Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Nova vozila skuplja 30%, polovnjaci 20%: Na isporuku automobila i dalje se čeka 3 do 6 meseci

 

skoda bg 01.jpg

 

Novi automobili u Srbiji skuplji su u proseku oko 30%, a polovnjaci 21% u odnosu na prošlu godinu. Na isporuku četvorotočkaša iz salona vozači i dalje čekaju od 3 do 6 meseci, a ista situacija se očekuje i naredne godine. Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Graovac kaže da je do septembra prodato 22.209 novih putničkih automobila. Ona ističe da je od početka godine prvi put zabeležen značajan rast potražnje za eko-vozilima, te da su registrovana 124 električna četvorotočkaša. To je, kako dodaje, 121.4% više nego u istom periodu lane. Sa druge strane, udeo automobila na dizel i benzin u ukupnom broju prodatih se smanjuje.

 

''U prvih devet meseci ove godine tržište novih vozila je u padu za 4.24% u odnosu na prošlu'', ističe Graovac. ''Isti je trend i u okruženju i na čitavom tržištu Evrope, ali je tu procenat pada značajno veći, od 15% do 20%. Na našem tržištu su i dalje, kako kaže, najprodavaniji modeli Škode, Fiata i Toyote. Ona ukazuje da je zaključno sa avgustom uvezeno 92.653 polovnjaka. Prema rečima Milana Belina iz iste organizacije, ne očekuje se stabilizacija tržišta ni u 2023, jer će se i dalje čekati mesecima na isporuku vozila. Belin navodi da se ništa neće poboljšati dogodine ni kada su cene u pitanju, jer sve utiče na auto-industriju. A poskupeli su, kako dodaje, energenti, transport, repromaterijal, ruda, čelik, aluminijum, plastika... Prema njegovoj oceni, deo potrošača se zbog dugog perioda čekanja na isporuku novog vozila preorijentisao na kupovinu korišćenog automobila. ''Ali ni njih nema dovoljno'', navodi Belin. ''Manja ponuda novih vozila se odražava i na polovne, a takođe, i oni prate trend rasta cena četvorotočkaša.''

 

Slično ocenjuju situaciju i na portalu polovnih automobila. Kako ističu, polovnjaci u Srbiji u proseku imaju za 21% višu cenu nego lane, poskupljenja će se nastaviti, a stabilizacija se očekuje tek u 2024. godini. ''U odnosu na 2020. rast cena je 29%'', navodi Romana Takov. ''Skuplji polovnjaci rezultat su pandemije koja je donela nestašcu mikročipova neophodnih za nove automobile, kao i dešavanja u Ukrajini. Manje novih vozila uticalo je i na ponudu korišćenih, pa tako i na cene.'' U Srbiji se, kako navodi, najviše kupuju polovnjaci napravljeni između 2005. i 2010. godine. Ona ističe da je 80% prodatih korišćenih vozila starije od 10 godina, zbog niže platežne sposobnosti. ''Prema našim istraživanjama, četvrtina kupaca traži polovni auto od 3.000 do 5.000 evra, zatim od dve do tri hiljade, a tek onda od 5.000 do 7.000'', kaže Takov. Najpopularniji su i dalje dizelaši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delta Automoto postaje uvoznik i distributer Maseratija u Srbiji i regionu
 

Maserati delta.jpg

 

Kompanija Delta Automoto objavila je da postaje ekskluzivni uvoznik i distributer, kao i ovlašćeni serviser luksuznih sportskih automobila Maserati u Srbiji i regionu. Delta će povodom potpisivanja ugovora sa proizvođačem prestižnog italijanskog brenda održati konferenciju za medije 20. decembra, u Delta hausu. Tom prilikom govoriće i generalni direktor za Istočnu Evropu Maseratija Marko Spadaro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Srbija rekordno u 2022. godini

 

220602-toyota cc05.jpg

 

Iako se za ovu godinu u Srbiji ne može reći da je protekla u rekordnim brojkama po pitanju prodatih vozila, budući da je tržište u stagnaciji na oko 30.000 registrovanih novih automobila, rezultati najavljuju oporavak od korona udara.

