Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Pneumatik budućnosti

Recommended Posts

goodyear%20Air%20Maintenance.jpg
 

Nešto sa čim u vožnji mora da se suoči svaki vozač je strepnja da se na njegovom automobilu ne probuši guma. Operacija zamene točka vrlo često zna da bude neprijatna, bilo zbog vremenskih uslova, mesta na kojem se automobil nalazi, nepristupačnosti rezervnog točka... Nema vozača koji nema iskustva s ovim problemom. Međutim iz Goodyear-a najavljuju da ova tema odlazi u prošlost jer su oni napravili sistem koji omogućuje da se pneumatici na automobilima automatski i samostalno pumpaju.

 

Novi sistem nazvan je Air Maintenance Technology (AMT), sistem ima malu pumpu za vazduh koja se nalazi unutar pneumatika. Goodyear za sada nije precizirao kada ova tehnologija da se pojavi u široj upotrebi, ali su potvrdili da je sistem funkcionalan i da AMT koristi energiju samog okretanja točka za pumpanje pneumatika. Jean-Claude Kihn, tehnički direktor Goodyeara, tvrdi: ''Pneumatik koji može da održava sopstveni pritisak vazduha nešto što su vozači želeli već dugo godina. To će biti tehnološki napredak za koji će se ljudi čuditi kako je nekada moglo bez njega.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

slicno ovoj sa drugih slika se koristi za ona vozila sto istrazuju planete u svemiru ;)

Edited by stefanan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gume bez vazduha od sledeće godine

 

94902-gume.jpg

 

Gume bez vazduha ili nepneumatske gume postoje već nekoliko godina, ali američka firma Polaris je prva koja je najavila da će ponuditi ovu tehnologiju opštoj javnosti i to već od sledeće godine. Još 2005. godine Mišelin je predstavio ''Tvil'', gumu bez vazduha, međutim ona nikada nije ušla u masovnu proizvodnju, ali je privukla veliku pažnju javnosti.

Američka kompanija Polaris je specijalizovana za "of-roud" i vojna vozila na kojima su se nepneumatske gume pokazale kao veliki uspeh. Specijalna mrežasta struktura omogućava veliku izdržljivost, ali i dovoljnu fleksibilnost neophodnu za neravan teren, a najveća prednost je naravno što ne može doći do bušenja gume. Polarisove nepneumatske gume će se za početak proizvoditi samo za "of-roud" vozila, ali se razmatra primena ove tehnologije i u porodičnim, pa i u trkačkim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pirinčana pleva kao sirovina za pneumatike

 

GoodyearUltraGrip.jpg

 

Otpatke koji nastaju pri žetvi pirinča Goodyear će početi da upotrebljava kao ekološki prihvatljiv izvor silike za gazeći sloj pneumatika. Time će doprineti zaštiti životne sredine i istovremeno ponuditi potrošačima pneumatike koji omogućavaju bolje iskorišćenje goriva.

 

Kompanija Goodyear je uočila prednosti pirinčane pleve koja je do sada završavala na deponijama otpada, i počela da je upotrebljava kao sirovinu za proizvodnju pneumatika koji omogućavaju bolje iskorišćenje goriva. Istraživači u Goodyear centru za inovacije u Akronu (SAD) su posle dve godine rada utvrdili da pepeo koji nastaje sagorevanjem pirinčane pleve u procesu proizvodnje električne energije mogu da upotrebe kao efikasan i ekološki prihvatljiv izvor silike za pneumatike. Silika je izuzetno cenjena u proizvodnji pneumatika zbog svog pozitivnog uticaja na vozne karakteristike gume. Kad se u smešu gazećeg sloja doda silika, čvrstoća pneumatika se povećava, a njegov otpor kotrljanja smanjuje, što zajedno omogućava veći stepen iskorišćenja goriva i bolje prianjanje na mokroj podlozi. Pregovori sa potencijalnim dobavljačima koji bi mogli da isporučuju potrebne otpatke kompaniji Goodyear su već u toku. 

