Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Pa... zbog nerazumevanja, a pre bih rekao kurcobolje države, tu su i prodavac (bilo novih, bilo polovnih) i kupac i država na gubitku. Kupac jer uglavnom ne može da proba takav (neregistrovan) auto, a prodavac jer ne može da proda auto koji ne može da se proba. Država jer ne uzima pare od toga. Naravno, državi ne pada na pamet da to omogući, iako odavno postoje modeli kako se to radi.

 

P.S. Žalim slučaj muža od dotične

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se slažem sa tobom da u korenu ovog problema (od koga štetu imaju i prodavci, a i svi potencijalni i oni zaista realizovani kupci ) leži prokletstvo i gladna usta države. Umesto da omoguće da svaki prodavac (novih ili polovnih ) vozila ima pravo na neke posebne probne tablice (i plaćeno obavezno osiguranje), koje bi mogao da koristi na svim vozilima u cilju probe od strane zainteresovanih, imamo situaciju da se "na divlje" probavaju neosigurana vozila, a što je opšta opasnost za sva treća lica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da sam već pisao na ovu temu, probne vožnje automobila sa proba tablicama.

Kad sam 1986. godine išao u Štutgart da kupim polovnjak, na jednom Fordovom placu smo odabrali jedan Taunus.

Prodavac je otvorio knjigu, upisao moj broj pasoša, vreme početka vožnje,  koje je vozilo, broj tablice, izvadio tablicu i nakačio je na kola.

Obavili smo probnu vožnju, vratio je tablicu u fioku i upisao vreme kraja vožnje.

Znači, u međuvremenu je prošlo 34 godine, a kod nas se još uvek ne priča o takvoj mogućnosti za prodavce vozila...

Šta reči...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korona virus smanjio prodaju novih, ali ne i polovnih vozila

 

146968-polovni.jpg

 

Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić kaže da je zbog pandemije korona virusa opala potražnja zbog čega je zabeležen pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine. ''Kada je reč o podacima Republičkog zavoda za statistiku nisam ih dosad video i ne znam po kojoj metodologiji je rađena statistika. Ono što pouzdano znam je da je u prvih sedam meseci ove godine u Srbiji registrovano 15.000 novih i oko 85.000 polovnih vozila. U periodu vanrednog stanja smanjena je aktivnost na registraciji automobila. Nadležne službe u Ministarstvu unutrašnjih poslova nisu radile pa je nastupio period u kome nije mogao da se sprovodi proces registracije automobila. Situacija se popravila neznatno u maju a potom u junu'', navodi naš sagovornik.

 

On dodaje da je kada je reč o novim vozilima evidentno došlo do pada prodaje za oko 30% u odnosu na 2019. godinu. Zbog pandemije mnogi ljudi rade od kuće, manje se koriste prevozna sredstva, pa se to odrazilo na tržište prodaje novih automobila. Definitivno je da nije bilo korona virusa da bi smo ako ne povećali prodaju onda je zadržali na nivou iz 2019. godine'', objašnjava Nikolić.

Sa druge strane, navodi generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, uvoznici polovnih vozila nisu imali probleme sa padom prodaje. ''Naprotiv oni su je čak i uvećali. Prema podacima koje imam, procenat prodatih polovnih vozila u Srbiji za prvih sedam meseci povećan je za 5% do 7%. Trend povećanja prodaje polovnih vozila se održava iz godine u godinu. Razlog što i pored krize uzrokovane korona virusom procenat prodatih polovnih vozila na našim prostorima ne opada je činjenica da vozači veoma jeftino mogu da pazare polovne automobile. Osnovni problem u tome je što je reč o vozilima starim i po 20 godina'', naglašava Nikolić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitajući ostale vesti iz ekonomije u Srbiji (koje ukazuju da smo na vrhuncu zlatnog doba), očekivao sam mnogo bolji rezultat u prodaji vozila. Jer, svuda mi iskače ovaj naslov:

Quote

MINISTAR finansija Srbije Siniša Mali izjavio je danas da je nezaposlenost u zemlji na istorijskom minimumu od 7,3 odsto i objasnio da su ekonomske mere koje su sprovedene doprinele očuvanju radnih mesta i srpske ekonomije

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

To oko zaposlenosti je tačno. Nema koristi ''napadati'' negde gde je prosto stvar brojeva, statistike.

Suština zato nije u osporavaju tog broja jer se ne može osporavati da je 2+2=4. Mislim, može se to osporavati, ali onaj koji to radi ispada budala.

 

Suština je u razumevanju zašto je sada takav statistički podatak. Tako je zbog 3 puna minimalca, pa još 2 puta po 60% minimalca.