 

Prema broju prodatih automobila (u prvih jedanaest meseci) neprikosnovena je Škoda sa preko 4.000 prodatih primeraka a iza nje, na drugom mestu je po prvi put u istoriji našeg tržišta Toyota sa 2.125 prodatih novih vozila što je nešto malo manje od prodaje jednog Volkswagena i Kie zajedno. Toyota je čak ispred Fiata (1.813 vozila) uz duplo veću prodaju od Renaulta koji je na naše tržište plasirao tek 1.000 vozila.  Koliko je Toyota dobra, toliko ako ne i više je podbacio Citroen sa 600 prodatih vozila, što uz raspoloživu atraktivnu gamu modela predstavlja katastrofu za ovaj brend. Očigledno, dobra organizacija posla, briga za kupca, odnos prema najvećim automobilskim medijima i ulaganje u klasičan marketing se Toyota Srbiji isplatilo višestruko. U 2022. su osvojili preko 10% ukupnog tržišta novih automobila u Srbiji, što je najviše u Evropi, odnosno za 3-4 procenta više nego što je evropski prosek ovog brenda. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako atraktivnija od debelo zastarele game nesrecnog Fiata :) . Jedino sto generalno vredi i sto ce im preziveti je mali 500, a i to zahvaljujuci zenskoj populaciji (posto "podgrevaju" model od 2008.). Ali opet fenomen svoje vrste, eventualno jos Panda na svom domacem trzistu. Sve ostalo je u zestokom kanalu.

Toyota je generalno primetno napredovala sa dizajnom, bar sa stanovista nas Evropljana. Iako neosporno kvalitetna vozila, njihov dizajnerski jezik mi nikada nije bio blizak (sem Supre, MR2 i tako nekih egzoticnih modela). Dok su mi poslednje verzije Yarisa, Corolle primetno agresivnije i dopadljivije eksterijerom. Sto se verovatno ogleda i u prodaji, primetno ih je vise i na nasim ulicama.

Iako je nase trziste statisticka greska, recimo i u Evropi je Corolla izbila na sjajno 2. mesto u Compact klasi, duvajuci za vrat i samom Golfu.

Cak i u izuzetno zestokoj evropskoj konkurenciji u Subcompact klasi (208, Clio, C3, Corsa, Sandero, Fiesta, Polo, Fabia...) - Yaris je stigao do odlicnog 4. mesta. Tu prodajom odskacu 208 i Sandero.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao da su Corolla i Yaris tako dobro pozicionirani sa rezultatima prodaje u Evropi, a mislim da u klasama kojima pripadaju nema teskobnijih vozila upravo od Corolle i Yarisa. Oba modela su katastrofalna po tom pitanju.

Toyota ih je ( po mom mišljenju ) namerno tako "smanjila iznutra", da bi pogurala prodaju i kupce ka svojim SUV verzijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su se prodavali polovni automobili u 2022. godini?

 

231501-polovni 2022 02.jpg

 

Značajan pad prodaje polovnih automobila obeležio je godinu iza nas. Kupci polovnjaka i dalje preferiraju dizel motor, a većina kupljenih vozila je starija od 10 godina.

 

Prethodni period u automobilskoj industriji obeležio je poremećaj lanca snabdevanja i proizvodnje novih vozila, kao i deficit sirovina i komponenti. Usled toga, na tržištu se pojavio disbalans ponude i potražnje koji datira još od pojave pandemije virusa Covid-19, a dodatno je produbljen sukobima u Ukrajini i aktuelnim dešavanjima u svetu. Ovakva situacija odrazila se i na tržište polovnih automobila i rezultirala manjom ponudom, ali i rastom cena. Koliko je celokupna situacija uticala na samu prodaju polovnjaka, otkriva deo tradicionalne godišnje analize tržišta sajta Polovni automobili.  Ova analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period. Dalje u ovom tekstu biće više reči o samoj prodaji, najprodavanijim brendovima i vrsti goriva.

 

Prema pomenutoj analizi, koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa ''CUBE Team''-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza tokom 2022. godine manja je za 15% u odnosu na prodaju ostvarenu u tokom 2021. godine. Podatak koji je donekle iznenađujuć jeste da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u 2022. godini manja za 8% od njihove prodaje u 2020. godini, kada je na snazi bilo vanredno stanje i lokdaun. Značajno je da se osvrnemo i na ranije podatke, odnosno anketu realizovanu tokom maja prethodne godine, u okviru koje su prodavci automobila podelili svoja očekivanja od prodaje, a koja su već tada ukazivala na mogućnost ostvarivanja slabijih prodajnih rezultata u 2022. godini. Usled sukoba u Ukrajini, čak 74% tada anketiranih trgovaca navelo je da očekuje pad prodaje, 18% smatralo je da aktuelna situacija neće imati efekte na prodaju, dok je svega 7.5% očekivalo rast prodaje.