 

Stalna nastojanja kompanije da inovacijama očuva životnu sredinu rezultirala su ovim otkrićem kojim se obezbeđuje dodatni izvor silike i istovremeno doprinosi smanjenju otpadne pirinčane pleve. Goodyear u svom procesu razvoja kontinuirano teži ka izradi pneumatika koji će u svakom pogledu biti prijatniji za životnu sredinu – kako sa aspekta samog procesa proizvodnje i upotrebljenog materijala, tako i u konačnim performansama proizvoda i potrošnji goriva. Uspešno napreduje i razvoj pneumatika u čijoj proizvodnji se umesto nafte upotrebljava soja. Upotrebom sojinog ulja u pneumaticima moguće je produžiti vek trajanja gazećeg sloja za 10 procenata i smanjiti upotrebu ulja na bazi nafte za oko 26.5 miliona litara godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, bas cu da probam da kupcu kazem da se npr UG9, buduci UG10  pravi od pirincane pleve. 

-Staaaa? Guma od sutlijasa?!!! Taman posla!! Daj 4 Wintere 'vamo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin predstavio prototip pneumatika bez vazduha i otpornog na bušenje

 

193217-michelin 1.jpg

 

Francuska kompanija Mišlen je predstavila prototip nove generacije auto-pneumatika, bez vazduha, te otpornih na bušenje, razvijen u partnerstvu sa američkim General Motors-omi planira da se na tržištu pojave već 2024. godine. Ta guma koja se ne naduvava, već težinu vozila nosi na svojoj otvorenoj, rešetkastoj konstrukciji, predstavlja tehnologiju bez presedana koja eliminiše svaki rizik od probijanja, što bi vozačima trebalo da donese više mira i potencijalno nudi velike ekološke prednosti, rekao je Erik Vines, direktor istraživanja i razvoja Mišlena na sastanku o održivoj mobilnosti ''Movin'On''.

 

''To je zaista revolucionarni proizvod. Sada oko 200 miliona guma mora biti bačeno svake godine u svetu zbog bušenja, probijanja ili oštećenja od neprikladnog pritiska. To je ekvivalent težine 200 Ajfelovih kula'', rekao je on na konferenciji za novinare. Prototip, nazvan ''Uptis'' (Unique Puncture-proof Tire System - Jedinstveni sistem pneumatika otporan na probijanje), koristi novu tehnologiju zasnovanu na kompozitnim materijalima, koja omogućava performanse slične tradicionalnim gumama, kažu projektanti. ''Imate sve elemente Mišlenove gume, bez nedostataka'', rekao je novi predsednik te grupe, Floran Menegak.

 

193218-michelin 11.jpg

 

Prototip se testira na vozilu Chevrolet Bolt EV koji proizvodi GM.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konceptni pneumatik Goodyear reCharge

 

Goodyear-reCharge.jpg

 

Goodyearov nov revolucionarni konceptni pneumatik reCharge odražava izdržljivost i udobnu električnu mobilnost po meri pojedinca. Pored 100-postotno biološkog rastvaranja smeše gazećeg sloja i revolucionarne mogućnosti samoobnavljanja, odlikuju ga i prilagođavanje individualnim potrebama svakog vozača i jednostavno održavanje. Tako se predstavlja kao beskompromisno rešenje za električna vozila budućnosti.

 

Goodyear na temeljima svoje istorije duže od 120 godina i bogatih iskustava, zasnovao je vizionarski koncept pneumatika reCharge kojim kroji budućnost električne mobilnosti. U pneumatiku reCharge udružen je čitav niz inovativnih funkcija utemeljenih na tri stuba - prilagodljivost, trajnost i jednostavno održavanje bez komplikacija. Srž koncepta predstavlja izvanredno izdržljiva i 100% biološki rastvorljiva smeša gazećeg sloja napravljena od biološkog materijala i ojačana vlaknima na koja je inženjere inspirisao jedan od najizdržljivijih materijala na svetu - svila pauka.