Te se pare nisu mogle dobiti za neprijavljene radnike. Te se pare ne mogu zadržati ako se otpusti više od 10% radnika, i to važi i 3 meseca nakon poslednje isplate. Dakle, tamo negde krajem godine će statistička cifra stope nezaposlenosti porasti tako što će gazde opet da imaju jedan deo radnika na crno, plus će moći da otpuste nekoga zbog smanjenog obima posla, a bez obaveze da vrate dobijene pare iz budžeta.

 

Zato je sadašnji statistički podatak tačan.

Taj podatak nije u potpunosti zasnovan na realnom stanju privrede, već na njega delom utiču davanja iz budžeta. Kad taj efekat para iz budžeta nestane, treba očekivati da stopa nezaposlenosti poraste, ali svakako ne treba očekivati ne znam kakve lomove po tom pitanju. Naročito ako se u međuvremenu dogovore oko novog minimalca gde će država preuzeti na sebe deo troška tog novog minimalca tako što će smanjiti poresko opterećenje...tada će jedan deo gazda zadržati prijavljene radnike (koji su kod njih radili i pre korone na crno) koje su i prijavili samo zbog dobijanja minimalca. 

 

26 minutes ago, moron said:

Čitajući ostale vesti iz ekonomije u Srbiji (koje ukazuju da smo na vrhuncu zlatnog doba)

Čitaj (ako već nisi) o krizi srednje razvijenosti.

U Srbiji se u narednih par godina ''lomi'' oko toga hoćemo li upasti u tu krizu, ili nećemo.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nafilovase, fabrike bi mogle da razmisle da pocnu da prave nove polovnjake :D ...

 

Šta će biti sa cenama polovnih automobila

 

automobil_cena.jpg.40b33837b6c2ca1c41b10b9a431bfe2c.jpg

 

Od izbijanja epidemije koronavirusa cene polovnih automobila u Srbiji se nisu značajnije menjale, iako su mnogi očekivali da će pasti. U martu i aprilu prodaja polovnih automobila gotovo da je stala, da bi se od maja, nakon ukidanja vanrednog stanja, ona vratila na nivo pre epidemije.

Međutim, u narednim mesecima moglo bi da dođe do rasta cena polovnih automobila i to iz dva razloga.

Prvi razlog, ponuda polovnih automobila na auto-placevima je sve manja. Trgovci su gotovo sasvim prodali dosadašnje zalihe, a zbog čitave situacije, uvoz polovnjaka je i dalje otežan. Primera radi, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30 odsto manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu.

Drugi faktor koji će uticati na cene jesu dešavanja na svetskom, odnosno evropskom tržištu, gde su cene počele da rastu. Prema zvaničnim podacima, cene polovnih automobila u SAD porasle su za 5,4 odsto, što je najveći skok od 1969. godine. Slična situacije je i u Australiji, a analiza sajta Autoskaut je pokazala da su cene polovnih automobila u avgustu u Nemačkoj prvi put porasle od izbijanja pandemije.

 

Mlađi polovnjaci već skuplji
Kako su nam preneli najveći uvoznici polovnih automobila u Srbiji, među kojima su "Balkan car sales", "Imperial auto", "Holliday", "NASCAR",  značajan skok cena već je primetan u segmentu automobila starosti do pet godina.

„Radi se automobilima koji se kupuju na aukcijama od lizing kuća i ovo su najtraženiji polovnjaci na evropskom tržištu. Uglavnom je reč o automobilima koji su bili deo flote velikih kompanija, koji su redovno održavani i kao takvi važe za najsigurniju i najisplativiju kupovinu polovnjaka“, kaže Jovan Pajić iz "Balkan car sales", firme koja je jedan od naših najvećih uvoznika polovnih automobila.

Zbog čitave situacije, mnoge evropske kompanije odustale su ili su odložile obnovu svog voznog parka.

„I ne samo kompanije, mnogi građani u evropskim zemljama odustali su od prodaje svojih vozila i kupovine novih, pa je zbog svega navedenog značajno manja ponuda mlađih polovnih automobila, a tražnja za njima ostala ista, ako ne i veća. Sve je to dovelo do toga da poslednjih nekoliko meseci dođe do skoka cena upravo ovih mlađih polovnih automobila“, objašnjava Pajić.

Primera radi, kako navodi Pajić, Opel Insignija ranije je koštala oko 7.000, a trenutno joj je cena oko 8.500 evra. Za Audi a4, iz ove kategorije mlađih polovnih automobila, mora da se izdvoji oko 13.500 evra, a ranije se isti takav automobil plaćao 11.500 evra, dok su na primer VW Passati koji su vredeli 10.000 evra sada dostigli cenu od oko 11.500 evra.

