Jump to content
FAS Goran
kokot007700

Fiat Brava 1.4 / 1.2 - iscurela rashladna tečnost / gubi tečnost

Recommended Posts

Sto se tice "parenja" iz auspuha imam istu situaciju sada kada je hladno,isto tako mnogo vode kao i kod tebe,leti nema ni daska nikakvog dima.

Otkako sam izvadio katalizator letos cini mi se da jos vise ima pare.

Doduse ja vozim uglavnom kratke relacije od par kilometara pa se motor skoro nikad ne ugreje skroz a kamoli auspuh pa verovatno stalno sakuplja kondenz koji nekad mora da izadje.

Jedino sam primetio da kada vozim malo duze 1-2 sata izbacivanje pare se mnogo smanji skoro da nema nikako dok naprimer nocu kada tek krenem sa hladnim motorom i stisnem po gasu ne vidim auto iza koliki oblak pare ostane iza auta.

Sto se tice gubitka tecnosti pogledaj bocu za rashladnu tenost,ono tanje povratno crevo sa gornje strane boce,kod mene je tu pustalo tecnost i nadjem na otpadu drugu bocu i na njoj se isto desava samo je jedva primetno i pusta pomalo samo kada je motor bas zagrejan i stvori se malo priitiska u sistemu i tu izbacuje kap po kap,proveri i kod tebe da nije do toga.

 

A sto se tice stucanja moze biti svasta,od loseg goriva do losih kablova,bobine,svecica,senzora radilice,...

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim da je najzad sve ok sa rashladnim sistemom,izgleda da je to malo izgubio dok je isterao vazduh,zuborenje vode u kabini se samo od sebe potpuno izgubilo,onda sam samo dodao malo vode,vozio ga svakodnevno od onog poslednjeg posta,malo pre proverim nivo i na moje prijatno iznenadjenje nije izgubio ni kap,stoji bas kao sto sam sipao.E sad da li je to resila ona tecnost i opiljci za zapusavanje ili je problem bio u malom hladnjaku ne znam(inace sam isprao sistem i sipao nov razblazen antifriz,tako da u sistemu vise nema onog za zapusavanje hladnjaka).

Malo sam pazljivije pogledao stari hladnjak i primetio bele tragove na spoju sa crevom,ja sumnjam da je on ipak pustao po malo,ali se ne vidi to na njemu zato sto je u sistemu bila cista voda,nije bilo uopste antifriza,stakla sad mnooogo manje magle,pre cim udjem i upalim auto budem kao u tunelu,soferku jedva posle puno vremena uspem malo da razmaglim grejanjem(koje je bilo uzasno slabo),a ostataka auta je kao da sam u tunelu,nema sanse da se razmagli,i tako je ostajao i nakon par sati stanjanja,sad se jedva nesto malo uhvati od disanja,i cim pustim grejanje(a inace radnu temperaturu postigne veoma brzo otkako sam promenio termostat i sa polovine ne mrda sta god da mu radim) koje inace sad odlicno radi(duva vrelo),razmagli se ceo auto u roku od par sekundi,znaci odlicno.

 

A problem sa stucanjem su uzrokovale svecice,bio je uzasan zazor na prva dva cilindra kako treba(0.9 i 1mm),a na trecem i cetvrtom uzasno mali(0.35 i 0.2mm),kad sam to podesio auto se super ponasa,jedino sto po nekad hoce da trzne u niskim obrtajima samo u drugoj brzini,ali se to i pre desavalo,moguce da su svecice odradile svoje pa kad njih promenim videcu kako ce da se ponasa.

 

Hvala puno svima na pomoci,bez ovog foruma i vase dobre volje ne bih sigurno nista uradio :)

Pozdrav!

