Jump to content
FAS Goran
kokot007700

Fiat Brava 1.4 / 1.2 - iscurela rashladna tečnost / gubi tečnost

Recommended Posts

Do sad je uglavnom trazio malo duze verglanje(najmanje 4-5sec ako ne i vise)od kako su poceli ovi hladni dani,,a po nekad(ali retko)upali bukvalno na cvrgu,znaci kako krene da vergla tako anlaser pocne da vrti u prazno i auto je upaljen,a posle pali normalno,ali je to sve bilo pre ciscenje klapne,videcu kako ce da se ponasa sad(mada ne verujem da ce ista bitno da se promeni sto se toga tice).Javicu u svakom slucaju.

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako onda je mala verovatnoca da je probio zaptivac. Sipanjem zaptivnog sredstva nece se nista pokvariti a moze da spreci gubljenje tecnosti.

Da , odlozice intervenciju oko zaptivaca na nekoliko hiljada km.

Nesto slicno sam i sam imao. Gubio je vodu a nisam video da je hladnjak bio busan. U medjuvremenu sam imao peh sa srnom pa sam menjao hladnjake. Nakon toga ni leti ne manjka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda super ako je tako,i meni je malo cudno da bas toliko gubi i da sve ide u motor,sigurno bi mnogo losije radio.

Nista,probacu onda prvo to,pa da vidimo kako ce da se ponasa,samo moracu da ozracim ponovo sistem,izgubio je toliko vode posle 2 voznje od 10ak km da je vec povukao i vazduh i pri turiranju cujem klokotanje u kabini,a posuda je potpuno prazna.

 

Hvala puno svima na pomoci,javljam da li je uspelo ovo sa sredstvom cim ga budem kupio.

 

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boljka tog auta je pored dihtunga glave i mali hladnjak ili ti radijator grejanja.  Prekontroliši patosnicu na mestu vozača da li je vlažna. Ako jeste iznad pedale gasa imaš jedan "olučić" od plastike kroz koga obično na patosnicu procuri rashladna tečnost. Kada radiš takve stvari termostat,zamenu tečnosti i sl. bitno je da znaš koliko si tečnosti ispustio. Nije nelogično da se posle takve intervencije desi da posuda ostane prazna jer zbog loše ozrake može da se desi to što se tebi dogodilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalo je malo manje od 5l tecnosti.

Danas sam mu dolio puna 2l vode i ozracio ponovo sistem,eto koliko je progutao posle 2 voznje,a dihtung nije sigurno,cep je iznutra kao nov,nema ni najmanjeg traga ulja ili one emulzije,a na leru i pri turiranju nisam video ni jedan jedini mehuric.

One tapacire kod vozacevih i suvozacevih nogu sam pipkao,ali je sve suvo,ne oseca se nikakav miris i ne magle stakla.

E sad sam kupio na pumpi tecnost za zaptivanje u flasici i one opiljke u maloj kutijci,pa me interesuje sta je bolje da sipam za pocetak,ili mozda bolje da sipam i jedno i drugo,jel nece da zacepi nesto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zona sumraka,da nemas gde u autu prolaz u drugu dimenziju jer je prosto nemoguce da toliko vode fali a da nema traga.

U svakom slucaju ja ne bih sipao nista dok ne nadjem razlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj nista a sipas posto tesko da ta tecnost moze da ti resi problem nestanka 2l vode bez traga. Proveri dobro sva creva i hladnjak da negde na njemu ne pusta i da ne isparava odmah posto je velika razlika u temperaturi.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E kasno sam video vase poruke i sipao sam i jedno i drugo,dok je motor bio upaljen i na radnoj temperaturi,odmah nakon toga izasao na otvoren put i vozio ga trecom na 3-3.5K o/min,i primetio sam da je grejanje postalo malo slabije.

 

A dok sam se zezao sa tim primetio sam da ponekad samo odjednom nivo krene nenormalno da raste,izbaci celu posudu napolje kad je otvoren cep,onda se vrati dole i posuda ostane prazna,pa je posle nekog vremena sam napuni,opet pocne da preliva i nivo se vrati i tako u krug,a mehurica nema,to sam tek sad primetio jer nekad nivo ne mrda dugo i onda samo odjednom poraste.

Videcu sta ce da bude sad sa ovim prahovima,dolio sam destilovanu do MAX,izluftirao ponovo sistem,pa da vidim kako ce da se ponasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako puni posudu i gubi grejanje onda je nazalost najverovatnije dihtung glave,skoro drugar na puntu imao slican problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaoooj,to mi sad bas stvarno nije trebalo :( I ako jeste do toga morace da priceka do proleca...