 

Gazeći sloj može ponovo da se napuni specijalno prilagođenim kapsulama, što bitno pojednostavljuje postupak zamene pneumatika. Kapsule za punjenje, koje sadrže po meri napravljeno hemijsko jedinjenje, omogućavaju obnavljanje gazećeg sloja i postupno menjanje i prilagođavanje pneumatika vremenskim uslovima, uslovima na putu, ili jednostavno određenom načinu vožnje. O tome brine veštačka inteligencija koja kreira profil vozača, na osnovu kojeg se pravi hemijsko jedinjenje i time jedinstven gazeći sloj po meri svakog pojedinca. Pneumatik takođe odlikuju laka ne-pneumatska konstrukcija, kao i visoka i uska struktura. Robusna konstrukcija vrlo je jednostavna za održavanje jer u potpunosti otklanja potrebu da vozač proverava pritisak i uklanja brigu da će pneumatik da se probuši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PR saopštenje

 

Gume za automobile na električni i hibridni pogon

 

continental g.jpg

 

Godina za nama bila je izuzetno burna za globalno tržište automobila, posebno u Evropi. Broj registracija novih automobila opao je za 29% tokom prvih devet meseci godine, međutim to nije sprečilo da se dogodi možda i prava električna revolucija na našem kontinentu. Prema podacima JATO Dynamics, kompanije za analizu tržišta, tokom oktobra 2020. godine u Evropskoj uniji hibridi i električni automobili činili su čak 27% tržišta novih motornih vozila, odnosno čak za procenat više od dizelaša. I na lokalu brojka hibrida i električnih automobila raste, tako je prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova u Srbiji ukupno registrovano 102 putnička vozila na električni pogon i 1.416 hibridnih putničkih vozila. Da interesovanje za vozila na ove vrste pogona raste pokazuje i podatak da je samo tokom 2020. taj broj uvećan za više od 50%.

 

Ono što je specifično za vozila sa električnim i hibridnim pogonom jeste to da su teža od svojih konvencionalnih modela, a tome doprinosi baterija, odnosno motor, elektromotor i rezervoar za gorivo kod hibrida. Takođe, ova vozila ostvaruju i veći broj obrtaja, pa je iz tog razloga poželjno da na sebi imaju gume prilagođene njihovim karakteristikama. Neke od njih su sigurnost na mokrim i suvim putevima, precizno upravljanje, kratak put kočenja i posebno važno za električne automobile, vrlo nizak otpor kotrljanja.

 

Manji otpor kotrljanja i manje buke

Inženjeri u kompaniji Continental uhvatili su se u koštac sa ovim izazovom i dizajnirali gume posebno za električne automobile, autobuse i kamione. Dodatna težina vozila nadoknađuje se povećanjem nosivosti karkase odnosno tela gume, i najčešće je označena simbolom XL na bočnoj strani. Trenutno se preduzimaju koraci za standardizaciju guma sa još većim nosivostima, koje bi tada verovatno imale simbol XL+. Veoma nizak otpor kotrljanja gume postiže se adekvatnom mešavinom smeše gazećeg sloja, šarama profila i konstrukcijom gume, a posebno bočne strane, kao i održavanjem ukupne težine na minimumu. Sve ove mere treba pažljivo koordinisati kako bi se osiguralo da gume zadrže kvalitet i svojstva.

 

S obzirom na to koliko je električno vozilo tiše od modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, neophodno je ograničiti buku na minimum. To se može postići dodavanjem posebne vrste umetka od pene, odnosno koristeći ono što Continental naziva ContiSilent tehnologijom. Na prvi pogled ovi specijalni proizvodi izgledaju sasvim normalno. Uzorak gazećeg sloja, dizajn i podaci na bočnoj strani slični su uobičajenim modelima. Kako su gotovo sve ove gume za električne automobile i hibride deo originalne verzije opreme, obaveznim i standardnim informacijama na bočnoj strani pridružen je i OE kod (koji se razlikuje od proizvođača do proizvođača). Continental takođe proizvodi gume za komercijalna vozila koje su prilagođene potrebama električnog pogona, kao što je Conti Urban HA3 za električne linijske autobuse. U međuvremenu, na salonu automobila u Frankfurtu 2018. kompanija je predstavila prototip gume za električne kamione.

 

Dubina profila se već može pratiti senzorima

Kada je reč o opremi koja se uveliko najavljuje za električne automobile, a Continental u Danskoj primenjuje kroz pilot projekat, je i praćenje dubine šare i kvaliteta gume putem senzora, specijalnih softvera i telemetrije. Svi podaci se čuvaju na ''klaudu'', zahvaljujući odgovarajućim algoritamima, a preciznost je dovedena gotovo do savršenstva. To doprinosi da u narednom periodu vozači imaju informaciju u realnom vremenu u vezi sa kvalitetom njihovih pneumatika, istrošenosti gazećeg sloja, i da mogu da biraju kada će da odu na zamenu guma, umesto redovnog servisiranja kod vulkanizera dva puta godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove gume traju do 130.000 kilometara

 

210358-gume.jpg

 

To je kilometraža za koju proizvođač garantuje životni vek svojih guma.