I podaci britanske „Autovista group“, koja se bavi analizom auto-tržišta, pokazuju da je u Evropi trenutno tražnja za polovnim automobilima veća od ponude.

Prema njihovim podacima, u junu ove godine prodaja polovnih automobila bila je veća nego u junu 2019, kao i da mnogi dileri polovnih autombila više prodaju nego što mogu da nabave vozila. Uz sve to, obim prodaje polovnih automobila na evropskom tržištu je na dobrom nivou, što dovodi to toga da se zalihe smanjuju, a cene rastu.

 

Šta je sa starijim polovnjacima?
U Srbiji se najviše kupuju automobili starosti između 2004. i 2008. godišta. Uvoznici kažu i da se u ovom segmentu primećuje rast cena na evropskom tržištu, a neke prognoze govore da bi taj rast mogao da bude još i veći.

U analizi „Autovista group“ se navodi da će cene polovnih automobila umnogome zavisiti od daljeg razvoja situacije sa koronavirusom.

Prema rečima Ane Lange iz „Autovista group", kupci u Evropi bi mogli da postanu finansijski još oprezniji i da se pre odluče za kupovinu polovnog nego novog automobila.

Uz sve to, kako navodi ona, mnogi koji su do sada pre svega koristili javni prevoz, sada bi mogli da odluče da kupe stariji polovni automobil i samim ti povećaju potražnju upravo za ovim segmentom vozila.

I potezi vlada pojedinih zemalja, a iz kojih se u Srbiju uvozi značajan broj polovnih automobila, takođe bi mogli da budu dodatni faktor koji bi mogao da pogura cene naviše.

Italijanski mediji navode da je italijanska vlada, kako bi pomogla auto-industriji, podmladila vozni park i favorizovala ekološki prihvatljive automobile, odlučila da subvencioniše kupovinu Euro 6, hibridnih i električnih automobila, ali i da daje dodatne subvencije onima koji svoj stari automobil predaju na reciklažu. U zavisnosti od samog automobila i njegove starosti, dodatne subvencije mogu da iznose i više hiljada evra.

Takođe, zanimljivo je i da je Francuska počela da subvencioniše kupovinu i to polovnih automobila.

Odluka italijanske vlade mogla bi da utiče na to da ponuda polovnih automobila bude manja, jer će se praktično Italijanima više isplatiti da svoj stariji automobil daju na reciklažu nego da ga prodaju, dok bi odluka Francuske mogla da dovede do veće potražnje za polovnim automobilima, a sve to zajedno da dovede do skoka cena.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene polovnih automobila u Srbiji u blagom porastu

 

opel insignia 2012 001.jpg

 

Cene polovnih automobila u Srbiji su u blagom porastu, a zbog poskupljenja polovnjaka u Evropi može se očekivati još izraženiji skok cena kod nas, rekao je Tanjug-u portparol sajta Polovni automobili Branislav Grković. On kaže da polako ono što se dešava na evropskom tržištu dolazi i kod nas, pa polovni automobili u Srbiji ili drže cenu ili im cena blago raste. Navodi da je npr. Renault Megan 2016. godište u junu koštao prosečno oko 9.200 evra, a sada oko 10.000 evra, dok je Punto iz 2008. sada skuplji za 300 evra.

 

''Na skok cena utiču dva faktora, prvo značajno je manja ponuda polovnih automobila iz uvoza kod nas, za pola godine uvoz je manji za 30%, a na placevima je dosta manje automobila i prodaju se lageri. Drugo, utiču i dešavanja na evropskom tržištu gde potpuno neočekivano imamo rast cena polovnih automobila u Nemačkoj, Francuskoj i Italiji što su glavne zemlje odakle uvozimo'', kaže on. Grković kaže da su u Evropi Opel Insignie čije je godište proizvodnje između 2013. i 2017. sada za 1.5 - 2.000 evra skuplje nego ranije, BMW ''Petica'' skuplja i do 2.5 hiljade evra, a Audi A4 i do 2.000 evra nego pre nekoliko meseci.

 

On navodi da je uvoz polovnih autobila u Srbiju bio godinama na istom nivou, da se ono što se uvezlo i prodalo, te da niko nije uvozio za lager. ''Sada imamo neočekivano poskupljenje polovnih automobila u Evropi, što se može objasniti odlaganje kupovine novog automobila kod građana. Tako je na evropskom tržištu u ponudio manje polovnih automobila pre svega u kategoriji do pet godina starosti'', rekao je on. Dodao je i da je prodaja novih automobila na nivou Evrope drastično pala u ovoj godini. ''Može se očekivati da skok cena polovnih automobila u Srbiji bude izraženiji u narednim mesecima. Jer automobili koji se sada nabavljaju u Evropi će za mesec, do mesec i po dana doći na naše tržište'', smatra on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, svratih danas malo u salon Seata, u kome nije bilo živo duše. Razgledah i poslah par fotki drugaru sa AR, a on me posle zamoli da mu napišem i par reči o tome što sam video ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa, svratih danas malo u salon Seata, u kome nije bilo živo duše. Razgledah i poslah par fotki drugaru sa AR, a on me posle zamoli da mu napišem i par reči o tome što sam video ...
Prodavci po salonima se izgleda hvataju za glavu kad te vide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje polovnih automobila u Srbiji iznosi 8%, a novih 25%