Ipak, s obzirom da se polako ponovo stabilizuju lanci proizvodnje, nije mala mogućnost da nam tekuća godina donese nešto bolje prodajne rezultate. Svakako, važno je istaći da se to neće dogoditi preko noći, već da je potrebno vreme da se uspostavi narušeni balans ponude i potražnje, koji dalje diktira i cene. U skladu sa tim su i rezultati nove ankete koju je sproveo sajt Polovni automobili tokom januara ove godine. Oni se veoma razlikuju od njihovih prognoza za 2022. godinu. Naime, čak 46% prodavaca očekuje rast prodaje u narednom periodu. Oko 30% njih ipak veruje da će prodaja biti na istom nivou kao prethodne godine, a 24% navodi da očekuje pad prodaje.

 

Koji polovnjaci su se najviše prodavali?

Kao i ranijih godina, u 2022. godini najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom. Zato su čak 65% prodatih polovnih automobila činila vozila sa dizel motorom, a 31% na benzin. Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.

 

231502-polovni 2022 01.jpg

 

Kada je reč o godištu, interesantan je podatak da su se u prošloj godini najviše kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2010. godine, a upravo ova godišta činila su gotovo 38% ukupne prodaje polovnih automobila u prethodnoj godini. Tako, nije začuđujuć ni podatak da je skoro 80% svih prodatih polovnih automobila u 2022. godini starije od 10 godina.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim podatak za koliko je opala prodaja polovnjaka iz uvoza, ali, šta je sa onim polovnjacima koji su prometovani, a već bili registrovani u Srbiji ?

 

Da li može da se kaže da "zahvaljujući mudroj politici smanjuje se uvoz iz inostranstva, a povećava unutrašnja trgovina, a što doprinosi smanjenju deficita" :) Ili je i za koliko opao i promet "unutrašnjih polovnjaka" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će se kretati tržište automobila u 2023. godini?

 

232186-polovni 34.jpg

 

Aktuelna situacija u svetu i porast cena polovnjaka u prošloj godini uticali su da veliki broj potencijalnih kupaca odloži svoju odluku ili čak potpuno odustane od kupovine polovnog automobila. I dok su trgovci podeljeni u očekivanjima kakva će ponuda polovnjaka iz uvoza biti u ovoj godini, kupci se, sa druge strane nadaju da će imati veću mogućnost izbora, pokazala je analiza sajta Polovni automobili. Tradicionalnom godišnjom analizom obuhvaćeni su svi aspekta tržišta polovnih vozila. Podsetimo, prema podacima sajta Polovni automobili u 2022. godini zabeležen je pad prodaje za 15% u odnosu na 2021. dok je prosečna cena polovnog automobila oglašenog na sajtu porasla za 24% u odnosu na pretprošlu godinu. U ovom delu bavimo se rezultatima ankete sprovedene među 11.400 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period o odnosu ponude i potražnje.

 

Da li pada potražnja za automobilima?

Kada je reč o potražnji, prognoze trgovaca automobila za naredni period nisu optimistične, te većina očekuje određene promene u ponašanju kupaca. Tako, nešto više od 42% anketiranih prodavaca očekuje da će kupci odložiti kupovinu, a čak 22% veruje da će kupci potpuno odustati od kupovine usled aktuelnih dešavanja. Svega 15% njih navodi da ne očekuje promene u ponašanju kupaca, a 10% smatra da će kupci tražiti jeftinije automobile nego ranije. Sa druge strane, u okviru sprovedene ankete sajt Polovni automobili pitao je i kupce da li su aktuelna dešavanja u svetu uticala na njihovu odluku o kupovini. Gotovo polovina kupaca (49.23%) iznosi da je odložilo kupovinu, dok je značajan procenat njih (12.55%) čak potpuno odustao. Sa druge strane, gotovo trećina anketiranih kupaca (32.67%) navodi da aktuelna dešavanja nisu uticala na njihovu odluku o kupovini, a manji procenat njih (5.54%) će se čak brže odlučiti za kupovinu, jer veruje da će doći do rasta cena u narednom periodu.

 

polovni 35.jpg

 

Važno je naglasiti da se odgovori kupaca na navedeno pitanje, vezano za promenu odluke o kupovini, sada značajno razlikuju u odnosu na odgovore koje su dali u okviru ankete realizovane tokom maja prethodne godine, kada je kupcima postavljeno isto pitanje. Podsetimo se ukratko, u maju mesecu je najveći procenat tada anketiranih kupaca (44.7%) naveo da aktuelna situacija u svetu nije uticala na njihovu odluku o kupovini, a 35% njih je tada podelilo da odlaže kupovinu. Dakle, na kraju 2022. godine znatno je veći broj kupaca koji odlaže kupovinu, a sajt Polovni automobili je ispitao koji razlozi stoje iza ovakve odluke. Među anketiranim kupcima koji su odložili kupovinu, čak 36% je to učinilo s obzirom da zbog visokih cena ne može kupiti željeni automobil. Značajan broj (22.61%) odlaže kupovinu jer veruje da će doći do pada cena u narednom periodu. Dodatno, kao razlozi za odlaganje kupovine navode se i veći troškovi života (19.71%), kao i neizvesna situacija (18.57%).

