Jump to content
FAS Goran
MilosLB

Pranje, odmašćivanje motora / ulazak vode u motorni prostor prilikom pranja / ulazak životinja u motorni prostor

Recommended Posts

Misevi su pojeli skoro 10 kesica ratluka ,i vise ih nema . Ako opet primetim miseve ,probacu sa tim uredjajem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo bih da malo "pospremim" ispod haube ali nikada nisam imao priliku da vidim kako to neko radi. Naravno, pod tome mislim da vidim kako neko to radi kako treba, a ne kao sto sam video decka da pere motor smrkom na pumpi i na kraju je zavrsio sa vise stotina eura vredne stete u elektronici (zaboravih koji je auto bio po sredi). Da li moze neki clan da mi udeli koji savet na koji nacin bih mogao ovaj zadatak da ispunim? Da li prati samo hemijama, da li i sta izolovati pre pranja? Hvala svima.  :fun:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to radim rucno, crevom sa blagim mlazom vode i malim sundjerom. Deo po deo, elektroniku izbegavam. Ako je 1,2 8v onda je lako, tj.pristupacno je, ima dosta prostora. Izbegavaj dzekove, kutiju osiguraca i komp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pranje motora - ustanicka ulica (bivsi klub 100) na uglu sa grcica milenka , plava ograda - ne mozes da promasis. licno prao u bravi 1.6 benzin (ljudi nesto stavili preko kompa - zastitili ga i oprali puskom - pre toga naneli nesto sto mirise kao dizel i tako je stajalo 15-tak min.) - auto upalio normalno i tako je radio posle toga ....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas zavrsio glancanje motora, nisam isao u praonice itd itd, nego uzeo sredstvo K2 Akra (za skidanje masnoce), cetkica za zube i laganice, naprskam tecnost sacekam malo pa udri cetkicom, posle saperem sa malo vodite (pumpicom), pa suva krpa da pokupim vodu. Rezultati su sto se mene licno tice super.

 

K2 Akra - Cena - 290 dinara

Cetkica za zube - 100 din

 

Dosta krpe i volje.

 

PRE SREDJIVANJA

 

 

pre-img20150427184021.jpg

 

pre-img20150429140414.jpg

 

 

POSLE

 

img5242.jpg

 

img20150513121320.jpg

 

img20150513121451.jpg

 

img20150513121458.jpg

 

img20150513121534.jpg

 

img20150513121557.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pripremam se za zamenu motora, i hteo bih pre ubacivanja da taj "novi" dovedem u red, taman ce mi se pokazati na cistom motoru ako ne daj boze postoji neko mesto gde "flisuje". Razmisljam se da ga sa tim wurth-ovim sprejom za ciscenje kocnica isprskam i isperem malo ili sa axelom da se lagano cimatam? Jer ako sam dobro razumeo iz nekih prethodnih postova da sprej za ciscenje kocnica nagriza neke delove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znam, reko da mi ne probije kroz blok :whistle::ph34r:   ne znam stvarno, nisam se sretao sa time ranije pa kad sam procitao da nagriza stogod reko aj bolje da priupitam strucnije da ne bih napravio jos veci posao bespotrebno :)  znaci opusteno mogu sa tim da ga isprskam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti imas drugi motor bez agregata, na zemlji? Prskaj cime oces samo pazi da ne udje negde :D Znas li kakvim kiselinama se pere u perionicama i to u kompletu onako sve :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari nisam prao motor oko 3 godina i pocela je blaza korozija na limu oko motora, bio sam u vise servisa za pranje ali niko ne sme da pere, a da ga odvezem kod nekog nestrucnog peraca i jos da dam vece pare bolje sam to da odradim radi prevencije.

 

E sad zanima me koliko senzora ima punto 1.3 mtj koji se moraju prekriti folijom ili drugom zastitom i sta je sve potrebno prekriti prilikom pranja osim kompjutera? 

Ne bih ga mnogo prao cisto sa dva smrka jedan pena drugi voda koliko da mu skinem prasinu!