 

fca bg 111.jpg

 

Trgovci novim, ali i polovnim automobila imaće ove godine pad prodaje u odnosu na 2019. godinu zbog epidemije koronavirusa, pokazala je analiza sajta Polovniautomobili.com. Za 11 meseci 2020. godine prodato je 8% manje polovnih automobila nego u istom periodu prošle godine, dok je prodaja novih automobila pala za 25% ako se poredi sa 11 meseci 2019. godine. Novonastala situacija uticala je i na uvoz polovnih automobila, pa je prema podacima Republičkog zavoda za statistiku od januara do oktobra uvezeno 7% manje polovnih automobila nego u istom periodu 2019. godine.

 

Pad prodaje novih automobila bio je veoma izražen u martu i aprilu, u mesecima u kojima uvoznici novih vozila tradicionalno beleže dobre prodajne rezultate, pre svega zbog sajma automobila, a koji je ove godine otkazan. U martu 2019. godine prodato je 2.929 putničkih i lakih komercijalnih vozila, dok je u istom mesecu 2020. prodato gotovo upola manje, odnosno 1.519. Pad prodaje narednog meseca bio još drastičniji, pa je u aprilu 2019. godine prodato 4.258, a u aprilu ove godine 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila. Ni posle ukidanja vanrednog stanja interesovanje kupaca za nova vozila nije dostiglo prošlogodišnji nivo, jer je od maja do novembra prodato 17.162, a u istom periodu prošle godine 20.752 nova vozila, navodi se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analiza: Koliko je epidemija korona virusa smanjila prodaju automobila u Srbiji?

 

automobili.jpg

 

Zbog epidemije korona virusa, trgovci kako polovnih tako i novih automobila ove godine imaće pad prodaje u odnosu na prethodnu, pokazala je analiza sajta polovniautomobili.com urađena na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa ''CUBE Team''. U prvih 11 meseci 2020. godine prodato je 8% manje polovnih automobila nego u istom periodu prošle godine. Kad je reč o novim vozilima taj procenat je značajno veći. Od januara do novembra ove godine prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila pala je za 25% u odnosu na prvih 11 meseci 2019. godine.

 

Uvoz polovnjaka manji za 7%
Novonastala situacija uticala je i na uvoz polovnih automobila. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do oktobra uvezeno je 7% manje polovnih automobila nego u istom periodu 2019. godine. Pad uvoza bio je naročito izražen u prvoj polovini godine, da bi se stabilizovao u letnjim mesecima. Od jula do oktobra uvezeno je 49.919, a tokom istog perioda prošle godine 38.797 polovnih automobila.

 

Oporavak tržišta polovnjaka
Od januara do novembra ove godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno prodato, 128.121, što je 8% manje u odnosu na prethodnu godinu, kad je za isti period taj broj iznosio 139.383. Nakon drastičnog pada prodaje tokom vanrednog stanja i prvog talasa korona virusa (o čemu smo pisali u našoj prethodnoj analizi), tržište polovnih automobila se oporavilo. Od juna meseca beleži se veća prodaja polovnih automobila nego što je to bio slučaj u 2019. godini. Ovaj oporavak tržišta bio je i očekivan jer je anketa, koju je sajt Polovni automobili sproveo tokom vanrednog stanja među kupcima, pokazala da najveći broj kupaca nije odustao od planirane kupovine automobila, već da su tu kupovinu odložili. Ipak, dobri prodajni rezultati u drugoj polovini godine nisu uspeli da nadoknade pad prodaje iz prve. Koliko epidemiološka situacija utiče na ponašanje kupaca pokazuje podatak o prodaji polovnih automobila u novembru. U oktobru je prodato više od 15.000 polovnjaka, a u novembru je taj broj pao na 10.590.

