Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Polovni automobili sve skuplji, prodaja ne pada

 

vw passat exclusive 01.jpg

 

Kako pandemija utiče na tržište polovnih automobila? Anketirani prodavci navode ekonomsko pravilo - manja ponuda, veća cena. Analiza prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu Polovni automobili pokazala je da je cena polovnjaka veća za 16% u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23% u odnosu na period pre pandemije. Stav 4.456 kupaca i 302 trgovca automobilima, uz analizu prosečnih cena na sajtu, pokazala je upravo takvo kretanje cena.

 

Manja ponuda polovnih automobila u Evropskoj uniji odakle se naši trgovci snabdevaju, usko je povezana i sa dešavanjima na tržištu novih. Usled teže nabavke mikročipova za proizvodnju novih vozila, došlo je do njihove smanjene proizvodnje, a samim tim i manje ponude jer se kupci češće opredeljuju da odlože kupovinu novog i zadrže svoj automobil. U Nemačkoj naši dileri nabavljaju 60% polovnjaka, slede Francuska, Italija. Kada je reč o interesovanju za kupovinu automobila, više od polovine ankretiranih srpskih trgovaca (52%) tvrdi da je ono smanjeno, dok više od 20% njih smatra da kupci sada traže jeftinije automobile nego u periodu pre pandemije. Većina anketiranih kupaca navodi da nije odustalo od kupovine automobila (50.8%), skoro 30% njih kupovinu je odložilo, dok je nepunih 10% potpuno odustalo. Kada aktuelne podatke uporedimo sa anketom sprovedenom tokom vanrednog stanja kada je 66% kupaca navelo da odlaže kupovinu, to znači da se veliki deo njih vratio svojoj potrazi za automobilom. Među onima koji su odložili kupovinu, jedna trećina navodi da je to učinila jer čeka da vidi razvoj situacije, trećina zbog rasta cena, a svaki peti kao razlog odlaganja navodi smanjene prihode. Manji broj je onih koji su povećali svoj budžet za kupovinu zbog skoka cena, a većina odlučuje da za iste pare kupi stariji auto.

 

Većina prodavaca (73.8%) očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina anketiranih kupaca. Rast cena je izraženiji kod novijih polovnih automobila. Tako, na primer, kada se uporedi prosečna cena polovnjaka starosti od jedne do tri godine oglašenih na sajtu u periodu od januara do oktobra ove godine sa istim periodom prethodne i 2019. godine dolazi se do sledećih podataka. Prosečna cena novijih polovnih automobila (starih između jedne i tri godine) je za 21% veća u tekućoj u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30% veća u odnosu na period pre pandemije. I dalje se najveći broj kupaca polovnih automobila odlučuje za one sa dizel motorom. 68% prodatih a takvih, 29% na benzin i 3% na gas, koji je u međuvremenu najviše poskupeo.

 

Značajan deo kupoprodaje polovnjaka odvija se preko ličnih oglasa i bez posrednika. Tu ne važe baš ista pravila kao kad su dileri u pitanju. Svaka transakcija je priča za sebe a mnogo faktora utiče na cenu... koliko je prodavcu fizičkom licu, hitna i potrebna prodaja, koliko potencijalnih kupaca dolazi, razgleda, koje mane prodavac ne uspe da sakrije vešto kao profesionalni prodavci, koliko je ko vešt u cenjkanju. Podaci iz banaka takođe pokazuju da se za kupovinu polovnjaka vratio interes klijenata za takve auto-kredite, na nivo pre pandemije. I broj novoregistrovanih vozila, koji uključuje i nova i polovna, prema podacima MUP-a, biće na kraju ove godine sličan nivou u 2019. a za petinu veći nego 2020. godine.