Nije ovo nikakva šala ni ''klikbejt'' naslov jer iza svega stoji renomirani proizvođač. Finski Nokian, poznat po zimskim gumama, izbacuje nove gume pod imenom ''One'' koje se mogu pohvaliti konkurenciji nedostižnom dugovečnošću. A da stvar bude bolja, radi se o gumama za sve sezone, pa to u prevodu znači da ćete moći da vozite godinama na istom setu. Naravno, pod pretpostavkom da živite u podneblju gde ovakav tip guma prolazi. Gume su već ušle u proizvodnju, i to paralelno u američkim (Tenesi) i evropskim pogonima. Umesto cene plasirana je tek najava da je cena ''pristupačna''.

 

 

Nokian One je prva guma ovog proizvođača razvijena za severnoameričko tržište. Tajna dugovečnosti je u mešavini materijala. Za sada je poznato da Nokian koristi aramidna vlakna koja su sastavni deo zimskih guma Hakkapeliitta LT3 i R3. Vlakna ojačavaju strukturu guma i omogućavaju veću otpornost na oštećenja koja bi mogla da izazove vožnja preko rupa na putu. Gume čak imaju i Pothole Protection garanciju u okviru kojeg će svaka guma uništena prelaskom preko rupe na putu biti besplatno zamenjena. Konačno, Nokian One nudi bolje karakteristike od dosadašnje Entyre 2.0 celogodišnje gume, te ima manji otpor kotrljanja. Nudiće se u veličinama od 14 do 20 cola. I sad jedna loša vest. Kako se navodi na sajtu proizvođača, ova guma je za sada dostupna isključivo u Americi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guma ojačana materijalom iz pancira

 

Nokian aramid.jpg

 

Finski proizvođač Nokian je unapredio tehnologiju svojih guma aramidnim vlaknima, koja nalazimo i u neprobojnom prslucima.

Nose ih radnici obezbeđenja, policajci, neki političari u strahu za život, a ovim materijalom je opremljena i serija Nokianovih guma. Aramid pruža mehaničku čvrstoću gumama i njime se ojačavaju bočne stranice gume. Spajanjem sa gumom deluje poput fiberglasa u jednoj drugoj industriji. Lagan je materijal koji dodaje mehaničku čvrstoću i pomaže u sprečavanju oštećenja koja bi presekla bočne zidove ili stvorila mehuriće opasne za saobraćaj koje ponekad vidite na gumama. Najnovije gume sa aramidom su Nokian One i Nokian One HT za sve sezone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li sledi nestašica automobilskih guma?

 

183211-guma.jpg

 

Kina i Amerika gomilaju velike količine guma kako bi predvidele deficit u ponudi guma, što samo pogoršava problem koji sve više postaje globalni. Srž je u tome što globalnim nasadima stabala kaučuka preti smrtonosna bolest lišća. Kao rezultat toga smanjena su isporuke te vredne sirovine, a proizvođači guma ne mogu da održavaju dovoljno visoku proizvodnju. Stabla su posebno teško pogođena u Južnoj Americi, ali postoje velike šanse da se bolest uskoro pojavi i u Africi i Aziji. Uzgajivači kaučuka trenutno su malo plaćeni za svoju sirovinu, pa odlažu ulaganja u sadnju novih stabala. Kao rezultat, globalna nestašica gume će verovatno trajati dugi niz godina.

 

Ne samo da su moderne automobilske gume delom izrađene od prirodne gume, ''gume'' na vratima vozila i na drugim mestima su takođe izrađene od ovog prirodnog materijala. Još nema dobre sintetičke alternative za ovaj materijal kada je reč o prigušivanju vibracija i buke u automobilima. Trenutno takođe nedostaje čipova i baterija za nove automobile, zbog čega mnogi proizvođači automobila kasne kada je reč o isporukama kupcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin gume od recikliranih plastičnih boca

 

gume boce.jpg

 