 

Slabija prodaja novih vozila
Kad je reč o novim vozilima, za razliku od polovnih, tu je pad prodaje daleko izraženiji. U prvih 11 meseci prodaja novih putničkih i lakih komercijalnih vozila pala je za 25%. Pad prodaje novih automobila bio je veoma izražen u martu i aprilu, u mesecima u kojima uvoznici novih vozila tradicionalno beleže dobre prodajne rezultate, pre svega zbog sajma automobila, a koji je ove godine otkazan. Primera radi, u martu 2019. prodato je 2.929 putničkih i lakih komercijalnih vozila, dok je u istom mesecu 2020. prodato gotovo upola manje, odnosno 1.519 komada. U aprilu je pad prodaje bio još drastičniji. Aprila 2019. prodato je čak 4.258, a u aprilu ove godine samo 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila. Međutim, ni nakon ukidanja vanrednog stanja interesovanje kupaca za nova vozila nije dostiglo prošlogodišnji nivo. Od maja do novembra prodato je 17.162, a u istom periodu prošle godine 20.752 nova vozila.

 

Šta se najviše kupovalo?
Kad je reč o polovnim automobilima, u 2020. godini najviše su se kupovali, odnosno prodavali, polovni automobili između 2005. i 2007. godišta, a zatim oni koji su proizvedeni 2004. i 2008. godine. U ovoj godini, kao i ranijih godina, kupci su najviše tražili polovne automobile sa dizel motorom. Čak 71% prodatih su dizelaši, a 26% benzinci. Takođe, najviše prodatih automobila je sa Euro 3 (42%) i Euro 4 (32%) motorima:

 

Najpodavaniji_automobili.png

 

Najprodavanije marke polovnjaka su: Volkswagen, Opel, Peugeot, Audi i Renault. Što se tiče novih automobila (podaci su za prvih 11 meseci 2020.), najviše je prodato Škoda (3.446), zatim slede Fiat (1.907), Renault (1.717), Toyota (1.242) i Hyundai (1.131). Kupci su najviše birali sledeće modele: Škoda Octavia, Renault Clio, Fiat Tipo, Škoda Fabia, Fiat 500L, Opel Astra, Škoda Superb, Dacia Sandero, Toyota Yaris i Hyundai Tucson. Za razliku od kupaca polovnih, kupci novih su najviše bili zainteresovani za automobile sa benzinskim agregatima, a tek 0.15% kupaca se odlučilo za električni automobil.

 

Pomama za dvotočkašima
Novonastala situacija zbog epidemije korona virusa očigledno je uticala na to da jedan broj građana promeni svoje navike, pa je tako od ukidanja vanrednog stanja zabeležen veliki rast prodaje novih mopeda, a naročito novih motocikala. U odnosu na prethodnu godinu, u prvih deset meseci ove godine prodaja mopeda skočila je za 12%, a motocikala za čak 69%.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište novih vozila u Srbiji 2020. godine manje za 25%

 

sajam 05.jpg

 

''Kako smo se nadali, dobro smo se udali'' poručuje naša poslovica. Ovaj slogan mogao bi i da postane moto stanja na tržištu novih automobila i lakih komercijalnih vozila u prošloj 2020. godini, svuda pa i kod nas. Na portalu VreleGume u rubrici Autobarometar sada već tradicionalno 15 godina zaredom možete pratiti prodaju novih vozila, barem onu zvaničnu koju nam plasira Asocijacija uvoznika. Da vidimo šta nam je to prošla pandemijska godina donela u odnosu na 2019.

 

Lepo je krenulo u prvom kvartalu 2020, čak i san o rekordnih 40 hiljada novih vozila na našim putevima nije bio daleko. Međutim, korona kriza je učinila svoje i udružena sa merama desetkovala je prodaju. Ipak, nije sve tako crno! Zahvaljujući pre svega realno malim ukupnim brojkama novih automobila na našim putevima generalno, statistički posmatrano stanje u prvoj polovini godine bilo je daleko bolje od očekivanog. Kada je reč o završnom bilansu, u 2020. registrovano je 26.165 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. U poređenju sa 2019. kada  je ta brojka iznosila 34.202 vozila, beležimo dakle pad od oko 23.5%.

 

Od ukupno 26.165 novih vozila na našim putevima, putničkih je 20.861, dok je u kategoriji lakih komercijalnih vozila registrovano 5.304 nova primerka. Ukupno, po svim kategorijama (automobili, teretna vozila, autobusi, mopedi, motocikli, kvadovi…) tokom prošle godine registrovano je 31.163 novih vozila ili oko 1.5% u odnosu na celokupan vozni park Srbije. Ovim tempom ulaska novih vozila na naše puteve, za potpunu obnovu nacionalnog voznog parka trebaće nam preko pola veka!

 

Kada je reč o pojedinačnim automobilskim brendovima, primećuje se da premium segment, sa prosečnim padom od 17%, nije previše osetio posledice krize. Ovoj brojci je u negativnom smislu najviše kumovao Audi padom od 28%, dok su se Mercedes (pad oko 10%) i BMW (-8%) dosta dobro snašli u ovim teškim vremenima. Audi je ovim lošim rezultatom bez borbe predao Bavarcima iz Minhena drugu poziciju na premium rang listi.

