće, vozim auto koji se ugasio na brankovom i nije hteo da upali. Problem rešen zamenom protokomere i dan danas nikad se problem više nije javio.

Bravo JTD-e da li imas(te) iskustva sa odstranjivanjem DPF-a odnosno FAP filtera? kolko bi to kostalo i da li mozda znas? meni su u servisu ponudili ciscenje fap filtera koje je oko 60 evra, sa nekim TUNAP proizvodima i na to ciscenje daju garanciju... ja planiram da u nekom narednom vremenskom intervalu izbacim i katalizator, jer smatram da sve te "gluposti" samo guse motor, takodje mislim da kod nas nece biti uveden neki zakon koji bi to propisao jos bar 10 godina...

Nemam nekog preteranog iskustva i to što imam to je upravo sa tim motorom. Cenu ću ti poslati na PM. Sam DPF nije moguće samo fizički izbaciti, mora da se reprogramira ECU tako da nadalje ne detektuje razlike pritiska na senzorima DPF-a. Dakle neophodno je DPF da kažem isključiti softverski a zatim ga izbaciti i fizički i umesto njega ubaciti cev. A što se tiče tog čišćenja koje su ti ponudili to je OK cena, koliko ja znam to je tako 50-60€. Jedino što sam ja čuo da to u principu drži 5000km i opet ista priča. Ali nemoj me držati za reč, nisam probao. Raspitaj se malo kod ljudi koji su to radili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam gledao uputstvo...

Piše da se lampica pali (samo) kada je filteru potrebno čišćenje, a nema uslova za taj proces. A uslov je, kao i kod ostalih automobila, brzina veća od 80 km/h.

problem je sledeci: kada automobil dostigne radnu temperaturu ponekad pocne cudno da se ponasa, pocinje da trza na ler gasu i potpuno da gubi

Ne primetih ovo iz prvog čitanja...

Pošto problem nastaje samo tada, proveri senzor rashladne tečnosti. Možda šalje podatak kompu da je hladan pa on pravi prebogatu smešu i guši motor i pravi ti astronomsku potrošnju.

Kažeš sporo dostiže radnu temperaturu, pa čak nekad i ne dolazi do nje... Možda on i dostigne radnu temperaturu, ali tebi pokazuje manju, jer podatak koji se šalje tebi i kompu ide (uglavnom :whistle: ) preko jedne iste sonde.

Ako nije do toga, slažem se da može biti i protokomer, EGR ventil...

ja planiram da u nekom narednom vremenskom intervalu izbacim i katalizator, jer smatram da sve te "gluposti" samo guse motor, takodje mislim da kod nas nece biti uveden neki zakon koji bi to propisao jos bar 10 godina...

Kod mJet-a, a i drugim savremenim motorima, na izduvnom sistemu postoje dve lambda sonde. Jedna pre i druga posle katalizatora. Ako uklanjaš katalizator morao bi i sa sondama nešto da radiš. Kod starijih automobila je, mislim, išla samo jedna lambda sonda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nije do toga, slažem se da može biti i protokomer, EGR ventil...

Ustvari, protokomer možemo da isključimo iz igre, jer da je do njega on bi pravio problem i na hladnom i na zagrejanom motoru. :)

EGR može...

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam stila multijet 120hp, i mogu ti opisati simptome kada je u pitanju EGR. Na malom broju obrtaja je kao mrtav. Posto zivim na brdu jednostavno nema snage da se popone uz ulicu. Kad mu dam gas do daske on jako slabo ubrzava do nekih 2500-3000 onda poludi i zakuca me za sediste. Nije dimio ni trunku. A pre nego sto je skroz crkao EGR pocelo je tako sto u toku voznje pri krstarecoj brzini on na trenutke izgubi snagu. To se par puta desavalo posle toga mesec dva nista normalno isao , onda sve cesce dok potpuno nije izgubio snagu na malom broju obrtaja. Nakon blokiranja EGR auto je bukvalno poleteo. Procitao sam da pominjes da ti je neko rekao da multijet slabije ubrzava iz nizih obrtaja od JTD. To nije tacno nakon blokiranja EGR ubrzanje osecas vec nesto ispod 1500 obrtaja. Inace na multijetu bord prijavljuje gresku kada je EGR blokiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će EGR da reaguje zavisi od protokomera pa ako je ovaj neispravan i daje pogrešne informacije onda egr radi pogrešno. Usput ako je i on u problemu što je redak slučaj da nije onda eto problema.

