Jump to content
FAS Goran
kokot007700

Fiat Brava 1.4 / 1.2 - iscurela rashladna tečnost / gubi tečnost

Recommended Posts

Tečnost za hlađenje (u mom slučaju ovog ljeta voda), curi na hladnjaku jer je pukao neđe malo, i nedjeljno dosipam pola litra do litar, ali danas mi je skroz iscurela, i to kroz cep, onamo gdje se voda i sipa. Sad kad ja hoću da uspem vodu, a nema je u onim crijevima (vidio sam kad ih stiskam da nema u njima ništa), ona neće da prođe već samo stoji u onoj posudi, a kad upalim auto ona počne da preliva cep, a temperatura motora stalno raste. Što da radim zna li ko? inače auto je BRAVA 1.4 12v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega treba isterati vazdu iz sistema (odzračivanje), ovako je vrlo opasno da voziš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,tesko da voda moze sama izaci na cep hladnjaka,to jest ako je sve u redu.

Sve u svemu po tvojoj prici to lici najvise na to da je probio dihtung glave pa nabija pritisak u rashladnom sistemu.

Najbolje da odes do nekog majstora da to pogleda o cemu se radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je dihtung,a to sto ti je pukao hladnjak,hoce da se desi ako si vozio sa malo rashladne tecnosti,nabio pritisak i pukao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne dimi auspuh ne bi trebalo da je probio dihtung. Proveri, za svaki slučaj, nivo ulja da ne raste.

Nadam se da mu nisi sipao običnu vodu, tzv. česmovaču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor mi je rekao da mi ne otvara termostat, i da zbog toga nabija pritisak. Daj Bože da bude to. Ne sipam česmovaču nikada, destilovanu uvijek. Kako da ga odzračim? Ima jedan šaraf na hladnjaku (u lijevom gornjem uglu), i jedan takav na crijevu koje ide ka radijatoru za grijanje, pa na koji od ta dva? probao sam da ih otvorim dok motor radi ali ne izlazi voda :(. Mislim trebalo bi da izađe vazduh, i kad počne da izlazi voda da zatvorim , ali ništa od toga.

Edited by ATOMSKI-MRAV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj na crevu,a mozes i hladjnak da ozracis,ali ti prvo promeniu hladnjak,ne mozes voziti sa takvim hladnjakom i nemoj sipati ne cesmovacu,ni destilovanu nego paraflu u odnosu 50/50 sa destilovanom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dihtung moze da probije a da ne mesa vodu i ulje vec samo da nabija pritisak i izbija vodu na cep,moje kolega na puntu imao takav slucaj pre par dana.

Naravno vrlo je moguce da je samo termostat,sto je bolja varijanta. :thumbup:

Kod mene na 1.8 bravi na hladnjaku imaju 3 plasticna srafa,2 sa gornje strane hladnjaka za ozracivanje i jedan u dnu hladnjaka za ispustanje tecnosti.

Bas na tom donjem je i meni pusta po malo pa sam dosipao nedeljno 2dcl vode dok to nisam nasao i resio.

Proveri da i kod tebe ne pusta na istom mestu ako na 1.4 ima taj donji sraf.

Curenje sam resio tako sto sam omotao par krugoba teflonske trake oko plasticnog navoja i zavrnuo.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije hladnjak uopšte problem, to što curi više manje nije bitno jer ovako vozim evo skoro 2 godine, i nije potreban novi hladnjak, Mislim bilo bi dobro da riješim to, a viđeću to za taj šaraf dolje ima li ga. To ću sve pogledat sjutra pa se javljam. Hvala vam puno svima :). laku noć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vredi odzračiti sistem, ako se ne sredi hladnjak. Opet će uvući vazduh.

nemoj sipati ne cesmovacu,ni destilovanu nego paraflu u odnosu 50/50 sa destilovanom.

Da, čak i leti, zbog antikorozivnih sredstava.

Dihtung moze da probije a da ne mesa vodu i ulje vec samo da nabija pritisak i izbija vodu na cep,moje kolega na puntu imao takav slucaj pre par dana.

Da, tada kada se otvori boca smrdi na izduvne gasove i tečnost promeni boju.

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

bila crkla pumpa od vode. to je bio problem. a sad imam još dosta nekakvih problemčića, koji NISU uzrokuovani kvarom pumpe za vodu. polako ih rešavam, ima da napravim malu formulicu od mog fiata. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EEE imao sam taj problem skini crevo za preliv ono iz motora sto ide u posudu i pogledaj dal je zapuseno, ako si sipao prah ili nesto za krpljenje hladnjaka moguce da je to zapusilo crevo ili onu malu krivinicu koleno gde se to crevo ubada na posudu procackaj sve od termostata do posude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog kamenca i sadržaja ostalih organskih i neorganskih materija. Destilovana voda je savršeno čista.

