Jump to content
FAS Goran
TaxistaKG

Marea 1.9 TD - da li krivi ventile?

Recommended Posts

U slučaju pucanja zupčastog kaiša, da li se krive ventili? Do sada sam vozio automobile kojima se u tom slučaju ne krive, ne znam kako je sa mareom. Marea je 1.9 td, 98god, 74kw.

I još jedno pitanje, jel mora pumpa za vodu da se menja kad menjam kaiš ili ne? Svi majstori kažu da bi trebalo. Ako DA, zašto? Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa je koliko...oko 20 eura? Ona ima svoj interval zamene...

Malo mi je čudno i pitanje oko ventila...ne u smislu da ne razumem šta pitaš (već će odgovoriti neko ko zna), nego motivi za takvo pitanje...jer jedino što mi pada na pamet je da ti želiš da ne promeniš zupčasti, pa kao...da vidim kolika će šteta da mi bude ako mi ipak pukne kaiš... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam jer, ako ne pravi štetu pri pucanju, ne bi ga ni menjao. Svaki auto koji sam imao do sada, nije krivio, npr.na vektri nije i za 4 godine mi pukao dva puta za 380.000km, samo ga parkiram/gurnem na stranu, pozovem majstora, on ga zameni i ja nastavljam s radom. Posle vektre sam terao Floridu godinu dana, za koju su mi takodje rekli da ne krivi, prešao sam oko 70.000km, pa kad mi izbacila kamenčiće iz bubrega, prodao sam je i pre dva-tri meseca sam uzeo Mareu. Prešao sam 20.000km. Menjam joj ulje, filter ulja i nafte redovno, ali ovo ne bi ako ne mora, jer mi samo za ruke traže 4000, plus kaiš oko 1700, a pumpa ne znam koliko je, ali ne verujem da je 20e.

Ipak je ovo, jelte, SRBIJA :D

Edited by TaxistaKG

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a pumpa ne znam koliko je, ali ne verujem da je 20e.

Evo npr. za 1.9 JTD:

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=43221

Jedna je 1.899 dinara, druga je 2.081 dinar. Ne verujem da TD ima neku specijalnu, skuplju. :thumbup:

A, ovo ostalo...takvo (ne)održavanje automobila je za svaku osudu. Naravno, tvoj je slobodan izbor, samo nemoj očekivati da će ljudi aplaudirati na tako nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, nisam znao da je ta cena pumpe.

A aplauz nisam tražio niti ga očekujem, jednostavno ne znam finansijski koju ću rupu pre da zakrpim, pa mi svaka stvar koja može da se odloži, dobro dodje. Znam ja šta je dobro za auto, ali klince to ne zanima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što mora i vodena pumpa ako je zdrava i ako ne pusta vodu? Nikad do sada nisam menjao pumpu zato što menjam kaiš (mislim na gore navedene tipove auta). Što je to pravilo kod FIATA? Izvinjavam se, ali ne znam stvarno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije za Fiata nego za sve automobile. Vodena pumpa malo kosta a ako rikne... Pa kada se vec sve skida i ona se menja.

Iskreno Tvoja pitanja i postupak odrzavanja vozila su malo cudna za nekoga ko se potpisuje kao Taxista ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodena pumpa može da se ne promeni svaki put ukoliko se utvrdi da nije istrošena. Ja je npr. nisam menjao kada sam radio veliki servis jer je majstor garantovao da je ok i da može da izdrži još jedan interval. Dakle, ona se menja kada se radi veliki servis zbog uštede vremena, novca jer je tada auto razupčen pa da se iskoristi prilika ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze samo da oceni da li "dihtuje" inace koliko ce jos da joj traje lezaj to se ne zna, moze da bude ok i da propadne dok se vracas kuci od majstora koji ti je taman zavrsio veliki servis na srpski nacin, i onda ponovo placas skidanje svega da se zameni samo pumpa, i krivi ventile znaci neces da ustedis nista cekajuci da pukne kais, platices popravku kao 2 kompletna velika servisa (nagadjam, mozda cak i skuplje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ja ne znam na osnovu čega je majstor ocenio da li pumpa može još ili je za zamenu, ali samo znam da bi svaki kvar koji je nastao njegovom greškom on platio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaj moje prethodne postove. Meni je majstor rekao da nema potrebe za zamenom. Kada sam došao kod njega rekao sam "menjaj sve šta treba", a on reče ne treba. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam shvatio sta si pisao ali isto tako mislim da majstor ne bi iz svog dzepa namirio stetu nastalu tom njegovom konstatcijom vec bi bilo ono tipa "jbg,desava se,sta da ti radim,hteo sam samo da ti ustedim ali desava se da ne budem u pravu....".

Iskreno receno i nema logike da je toliko glup da snosi odgovornost za nesto sto je mogao da odradi a ne odnosi mu nista posebno ni vremena ni truda a skida svaku odgovvornost sa sebe posto je deo nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaj moje prethodne postove. Meni je majstor rekao da nema potrebe za zamenom. Kada sam došao kod njega rekao sam "menjaj sve šta treba", a on reče ne treba. ;)

Procitao sam tvoje postove al ako ti je dao casnu pionirsku rec onda nemas brige :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpre održavam auto kod majstora za koga smatram da zna šta radi. Drugo, upravo to i jeste poenta - ako on ima opciju da samo zameni deo i da ne misli ili da kaže da je deo ok pa da misli, a on onda ne zameni deo onda je itekako spreman da nadoknadi eventualno nastalu štetu osim ako nije varijanta da ti ne želiš da zameniš nešto što on kaže da treba. E sad da li je on na to spreman svesno ili nesvesno to je tvoja stvar da ga osvestiš ako nije svestan ili da budeš ovca pa da te odere za svoju krivicu.

Jednom prilikom sam odvezao auto u servis i na radnom nalogu pisalo je: "Curi ulje iz menjača". Oni su mi zamenili set kvačila i ko zna šta sve i podobro naplatili. Ja sednem u auto, krenem u rikverc kad ono fleka od ulja iz menjača. Oni vrate auto na dizalicu i ispostavi se da nisu zamenili neki dihtung i kao dihtung je toliko, a skidanje menjača još ne znam koliko. Šta misliš da li sam platio ponovno skidanje menjača? ;)

Za sve naše nedaće sa majstorima, najmanje polovinu (a u većini slučajeva ogromnu većinu) smo krivi mi sami. ;)

Procitao sam tvoje postove al ako ti je dao casnu pionirsku rec onda nemas brige :thumbup:

Časna ili nečasna, kao što napisah gore ne dozvoljavam da me odradi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodena pumpa se kod fiata menja na velikom servisu iz istih razloga kao i spaneri,ima lezaj, pokrece se preko zupcastog,tako da blokiranje njenog lezaja znaci pucanje zupcastog kao i kad blokira spaner.Ocene majstora su uvek od oka i nisu nikakva garancija jer svaki lezaj moze samo na jednom da blokira,kako na pumpi tako i spaneru,doduse nema vise sisurnosti ni kada se stave novi,jer meni se neki dan desilo da blokira spaner posle 9000 km,srecom PK kaisa pa nije bilo stete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...