Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Porsche Cayman S / Porsche Cayman GT4 / Porsche Cayman GTS

Recommended Posts

Porsche Cayman GT4 prešao Nirburgring za 7 minuta i 42 sekunde

Christian Gebhardt iz magazina Sport Auto je sa Caymanom GT4 stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 42 sekunde, što je za samo dve sekunde slabije od zvaničnog vremena koje su postigli u samom Porscheu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Exclusive Cayman S

 

135485-porsche%20c%202.jpg

 
Porscheovo odeljenje Porsche Exclusive je posle Caymana S Racing Yellow i Caymana S Agate Grey promovisalo još jedan doterani Cayman S.
 

135486-porsche%20c%2022.jpg

 
Poslednja kreacija je specijalni Cayman S u beloj boji, sa kompletom 20-inčnih SportTechno točkova, crnim detaljima, zatamnjenim zadnjim svetlima, Espresso kožom u enterijeru, Sport Chrono satom, kao i Porsche logom utisnutim u sedišta i na naslonu za ruke.
 

135487-porsche%20c%20222.jpg

 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman GT4 i sa PDK menjačem

 

porsche%20cayman%2050111111.jpg

 
Prvo podsećanje da je Porsche model Cayman GT4 premijerno prikazao početkom marta na sajmu automobila u Ženevi, ali samo u verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Sada stižu i informacije da je Porsche odlučio da kao opciju kod ovog modela ipak ponudi i PDK menjač, verovatno zbog dovoljno velikog interesovanja potencijalnih kupaca.
 

porsche%20cayman%20501.jpg

 
Zvanično saopštenje se očekuje uskoro, dok će cena naravno biti veća od 85.776 evra koliko u Nemačkoj košta Cayman GT4 sa manuelnim menjačem.
 

porsche%20cayman%205011.jpg

 
Za pogon Caymana GT4 se brine 3.8 litarski šestocilindraš sa 385KS pri 7400 o/min. i 420 Nm obrtnog momenta pri 4750-6000 o/min. Automobil između ostalog ima i bi-xenon prednja svetla, sportski izduvni sistem, alu točkove od 20 inča (sa Michelin Pilot Sport Cup 2 gumama 245/35 ZR20 i 295/30 ZR20), Sport Chrono Package, Porsche Torque Vectoring system, LSD diferencijal, Porsche Stability Management system, opcione karbon-keramičke kočnice, amortizere sa modela 911 GT3, sportski volan, sportska sedišta sa kožom i alkantarom...
Na kraju i informacija iz Porschea da Cayman neće dobiti još ekstremniju GT4 RS verziju, bar ne u sadašnjoj generaciji.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman Black Edition

 

138189-porsche%20cayman.jpg

 
Nakon modela 911 i Boxster, sada je i Porsche Cayman dostupan u specijalnom Black Edition izdanju.
U najkraćem, Cayman Black Edition dolazi sa crnim eksterijerom, bi-xenon prednjim svetlima sa Porsche Dynamic Light Systemom, setom 20-inčnih alu točkova, dvozonskim klima uređajem, sedištima sa grejanjem, Sport-Design volanom, navigacijom i Sound Packageom Plus. Black Edition serija Caymana u Nemačkoj startuje po ceni od 59.596 evra, a za pogon se brine 2.7 litarski motor sa 275KS.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman GT4 Clubsport na sajmu u Los Anđelesu

 

porsche%20cayman%205011111.jpg

 
Porsche je i zvanično potvrdio da će u novembru na sajmu automobila u Los Anđelesu predstaviti novu verziju modela Cayman. Radi se o trkačkoj verziji Cayman GT4 Clubsport koju će takođe pokretati 3.8 litarski šestocilindraš sa 385KS kao i drumsku verziju, ali će ova trkačka varijanta imati 40 kg manje. Takođe, Cayman GT4 Clubsport će između dobiti i trkačka sedišta, zaštini kavez, prednje vešanje sa modela 911 GT3 Cup, mehanički zadnji diferencijal, trkačke kočnice (diskovi od 380 mm)...Automobil će imati i menjač sa dvostrukim kvačilom, dok će ostali detalji biti saopšteni u Los Anđelesu. Porsche Motorsport najavljuje da će automobil biti homologizovan za više takmičarskih serija, kao što su Pirelli World Challenge, Continental Tire Sports Car Challenge, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada...
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Porsche Cayman facelift

