Jump to content
FAS Goran
kole

Michael Schumacher

Recommended Posts

Velikom nagradom Belgije 1991. na stazi SPA Frankochamp pre tačno 20 godina počela je F1 rola najtrofejnijeg vozača F1

 

U F1 je došao kao prvak evropske sefije Formula Ford 1600. Svoju brilijantnu karijeru i mit o najbržem vozaču F1 svih vremena pokvario je povratkom u veliki cirkus prošle godine. Bio je neverovatno brz, a kada to nije bilo dovoljno pomerao je granice (stil vožnje i ponašanje). Za ''Jordan 7up'' vozi samo tu jednu trku u Belgiji (odustajanje), prelazi u Benetton Ford. Da se radi o vanserijskom vozaču pokazuje već sledeće godine. Završava prvenstvo kao treći, a 1993 kao četvrti. (Bila su to vremena nedostižnog Reno Williamsa sa aktivnim ogibljenjem (aktivno ogibljenje je zabranjeno sledeće godine). Te 1994. godine sa inferiornim Fordovim motorom i poluregularnim bolidom (šef je bio Flavio Briatore) Šumaher vodi veliku borbu sa Hillom sve do zadnje trke gde nesportskim potezom, eliminacijom Hilla zbog bodovne razlike na zadnjoj trci osvaja titulu.

 

Sledeće godine titulu osvaja mnogo lakše. Benetton je dobio Renoov motor.

1996. prelazi u Ferrari. Posle godine privikavanja već sledeće 1997. se bori za titulu. Do nje nažalost pokušava da dođe kao i prvi put, ali ovog puta neuspešno (Villeneuve). Flavio: "ne može dva puta na isti način"

 

 

Iako Ferrari 1999. osvaja konstruktorsku titulu prvu vozačku za Ferrari Shumaher je osvojio tek 2000. godine. Sve do 2004. beleži seriju od 5 uzastopnih titula i šest u prvenstvu konstruktora, što je neviđena serija u F1. Povremeno, 2002. i 2004. je bio toliko dominantan da su konkurenti zaostajali preko pola kruga na cilju (osim drugog vozača Ferrarija koji mu nikad nije bio konkurencija). 2005. zahvaljujući pravilu (koje je samo te godine važilo) u prvi plan izbijaju timovi sa Mishelin pneumaticima (Renault, Alonso) 2006. se oprašta od F1 kao vicešampion. Osim 7 titula imao je prilike da osvoji još 2.

2006. kvar motora u Japanu:

 

 

Tada 2006., kada se od F1 oprostio imao je:

7. titula, 91 pobeda, 72 pobede za 1 tim, 68 pol pozicije, 76 najbržih krugova, 1483 Gp poena ...

Sve ove neverovatne cifre pripisane su Shumaheru, ali ne sme se zaboraviti da ga je tokom tog dela karijere pratila sjajna ekipa inženjera i stratega. u Benettonu: Briatore, Brown; u Ferrariju: Tod, Brown, Brunner... bez kojih sve ovo ne bi bilo moguće postići, kao što danas Vettelovi uspesi ne bili mogući bez Newea i Hornera. Željan trka Shumaher se u F1 vraća 2010 u Mercedes GP, sasvim nov tim čiji bolidi nisu ni izbliza konkurentni kao što su bili Benetton i Ferrari. Shumaher je samo bleda senka onoga starog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad su ga novinari jednom prilikom pitali da li u njegovoj karijeri ima postupaka kojima se baš i ne ponosi, odgovorio je: "Pick one".

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nezaboravan zajeb od strane Hakinena kada je obisao sa desne strane neku nesrecu i pravo ispred Shumija, Suzuka staza bese, 2000. godina, tako nesto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tooo !!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najboljih momenata Schumachera u F1

 

10. ''Pol-pozicija'' 2012. godine u Monaku koja to nije bila. Od povratka u F1 nije imao rezultate ni blizu kao pre. Ali, u kvalifikacijama ya VN Monaka postavlja najbrže vreme. Nije krenuo na trci sa mesta broj 1 nego sa mesta broj 6 (zbog kazne). Ipak, niko nije imao sumnje da je tim vremenom na kvalifikacijama u Monaku, Schumacher još jednom sve ostale podsetio kakav je on i koliko brz.

 

9. 1995. godine na VN Evrope, tri kruga pre kraja obilazi sa spoljne strane Alezija u Ferrariju i pobeđuje. Lepo preticanje, ali ništa toliko posebno da bi bilo na ovoj listi, sve dok se ne kaže da je Schumacher 15 krugova pre kraja bio 25 sekundi iza vozača Ferrarija, ali sve je nadoknadio i prestigao ga.

