Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

da podelim novi info

razgovarao sam sa jednim vlasnikom taksi udruzenja

ne mogu kod njega da ubacim jer ima dovoljno auta ali je drugarski podelio info

prvo moram da se registrujem za taxi delatnost

placa se pausalno porez koji je oko 11000

za stanicu taksimetar folije i ostalo treba odmah oko 500-600

za clanarinu uzima 9000

e zarada "a to deco vas najvise interesuje" :harhar:

kaze da auto u proseku pazari oko 1400+- efrica, zimi i vise

radniku ide 20-25%

kad se isplate svi troskovi i odrzavanje auta i plata mora da ostane bar 500

ja sam racunao kao nesto

2 radnika pazare po 700, dam im platu po 200 recimo

ostaje 1000 za ostalo a to je, porez i clanarina 200, odrzavanje 300??? moze to i manje na mesecnom nivou

i eto 500 ko od sale

zvuci fino, sutra treba da se vidim sa jos jednim koji hoce da ubaci moj auto

tako da posle uporedjivanja njihovih prica videcemo da li se upustam u to ili ne

toliko za sad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto ti ne bi taxirao jednu smenu?Pazi koga uzimas za radnika,kad vidim ovde u Milanovcu sta rade klinci od 18-19god sa tudjim autom,a i ovi malo stariji od njih dodje mi da placem.

Edited by IlijaGM

Share this post


Link to post
Share on other sites

vidi, ako mi zaradjuje sto da radim i ja :whistle:

nikad nisam voleo taxiste

a i krece mi posao sa namestajem ovih dana

moja logika bi bila

da imam 2 vozaca, drugara koji ce da paze auto, sto duze potraje duze ce imati posao

da napravim fazon da nas ljudi prepoznaju po tome sto ce se prevesti od A do B bez strecanja i drzanja za rukohvate

kod dosta njih je upravo takva voznja, pola lokalnih taksija je udarano po 5 puta minimum

i ako su ove cifre gore tacne da uzmem jos jedan auto za par meseci da ubacim a ja da ladim :ice:

da ne bude zabune, na gornje cifre je vec uracunato gorivo tako da ne ulazi u trosak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi, zanima me da li se isplati da se auto rentira taxi udruzenju,kupio bih auto, i hteo bih da ga ubacim u neko udruzenje, da neko vozi..ako je to moguce i kako to ide, i moze li da mi ostane sta para kada vozac uzme svoje..?? hvalaaa ,za Novi sad  pitam

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se isplati? Pa isplati se ako prihvate cenu koja tebi odgovara :D

Ima ljudi rade to, po danu, mesecno, ortacki sa radnicima.. raspitaj se malo kako funkcionise tu kod tebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obicno vozac dobija procenat od pazara. Pa ti sad vidi. U Nis se krece od 15-25% od ukupnog pazara za smenu. I naravno da nadjes taxi udruzenje koje ce da te primi tako tj da im das vozilo. Placas stanicu i ne znam sta ti jos tu ima tacno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas u GM vlasnik auta uzima vozacu 1000din  na dan sto mu rentira auto i auto je ceo dan kod vozaca bez ogranicenja km,gorivo placa radnik,a odrzavanje vlasnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi što pre Vaša mišljenja, šta mi je bolje uzeti za taksi prevoz.

 

Meni lično je više pri srcu Fiat Stilo 1.9 JTD 115 KS 2003 godište, ali pojavila se i jedna Opel Astra G 1.7 Isuza motor iz 2004. godine.

I jedan i drugi imaju mane i vrline, kao što rekoh moj subjektivni osećaj me više vodi ka Fiat Stilu, ali od subjektivnog osećaja se ne živi.

Kod Stila znam da je problematičan mekan trap (ne znam na vozilu čija mu je elektronika, da li je italijanska ili Bošova), oće da dođe do problema sa menjačem, doduše nešto ređe, i sa klimom, u ovom slučaju ona je kod Stila digitalna.

