Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Porsche Cayman S / Porsche Cayman GT4 / Porsche Cayman GTS

Recommended Posts

Nova generacija Porsche Caymana i Boxstera možda sa elektropogonom

 

porsche cayman 2022 02.jpg

 

Već je bilo reči o tome da će sledeća generacija Porsche Macana imati elektropogon, a izgleda da bi to moglo da se desi i sa naslednicima Caymana i Boxstera.

Naime, kako prenose pojedini mediji, u Porscheu su sve bliži odluci da sledeću generaciju modela Cayman i Boxster ponude sa potpuno elektičnim pogonom. Ipak, šef kompanije navodi da će proći još nekoliko meseci do konačne odluke. Tačnije, Porsche će odluku o tome navodno doneti pre predstojećeg leta, a takođe smatraju da za električni Cayman/Boxster postoji pozitivni potencijal.

 

porsche boxster 2022 01.jpg

 

U svakom slučaju, Cayman i Boxster će definitivno dobiti naslednike, bilo sa SUS motorima ili sa elektropgonom, ali se to ne očekuje pre 2023. godine. Što se tiče novog hiperautomobila, Porsche i daje planira takav model ali on trenutno nije prioritet. Konkretnije, neki novi hiperautomobil (i to sa hibridnim pogonom) se ne može očekivati pre 2025. godine. Na kraju, u Porscheu navode da će benzinski motori i dalje imati mesto u njihovoj gami, bar što se tiče kratkoročnih i srednjoročnih planova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manthey Porsche 718 Cayman GT4 MR

 

212420-manthey 02.jpg

 

Manthey Racing je jedno od istaknutijih imena u svetu trka na stazi Nurburgring Nordschleife, a takođe je poznat po tjuniranju Porsheovih automobila. Nova kreacija je 718 Cayman GT4 MR, koja je fokusirana na unapređenje performansi na trkama. Manthey je napravio manje izmene na karoseriji modela 718 Cayman GT4, tu je sada set zaštitnih rešetki za usisnike vazduha, deflektor vazduha, novi nosači spojlera i slično. Automobil je dobio set kovanih felni s krakovima u obliku slova ''Y'' te sa zlatnom završnom obradom. Oslanjanje i kočnice su unapređeni, ali je motor ostao isti. Radi se o 4.0 6-cilindričnom bokser motoru koji isporučuje 414 KS i 419 Nm obrtnog momenta. Od modelske 2021. godine kupci mogu da dobiju 6-stepeni manuelni ili sedmostepeni automatski menjač.

 

212421-manthey 01.jpg

 

Opremljen manuelnim menjačem, standardni GT4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.4 sekunde i stiže do maksimalnih 303 km/h. Ako neko poželi snažniji Cayman GT4 direktno iz Porschea, onda treba sačekati jer je 718 Cayman GT4 RS već viđen tokom testiranja. Izgledao je agresivno sa dodatnim ventilacijskim otvorima i velikim spojlerom, a njegov motor navodno razvija više od 500 KS. Cayman GT4 RS se očekuje ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: 2021. Porsche Cayman GTS

 

4.0 atmosferski šestak u najjeftinijem Porscheu koji se danas može kupiti...ustvari, ne baš ovaj GTS, već Cayman kao model:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fifthgearyoutube.jpg Fifth Gear: Porsche Cayman GT4 & BMW M4

 

Kad su već postali iste cene jer je novi M4 nikada skuplji, gde je onda u odnosu na Cayman GT4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales: 2021. Porsche Cayman GT4

 

Nije više samo manuelac sa 6 brzina, nego postoji i sa PDK automatikom...i sada takav ide brže do stotke nego osnovni 911 (992):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds: 2021. Porsche Cayman GT4

 

Ovom auto sa centralno postavljenim motorom i sam Porsche daje posebnu ulogu čim ga je ''okitio'' GT značkom. Ali, čak i u osnovnom modelu 718 Cayman je odličan na sve one načine koje ste očekivali od Porschea. Cayman GT4 dolazi sa atmosferskim 4.0 motorom koji daje 414 konjskih snaga i obrtni moment od 420Nm. Dodajte tome masivne kočnice i sportsko vešanje, i dobili ste sve prednosti sportskog automobila svetske klase. Kombinacija snage i performansi znači da Cayman GT4 predstavlja upravo ono na šta pomislimo kada razmišljamo o tome kako bi trebalo da se oseti vožnja sportskog automobila...za pare koje nisu prevelike u tom svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: Porsche Cayman GT4

 

Cayman GT4 je uvek bio vrhunac ponude serije 718. Bio je najjači, najbrži, najskuplji. Pokreće ga 4.0 atmosferac sa 6 cilindara i 414 konja, do stotke stiže za 4.4 sekunde. Ima komponente vešanja sa 911 GT3 (991.2), ima agresivni aero paket radi što jačeg lepljenja za asfalt...ali, od skoro ima dva velika problema na tržištu.