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad cu ti kazem u mareu sto ja vozim 2.0 20v brate od kad je kupljena ja ne znam je li sipana kap destilovane vode vec samo sa cesme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

EEE imao sam taj problem skini crevo za preliv ono iz motora sto ide u posudu i pogledaj dal je zapuseno, ako si sipao prah ili nesto za krpljenje hladnjaka moguce da je to zapusilo crevo ili onu malu krivinicu koleno gde se to crevo ubada na posudu procackaj sve od termostata do posude.

sipao sam prah, ali davno ima više od 2 god, gledao sam to crijevo, i nije bilo začepljeno nidje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad cu ti kazem u mareu sto ja vozim 2.0 20v brate od kad je kupljena ja ne znam je li sipana kap destilovane vode vec samo sa cesme :D

To ti nije baš za pohvalu...

Ja vodu sa česme ne sipam više ni u antifriz za brisače. Odmah mi se zapuši neka prskalica.

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi pomoc :mellow: auto je fiat brava 1.4 12v,gubi vodu iz prelivne posude i to za nedelju dana izgubi skoro celu posudu ne znam sta da radim? :crybaby:

Gledao sam ispod auta nema nigde vlazno, spojevi creva su ok suvi su, pumpa za vodu takodje je ok i ona suva.

U kabini kad ukljucim grejanje ne vlazi stakla nije ni hladnjak u kabini, dam gas drzim ga na oko 3000, 4000 obrtaja pozadi na auspuh ne izbacuje vodu, odnosno ima pomalo ali recimo da je normalno, ulje kad pogledam na sipki meraca takodje normalno nije pobelelo ili nesto.

Auto je postao dosije X,napunim prelivnu posudu za nedelju dana skoro prazna nisam vise pametan. Bio sam kod mehanicara kaze da skidamo glavu da vidimo moze biti da je kriva glava videcu, creva za vodu nisu prenadujena da kazem da je dihtung glave ne da je indikacije, ako ima neko predlog hvala svima :wallbash:

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,posedujem brava 1.2 16V sa kojim sam bio zadovoljan dok nisu dosli prvi hladni dani kad sam primetio da ne greje uopste.

Prvo sto sam kupio je bio nov termostat(posto sam znao da je neispravan,i leti je na otvorenom kazaljka bila crtu ispod polovine,pa se vrati na pola jedino po gradu ili uzbrdicama,a kad je dosla zima nije mu bilo dovoljno ni 6-7km da dodje do radne temperature),antifriz G12,demi voda,i krenuo da to promenim,i onda primetim da je posuda potpuno prazna.Iz sistema sam istocio mozda u vrh glave 2l nekog mulja(od antifriza ni traga ni glasa,evo kako je to izgledalo kad se malo sleglo u lavoru:

 

20131204170609398.jpg

 

I nista,promenim ja termostat,ulijem nov antifriz razredjen destilovanom vodom,ozracim sistem lepo(na oba oduska),upalim auto,on za nepunih 10min zakuca na pola i nije mrdao odatle sta god da mu radim(dobio sam i odlicno grejanje,ali cak ni sa grejanjem na najjace u leru kazaljka nije mdala sa polovine),a radnu temperaturu je bez rada u leru postizao za manje od 2km.

Usput ocistim i klapnu gasa,sipao sam benzin u pistolj za farbanje,podesio na najuzi i najjaci mlaz,prikljucio na maximalni pritisak(8bara),cale je turirao,ja prskao,lepo je odmastio i dobio savrsen rad(pre toga sam na hladno morao stalno da ga drzim na gasu jer se inace gasio,a to se desavalo cesto i u voznji pri pritiskanju kvacila,a kad god bih mu dao naglo gas i pustio on se jedva odrzavao u zivotu,nekad spusti na 500-600o/min,pa vrati,a nekad se i ugasi,a bez gasa vec nije hteo da pali nikad,ni vruc ni hladan),a sad ispod 800 ne ide sta god da mu radim,kad dam gas on prvo spusti na oko 1000obrtaja,pa se tu malo zadrzi i onda lagano spusti na 800,bas kako treba.

 

I tako ja sav srecan krenem da ga probam malo,predjem nekih 10ak km,vratim se kuci,pogledam u bocu za rashladnu tecnost kad ona skoro prazna.Nista,dolijem ja destilovanu vodu do MAX,i ostavim tako u nadi da je mozda voda otisla u neke supljine u sistemu posto je tek ozracen.

Medjutim,nakon nekih 20km proverim ponovo,kad vidim da je boca POTPUNO PRAZNA,i tu sam se smorio totalno.

Znaci negde nenormalno mnogo gubi vodu,a meni su oci ispale gledajuci,gledao i iz kanala,odozgo,i dok motor radi,dok je ugasen,i ne mogu da vidim nigde ni jednu kap vode,niti bilo kakav trag antifriza,a on je trosi kao nenormalan.