 

Sa druge strane, Opel je nešto manji potrošač, kod njega zna da bude problem pumpa viskog pristika, krut je i neudoban za vožnju (a u njemu ću provoditi veći deo dana), i kod njega je klima manuelna, delovi su nešto skuplji u odnosu na Fiata Stila, odnosno održavanje mu je nešto skuplje.

 

Pošto su u procesu carinjenja (uvoz iz Italije, drug mi je doterao) oba su karavani, više podataka nemam, ali recimo da su oba (Opela sam startovao na kratko, ali nisam smeo da ga vozim) bez ulaganja, sem velikog servisa i nekih sitnica.

 

Znači vozilo mi treba za taksi prevoz, to mi je oruđe za rad od kojeg živim i hranim porodicu, gde je vozilo izloženo dosta velikoj eksploataciji, 24 sata dnevno je u radu (efektivno dosta manje), kolega/drug i ja radimo po 12 sati svaki dan.

 

Unapred hvala.

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni treba uzeti, najispravniji (mehanika, elektrika, limarija, enterijer....). Cene održavanja su podnošljive takoreći iste . Sto se tiče udobnosti i veličine tu su negde, manje više. Što se tiče vožnje e tu je STILO mnogo bolji (40ks više, a i novija geleracija motora). Što se tiče dizajna opet STILO.

Srećna kupovina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo definitivno prvenstveno zbog daleko boljeg motora, a nisam ni za trap cuo da se neko zali, moj kum ga ima godinama bas karavan i trap mu se odlicno pokazao svih ovih godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je predvidivo kakav ces odgovor ovde dobiti :) .

Najvise zavisi od stanja oba vozila i u svakom slucaju bih prvo birao ono u boljem stanju. Da su tu negde po tom kriterijumu, nesumnjivo Stilo, pre svega kao moderniji, komotniji i 3-4 godine generacijski mladji model. Astra G mi se nikad nije svidjala jer je za moj ukus pretvrda, sedista neudobna, bezlican enterijer - upravo onde gde se provodi najvise vremena mi je najtanja.

S druge strane, najbitnije je da je Stilo u dobrom stanju, upravo zbog toga sto se ovde dovozi previse krseva ima toliko predrasuda u vezi njega. Konkretno je motor koji gledas prava tovarna mazga - vrlo lepo ide, robustan, pouzdan, trpi svakave delove i gorivo. Na otvorenom je za ono sto pruza prilican stedisa, ali u gradskoj voznji zna da posrce i do 8 l (klima, guzva, zima...). Vec je odavno "provaljen" auto, odrzavanje je povoljno, delova imas u razlicitim kvalitativnim i cenovnim klasama, bukvalno za svaciji dzep.

Od onoga sto navodis kao mane - trap je prilicno jednostavan i ne bih se bas slozio da je mekan nego ovde "trpaju" krs delove: stabilizatore od par stotina dinara, ramena od par hiljada dinara, raznorazne reparirane varijante upitnog kvaliteta i veka trajanja... U principu, koliko para, toliko muzike, sa kvalitetnim delovima ili reparacijom, malo paznje i izbegavanja kratera, to moze vrlo lepo da potraje. Menjac uopste nije problematican, kao sto navodis, naprotiv, Getrag 5-brzinac je u pitanju, mogu na prste jedne ruke da nabrojim one koje znam da su imali problem sa njim. Pri kupovini naravno teba obratiti paznju na stanje kvacila i zamajca, to je mnogo cesca boljka.

Sto se elektronike tice, opet sve zavisi od stanja i odrzavanja auta i nije uopste nikakav bauk kako se predstavlja. Znalo je da mi prodje po par godina bez ijedne greske na tabli, toliko o tome. I da nesto od elektronike predstavlja problem, resava se danas za smesne pare.

Od svega sto si naveo, probleme moze da pravi digitalna klima koja je uradjena na nivou decijih motorcica za pomeranje klapni. Zamenu ili popravku nekih mozes da uradis i sam, dok je za neke (kao sto je motorcic recirkulacije) potrebno maltene skidanje cele table. Iz tog razloga je i dobro proveriti pre kupovine.