Proizvođač guma Michelin namerava da u budućnosti koristi velike količine recikliranih PET boca za proizvodnju guma. Reciklirani materijal, odnosno PET iz odloženih plastičnih boca, zamenjuje nova PET plastična vlakna. Svim svetskim proizvođačima guma zajedno je potrebno 800.000 tona godišnje PET materijala. Količina vlakana koja zahteva samo Michelin jednaka je količini tri milijarde PET boca. Novi postupak Michelinovog tehnološkog partnera Carbio razgrađuje PET koji sadrži plastika enzimatskim recikliranjem. Zatim se vlakna mogu ponovo polimerizovati. Na taj način se sve vrste PET otpada mogu beskonačno reciklirati. Ovako dobijena tehnička vlakna takođe udovoljavaju standardima kvaliteta potrebnog za proizvodnju guma.

 

''Ponosni smo što smo prvi proizveli i testirali reciklirana tehnička vlakna za gume. Ona su napravljena od bočica u boji i reciklirana pomoću enzimske tehnologije našeg partnera Carbiosa'', rekao je Nicolas Seeboth, direktor polimernih istraživanja u Michelinu. ''Ove komponente su dokazale da mogu da rade jednako dobro kao i one iz naftne industrije.'' Michelin namerava da upotrebi 40% održivih materijala iz obnovljivih ili recikliranih izvora do 2030. i 100% do 2050. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko će se prvi voziti na ''bezvazdušnim'' gumama?

 

216506-michelin.jpg

 

Michelin za 2024. godinu najavljuje svoju revolucionarnu gumu koje nije punjena vazduhom. Umesto vazduha pod pritiskom u pneumaticima, masu vozila će podupirati fleksibilni gumeni kompoziti. Više tehničkih detalja o strukturi materijala za sada nije otkriveno jer je to ipak tajna Michelina, a ova kompanija svoj proizvod naziva UPTIS - Jedinstveni sistem gume otporan na bušenje.

Dakle, sa ovim gumama bi trebalo da nestanu problemi sa bušenjem ili ispuštanjem vazduha, odnosno svi problemi tog tipa koji mogu da zadese vozača na putu, a tako će se produžiti i njihov radni vek.

Bezvazdušne gume montiraju se na obične felne i nikakva posebna modifikacija nije potrebna. Michelin planira da predstavi ovu gumu početkom avgusta Mreži saobraćajnih policija Evrope (ROADPOL), a sad se pojavila i nova ideja. Naime, Michelin želi da ustupi UPTIS gume evropskim saobraćajnim policijama, koje bi trebalo da prve testiraju ovaj proizvod u stvarnim uslovima. Inače, kompanija planira da UPTIS gume ponudi na tržištu 2024. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastične flaše idu u automobilske gume

 

216875-gume boce.jpg

 

Continental će omogućiti upotrebu prerađenog poliestera dobijenog iz recikliranih plastičnih boca u proizvodnji guma od sledeće gume. Nova poliesterska komponenta će se dobijati iz boca od polietilen tereftalata (PET) mehaničkim postupkom i koristiće se u proizvodnji guma. Ovaj spoj može da u potpunosti zameni konvencionalni poliester. Zajedno sa svojim partnerom za saradnju i dobavljačem OTIZ -om, stručnjakom za vlakna i proizvođačem tekstila, proizvođač premium guma je razvio posebnu tehnologiju za recikliranje PET boca sa minimalnim korišćenjem hemijskih procesa. Tokom takozvanog recikliranja, boca postaje PET materijal visokih performansi.

 

''Već 2022. godine koristićemo materijal dobijen iz recikliranih PET boca u proizvodnji guma. U našem inovativnom procesu recikliranja, vlakna se odvajaju od recikliranog PET-a bez prethodnog razbijanja materijala na njegove komponente'', kaže dr. Andreas Topp, odgovoran za materijale, razvoj procesa i industrijalizaciju u Continentalu. Laboratorijska ispitivanja i ispitivanja guma koje je sproveo Continental su pokazali da se vlakna sekundarnih sirovina ponašaju jednako dobro kao i do sada korišćena vlakna.