 

Da li će konačno doći do rasta ponude?

Rast cena automobila direktna je posledica manje ponude na tržištu novih vozila, do koje je došlo usled poteškoća u nabavci određenih komponenti i sirovina koje su neophodne za proizvodnju. Manja proizvodnja novih vozila, odnosno njihova manja ponuda, rezultira i u manjoj ponudi polovnih. Sajt Polovni automobili ispitao je stavove prodavaca i kupaca automobila o tome kakva je bila ponuda tokom 2022. godine, kao i kakve su prognoze za naredni period. Procene trgovaca automobila potvrđuju da je ponuda tokom prethodne godine bila manja nego ranije, te je čak 55% njih iznelo ovakav stav. Gotovo 26% prodavaca smatra da je ponuda bila ista, dok svega 19% iznosi suprotan stav od većine i navodi da je ponuda zapravo bila veća. Sa druge strane, kupci automobila imaju značajno drugačije procene. Više od 40% njih navelo je da smatra da se ponuda u 2022. godini nije razlikovala od ranijeg perioda, a približno isti procenat kupaca (39,42%) veruje da je ponuda čak veća nego ranije. Suprotno mišljenju prodavaca, svega 19% kupaca procenjuje da je ponuda bila manja.  

 

U okviru analize prodavci i kupci izneli su i svoja očekivanja o tome kakva će biti ponuda automobila u  ovoj godini. Prognoze prodavaca su gotovo podeljene. Nešto više od trećine njih (34.39%) navodi da očekuje rast ponude, druga trećina (33.86%) smatra da će ponuda biti ista kao 2022. godine, a nešto manje od trećine (31.75%) veruje da će doći do pada ponude. Skoro polovina anketiranih kupaca (47.11%) smatra da će ponuda u 2023. biti veća nego prethodne godine, 39% veruje da će ponuda biti ista, dok gotovo 14% očekuje pad ponude.

 

Sa kojim izazovima se susreću prodavci automobila?

Aktuelna dešavanja u svetu donela su brojne izazove na tržište automobila, a prodavci obuhvaćeni analizom su izdvojili one koji imaju najveći uticaj na njihovo poslovanje. Čak trećina njih (33.3%) smatra da je najveći izazov smanjena potražnja za automobilima, 29% njih tvrdi da je to rast cena, a 19% navodi pad ponude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam malo kod dilera razgledao model MG ZS 1,0T 6MT u top paketu.

Moja topla preporuka svakome da ono pogleda.

U top varijanti on enterijeru u smislu kvaliteta materijala na sedištima izgleda kao da je neki premium.

Kada gledajući ono pomislim na Tipo Cross u top varijanti, jako mi je tužno. Za Fiat.

Naravno, nije taj MG savršenstvo. Ima on i nekih očiglednih mana.

Ali, prvi utisak mi je jako pozitivan.

A evo šta je "Jura" o njemu rekao ( i mislim da MG-u treba otvoriti njegovu neku temu :) )

 

 

https://youtu.be/uaf-5wBLrgs?t=5

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastava automobili su najbrojnija marka registrovanih putničkih vozila

 

yugo florida in 1.jpg

 

Sva drumska motorna i priključna vozila registrovana u 2022. godini beleže porast u odnosu na broj vozila registrovanih u prethodnoj godini, a od domaćih proizvođača najbrojnija marka registrovanih putničkih automobila je Zastava, saopštio je Republički zavod za statistiku (RZS). Najzastupljenije marke putničkih automobila strane proizvodnje su: Volkswagen, Opel, Fiat, Renault, Peugeot, Ford, Citroen i Audi. Broj prvi put registrovanih mopeda u 2022. godini u Srbiji, u odnosu na prethodnu godinu, veći je za 5.8%, motocikala za 18.7%, putničkih automobila za 4.5%, autobusa za 7.2%, teretnih vozila za 5.9%, priključnih vozila za 4.9% i radnih vozila za 13.7%. Kod vozila proizvedenih ove godine primetan je porast broja registrovanih mopeda za 78.7% i motocikala za 11.7%.