 

140389-porsche%20cayman.jpg

 
Nakon obnovljene 911-ice (premijera je održana pre dva meseca na sajmu automobila u Frankfurtu), Porsche će uskoro predstaviti i restilizovani Cayman (kao i Boxster facelift). To najavljuju i ove nove špijunske slike koje otkrivaju da Cayman ipak neće pretrpeti neke veće vizuelne promene (što se uostalom nije ni očekivalo).
Između ostalog se izdvajaju doterana svetla i branici (napred sa većim otvorima za vazduh), kao i novi volan i drugi detalji u unutrašnjosti. Očekuju se i novi Porsche Communication Management System (PCM), Apple CarPlay kompatibilnost, kao i značajno unapređene funkcije navigacije. Najvećih noviteta će ipak biti u paleti pogonskih agregata, budući da će Cayman i Boxster dobiti četvorocilindrične turbo motore. Za sada nema zvaničnih vesti, ali neke od ranijih vesti pominju da će 1.6 litarski motor imati 210KS, a 2.0 litarski agregat 286KS. Pominju se i glasine o 2.5 litarskoj jedinici sa snagom do 395KS.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman GT4 Clubsport

 

porsche%20cs%201.jpg

 
Porsche na sajmu u Los Anđelesu promoviše i trkačku Clubsport verziju Caymana GT4. Ovo je trkačka varijanta već poznatog drumskog Caymana GT4, koja će svim zainteresovanim biti dostupna po ceni od 110.000 evra.
 

porsche%20cs%2011.jpg

 
I trkački Cayman GT4 Clubpsort pokreće 3.8 litarski šestocilindraš, i to sa 385KS, u paru sa menjačem sa dvostrukim kvačilom.
 

porsche%20cs%20111.jpg

 
U paketu su i modifikovano oslanjanje, mehanička blokada zadnjeg diferencijala, kočioni sistem sa diskovima 380 mm, ABS sistem koji može da se podešava u 12 režima, reprogramirani ESP sistem, set 18-inčnih točkova sa gumama Michelin, pa zaštitni kavez, trkačko sedište itd.
 

porsche%20cs%201111.jpg

 
Cayman GT4 Clubsport je težak 1.300kg, a standardno ima rezervoar za gorivo od 90 litara. Porsche navodi da će Cayman GT4 Clubsport moći da učestvuje u brojnim takmičarskim serijama, uključujući tu i VLN Long Distance Championship Nürburgring, SRO GT4 seriju, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada i brojne trke koje organizuju Porsche klubovi širom sveta.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman sa izvanrednom karoserijom

 

159736-porsche%20c%2011.jpg

 

Veoma često nailazimo na lude renderinge sportskih automobila sa dramatično širokim rubovima točkova i nesvakidašnjom opremom za karoseriju. U većini slučajeva, ove hrabre vizuelne transformacije ostaju u polju fantazije, ali postoje određeni vlasnici koji su spremni da od njih naprave realnost.

 

159737-porsche%20c%20111.jpg

 

Ovaj Porsche kajman, na primer, poseduje ugrađenu opremu za karoseriju koja je specijalno dizajnirana i toliko je prenaglašena i opakog izgleda, da se pitamo kako je uopšte mogla biti postavljena.

 

159735-porsche%20c%201.jpg

 

Detalji o ovom posebnom modelu Cayman su ograničeni, ali promene na njegovom telu je teško ne primetiti i uključuju široke rubove točkova, veći zadnji spojler, svetlo zeleni sigurnosni kavez, novi izduvni sistem, i najvneverovatniji detalj od svih, točkove i gume koji su toliko široki da bi savršeno pristajale punokrvnom drakster vozilu.

 

159738-porsche%20c%201111.jpg

 

Evidentno, glavni radovi su izvršeni na sistenu vešanja i automobil je postavljen toliko nisko da bukvalno čisti lišće po putu, a tu su takođe i jedinstveni pragovi, potpuno redizajnirana prednja strana i komplet Recaro trkačkih sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policijski Porsche Cayman GT4

 

164635-porsche%20p%201.jpg

 

Krstarice koje poseduju određene policijske snage sveta mogu biti veoma iritirajuće, posebno onda kada ih uočite u retrovizoru dok vam se približavaju velikom brzinom i upaljenim rotacionim svetlima. Međutim, retko koja svetska sila se može pohvaliti sa izrazito moćnim automobilima koji krase garađe njihovih policijskih stanica. Pored pojedinih arapskih zemalja, koje su po ovome neprikosnovene, postoje određene, nama bliže, koje uopšte ne zaostaju za ovim trendom.

