Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
dzibril

Delta mk.2 1.6 16v - variranje obrtaja i gašenje kada radi klima

Recommended Posts

Dobar dan svima,

Elem, auto u pitanju je Delta II, 1998. godiste, 1.6 16v motor.

Pre neki dan, posle nekog vremena sa praznom i neiskoriscenom klimom odveze cale (ja bio poslovno sprecen) auto na servis klime, napune tamo gas i provale da kompresor ne pali, sem ako se ne veze direktno na akumulator. Ne bi cale lenj, ode i kod autoelektricara koji sredi problem i tako meni, posle godinu dana klima proradi. Medjutim, primetih juce i danas cudno ponasanje auta. Naime, kada se ukljuci klima motor na leru pocne da seta obrtaje izmedju petsto do hiljadu i tako u krug. Druga stvar, u voznji, ako radi klima, kad se pocnu smanjivati obrtaji (zarad recimo prelaska u nizi stepen prenosa) i pritisne kvacilo obrtaji se strovale na nulu i motor se ugasi. Ako se klima iskljuci, nista od toga se ne desava, motor radi stabilno i mirno, ne seta obrtaje. Pomislih, los akumulator, posto je vec star. Jutros kupim nov, vartin, cak malo jaci (stari bio 55Ah 420A, novi 56Ah 480A), namestim i krenem da vozam, da probam sta sam uradio, kad ono isto. Cim se klima ukljuci obrtaji variraju na leru i auto se gasi, kao sto sam malo pre opisao. Zovnem caleta, on kaze da je to i ovaj elektricar sto je sredjivao klimu primetio i rekao mu da je klima "prejaka" i da trebam da odem kod mehanicara da mi podigne broj obrtaja na leru i onda nece da gasi motor. I pri tome kaze da 1.6 motor kakav je kod mene u autu moze na leru da trpi do 1500 obrtaja bez posledica. Ima li kakvog smisla u tome ili je problem negde drugde mozda (verovatno)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo niko ne moze da ti podigne obrtaje vestacki na vise a da ne bude nus pojava. Racunar ima u odredjenim rezimima zadate vrednosti lera i to ne moze da se steluje. Ono sto treba na dijagnostici videti da li motorni racunar dobija signal da je klima ukljucena, jer ako ti je elektricar to izveo na neki nacin mimo fabrickog to moze da pravi probleme. Stvar je u tome sto rezim rada na leru nije isti kada je klima ukljucena ili iskljucena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci Martini, ti savetujes da uradim dijagnostiku, da vidim sta kaze ecu? Ne znam kako je elektricar to izveo, ali navodno, po recima mog caleta, on radi fiat-e i lancije, valjda bi trebalo da zna kako se sta izvodi majku mu? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro razumeo, on bi da ti namesti ler na ~1500 bez klime? Menjaj majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...