 

Na osnovu rezultata moguće je zaključiti da su najzastupljenija teretna vozila do 999 kilograma nosivosti, kao i da najveći broj ovih vozila koristi dizel kao pogonsko gorivo. Kod putničkih automobila novijeg datuma na drumovima dominiraju vozila veličine motora do 1399 kubnih centimetara. Procentualno posmatrano, zastupljenost vozila sa benzinom kao pogonskim gorivom veća je od onih sa dizelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja polovnjaka pada i u 2023. godini

 

Volkswagen-Polo.jpg

 

Prodaja polovnih vozila u prvom krvartalu pala je za 5.7% u odnosu na isti period prošle godine, pokazuje nova analiza sajta Polovni automobili realizovana na osnovu podataka dobijenih u saradnji sa Cube Team-om. Konkretno, u prva tri meseca prvi put su registrovana 30.363 polovnjaka iz uvoza, dok je u istom periodu 2022. godine taj broj iznosio 32.215.

 

Ovi rezultati pokazuju nastavak trenda pada prodaje polovnih automobila, jer je prošle godine prodato za 15% manje polovnjaka u odnosu na 2021. godinu. I cene su u blagom porastu. Prosečna cena putničkih automobila sa domaćim tablicama oglašenih na sajtu Polovni automobili u januaru ove godine iznosila je 8.582 evra, dok je u martu cena porasla na 8.834 evra. Podsetimo, rast cena traje sada već gotovo tri godine. Tako je prosečna cena polovnih automobila oglašenih na sajtu tokom 2022. godine veća 24% u odnosu na 2021. i čak 38% u odnosu na 2020. godinu. Skok cena  u prošloj godini najviše je bio primetan za polovnjake koji su proizvedeni posle 2010. godine. Naime, prosečna cena u januaru 2022. za ove automobile iznosila je 14.161 evro, a čak 14.682 evra u martu. U prvom kvartalu ove godine raspon cena je minimalan, pa je prosečna cena za vozila oglašena na sajtu Polovni automobili koja su proizvedena između 2010. i 2023. godine u januaru i martu gotovo identična.

 

Podaci iz prvog kvartala pokazuju da su vozači i dalje okrenuti automobilima sa dizel motorima. Ukupno je prodato 19.600 dizelaša u prva tri meseca ove godine i 9.102 benzinaca. Slično je bilo i u 2022. godini, kada su polovnjaci sa dizel agregatima činili 65% ukupne prodaje. Još jedan podatak ukazuje da se ponašanje kupaca neće bitnije menjati u ovoj godini u odnosu na prethodnu. Naime, iako je najavljena zabrana uvoza polovnjaka sa Euro 3 i Euro 4 standardom, upravo su vozila sa Euro 4 normom najtraženija. Najviše su se, prema analizi sajta Polovni automobili u prvom kvartalu prodavali automobili proizvedeni 2007. i 2008. godine, a identična je situacija bila u 2022.

Takođe, nema bitnijih promena i kad je reč o modelima koji su popoularni među našim vozačima. I u ovom kvartalu ubedljivo su najtraženiji Volkswagenovi modeli Golf, Passat i Polo, a zatim Fiat Punto i Audi A4. Osim Volkswagena i u ovoj godini kupci se najčešće opredeljuju za modele Audija i Opela, a prate ih Francuzi, odnosno Peugeot i Renault.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nemačkim i britanskim časopisima čitam da je stanje suprotno,da je tržište polovnih u porastu i da ne očekuju pad zbog inflacije i sve skupljih kredita

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.welt.de/wirtschaft/plus245678094/Sinkende-Gebrauchtwagenpreise-Kunden-werden-wieder-Koenige.html

 

"Customers are becoming kings again" – the end of automotive inflation

 

Passenger cars are considered a kind of epitome of inflation. Prices for used cars in particular have exploded in recent years. Now, however, the situation is changing. Customers can expect prices to fall significantly in some cases soon.
Privat second-hand cars recently cost an average of 34 percent more than in April 2021. But now the pressure on the prices of used cars is increasing. The reason for this is a high supply of vehicles. Experts speak of a trend reversal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Chery prodajni salon na Novom Beogradu

 

235161-chery s04.jpg

 

Grand Motors sa ponosom najavljuje otvaranje Chery prodajnog salona u julu, na ekskluzivnoj lokaciji na Novom Beogradu. Do tada se u TC Galerija možete upoznati se Chery modelima, u periodu do 24. juna, od 10 do 22h, na ulazu broj 3.

Očekuju vas brojna iznenađenja i nagrade.

