Jump to content
FAS Goran
tantor

Nuova Croma 1.9 - u 5. i 6. brzini šušti

Recommended Posts

Sam naslov teme kaze skoro sve. Dakle u ostalim brzinama je sve sasvim normalno, dok kad ubacim u 5., a potom i u 6. brzinu se cuje zvuk, najbolje opisan kao sustanje. Nema krljanja, auto ide super u svim brzinama, ne trza. Cim pritisnem kvacilo u 5. ili 6. brzini, sustanje prestaje. Osim zvuka, nikakvih drugih problema nema. Ima li iko ideju sta bi to moglo biti? Hvala unapred. Pozdrav, Nikola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi poznata ovakva pojava :o:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko je jako to sustanje ima jedan impus proveri kakva je situacija sa uljem

sustanje mozda ne bih ni cuo, da auto nije skoro kupljen, pa kao nov vlasnik polovnog automobila,osluskujem svaki zvuk.Hocu da kazem, da sustanje nije jako,ali se ipak primecuje.

Po nekoj logici, iako sam laik, ako je do ulja onda bi sustalo i u ostalim brzinama. Odvezao sam ga danas da urade veliki servis,i napomenuo im za to sustanje. Videcemo sta ce da kazu majstori.

Kad kazes ``impus``...na sta tacno mislis? Izvinjavam se na neznanju i hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misli na imBus sraf sa kojim se proverava(dosipa) nivo ulja u menjacu. Moguce je da ti nizak nivo ulja izaziva sustanje posto su zupcanici od 5. brzine na najvisljem nivou i stoga nemaju dovoljno lubrikanta tj ulja (imao sam takav problem na VW-u nadam se da nema puno razlike).

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

ufff, iz tvojih usta u Bozje usi. To znaci da bi sa ovim planiranim velikim servisom problem sustanja bio resen. Hvala na informaciji.

Javljam se kad preuzmem auto iz servisa.

Edited by Tantor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam ja kupio auto, samo što sam izašao na auto-put, jer nisam imao gde da ga ubacim u 5. i 6. u gradu (BGD), desila mi se slična stvar. Kad bih ubacio u 5. ili 6. čulo bi se šištanje s tim što bi auto i gubio snagu kao da je upao u blato od pola metra. Čim bih pretisnuo kvačilo sve bi bilo ok kao i ostale brzine.

Odmah sam reklamirao uz prodavčevo oktkačinanje u fazonu "ko zna šta si ti to radio". Da skratim priču prodavac je otklonio kvar navodno neki semering???

Vidi na vreme da ne bude uvod u nešto gore, kao što se meni desilo.

Naravno i meni su prvo rekli da proverim nivo ulja, što je kod mene bilo ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto podignut sa velikog servisa, cini mi se da manje susti, ali se ipak primecuje razlika u odnosu na ostale brzine. Mada i nisam imao prilike da vise puta ubacim u 5. ili 6. brzinu zbog voznje po BGD-u i zbog cuvenih visemesecnih radova po autoputu. Mehanicar mi je rekao da bi ipak trebalo sto pre mozda otvoriti menjac, da je verovatno u pitanju lager (rekao mi je koji,ali sam zaboravio), i da ne bi trebalo da je zabrinjavajuce,ali da bi trebalo to sto pre otvoriti zbog mogucih kasnijih posledica. U principu pre otvaranja menjaca on ne moze nista da mi kaze. Obzirom da je otvaranje i zatvaranje menjaca skupo, a nisam trenutno u mogucnosti da to platim (posle registracije i velikog servisa), to ce malo pricekati...bar mesec dana.

Jos mi je rekao da mozda i nisam morao da menjam ulje u menjacu,ali da je ipak to uradio jer sam vec kupio ulje. Kaze jos da je sve ostalo u savrsenom stanju na autu.

Moracu veceras oko ponoci kad nema guzve da izadjem pa da napravim krug do aerodroma i nazad,da istestiram to prokleto sustanje, sistanje...kako god.

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

U stvari sad sam se setio da je bilo 2 ili 3 slucaja destrukcije menjaca na engleskom fiat forumu kod crome ali su godista 2005 2006 e sad da li oni ne znaju da voze ili nesto drugo ne znam. Nije bilo nikakvih upozorenja pre nego sto su otisli menjaci. Menjace su remontovali jer su retki i nazalosti nisu isti kao na vectri c mada je radni sat dosta skup u odnosu na ovde. Cinjenica da si promenio ulje u menjacu bi trebalo da pomogne s tim sto na engleskom vecta c forumu preporucuju sipanje manje kolicine od fabricke (2.4 umesto 3.2L) prilikom menjanja zbog lakseg saltanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moracu to da uradim, hteo/ne hteo. Kontaktiracu Goranov servis, kad budem imao sredstava. Ovde na forumu sam negde procitao da on dobro sredjuje menjace, i da su ljudi inace vrlo zadovoljni Goran servisom.

Notorni, prema Selenia sajtu, u moj ide 1.9 litara ulja (manuelni menjac). Pretpostavljam da je tvoj automatik.