 

Pa me interesuje sta mislite,u cemu moze da bude problem,nije valjda dihtung glave?On inace odlicno radi,vuce super,prima gas bez ikakvih knedli,pali lepo i sve,jedino sto nenormalno mnogo gubi vodu,a ne mogu da provalim gde ide ta voda.

 

Svaki predlog je dobrodosao,ovako jednostavno nije za voznju,nije meni problem da posle svake voznje dolivam vodu,ali to jednostavno nije resenje,za duze puteve svakako nije,plasim se da ne prokuva ili tako nesto.

 

 

Unapred hvala na odgovoru,

Pozdrav!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logicno bi bilo pretpostaviti da pusta na dihtungu glave ali opet tolika kolicina vode bi uticala na rad motora to jest primetio bi da trza,izbacuje oblake pare  vode  na auspuh.

Probaj skinuti svecice i vidi kakve su boje,ako sagoreva voda bice delimicno boje rdje,normalno je da su sivkasto-zuckaste (ko skonta,skonta ;) )

Inace na 1.2 8v je boljka dihtung glave za 16v ne znam.

Jesi gledao unutra patos kod nogu vozaca i suvozaca,da ti ne natapa tepihe a da nisi primetio?

To bi onda bilo od malog hladnjaka a relativno cesta pojava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa primetio sam da na hladno izbacuje dosta belog dima(inace pored njega imamo i novu zastavu 10,na cijem izduvu se ne vidi dim skoro uopste,a ovaj zadimi celu garazu samo dok ga isteram),ali nisam do sad obracao paznju na to jer sam mislio da je nerealno porediti auto sa 30K km i sa 209K km(ako nije vracana kilometraza),ali mi je sad jedino logicno resenje dihtung glave.

Provericu sutra i tapacirunge,mada nisam primetio do sad nikakav miris u kabini,pretpostavljam da bih osetio antifriz uili ustjalu vodu...

 

Koliko otprilike za njega kosta zamena dihtunga,sa obradom i rukama otprilike?Ako su tapaciri suvi,a voda ne izlazi nigde van onda,na zalost,preostaje samo dihtung :(

A da,da li je rizik da ga neko vreme vozim ovako i dolivam vodu,je l' nece nesto drugo da unisti ako je dihtung u pitanju,ili da probije skroz pa me ostavi na putu?Bar da izdrzi do proleca ako nista drugo,dotle cu valjda da prikupim nekako novac?

 

EDIT:A da,sad sam se setio,primetio sam da redovno trzne u drugoj,ali samo kad npr usporavam radi prelaska preko lezeceg,pa dodam manji gas,onda kao proguta knedlu,trzne na kratko,i nastavi da ide kao da nista nije bilo,ali samo u drugoj i to u odredjenim situacijama,a kad hocu naglije da ubrzam,tj. dodam veci gas ne trza ni u jednoj brzini.

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da izbacuje paru na auspuh ali ne preterano. Sa tolikom potrosnjom vode auto ne bi mogao da se mrdne, meni kad je bio otisao dihtung na 16v trosio je nesto smesno ali je bas imao problema u radu i pri paljenju. Pogledaj merac ulja, da ne mesa ulje i vodu.
Sto se tice zamene, dihtung glave oko 3000, dihtung izduva do 500, obrada glave sa gumicama 50-70eur plus antifriz plus ulje i filter i ako sam jos nesto zaboravio neka neko doda. Ruke zaista ne znam radio sam u svojoj reziji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naspi neki od onih sredstava za zaptivanje sistema, nisu skupi a moze da posluzi. Ako jedan ne odradi posao naspi i drugi, prateci uputstva. Treci je vec mnogo. :)

Kod ovakvih situacija zna da pomogne ali uzmi sredstvo u tecnom stanju iako mislim da se danas samo takva i nude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evp imam jedan danasnji snimak kako auto pali i radi,znaci pri paljenjima gas nije pipan uopste,vidi se da radna temperatura ne mrda cak ni pri maximalnom grejanju,a pri kraju snimka mu otpustam lagano kvacilo pod rucnom(bez gasa),da se vidi kako lepo on sam to regulise,znaci posle ciscenja klapne ne dozvoljava uopste da obrtaji padnu ispod 800,a kad tako pod opterecenjem pritisnem kvacilo on podigne na kratko do 1,5K i vrati na 800,znaci radi bas kako bi trebalo,a i ide odlicno,jedino sto gubi mnogo vode,znaci bukvalno pojede celu posudu za 20-30 km.

 


Naspi neki od onih sredstava za zaptivanje sistema, nisu skupi a moze da posluzi. Ako jedan ne odradi posao naspi i drugi, prateci uputstva. Treci je vec mnogo. :)

Kod ovakvih situacija zna da pomogne ali uzmi sredstvo u tecnom stanju iako mislim da se danas samo takva i nude.

Sad tek vidim Vasu poruku...Mislite da je to koliko-toliko trajno resenje ako je dihtung glave u pitanju?Pod tim "trajno" mislim na to da ordadi bar koju hiljadu km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...