 

67573-fiat punto classic 02.jpg

 

Zbog komplikovane procedure oko zamena registarskih tablica i nalepnica, plaćanja poreza i birokratskih prepreka, najveći broj polovnjaka koje menjaju vlasnika obavlja se u okviru istog registarskog područja, što utiče na ukupan broj kupoprodaja. Poznato je da su zato cene vozila niže u manjim sredinama od onih u većim gradovima. Ova vrsta kupoprodaje bez posrednika se polako oporavlja, slična je kao i pre pandemije a na takav zaključak navode podaci sa istog sajta, gde se tokom 2019. godine prosečno na dan u Srbiji prodavalo 200 vozila, sa malim oscilacijama, od toga jedna četvrtina sa auto-placeva, a ostalo iz takozvane direktne kupoprodaje. Takve brojke važe i ovih dana, čak se i ukupna ponuda na sajtu održala, između je 50.000 i 60.000 vozila.

 

Kada je reč o količini novca koji se izdvaja za polovnjaka, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (24.4%), zatim od 2.000 do 3.000 evra (15.6) i 5.000 do 7.000 (14.7). Najviše polovnjaka koje za razliku od dilera prodaju fizička lica direktno, otuđe oni iz najnižeg cenovnog ranga, do 2.000 evra. Takvih je oko 35%, a kako cena raste tako opada tražnja, s tim da automobili stari do četiri godine, sa cenom preko 7.000 evra takođe lako pronalaze kupca, a jedno od objašnjenja je dug rok isporuke novih, pa nestrpljivi bi da sednu za volan bez čekanja. Takvih je oko 15% u ukupnoj tražnji.

 

Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, pa redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault. Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše se prodaju Golf, Passat, Punto, Polo, Corsa, Astra, Audi A4, Clio, Citroen C3 i BMW Serije 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2021. u Srbiji prodato 30.460 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila

 

fiat tipo 2022.jpg

 

Tokom 2021. u Srbiji je prodato 30.460 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. Od putničkih najviše automobila je prodala Škoda, zatim Fiat, Toyota, Renault, Kia i Hyundai. Sa druge strane, ima brendova koji su prodali samo po jedan primerak.

 

Zvanična statistika Asocijacije uvoznika vozila i delova za 2021. pokazuje rast prodaje od 16.4% u odnosu na 2020. Ipak, zbog poremećaja na tržištu i smanjene proizvodnje prodaja još nije dostigla nivo iz 2019. kada je prodato 11.2% više putničkih i lakih komercijalnih vozila. Prodaja svih tipova motornih vozila u Srbiji, koja obuhvata putničke automobile, LKV, mopede, motocikle, teške četvorocikle i teretna vozila, tokom 2021. godine, zaustavila se na ukupno 37.510. Od ovog broja, putnička i laka komercijalna vozila prodata su u 30.460 primeraka, a samo putnički automobili u 24.044.

 

SKODA_Octavia_Combi 1.jpg

 

Najviše putničkih vozila prodali su sledeći brendovi: Škoda (4.575), Fiat (2.665), Toyota (1.704), Renault (1.561), Kia (1.543), Hyundai (1.414), Volkswagen (1.221) i Dacia (1.055). Ostali brendovi su tokom 2021. godine prodali manje od 1.000 putničkih vozila.

 

toyota y 02.jpg

 

Škoda je zabeležila najimpresivniji rezultat, a kada se prodaja uporedi sa 2020. godinom zabeležen je rast od 20%, odnosno prodato je 766 putničkih automobila više. Rast beleže i Fiat, Toyota, Kia, Hyundai i Volkswagen, dok nešto slabije brojke beleže Renault i Opel.

 

Najmanje traženi

Pojedine marke putničkih automobila prodate su u svega jednom primerku za celu prošlu godinu. To su: Chevrolet, Lancia, Rolls-Royce i Zhidou. Slede ih Tesla (2), Mitsubishi (2), Bentley (3), Lexus (3) i Lamborghini (4). Možda čudno izgleda da je prodato duplo više Lamborghinija nego Mitsubishija, ali treba napomenuti da je uz 2 putnička vozila prodato još 56 lakih komercijalnih vozila japanske kompanije.

 

Audi, BMW ili Mercedes

Kada je reč o premium segmentu, kod nas se najviše vole Audi, BMW i Mercedes, odnosno nemačka premium trojka. Ipak, kada vidimo brojke jasno je da većina može samo da ih voli, dok će ih ipak manjina kupovati. Tako je Audi ukupno prodao 648 putničkih vozila prošle godine, BMW 891, a Mercedes 906. Možemo ovde da dodamo i Porsche do kog je prošle godine došlo 108 vlasnika u Srbiji.