 

8. 1994. godine na VN Španije, njegov Benetton ostaje zaglavljen dobar deo trke u petoj brzini. Ono što bi bio problem za većinu vozača i zbog čega bi oni odustali od trke, Schumacheru je predstavljalo dodatni izazov. Trku završava na drugom mestu iza Hila, uspevajući da održi tempo koji je imao Damon Hill...iako je Schumacher imao samo petu brzinu. 

 

7. 1992. godine na VN Belgije, na stazi Spa Frankochamp na kojoj je godinu ranije debitovao, Schumacher beleži prvu pobedu u F1 karijeri. Kasnije ih je bilo još 90. U promenljivim vremenskim uslovima prvi odlazi u boks i montira gume za suvu stazu. Uspeva sa njima da održi tempo, i još važnije da održi bolid na stazi, a nakon što se asfalt prosušio put ka pobedi mu je bio otvoren jer su svi ostali morali u boks.

 

6. 2006. godine na VN Brazila Schumacher se borio sa Alonsom za šampionsku titulu. Ta njegova vožnja je jedna od onih koja se najviše pamti. U devetom krugu zadnja leva guma se raspada i mora neplanirano u boks. Po izlasku iz boksa bio je poslednji sa skoro celim krugom zaostatka u odnosu na prvog. Ali, nije se predao, preticao je jednog po jednog i na kraju stigao da pozicije broj 4 na cilju, sa samo 24 sekunde zaostatka u odnosu na pobednika trke. Te godine je izgubio titulu u ujedno poslednjoj njegovoj trci za Ferrari, tako da se oprostio (prvi put) od F1 kao vicešampion, ali su u timu slavili kao da je pobedio. 

 

5. 1991. godine na VN Belgije, kao što je rečeno, Schumacher debituje sa svoje 22 godine kao zamena. Na treningu pokazuje koliko je brz i u Jordan bolidu osvaja sedmo mesto na startu trke (4 pozicije bolje od svog klupskog kolege). Na trci se nije proslavio jer je morao da odustane u prvom krugu zbog problema sa kvačilom. Posle se pričalo da je sam spalio kvačilo tako što nije bio baš ''uvežban'' sa promenama brzina u F1 bolidu, ali svejedno to nije smetalo njegovoj karijeri jer je njegov kvalitet odmah primećen i prelazi u Benetton. 

 

4. 1998. godine na VN Mađarske, Mika Hakkinen je imao 16 poena prednosti na 5 trka pre kraja šampionata. Schumacher je znao da mu treba pobeda ukoliko želi da ostane u borbi za titulu, ali na trci je vodio Hakkinen. Ferrari se tada odlučuje za promenu taktike, za još jedan dodatni ulazak u boks, ali je ta promena mogla da obezbedi rezultat samo ako Schumacher onda vozi svaki krug do kraja trke kao da je kvalifikacioni, tj. da ga vozi najbrže moguće sa najvećim rizikom. Iz kruga u krug Schumacher obara rekorde najbržeg kruga i na kraju pobeđuje. Prava kombinacija timske strategije i jedne od njegovih najboljih vožnji.

 

3. 1995. godina, opet VN Belgije. Schumacher je na kvalifikacijama imao nesreću da je vozio dok je staza bila mokra, pa je tako na startu u nedelju bio tek na 16. poziciji. Ponovo pokazuje kvalitet na najvišem nivou, pretiče jednog po jednog, ali i pametno koristi promenljive vremenske uslove na Spa. Na kraju stiže i do lidera Hilla, pretiče i njega i ostvaruje još jednu pobedu. Od 16. mesta na startu, do mesta broj 1 na cilju trke. 

 

2. 1999. godina, VN Malezije. Schumacher se vraća u šampionat dve trke pre kraja nakon preloma noge ranije tokom sezone. Svi su se pitali može li opet da bude brz, da li je prevazišao strah zbog teške povrede, da li će biti onaj stari. A, on im pokazuje na kvalifikacijama da nije samo onaj stari, nego bolji nego što je ikada bio jer osvaja pol-poziciju sa 1 sekundom prednosti u odnosu na sledećeg najbržeg. Ubedljivije u F1 tada nije moglo.

 

1. 1996. godina, VN Španije. Teška kiša, Ferrari sa kojim se i inače tokom sezone Schumacher borio, naročito u uslovima trkanja po mokrom asfaltu. Te godine Ferrari je bio daleko od najboljeg bolida u šampionatu. I, ne samo te, Ferrari je čekao šampionsku titulu još od 1979. godine. Ali, Schumacher po kiši pokazuje svoju klasu, uspeva da pretekne sve ispred sebe i beleži pobedu. Prvu svoju pobedu za Ferrari...prvu od mnogih koje će uslediti.