 

235162-chery s03.jpg

 

Chery, renomirano ime u automobilskoj industriji, ima epitet najvećeg izvoznika automobila iz Kine. 

 

235163-chery s02.jpg

 

Pored kvaliteta vozila, jedan od važnijih faktora koji brend izdvaja od konkurenata je svakako dostupnost za kupce i kraće vreme isporuke vozila uz garantni period na tržištu u trajanju 7 godina. Na tržište Srbije dolazi sa modelima FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro koij su namenjeni budućim vlasnicima koji cene kvalitetna, pouzdana i bezbedna vozila.

 

235164-chery s01.jpg

 

Chery FX je globalno posvećen potrebama mladih vozača koji postavljaju trendove. Izdvaja se vrhunskim dizajnom i dinamičnim izgledom koji osvoja naklonost svetskih trendsetera, impresivnim iskustvom inteligentne vožnje, inteligentnom tehnologijom, visokim kvalitetom koji garantuje bezbednost sa pet zvezdica.

Tiggo 7 Pro neprestano zauzima glavni udeo u ukupnoj prodaji kompanije Chery. Kao urbani luksuzni SUV automobil koji je osvojio naklonost mlade gradske elite, Tiggo 7 Pro je dostigao vrhunsku prodaju zahvaljujući svojoj tehnološki bogatoj konfiguraciji koja mu omogućava da bude predvodnik u segmentu.

Tiggo 8 Pro izvanredan SUV koji redefiniše granice luksuza, tehnologije i performansi. Uzbudljivu vožnju pruža 1.6 TGDI motor, sa maksimalnom snagom od 136,5 KW i impresivnim obrtnim momentom od 275 Nm, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za samo 9.1 sekundu.

 

Ovlašćeni zastupnik Chery za Srbiju je kompanija Grand Motors, deo Grand Automotive grupacije, ovlašćeni distributer i zastupnik više automobilskih brendova od 2001. godine, koja sa velikom pažnjom poštuje visoke zahteve i standarde automobilskih brendova koje zastupa.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izgleda tržište automobila u prvoj polovini godine?

 

rsz_polovnih_03.jpg

 

Prodaja novih automobila u prvoj polovini ove godine ''skočila'' je u odnosu na isti period 2022. dok je kod polovnjaka i dalje prisutan pad prodaje, ali u značajno manjem procentu u odnosu na prethodne godine. Ipak, trgovina polovnim i novim vozilima u Srbiji i dalje je manja u odnosu na period pre pojave pandemije i globalne krize, pokazala je analiza sajta Polovni automobili.  Istraživanje je obuhvatilo prodajne rezultate u prvih šest meseci 2023. godine, kretanje cena, kao i interesovanje kupaca u pogledu brendova, modela, godišta i pogonskog goriva.

 

Podaci prikupljeni u saradnji sa ''CUBE Team-om'' pokazali su da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u prvih šest meseci 2023. manja za 5.6% u odnosu na prodaju ostvarenu u istom periodu prošle godine. Ovaj podatak deluje ohrabrujuće jer je, ilustracije radi, pad prodaje u prvoj polovini 2022. u odnosu na 2021. godinu iznosio čak 15.5%. Činjenica je ipak, da se i dalje nismo vratili na nivo pre pandemije. Ta razlika se najbolje vidi ukoliko uporedimo prodajne rezultate iz prve polovine 2023. sa istim periodom 2019. godine, poslednjom godinom pre početka globalne krize, koja se najčešće koristi kao reperna u istraživanjima. Gledano kroz konkretne brojke, u prvih šest meseci ove godine prodato je 64.521 polovnih automobila iz uvoza, dok je u 2019. godini za isti vremenski period prodato 74.156 polovnjaka. Dakle, prodaja polovnih vozila u Srbiji iz uvoza trenutno je manja za 15% u odnosu na period pre korone i ratnih sukoba u Ukrajini, što takođe pokazuje koliko je kriza pogodila automobilsku industriju.

 

Cene i dalje u blagom porastu

Cene polovnjaka u stalnom su porastu, sada već gotovo dve godine unazad, a taj trend je nastavljen i u prvoj polovini 2023. Sajt Polovni automobili istraživao je prosečne cene oglašenih vozila na samom portalu (trenutno je na sajtu oglašeno oko 68.000 putničkih automobila), a prema dobijenim podacima, prosečna cena polovnjaka u prvih šest meseci ove godine veća je za 5.3% u odnosu na isti period prošle godine. I u ovoj godini prisutan je kontinuirani rast cena, iz meseca u mesec. Tako je prosečna cena u januaru iznosila 8.446 evra, dok je u junu prosek svih oglašenih putničkih automobila na sajtu dostigao 8.892 evra. Zanimljivo, u prvih šest meseci prošle godine je zabeležen gotovo identičan rast prosečnih cena polovnjaka (5.2%). Tako se od 7.057 evra u januaru, prosečna cena oglašenog polovnog automobila na sajtu u junu 2022. popela na 7.427 evra.