 

audi q5 01.jpg

 

Ima još brendova koje Srbi vole i cene, a koji su bili ispod 1.000 prodatih putničkih vozila. Evo kako su oni prošli tokom 2021: Abarth (12), Alfa Romeo (53), Citroen (764), Ford (283), Honda (131), Jaguar (48), Jeep (614), Land Rover (121), Mazda (695), Mini (67), Nissan (556), Peugeot (422), Seat (171), Subaru (6), Suzuki (447), Volvo (362).

 

Što se tiče LKV segmenta, ukupno je prodato 6.417 vozila, a Fiat je zabeležio ubedljivo najbolji rezultat tokom 2021. sa ukupno prodatih 1.669 lakih komercijalnih vozila. U top 5 našli su se još: Škoda (632), Dacia (620), Volkswagen (564) i Citroen (534). Motocikala je ukupno prodato 2.227, mopeda 1.088, teških četvorocikala 1.985, a teretnih vozila 1.699. Svi rezultati se baziraju na zvaničnim podacima MUP-a Republike Srbije o broju prvi put registrovanih vozila po kategorijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2022 at 1:30 PM, neshaoct said:

Najmanje traženi

Pojedine marke putničkih automobila prodate su u svega jednom primerku za celu prošlu godinu. To su: Chevrolet, Lancia, Rolls-Royce i Zhidou. Slede ih Tesla (2), Mitsubishi (2), Bentley (3), Lexus (3) i Lamborghini (4). Možda čudno izgleda da je prodato duplo više Lamborghinija nego Mitsubishija, ali treba napomenuti da je uz 2 putnička vozila prodato još 56 lakih komercijalnih vozila japanske kompanije.

Kako prodata 1 Lancia kada se ne prodaje od 2017 godine, hm?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DelPiero

 

Ili ovo što kaže @MiloshBg, ili je neko baš baš hteo novu Ypsilonku, pa je preko dilera poručio.

Lancia se godinama već zvanično prodaje samo u Italiji, ali ako već postoji homologacija od pre (kad se Ypsilonka i kod nas prodavala), a neki kupac u SRB želi da je kupi...uvoznik nema prepreka (jer je to i dalje isti model) da je uveze kao izuzetak kad je u pitanju uvoz za unapred poznatog kupca. 

 

-----

 

U Srbiji 2021. za 16% veća prodaja automobila nego 2020. godine

 

Milan Belin.jpg

 

U Srbiji je tokom 2021. godine prodato 30.416 novih automobila, što je za 16% više u odnosu na godišnji nivo iz 2020, rekao je predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin. On je kazao da je protekla godina bila vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali da je situacija slična i na globalnom nivou. ''Uspeli smo da se tržište u odnosu na 2020. podigne za 16% i prodato je oko 4.000 novih vozila više nego 2020. U toku protekle godine registrovano je 30.416 novih vozila za razliku od 2020. kada je prodato 26.400 vozila'', naveo je Belin. Ocenio je da bi rezultati bili bolji da pored pandemije, nije bilo problema sa nestašicom vozila na tržištu u Srbiji. Belin je naveo i da je tržiste u Srbiji bazirano na ceni i objasnio da domaći kupci biraju atomobile prema mogucnostima, a ne prema potrebama.

 

Kada je reč o najpopularnijim automobilima na domaćem tržištu Belin je naveo da su protekle godine najtraženiji bili Fiat i Škoda. Posle ova dva brenda, kako kaže Belin, kupci u Srbiji se najradije opredeljuju za Renault, Toyotu, Volkswagen, dok je po potražnji na šestom mestu Dacia. Premium brendovi kao npr. Mercedes, Audi i BMW, kaže predsednik Asocijacija, imaju svoju stalnu kljijentelu. ''Premium automobili beleže vrlo korektan nivo prodaje, koji je na istom nivou poslednjih desetak godina'', napominje Belin. Rekao je da je u protekloj godini prodato oko 1.200 Mercedes automobila, oko 600 Audija i 250 Land Rovera, dok se za BMW odlučilo oko 800 kupaca.