Te 1996. godine Ferrari je imao dve vezije bolida jer je u toku sezone trajao njegov razvoj. Prvi put su imali V10 motore. Kasnije je Schumacher izjavio da su ta dva bolida bila nešto najgore od svega što je ikada vozio u F1. Ali, znao je po dolasku u Ferrari šta ga čeka, znao je da neće biti konkurentan te 1996. godine, što se i pokazalo tako što je upisao samo tri pobede tokom sezone. Ali, rekao je tada da uskoro dolazi nova era za Ferrari. I, došla je. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sarajevu žele ''Ulicu Mihaela Šumahera''

 

83085-f1 schumacher.jpg

 

Grupa mladih Sarajeva pokrenula je inicijativu da jedna ulica u ovom gradu ponese ime po Mihaelu Šumaheru. Grupa mladih koja je imala priliku da upozna slavnog vozača Formule 1 tokom njegovih poseta Sarajevu pokrenula je ovu inicijativu, a sada su na potezu gradske vlasti. Šumaher je Sarajevo posetio dva puta, 1996. i 1998. godine kada je između ostalog pružio podršku deci kojoj je potrebno lečenje. Opštinski odbor Novog Grada podržao je ovu incijativu za koju tvrde da će se odvijati po ubrzanoj proceduri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi bolid Mihaela Šumahera u F1 šampionatu biće prodat na aukciji

 

sumaher 1.jpg

 

Prvi Formula 1 bolid vožen u ovom takmičenju od strane Mihaela Šumahera, postavljen je na jednoj aukcijskoj listi u Velikoj Britaniji.

Ovaj posebni Jordan 191 - Ford Cosworth HB vozio je slavni Šumaher u belgijskoj trci šampionata 1991. godine, njegovom premijernom Grand Prix takmičenju ikada. Zvanično jedna od svega sedam jedinica kreiranih ikada i jedan od svega dva modela vožen od strane legende atuomobilskog sporta, vožena je i od strane Andrea de Čezarisa i Aleksa Zanardija.

 

Speedmastercars publikacija navodi da je ovaj Džordan prvi vozio de Čezarisa na Hungarian Grand Prix trci iste godine, kada se kvalifikovao kao šesnaesti i završivši trku na sedmom mestu. Dve nedelje kasnije, Šumaher je debitovao za volanom ovog bolida. Nije prošlo previše, kako bi se ispostavilo da je nemački trkač brži od de Čezarisa tokom belgijskog vikenda, uprkos tome što je vozio njegov automobil, sreća mu je u nedeljnom takmičarskom delu okrenula leđa i startujući sa sedmog mesta morao je da se povuče iz trke u prvom krugu zbog problema sa kvačilom.

 

Impresioniran performansama mladog nemačkog vozača tokom njegovog prvog trkačkog vikenda, Flavio Briatore pozvao ga je u Benetton F1 tim sledeće nedelje. Nakon sezone 1991, automobil koji vidite prodat je jednom belgijskom kolekcionaru, kod koga je bio sve dok nije otkupljen ponovo 2005. godine. Od tada, do danas, bolid slavne istorije pojavljivao se na Goodwood Festival of Speed događaju u nekoliko navrata, ostajući konstantno u funkcionalnom stanju. Nedavno je ova mašina predstavjena na Goodwood Festival of Speed događaju, održanom u Donington Parku, početkom ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schumacherov F1 bolid prodat za 6 miliona evra

 

f300 03.jpg

 

Na prestižnoj aukciji kuće RM-Sotheby's u kalifornijskom Montereyu proteklog vikenda jedan kultni bolid Formule 1 je dobio novog vlasnika. Reč je o bolidu Ferrari F300, kojim je 1998. godine Michael Schumacher učestvovao na četiri trke Svetskog šampionata - u Kanadi, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Italiji - i pritom na sve četiri pobedio.

 

f300 02.jpg

 

Ova šasija je prodata neimenovanom kolekcionaru za čak 6.22 miliona američkih dolara. Iako vrlo visok iznos, on nije oborio rekord. Za sada je najskuplji ikada prodati bolid Formule 1 bio vredan 7.5 miliona dolara. Zanimljivo, i taj model je vozio Schumacher za Ferrari, ali 2001. godine. Prodat je na aukciji prošle godine.