Snimicu sutra kako se ponasa sa otvorenim cepom cisto da vidite,mada mi je cudno da ovako lepo radi,znaci otkako sam ocistio klapnu nema vise ni onog trzanja u drugoj,bas lepo i glatko ubrzava,prima gas,vuce odlicno,obrtaji na leru ne variraju ni najmanje,pali kao mina i bez gasa i sve,samo sto tako jednostavno isprazni celu posudu posle jedne voznje...

A sad sam izgleda uspeo i da zapusim mali hladnjak sa ovim sranjima za hladnjak,do sad je bar grejao lepo kad mu sipam vodu,sad jedva da duva mlako...znaci poludecu,je l' moze sistem nekako da se ispere,da izbegnem i zamenu tog malog hladnjaka?

A sto se dihtunga tice...kad bih bar znao da je sigurno dihtung,pa da pocnem da spremam polako novac,ali ni u to nisam siguran s obzirom da lepo radi i nema mehurica u posudi...jednostavno ne znam sta dalje da radim :(

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam i treba da prelije ako odvrnes cep od posude na ugrejanom motoru, tj prelice onda kada otvori termostat. A sitem se dopunjuje tecnoscu i sam nivo se proverava kad je motor hladan. Dolij ti tecnost lepo na hladan motor, zapamti dokle dolivas, najbolje je izmedju min/max nivoa. Provozaj auto do radne temperature i budi siguran da je termostat otvorio a to je najlakse da  parkiras zagrejan auto, i  isturiraj ga dok ne upali ventilator. Odzraci sistem, na dva srafa.  Pogledaj nivo, ako ga uopste ima... Pusti neka se motor skroz ohladi, ponoviti proceduru. 

Cep ne bi trebalo da se odvrce na vreo motor, sem ako se ne mora... ceo sistem hladjenja je pod pritiskom i normalno je da napuni/prelije posudu na zagrejan motor.

Ako gresim, neka me neko ispravi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,ja sam odvrtao na poptuno ugrejanom motoru.

Otkako sam sipao ovo za hladnjake nivo nije mrdnuo nakon 2 voznje,ali mi se zato skroz zapusio mali hladnjak,grejanje nemam uopste,ono levo crevo koje vodi iz bloka u mali hladnjak je vrelo,a ono desno(na kome je ona sisica za luftiranje)potpuno hladno,sto znaci da ga je ono sredstvo zapusilo skroz,tako da sam danas kupio nov hladnjak,placen 2600din.

E sad,posto uz njega nisam dobio gumice,a obisao sam sve radnje i nigde nisam nasao originalne,na kraju nadjem u jednoj radnji O ring gumice razmih dimenzija,i jedna od njih se savrseno uklopila sa mojim hladnjakom,a inace su to one otporne gumice,nisu one obicne.

Pa me interesuje jel mogu njih da stavim i jel ima potrebe da stavim mozda i onaj crveni silikon za visoke temperature,cisto za svaki slucaj?

Evo kako stoje gumice u hladnjaku:

 

20131209185051475.jpg

20131209185124473.jpg

20131209185127185.jpg

 

Takodje kupio i nov antifriz i demi vodu,hocu da izbacim iz sistema ono za zacepljivanje,da mi ne napravi havariju i na novom hladnjaku,pa me interesuje sta mi preporucujete da radim sad,kojim redosledom da idem,mozda da pre ugradnje novog hladnjaka i isperem nekako sistem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi zamenio mali hladnjak moras da skines celu instrument tablu. Ako nemas garazu i previse strpljenja i po nesto znanja nemoj se upustati u tu avanturu.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam koristio takve iste gumice i stavio sam crveni silikon za svaki slucaj iako bi mozda drzalo i  ovako samo sa gumicama.

Isperi dobro mali hladnjak spolja sa vrelom vodom i mozda sa nekim sredstvom za ciscenje posto ja to nisam uradio i jos uvek ponekad osetim miris "obgorevanja".

 

A sto se tice zamene malog hladnjaka i skidanja cele instrument table,@ticma te malo plasi,ne mora se skidati instrument tabla vec je procedura mnogo jednostavnija iako opet treba malo akrobatike.

Ima citava tema o zameni malog hladnjaka sa sve slikama.

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/19803-bravo-greja%C4%8D-kabine-mali-radijator/#entry368372

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazes nije pao nivo u sistemu a zapusen mali hladnjak. Pa zar to ne govori da je upravo mali hladnjak probusen?!

Dobro, sad potrazi ovde na forumu temu o zameni m. hladnjaka.

Da si sipao samo tecni koncentrat za zaptivanje ne bi ustanovio da je mali hladnjak problem.

Mozda da, pre nego pocnes sa bilo cim, to desno crevo raskacis i nekako vazduhom proteras talog od sljokica ... ?!

 

edit.