 

Kada su u pitanju električni automobili i hibridi, Belin je podsetio da je ove godine, kao i prethodne država obezbedila subvenciju za kupovinu ovih vozila. Rekao je da je subvencija pomogla prodaju hibrida, ali da se interesovanje građana za električne automobile nije povećalo. Prema njegovim rečima, cena je jedan od glavnih uzroka zbog koga se električni automobili slabije prodaju. Takođe, razlog je i problem sa infrastrukturom i nedovoljnim brojem punjača. Istakao je da, iako su vozila na struju budućnost, u Srbiji ih je u toku protekle godine ukupno registrovano oko 50, od čega su većinu kupile velike kompanije koje se bave ekološkim pitanjima, ili su služila kao test vozila u firmama koje se bave prodajom tih automobila. Belin je izrazio nadu da će se situacija na tržistu svih automobila ove godine popraviti i najavio da je u planu da se ove godine, posle dve godine pauze, u Beogradu održi Sajam automobila u periodu od 12. do 15. maja.

 

Naglasio je da će tema ovogodišnjeg Sajma automobila biti prezentacija ekoloških vozila, kako bi se javnosti predstavili brendovi koji proizvode električna vozila i hibride, ali i da bi budući kupci bili upućeni koje sve mogućnosti nude novi trendovi u autoindustriji. Belin se osvrnuo i na proizvodnju automobila tokom protekle godine i rekao da je u martu 2021. nastao problem u proizvodnji, kada je došlo do poteškoća sa isporukom mikročipova neophodnih za završetak automobila. Dodao je da se ovaj problem preneo i u ovu godinu, ali da očekuje da se situacija stabilizuje u drugoj polovini tekuće godine.

 

''Proizvodnju otežava i problem koji se javlja sa silicijumom, gde je Kina kao najveći proizvođač silicijuma zatvorila tri rudnika, a on je osnova za pravljenje aluminijuma, koji je neophodan za svaki automobil'', objasnio je Belin. Takođe, dodao je da se na proizvodnju negativno odrazila i Energetska kriza, kao i poskupljenje energenata i goriva, što dovodi do poskupljenja automobila, nestašice materijala za proizvodnju i manju potražnju, zbog čega su mnogi brendovi smanjili proizvodnju.

 

Prema očekivanjima predsednika Asocijacije ova godina će, uz sve nedaće, proći sa istim rezultatima kao lane, a da se poslednjih meseci ove godine očekuje poboljšanje situacije na planu proizvodnje. Upitan da prokomentariše situaciju sa delovima za automobile, Belin je kazao da na tržištu fale delovi koji u sebi imaju mikročipove i elektronske komponente. ''Na delove se čeka po nekoliko meseci u zavisnosti od toga kako se koji proizvođač snašao na tržištu'', kazao je on. U izjavi za Tanjug Belin je prokomentarisao i odnos između kupovine novih i polovnih vozila, te ocenio da veliki broj ljudi kupuje polovna vozila, ali da nova vozila nude udobnost i bezbednost, zbog čega njihova kupovina ne zaostaje za polovnim automobilima. Poručio je da prilikom kupovine novih vozila svaki prodavac i brend nudi posebne povoljnosti u vidu povoljnih kamatnih stopa, produženih garancija i servisnih intervala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna godina Kije u Srbiji

 

kia-stonic02.jpg

 

Prema zvaničnim podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije o broju novoregistrovanih putničkih vozila u 2021. godini u Srbiji, Kia vozila zauzela su peto mesto među ukupno 46 marki automobila koje su registrovane u našoj zemlji. Ovo je do sada ubedljivo najbolji prodajni rezultat i plasman Kije u poslednjih 22 godine od kada posluje u Srbiji. Sa 1.543 prodata nova putničkih vozila Kia se plasirala na peto mesto iza Škode (4.575 vozila), Fiata (2.665), Toyote (1.704) i Renoa (1.561). Sa tržišnim udelom od preko 6.4% Kia u Srbiji beleži rezultat koji je čak i iznad evropskog proseka (4.3%).