 

Molim za vasa iskustva.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja motorni prostor mog Grandea perem 11godina sa Karcherom i ništa ne pokrivam. Nikada niti jedna lampica da se je upalila! 

Ako si pre imao problema sa vlagom onda malo obrati pažnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danko77

 

Sačekaš da još otopli, pa za mesec-dva vlažna krpa (više komada) i trljaj. Teže je to nego ispuškirati motorni prostor, ali nema rizika kojeg se bojiš. Postoji i varijante sa ''suvim pranjem motora'', tj. prvo se naprska motor (guglaj Bremsenreiniger)...a onda sve to izduva kompresorom, tj. vazduhom pod pritiskom. A može i običnim baštenskim crevom, ne mora da bude puškiranje, tj. voda pod tolikim pritiskom, uz prethodno korišćenje nekih od tečnosti koje služe za pranje/odmašćivanje.

 

Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo, videćeš kako sve može i čime su ljudi radili. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako motor nije mastan od bilo kakvog ulja-ja ne bih prao. Samo krpa u ruke i prebrises sta možeš, tj da skineš prašinu. Ako baš hoćeš pranje, a bez jakog pritiska, onda kupi odmašćivač neki za pranje motora(Akra od K2 je odlična) , naprskaj i četkicom nekom malo protrljaj da zapeni. Ostavi 10min i onda speri toplom vodom iz flaše ili kante za zalivanje cveća. :) Bićeš sigurno zadovoljan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitah celu temu i razmisljao sam da li da komentarisem. Pa napraviste nauku od toga. U sklopu mog servisa 25 godina radi i autoperionica. Za to vreme oprali smo sigurno 1000 motora. Problemi su bili retki i uglavnom su se javljali na nekvalitetnim ili dotrajalim elektro delovima tipa kumutaor kod Z 101, kablovi, svecice koje nikada nisu menjane. NIKADA se nije desilo da crkne npr. senzor bregaste, radilice, lambda sonda ili ECU. 

Procedura koje se drzimo je sledeca: Auto ostavimo 10-15 min (pozeljno je sto duze ali svi zure) da se temperatura motora spusti. Vizuelnim pregledom se lociraju eventualne slabe tacke i losi spojevi (budzevine), krpom ili kesom se zarvori usis vazduha da voda nebi dospela u usisnu granu. Naprska se sredstvo za pranje - odmascivanje. Mi koristimo deterdzent  (sredstva na bazi nafte nagrizaju gumene delove), sacekamo cca 5 minuta i ispiramo TOPLOM vodom (da bismo izbegli temperaturni sok). Pere se detaljno pocev od haube (osim ako vlasnik ne zeli da se pokvasi tapacir ako ga ima) pa na dole. Pri tome gledamo da zadjemo u sve "dzepove" izmedju motora i kabinskog prostora, menjaca, letve, poluosovina i t.d. Pregled pa ako je potrebno popraviti ako je negde preskoceno. Motor NIKADA ne startujemopre nego sto se detaljno izduva komprimiranim vazduhom. Zatim sledi startovanje, nanosenje emulzije za osvezavanje plastika i gumenih delova. Pozeljno je da motor radi neko vreme da bi se susenje nastavilo prirodnim putem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako oprao sam svoj motor šmrkom u autoperionici sa 2 žetona mislim preko 80% je opran ostala su još neka zamašćena creva da se prebrišu jako sam zadovoljan kako izgleda motor sa tih 80% pranja. Procedura je kao što je napomenuo naš član @Aca Vulco.  Ko je profi kao on njemu je smešna tema. Jako je lepo opisao pravilan postupak pranja za one koji imaju vremena.

 

Ja sam to malo pojednostavio i potrudio se da to bude što bezbednije.

Odgledao sam par američkih videa na YouTubu koliko da budem upoznat sa materijom. Slušao sam pre toga razne kafanske priče kako je to jako opasno i štetno pa ga zato nisam ni prao, doduše nije ni bio previše prljav. Po meni svako pranje motora zavisi od modela i stanja tog motora normalno ako je motor loše kablovan itd i nije po standardu treba više obratiti pažnje ako je motor fabrički onda nema problema.