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

citam i nesto mi bas nije najjasnije kaze popustio dihtung pa zato trosi vodu e sad zar dihtung ako ne probije prema ulju ulje pobeli ili ako probije na drugu stranu trebalo bi da baca oblak dima nazad.gde coveku nestaje voda ako je dihtung nema je u ulju ,nema je na auspuhu pa ako moze neko strucan da pojasni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vise je ne gubi nakon sipanja onog sredstva za zapusavanje i promene hladnjaka,sta je bilo u pitanju pojma nemam,samo znam da nivo vise ne mrda,dokle ce biti tako-videcemo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas pre podne da ja pogledam tecnost kod mene ona na minimumu dospem 0.5 l dodje na sredinu, odem na par mesta vratim se kuci parkiram  ponovo da vidim ona presla maksimum kasnije bacim pogled ona opet malo iznad minimuma.Posto u ponedeljak imam planiran put ako neko moze da mi kaze da li da ocekujem dihtung glave gledao sam sledece  ulje menjano pre dve nedelje  cisto nema vode,probao da odvrnem cep nema mehurica tj pritiska dok auto radi culo se malo sss ali to mislim da je normalno ,antifriz plav nije promenio boju nema ulja u njemu  ima neku narandzastu skramu iznad antifriza koja je bila tu jos pre dve godine kad sam kupio auto,creva nisu tvrda osim onog tanjeg skroz gornjeg na ekspanzionom sudu ali je koliko vidim od neke tvrde gume,auto mi ne dimi belo na auspuh ima kondenza ali nista preterano ,mali hladnjak nije posto mi ne smrdi i ne magli stakla,ne vidim da mi bilo gde curi mada logicno da necuri cim se opet podigao nivo, temperatura je savrseno normalna probano dijagnostikom najnormalnije pali i ide.Da li postoji jos nesto sto mogu da probam da budem siguran da li je dihtung glave ili nije ili ako nije sta bi moglo biti.

Edited by elektro123

Share this post


Link to post
Share on other sites

zabravio sam da napisem probao sam i da skinem cep od suda pa da drzim ruku da vidim da li ima pritiska i nema ga a primetio sam i da radna  temperatura stoji na pocetku debele crte zakucana i ne mrda  mada, dijagnostika pokazuje normalnu temperaturu kao i pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam iz znatizelje vozao nekih 30 -etak km po gradu i posle toga nivo tecnosti u posudi isti jedino sto primecujem da kazaljak stoji na pocetku debele crte a ranije je stojala tacno na sredini i u jednom momentu je pala temperatura na prvu donju crtu ispod debele crte ali se odmah vratila nazad to se desilo po postizanju radne temperature i kretanju na semaforu mozda to moze nesto da znaci?

Edited by elektro123

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas bio kod majstora stavljali mi neku spravicu u rashladnu tecnost i definitivno nije dihtung glave kazu i da nigde ne curi a tabla pocela opet da zeza i morace opet dole na krivljenje pinova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze li mi neko objasniti sta je ta narandzasta skrama u posudi za intifriz iznad njega i kako da je ocistim.tu je vec 2 godine koliko je auto kod mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze mi neko reci kako se otkrije da je propao dihtung glave,u pitanju je brava 1.6 16v,sa ugradjenim plinom problem je poceo sa turiranjem na plinu,kod majstora rekli da su propale dizne plina.Posle zamene nije uspeo da nasteluje jer ni na benzin vise ne radi normalno,tj turira sam,gasi se.Pri kretanju na benzin trokira,jedva ide i odjednom poleti,ali cim stanem ugasi se. na hladno kad ujutru palim kao da radi na tri klipa,u voznji kao da proguta knedlu ponekad. uradjena dijagnostika,sve ok,nastelovao i posle pola sata sve po starom. U drugom servisu mi rekli da je dihtung glave.Da napomenem da ne gubi tecnost,a ulja potrosi oko 300 gr na 10 hiljada km

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo pitam.sistem za hlađenje je zatvoreni?treba da bude u rezervoaru pritisak posle vožnje?jer kad odvrnem čep čujem da izađe vazduh i malo raste nivoa.

Edited by johnny84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,pritiska mora da bude u odredjenoj meri.

Samo ne bi trebalo da se "komesa" voda po posudi kada odvrnes cep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.svaki dan citam forum i svaka cast svima.vec puno sitnih problemi sam popravio i hvalim onima koji upisuju.