 

rsz_1prosecna_cena_polovnih_automobila.jpg

 

Ni ovi podaci ne predstavljaju iznenađenje, pogotovo kada se uzme u obzir stopa inflacije i u našoj zemlji i u Evropskoj uniji, ali i aktuelna geopolitička situacija. Sa druge strane, ohrabruje činjenica da se tržište automobila u Evropi polako stabilizuje. U prvih šest meseci ove godine, prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila prvi put je registrovano 5.4 miliona putničkih vozila, što predstavlja rast od 17.8% odsto u odnosu na isti period prošle godine. Prema istom izvoru, četiri najveća tržišta u Evropi beleže rast i u junu: Španija od 13%, Italija 9.1%, Francuska 11.5%, a Nemačka čak 24.8%. Ipak, ovde treba podsetiti da je prodaja novih vozila u EU i dalje manja u odnosu na period pre krize.

 

U Nemačkoj, jednom od najvećih tržišta sa kog se uvoze polovnjaci u Srbiju, cene polovnih automobila su u neznatnom padu i to, kako navodi portal za prodaju automobila AutoScout24, već tri meseca uzastopno. Pozitivni signali iz Evrope počinju da se prenose i na naše tržište. Naime, u drugom kvartalu ove godine i u našu zemlju su počeli da pristižu polovnjaci sa pristupačnijim cenama. Zato sajt Polovni automobili savetuje kupce da pažljivo pogledaju ponudu na sajtu, jer se za isti model cene mogu prilično razlikovati.

 

Šta zanima kupce polovnjaka?

Tradicionalno, kupci polovnjaka u Srbiji i dalje su okrenuti modelima sa dizel agregatima. Konkretno, 65.23% prodaje polovnih automobila iz uvoza u prvoj polovini godine činila su vozila sa dizel motorom, a 29.39% na benzin.

 

rsz_1vrsta_goriva_polovnih_automobila.jpg

 

Nema značajnijih promena ni kad je reč o interesovanju za proizvođače i modele. Prosečan srpski vozač i dalje je najviše naklonjen VW uzdanicama: golfu, pasatu i polu, a u vrhu prodaje polovnjaka su još i modeli Audija, Opela, Pežoa i Renoa.

Kad je reč o godištu, u prvih šest meseci ove godine najtraženiji su bili automobili proizvedeni između 2007. i 2011. godine. To su vozila sa Euro 4 i Euro 5 emisionim standardom i ona čine 42.8% ukupne prodaje polovnih automobila iz uvoza. Sajt Polovni automobili istraživao je prosečne cene takvih vozila oglašenih na sajtu. Tako je u junu ove godine prosečna cena automobila sa Euro 4 standardom izosila 4.164 evra, dok je za automobile sa Euro 5 standardom potrebno u proseku izdvojiti 8.894 evra. U narednim mesecima posebno će biti interesantno kako će se kretati cene automobila sa Euro 5 motorima, pogotovo ako se ostvare najave nadležnih da će od 1. januara 2024. godine biti zabranjen uvoz starijih polovnih vozila sa emisionim standardima Euro 3 i Euro 4, a da će vlasnici starijih automobila sa dizel motorom imati mogućnost subvencija, ukoliko recikliraju staro vozilo za kupovinu polovnjaka sa Euro 5 standardom.

 

Skok prodaje novih vozila

Za razliku od tržišta polovnjaka, kod novih vozila u prvih šest meseci je zabeležen rast prodaje od 8%. Tako je u prvih šest meseci ove godine prodato 12.664 novih automobila, dok je u istom periodu prošle prodato 11.722 novih vozila iz salona.

 

rsz_1prodaja_novih_automobila.jpg

 

Ovo je svakako podatak koji uliva nadu da će se situacija sa tržišta novih ''preliti'' i na tržište polovnih automobila.

 

Hibridi su u modi

Dok je kod prodaje polovnjaka dominantan pogon na dizel gorivo, kod novih automobila je situacija znatno drugačija. U prvoj polovini ove godine više od polovine svih prodatih novih vozila je na benzin, dok dizelaši čine svega 19,42% tržišta. Interesantno je da i dalje raste popularnost hibrida, čija je prodaja skočila na 21.38% svih prodatih novih automobila. Podsećanja radi, vozila na hibridni pogon su u 2022. godini činila oko 17% kompletnog tržišta.

