Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Pa minimalno toliko treba planirati za neku smislenu zamenu (ili upgrade, po staroslovenskom :)) u C klasi. Pa navise...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbi se okreću novim automobilima? Smanjen uvoz polovnjaka za čak 30 odsto

 

rsz_parking.jpg

 

Na području carinarnice Niš u prvoj polovini ove godine ocarinjeno je 1.230 polovnih automobila, što je 30 odsto manje nego u istom periodu prošle godine. Kako saopštava ova institucija, prema statistici niške carinarnice, u prvoj polovini prošle godine broj uvezenih polovnih vozila bio je 1.597. ''Iznos dažbina koje su naplaćene uvoznicima polovnih automobila smanjen je sa prošlogodišnjih 116 miliona na 72 miliona dinara'', rekli su u carinarnici Niš agenciji Beta. U prvoj polovini 2019. godine granične prelaze na području carinarnice Niš prešlo je 3.3 miliona putnika, što je za pet odsto ili za 158.000 ljudi više nego u istom periodu prošle godine. Carinarnica Niš je za prvih šest meseci ove godine naplatila u redovnom postupku carinske dažbine u ukupnom iznosu od 40.7 milijardi dinara, što je za 10.8 odsto ili za skoro četiri milijarde dinara više nego za prvih šest meseci 2018. godine. Carinarnica Niš obuhvata područje jugoistoka zemlje od Knjaževca do Preševa.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve stvari moraju da se zadovolje da bi se opravdalo pitanje iz naslova:

1. Da li je pad prometa uvoza i na ostalim jakim carinarnicama (Beograd, Subotica, Šabac), ili je iz nekog razloga to slučaj samo u Nišu
2. Da li je prodaja novih vozila skočila za tih 30%

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, neshaoct said:

Kako saopštava ova institucija, prema statistici niške carinarnice, u prvoj polovini prošle godine broj uvezenih polovnih vozila bio je 1.597.

Iole informisanom coveku dovoljan podatak o ozbiljnosti naslova iznad. Pa i mi tantuzi :) ovde, kaceci vesti, znamo da je prosle godine uvezeno 143.000 polovnjaka u 2018., a u prvoj polovini ove godine oko 75.000. Znaci u najmanju ruku isto, ako ne i vise do kraja godine.

A oni pisu o 50 puta manjem uzorku, em na takvom mestu. Gde su generalni podaci ili eto bar za Suboticu, npr.? Da nije tuzno, bilo bi smesno koja "metodologija" je tu koriscena da bi se dobio naslov iznad "Srbi se okreću novim automobilima? Smanjen uvoz polovnjaka za čak 30 odsto". Tj. tipican naslov nasih medija i "novinara"... A u tekstu ispod obicno ne saznas nista ili dobijes totalno nebitnu ili drugu informaciju u odnosu na naslov. A sve u stilu pisanja tako odomacenom zadnjih godina: "Srbiji prete paklene temperature, ko ce biti najvise ugrozen procitajte OVDE (FOTO)".

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Subotici nikad vise polovnjaka. Nesto cujem od raznih poznanika da velik deo ide za Tursku, da se u stvari zbog nekakve zabrane izmedju EU i Turske, samo 'papiroloski' uvoze kod nas, i onda odma izvoze za Tursku. Da li neko zna mozda vise na ovu temu? Dosta je povrsna informacija koju sam dobio, a voleo bih da znam detaljnije :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lako se moze desiti i da uvoznicki lobi novih automobila plasira takve spin vesti jer one mogu samo njima koristiti

"marketing" na nas nacin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takve da onda podatak o broju uvezenih ne daje sliku o broju registrovanih (novih) polovnjaka u Srbiji :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo centar Beograd u septembru

 

volvo centar.jpg

 

Potpuno novi Volvo centar Beograd će se u modernoj i prostranoj zgradi na novosadskom autoputu, iza naselja Galenika, pobrinuti za celovito iskustvo švedskog automobilskog brenda. Ponudiće kompletan asortiman novih Volvo vozila, minimalistički skandinavski ambijent i bogatu ponudu usluga. Srce ponude novog Volvo centra Beograd biće vozila Volvo, koja se svojim dizajnom, performansama i inovacijama približavaju modernim generacijama i porodicama. Njihovoj prezentaciji u centru ćemo obratiti posebnu pažnju, a prijatnim i minimalističkim uređajem salona pobrinućemo se da se osećate što prijatnije. U kompaktnom segmentu ponudićemo Vam modele V40 i V40 Cross Country, koji povezuju urbani stil sa avanturom, kao i XC40, prvi kompaktni SUV sa titulom Evropskog automobila godine. Tu će biti i novi sedan S60, karavan za novo doba V60, robustni V60 Cross Country i pobednički XC60 koji je bio izabran za najsigurniji automobil sveta. U premium segmentu ponudićemo Vam XC90, najnagrađivaniji premium SUV ovog veka, elegantne modele S90 i V90 i impresivni V90 Cross Country.