Sada je tek malo iznad novoizašlih Caymana GTS i Boxstera GTS koji takođe imaju 4.0 atmosferac, mehanički su identični automobili u pitanju, imaju tek 20 konja manje ali koštaju skoro 15.000 evra manje od Caymana GT4. Vredi li onda uopšte 20 konja i malo dodatnog agresivnog stajlinga te razlike u ceni?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: BMW M4 Competition vs Porsche Cayman GT4

 

Da li odmah u startu treba otpisati dosta (skoro 100 konja) slabiji auto od ova dva, ili ipak...ipak ima nešto i u tome što je slabiji auto ujedno i 350 kilogram lakši, ima centralno postavljen motor, sjajni PDK:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Porsche Cayman GT4

 

Lako je uočiti GT4 u poređenju sa običnim automobilom. Od ogromnog zadnjeg krila i difuzora, do masivnog prednjeg splitera, GT4 očigledno izgleda znatno ozbiljnije u poređenju sa Caymanom koji nije GT4. Razlika ne prestaje sa izgledom jer GT4 pokreće 4.0 atmosferac koji pravi 420KS/420 Nm obrtnog momenta, a zvuči apsolutno veličanstveno! Ali naravno, budući da je Porsche, postoji bezbroj opcija za dodavanje/doplatu i njegova cena se lako može dosta povećati. Pitanje je, ako se već štikliraju pojedine opcije i tako nazida cena, da li se i dalje isplati kupiti ga kad već uđe u teren cene modela 911?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek: 2021. Porsche 718 Cayman GT4

 

718 Cayman je uvek važio za jeftiniji Porsche koji pruža vozaču veliko zadovoljstvo vožnje, a GT4 varijanta Caymana je bila najbrža od svih.

Sada je ozbiljna stvar u tom receptu za vozačko zadovoljstvo promenjena - ubačen je PDK...doduše, manuelac se i dalje može dobiti kao opcija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evoyoutube.jpg EVO: Porsche Cayman GT4

 

Porscheov Cayman GT4 jedan je od najboljih sportskih automobila koje možete kupiti za razumne pare, a sa PDK menjačem trebalo bi da bude i jedan od najbržih automobila koje je redakcija britanskog EVO provozala na Bedford Autodrome West. Steve Sutcliffe nam otkriva koliko je brz:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman GT4 RS briljirao na testiranjima

 

219242-porsche gt4 02.jpg

 

Produkcijski Porsche 718 Cayman GT4 RS na scenu stiže narednog meseca, a svoj raskošni potencijal je pokazao na testiranjima koja su uključila i merenje na stazi Nurburgring Nordschleife. Niko nije sumnjao da će Porscheova najnovija ''specijalka'' koja se krije iza naziva 718 Cayman GT4 RS biti upravljivija i brža od Caymana GT4, ali je malo onih koji su mislili da verzija RS kroz čuveni nemački ''zeleni pakao'' može da prođe čak 23.6 sekundi brže od vremena koje je napravio ''obični'' Cayman GT4.

 

219243-porsche gt4 01.jpg

 

U sklopu završnih testiranja najbržeg i najlakšeg Caymana, koji sa sobom donosi sve što donose Porscheovi modeli koji na sebi nose oznaku RS, testni vozač Jörg Bergmeister je za prolazak 20.6 kilometara duge staze ''potrošio'' sedam minuta, četiri sekunde i 511 stotinki, što je ranije pomenutih 23.6 sekundi bolje od vremena koje je ostvario Cayman GT4. Predprodukcijski testni Cayman GT4 RS je bio na gumama Michelin Pilot Sport Cup 2R koje će se kupcima nuditi u opcionoj ponudi, a još uvek nije otkriveno koliko će biti snažniji od verzije GT4 čiji centralno smešteni 4.0 šestocilindarski atmosferski boxer motor razvija 420 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta (430 Nm u kombinaciji sa PDK menjačem) koji se distribuiraju na zadnju osovinu. Nezvanično, pominje se oko 500 konja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Porsche Cayman GT4 RS

 

4.0 sa 6 cilindara atmosferac (motor iz 911 GT3), koji se vrti do 9.000 obrtaja, pravi 493KS/450Nm. To je 79 konja više nego Cayman GT4. Svi ti konji idu na zadnje točkove preko PDK sa 7 brzina (nema manuelnog menjača u ponudi), do stotke je pola sekunde brži od Caymana GT4 jer je uhvati posle 3.4 sekunde, i može sve do 315 km/h.