 

rsz_vrsta_goriva_novih_automobila.jpg

 

Škoda i dalje najprodavanija

Kao i prethodnih godina, kod novih vozila u prvoj polovini 2023. godine najviše su se prodavali modeli Škode. U vrhu su još Toyota, VW, Hyundai... 

 

Autor: Petar Veličković

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani/a
Ovom prilikom želeli bismo da vas obavestimo da će, umesto našeg društva FCA Srbija doo Kragujevac (“FCA”), društvo Crossroad Adria doo, članica OMR grupe (“OMR”) obavljati, počev od 01.10.2023. godine (“Relevantni datum”), poslove uvoza i distribucije vozila, rezervnih delova i dodatne opreme FCA brendova, na vašem lokalnom tržištu. Ovaj prenos poslovanja sa FCA na OMR takođe će obuhvatiti prenos na OMR i buduće obavljanje od strane OMR-a marketinške podrške za navedenu distribuciju, koju je prethodno takođe obavljao FCA. Postojeća mreža lokalnih, nezavisnih trećih lica koja obavljaju komercijalne aktivnosti kao ovlašćeni prodavci FCA brendiranih vozila, rezervnih delova i dodatne opreme (“Ovlašćeni prodavci”), a koja je mreža prethodno uspostavljena od strane FCA, i dalje će postojati i nastaviće da obavlja predmetne aktivnosti, sada kao deo OMR poslovne mreže u vašoj zemlji u pogledu brendova [Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional i Jeep].
Ovaj prenos lokalnog poslovanja FCA na OMR takođe će značiti da FCA više neće biti rukovalac vaših podataka o ličnosti (kao što su, na primer, vaše ime i prezime, adresa, kontakt podaci, informacije koje se odnose na/koje su neophodne za realizaciju vašeg ugovornog odnosa sa FCA/Ovlašćenim prodavcima) ("Lični podaci") u pogledu kojih je FCA prethodno imao svojstvo rukovaoca podataka.
Umesto FCA, OMR će nastaviti da postupa kao rukovalac vaših Ličnih podataka koje ste prethodno dali društvu FCA/Ovlašćenim prodavcima prilikom (1) kupovine FCA brendiranih vozila/rezervnih delova/dodatne opreme na vašem lokalnom tržištu od društva FCA/Ovlašćenih prodavaca, (2) traženja i/ili dobijanja povezanih usluga od FCA/Ovlašćenih prodavaca (kao što su usluge vezane za garanciju, usluge test vožnje, usluge pomoći na putu, itd.), (3) posete FCA vebsajtova, i/ili (4) dobijanja relevantnih operativnih i/ili marketinških informacija od društva FCA/Ovlašćenih prodavaca (kao što su informacije o konkretnim promotivnim ponudama, dostupnim popustima, novim modelima/karakteristikama/izgledu FCA vozila, itd.), i koji su obrađivani od strane FCA/Ovlašćenih trgovaca u svrhu/e (i) omogućavanja potpune i adekvatne realizacije vašeg ugovornog odnosa sa FCA/Ovlašćenim prodavcima, i/ili (ii) davanja marketinških informacija vama/ostvarivanja marketinške komunikacije sa vama ("Svrhe obrade podataka").
Kao novi rukovalac podataka, OMR će preuzeti punu odgovornost za obezbeđivanje usaglašenosti obrade vaših Ličnih podataka u Svrhe obrade podataka, sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 87/2018) i drugim primenjivim pravnim propisima.
S obzirom na predstojeću promenu, kako je gore opisano, FCA ovim putem želi od vas da zatraži da nas obavestite ukoliko imate bilo koje pitanje ili zabrinutost u vezi sa ovim prenosom vaših Ličnih podataka društvu OMR od strane FCA i/ili u vezi sa postojećom/daljom obradom vaših Ličnih podataka u Svrhe obrade podataka. Ukoliko je tako, molimo da nam ih pošaljete na customerservice.srbija@customercare.fcagroup.com, i to u roku od sedam (7) kalendarskih dana počev od trenutka prijema ovog Obaveštenja, i mi ćemo ih uzeti u obzir i razmotriti. Hvala vam puno na pažnji i izdvojenom vremenu.
S poštovanjem,
FCA Srbija doo Kragujevac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može lako sada za FCA brendove da se desi kao za reno i dačiju počev od avgusta 2022, da je dosta preko pola godine posle promene uvoznika bio pravi kolaps oko rezervnih delova (u garanciji i van nje)

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...