 

U odnosu na prošlu godinu ovo je porast prodaje od 91%, dok je celo automobilsko tržište Srbije poraslo za 15%. Ako isključimo uticaj Covid-19 krize na tržište prošle godine pa prodaju uporedimo sa 2019. godinom - uspeh Kije je još veći. U odnosu na 2019. godinu Kia je uvećala svoju prodaju više nego duplo, odnosno za čak 127%, dok je ukupna prodaja svih brendova na tržištu Srbije u 2021. u odnosu na 2019. godinu manja za oko 21%. Za uspeh Kije u prethodnoj godini najzaslužniji je model Sportage koji je osvojio titulu ubedljivo najprodavanijeg SUV modela u Srbiji! Sa 885 isporučenih vozila Sportage drži skoro 21% tržišnog udela u SUV-C segmentu, što znači da je svaki peti automobil iz ovog segmenta - Kia Sportage. Ovaj model je postao miljenik domaće publike zbog odlične kombinacije prednosti kao što su nagrađivani dizajn, vrhunska bezbednost, bogati paketi opreme, praktičnost upotrebe i ekonomičnost vožnje.

 

221204-kia akcija01.jpg

 

Kijin crossover Stonic zauzeo je treće mesto u B-SUV segmentu sa 343 prodata primerka što je gotovo tri puta više u odnosu na isti period prošle godine. Svojim dizajnom, izuzetno velikim izborom boja karoserije i personalizacijom, Stonic je prepoznat kao vrlo poželjan ''trendi'' automobil, koji nudi sjajan balans gradske upotrebljivosti i porodičnog komfora. Uprkos problematičnoj situaciji sa proizvodnjom vozila u prošloj godini, kompanija ''Kia Auto'' Beograd uspela je da odgovori na povećanu tražnju na srpskom tržištu tako što je na vreme obezbedila dovoljno veliki lager vozila za brzu isporuku te je ispunila očekivanja fizičkih i pravnih lica u pogledu rokova isporuke. Godinu za nama obeležio je i dolazak novi modela na tržište Srbije. Veliki SUV Kia Sorento imao je svoj debi krajem jula, dok je kraj godine obeležio dolazak revolucionarnog električnog vozila Kia EV6 koji pomera granice elektrifikovane mobilnosti. Ove godine se očekuje i proširenje servisnih kapaciteta u Beogradu izgradnjom najmodernijeg Kia servisnog centra u regionu, čime će se dodatno podići kvalitet pruženih usluga vlasnicima Kia vozila.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

U januaru prodaja novih automobila u Srbiji porasla za 15%

 

skoda g tec 01.jpg

 

U Srbiji je u januaru ove godine prodato 1.250 novih putničkih vozila, što je za oko 15% više u odnosu na isti mesec lane, kada je registrovano 1.098 automobila iz salona, saznaju Novosti.

Najviše su se prodavale Škoda i Kia. Nakon njih, kupci su se najradije opredeljivali za Fiat, Renault i Toyotu. Pretpostavka je da je među ovim kupljenim vozilima najveći deo jeftinijih B klase, čija se cena kreće od 14.000 do 20.000 evra. Premium brendovi imaju svoj stabilni deo učešća na tržištu i čak beleže i neko povećanje prodaje.

 

Ovo u razgovoru za Novosti kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Milan Belin. On ističe da je samo na osnovu rasta prodaje u prvom mesecu teško prognozirati kakav će trend biti tokom godine i objašnjava da tek od marta ima mogućnosti da se napravi takva procena. Kriza, izazvana nedostatkom mikročipova, koja je pogodila globalnu auto-industiriju prošlog marta i dovela do velikih teškoća u proizvodnji vozila, traje i dalje. Zbog tog problema sa delovima kupci čekaju mesecima na isporuku novog četvorotočkaša.