 

Skandinavski ambijent Volvo centra Beograda biće opremljen po najvišim standardima Volvo Retail Experience-a, koji donosi novo iskustvo upoznavanja Volvo vozila i brenda. U salonu ćete automobile doživeti opuštenije, jer će veliki deo prostora biti dizajniran kao ''dnevna soba'', sa skandinavskim dizajnerskim nameštajem i komforom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiju se uveze blizu 130.000 polovnih automobila, novih vozila znatno manje

 

polovni automobili slika.jpg

 

Od stručnjaka stižu upozorenja da će Srbija postati otpad za automobile kojih se Evropa rešava. O tom tržištu i potencijalnim problemima za N1 Info biz govorio je Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije. Na pitanje kolika je vrednost tržišta polovnih automobila u Srbij, Malinović je rekao da kada se govori o 2018. godini Srbija je uvezla blizu 200 miliona evra vrednosti polovnih automobila.

 

''Kada govorimo o broju to je blizu 130 hiljada polovnih automobila. S druge strane uvezli smo manje od 30 hiljada novih automobila, a njihova vrednost je bila blizu 300 miliona evra. Ono što predstavlja problem je vrsta motora sa kojim ta vozila dolaze, jer i dalje najveći broj vozila koje uvozimo ima klasu Euro 3 motora, što znači da su to vozila koja su na ivici otpada'', rekao je Milanović. Osvrćući se na najavu ministra za zaštitu životne sredine Srbije Gorana Trivana koji je rekao da će istrajati u incijativi da se u Srbiju zabrani uvoz polovnih automobila čiji je ekološki standard Euro 3, Milanović kaže da  postoji nada da ta inicijativa oživi, već duže vreme.

 

''Imate neku nelogičnost da veće standarde moraju ispuniti uvoznici novih automobila nego starih. Sa druge strane, imamo situaciju gde veliki broj vozila koja uđu u zemlju carine se na ime kupca pa onda imamo i pojavu sive ekonomije u toj zoni'', kaže Milanović. Kako je dodao, mi nismo protiv polovnih vozila, naša inicijativa je da razvijamo unutrašnje tržište polovnih automobila jer ako smo u poslednjih pet godina prodali više od 100 hiljada novih vozila u Srbiji, ona su dobra baza za razvijanje tržišta polovnih vozila. ''I sam vozim polovno vozilo koje je prethodni vlasnik kupio novo i registrovao u Srbiji. Dobar primer je Bosna i Hercegovina koja je povećala emisionu klasu motora na Euro 4 i to je već urodilo plodom. Oni za prvih osam meseci ove godine imaju manji uvoz polovnih vozila'', naveo je.

 

Odgovarajući na pitanje, koji je razlog što imamo tako veliku razliku između novih i polovnih vozila, kaže da je jedan od razloga svakako jeste cena. ''Ono što naša istraživanja pokazuju je da su unutrašnje tržište polovnih automobila i tržište koje dolazi preko cenovno isti. Kada kupujemo vozilo iz inostranstva koje se carini mi nemamo nikakvu garanciju, nemamo dobru istoriju tog vozila. Kada kupujemo polovno vozilo od uvoznika ili trgovca koji legalno posluje mi imamo i garancije koje nam obezbeđuje Zakon o zaštiti potrošača. Važan aspket je i pitanje životne sredine, jer ukoliko nastavimo ovim tempom imaćemo dugoročni problem sa otpadom'', rekao je Malinović.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast prodaje novih putničkih i lakih komercijalnih vozila je 13%

 

skoda-octavia-dynamic 001.jpg

 

Kako saznajemo od Milene Slavnić iz ''Cube team'' u 2018. godini u prva tri kvartala je prodato 23.486 vozila dok je u 2019. godini prodato 26.533 vozila. Od tog broja 20.000 vozila je prodato u Beogradu što govori u prilog veoma ozbiljnoj centralizaciji kada je kupovna moć za nova vozila u pitanju (ovde treba napomenuti da većina vozila koja je uzeta na lizing bez obzira na kojoj opštini su uzeta se vode na Beograd.)

 

Najprodavaniji modeli u putničkom programu su:

Škoda Octavia: 1.179 prodatih vozila

Fiat Tipo: 962 prodatih vozila

Škoda Fabia: 945 prodatih vozila

 

U segmentu laka komercijalna vozila - Fiat zauzima prva tri mesta:

Fiat Doblo: 721 prodatih vozila

Fiat 500L Van: 572 prodatih vozila

Fiat Ducato: 331 prodatih vozila

 

Sve se više prodaje hibridnih vozila - rast je do preko 460% u odnosu na prethodnu godinu kada gotovo uopšte nisu bila prisutna. Toyota je vodeći brend u segmentu hibridnih vozila. Evidentan je i porast broja novih vozila registrovanih od strane fizičkih lica za 2.28%. Sa 7.236 vozila na 7.401 vozila - što je jedan od pokazatelja nešto boljeg standarda, navode iz ''Cube team''. Što se tiče polovljanka - onih od 2008. godišta na naviše ima 43.361 (11 godina starosti i mlađi). Brend Volkswagen je vodeći u polovnim vozilima sa 15.580 u Beogradu i 11.761 u Vojvodini. U ovim statističlim podacima nisu registracije vozila MUP-a i Vojske.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji tokom 2019. prodato 10% više novih vozila

 

prodaja u srbiji 2019.jpg

 

Rast prodaje novih vozila u Srbiji nastavljen je i u 2019. godini, pišu Novosti.