@kvaka

Postoje dva Differential Pressure Sensor-a a ne dve lambda sonde i kao što ima sam naziv kaže očitavaju razliku u pritisku. Postoje određeni kriterijumi za to na osnovu kojih ECU zaključi da je DPF zapušen - velika razlik u pritisku ili DPF uklonjen - pritisak jednak.

Softverski se uklanja ova detekcija i umesto DPF-a ubacuje cev, senzori nadalje ne igraju nikakvu ulogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvaka

Postoje dva Differential Pressure Sensor-a a ne dve lambda sonde i kao što ima sam naziv kaže očitavaju razliku u pritisku. Postoje određeni kriterijumi za to na osnovu kojih ECU zaključi da je DPF zapušen - velika razlik u pritisku ili DPF uklonjen - pritisak jednak.

Softverski se uklanja ova detekcija i umesto DPF-a ubacuje cev, senzori nadalje ne igraju nikakvu ulogu.

Ja sam govorio o katalizatoru i lambda sondama. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam stila multijet 120hp, i mogu ti opisati simptome kada je u pitanju EGR. Na malom broju obrtaja je kao mrtav. Posto zivim na brdu jednostavno nema snage da se popone uz ulicu. Kad mu dam gas do daske on jako slabo ubrzava do nekih 2500-3000 onda poludi i zakuca me za sediste. Nije dimio ni trunku. A pre nego sto je skroz crkao EGR pocelo je tako sto u toku voznje pri krstarecoj brzini on na trenutke izgubi snagu. To se par puta desavalo posle toga mesec dva nista normalno isao , onda sve cesce dok potpuno nije izgubio snagu na malom broju obrtaja. Nakon blokiranja EGR auto je bukvalno poleteo. Procitao sam da pominjes da ti je neko rekao da multijet slabije ubrzava iz nizih obrtaja od JTD. To nije tacno nakon blokiranja EGR ubrzanje osecas vec nesto ispod 1500 obrtaja. Inace na multijetu bord prijavljuje gresku kada je EGR blokiran.

Pozdrav,

cuo sam da nije preporucljivo blokirati egr na multijet motorima,na jtd moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ognjene koji je ralog zbog koga nije dobro zatvaranje EGR kod multijeta? ja sam samo cuo da ce prijavljivati gresku i to je to e sada ne znam da li ona nekako moze ukloniti ili ce se uvek ponovo pojavljivati posle brisanja??

drvace jesu ti u servisu predloziti i blokirali EGR? jesi imao nekih problema posle blokiranja? jel ti se stalno pojavljuje greska??

sutra idem da promenim set kvacila pa cu videti u servisu sta ce mi preporuciti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel na multijetu tu grešku isbacuje na tabli ili? Pošto i kod jtd-a greška je nakon zatvaranja egr-a non stop prisutna al to je beznačajno za rad motora. S tim da jtd ne obaveštava preko inst. table o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijavljuje gresku na tabli, i prilikom svakog paljena ispise check engine. Ne vidim zasto bi bio problem na multijetu a ne na jtd kada je sve to isto i EGR ima istu funkciju na svakom motoru. Ja konkretno nisam stavio novi EGR zbog cene samog dela. Posto i ovako ato radi kao sat. Stavicu pred zimu posto jedino sto sam primetio odmah nakon blokiranja je da zimi mnogo teze dostize radnu temeperaturu i nista vise. To je neka stavka na kolima koja nije jeftina a bez koje mozes i nije hitno zameniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr ventil je neaktivan dok temperatura rashladne tečnosti ne dostigne 20°C.

Egr inače služi da temperatura izduvnih gasova ne dostigne temperaturu na kojoj nastaje azotni oksid, te znači da bez EGR-a može samo brže dostići radnu temperaturu.

Dizel motori, takođe, malo teže dostižu radnu temperaturu u odnosu na benzince, pogotovo zimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drvac

Isti je proizvođač inst. table i ECU-a kod JTD-a i JTDm-a ali nije ista verzija ni jednog ni drugog za to sam i pitao da li na tabli ispisuje grešku. Pošto kod JTD-a možeš EGR da odsečeš on neće prijavljivati grešku na tabli već je možeš videti samo sa dijagnostikom.