Odličan video u kojem nam Andreas Preuninger (šef Porsche GT Divizije) predstavlja ovaj auto, objašnjava sve detalje uključujući i to šta obuhvata Weissach paket:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS

 

718 gt4 rs 01.jpeg

 

Porsche Cayman GT4 RS je novi vodeći model serije 718, koji je lakši i ima više snage u odnosu na postojeći GT4, a sve to u potrazi za što bržim vremenom kruga na stazi.

Inženjeri Porscheovog odeljenja za moto sport oslobodili su dodatnih 79 konja i 20 Nm obrtnog momenta od atmosferskog 4.0 motora sa 6 cilindara koji ”kuca blokadu” na visokih 9.000 obrtaja. To dovodi do ukupne snage od 493 konja i 450Nm obrtnog momenta, vremena od 0-100 km/h za samo 3.4 sekunde, kao i maksimalne brzine od 315 km/h.

 

718 gt4 rs 02.jpeg 718 gt4 rs 04.jpeg 769_041a_highres.jpeg

769_039_highres.jpeg 769_007c_highres.jpeg 769_002a_highres.jpeg

 

Sva ta snaga se šalje na zadnje točkove preko sedmostepenog PDK automatskog menjača, koji menja stepene prenosa ”brzinom munje”, prema Porscheu. Neće biti opcije sa manuelnim menjačem.

Težina je smanjena zamenom haube i prednjih krila za plastične predmete ojačane karbonskim vlaknima, postavljanjem lakših i tanjih tapacirunga, zamenom ručki na vratima trakama za povlačenje, smanjenjem količine zvučne izolacije kabine i ugradnjom lakšeg zadnjeg stakla. Sve ove mere kombinovane sa modifikacijama motora kojim se dobilo više snage, na kraju daju odličan odnos snage i težine od 348 konja po toni.

 

769_042_highres.jpeg 769_072_highres.jpeg 769_077_highres.jpeg

 

Porsche je takođe dodatno optimizovao aerodinamiku GT4 u RS varijanti. Zadnji spojler je ručno podesivog nagiba i napravljen je poput onoga na modelu 911 RSR GT, tu su i novi otvori za vazduh i podesivi prednji difuzor. Sve to zajedno sa smanjenjem klirensa za 30 mm u poređenju sa standardnim Caymanom, povećava potisnu silu za čak 10% u odnosu na običan GT4, dok u režimu vožnje namenski orijentisanom za stazu taj procenat raste na 60%. U međuvremenu, zadnji prozori su zamenjeni usisnicima vazduha radi poboljšanog dotoka vazduha do motora, čiji je nusproizvod ”uzbuđujuća buka usisne cevi tik do ušiju putnika”. Ovo iako zvuči kao marketinška fraza ipak jeste tačno jer su ti usisi sada na svega 30 cm iza glave vozača.

 

769_101_highres.jpeg 769_109_highres.jpeg 769_143_highres.jpeg

 

Opcioni Weissach paket, kao što ga ima auto na ovim slikama, donosi završnu obradu od ”karbonskog tkanja” za različite elemente spolja, titanijumske izduve koji će vremenom dobiti boju u skladu sa režimom vožnje (verovatno će poplaveti :) ), titanijumski kavez u kabini, i točkove od 20 inča od kovanog aluminijuma ili magnezijuma.

 

769_014_highres.jpeg 769_023a_highres.jpeg

769_035a_highres.jpeg 769_032c_highres.jpeg 769_038_highres.jpeg

 

Novi dodatak Porscheovoj RS liniji modela je za 23.6 sekundi brži na Nirburgringu od postojećeg GT4, što nagoveštava efikasnost svih ovih pomenutih mehaničkih i dinamičkih modifikacija. U završnoj fazi testiranja, bivši trkački vozač i danas ambasador brenda, Jorg Bergmeister, prešao je krug na pomenutoj stazi sa skoro u sekundu isto vreme kao prethodni 911 GT3 RS.

 

preuzeto sa - Autocafe.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2021. Porsche 718 Cayman GT4

 

Na tržištu postoji malo automobila koji vozačima nude uzbudljivo iskustvo. Dok drugi automobili mogu biti brži na pravcu ili su više teatralni, pogledajte šta ipak ističe Cayman GT4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazineyoutubelogonovi.jpg CarMagazine: Porsche Cayman GT4 Clubsport

 

Ovo je jedan od onih automobila koji ima sve sastojke neophodne za status savršnog sportskog auta, ali za razliku od gomile konkurenata ne preteruje u tome na bilo koji način. Njegove performanse, upravljivost, veličina i pre svega cena, su taman do granice kada sve to zajedno ne prelazi u ekstremno:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Porsche Cayman GT4 RS

 

Porsche je uzeo motor iz 911 (992) GT3 i ''ugurao'' ga u Cayman GT4 RS. Rezultat je spektakularan!