 

bmw 4 ts04.jpg

 

Kada smo kod ekskluzivnih marki, trebalo bi dodati da su primera radi Bentley i Lamborghini doživeli rast svoje (istina mizerne) prodaje u Srbiji, pa je na našim ulicama 5 novih Bentlija u odnosu na svega jedan 2019, odnosno 4 Lamborghinija više. Bogati su dakle još bogatiji, bez obzira na krizu, kao i svuda u svetu.

Po ukupno srpsko tržište novih vozila sve bi statistički bilo mnogo bolje da Fiat (FCA) i Ford, uz saučesništvo Porsche grupacije (pre svega brendova Audi i VW), nisu bukvalno upropastili prodajne brojke kod nas. Naime, brend Fiat je u odnosu na 2019. zabeležio pad od oko 35% , dok je pad čitave FCA grupacije delimično ublažio Jeep, ali i dodatno pogoršao Alfa Romeo i Abarth. Takođe, Ford je oborio sve istorijske negativne rekorde sa 52% manje prodatih, odnosno registrovanih novih vozila 2020. u odnosu na 2019. godinu.

 

fiat tipo ts03.jpg

 

Sa po trećinu manjom prodajom su još Citroen (oko 35% manje), zatim svuda a nigde prisutni Volkswagen (preko 30% pada), te Škoda koja je i sa 30% manje prodatih vozila i dalje lider po ukupnom broju, kao i Land Rover kojem ni plasman flotne prodaje za ''Oko sokolovo'', ni agresivna kampanja za novi Defender nisu obezbedili bolji rezultat.

 

191766-skoda ts02.jpg

 

Da nema loših vremena već samo onih koji su spremni ili nisu za izazov, potvrđuje Renault Srbija. U 2020. statistički najbolji posao na domaćem tržištu napravio je upravo francuski brend sa 2.591 novih vozila na našim putevima, odnosno čak 15% preko prošlogodišnjeg plasmana. Statistiku ove grupacije malo su pokvarili Dacia i Nissan sa prosečnim tržišnim padom prodaje (-25%). Skroman plus zableležili su i Kia (i dalje mnogo lošija od Hjundaija), Seat (flotna prodaja u februaru) i Volvo (slabiji od Mazde ili Suzukija na primer), ali zbog izuzetno niskog ukupnog volumena više su samo puki statistički podatak. U tržišnom sedlu su i Toyota (-20%) , Hyundai sa padom od 23%, te Peugeot, Mazda, Suzuki i drugi sa prosečnim tržišnim padom, čini se na globalnom svetskom nivou.

 

toyota-camry ts01.jpg

 

Trebalo bi naglasiti da prošle godine nije bilo Sajma automobila u Beogradu kada tradiocionalno skoče brojke prodaje, ali i da se uvoznici nisu previše potrudili (čast izuzecima) da to kompenzuju jačim marketinškim budžetima koji bi imali isti, pa i veći efekat. Doduše, ''sajamskih'' popusta jeste bilo, ali su ljudi ostali uskraćeni informacija o njima, uz opet par uspešnih kampanja izuzetaka. Stiče se ipak utisak da ko je nameravao početkom 2020. da kupi nov automobil, taj je to i učinio uprkos svemu. Oni neodlučni su verovatno odustali, a prodavci uplašeni i za sopstvenu egzistenciju nisu previše ''talasali'' i eksperimentisali sa ponudama i kampanjama.

 

Sveukupno gledajući prodaja novih vozila na nivou je 2016. godine. Tumačeći brojke reklo bi se da više imamo razloga za optimizam nego za razočarenje. Tržište novih vozila je preživelo koronu! Doduše još nije skinuto sa respiratora, ali dok ima života ima i nade, zar ne!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavanije marke automobila u Srbiji tokom 2020.

 

skoda octavia 2021.jpg

 

Tokom 2020. u Srbiji je prodato 26.165 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. Od putničkih najviše smo kupovali marke Škoda, Fiat, Renault, Toyota i Hyundai. Sa druge strane, ima brendova koji su prodali samo po jedan primerak. Na kraju svakog meseca objave se podaci o prodaji, odnosno registraciji novih vozila u Srbiji za prethodni mesec. Tako su krajem januara stigli rezultati za decembar 2020. godine i sada možemo da sklopimo kompletnu sliku, koja otkriva šta su Srbi najviše, ali i najmanje kupovali kada govorimo o novim automobilima.

