Sirius9 29 Posted July 27, 2011 Pozdrav svima ovako, imam jedan "mali" problemčić, u pitanju je automatski menjač na autu iz potpisa, pre nekih 2-3 meseca polako je počeo da zaključava menjač a sad se to dešava maltene pri svakoj promeni položaja ručice. Ručica ima sledeć položaje:P (parkiranje), R (rikverc), N (neutral tj. ler) i D (kad drive tj. vožnja) koji je podeljen na potpuni automatski mod kad elektornika menja brzine i manuelni mod u kojem se brzine mogu menjati tasterima na volanu ili tasterima na ručici menjača. Naravno u normalnoj vožnji nemoguće je stalno držati menjač u jednom položaju, treba nekad ići u rikverc, treba se parkirati i svaki put kada huću da prebacim iz D u R ili P ručica se zaključa u prvom tj. najbližem "bezbednom" položaju (P-ark ili N-eutral) auto je moguće upaliti jedino u ta dva položaja. Prilikom promene iz D u R zaključa se između u N, ako iz D hoću u P opet ostane u N, iz R u P ostane u P i tako prilikom maltene svake promene!!! Zanimljivo je da ako ugasim sve u autu, izađem i zaključam ga daljinski, sačekam 30 sekundi, uđem i menjač je otključan ali ostane tako samo jednu promenu posle se ponovo zaključa, takođe pored ručice menjača ima jedam mali otvorčić a ispod je jedno dugmence koje ako se pritisne otključa menjač ali i to odradi posao za samo jednu promenu...Pretragom po netu našao sam da jedan od mogućih uzročnika senzor kočnice pitanje je samo kako ga pronaći i najvažnije kako istestirati da li je on stvarno u pitanju. Inače zaključavanje menjača je sigurnosna funkcija kako menjač ne bi mogao da se dira pre nego što se pritisne kočnica i auto zaustavi ali definitivno ne bi trebalo ovako da funkcioniše.Motor je mercedesov dizel, 2.7l.Ako ima neko sa iskustvom ili barem neku ideju predlozi bi dobro došli.Unapred zahvaljujem.P.S. Ako su potrebne još neke dodatne informacije koje nisam spomenuo vi pitajte... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted July 28, 2011 Treba svakako proveriti prekidac kocnice. Imao sam davno problem sa njim na MB 270CDI, uz razliku sto ovaj nije hteo da mrdne iz P. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted July 28, 2011 Slican,da ne kazem isti problem su imali audiji iz 90tih sa automatskim menjacem posebno na modelu b4 2.3 benz. i na 2.6 benz. Pogledaj ko radi dijagnostiku za tvoj auto,sigurno ima nekog i na forumu ko to moze da uradi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted July 28, 2011 (edited) Ima ovlašćeni servis u Zemunu nego što je fora da bi oni odma onda uradili i servis (zamenu ulja, filtera...) koji po pređenoj kilometraži i nije potreban a sve bi izašlo 30k a za te pare mogu da se vozim bilo gde 6 meseci i da ne pitam jel ima goriva... Malo mi glupo da dajem 30k za zamenu nečega što nije još za zameni i da bi sredili taj senzor pogotovo ako ga treba samo očistiti ili tako nešto, pokušaću da pronađem gde se nalazi po njegovim šemama, ako ne prođe onda ide na dijaknostiku pa ako neko radi ovaj auto nek se javi na pp (najbliže mi je potez Inđija-Batajnica)...P.S. Auto je iz 2007god. Edited July 28, 2011 by Sirius9 Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted July 28, 2011 Ne razumem kako neko moze da ti izvrsi servis na automobilu, a da ti to nisi odobrio?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted July 28, 2011 Ni ja ,mozda je auto jos u garanciji,koliko imaju garanciju ta kola,ali bez obzira na sve niko ne mnoze da te natera da radis servis,pa makar izgubio garanciju,to je jedino sto moze da se desi.!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted July 29, 2011 pa, malo su me zatekli te nisam uspeo sve da pitam, otišao sam bez auta da se informišem, pogledali su servisnu knjižicu i pošto prethodni servis nije bio upisan to su odradili, garancija je istekla ove godine (5 godina ili 100.000 a prešao nešto preko 78.000)servis je predviđen na nekih 10.000km a auto je prešao oko 6-7.000k... Uglavnom ako odradim servis svi problemčići koje sam ja naveo da me zezaju (jedno svetlo za tablicu riknulo, alarm se povremeno uključi sam od sebe, pomenuto blokiranje menjača) bi bili rešeni "usput" i ako sam dobro shvatio to bi bilo za dž za cc 3 sata sve a ovako bez servisa auto bi morao da ostanje kod njih...Sve u svemu, ovo nije problem koji može da se raši na forumu, došao sam do zaključka da najverovatnije nije senzor koju je na papučici kočnice jer on registruje samo koliko je pritisnuta kočnica a ne i da li se auto zaustavio a promena prenosa je moguća tek kad auto stoji tako da je to nešto verovatno ispod auta što nema šanse da nađem sam tako da ću oterati auto u servis pa kad mi kažu cenu samo te intervencije ću da odlučim Hvala svima na savetima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted July 29, 2011 kako je istekla ,auto 2007 god, i nije presao 100000km,nisi radio servis na vreme???Jel zbog toga? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted August 9, 2011 (edited) E, da apdejtujem stanje pošto mi je upravo istekla registracija a to mora da se odradi, bilo mi mnogo da dajem i za servis i za reg. tako da će servis da pričeka... Inače, auto sam pre 4 dana vozio na pranje, rekao im da operu malo oko točkova ono što nabaca blato, malo prsnu okolo od dole, srede krov i tako to i od tad menjač radi normalno (da kucnem u drvo) znači naučna fantastika, ako vas zeza automatski menjač vozite auto na pranje Edited August 9, 2011 by Sirius9 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted August 14, 2011 od prethodne nedelje do danas (7dana) evo prešao oko 700 km uglavnom gradske i međugradske vožnje i menjač ni jednom nije zucnuo prosto da ne veruješ Garant je neki senzor bio prljav ili tako nešto, imam osećaj da bi me odrali u servisu za ovo, ne bi ni probali da ga očiste već bi skinuli i naplatili novi (sa ugradnjom) LOL Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted September 13, 2011 Update: dakle i dalje sve ide po redu, nema problema sa početka teme ali sam saznao malo više, naime auto računar tj. ECU se nalazi ispod vozačevog sedišta a pošto auto vozimo i ja i burazer često pomeramo sedište tako da je moguće da je problem bio i neki kabl koji nije imao dobar kontakt ili ipak pomenuti senzor kočnice, ko zna, uglavnom to se sredilo samo od sebe Quote Share this post Link to post Share on other sites