 

''Ponuda je znatno manja od tražnje, a saloni automobila i placevi, kako novih, tako i polovnih automobila, poluprazni su'', navodi Belin. ''Očekivanja su da će se problem sa čipovima polako rešavati u drugoj polovini godine i da će tada biti bolja situacija po pitanju mogućnosti fabrika da proizvedu veći broj vozila nego danas.'' Tržište automobila iz salona i korišćenih je identično i prati ih ista situacija sa divljanjem cena i potražnjom. ''Kada nema novih četvorotočkaša u EU, nema ni zamene voznog parka, zamene staro za novo, pa tako nema ni polovnih, to je isti krug'' - ističe Belin. ''U Srbiji se potrošači prema svojim mogućnosti i platnoj sposobnosti, logično, više opredeljuju za kupovinu korišćenih vozila. Kada se u našoj zemlji godišnje proda 25.000 do 30.000 novih automobila, istovremeno se registruje više od 150.000 polovnih. Od tih korišćenih, 80% je starosti preko 10 godina i taj trend se ne menja.''

 

Govoreći o hibridima i električnim automobilima, Belin je podsetio da je Vlada i ove godine, kao i prethodne, obezbedila subvencije za njihovu kupovinu, ali da je njihova cena izuzetno visoka za naše građane. ''Hibridna vozila su koliko-toliko prihvatljiva, ali čista elektrika i plag-in hibrid koji ima i bateriju na punjenje, još uvek su izuzetno skupi'', kaže Belin. ''I sa subvencijom od 5.000 evra, koja je velika pomoć, električni automobil je preskup za naše tržište, da bi se omasovilo njegovo korišćenje. Uz to postoji i nepoverenje ljudi u mogućnosti vožnje, zbog problema sa infrastrukturom punjača. Još uvek je velika nepoznanica za svakog kupca gde može da ga puni, kada, kako.''

 

Sajam automobila u maju

Sajam automobila u Beogradu, posle dve godine pauze, ove godine bi trebalo da se održi od 12. do 15. maja, pod nazivom ''Eko-BG kar šou''. ''To je već izvesno, i većina uvoznika je prijavila svoje učešće, a jedino što može da poremeti ovaj plan je neka neočekivana situaicija zbog pandemije'', kaže Milan Belin. Neće biti većih količina automobila, ali ideja je da se ove godine prikažu nove tehnologije, hibridna i električna vozila. To je za nas budućnost, a za čitavu Evropu uveliko sadašnjost i mi ne možemo da budemo van toga.

 

Polovnjaci skuplji za trećinu

''Procenjuje su da su polovna vozila poskupela oko 30% na tržištu Evrope u poslednjih godinu dana'', ističe Milan Belin, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova. ''Za nove automobile je teško dati generalnu procenu, jer se to razlikuje od proizvođača do proizvođača i od modela. Nova vozila svakako poskupljuju, jer sve što se dešava sa energentima i repromaterijalom, utiče i na auto-industriju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije u Srbiji lako biti ni kupac novih kola :)  Ili, prosto, biti samo radoznao za tu temu. 
Još pre par meseci sam primetio da je uvoznik pežoa za Srbiju "skinuo" ( uklonio) sve cenovnike sa sajta, a pre par dana je vratio „redizajnirani cenovnik“ za 2008 ( cene idu do 33-34 hiljade ). Nisam znao da li da se smejem ili plačem :) 

Za novi 308, 3008, 5008 ... cenovnika i dalje nema.


Sinoć pogledam oglase na “Polovni automobili” i vidim jedan 5008 HDI 130 AT u predzadnjem paketu opreme, sa par opcija ( panorama I par sitnica ) koji sa popustom od 8%, košta neverovatnih 44.010 evra … :) Predzadnji paket (pa nema ni ACC) i takva cena “sa popustom” :) 

 

df01.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19565087/peugeot-5008-15-hdi-gt?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

df02.jpg df03.jpg

https://www.polovniautomobili.com/user-files/classifieds/1956/19565087/Peugeot_5008_GT.pdf


Odem na (meni omiljeni) sajt Pežoa za Sloveniju, da vidim slovenačku cenu, kliknem na PDF cenovnik i … pojavi mi se cenovnik za Bosnu i Hercegovinu ( koji file ima i slovenački naziv i slovenačku ekstenziju, a sve cene u KM i tekst "na našem jeziku" ). Neverovatno …. :) 
https://media.peugeot.si/file/00/7/cenik-5008-30.10.2020.741007.pdf 

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen-ove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupci u Srbiji na isporuku novih automobila čekaju 6-12 meseci

 

217260-skoda fabia 01.jpg

 

Pandemija i rat u Ukrajini usporili su proizvodnju i isporuku automobila, pa kupci u Srbiji čekaju od šest meseci do godinu dana, a cene su više i do 30% i novim i starim vozilima, izjavili su predstavnici auto-kuća.

