Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Pneumatik budućnosti

Recommended Posts

goodyear%20Air%20Maintenance.jpg
 

Nešto sa čim u vožnji mora da se suoči svaki vozač je strepnja da se na njegovom automobilu ne probuši guma. Operacija zamene točka vrlo često zna da bude neprijatna, bilo zbog vremenskih uslova, mesta na kojem se automobil nalazi, nepristupačnosti rezervnog točka... Nema vozača koji nema iskustva s ovim problemom. Međutim iz Goodyear-a najavljuju da ova tema odlazi u prošlost jer su oni napravili sistem koji omogućuje da se pneumatici na automobilima automatski i samostalno pumpaju.

 

Novi sistem nazvan je Air Maintenance Technology (AMT), sistem ima malu pumpu za vazduh koja se nalazi unutar pneumatika. Goodyear za sada nije precizirao kada ova tehnologija da se pojavi u široj upotrebi, ali su potvrdili da je sistem funkcionalan i da AMT koristi energiju samog okretanja točka za pumpanje pneumatika. Jean-Claude Kihn, tehnički direktor Goodyeara, tvrdi: ''Pneumatik koji može da održava sopstveni pritisak vazduha nešto što su vozači želeli već dugo godina. To će biti tehnološki napredak za koji će se ljudi čuditi kako je nekada moglo bez njega.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

slicno ovoj sa drugih slika se koristi za ona vozila sto istrazuju planete u svemiru ;)

Edited by stefanan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gume bez vazduha od sledeće godine

 

94902-gume.jpg

 

Gume bez vazduha ili nepneumatske gume postoje već nekoliko godina, ali američka firma Polaris je prva koja je najavila da će ponuditi ovu tehnologiju opštoj javnosti i to već od sledeće godine. Još 2005. godine Mišelin je predstavio ''Tvil'', gumu bez vazduha, međutim ona nikada nije ušla u masovnu proizvodnju, ali je privukla veliku pažnju javnosti.

Američka kompanija Polaris je specijalizovana za "of-roud" i vojna vozila na kojima su se nepneumatske gume pokazale kao veliki uspeh. Specijalna mrežasta struktura omogućava veliku izdržljivost, ali i dovoljnu fleksibilnost neophodnu za neravan teren, a najveća prednost je naravno što ne može doći do bušenja gume. Polarisove nepneumatske gume će se za početak proizvoditi samo za "of-roud" vozila, ali se razmatra primena ove tehnologije i u porodičnim, pa i u trkačkim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pirinčana pleva kao sirovina za pneumatike

 

GoodyearUltraGrip.jpg

 

Otpatke koji nastaju pri žetvi pirinča Goodyear će početi da upotrebljava kao ekološki prihvatljiv izvor silike za gazeći sloj pneumatika. Time će doprineti zaštiti životne sredine i istovremeno ponuditi potrošačima pneumatike koji omogućavaju bolje iskorišćenje goriva.

 

Kompanija Goodyear je uočila prednosti pirinčane pleve koja je do sada završavala na deponijama otpada, i počela da je upotrebljava kao sirovinu za proizvodnju pneumatika koji omogućavaju bolje iskorišćenje goriva. Istraživači u Goodyear centru za inovacije u Akronu (SAD) su posle dve godine rada utvrdili da pepeo koji nastaje sagorevanjem pirinčane pleve u procesu proizvodnje električne energije mogu da upotrebe kao efikasan i ekološki prihvatljiv izvor silike za pneumatike. Silika je izuzetno cenjena u proizvodnji pneumatika zbog svog pozitivnog uticaja na vozne karakteristike gume. Kad se u smešu gazećeg sloja doda silika, čvrstoća pneumatika se povećava, a njegov otpor kotrljanja smanjuje, što zajedno omogućava veći stepen iskorišćenja goriva i bolje prianjanje na mokroj podlozi. Pregovori sa potencijalnim dobavljačima koji bi mogli da isporučuju potrebne otpatke kompaniji Goodyear su već u toku. 

 

Stalna nastojanja kompanije da inovacijama očuva životnu sredinu rezultirala su ovim otkrićem kojim se obezbeđuje dodatni izvor silike i istovremeno doprinosi smanjenju otpadne pirinčane pleve. Goodyear u svom procesu razvoja kontinuirano teži ka izradi pneumatika koji će u svakom pogledu biti prijatniji za životnu sredinu – kako sa aspekta samog procesa proizvodnje i upotrebljenog materijala, tako i u konačnim performansama proizvoda i potrošnji goriva. Uspešno napreduje i razvoj pneumatika u čijoj proizvodnji se umesto nafte upotrebljava soja. Upotrebom sojinog ulja u pneumaticima moguće je produžiti vek trajanja gazećeg sloja za 10 procenata i smanjiti upotrebu ulja na bazi nafte za oko 26.5 miliona litara godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, bas cu da probam da kupcu kazem da se npr UG9, buduci UG10  pravi od pirincane pleve. 