Na kraju, Stilo je veci, komotniji i za mene mnogo ozbiljniji auto koji se daleko lepse vozi od od Astre G, pogotovo ako je sa pomenutim 1.9 JTD motorom. Isto kao sto mi je Xsara 2.0 HDI karavan koju takodje vozim malo kvalitetnija, udobnija i manji potrosac od Stila, ali je Stilo u voznji za klasu bolji i dinamicniji auto. Pre svega zahvaljujuci komociji koju pruza i sjajnom motoru. Ovo sve je sa gledista "fizickog" lica i u najkracem jer ti je hitno. Detaljno mozes da pogledas ovde, a u tu temu slobodno okaci i primerak koji gledas da ga malo zajedno pretresemo:

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Ivan said:

Mislim da je predvidivo kakav ces odgovor ovde dobiti :) .

 Astra G mi se nikad nije svidjala jer je za moj ukus pretvrda, sedista neudobna, bezlican enterijer - upravo onde gde se provodi najvise vremena mi je najtanja.

Ovoga sam se i ja najviše plašio, a to je subjektivnost tj. pristrasnost. :) I ja sam pristrastan i veoma subjektivan, u tome nema dvojbe kada je u ptanju Stilo. Nekako mi je u odnosu na Astru lepši, noviji i ako su isto ili slično godište proizvodnje.

 

I ako je reč o drugaru, i cena je drugarska, auto će na prikolici ići kod mog majstora na detaljan pregled, od dijagnostike sa računarom, do dizalice. Znači biće pregledan u potpunosti.

 

Negde sam pročitao, ako je dezinformacija nemojte mi zameriti, i ispravite me, da je u osnovi Astrin DTI motor izveden iz Fiatovog JTD-a.

Koliko je ovo istina, ne mogu da tvrdim.

 

Jedna, za mene bitna stvaka je potrošnja nafte. Već sam to negde pisao, većini korisnika litar pa i dva nafte ne predstvalja nikakav problem, ali u mom slučaju i pola litra mi je bitno kada se računa na godišnjem nivou, a to je nekih 50 do 80.000 hiljada kilometara (nekada kada je godina dobra i do 100.000 km), plus rad u mestu po zimi (grejanje), ili pak vožnja leti pod klimom. Zato se mali servis (na kraju krajeva i veliki) neretko radi na mesec do dva dana, i na nekih 7-8 hiljada kilometara, baš zbog tog rada u mestu. Mali servis i nije skup, nekih 5-6 hiljada kada je u pitanju Stilo.

 

Po katalogu proizvođača, Stilo u gradskoj vožnji (i ta gradska vožnja ima neke podkategorije, da li je noć, da li je dan, da li je špic, da li je zima ili leto, koliko putnika, pa koji je grad u pitanju itd...) troši do 7.5 l, verujem da pod klimom u špicu to bude 8 i više. Kada je Astra 1.7 u pitanju, po katalogu ona troši 6.2 l (na nekim mestima i 6.1), što bi pod klimom u špicu (u oba slučaja uzimam najgori mogući scenario) potrošnja bila ispod 8 l.

Naravno, vožnja noću se može slobodno računati kao kombinovana potošnja, ima tu i otvorenog puta, što bi kod Stila bilo 5.6 l a kod Astre 4.9 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astrin 1.9 CDTi je Fiat-ov 1.9 MJ u možda uz neke modifikacije. 

Što se tiče elektronike tu nema nekih zavrzlama. Ne znam šta te konkretno interesuje ? 

Motorni komp. je uvek Bosch.

Potrošnja zavisi od načina i stila vožnje tako da je relativna stvar.

Uzmi u obzir da je održavanje Stila relativno jeftino, i da delova ima svuda. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto imenjak kaze, motorni komp je na ovim verzijama Bosch EDC15. Generalno su na tim ranijim verzijama malo vise mesali ostale komponente Magneti Marelli i automobili su bili nakrcaniji sa opremom, ali to je meni kao 8-godisnjem vlasniku obican "mit" (italijanska ili Bosch elektronika).

