Jump to content
FAS Goran
MilosLB

Pranje, odmašćivanje motora / ulazak vode u motorni prostor prilikom pranja / ulazak životinja u motorni prostor

Recommended Posts

Evo da podelim sa vama iskustvo oko pranja motora na mojim automobilima!

Stilo 1,9 jtd i Lancia Y .

Na vruce vreme i hladan motor prepodne krenuo klasicnom metodom ...

Pazario neko AREXON sredstvo za pranje motora i dobro sam naprskao oba sacekao da prodje 10 min.

i sa puskom tj.WAPom isprao sve kako treba i ostavio da se susi sve do sutradan popodne (bez paljenja motora).

Kad je doslo vreme za paljenje (duze od 24 h) normalno sam upalio bez ikakvih problema i posledica po elektroniku

( na stilu sam samo izolovao komp sa kesom).

Ucinak fenomenalan i ja zadovoljan.

Kad kupite auto iz uvoza uglavnom su motori prani na isti nacin koji sam i ja primenio! :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaaaaaaaaaa italijanu da peres motor jesi ti luuuuuud

i suv motor ponekad nece da upali zato sto ima probleme ssa konektorima ccc operes motor fiatu i nikad vise nece da proradi makar narucio i nov motor iz fiata...

uzgred

mastan motor dobar motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka fora mora da ima, sto kaze, svakom autu koji je na placevima sirom evrope i kod nas opran je motor i radi.Ja znam i za vise njih koji su se dooobro za..bali pranjem,pa trista komplikacija i veliki troskovi, a ima i vise njih(ugl. preprodavaca) koji kazu "ma samo mu zastitis komp. ili na pojedinim autima ga skinu skroz". Ja ne znam ,skidam klemu od akum., susim, stitim kesama i sl.,ali sve je to veliki rizik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako hoces da peres motor onako sam za sebe, to moras raditi iz vise puta, puskom (pod pritiskom mozes prati zvono menjaca, donje postrojenje motora i slicno), ovo sve moras polako, priskalicu sa flasom ,krpicu ,naravno toplu vodu i polako,i tako par puta i opraces ga lepo,zaboravi pranje motora puskom komplet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosao je jos jedan punto kod mene (sestra ga ima) troje vrata beli bio van prepakovan u 1.9 jtd pa moram malo da ga sredim. za pocetak kako da operem motor jer je uzasan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ccc ovaj oce da kvasi fiata cccc

ako oces da ti pozivi puntac drzi ga sto dalje od vode... inace ce te napadnu gremlini sa sviju strana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je zeznuto prati motor kod punta imao sam iskustva sa mojim otisao glavni kompjuter,ali ovo je nemoguce prljavo barem malo da se skine to sa motora i okolo da se nedira kompletan deo ispod haube.ako uslikam poslacu samo sto nema taloga blata na njemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si baš zapeo, oteraj ga negde gde će dobro i kvalitetno da ga opere i posle sušenje (najbitnije).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti uzmi mali sundjer i cif ili nesto slicno pa trljkaj lagano, i pusti blago vodu na crevu i polako i precizno spiras i to sve neispadne tako lose. Ja to tako radim na novijim automobilima jer jos nikako da provalim kako da bezbolno operem motor. Bio i u perionici pitao sta im rade, kazu kada ima komp. pod haubom skinu ga pre pranja. Skoro lik doterao astru '03god 2.0d, naprskali sredstvo i kad su raspalili smrkom sibaju koliko moze, jos ce ovaj u sred pranja" upali je pa smotaj kontra volan" da bi lepse priso da opere. I upli iz prve, otera je covek i svaki dan ga vidjam kako se voza, a ja u cudu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i ja razmisljao da kada odem da im kazem da skinu taj ECC to barem nije problem jer mislim da jedino on moze da zeza posle pranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma oni mnogo lepe pare uzimaju za dobro pranje motora kod mene je 1800din ali je extra, trebalo bi malo vise da se razumeju i da snose vecu odgovornost a ne samo da uzmu pare i da se prave ludi posle. Neka bude pranje i 50e ali sa garancijom da nece nista da crkne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ko pere motor ne daje garanciju, svuda piše pere se na vlasnikovu odgovornost. Pa ko voli nek izvoli.

Svim kolima iz uvoza se sijaju motori kao da su juče sišli sa trake. Svi do zadnjeg oprani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakljucak!

oprani motori u automobilima iz uvoza na nacin koji sam opisao u mom predhodnom postu.

ja sam tako svoje motore odradio i ne boli me glava!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo bih da operem motor, dosta prasine malo blata itd...

Koji je najbolji nacin da se opere motor?

Sta treba sve zastiti?

Hvala na pomoci.

Dragan

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

peri ga kako god oces ali vodom nikako ili bilo kojom drugom tecnoscu koja u sastavu sadrzi vodu...

fiat ti je ko gremlin nikako ga ne treba kavsiti ako ga pokvasis on se razmnozi....

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam druze svog punta oprao axelom i isprao ga vodom. Nista nije bilo. Mozda je to sreca,ko zna. I to nekoliko puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno nikako, 4 pune strane teme, od toga 3 strane pljuvanja po pranju motora, odvracanje ljudi koji hoce da operu, da ne peru, i 300 puta ne vodom, ne vodom, ne vodom.

Motor se pere vodom. Tacka!

Zastiti se elektronika kesama, akumulator, ecu, alternator. Te delove je moguce prebrisati krpom kako bi se skinula prasina/prljavstina.

Kada se sve to zastiti, sredstvo neko za pranje/odmascivanje naprskati i ostaviti malo da razbije prljavstinu i masnocu.

To se zatim utrlja cetkom, kako bi se podigla prljavstina i spre se vodom iz creva, nikako pod pritiskom.

Pod pritiskom se samo uteruje voda na silu, gde ne treba.

Na novim automobilima su svi konektori napravljeni da budu otporni na vlagu, uostalom, motor je odozdo otvoren donekle.

Da mu toliko smeta vlaga, gasio bi se pri prvom zahladjenju vremena, i prelaskom preko prve bare.

Motor treba prati ISKLJUCIVO kada je hladan.

Nikako topao, nikako mlak, nego hladan!

Nije naucna fantastika, stavise uzasno je jednostavna procedura.

Svi preko peru, ne vidim u cemu je problem.

Ko se zenta da opere, ne treba ni da ga pere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam motor na mom puntu prao u perionici, zadovoljan sam auto radi isto kao i pre, nikakvih posledica nemam...Ono sto je najvaznije je da posle pranja obavezno sednes u kola u vozikas se njim bar jedno 45min da se sve to dobro osusi, jel kao povuce vodu onda moze da bude nezgodno... :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to neke perionice rade. U smislu da ga upale i ostave na leru 15ak min, sto je dovoljno da se osusi.

U principu, ako ostavite na pranje kod nekog ko zna sta radi, nema potrebe cimati se hoce li uraditi kako treba ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ne bih rizikovao sa vodom, moze ko da kaze sta hoce i da je uspelo, i da treba da se susi i da ne smeta...100 senzora i 100 nekih dzekova...posle da razmisljam da lije voda otisla gde ne treba, i ne bih bas...zasto govorim ovo, kupio sam lepo sonax za pranje i odmascivanje u jednom, sprej...svaki moguci deo motora koji se vidi "od gore" sam presao, cak ostavlja i neki sjaj lepo i nema brige :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...