 

f300 01.jpg

 

Bolid F300 iz 1998. godine je dizajnirao Rory Byrne, a morao je da poštuje tada nova pravila o smanjenju ukupne širine bolida, ona vezana za aerodinamiku. Za pogon je bio zadužen 3.0 V10 atmosferski motor koji se vrteo do 17.500 obrtaja i proizvodio oko 800 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šumaherov Ferrari prodat za 13.1 milion evra

 

229615-ferrari sch.jpg

 

Ferarijev bolid sa kojom je Mihael Šumaher 2003. godine pobedio na svetskom prvenstvu Formule 1, prodata je na aukciji za 13.1 milion evra. Aukcijska kuća ''Sotbis'' u Ženevi izdala je obaveštenje da je tokom aukcije koja je trajala oko četrdesetak minuta, konačna ponuda stigla telefonom.

 

Pre pet godina, još jedan Ferrari koji je vozio Šumaher na šampionatu 2001. godine prodat za 7.5 miliona dolara, tako da je na ovoj aukciji oboren prethodni rekord. Aukcijska kuća je predviđala da će maksimalna cena biti oko 9.5 miliona evra, tako da je ova prodaja prevazišla sva očekivanja. Radi se o Ferrari F2003-GA, šasija 229, vozilo kojim je Šumaher osvojio svoju šestu titulu prvaka sveta i pretposlednju u svojoj izvanrednoj karijeri. Ovim automobilom je nemački šampion osvojio pet pobeda u devet trka, među kojima i Veliku nagradu Italije u Monci.

Ferrari je proglašen za jednu od najboljih firmi u Italiji za 2022. godinu, što se tiče uslova rada, kao i za jednu od najvrednijih italijanskih brendova. Identitet osobe koja je kupila ovaj Ferrari bolid je nepoznat, ali dobro obavešteni izvori pretpostavljaju da se radi o poznatom evropskom kolekcionaru. Ferrari F2003-GA iz 2003. dizajnirali su Rori Birn i Ros Braun. Ima motor od 930 konja i dostiže 19.000 obrtaja u minutu. Te 2003. godine, Mihael Šumaher je osvojio šest pobeda - u San Marinu, Španiji, Austriji, Kanadi, Italiji i Sjedinjenim Državama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šumaherov šampionski bolid iz 2000. godine u aprilu na aukciji

 

232788-schumacher 02.jpg

 

Aukcijska kuća RM Sotheby's će u aprilu prodati Ferrarijev bolid koji je pripadao Michaelu Schumacheru.

Reč je o potpuno restauriranom bolidu koji može da učestvuje u Ferrarijevom Corse Clienti programu u sklopu kojeg vlasnici mogu da voze svoje bolide na nekim od najboljih staza sveta. Takođe, radi se o šampionskom bolidu F1-2000 koji započeo niz trofejnih sezona, a koji je trajao do 2004. godine. Promena pravila je nakon toga prekinula ''čeličnu'' dominaciju Ferrarija.

 

232789-schumacher 01.jpg

 

Schumacher je 2000. godine apsolutno dominirao tokom cele sezone te je osvojio titulu u poretku vozača sa 19 bodova prednosti ispred drugoplasiranog Mike Hakkinena. Međutim, ni ta razlika ne priča potpunu priču s obzirom da je Finac uspeo da smanji razliku koja je iznosila više od 40 bodova zahvaljujući Michaelovim odustajanjima. Od ukupno 13 trka koje je završio, Schumacher samo jednom nije bio na podijumu jer je kroz cilj prošao kao petoplasirani u Španiji. Na devet trka se našao na najvišoj stepenici. Ukupno F-2000 je ostvario 10 pobeda na 17 trka u sezoni, kao i 10 pol pozicija i pet najbržih krugova tokom godine. Schumacher i njegov timski kolega Rubens Barrichello zajedno su upisali 21 podijum. Schumacherova šampionska sezona 2000. godine donela je Ferrariju prvu vozačku titulu nakon 21 godine. Pre toga je to učinio Jody Schenckter 1979. godine kada je nadmašio timskog kolegu Gillesa Villeneuvea.

 

F1-2000 pokreće 3.0 V10 motor, a istu bazu je koristio i 3.0 V10 koji je Schumacheru i Ferrariju doneo još četiri šampionske titule. U slučaju bolida F1-2000, motor vrti više od 17.000 obrtaja i razvija više od 800 konja. Bolid na fotografijama nosi broj šasije 198, a Schumacher ga je vozio kada je osvojio pol poziciju u Monaku i Španiji. Takođe, u njemu je ostvario pobedu iz drugog startnog reda u Brazilu. Zbog incidenta u kojem ga je bolid BAR-Honde udario u Austriji, bolid nije završio trku, a nakon manjih popravki je korišćen kao rezerva u ostatku sezone. Isti bolid je prodat 2014. godine u SAD-u za 1.8 miliona dolara, ali se ovog puta očekuje značajno veća cena. Schumacherov šampionski F1 bolid iz 2003. godine nedavno je prodat za 1.47 miliona evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...