-Staaaa? Guma od sutlijasa?!!! Taman posla!! Daj 4 Wintere 'vamo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin predstavio prototip pneumatika bez vazduha i otpornog na bušenje

 

193217-michelin 1.jpg

 

Francuska kompanija Mišlen je predstavila prototip nove generacije auto-pneumatika, bez vazduha, te otpornih na bušenje, razvijen u partnerstvu sa američkim General Motors-omi planira da se na tržištu pojave već 2024. godine. Ta guma koja se ne naduvava, već težinu vozila nosi na svojoj otvorenoj, rešetkastoj konstrukciji, predstavlja tehnologiju bez presedana koja eliminiše svaki rizik od probijanja, što bi vozačima trebalo da donese više mira i potencijalno nudi velike ekološke prednosti, rekao je Erik Vines, direktor istraživanja i razvoja Mišlena na sastanku o održivoj mobilnosti ''Movin'On''.

 

''To je zaista revolucionarni proizvod. Sada oko 200 miliona guma mora biti bačeno svake godine u svetu zbog bušenja, probijanja ili oštećenja od neprikladnog pritiska. To je ekvivalent težine 200 Ajfelovih kula'', rekao je on na konferenciji za novinare. Prototip, nazvan ''Uptis'' (Unique Puncture-proof Tire System - Jedinstveni sistem pneumatika otporan na probijanje), koristi novu tehnologiju zasnovanu na kompozitnim materijalima, koja omogućava performanse slične tradicionalnim gumama, kažu projektanti. ''Imate sve elemente Mišlenove gume, bez nedostataka'', rekao je novi predsednik te grupe, Floran Menegak.

 

193218-michelin 11.jpg

 

Prototip se testira na vozilu Chevrolet Bolt EV koji proizvodi GM.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konceptni pneumatik Goodyear reCharge

 

Goodyear-reCharge.jpg

 

Goodyearov nov revolucionarni konceptni pneumatik reCharge odražava izdržljivost i udobnu električnu mobilnost po meri pojedinca. Pored 100-postotno biološkog rastvaranja smeše gazećeg sloja i revolucionarne mogućnosti samoobnavljanja, odlikuju ga i prilagođavanje individualnim potrebama svakog vozača i jednostavno održavanje. Tako se predstavlja kao beskompromisno rešenje za električna vozila budućnosti.

 

Goodyear na temeljima svoje istorije duže od 120 godina i bogatih iskustava, zasnovao je vizionarski koncept pneumatika reCharge kojim kroji budućnost električne mobilnosti. U pneumatiku reCharge udružen je čitav niz inovativnih funkcija utemeljenih na tri stuba - prilagodljivost, trajnost i jednostavno održavanje bez komplikacija. Srž koncepta predstavlja izvanredno izdržljiva i 100% biološki rastvorljiva smeša gazećeg sloja napravljena od biološkog materijala i ojačana vlaknima na koja je inženjere inspirisao jedan od najizdržljivijih materijala na svetu - svila pauka.

 

Gazeći sloj može ponovo da se napuni specijalno prilagođenim kapsulama, što bitno pojednostavljuje postupak zamene pneumatika. Kapsule za punjenje, koje sadrže po meri napravljeno hemijsko jedinjenje, omogućavaju obnavljanje gazećeg sloja i postupno menjanje i prilagođavanje pneumatika vremenskim uslovima, uslovima na putu, ili jednostavno određenom načinu vožnje. O tome brine veštačka inteligencija koja kreira profil vozača, na osnovu kojeg se pravi hemijsko jedinjenje i time jedinstven gazeći sloj po meri svakog pojedinca. Pneumatik takođe odlikuju laka ne-pneumatska konstrukcija, kao i visoka i uska struktura. Robusna konstrukcija vrlo je jednostavna za održavanje jer u potpunosti otklanja potrebu da vozač proverava pritisak i uklanja brigu da će pneumatik da se probuši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PR saopštenje

 

Gume za automobile na električni i hibridni pogon

 

continental g.jpg

 

Godina za nama bila je izuzetno burna za globalno tržište automobila, posebno u Evropi. Broj registracija novih automobila opao je za 29% tokom prvih devet meseci godine, međutim to nije sprečilo da se dogodi možda i prava električna revolucija na našem kontinentu. Prema podacima JATO Dynamics, kompanije za analizu tržišta, tokom oktobra 2020. godine u Evropskoj uniji hibridi i električni automobili činili su čak 27% tržišta novih motornih vozila, odnosno čak za procenat više od dizelaša. I na lokalu brojka hibrida i električnih automobila raste, tako je prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova u Srbiji ukupno registrovano 102 putnička vozila na električni pogon i 1.416 hibridnih putničkih vozila. Da interesovanje za vozila na ove vrste pogona raste pokazuje i podatak da je samo tokom 2020. taj broj uvećan za više od 50%.