Dobra poslovna godina, kako su 2018. ocenili uvoznici novih automobila kada je prodato 30.731 novo vozilo, nadmašena je već u novembru 2019. sa ukupno prodatim 31.601 vozilom. Očekivanja su da će decembar prošle godine biti, po prodaji novih automobila, na nivou 12. meseca iz 2018. kada je prodato 2.638 jedinica, što znači da će skok prodaje biti iznad 10%!

 

''Brojni novi automobili koji su na naše tržište stigli skoro istovremeno kada i u najveća tržišta Evrope, povoljni uslovi kupovine, brojni popusti i druge pogodnosti koje su naši uvoznici uveli dali su zadovoljavajuće rezultate'', ocenjuje generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova Boban Nikolić. On očekuje da će ova godina biti još uspešnija pogotovo ako se ograniči nekontrolisani uvoz prastarih vozila koja su u EU proterana sa drumova kao opasni zagađivači životne sredine. Najviše vozila prošle godine prodato je u aprilu - 4.258 što je rezultat uspešno organizovanog Sajma automobila u Beogradu na kojem su tradicionalno kupci iskoristili velika sniženja. Najviše vozila ukupno (putničkih i lakih komercijalnih vozila) prodala je Škoda - 5.437. Drugo mesto pripalo je Fiatu sa prodatih 5.133, a treće drži Renault sa 2.020 vozila. Iako se radi samo o prvih 11 meseci (bez decembra), realno je očekivati da se ovaj ''odnos snaga'' neće promeniti i kada se budu sabrali rezultati prodaje poslednjeg meseca 2019.

 

Neprikosnoveni lider po prodaji lakih komercijalnih vozila (koja su kažu, najbolji pokazatelj rasta privrede jedne zemlje) je Fiat sa 2.604 prodata ''profesionalca''. Sledi Dacia sa 803 i Volkswagen sa 607 prodatih vozila ove kategorije. Kod putničkih automobila nastavlja se dominacija Škode na našem tržištu - 4.918 vozila (u ovaj broj ne ulaze vozila koja su kupile policija, vojska). Slede Fiat sa 2.529 i Renault sa 1.541 prodatim automobilom. Na našem tržištu porasla je značajno i prodaja kamiona. tako je u prvih 11 meseci prošle godine prodato 1.450 točkaša što je za oko 300 vozila više nego godinu dana ranije.

 

Luksuz kao alva

Oni sa dubljim džepom u Srbiji nisu štedeli prošle godine kada su kupovali automobile. Kupljeno je i desetak automobila koji, prema rečima prodavaca, cenovno ''znatno premašuju 300.000 evra''. Najviše je kupljeno Audija čak 862. Mercedes je prodao 777 vozila, BMW 672. Prodato je i 190 Land Rovera, 95 Porsche modela, 90 Jaguara, 52 automobila Alfa Romeo, 17 Lexusa, 9 Infinitija, čak 5 Bentley automobila, 3 Maseratija, i po 1 Lamborghini i Rolls-Royce.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je verovatno preko 800 vozila odjavio odmah po prodaji što podrazumeva da ih je reexportovao van zemlje pa ne spadaju u domaću prodaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu više ništa sumnjivo od kada postoje javnosti dostupni podaci koji se odnose na nova vozila prvi put registrovana u Srbiji. Evo tih podataka koji se odnose na prvi put registrovana vozila, zaključno sa Septembrom 2019. godine:

 

- Puntička vozila:

put_sep_2019 02.png

 

- Komercijalna vozila:

lkv_sep_2019 03.png

 

- Putnička i komercijalna:

put_lkv_sep_2019 01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

Koliko su drugi verovatno reeksportovali?

Mnogo manje, videcu sutra koliko. Verovatno sam napisao jer tacne podatke imam za prva 3 kvartala kad je Fiat reexportovao tj u istom mesecu kad je prijavio i odjavio tablice za tacno 619 vozila. 800 vozila je projekcija.

2 hours ago, neshaoct said:

Nema tu više ništa sumnjivo od kada postoje javnosti dostupni podaci koji se odnose na nova vozila prvi put registrovana u Srbiji.

Javnosti dostupni podaci postoje odavno, problem je bio u metodologiji, ranije su uvoznici sami prijavljivali broj prodatih vozila a poslednje 3 godine se isti uzimaju od policije. Dok su sami prijavljivali igrali su se sa brojkama, najvise su lagali/reexportovali Hyundai, Skoda i Fiat. Nekima su sami proizvodjaci zabranili reexport stiteci uvoznike tih trzista na kojima se reexport obavljao.

Sad kad sam video ove brojke setio sam se tih odjava vozila pa zarad istine treba napisati realnije stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...