Jump to content
FAS Goran
millanp

Fiat Punto mk.2 - skidanje homokinetičkog zgloba

Recommended Posts

Treba da zamenim manzetnu na Puntu 2 ali ne vidim seger koji drzi poluosovinu i homokneticki. To pamtim sa stojadina dok sam vozio ili je kod punta drugi nacin rastavljanja. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ili ima zeger pa nisi lepo ocistio ili nema zeger vec onaj prstenasti osigurac, pa ga treba skucat sa poluosovine. Treci slucaj ne postoji, bar ne kod fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ima ta kao štipaljka...a dobro je i da sve uviješ knap u kesu da se ne razlete ležajevi, ka krstu tj unutrašnji su valjkasti, ne znam za ove ka točku...ne sećam se :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavrsio posao.Nema klasican seger koji se skida kljestima,uhvatio sam polu osovinu rukama i nogama izgurao glavcinu tocka sa polu osovine.Za sada mi jos nista nije otpalo u voznji nakon intervencije. Hvala na odgovorima i pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sestrinom Z10 je doslo vreme da se menja homokineticki.Danas sam kupio u Kit Komercu za 2010 dinara, proizvodjaca GSP.I prethodni je bio (sa druge strane) istog proizvodjaca i kupljen na istom mestu i dobro se pokazao.E sada...

Djavo mi ne da mira i voleo bih da ga sam zamenim.Da li moze neko malu pomoc kako da to sam odradim?Voleo bih i da napravim mali tutorijal, ali to samo ako se odlucim da sam izvrsim zamenu.Trazio sam po netu i nisam nasao, pa moze i ta vrsta pomoci.Za dobijene selne nemam alat, da li se mogu koristiti neke druge i koje da potrazim...Ili da jurim alat?

Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini tocak, odvij centralnu maticu ( tu u sredini veliku sto drzi homo zglob) , otkaci jabucicu i sponu, skini selne, skloni manzetnu, i ako i osigurac iznutra u ( stoji na poluosovini, sluzi da se ne izvuce poluosovina iz zgloba) ili otvoris klestima ili se izbije (ne znam na puntu kako ide) To ti je to. Prosto al ume da se iskomplikuje lako :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su selne metalne ne treba ti alat, stezu se sa obicnim armirackim klestima. Prvo treba da odvijes centralni sraf koji je tesko odviti i mislim da se odvija gedorom 36, onda skines viljusku sa glavcine pa onda i samu glavcinu.

Sada si stigao do homokinetickog, prvo sa klestima otkines stare selne i svuces manzetnu. Sada se na poluosovini na mestu gde se ubada u homokineticki nalazi ceger prsten, ubaci pod njega neki veci vrh od minus srafcigera i lupkaj blago po unutrasnjem delu zgloba dok ne ispadne. Posle samo navuces manzetnu prvo sa selnama i ubacis homo zglob u poluosovinu. Ubacis unutra grafitnu mast koju si dobio uz zglob, nacuces manzetnu i stegnes vecu selnu prvo. Onda gde je manja selna gurnes tanji srafciger izmedju manzetne i poluodovine da izadje vazduh i stegnes i manju selnu i posle samo vratis sve sto si skinuo i zategnes centralni sraf na zglobu i kirblujes ga da se ne odvije. To ti je to uprosto i ukratko.

Pozdrav i srecno sa radovima :)

Edit: ms pk me pretece :D

Edited by coa565

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasnjenje je ok...ali me hebe bas taj osigurac.Ne znam gde tacno stoji.Da li nekako mogu da provalim gde stoji gledajuci u novi deo?

 

Coa565 a ti mene. A kada vracam kada i gde vracam ceger prsten koji sam takodje dobio u kutiji? 

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osigurac ti je kod novog u posebnoj kesici, montira se u unutrasnji deo homo zgloba gde ulazi poluosovina na nazubljeni deo.

Ja sam bas taj set GSP skoro menjao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, zato sam ti i poslao pp.Verovatno nisi video.

Da li ovaj video moze da pomogne?