 

164636-porsche%20p%20111.jpg

 

Čisto poređenja radi, vredi pomenuti da se u Italiji određeni policijski odredi vozikaju u modelima kao što su Ferrari 458 Spider ili Lamborghini Huracan. U Australiji, na primer, policijske snage od nedavno u svom voznom parku poseduju sveže prispeli kontigent Mercedes-AMG E43 i BMW i8 modela. Što se tiče Ujedinjenih Arapskih Emirata, tu priču uopšte ne moramo da započinjemo, jer neretko od nje zna glava da zaboli.

 

164637-porsche%20p%2011.jpg

 

Sada policijske uprave u Velikoj Britaniji takođe poseduju nešto sa čime definitivno mogu da se pohvale, model Porsche Cayman GT4, koji je od skora novi član njihovih drumskih patrola saobraćajne policije. Trkački tjuniran nemački sportski automobil, doniran je britanskoj policiji na korišćenje u periodu od dve godine i dodeljen je policijskoj upravi Lind Trast stanice, koja se koncentriše na omladinu, smeštenu u Nofolku, na istoku Engleske. Model je opremljen strob patrolnim svetlima, žuto plavom liverijom u obliku šahovske table i svim ostalim što je potrebno da sputa svaku mladu nadu automoto trka, koja svoje ambicije nesigurno prenosi na veoma opasan nivo, jurcajući gradskim i prigradskim ulicama i putevima. Lokalni vozači ne mogu očekivati da vide ovaj Porsche kako patrolira autoputevima, jer je planiran isključivo za podizanje javne svesti i dodeljena mu je uloga vozila koje ruši granice između policije i mladih vozača u školama, na koledžima i bilo gde drugde gde može privući mlađu i razuzdanu publiku. Sa druge strane, ne bi škodilo kada bismo videli ovaj isti model kako leti brojnim stazama britanskih arena, rame uz rame sa Ford Focus RS policijskim modelima i upaljenim rotacinim svetlima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayman GTS u završnoj fazi testiranja

 

image.png

 

Porsche će uskoro proširiti ponudu modela Cayman, jer će aktuelna verzija S dobiti i snažnije GTS izdanje. Porsche bi na predstojećem Sajmu automobila u Frankfurtu trebalo da predstavi model 718 Cayman GTS koji će biti na vrhu ponude sportskog Coupea s centralno smeštenim motorom. Veći točkovi, snažnije kočnice i adekvatne karoserijske izmene (veći otvori za za vazduh na prednjem braniku, redizajnirani zadnji difuzor, monohromatska stakla na kućištima zadnjih svetala...) sugerišu da će u Caymanu GTS iza naslona sedišta ''boraviti'' snažnija verzija 2.5 litarskog četvorocilindarskog turbo motora koji bi u odnosu na motor u verziji S (350KS i 420 Nm) trebalo da dobije dodatnih dvadesetak konjskih snaga, a shodno tome će porasti i vrednost najvećeg obrtnog momenta koji se na zadnju osovinu isporučuje preko ručnog ili automatskog menjača sa dva kvačila (PDK).GTS će dobiti i unapređeno oslanjanje kojim će inače upravljiv automobil biti još upravljiviji. Uz očekivano bolje performanse u odnosu na verziju S, Cayman GTS neće dugo biti najsnažniji Cayman, jer u Porscheu uveliko testiraju ograničenu verziju GT4 RS koju će pokretati 4-litarski 6-cilindarski boxer motor sa najmanje 400KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Porsche Cayman GT4

 

porsche cayman gt4

 

Van svake sumnje je da su Cayman GT4 napravili oni koji vole vožnju, upravo za ljude koji uživaju u vožnji

 

Složićemo se da Porsche Cayman GT4 realno nije novitet. Predstavljen je početkom 2015. godine, kao ''ulaznica'' u GT familiju nemačkog proizvođača, mada je nekako odmah postao merilo za sportske osobine svih ostalih modela. U prošlom broju smo na testu imali Cayman GT4 Clubsport koji je zapravo modifikovana trkačka verzija ovog automobila, ali prikazana ove godine. I njeno prirodno okruženje je trkačka staza i zabava na njoj, dok je Cayman GT4 , uslovno rečeno ''trkač'' koji poseduje saobraćajnu dozvolu, što znači da se može voziti u redovnom saobraćaju, ali i na pisti.

