Jump to content
FAS Goran
kokot007700

Fiat Brava 1.4 / 1.2 - iscurela rashladna tečnost / gubi tečnost

Recommended Posts

i jos jedna pitanje

ako neko moze da nadje sta pise autodata.zatezanje glave za 1.2 16v i 1.4 12v motora ima razlika ili ista proxedura

Edited by johnny84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti mislis na dihtung izmedju poklopca i glave? Jesi metalni uzeo? Nema veze sto je star deo a nov dihtung. To nesto nije dobro stegnuto.

Samo jos neko od kolega da se javi pa da ti izvuce podatak iz auto date na koliko se steze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili na dihtung bloka ili na glave,ne znam.probacu slikati jer nevidi se bas ispod usisne grane

Edited by johnny84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 1.2 16v

 

Dragi forumaši, imam jedan VELIKI problem sa mojim bravom, precesljao sam sve na ovom forumu vezano za ovaj problem, obraćam se Vama za savet ili mišljenje a problem je sledeći:

Gubi rashladnu tečnost, i imam pritisak u sistemu... Dolivam oko pola litra na nekih 50km... Konstatno zuborenje vode u kabini kada startujem motor ujutru...

Šta sam sve pokušao-uradio :

 

1. Isproverao sva creva, gledao ispod auta da ne curi negde, sve maltene postupno ispregledao....nema nigde vode, sem malo vlaznjikav kod vozačevih nogu...

2. Pošto curela tečnost na malom hladnjaku zamenio sam gumice i bolje pritegao mali hladnjak, rešio sam problem sa curenjem na ovom mestu...

3. I dalje mi gubio vodu ali dosta manje, medjutim počne da mi se javlja neka emulzija u ekspanzionoj boci, vuce na ulje reklo bi se, imaju mehurici kada se pogleda u eksp.bocu. Pritisak svako jutro u boci kada otvorim da proverim nivo tecnosti. Pritisak ima i posle 10-ak predjenih kilometara, ali crreva nisu drasticno tvrda tj. kao kamen, nego nekako srednje tvrda.

4. Rešim da zamenim dihtung glave jer neostaje mi ništa drugo, oteram kod majstora, naravno majstor je nosio glavu na hidrotest i ravnanje u MTD Laćisled tj mašinsku obradu, i tamo su javili da je sa glavom sve ok, tj da prošla hidrotest. Izravnao sam, zamenio gumice ventila, sredio siceve i zamenio dihtung glave...

5. Sreća nije dugo trajala, posle zamene pocne da mi se čuje još jače zuborenje u kabini, i pritisak za nijansu veći u ekpanzionoj boci i crevima, nisam stigao da ispratim dali gubi tečnost..Nije bilo pojave emulzije u eksp.boci...

6. Majstor reče da je to čepa ekspanzionog suda problem, zamenim i njega, pritisak bude za nijansu rekao bih manji nego što bio pre, ali dolazim opet do problema da mi se gubi tečnost negde...i zuborenje u kabini ne prestaje

Bukvalno svako jutro kada upalim auto javlja se zuborenje, iako vremenom posle 10-ak km prestane, ugasim auto, kada opet upalim javi se i to baš izrazito...Isto se dešava i kada ozračim sistem, naredno jutro se uvek javi zuborenje...

 

Izvinjavam se za referat, ali problem je po meni dosta složen.. Ne znam šta više da radim.. Znači zamenio sam dihtung glave i nisam rešio problem, glava navodno prošla hidrotest. Ne meša mi ulje i vodu ako nisam napomenuo..

 

Veliki pozdrav svima...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li dobro ozracio sistem? imas dva plasticna srafa za ozracivanje, jedan dublje na samom crevu i jedan na "slepom crevu" na gore... ali ako drzi lepo radnu temperaturu i ne gubi vise nakon sredjivanja glave ja se ne bih mnogo brinuo :) Je l' bilo tragova vode i neceg neobicnog kad je skinuta glava, videli se tragovi gde je probilo i slicno? pola l na 50km je puno, to je moralo da pokaze negde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milos1 Sistem sam ozračivao više puta, baš po PS-u što se kaže, po instrukcijama  u  user manual koji sam skinuo sa ovog foruma... Lepo mi drži radnu temperaturu, pola crte iznad polovine... Nije bilo tragova vode kad smo skinuli glavu, nije se videlo golim okom nigde da je dihtung probio, samo su 2 i 3 kli bili malo više " oprani" tj. cistiji nego 1 i 4 klip. Tečnost mi i dalje gubi negde, i nabija pritisak u sistem ali ne znam više odakle... @werp690 Vodenu pumpu sam promenio, termostat nisam, ali on otvara gledali smo ja i majstor... Takodje termodavač zamenjen... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice pritiska, cudno je malo sto je nakon sredjivanja glave i dihtunga bio jos veci. Sto se tice gubljenja tecnosti, meni je bilo neke skrame kod termostata i ustanovili smo da je i tamo pustao tecnost po malo, ali samo dok auto radi i onda kapne na vruc blok i odmah ispari... Ne znam da li je kod tebe to slucaj ali mozda bi mogao da probas sa zamenom termostata...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

radna temperatura nije pola crte iznad polovine nego na polovini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedno pitanje za sve :