 

 

A evo, na samom kraju, kako se koriste armiracka kljesta...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da javim. Za sada nista od tutorijala. Jednostavno nisam uspeo i stao sam na prvoj prepreci. I pored silnog truda, nikako da skinem centralni sraf, maticu, navrtku, kako ko zove. Neko ko je radio pre mene (a znam da je menjana manzetna) je tukao sekacem po matici i fino je ostetio. Napravio sam i veliku polugu i uspeo sam samo da iskrivim alat. Evo slike navrtke:

20160221_100352.jpg

20160221_100450.jpg

Nisam odustao, ali sam bio nespreman na ovakav problem. Mada sam bio upozoren. Ovo pisem, tek da se ljudi pripreme i na tako nesto.

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si prvo raskirblovao centralni sraf. On se kirbluje sekacem da se nebi nedaj boze odvrnuo u toku voznje. Potrebno je da u zareze na zglobu de se navrce matica da stevis neki srafciger i da cuknes malo cekicem kako bi raskirblovao maticu da bi mogao da je odvrnes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i jesam i nisam. Nisam nikada video kako se to radi. Ja sam probao nesto, ali moguce nedovoljno jako jer nisam hteo da tucem snazno. E sada da li je to sto sam radio bilo ispravno i dovoljno snazno - ne znam. Mada mi jedan majstor kaze da i ako se ne raskribluje centralni sraf, ici ce tesko, ali mora na neku silu da popusti. A ja iskrivih alat, koji nije kinez i odmah sam shvatio da nesto ne radim kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sa njim imao veliki problem, odvija se gedorom 36 i posto sam imao svetske do 32 kupio sam dodatni 36 i uzo iz mojih gedora polugu, u nju ubacio razanj aluminiumski dugacak oko 6 metara i napo  jako kad ono puf. Puce gedora 36 koju sam kupio. Onda sam sraf natopio koka kolom, sacekao sam jedno sat vremena i uzo od komsije gedoru 36. Samo sto sam poco da napinjem sa razanj sraf se odvi.

Probaj sa koka kolom mozda popusti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes li ti (ili neko) da stavi sliku gde se to tacno gurne stafciger i udara? Ne mogu da znam da li sam radio ispravno ako to ne vidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20160221_100450.jpg

Na slici sam ti obelezio crveno gde ubadas srafciger a moyes i neki tanji probojac a zeleno koje dve povrsine moraju da budu poravnane ali ne moraju bas preciyno posto i samo odvrtanje srafa ce malo raskirblovati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.2.2016. at 9:55 PM, MS PK said:

Skini tocak, odvij centralnu maticu ( tu u sredini veliku sto drzi homo zglob) , otkaci jabucicu i sponu, skini selne, skloni manzetnu, i ako i osigurac iznutra u ( stoji na poluosovini, sluzi da se ne izvuce poluosovina iz zgloba) ili otvoris klestima ili se izbije (ne znam na puntu kako ide) To ti je to. Prosto al ume da se iskomplikuje lako :D

Evo da se javim.Zavrseno je i zamenjen je homokineticki, ali je radjeno u servisu, tj. vise nisam imao ni zivaca, ni, verovatno znanja da to uradim.Ako ste u slicnoj poziciji kao ja, procitajte post, cisto da ocenite da li je vredno ovakvog maltretiranja.I da znate, da se naoruzate zivcima, ako krene kako ne treba.

Prvi put sam krenuo i nisam mogao da odvijem centralni sraf ili navoj. Kljuc je 32.Posle upoznavanja sa problematikom :-), jurio sam da kupim izbijac i kupio sam dva.Prvi je bio toliko mek da ne znam cemu sluzi, a drugi je siri pa ne moze da se iskoristi.Na slici koje coa565 postavio, vrh izbijaca mora da bude uzi od otvora koji je moj prof na daljinu obelezio crvenom linijom.

Onda sam se dogovorio da mi prijatelj/kolega iz firme, automehanicar, odvije i privremeno vrati, da mogu ja odviti i nastaviti radove.Vreme se promenilo, pocele su popodnevne kise i kako nisam bio siguran da cu obezbediti sestrin auto, tj. da cu to zavrsiti odmah, on mi je dao njegov alat.Rekao je da ne zeli da reskira sa takvim, neosiguranim navojem.Kako i sam radi mehaniku, rekao je da alat ne zadrzavam dugo kod sebe.(Moj alat je ocenio kao relativno los).

