Jump to content
FAS Goran
FantomX

Naš voz 3.900 godina iza kineskog

Recommended Posts

Beograd -- Da bi Srbija dostigla “evropske brzine” vozova dosadašnjim tempom razvoja, trebalo bi da prođe barem 2.600 godina, a kineske čak 3.900 godina.

17292848134e6aa70ccd39f607992158_640x360.jpg

Poslanik Srpske radikalne stranke Dušan Marić u nastojanju da dočara koliko je železnički saobraćaj u Srbiji u lošem stanju izračunao je da se voz na srpskim prugama sada na sat kreće samo devet kilometara brže nego u vreme vladavine Milana Obrenovića.

Marić je rekao da se voz u vreme nastanka prvih srpskih pruga na relaciji Beograd - Niš prosečno kretao 36 kilometara na sat, dok se "moderni" voz u Srbiji prosečno kreće brzinom 45,5 kilometara na sat, što znači da se za 127 godina "ubrzao" samo za devet kilometara.

On je izneo podatak da vozovi u Japanu, Kini ili Francuskoj sada razvijaju brzinu i od 300 kilometara na sat, kao i da je prošle godine na relaciji Peking - Šangaj jedan voz saobraćao brzinom od 486 kilometara na sat.

Da bi Srbija dostigla "evropske brzine" dosadašnjim tempom razvoja, kako je Marić izračunao, trebalo bi da prođe barem 2.600 godina, a kineske čak 3.900 godina.

On je naveo i da na dve trećine srpskih pruga vozovi ne mogu da razviju brzinu veću od 60 kilometara na sat, kao i da skoro da i nema linije na kojoj vozovi krenu na vreme.

Izvor: B92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nemam naslon preturio bih se sa stolice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sta ce nama brze pruge?! Ta, di bi stigli i kako se zaustavili?! Ovako je bolje. Mozes lepo da se nagledas prirode , malo udahnes svezeg vazduha. Pa , recimo pusaci mogu izaci na "terasicu" i uz svez vazduh povuci koji dim. Kako bi covek izasao iz ovoga i gde?! :question:

Ja sam misljenja da je to sve "nobles" ! Uskoro ce i "ONI" uvideti da su velikoj zabludi. Zamislite samo kolika je ta zemlja. Pa malo je i jedan box za putovanje vozom a kod nas ne bi ste ni cigaretu zavrsili. Naravno pod uslovom da je dozvoljeno... :whistle:

Nego , lepo da se mi dogovorimo pa da ukinemo i ove vozove sto imamo i svi lepo u prirodu na pusenje. Em-ekologija,em-zastita nepusaca, em-socijalizacija, em-trtemrte... :w00t:

Ovako , mi svoje - oni nji'ove. Svima lepo. :smoke: Ne bih se ja menjao ni za sto kineskih vozova, jok! Nekako mi prirasli k srcu. Nisam bas odavno putovao nekim. Bas lepo da se prisetim kako je to bilo jer nista se nije promenilo jos od , pa bice od I svetskog rata. Jos , ti divni vagoni , odisu mirisima iz tog doba. Aa, jok , nemaju oni ovo sto mi imamo. Kad uljegnete u kupe a ono samo sto vas ne ooborii taj miomiris davnina. joj , sad kad se prisetim. Ne, ne i ne ! :yes Dzaba vama sva blaga ... ja to ne bi' nis' dir'o ! :whistle:

p.s. Izvini na ..., znas vec ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma sta ce nama super brzi vozovi koji idu 300 na sat kad mi imamo super brze i super kvalitetne autoputeve gde se moze voziti i preko 200 na sat :thumbup: ,a tek kad se zavrsi cuveni koridor 10,e tek tada sreci nece biti kraja :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanski voz krenuo 25 sekundi ranije, ponovo!