 

Konvencionalni PET, dobijen hemijeskim procesima, dugo se koristio kao materijal u konstrukciji automobilskih guma jer zadržava svoj oblik čak i pri visokim opterećenjima i temperaturama, i na taj način pruža bezbednost pri svim brzinama vožnje. Korišćenje recikliranog PET-a čuva vredne resurse u konstrukciji guma. Konvencionalna guma za putnička vozila se sastoji od 400 grama poliesterskog materijala. To znači da se više od 60 recikliranih PET boca u budućnosti može koristiti za kompletan set guma za vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin testirao gume bez vazduha na javnom putu

 

218321-michelin 02.jpg

 

Gume pod nazivom Unique Puncture-proof Tire System (Uptis) otporne na bušenje su svoju premijeru doživele na javnim putevima u sklopu izložbe IAA Mobility u Minhenu. Nakon više godina istraživanja i razvoja i testiranja na zatvorenim područjima, Michelin je svoju revolucionarnu automobilsku gumu bez vazduha, Unique Puncture-proof Tire System (Uptis) prvi put upravo na ovoj izložbi testirao na javnim saobraćajnicama. Za te potrebe gume Uptis su postavili na Mini Electric te obavili prve vožnje u javnosti.

 

218322-michelin 0.jpg

 

Gume Uptis, i dalje u fazi prototipa, privukle su pažnju mnogih prolaznika i posetilaca IAA Mobilityja, poručuju iz Michelina. Njihova ''čudna'' potporna struktura, koja zamenjuje vazduh iz uobičajenih pneumatika, na svakoga ko vidi ovakvu gumu ostavlja snažan utisak, jer je zaista neuobičajen prizor. Putnici koji su seli u električni Mini sa ovim revolucionarnim gumama, uprkos početnom oprezu, izjavili su da nisu primetili nikakvu razliku u vožnji od vožnje sa klasičnim gumama.

 

Michelin će Uptis seriju guma lansirati u prodaju verovatno 2024. godine. Cilj im je da novim dizajnom spreče bušenje guma, ali i korišćenjem održivih materijala doprinesu očuvanju okoline. Prednosti ovakvih guma pred pneumaticima jeste činjenica da su ove otporne na pucanje, odnosno da se ne mogu probušiti. Takođe, vozač ne mora da brine o održavanu pravilnog pritiska u njima, niti će se one neravnomerno trošiti zbog neodgovarajućeg pritiska. U Michelinu procenjuju da oko 20% guma svake godine bude odbačeno zbog pucanja ili nepravilnog trošenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodyear razvio pneumatik od 70% održivih materijala

 

goodyear 70.jpg

 

Goodyear-ove vodeće inovacije omogućavaju da kompanija značajno napreduje na putu ka svom cilju: 2020. u kompaniji je postavljen ambiciozan cilj da za deset godina razvije pneumatik koji je 100% napravljen od održivih materijala. Pneumatik koji je danas predstavljen izrađen je od 70% održivih materijala i time se kompanija približava proklamovanom cilju. Ovaj pneumatik sadrži 13 specijalnih sastojaka u devet različitih komponenti. Pokazatelji uspešnosti kompanije ukazuju na to da karakteristike ovih komponenti generalno veoma povećavaju performanse pneumatika.

 

 

- Za učvršćivanje smese i produžetak veka trajanja pneumatika sadrže čađ, koja se tradicionalno proizvodi sagorevanjem raznih vrsta naftnih derivata. Goodyear-ov nov pneumatik može se pohvaliti sa tri različite vrste čađi, koje se proizvode od metana, ugljen-dioksida i biljnog ulja. Prve ocene životnog ciklusa pokazuju tri prednosti za životnu sredinu: smanjenje emisija ugljen-dioksida u poređenju sa sadašnjim metodama proizvodnje čađi, upotreba izvora na biološkoj osnovi ili iz otpadnih sirovina.

 

- Upotreba sojinog ulja u pneumaticima značajna je inovacije kompanije Goodyear koja održava fleksibilnost smeše pneumatika pri promenljivim temperaturama. Sojino ulje je biološki izvor koji smanjuje potrošnju proizvoda od naftnih derivata. Dok se skoro 100% sojinih proteina koristi za proizvodnju namirnica i stočne hrane, tokom izrade proizvoda od soje ostaje značajan višak ulja koji je na raspolaganju za upotrebu u industriji.