 

Ono što je specifično za vozila sa električnim i hibridnim pogonom jeste to da su teža od svojih konvencionalnih modela, a tome doprinosi baterija, odnosno motor, elektromotor i rezervoar za gorivo kod hibrida. Takođe, ova vozila ostvaruju i veći broj obrtaja, pa je iz tog razloga poželjno da na sebi imaju gume prilagođene njihovim karakteristikama. Neke od njih su sigurnost na mokrim i suvim putevima, precizno upravljanje, kratak put kočenja i posebno važno za električne automobile, vrlo nizak otpor kotrljanja.

 

Manji otpor kotrljanja i manje buke

Inženjeri u kompaniji Continental uhvatili su se u koštac sa ovim izazovom i dizajnirali gume posebno za električne automobile, autobuse i kamione. Dodatna težina vozila nadoknađuje se povećanjem nosivosti karkase odnosno tela gume, i najčešće je označena simbolom XL na bočnoj strani. Trenutno se preduzimaju koraci za standardizaciju guma sa još većim nosivostima, koje bi tada verovatno imale simbol XL+. Veoma nizak otpor kotrljanja gume postiže se adekvatnom mešavinom smeše gazećeg sloja, šarama profila i konstrukcijom gume, a posebno bočne strane, kao i održavanjem ukupne težine na minimumu. Sve ove mere treba pažljivo koordinisati kako bi se osiguralo da gume zadrže kvalitet i svojstva.

 

S obzirom na to koliko je električno vozilo tiše od modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, neophodno je ograničiti buku na minimum. To se može postići dodavanjem posebne vrste umetka od pene, odnosno koristeći ono što Continental naziva ContiSilent tehnologijom. Na prvi pogled ovi specijalni proizvodi izgledaju sasvim normalno. Uzorak gazećeg sloja, dizajn i podaci na bočnoj strani slični su uobičajenim modelima. Kako su gotovo sve ove gume za električne automobile i hibride deo originalne verzije opreme, obaveznim i standardnim informacijama na bočnoj strani pridružen je i OE kod (koji se razlikuje od proizvođača do proizvođača). Continental takođe proizvodi gume za komercijalna vozila koje su prilagođene potrebama električnog pogona, kao što je Conti Urban HA3 za električne linijske autobuse. U međuvremenu, na salonu automobila u Frankfurtu 2018. kompanija je predstavila prototip gume za električne kamione.

 

Dubina profila se već može pratiti senzorima

Kada je reč o opremi koja se uveliko najavljuje za električne automobile, a Continental u Danskoj primenjuje kroz pilot projekat, je i praćenje dubine šare i kvaliteta gume putem senzora, specijalnih softvera i telemetrije. Svi podaci se čuvaju na ''klaudu'', zahvaljujući odgovarajućim algoritamima, a preciznost je dovedena gotovo do savršenstva. To doprinosi da u narednom periodu vozači imaju informaciju u realnom vremenu u vezi sa kvalitetom njihovih pneumatika, istrošenosti gazećeg sloja, i da mogu da biraju kada će da odu na zamenu guma, umesto redovnog servisiranja kod vulkanizera dva puta godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove gume traju do 130.000 kilometara

 

210358-gume.jpg

 

To je kilometraža za koju proizvođač garantuje životni vek svojih guma.

Nije ovo nikakva šala ni ''klikbejt'' naslov jer iza svega stoji renomirani proizvođač. Finski Nokian, poznat po zimskim gumama, izbacuje nove gume pod imenom ''One'' koje se mogu pohvaliti konkurenciji nedostižnom dugovečnošću. A da stvar bude bolja, radi se o gumama za sve sezone, pa to u prevodu znači da ćete moći da vozite godinama na istom setu. Naravno, pod pretpostavkom da živite u podneblju gde ovakav tip guma prolazi. Gume su već ušle u proizvodnju, i to paralelno u američkim (Tenesi) i evropskim pogonima. Umesto cene plasirana je tek najava da je cena ''pristupačna''.

 

 

Nokian One je prva guma ovog proizvođača razvijena za severnoameričko tržište. Tajna dugovečnosti je u mešavini materijala. Za sada je poznato da Nokian koristi aramidna vlakna koja su sastavni deo zimskih guma Hakkapeliitta LT3 i R3. Vlakna ojačavaju strukturu guma i omogućavaju veću otpornost na oštećenja koja bi mogla da izazove vožnja preko rupa na putu. Gume čak imaju i Pothole Protection garanciju u okviru kojeg će svaka guma uništena prelaskom preko rupe na putu biti besplatno zamenjena. Konačno, Nokian One nudi bolje karakteristike od dosadašnje Entyre 2.0 celogodišnje gume, te ima manji otpor kotrljanja. Nudiće se u veličinama od 14 do 20 cola. I sad jedna loša vest. Kako se navodi na sajtu proizvođača, ova guma je za sada dostupna isključivo u Americi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...