A sad ovo me puno.u martu sam kupio fiat brava 1.2 16V sa klimom iz inostranstva,odmah kod majstora za veliki serviz i sve bio dobro do maja.

krene kola da gubi vodu al to ogromna kolicina.prvo je bilo mali radiator,ja jos hvalio da nije dihtung.radiator promenjen.

posle krenuo da curi veliki hladnjak,ponovo od majstora on je sipao neki aditiv za zaptivanje hladnjaka neki wurtov,a curenje nestalo.posle meseca ponovo bara ispod auta.ponovo kod majstora i promenio vodenu pumpu star 3 meseca.posle sve ok

 

Do sada.sad mi je otislo termostat,to sam ja promenio jer kod ovih motora nije neki velik posao.lepo sam ozracio hladnjak kako treba ovde sam nasao uputstvo i kad je izpustim vodu oda i to sam stavio nov.A pre nedelju dana odpustile selne i ponovo curi voda.ja zategnem i ozracim ponovo.vec mi je dosta sa vodom,ni ja vec ne pijem samo pivo.

juce sam primetio da ponovo gubivodu i ima velik pritisak u rezervoaru za hladnjak cevi su tvrdi ali nije tolko da nemoze da stisnem.kad palim pali odmah ali samo tri cilindar radi ali ni pola minut posle sve ok.ulje na meracu ne raste auto lepo ide i opste ne dimi.u mali hladnjak se cuje klokotanje kao da ima vazduh.jo samo nije promenjen cep rezervoara za vodu

ne znam vec gde da nosim.

 

Auto ide lepo osim ovaj kad palim a to moze i injektor da bude,ali onda gde da trosi svaki dan skoro 2dl voda i zasto ima toliki pritisak.kad odvrnem cep onda voda raste,ali ne izbacuje vode.kad palim nista se ne desi u rezervoar nego posle kad raste temperatura tako smanji voda ipod min,i kad ohladi vec je na min.moguce da je zbog cepa,ili zbog klime jer klima me neradi,ili nesto drugo.mislim na dihtung glave.

 

Ako nesto sam zaboravio...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dihtung glave ti je popustio negde, to sto radi na 3 cilindra nakon paljenja je dok ne izbaci vodu iz cilindra koja se nalila dok je stajao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceo nedeju svaki dan ozracim sistem.temperatura mi stoji tacno na pola,a prilike 2-3km u gradu i stigne tamo.ne varira i ne ide gore.i ja sam to mislio da negde pusti dihtung.ako ovako vozim dok ne izgura vodu nece mu bit nista drugo.ne pravim neki drugi veci kvar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta mislite?probacu jos jedan adiviv da sipam jer sad vec imam nov antifriz.bar do jesen da izdrzi.sad nemam 250€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se javi pukotina na glavi ako nastavis tako da vozis.

Ma kakvih 250eur, obrada 50-70, dihtunzi oko 50 i ruke koliko vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro je kolegi isto pustio dihtung. Uzimao sam dihtunge i nosio glavu na obradu. Obrada je bila 20e i slajfovanje ventila ulazi u cenu, plus 10e za gumice ventila, dihtung glave bese oko 15e a dihtung poklopca ide metalni i on je skuplji oko 20-25e i ulje naravno. I ruke koliko moz da budu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam danas kod majstora.otisao dihtung.u sredu nosim da zameni,posle kad bude gotov javim kolko me izasao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas gotov...

evo komplet cennovnik:

zamena zaptivke glave motora,zamena ulje( selenia gold)filter ulje,zaptivac usisne grane i izduvne grane,zaptivac ventil dekne,novi anrifriz.ovo komplet sa materialom 23980 din

+ rastavjanje i sastavjanje glave 4410 din

+ masinska obrada glave sa ugradenim materialom: hidrotest 10eur,ravnanje,frezerovanjeventilska gnezda,brusenje ventile,zamena vodice ventile 32eur,semeringe 16eura.

sve ukupno obrada 13122 din

+zamena gornji nosac motora 1980din

strugarski radovi sa zamenom silent bloka nosaca 1580din

nosac zastava 101 720 din

sve ukupno do gotov i izproban kola sa garanciom:

48732 dinara

Share this post


Link to post
Share on other sites

treba mi neki savet.

posle menjanje dihtunga curo ulje zbig loseg kvaliteta dihtunga.sad posle dve nedelje i drugog dihtunga ponovo curi,ja ponovo kod majstora i ovaj odgovor sam dobio.

nemoze boje da napravi jer vec i blok je star novi dihtung ne tako lezi kako treba,ovde vec nema pomoc, da vozim ovako ili da prodajem.

mene se int.da to stvarno tako da posle menjanje dihtunga vise nece bit dobar nikad jer sad ne jede ulje i antifriz,ali sad gubi ulje u svakom stranu,kod bloka kod glave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...