 

- Silicijum-dioksid je element koji se u pneumaticima često koristi za bolje prianjanje i smanjenje potrošnje goriva. Goodyear-ov nov pneumatik sadrži jedinstveni tip silicijum-dioksida, izrađen od pepela pirinčane ljuske, nusproizvoda prerade pirinča, koji se najčešće odbacuje i odlaže na otpadima. Od navedenog otpadnog pepela dobija se silicijum-dioksid visokog kvaliteta.

 

- Poliester se reciklira iz plastičnih flaša i drugog plastičnog otpada tako što se prvo pretvara u osnovne hemikalije koje se zatim pretvaraju u poliester tehničkog kvaliteta koji se može koristiti za korde u pneumaticima.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodyear - bezvazdušni pneumatik za robote

 

goodyear starship.jpg

 

Goodyear je za kompaniju Starship Technologies razvio bezvazdušni pneumatik za robote za dostavu. Pneumatik sa tehnologijom NPT uspešno odgovara na potrebe mikrodostava i donosi niže troškove upravljanja voznim parkovima autonomnih robota.

Goodyear je predstavio bezvazdušni pneumatik (non-pneumatic tire, NPT), koji je razvio za robote za dostavu kompanije Starship Technologies. Ova kompanija upravlja mrežom više od hiljadu autonomnih robota koji u brojnim gradovima sveta brinu za dostavu paketa, namirnica i hrane do klijenata. Zbog toga što roboti kompanije Starship dnevno obavljaju na hiljade dostava u svim vremenskim uslovima i na najrazličitijim terenima, pouzdani i izdržljivi pneumatici su od ključnog značaja. U tu svrhu Goodyear je za njih razvio namenski bezvazdušni pneumatik koji obezbeđuje duži radni vek i niže troškove održavanja voznog parka.

 

Pneumatik u fazi testiranja

Goodyear i Starship su već ušli u fazu testiranja pneumatika koja se odvija na Univerzitetu Bowling Green State u Ohaju, SAD. Prvi podaci pokazuju pozitivne rezultate u pogledu habanja gaznog sloja, kočenja i prigušenja vibracija. Goodyear je tako jedinstvenom građom svojih bezvazdušnih pneumatika dokazao potencijal za nove vrste mobilnosti. Inače, oblast mikrodostave ima sasvim drugačiji set potreba koje Goodyear-ova tehnologija NPT besprekorno pokriva, jer omogućava dugotrajnu upotrebu bez dodatnih troškova održavanja. U sklopu saradnje Goodyear je kompaniju Starship Technologies još početkom prethodne godine dodao i u investicioni portfolio fonda Goodyear Ventures.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodyear razvija gume za vožnju po Mesecu

 

goodyear mesec.jpg

 

Kompanija Goodyear je potvrdila da će se uključiti u projekat Artemis u kojem učestvuju Lockheed Martin i General Motors. Goodyear će u razvoju mesečevog rovera biti odgovoran za razvoj guma.

 

Prvi koncept je razvijen, a za sada je poznato da su airless konstrukcije. Konačan dizajn guma će, međutim, morati da bude izveden da može da podnese godine vožnje po negostoljubivoj površini Meseca. Takođe, mora da podnese temperature koje se kreću od -150 stepeni noću pa sve do čak 120 stepeni danju. Dobra vest jeste da će razvijena tehnologija jednom imati i komercijalnu primenu na Zemlji. ''Sve što naučimo o izradi guma za Mesečevo ekstremno problematično okruženje će nam pomoći da proizvedemo bolje airless gume na Zemlji'', rekao je Chris Helsel, zamenik predsednika za globalne operacije i tehnički direktor u kompaniji. Podsetimo, Goodyear je razvijao gume za Apollo 11 misiju iz 1969. godine, a tada je isporučio različite komponente, kao što su okviri prozora za komandni modul, nosač instrumenata... Za razliku od prethodnih rovera ovaj mora da pređe puno veći put, a predviđa se i operativni vek od nekoliko godina. Lochhead planira da vozilo komercijalizuje i ponudi privatnim kompanijama i svemirskim agencijama. Do sada smo videli inicijalni dizajn rovera koji može da preveze dve osobe i nešto prtljaga. Upravo tako, projekat Artemis predviđa povratak ljudi na Mesec.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Kako rade gume koje ne mogu da se probuše?