 

Fiat-Tipo 1.jpg

 

Prodaja svih tipova motornih vozila u Srbiji, koja obuhvata putničke automobile, LKV, mopede, motocikle, teške četvorocikle i teretna vozila, tokom 2020. godine, zaustavila se na ukupno 31.163. Od ovog broja, putnička i laka komercijalna vozila prodata su u 26.165 primeraka, a samo putnički automobili u 20.861, kažu podaci objavljeni na Cube.rs, koji je i zvanični partner Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

 

renault clio 02.jpg

 

Najviše putničkih vozila prodali su sledeći brendovi:

  1. Škoda (3.809)
  2. Fiat (2.145)
  3. Renault (1.858)
  4. Toyota (1.319)
  5. Hyundai (1.202)
  6. Volkswagen (1.040)
  7. Dacia (1.013)
  8. Opel (1.004)

Ostali brendovi su tokom 2020. godine prodali manje od 1.000 putničkih vozila.

 

toyota c 200.jpg

 

Ove brojke je u velikoj meri skrojila pandemija korona virusa koja je uticala na to da se tokom marta, aprila i maja meseca 2020. zabeleži rekordno niska prodaja automobila. Tako je, primera radi, u martu prošle godine prodato 1.519, a u istom mesecu 2019. registrovano je 2.929 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. U aprilu je pad prodaje bio još drastičniji, pa je ukupno prodato svega 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila, a godinu dana ranije u tom mesecu prodaja je iznosila čak 4.258 primeraka.

 

183828-hyundai i30 01.jpg

 

Ima još brendova koje Srbi vole i cene, a koji su bili ispod 1.000 prodatih putničkih vozila. Evo kako su oni prošli tokom 2020:

  • Kia (804)
  • Mercedes (773)
  • Nissan (747)
  • BMW (679)
  • Audi (665)
  • Citroen (505)
  • Peugeot (498)
  • Mazda (393)
  • Jeep (385)
  • Seat (372)
  • Suzuki (334)
  • Volvo (291)
  • Ford (274)
  • Land Rover (163)
  • Lada (144)
  • Honda (102)
  • Porsche (99)
  • Jaguar (77)
  • Mini (67)
  • Alfa Romeo (28)
  • Mitsubishi (18)
  • Subaru (10)
  • Bentley (7)
  • Lamborghini (4)
  • Abarth (3)
  • DS (2)
  • Ferrari (1)
  • Rolls-Royce (1)
  • Chrysler (1)
  • Dodge (1)
  • SSangyong (1)

Što se tiče LKV segmenta, ukupno je prodato 5.304 vozila:

  1. Fiat (1.464) lakih komercijalnih vozila.
  2. Renault (733)
  3. Dacia (571)
  4. Volkswagen (570)
  5. Citroen (357)

Motocikala je ukupno prodato 1.876, mopeda 1.342, teških četvorocikla 420, a teretnih vozila 1.358. Svi rezultati se baziraju na zvaničnim podacima MUP-a Republike Srbije o broju prvi put registrovanih vozila po kategorijama.

 

Najmanje traženi

Pojedine marke putničkih automobila prodate su u svega jednom primerku za celu prošlu godinu. To su: Chrysler, Dodge, Ferrari, Rolls-Royce i SSangyong. Zanimljivo je da su jedini primerci SSangyong i Dodge prodati u maju mesecu kada je ukupno zabeležena najgora prodaja.

 

Audi, BMW ili Mercedes

Kada je reč o premium segmentu, kod nas se najviše vole Audi, BMW i Mercedes, odnosno nemačka premium trojka. Ipak, kada vidimo brojke jasno je da većina može samo da ih voli, dok će ih ipak manjina kupovati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Škode u Srbiji prošle godine u odnosu na 2019. godinu pada za skoro 36% ? Grubo rečeno, sa šest na četiri hiljade komada ... Budžetski korisnici su zaista podbacili ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi ovlašćeni Jaguar Land Rover centar u Čačku

 

british cacak03.jpg

 

Otvaranjem prodajno-servisnog centra, kompanija British Motors, ekskluzivni uvoznik i distributer vozila Jaguar Land Rover grupe učinila je usluge dostupnijim za klijente iz čitave Srbije. Grad Čačak i čitava Zapadna Srbija, od četvrtka 25. feburara 2021. godine na raspolaganju imaju novi ovlašćeni Jaguar Land Rover prodajno-servisni centar. Novi regionalni centar, nosi ime ''British Motors Zapad'' i nalazi se na adresi Prislonica bb. Sa izrazitim zadovoljstvom vas obaveštavamo da kompanija British Motors, ekskluzivni uvoznik Jaguar Land Rover vozila za Srbiju i Crnu Goru širi mrežu ovlašćenih JLR predstavništava.