 

Ono što Cayman GT4 još ima zajedničko sa pomenutim modelom jeste motor. U oba slučaja, to je centralno postavljeni šestocilindarski atmosferski bokser zapremine 3.8 litara sa 385 konjskih snaga. Ipak, mi ovoga puta ne poredimo, jer ovo nije uporedni test, već samo pravimo neke paralele sa modelom 911 GT3 koji smo takođe vozili na istom mestu. Sa njim, Cayman GT4 može nekako da se nađe ''rame uz rame''. To figurativno pomenuto rame može se odnositi i na sistem oslanjanja napred, budući da je prednji most i kompletan sklop preuzet direktno od 911 GT3, dok su zadnji most i oslanjanje u vidu dvostrukih poprečnih ramena, potpuno novi. I još nešto je pozajmljeno od 911 familije, tačnije od 911 Carrera S modela.

 

To je šestocilindarski bokser od tačno 3.800 ccm, koji oslobađa 385 KS pri povisokih 7.400 obrtaja u minutu, dok maksimalni obrtni moment iznosi sasvim solidnih 420 Nm, i to u rasponu od 4.750 pa do 6.000 o/min. U poređenju sa modelom Cayman GTS to je 45 KS i 40 Nm više. No, ono što je još bolje je odnos mase i snage koji je 3.48 kg po konjskoj snazi!

 

Moram priznati da je nakon dužeg vremena, ovo prvi Porsche koji me je podsetio na neke stare, trkačke dane, budući da čak ni opciono nije moguće dobiti moderni PDK menjač sa dvostrukim kvačilom, već se isključivo isporučuje sa šestostepenim manuelnim, nešto modifikovanim u odnosu na Cayman GTS. Ipak, da ne bude baš sve u klasičnom stilu, Porsche je kod pomenute manuelne transmisije, prilikom izbora režima rada Sport, primenio sistem automatskog dodavanja tzv. ''međugasa''. Drugim rečima, ponuđena je asistenciju za sve one koji ne vladaju ovom naprednom tehnikom dodavanja gasa prilikom spuštanja u niži stepen prenosa. Inače, ono što je odmah uočljivo jeste zaista odličan odziv motora na gas, naravno pre svega zahvaljujući činjenici da se radi o atmosferskom agregatu. Prevedeno u performanse, ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje svega 4.4 sekunde, dok ni maksimalna brzina od 295 kilometara na čas nikako nije za potcenjivanje!

 

Ono što možda najviše karakteriše ovaj automobil, a tradicionalno je vezano za Cayman porodicu, jeste odlična vozna dinamika. To se najbolje oseti krivinama. Za to je direktno zaslužna i koncepcija vozila, sa centralno postavljenim motorom, ali i gotovo idealan raspored mase po osovinama, što omogućava hirurški precizne prolaske kroz krivine, bilo da su duge i brze ili kratke i spore. Čak i u šikanama, pri brzim promenama pravca Cayman GT4 zadržava izuzetnu upravljivost, čak i kada ste ''na ivici'' mogućnosti vozila. Naravno, uz pomenuti sistem oslanjanja, tu veliku ulogu igraju i Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatici od 20 inča, koji kao da se lepe za asfalt i drže automobil u krivinama, prkoseći zakonima fizike.

 

A u slučaju da te zakone ponekad i pređete, tu su veoma snažne kočnice, koje u serijskoj verziji dolaze sa standardnim čeličnim diskovima, prečnika 380 mm, dok se opciono mogu poručiti i karbonsko-keramički diskovi od 410 mm napred i 390 mm pozadi. Njih će najviše ceniti upravo oni vlasnici koji Cayman GT4 često voze ''na limitu'', budući da nude veliku zaustavnu moć, čak i pri brojnim uzastopnim snažnim kočenjima, što znači da pojave ''fejdinga'' nema ni u tragovima.