 

Luksemburg je poznat po dvorcima i pejzažima, ali ekipa ove emisije je tamo otputovala da, u centru za inovacije kompanije Goodyear jednog od vodećih proizvođača pneumatika u svetu, na neki način da ponovo otkrije točak. Zapravo, imali su priliku da na stazi isprobaju jedinstvene gume bez vazduha koje ova fabrika razvija...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodyear za Citroen Oli razvio pneumatik Eagle GO

 

goodyear oli01.jpg

 

Kompanija Goodyear je u saradnji sa Citroënom za njegovo konceptualno vozilo Oli razvila pneumatik Eagle GO. Radi se o trećem konceptualnom pneumatiku, razvijenom u saradnji sa Citroenom, a koji može da se pohvali efikasnošću, izdržljivošću i udobnošću, a pritom je sve vreme fokus na ekologiji.

 

Ponovna izrada gazećeg sloja od održivih materijala

U Goodyear-u su za gazeći sloj pneumatika upotrebili smesu, koja je skoro u potpunosti izrađena od održivih ili recikliranih materijala. Radi se o sledećim materijalima:   

  • Ulje suncokreta i borova smola su obnovljivo rešenje koje zamenjuje ulja na bazi nafte. Trenutno se od takvog materijala izrađuje ''biljni toner'' za štampače. Korišćenje ulja suncokreta i borove smole u skladu je sa Goodyearovim ciljevima da do 2040. godine iz svojih proizvoda u potpunosti izbaci ulja na bazi nafte.
  • Prirodni kaučuk drveta Hevea brasiliensis predstavlja zamenu za sintetički kaučuk na bazi nafte. Za njegovu proizvodnju koriste se metode odgovorne poljoprivrede i uzgoja.
  • Silicijum od pepela pirinčane ljuske je nusproizvod prerade pirinča i smanjuje količinu otpada koja završava na deponijama.

Održiva priroda pneumatika Eagle GO dodatno je unapređena njegovim potencijalom za ponovnu izradu gazećeg sloja, jer može da se ponovo izradi čak dva puta, što mu produžava životni vek. Ponovnom upotrebom održive karkase i gazećeg sloja, koji može ponovo da se izradi, Eagle GO može da pređe i do 500.000 kilometara. 

 

Inteligentna tehnologija za praćenje stanja pneumatika

Konceptualni pneumatik Eagle GO primenjuje tehnologiju Goodyear SightLine, koja uključuje senzor za praćenje različitih parametara koji ukazuje na to u kakvom je stanju pneumatik. Na osnovu toga moguće je jednostavno doneti odluku kada pneumatiku treba ponovo da se izradi gazeći sloj, a time postigne i veća efikasnost i cikličnost. Ovu tehnologiju, u sklopu Goodyearove ponude, već koriste brojni vozni parkovi, budući da omogućava očuvanje idealnog pritiska i odgovarajuće stanje pneumatika, što osetno povećava njihovu efikasnost i smanjuje količinu otpada. Primena napredne tehnologije je u skladu sa Goodyearovim ciljem da svi novi proizvodi, do 2027. godine, budu opremljeni inteligencijom na osnovu baze podataka i senzora. Konceptualni pneumatici predstavljaju izuzetnu priliku za istraživanje i razvoj revolucionarnih tehnologija koje se mogu koristiti u širokom spektru proizvoda.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli neke gume testira pri čak 500 km/h

 

pirelli 500.jpg

 

Pirelli je u svom odeljenju za istraživanje i razvoj instalirao novu mašinu koji može da testira gume pri brzinama do 500 km/h u kontrolisanim uslovima.

Oprema je poznata kao High Speed Testing Machine. Glavni cilj je nastavak poboljšanja bezbednosti guma najbržih automobila na svetu. S pojavom hiperautomobila s električnim motorima, velike brzine su postale ključni faktor u razvoju različitih vrsta guma. Mašina za testiranje velike brzine se nalazi uz druge dve mašine, koje su već instalirane u Pirellijevim pogonima Bicocca u Milanu, a one mogu da postignu testiranja do 370 odnosno 450 km/h. Nova mašina za 500 km/h je pre svega namenjena za korišćenje u motosportu. U tim okruženjima su bezbednosni zahtevi još stroži i moraju da se obezbede posebno prilagođenim procesima testiranja. S tim je moguće testirati gume kao da se koriste na pravcima i krivinama primera radi staza u Monci ili Norburgringu, ali u simuliranim uslovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...