Edited by Tantor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije moj automatik, mozda su dodatno smanjili u restajling verziji upravo zbog lakseg saltanja mada mi je to malo nejasno (manje ulja lakse saltanje, vise ulja teze saltanje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad susti i u drugoj brzini :( Dok u 5. i 6. susti glasnije nego ranije. Resioh da idem to da sredim.

Majstor mi kaze da su najverovatnije lezajevi i da sto pre dovezem da mi to urade. Zakazao servis za sutra, pa cemo videti.

Odose finansije za zimovanje :((((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto sam ja ubedjen da nesto drugo prenosi zvuk nemoguce da su ti menjaci tolko osetljivi. Ne placaj nista dok ne vidis efekat, hocu reci ako majstor tvrdi da je u menjacu okej i to nek zameni ako bude ista prica nista od placanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lageri poluosovina koje ulaze u menjač, poznata boljka nije baš često ali se dešava, javi šta si uradio i koliko para da znamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odvezao ga jutros u servis gde sam ranije i svog renoa odrzavao. Stavili ga momci na lift, upalili i vozili na prazno u 5. i 6. i ustanove da se ipak cuje iz menjaca. Ima lufta i na poluosovini van menjaca,ali kazu da se ne cuje to nego bas iz menjaca i preporucili da ipak odem u Fiat servis, preporucili su Gorana.U ponedeljak moram zakazati, pa cu definitivno znati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ukratko pojasnim zasto ovoliko traje sve. Ustanovljeno je da susti lezaj na snopu. Po Goranovoj preporuci, zamenice sve lezajeve na snopu kad je vec sve otvoreno. Ovoliko traje sve, jer Goran ceka lezajeve da mu stignu od uvoznika Timken-a. Poslednji put kad sam zvao (cetvrtak 03.11.2011) lezajevi jos nisu stigli. Verujem da ni Goranu ne odgovara da moja ladja tamo bleji ovoliko, ali dok ne stignu lezajevi on ne moze nista. Imam alternativni auto za svo ovo vreme,pa mi nije frka....samo da sve dobro odradi.

O detaljima svega cu pisati kad preuzmem auto.

I ja bih voleo da je sve vec zavrseno,ali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad ti je već skinuo menjač nek ti pogleda i zamajac, kvačilo i druk, biće to ok, navozaćeš se kad ga završe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako na osnovu razgovora sa majstorima saznas :( i moguci uzrok ovakvog problema :wallbash: na relativno novom autu :blink: ,napisi i to :whistle: verujem da ce,kao i tebe,i ostale zanimati sta je u pitanju :question: .

Jedan od automobila,kojim se vozim na poslu je Nouva Croma Dynamic B) ,kao tvoja,samo 2008 godiste,isto restajling,isti motor,isti menjac i nismo dosad uocili slicne probleme :mellow: a presli smo za nekih par meseci,skoro 9000 Km :rolleyes: .

Preventivno,na sledecem servisu,cemo zameniti ulje u menjacu (1.9 L) i servo ulje (0.7 L)

jer je do sad na te sklopove, skrenuta paznja, da ih treba odrzavati u dobrom stanju :coffee: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

juce sam preuzeo auto od Gorana,konacno :)

Ovo je trajalo dugo iz razloga cekanja lezajeva da stignu, tako da,kako kaze Goran, nije do njih.Verujem da i jeste tako. Ni servisi ne vole da im neki auto stoji 3 nedelje u garazi.

Elem, auto ide super, ne susti nista vise. Pri promeni brzina osetno je da je sve utegnuto, palica menjaca vise ne mrda pri kretanju iz mesta u prvoj brzini. Nekako je sve cvrsce,...stegnuto kako da kazem,kao novo. Iznos popravke je 335e, sto ukljucuje ruke, ulje za menjac, kompletan snop Timken lezajeva.

Pregledani su zamajac,kvacilo. Sve je ok i miran sam duze vreme sto se tice toga, kaze Goran.

@mik

razlog zasto se to desava su verovatno losi lezajevi, koji su izdrzali tih 135.000 km. Mislim da bi barem lezajeve na menjacu mogli da naprave kako treba. Razocaravajuce je da lezajevi na menjacu ne mogu duze da izdrze. Ulja u menjacu je bilo dovoljno i pre velikog servisa (odmah posle kupovine auta), ali sam ga tada zamenio. Sad je ulje opet naravno zamenjeno kod Gorana. Dakle, nije do ulja, ali naravno da treba redovno menjati ulje u menjacu. Neko je rekao cak ovde na forumu da moze da se cuje sustanje cak i zbog ulja,medjutim to nije ovaj slucaj. Iz prevencije tezih kvarova, moja preporuka je da cim pocne da se cuje sumnjiv zvuk a ima veze sa promenama brzine, da se odmah ide u servis, da se ne bi raspao lezaj po celom menjacu...sto moze mnogo mnogo vise da kosta od popravke.

Ako neko nesto zeli da pita, naravno, tu sam. pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...