Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
duxi-kg

Fiat Punto mk.2 - ne radi / problem sa radom ventilatora kabine

Recommended Posts

juce mi u toku voznje nestade ventilacija,tj presta da duva odjednom.kao da je crkao ventilator u kabini ili motor?

inace oduvek mi se javljalo brujanje ispod suvozacke kasete kad pojacam na 2-3-4...sta moze biti? Klima puna sve radi, mislim i da pali kompresor kad odvrnem tockic ali se nista ne desava, nece da duva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitaj ovu temu, mozda ti pomogne.

edit: nema veze sa klimom. Skini slobodno ceo ventilator sa kucistem i ocisti ga pa probaj onda.

Edited by MilanLaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sto porasturas to sve, uzmi skini onu izolaciju ispod kasete sto se drzi na dve zabice, imas jedan dzek koji hoce da gubi kontakt, probaj, pomeri ga malo, i njega i zice. Meni je on pravio problem, i zbog njega je poceo da mi se pali (gori) prekidac za ventilaciju, a pre toga je tako prestajao da okrece s' vremena na vreme, to ti je moj savet pre svega... Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam veliki problem. ventilator mi uopste ne radi. da li moze neko da mi kaze gde se tacno nalazi rezistor ili kako se vec to zove. Sve zivo sam proverio (osigurace, relej). Za relej nisam siguran da li radi, ali sam ga zamenio i opet nista. Ne razumem se u automobile (mlad vozac), pa mi je potrebno da li neko zna i sta moze sve da bude, bilo koja ideja i naravno nacin kako da tu ideju realizujem. :) Unapred sam vam zahvalan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jao ljudi, ja ne mogu da prestanem da se smejem. 3x sam skidao maske, menjao osigurace koji su dobri za svaki slucaj. Sredio sam stvar najbanalnijim resenjem.. ubacio konektor na mesto. :rofl: :rofl: neko je nogom dok je ulazio ili nesto, iscupao konektor koji je sa suvozaceve strane, na sredini ispod police, skroz iza. jos ne mogu da prestanem da se smejem... hahahah... hvala vam puno u svakom slucaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili nešto.... :whistle: I mi smo bili mladi vozači, to oće vozačeve pete tu da se zavuku dok radi sklekove nad suvozačevim :whistle:

xexeexexxe svaka mu je na mestu :rofl::thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima vama!

Nov sam na forumu i zeleo bih sve da vas pozdravim i da vam kazem da imate stvarno ozbiljan forum

Vec sam koristio neke fore sa foruma za popravku brisaca koji prekidaju i sl.

Sada sam hteo da vas pitam za moj problem oko grejanja u kabini,naime,ventilator u kabini mi radi na svim brzinama normalno,ali se suvise "dere" a veoma slabo ubacuje vazduh u kabinu a filter(onaj kod suvozacevih nogu) sam menjao pre par dana a temperaturu drzi normalno na onoj srednjoj crti

Imam utisak kao da je recimo neko crevo koje vodi do onih resetki u kabini zgnjeceno negde na tom putu

Trazio sam na forumu ali nisam uspeo da nadjem pravi odgovor za moj problem pa bih voleo da i vas cujem

Pozz iz Zemuna !

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator mi je prestao da radi, a pre toga je nesto kratko skripuckao. Doduse prvo je umro pre nekolik dana a proziveo 1 dan i sad je koncno mrtav, Izvadio sam dzek i na njemu je 12v, znaci verovatno ventilato. Pokusao sam da ga skinem ali tu ima par problema pa sam odustao. Prvo kako se skidaju one zavice sto drze poklopac iznad nogu suvozaca, cupao sam ih, uvrtao i nista ( uspeo sam da pocepam malo drzac i da smaknem sa jedne strane ali nije to resenje, imam i drugi a i tuda se menja i filter klime). Drugo sto me je sprecilo da ga skinem jeste šraf, za koji treba kljuc 5,5mm. Ne mogu da verujem da su zabari stavili ovako diletantsku dimenziju, Verovatno pasuje neka u incimma dimenzija pa oko neko zna neka napise, ili gde da kupim ovu gedoru, imam ih milion ali nemam bas ovu dimenziju.

I jos jedno pitanje, ima li razlike u ventilatorima sa obicnom manuelnom ventilacijom i automatskom, Kod mene je automatka i u ventilator ulazi 1 dzek pljosnati sa 4 zice, 2 debele (crvena i crna ) i dve tanke zaboravio samo koje boje i to je sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo osvezim temu. Danas sam nabavio gedoru 5.5mm i skinuo prokletinju. Prikacio sam ga direktno na 12v i nista. Onda sam ga rastavio na proste činioce. Uz motor sam iz kucista izvadio i jedan deo sa elektronikom, koji je verovato rezistor, koji kod drugih koje sam video na forumu izgleda potpuno drugacije, ali moj je 2004 pa je mozda zbog toga, ili je to zbog automatske klime, što nebi valjalo jer pitanje kako ću ga naći pošto je to čista egzotika. Kada sam skinu taj rezistor i prikacio ventilator direktno on je proradio, znaci motor je isravan. Sad resenje je očigledno, juriti po Šabačkim otpadimo drugi ventilator pošto rezistor verovatno niko ne prodaje ni nov ni polovan, ako neko ima ili zna da prodaje ventilator za punta MK2a neka pise. Sam motor se relativnolako vadi ako nekom bude trebalo, odvrne se sraf sa donje strane ( uvijen u neku zelenu gumu i nema klasicnu glavu nego lici na torex kljuc, moze klestima da se odvrne), odvrne se sraf koji drzi rezistor (mali 5,5mm jedini je na celom kucistu nema greske), paznjivo se srafcigerom gumene zabice uguraju unutra i onda se ugvati za ventilator i izvuce napolje.