Da li je normalno da kada je auto zagrejan, termostat otvoren, kada se otvori cep od eksp. boce i kada pogledam u nju, tecnost klobuca kada se daje gas, znaci ne sitni neki mehurici nego bas klobucanje, otprilike kao kad lonce sa vodom vri?

@horvat Nema nikakve skame oko termostata, to sam proverio, neverujem da tu gubi vodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije normalno. Meni je tako bilo pre nego sto sam menjao dihtung i radio glavu, ali sada mi nije tako...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat I meni je sve ovo čudno, i sve mi deluje da je dihtung ali promenio sam ga, uzeo sam Victor Reinz dihtung, izravnao glavu, zvao sam ponovo ove što su radili mašinsku obradu i rekli mi da su sigurni da je glava u redu, proveravaju je na pritisak do nekih 8 bari na radnoj temperaturi, tako su mi rekli...

Da li postoji neki instrument koji sa sigurnošću može da utvrdi da je dihtung otišao, ili je neki drugi problem u pitanju?

Da li je neko pokušao da meri manometrom pritisak u ekspanzionoj boci, postoje snimci na youtube-u o instrumentu koji naduva određeni pritisak u sistem i preko manometra gledaju da li je održiv, tj da li pada ili ne, da li ne neko imao iskustva sa tim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak u rashladnom sistemu treba da je max 1.3 bar, zavisi od auta. Ako auto ne prokuvava, jedino mesto odakle moze doci pritisak su cilindri, neka me neko ispravi ako grešim.

Na poslu mi na sluzbenom autu (Opel combo - benzin), prvo procuri hladnjak, zamenimo ga novim u servisu. prodje 10ak dana, i novi procuri. Reklamiramo, zamene i njega. Zatim nam nedugo nakon toga procuri ekspanzioni sud, zamene i njega. Sledece sto je procurilo je vodena pumpa, iako je par meseci pre toga radjen veliki servis i ista je stavljena nova. Zamene nam i tu pumpu, i imali smo jos jedno curenje na njoj, tj pored tela pumpe. Da bi nam na kraju, kad su majstori vec podosta izmenjali, rekli da se pojavljuje pritisak u rashladnom sistemu i da je verovatno otisao dihtung glave. Pristanemo da nam i to srede, racun izasao 58000. Sve je sređeno, sve super. Nakon par meseci, opet ista pesma, pritisak u sistemu hlađenja. Resenje po servisu... "Ne zatežite čep ekspanionog suda do kraja, jer nema kud pritisak da ode".

 

Pitam koji pritisak 1.3 bara? A ne, kaže on... tu je veći pritisak. Pitam ga zašto je veći, a on će, verovatno malo curka negde na dihtungu glave. Naravno, reklamaciju nisu hteli da priznaju kad su ga ponovo otvorili. 

To je bio kraj priče sa tim servisom. Odlučimo se za prodaju auta u takvom stanju, međutim... Nađemo čoveka koji bi mogao da ga sredi za razumne pare, tj. u razgovoru sam ispričao celu priču, i one nije mogao da se načudi sa čime se ljudi služe. Odlučimo se za popravku, pa nek ide život. Hidro test glave i bloka, ravnjanje istih, prepakivanje glave, razbušivanje i zamena hilzni itd, ukupan račun 34000. Ljudi koji su to radili, po njihovom stručnom mišljenju tvrde da glava nikada nije bila obrađivana. 

Sve u svemu... Nisam namerno pominjao "imena" jer nije ovo mesto za to. Poenta priče je, koliko god ti tvrdili jedno, razmotri i mogućnost da možda neko nije u pravu, ili kao u mom slučaju, da te laže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vandu Slažem se da postoji i ta mogućnost, jer danas nisi siguran ni gde da servisiraš auto, a pogotovo u maloj sredini gde ja živim... Ako se ispostavi da je glava problem, da li je bolje kupiti drugu polovnu, ili ponovo ovu da radim-ravnam? Da li neko zna koliko se kreću polovne glave za moj auto?