Od sestre nisam mogao uzeti auto, trebao joj je, nisam mogao da se organizujem oko cuvanje dece i alat koji je prespavao kod mene je uredno vracen - nekoriscen.

I onda sam se predao...Kostalo me je mnogo zivaca i malo goriva i to je to.

 

 

 

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa reko ti, to jeste prosto ali ume da se zakomplikuje cesto. Bolje sto si odustao nego npr da je zaglavila matica na glavcini pa posle ni tamo ni ovamo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, da nastavim...

Hteo sam da napisem i sta se desavalo kod majstora, kada se malo smirim ...^_^

Redosled je isao ovako:

-Skinuo centralnu navrtku.Skidao je uz pomoc pneumatskog pistolja, bez ikakvog rada na navrtki.(Pre toga skinuo tocak)

-Skinuo sraf i navrtku i odvojio deo koji drzi (obelezeno crvenim) viljuskuviljuska-punto-2-3-novo-3645485-5435946..

 

-Uz pomoc velike cevke povukao viljusku na dole, izasao kraj homokinetickog zgloba iz centralnog dela diska i prilaz homo zglobu je sada bio potpun

-Skinuo selne i povukao manzetnu ka menjacu

-Cekicem lupao po zglobu (i nije islo nikako).Posle par udaraca, i ako je pazio, izasla poluosovina i malo je propiskio ulje kod krsta.

-Kada se vec to desilo, izvukao je celu osovinu i na stegi uz pomoc dve cekica svukao homo zglob.

-Osigurac na poluosovini nije menjao, ocisti je poluosovinu, istisnuo mast u novi homo zglob i vratio ga uz pomoc cekica

-Selne dobijene u kutiji je pazljivo namestio

-Kada je vec izvukao poluosovinu, konstatovao je da bi trebalo dodati masti i na krstu.Ide drugacija mast, nego u homo zglob, kako rece.Primetio i da je manzetna do menjaca veca nego sto bi trebalo i to treba promeniti

-Primetio i da su kocione plocice na izdisaju

-Vratio je prvo deo poluosovine ka menjacu, samo se stavi, nema osigurac

-Pomoc mu je spustila viljusku koristeci cevku, a on je vratio deo obelezen na slici gde treba, ujedno stavljajuci navoj zgloba kroz disk

-zasrafio je deo na viljusci i vratio navrtku na homo zglob

-kirnovao je veoma pazljivo

-vratio tocak

-dodao malo ulja za menjac.

Zakljucak:

Nije ni njemu islo glatko.Da sam sam radio, trebalo bi mi 5-6 sati, neisplatljivo za novac koji sam dao majstoru.Da bi voleo sam da uradim, voleo bi.Dobro je sto je majstor primetio nesto sta ja ne bi, manzetnu i istrosene plocice.Da podsetim, auto nije moj i jako malo vremena imam da se igram na njemu.

Pozz i izvinite na dugom postu...I da odgovorim sam sebi...Prvi film koji sam postavio nije isti kao sto je majstor radio.Slican je, ali ne i isti.

 

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je druze, nisi uspeo jer ti je prvi put i to je uredu. Sada si video kako se radi i mozes i sam da menjas ubuduce ako ti nedaj boze ode i drugi homo zglob! Prvi put nije uopste lako ali ja sam menjao vec ko zna koliko homo zglobova i manzetni, prvi put mi je bilo tolko tesko da sam zamalo odustao ali sam ipak sve sam zamenio i al znas kolko mi je trebalo-auto je prenocio na dizalici ;) i sutra dan sam zavrsio do 11 sve, naravno na mom bivsem autu pre dosta vremena... Drugim recima prvi put je tesko a posle se cudis kad neko kaze tesko to :D

Pozdrav i sve najbolje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK hahahahahahaha, ma ja sam 50 km preso po lepom vremenu kad mi pukla manzetna i ode homo zglob. Dobro nije skroz otiso ali je poceo po malo da kucka a ja cim cujem da nesto kucka ja menjam :D Priznajem da nisam odmah promenio :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam kupio manzetnu u Kit komercu.Nemaju selne.Manzetna,onako,na oko deluje na malu privredu.Svratio sam i do Euroauta i oni trenutno nisu imali (stize u ponedeljak), ali prodaju kao set,manzetna,dve selne i mast za 500 din.Najverovatnije cu to kupiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...