Upravo sam se iznad ogradio da mi komentarisemo kao fizicka lica i da neke stvari koje nama nisu trosak u takvim uslovima eksploatacije itekako mogu da budu.

Po fabrici MW trosi 7.5 l u gradu, ali to naravno moze da ode i preko u tvom slucaju. Opet zavisi od uslova voznje najvise, pitanje je koliko verovati fabrickim podacima za oba vozila.... Sto se tice rada u mestu, moderni dizeli trose cca 0.5 - 0.7 litara na sat, tako da tu nema neke velike razlike.

Cene velikog/malog servisa prilicno mogu da variraju u zavisnosti od kvaliteta delova koji se ugradjuju. Zato i kazem da moze da se uradi za svaciji dzep.

Prednost je i ogromna prisutnost polovnih delova na trzistu (ako nesto ne daj Boze zatreba), tako da su cene drasticno pale u odnosu na ranije i odrzavanje je bas povoljno. Ako je jos primerak dobar, ne bi trebalo da imas problema.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je u pitanju potrošnja, ne znam da li može da se uzme kao reper, jedno kratko vreme sam vozio Fiat Barava 1.9 JTD 101 ks, i njemu je potrošnja u gradu, preko dana bila 6.5, doduše bez klime. Ovo nisu lovačke ili taksističke priče jer sam ga ja vozio i tankirao na čep, samo ne znam da li može on da se poredi sa Stilom. Mareu 1.9 JTD 110 ks sam takođe vozio, 800.000 hiljada prešla, jako loše održavana celu godinu dana nije menjano ulje i filteri, jer nije bila moja (vozi se i dan danas, preko 900.000 prešla), znao sam u gradu, noću, leti, da je spustim na 6.1 litara potrošnje.

Ako je to tu negde i kada je u pitanju Stilo (naravno sa umerenom vožnjom), onda je to dosta dobro.

 

Vezano za potrošnju Stila, otvoren put, koliki je tu prosek potrošnje, može varijanta sa i bez klime. Brava koju sam pominjao iznad je trošila 5.5 l na otvorenom putu, bez klime.

Znači peta brzina, otvoren put, oko 90 km/h, bez tempomata, sa i bez klime?

 

I može iskustva koliko iznosi veliki servis za Stila JTD 1.9, delovi (motorno ulje neka sredina, recimo Selenia Turbo Diesel SAE 10W40 Synth) sa rukama majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra samo malo manje trosi u gradu i toliko. Bukvalno nema nijednu drugu prednost, dok su ti za stilo danas delovi da ne kazem dzabe i plus sto ih ima na svakom cosku. Polovna dizna je 10-15e, pumpa od 25e, skoro je lik na fb prodavao 3 za 65e, a plus sto se ne kvare! Trap je prost i odlican samo sto je staro vozilo pa ko i na svakom autu mozes da ocekujes da s vremena na vreme crkne nesto :) Amortizer nov 4500-6000din, stabilizator od 800din pa navise, viljuska remontovana 20-30e, nema servo letvu nego obicnu koja je i kao nova jeftina :). Digitalna klima je glupost i zna da iskosta puno, panorama krov takodje. Termostat problematican, 60e nov ili 5e od Renoa 4 pa kako volis :) . Drugo ne znam sta, motor ceo od 100-200e, turbina ~150e, set kvacila od 100-120e, menjac je odlican a drugi je oko 50-80e.. Elektronika ne brljavi na dizelu, to nemoj niko da te laze. Izbio je na los glas samo zbog verzije sa 1.6 motorom koja zna dusu da pojede zbog svog nesrecno postavljenog Ecu-a :)

Potrosnja ko sto i kazu, grad od 6,x do verovatno 8l u tvom slucaju. Meni je nekih 7-8l u zavisnosti od x faktora. Otvoreno i a.put je vec smesna, tipa da ides magistralom ladno 4.5l. A.put 5.5-6l do 140 da ga drzis.

U svakom slucaju, po meni je stilo jtd 80-115ks najbolja mazga za rad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta govori i to koliko ih taksisti masovno voze, bar ovo sto vidim po BG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hvala Vam na iscrpnim odgovrima.