Henry Catchpole sprovodi pravi svetski test na putu kroz Evropu od 2.700 kilometara da vidi da li je ovo jedan od najboljih Poršea svih vremena. Sa karbonskim usisnikom vazduha postavljenim odmah iza vozača, sigurno će zvučati fenomenalno.

 

 

 

topgear.jpg Top Gear:

 

 

 

autotrader.jpg AutoTrader:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Porsche 718 Cayman GT4 RS

 

Ovaj auto nam daje odgovor na pitanje šta se dešava kada stavite 500 konja iz najnovijeg 911 GT3 u Porsche-ov sportski kupe sa centralno postavljenim motorommotorom briljantnog upravljanja.

Vrti se do 9.000 obrtaja u minuti, maksimalna brzina mu je 315 km/h, ima odgovarajuću aerodinamiku i podesivo vešanje, i ovo je prvi Cayman koji nosi Michelinove veoma ''lepljive'' gume Pilot Cup 2 R koje su legalne za upotrebu po javnim putevima. Ali, ovaj Cayman je ne samo najbrži ikada, nego i najskuplj jer mu cena kreće od 127.500 evra, a ako se napuni opremom koju Porsche nudi za njega cena mu leti sve do 165.000 evra...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2022. Porsche Cayman GT4 RS

 

Porsche od 2006. godine proširuje svoju gamu sportskih modela sa centralno postavljenim motorom, tj. od Caymana S, preko Caymana R, pa GT4...i sve do Caymana GT4 RS kao što je ovaj.

Mnogima ovaj Porsche postaje najbolji njihovmodel u odnosu uloženo/dobijeno... uostalom, ima kompletan pogon od skupljeg 911 GT3, tj. 493KS od 4.0 atmosferca sa 6 cilindara, što je 80-tak konja više od Caymana GT4. To je takođe i celih 9 konja manje nego što isti motor daje u 911 GT3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: 2022. Porsche Cayman GT4 RS

 

I bez oznake ''RS'' je bio veoma brz, a sada je otišao korak dalje i postao ultimativni trkač kojem je dozvoljeno da bude registrovan za javni saobraćaj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Porsche Cayman GT4 MR

 

RPM Technik  je kod ovog Caymana sproveo u delu jednu bitnu modifikaciju - prenosnih odnosa u menjaču. To je uradio u saradnji sa dole pomenutom firmom.

 

Zašto su kraći odnosi u ručnom menjaču veoma dobrodošla modifikacija kod ovog auta? Zato što su standardni odnosi toliko visoki da brzine retko treba menjati. Toliko retko da ste mogli da postignete brzinu na autoputu još dok ste u drugoj brzini. Problem je što oni koji kupe auto sa ručnim menjačem žele više angažovanja, žele da menjaju brzine.

Treba napomenuti da Porsche nije definisao prenosne odnose na taj način zato što oni ne znaju šta bi i kako trebalo, već je to bio jedan od načina da ispune sve strožije propise o emisiji.

Ako nikada niste čuli za Manthey-Racing, evo vam info da su oni odgovorni za vođenje Works Porsche Motorsport GT timova od 2013. godine. Porsche sada poseduje 51% te kompanije, tako da ove nadogradnje drumskih automobila imaju blagoslov matične fabrike.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Porsche 718 GT4 RS

 

Atmosferski 4.0 sa 6 cilindara daje ovom autu 500KS/450Nm, i sve to ide samo na zadnje točkove:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Porsche 718 GT4 RS Weissach

 

Prvi Cayman kojem je dozvoljeno da bude brz kao 911:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Porsche Cayman GT4 RS

 

Sa 493KS/450Nm je brz i njegov 4.0 atmosferac zvuči oooodlično:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pistonheadsyoutubelogonovi.jpg PistonHeads: Porsche 718 Cayman GT4 RS vs 911 (992) GT3

 

Porsche Cayman GT4 je godinama bio jedan od najboljih sportskih automobila koji se mogu kupiti - a ipak je ostao u senci snažnijeg 911 GT3. Sada, 2022. godine, može li nova verzija Caymana GT4 sa dodatom oznakom ''RS'' koja je dobila 4.0 atmosferac od 500 konja, ugroziti 911 (992)?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...