 

Ja sam izolovao folijom od čokolade konektore kompjutera i senzor za vazduh i još neke manje konektore koji su mi se činili da ih treba radi prevencije zaštititi. Pre toga sam ih očistio od prašine suvom četkicom za zube.

Motor mora da bude mlak posuo sam po njemu sredstvo za pranje tanjira i potom sa pristojne udaljenosti 2.5m pustio sapunicu sa šmrka. Krenuo sam odozgo oko tapacira na haubi i oko njega pa vodni kanal vodeći računa na motor brisača. Tapacir haube nisam prao jer se preporučuje da se ne pere.

 

Potom sam krenuo na motor iz svih uglova sa pristojne udaljenosti. Dok sam to radio istrčao je radnik perionice i rekao mi da je pranje motora zabranjeno rekao sam mu da ne brine i da sam majstor;) on se malo smirio kada je video folije od čokolade i rekao ajde ali požuri da te neko ne vidi. Kada sam završio izgurao sam auto nekih par metara od perionice i suvom krpom prebrisao sve bitne komponente na kojima je bila voda. Foliju sam lagano skinuo sa konektora koji su bili skroz suvi kao da nisu kvašeni. 

 

Upalio sam auto da se suši motor i zatvorio haubu. Auto je upalio iz prve kao da nije bio opran. Normalno ostala su masna neka creva od interkulera i iza EGR ventila ali ništa strašno to ću prebrisati četkom i nekim sredstvom nekada kada budem imao vremena. PS.(Nemam dvorište živim u zgradi da bih se jebavao time). Što se tiče motora kažu da Japanci najbolje trpe vodu kod njih je dovoljno prekriti samo senzor za vazduh i možeš sve prati.

Nisam skidao poklopac motora već sam odozgo i sa strane isprskao koliko se moglo.

 

Zadovoljan sam izgledom motora oprao sam 80% sjaji se i nema prašine dva hladnjaka su opet dobila boju. 

Potrošio sam na sve to oko 20min vremena.

 

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danko77 Ili najlakše kupiš Akra K2 engine cleaner, sve lepo naprskaš on se brzo osuši i povuče za sobom svu masnoću i prljavštinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,pročitao sam sve ali neki čudom  nisam došao do konkretnog zaključka. 

Naime vozim 1.3mjet 90ks,crevo iberlaufa je naprsla i bacali ulje. Njega sam zamenio ali problem je što kada upalim klimu će ventilator bije veliku količinu vazduha i "pali" ulje. I tada dimi, niša  primetio da se to dešava kada ne radi klima. Na Lufti-jev nagovor odem proverim klimu dal nije da negde pušta kad ono nije i tada mi majstor to kaže. Kupio sam sonar-ov kliner i u uputstvu piše: " naprskati,ostaviti pa i Posle 5 do 10 min isprati vodom pod pritiskom"

Konačno pitanje  je, smem li pušku pod pritiskom da gurnem u taj zadnji deo  motora i isperem a da ne pokarambasam nešto ili da samo direkt sa česme na crevo i da operem koliko toliko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miki.Zvrk kupi Akra K2 engine cleaner, naprskaj i ostavi da se iscedi i povuče za sobom tu masnoću i prljavštinu. Brzo se osuši pa ako iz prvog puta ne očisti sve ponovi postupak.

Kod Akre nema ispiranja vodom, znači dobro isprskaš, osuši se i to je to. I da ne brineš nije štetan po kožu ako ti se desi da se isprkaš.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Axic said:

Kod Akre nema ispiranja vodom

...mora ispiranje, Axicu. Nema ispiranja ako koristis Brake cleanera, npr, Wurthovog. Taj je na bazi alkohola, tj isparljive baze. 

 

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači onda mogu da koristim sonar-ov kliner i kupim za kočnice. Jedan pa drugi, ili sonar pa malo vide iz flaše čisto da spere pa za kočnice?

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...