Ako ima još ko šta da doda, tu sam, jer Stila do sada nisam vozio i što se njega tiče nemam baš nikakvog iskustva.

 

Ostaje još, najverovatnije sutra, pošto se ocarini, da ga oteram kod majstora da ga stvai na dijagnostiku i da ga ispregleda, pa ako su sve krupnije Ok, ide registracija i ostale stvari...

 

Ako ga kupim, javljam se sa utiscima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodao bi pored svega sto su kolege rekle, da moras da imas susplehove i poklopac akumulatora i osiguraca pod haubom i nema nikakvih problema sa elektronikom.

U gradu sigurno da trosi vise ali na magistrali moze samo manje posto je za razliku od astre jaci i dosta elasticniji za voznju.

A sto se tice jedan ili pet putnika to ce se kod njega jako malo osecati i u snazi i u potrosnji dok kod slabasnog 1.7 od bese 70 ili 75 konja moze da se oseca podosta.

Nemam taj od 115 konja vec ovaj od 140 i zna zimi u ultra gradskim uslovima ostre voznje da dogura 9l, ali kad se malo pripazi trosi dosta manje, a na magistrali najvise sto sam uspeo da naguram je 4,9 a najmanje 4,4. Sve u svemu meni je prosek oko 7-7,2. Ali ovo sve oko potrosnje je za 1.9 140ks.

P.s. ovo 4.9 je uzorak od 1200 km magistrale i 400km kotor i kotorski zaliv, gde prolazak kroz sam centar kotora potraje i duze od pola sata i tako 5-6 puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je dosao jedan na tehnicki pregled taksista vozi Fiat Stila 2002 godiste limuzina nije karavan i na satu mu je bilo oko 756000 i covek kaze radi samo servise vozi ga godinama i menja samo potrosni materijal.Od kvarova nista sipa i vozi jos malo trosi i to ti je to.Tako da moj glas ide za Stilkana i bices veoma zadovoljan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/29/2016 at 9:17 PM, Kuvalja said:

Dodao bi pored svega sto su kolege rekle, da moras da imas susplehove i poklopac akumulatora i osiguraca pod haubom i nema nikakvih problema sa elektronikom.

 

Ovo obavezno. Ja sam prekljuce menjao klemu (naravno nema fabricke fiatove u radnjama pa sam uzeo obicno) i kablove namestio tako da ne mogu da vratim poklopac :rant:

Odem naivno da ispuskiram auto, reko sta moze da bude jedan dan bez poklopca. Dodjem kuci, ugasim auto, izvadim kljuc.. nesto cudno.. auto radi i dalje xD Naravno kada se osusilo auto je radio normalno, tj gasio se normalno :D

 

Oduvek tako perem kola, nikada se ovo nije desilo. Tako da suspleh i poklopci su obavezni i nema problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javljam se tek sada.

Nisam uzeo Stila ali sam ostao u familiji Fiata. Uzeo sam Fiata Brava JTD 1.9.

Sada sam u procesu sređivanja vozila (prvo sam odradio mali i veliki servis i ostale sitnice), pa ga sada prevodim na TX table, i ostalo što treba, a treba dosta toga... crna birokratija. Još ovo i nije tako strašno jer je manji grad (mada meni jeste valjda što sam stariji), dok sam živeo u radio u Beogradu kao taksi prevoznik, da bi dobio taksi dozvolu u Beogradu, bukvalno manje jurenja mi je trebalo nego kad sam radio za vojsku. Ubi crna birokratija... kao da ću da vozim spejs šatl.:rtfm:

I tačno "divlji" taksisti ispadaju pametni, i daleko više zarađuju, jer nikom ništa ne plaćaju. Kad čovek vozi liniju (klasično "divljačenje", linija ne može da se vozi sa putničkim vozilom) i to sa Jugom 45, šta dalje da pišem...

Edited by Bogi824

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, neshaoct said:

Novi Bravo, ili Bravu sa 5 vrata?

Brava sa pet vrata, u protivnom nikako ne bih mogao sa troja vrata na taksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...