I da li vredi reklamirati ovu glavu kod ovih što su mi radili hidrotest i ravnanje, da li je neko imao iskustva takvih?

 

Nisam verovao da neko može da ima ovoliko problema da sredi curenje rashladne tečnosti, pritom sve ovo što sam radio puno me je iskoštalo, i na kraju bez pomaka... Svi Vaši saveti u vezi rešavanja ovog problema su mi dobrodošli..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se raspitivao za cenu glave za Stila 1.6 16v i bila je 40e, ali ravunaj da i drugu moras ravnati pre montaze. Da li ti je majstor zamenio sarafe pri vracanju glave? Ne znam puno o ovome, nisam majstor ali eto delim svoje iskustvo. Moj majstor je menjao sarafe glave (barem tako kaze)...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Sto se tice uredjaja za pouzdano merenje izduvnih gasova u rashladnom sistemu, postoji nesto kao epruveta u kojoj je neka tecnost koja promeni boju ukoliko ima prisustva co2 gasova u rashladnom sistemu. Ja sam zvao par majstora i pitao da li imaju to ali nisu imali... No kod mene je bio jasan slucaj i bez toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stafovi idu novi. Upravo smo zbog njih duze cekali sklapanje motora, jer ih nije bilo nigde na stanju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mogu, ako kupim drugu glavu, da se iskoriste moje bregaste i moji ventili i gumice?( mislim sa ove glave sto sam obradjivao) Naravno ako uzimam drugu moraću da je poravnam. 

Kada je moja glava stigla sa mašinske obrade, videlo se da je bila ravnata, sada ako problem nije u ravnanju glave onda se moze zaključiti da je jedino ona pukla negde i tu popušta pritisak u izduvni sistem? Neka me ispravi neko ako nisam u pravu?

Navodno je prošla hirdrotest....

Ako sam u pravu to znači da moram da kupujem drugu glavu...

@horvat i @vandu Nisam kupio nove srafove, vratio sam stare, i majstor je to moment kljucem zategao po PS-u. Ne verujem da je to problem oko curenja tečnosti, ali hvala Vam na napomeni da i to mora da se menja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni deluje sasvim moguce da pusta opet zbog srafova. Glava sredjena, majstor stego uredno al ako oni popuste, eto ti probijanja kompresije u rashladni sistem... ne tvrdim, ali mi deluje skroz moguce

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Evo mene opet sa neresenim problemom oko curenja vode...

Naime pre jedno mesec dana auto je 'prestao' da gubi vodu, nivo u ekspanzionoj boci bio je konstantan, proveravao sam povremeno... zuborenje se nije izgubilo.. Pre dva dana na putu do posla ostanem bez grejanja u autu, odmah sam znao da mi je nestalo vode u sistemu, stanem odmah, otvorim haubu i da proverim nivo tecnosti kad ono na istom nivou kao i pre, znaci na pola izmedju MAX i MIN.. Pogledam i creva ona bila topla, upalim ponovo auto, ventilator za hladjenje se cesto ukljucuje, grejanja nema, temperatura normalna, vode u boci ima... Resio sam da mu dolijem antifriz, i za moju nevericu morao sam do prodavnice da kupim jos antifriza, stalo je blizu 3 litra tecnosti, maltene auto ostao bez vode... Ja stvarno ne znam sta se desava, sada u ekspanzionoj boci pokazuje da ima vodu, a u stvari auto gubi vodu, i to podmuklo da neznas gde... Naravno proveravao sam, nigde ne curi...

ne znam sta da mu radim vise, opet da ravnam glavu i menjam dihtung, da kupim drugi motor.. da ga prodam sa ovim problemom mi se neisplati, a da prevarim nekog (kao sto su mene kada sam kupio ovaj auto) nemogu nisam takav... Svaki savet mi je dobrodosao...

Ako znate dobrog majstora koji moze da ustanovi u cemu je problem predlozite mi, samo da nije u BG ili Novi Sad, daleko mi je dosta... Ja sam nekih 40km od Krusevca...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel se igde vidi para kad je auto ugrejan? Sad na ovo hladno vreme, mora da pokaže ako curi. Plus, paraflu uvek ostavlja jasan roza trag Na mestu curenja. 

Razmisli i sam, jedina mesta na kojima direktno ne možeš da vidiš curenje su mali hladnjak i cilindri. 

Tri litre tečnosti je moralo negde da ode, ako nema tragova curenja na celom sistemu, onda je tečnost isparila, a to mesto su opet cilindri. Po meni, glava opet dole. 

Ovaj majstor što je meni radio popravku je Stara Pazova, jbg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...