 

british cacak02.jpg

 

Pored već poznatog prodajno-servisnog centra u Beogradu, otvorenog 2016. godine i centra u Podgorici (2017.) sada je otvoren objekat ''British Motors Zapad'' u Čačku, a u planu je i ''British Motors Sever'' u Novom Sadu.

 

british cacak01.jpg

 

''Teška vremena traže hrabre odluke, pa je u skladu sa planovima razvoja i želje da ponudimo premium uslugu širom Srbije, kompanija British Motors završila ovu investiciju u jako teškoj godini za nama. Istrajno i vredno smo radili, investirali, i sada sa ponosom otvaramo ovo zastupništvo svetski priznatih brendova u Čačku. Isto tako, i sam brend Jaguar Land Rover pokazuje veliku hrabrost u ovim nepredvidivim vremenima i ulaže u razvoj novih modela, dizajn, elektrifikaciju i udobnost. Ovo je veliki dan ne samo za našu kompaniju, već i za grad Čačak i čitavu Zapadnu Srbiju jer svaka investicija je motor razvoja i drugih kompanija, odnosno industrija na lokalu i u Republici'', naglasio je generalni direktor kompanije British Motors Ostoja Mijailović.

 

Regionalni centar ''British Motors Zapad'' izgrađen je po visokim standardima Jaguar Land Rover grupacije koji je ponos britanske auto-industrije namenjene ljubiteljima luksuznih automobila. Centar garantuje sigurnost, uslugu bez čekanja, posvećenost obučenog osoblja i servisnih stručnjaka. Pored prodajnih usluga, u ovom centru pružaju se i sve usluge servisiranja vozila: dijagnostika, mehaničarski radovi, limarijsko-farbarski radovi, podešavanje geometrije trapa, zamena guma. Građani iz ovog dela Srbije koji imaju potrebu za ovim uslugama u ovlašćenom centru više neće morati da dolaze do Beograda i tako će na komforniji način moći da obave svoje obaveze štedeći vreme i novac. Usled aktuelne epidemiološke situacije, svečano otvaranje ''British Motors Zapad'' centra nažalost nije bilo moguće organizovati uz prisustvo gostiju, pa je objekat otvoren u prisustvu menadžmenta i zaposlenih koji su i najzaslužniji za razvoj kompanije od njenog otvaranja.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placevi prazni, a cene rastu:

Šta se to događa sa polovnim automobilima u Srbiji?

 

polovni automobili.jpg

 

Ukoliko ovih dana tražite ili prodajete četvorotočkaša trebalo bi da se upoznate sa tri trenda koja trenutno vladaju na našem tržištu polovanjaka. Placevi polovnih automobila su praktično prazni, a cene rastu. Druga da cene nisu pale, kako se to očekivalo od izbijanja korone i treća - da će tek da rastu.

 

Prvo, osnovni razlog zašto su placevi prazni, a skok je očigledan, jeste da su veoma poskupeli automobili u nabavci kaže Jovan Pajić iz Balkan car sales. Prema njegovim rečima, ponuda polovnih automobila na auto-placevima je sve manja. Trgovci su gotovo sasvim prodali dosadašnje zalihe, a zbog čitave situacije, uvoz polovnjaka je i dalje otežan. Primera radi, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30% manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu. Drugi faktor jesu dešavanja na svetskom, odnosno evropskom tržištu, gde su cene počele da rastu. Prema zvaničnim podacima, cene polovnih automobila u Americi porasle su za 5.4%, što je najveći skok od 1969. godine.

''Desilo se to da naši distrubuteri ne da ne mogu da nabave polovnjake po starim cenama, ili povoljnijim, nego ne mogu da se dogovore ni oko nove cene koja je drastično veća u inostranstvu'', navodi Pajić. To je dovelo pojedine u nezavidnu situaciju da prosto nemaju šta da ponude kupcima.

 

Insignija skuplja 2.000 evra, Audi A4 nema ispod 13.500

Branislav Grković sa sajta Polovni automobili ističe da je evidentan rast cena polovnih automobila na evropskom tržištu.

''Analiza poznatog sajta za oglašavanje Autoscout pokazuje da su prosečne cene polovnih automobila u porastu u protekla dva meseca. Na primer, Opel Insignija između 2013. i 2017. godišta sada je za 1.500 do 2.000 skuplja nego pre nekoliko meseci, a za Audi A4, iz ove kategorije mlađih polovnih automobila, mora da se izdvoji oko 13.500 evra, a ranije se isti takav automobil plaćao 11.500 evra'', ističe nam on. Takođe, prema njegovim rečima, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30% manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu tako da je i na našim auto-placevima manja ponuda. On kaže da polako ono što se dešava na evropskom tržištu dolazi i kod nas, pa polovni automobili u Srbiji ili drže cenu ili im cena blago raste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...