Ovako izgleda deo koji je krivac, pa ak neko ima ideju gde ga naći neka pomaze, ali cu verovatno kupiti ceo ventilator polovan.

cxcv9005.jpg  cxcv9006.jpg
 
cxcv9007.jpg  cxcv9008.jpg
 
Ventilator
 
cxcv9009.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam stigao, juce sam detetovao kvar. Radije bih uzeo ovde jer dok stigne iz Italije ja ima da se smrznem, pošto mi grejanje sada ne radi.

Mada sam nešto razmišljao u vezi testa ventiltora, mozda nije dovoljno dovesti struju na ova dva pina na ojih dolazi 12v, je i ona dva imaju neku ulogu, verovatno upravljačku, ali kako to premostiti. Ventilator svakako ne radi ni u jednoj brzini (automatska je klima pa ima dota brzinam, jedno 15ak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto se na nov ceka iz Italije 20 dana , a primaju narudzbine tek posle Bozica, imam puno vremena da eksperimentisem. Sada sam probao da spojim rezistor sa napajanjem (pnjac akumulatora) i da izmerim napon na izlazu. Prilično sam se iznenadio jer je napon na izlazu isti kao na ulazu 14v.što znaci da struja prolazi kroz njega. Pošto sam laik za elektroniku moram da postavim par dodatnih pitanja ako neko zna odgovor neka pise.

1. kako to da ima napon na kraju ali ventilator nece da se javi. Kada ga direktno privezem na izvor on proradi. Jedino sto mi pada na pamet je da ne moze da propusti dovoljnu jacinu struje , samo ima napon. Ne znam da izmerim to unimerom, znam da treba redno da se meri ali ne znam kako to u praksi izgleda.

2. Ova stvar deluje prilicno prosta, 2 kondenzatora, 1 namotaj (ne znam ni sta predstavlja ) i nekoliko limova. Ovo bi verovano neki poluobrazovan elektronicar popravio, ali kvaka je to sto je uliven u neku plastiku, koja se doduse vadi iz kucista i vidi se da je iz tri neka sloja, mozda čak moze i da se rastavi. Pitanje je da li moze i zna li nko nekog ko bi to radio ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slično čudo na R21 isto sa automatskom klimom i to se zvalo regulator grejanja, koštao je 130 e. To kad rikne vent. ne radi (sam si provalio). Možeš da izvučeš struju i na najobičniji prekidač da pališ vent. i uvek je na max. brzini (dok ne središ). Ja sam moj odneo kod TV mehaničara i za par stotina dinara sredio stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recite mi, sta jos moze da brunda sem ovog ventilatora, njega sam podmazao vec i ne susti on. Najizrazenije je kada duva preko otvora za soferku. kao da nesto lupa ispod. da li je to lisce upalo unutra? kako ocistiti? Hvala!

P.S. Cuje se samo na 3 i 4, kada je jace strujanje vazduha

Edited by Bokaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1.3 mjt 3 brzina ventilatora ne radi. Sve ostale 3 rade normalno. Na stilu sam imao sličan problem (mislim sa drugom brzinom) koji sam na vreme rešio tako da sam malo pokrivio kontakte na buksni koja dovodi struju na ventilator. Da li je i na puntu isti slučaj i gde se nalazi ta buksna (džek). Na stilu je sa suvozačke strane kada se skine plastični bočni poklopac na centralnoj konzoli, tada se jasno vidi. Da li je i ovde džek na sličnom mestu?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra ću da to ispratim. Znači, verovtno je ista tematika kao što mi je bila i na stilu. Tamo sam rešio problem tako što sam malo zakrenuo buksne u utičnici i posle je sve funkcionisalo odlično. Daj bože da je problem kao i ranijem autui, rešiću ga za 2 minuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce posle voznje vidim ventilator ne radi. Osiguraci dobri, relej valjda dobar nisam znao kako ga proveriti. Skinem prikacim na plus minus pocne da baca ko nezdrav. Osigurac nije u prekidu tako da mi ostaje elektricar. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas oterao majstora kod elektricara. Juce proverili relej, osigurace, rezistor, presostat/reostat i ventilator. Sve radi, sve funkcionise kako treba. Struja jednostavno ne stize, do ventilatora. Danas je kod elektricara, kaze problem u BSI sistemu, videcemo uskoro sta je prouzrokovalo sve to ali mi kaze majstor da su to mane kod svih skoro Puntica. Taman ce mi namestiti stopku opet probila masa, kao i obicno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...