 

Inače, sam izgled Caymana GT4 već šalje jasnu poruku da se ovde radi o vozilu sa performansama. Već silueta ga malo distancira od ostatka ''braće predatora''. Prepust preko točkova napred je nešto duži, ne samo zbog spojlera koji je inče tu, već i uvodnika vazduha, tako da je ceo automobil dug 4.438 mm. A duže je i međuosovinsko rastojanje i to za 34 mm, koliko je i ceo automobil porastao u odnosu na Cayman GTS. Istovremeno, on je za 18 mm niži od Caymana S, pa tako ima visinu od svega 1.266 milimetara. Sve ovo ima svoju jasnu svrhu… Veći aerodinamički potisak i bolje hlađenje!

Tri velika uvodnika za vazduh na prednjem delu treba da obezbede dovoljno ''svežine'' za tri hladnjaka, kao i za kočnice napred. A radi boljeg odvođenja toplote, gore, na prednjem delu ispred haube, postoji i poseban otvor, tako tipičan za prave sportske automobile, koji istovremeno ima i aerodinamičku funkciju. Ipak, još delotvornije rešenje po ovom pitanju predstavlja veliki spojler čiji se mat crni rub proteže gotovo do samog tla, kako bi ubrzao strujanje vazduha oko vozila i obezbedio bolje prianjanje prednjih točkova.

 

Najkarakterističniji detalj na spoljašnosti modela Cayman GT4 je, ipak, veliki zadnji spojler koji je pričvrščen za karoseriju preko dva aluminijumska nosača. On je izrađen od ugljeničnih vlakana i nije tu zbog dobrog izgleda, već da bi obezbedio ''daunfors'' na zadnjoj osovini u kombinaciji sa decentnim spojlerom koji se nalazi ispod. Time se značajno poboljšava stabilnost automobila u brzim krivinama. Zadnji spojler jeste fiksiran, odnosno nepomičan, ali samo tokom vožnje.

 

Naime, po potrebi njegov ugao se može podešavati u zavisnosti od potreba za aerodinamičkim potiskom i konfiguracije staze. U tu svrhu moguće je takođe, menjati i eventualno uklanjati pojedine segmente u kanalima difuzora napred, ali samo ukoliko se ovaj automobil vozi na trkačkoj stazi, a ne u redovnom saobraćaju. Uz sve ovo navedeno, Cayman GT4 se, gledano od nazad, razlikuje od ostatka ''rodbine'' po sportskom izduvnom sistemu sa dve cevi centralno pozicionirane, prigušenim svetlosnim grupama, kao i difuzoru vazduha. Još jedna od karakteristika modela Porsche Cayman GT4 je njegov crni enterijer sa platinastim dekoracijama, detajima od karbona i brušenog aluminijuma, te kožom obloženim delovima. A u svemu tome najupadljiviji je upravljač velikog prečnika od čitavih 360 mm. I samo Cayman GTS ima za 10 milimetara veći volan…

 

Oba sedišta su obložena alkantarom u sredini, kao veći deo enterijera, ali korišćena je i obična koža na bokovima. Opciono, moguće je nabaviti Adaptive Sport sedišta sa mogućnošću podešavanja 18 parametara, a za one baš, ali baš sportski nastrojene vozače Porše nudi i prave sportske kadice iz modela 918 Spyder izrađene od ugljeničnih vlakana i obložena kožom. I po želji, u paketu Club Sport može se dobiti i zaštitni kavez, sistem za gašenje požara, kao i pojas sa šest tačaka vezivanja. Sve izrađeno u odeljenju Porsche Motorsport.

 

Na centralnoj konzoli je ekran od 7 inča osetljiv na dodir, kao i sve uobičajene komande navigacije, audio sistema, mobilnog telefona, itd. Uglavnom, sve što je uobičajeno… Ono manje uobičajeno je da Porsche u paketu Sport Chrono nudi i posebnu Track Precision aplikaciju za vlasnike GT sportskih automobila. Ona omogućava praćenje različitih podataka u vezi sa vožnjom na stazi, od postignutih vremena po krugu ili po sektorima, pa do video snimaka, kao i grafičku i video analizu svega. I na kraju, pitam se šta zameriti ovom automobilu?! OK, sigurno da ponešto uvek može da se pronađe, ali trenutno moja najveća zamerka je to što nije moj! A Porše verovatno najviše zamera samom sebi ili već nekim ljudima koji planiraju prodaju to što nisu dobro procenili tržište, pa tako mnogi i dalje nestrpljivo čekaju svoj Cayman GT4.

 

Andrej Kulundžić/TopSpeed

Foto: Sebastian Kubatz/Porsche

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...