@kvaka

Grešiš, sa zatvorenim EGR-om radna temperatura se dosta sporije dostiže. Vreo izduvni gas se ne vraća na ponovno sagorevanje pa se samim tim motor sporije zagreva kad je EGR zatvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijavljuje gresku na tabli, i prilikom svakog paljena ispise check engine. Ne vidim zasto bi bio problem na multijetu a ne na jtd kada je sve to isto i EGR ima istu funkciju na svakom motoru. Ja konkretno nisam stavio novi EGR zbog cene samog dela. Posto i ovako ato radi kao sat. Stavicu pred zimu posto jedino sto sam primetio odmah nakon blokiranja je da zimi mnogo teze dostize radnu temeperaturu i nista vise. To je neka stavka na kolima koja nije jeftina a bez koje mozes i nije hitno zameniti.

Na multijetu je elektronski a na JTd-u Vakumski,tu je razlika...

na multijetu sada mozes i softverski ukloniti problem u oba slucaja ,i ako je elektronski neispravan i ako je mehanicki neispravan!

Sto se tice cene,da u pravu si za 120ks je dosta skup,oko 20000 din dok je za 140 ks oko 11-13000!

imas na sajtu automarket011 dosta povoljne nove egr ventile!

Ja sam imao taj problem i uklanjao sam softverski i blokirao mehanicki ali definitivno mi je auto slabo grejao,tj sporo je postizao radnu temperaturu (kakve to veze ima nemam pojma al bilo je tako)pa sam kupio nov egr i resio sve probleme

Imas sve u temi Blokiranje EGR-a

Inace na simptome egr dodao bih i dim iz auspuha ....

evo sad videh i post iznad gde lepo pise zasto se zatvoren egr odrazava na zagrevanje auta

Edited by vladac81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na multijetu je elektronski a na JTd-u Vakumski,tu je razlika...

Samo euro 2 JTD ima vakumski, euro 3 ima elektroventil isto kao i Mjet. Razlika je u tome što JTD(euro 3) ima EDC15-C7 a MJT EC16-C39 ECU koji se suštinski razlikuju pa samim ti i kontrola EGR-a

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvaka

Grešiš, sa zatvorenim EGR-om radna temperatura se dosta sporije dostiže. Vreo izduvni gas se ne vraća na ponovno sagorevanje pa se samim tim motor sporije zagreva kad je EGR zatvoren.

U pravu si. Samo što na EGR-u postoji hladnjak tih povratnih gasova koje hladi rashladna tečnost motora, te se tako greje sama tečnost, ali motor i dalje ima sniženu temperaturu sagorevanja.

Ne znam zašto je onda programirano da EGR bude zatvoren do 20°C, ali ako praksa pokazuje da bez EGR-a teže postiže radnu temperaturu onda verujem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vladac EGR za 120 konja je oko 14 15 000... U AP sportu i KIT komercu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce,ja sam uzeo negde u decembru,januaru,cena je bila oko 13500 za pirburgov egr, ako se secam dobro, a za 120ks je bila 4-5000din vise...ovih dana cu da ga skidam da vidim kako izgleda posle 8-9 meseci vozenja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosonije.

Ja za sada na Bravu nemam nikakvih problema. Doduse presao sam 140000 hiljada. Burazeru se na Stilu to desavalo i zamenio je u AP sportu protokomer odnosno ulozak.Prvo je poceo da mu trza kad se ugreje pa i gasi i malo lose da radi i potrosnja mu je bila oko 9 litara. I vise nema tih problema. Taj problem mu se javio na nekih 210000hiljada.

Tosonije,nema nikakve razlike u ubrzanju mozda je malo brzi Mjet. Tisi je dosta pri radu i prefinjeniji je.Zato i treba pazljivije da se vozi nego Jtd.Meni deluje da je osetljiviji motor. Naravno i manje trosi. Sve u svemu razlikuju se motori u nekim sitnicama.

Edited by Neenadd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali komentar u vezi razlike Mjet i JTD...drug vozi Mjet a ja JTD. Imam utisak da u nizim brojevima obrtaja njegov motor pokazuje bolje performanse, ali mu je potrosnja veca nego moja, cak mogu da kazem znatno. Skoro smo obojca isli na isti put, presli istu kilometrazu istom prosecnom brzinom (650km prosekom 75km/h). Njegova prosecna potrosnja je bila nesto vise od 5l/100km, a moja 3.5l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...