 

179968-voz.jpg

 

Japanska železnica izvinila se zato što je jedan od njihovih vozova krenuo sa stanice 25 sekundi ranije, što je drugi takav slučaj u proteklih nekoliko meseci. Kompanija je saopštila da je ''neoprostiva velika neprijatnost koja je uzrokovana mušterijama''. Ovo je drugi primer odstupanja od vremena vožnje i preranog kretanja sa stanice - 20. novembra voz je krenuo 20 sekundi ranije.

Prema japanskim medijima, mašinovođa je pogrešio misleći da treba da krene sa stanice ''Notogava'' u 7 časova i 11 minuta, umesto minut kasnije. Nakon zatvaranja vrata minut ranije, mašinovođa je uvideo svoju grešku i mogao je da je spreči. Ipak, kada je video da nema putnika na peronu, odlučio je da krene - napuštajući stanicu 25 sekundi ranije. Pošto japanski vozovi imaju reputaciju izuzetne tačnosti, ispostavilo se da je zaista bilo ljudi koji su čekali da se ukrcaju. Ostavljeni na peronu žalili su se operateru, a zvanično izvinjenje je ubrzo usledilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasi kasne po 2-3 sata pa se mi ne izvinjavamo,nismo jajare kao ovi Japanci da se uvlacimo putnicima u dupe :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi prikazali najbrži voz na svetu

 

wqwqsa432.jpg

 

Trenutno najbrži voz na svetu je kineski Shanghai Maglev Train, koji saobraća između šangajskog aerodroma i grada. Ovaj voz, koji može da razvije maksimalnu brzinu od 431 km/h, dobija konkurenta, koji će razvijati neverovatnih 600 km/h.

 

wqwqsa431.jpg

 

Budućnost železničkog saobraćaja je voz sa tehnologijom magnetne levitacije, koji nosi oznaku MAGLEV (Magnetic-Levitation). On ne ide po šinama, već lebdi na magnetnom polju iznad staze kojom se kreću. Zbog toga, oni imaju veoma mali otpor i zahvaljujući snažnim električnim motorima mogu da razviju neverovatnu brzinu.

 

wqwqsa430.jpg

 

Jedan takav voz već saobraća u Šangaju. Shanghai Maglev Train povezuje aerodrom Pudong sa stanicom metroa Longyang Road Station, gde putnici presedaju na druge gradske linije. Ovo je prva železnička linija za velike brzine, koja se komercijalno koristi. Voz postiže maksimalnu brzinu od 431 km/h, a udaljenost od 30 kilometara prelazi za 7 minuta. Međutim, projekat koji je koštao 1.2 milijardu dolara, od početka je poslovao sa gubitkom. Ali, Kinezi ne odustaju.

 

Razvili su novi magnetni voz, iza čijeg razvoja stoji kompanija ''Railway Rolling Stock Corporation'' (CRRC). Ambicije su ogromne. Voz koji je nedavno prikazan, trebao bi razvijati maksimalnu brzinu i to 600 km/h, što bi bio apsolutni svetski rekord. Prvi putnici voziće se u ovom vozu 2021. godine. Još uvek nije poznato na kojoj relaciji će saobraćati hyper-brzi voz. Naravno, Kinezi bi najviše želeli, da to bude linija Šangaj - Peking, koji bi ovim vozom bili povezani brže nego avionom. Putovanje avionom, uključujući i čekanje na aerodromu, traje oko 4.5 sati, a ovim superbrzim vozom isto putovanje bi trajalo jedan sat manje. Najveću prepreku i dalje predstavljaju ektremno visoki troškovi infrastrukture.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beograd - Novi Sad za 30 minuta.

Snimak je iz kabine, pokazuje ceo put. Kako ljudi kažu, čim pređe Savu tj. dođe na NBG brzina je 120 km/h i tako ide do Batajnice, a posle nje diže na 200 km/h:

 

 

 

 

 

A, ovo je druga garnitura istog tipa voza koja je danas transportovana do Srbije, deonica tog transporta kroz Hrvatsku.

Posle nje treba da stigne još jedna garnitura:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...