Pretece me ! :D

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam garazu,dosta alata(koji koliko-toliko umem da koristim,sa automobilima se nisam mnogo do sad zezao,uglavnom sitnije popravke,skido glavu itd,ali zato sa motorima nema sta nisam radio,bezbroj generalnih,farbariju,mehaniku itd),tako da cu definitivno da probam sam pa sta bude :)

 

Onda cu i ja tako,videcu da ga isperem sto bolje,kupio sam i silikon,pa cu i njega da stavim za svaki slucaj i trebalo bi da drzi.

Procitacu sad ovu temu,pa se ovih dana upustam u to,javljam sta sam uradio :)

 

Hvala puno,

Pozdrav svima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazes nije pao nivo u sistemu a zapusen mali hladnjak. Pa zar to ne govori da je upravo mali hladnjak probusen?!

Dobro, sad potrazi ovde na forumu temu o zameni m. hladnjaka.

Da si sipao samo tecni koncentrat za zaptivanje ne bi ustanovio da je mali hladnjak problem.

Mozda da, pre nego pocnes sa bilo cim, to desno crevo raskacis i nekako vazduhom proteras talog od sljokica ... ?!

 

edit.

Pretece me ! :D

 

Pa ne verujm jer nije bio mokar onaj tapacir,i nemoguce da se bas skroz zapusio,po malo sigurno pusta,kad je motor bas lepo zagrejan oseti se da duva vrlo malo mlak vazduh.

Pa moracu to nekako da procistim,prvo cu bar 2 puta obicnu cesmovacu da sipam,pustim ga da se zagreje i prospem,i onda jos samo ta creva koja vode od hladnjaka do bloka i mislim da bi trebalo da bude ok

A inace imam i kompresor,pa mogu da probam i sa njim malo,uglavnom snaci cu se valjda nekako :)

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi zamenio mali hladnjak moras da skines celu instrument tablu. Ako nemas garazu i previse strpljenja i po nesto znanja nemoj se upustati u tu avanturu.
 

 

 

Ne treba da se skida cela tabla, evo sa sve slikama:

http://www.fiat-lanc...03 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim da sam promenio hladnjak i da auto sad greje kao lud,znaci duva vrelo,nista losije od npr maminog novog puntica,sto znaci bas kako treba...uradio sve po onom uputstvu sem sto sam uspeo da izvucem hladnjak bez skidanja ventilatora,uglavnom trebalo mi je oko 4 sata racunajuci i zamenu antifriza,ulja sa filterom itd...

Ozdracivao sam na onim oduscima par puta sistem,ali se i dalje cuje prilicno jak zubor vode u kabini kad dam gas,pa sta mislite,kako da isteram sav vazduh napolja?

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako,ozracio sam ga nekoliko puta na oba oduska,probao i kad je vruc,i kad je hladan,cak i da odvijem onu sisicu za mali hladnjak samo malo pa ga isturiram(tad tu krene jak mlaz vode,nadao sam se da ce tako da istera vazduh),medjutim ono zuborenje ne prestaje.

Temperaturu drzi zakucanu na pola,brzo je postigne i kad jednom postigne ne mrda vise odatle,greje kao lud,ali me brine to sto ne mogu da ozracim sistem,da nije mozda ipak dihtung malo popustio pa da nabija vazduh u rashladni sistem?Posebno sto mi je ponovo vrlo malo oborio nivo(znaci mnogo manje nego pre otkako sam sipao ono za zapusavanje,mozda jedan decilitar posle nekoliko voznji,pre je umeo da popije i po litar-dva,ali je nivo ipak pao malo ispod minimuma,sto me malo zabrinjava).

A danas sam ga onako vruceg posle voznje na stazi malo isturirao,i kad sam pogledao kasnije beton video sam da je izbacio bas puno vode na auspuhu,ja se nadam da je u pitanju samo kondenzacija,ali i po meni izbacuje i dosta belog dima,evo napravio sam snimak,pa vi procenite,ovo je na potpuno zagrejanom motoru:

http://youtu.be/iQHbhRvfeh4

 

I voda koju je izbacio:

IMG_20131212_131513.jpg

 

A danas je pocelo i da se desava nesto sto nikad do sad nije,naime dok je hladan prima gas odlicno,mogu slobodno da mu sa 800o/min nabijem gas u patos,on primi odlicno,bez imalo gusenja,stucanja ili bilo cega,i takodje i ide normalno,a kad se lepo zagreje osetno zatrokira i malo se zatrese dok probije preko 2000o/min,i posle podigne obrtaje normalno.

Takodje je poceo i da trza po nekad u voznji po malo,posebno uzbrdo,jutros je npr normalno radio,malo pre ga ponovo provozao posto sam primetio to trokiranje u leru,i primetio da trecom uzbrdo dok odrzavam konstantnu brzinu dosta cesto onako stucne na kratko i nastavi.

Pa,na sta vam lice svi ovi simtomi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...