 

''Proizvodnju automobila prvo je usporila pandemija, a zatim i rat u Ukrajini zbog nedostatka mikročipova, pa se na isporuku čeka od šest meseci do godinu dana'', rekao je predsednik Asocijacije uvoznika motornih vozila Milan Belin. On je rekao da su najveći proizvođači mikročipova fabrike u SAD, Kini i Tajvanu, koje su se zbog veće potražnje mikročipova za kompjutere, od kada je omasovljen rad od kuće zbog pandemije, preorijentisali na tržište računara. Dodatni problem za smanjenu isporuku mikročipova je, prema njegovim rečima i to što je izgorela jedna fabrika u Japanu koja ih je proizvodila, a zatim se nadovezao i na problem rata u Ukrajini, gde je takođe bilo proizvođača tih auto-komponenti, kao i na sankcije prema Rusiji koje su stopirale uvoz iz te zemlje, pa su evropski proizvođači automobila ostali bez delova. Belin je rekao da je proizvodnja automobila 40% manja nego što je potražnja i da cene svaki mesec malo po malo porastu. Dodao je da je nedovoljna i ponuda polovnih automobila i da oni čak i više poskupljuju od novih.

 

''Ponuda polovnih automobila je smanjena, jer dok neko ne dobije novi automobil ne može da proda polovni, a oni su više poskupeli nego novi, čak za 20%-30%'', rekao je Belin. Predstavnik Auto-Čačka Slobo Spasojević ocenio je da je situacija na tržištu novih automobila ''kompleksna''. On je rekao da ta auto-kuća koja prodaje Škodina vozila na isporuku čeka od tri do sedam-osam meseci i da ima puno narudžbina. ''U poslednje dve godine, od kada vlada pandemija, godišnja prodaja je oko 5.200 automobila, a sada je na čekanju za isporuku 70%-80% te prodaje, znači oko 4.000'', rekao je Spasojević. Vozila su, prema njegovim rečima poskupela, stari modeli za oko 15%, a oni koji su inovirani i do 30%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih vozila u Srbiji u prvom tromesečju godine stabilna

 

auto expo 36.jpg

 

Tržište odoleva uprkos ogromnim poteškoćama

Novi automobili su sve skuplji, na veliki broj modela se čeka po više meseci pa i pola godine, cene goriva lete u nebo, ali prodaja na tržištu Srbije, uprkos nekim predviđanjima, nije opala, čak je nešto i veća u odnosu na prošlu godinu.

 

''Prema tek dobijenim podacima o novoregistrovanim vozilima u Srbiji, što je i najtačniji pokazatelj kretanja na tržištu prodaja u prvom tromesečju ove godine u odnosu na isti period prošle godine skoro je ista'', kaže Milan Belin, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. ''Naime, u Srbiji je u prva tri meseca 2022 godine registrovano 6.300 vozila, a u istom periodu 2021. je regostrovano 6.235 vozila. Tržište je, ocenjujemo, stabilno uprkos evidentnim teškoćama oko nabavke vozila.''

 

Belin međutim primećuje i da je zbog dužih čekanja na isporuku vozila teško precizno odrediti i kada su u stvari vozila prodata. ''Isporuka je otežana, čeka se na neke modele dosta duže nego ranije iako svi uvoznici čine ogromne napore da omoguće što povoljnije rokove svojim kupcima. S obzirom da se tržište vodi po registracijama novih vozila, pitanje je kada su ta vozila ugovorena tj. koliko dugo su kupci čekali na isporuku. Pretpostavka je da je najveći deo ugovoren i naručen u proizvodnji nekoliko meseci ranije.''

 

Pored nestašice elektro-komponenti, čipova najviše, sada je iskrsao i novi problem za proizvođače pa se čini da će se i u narednom periodu duže čekati na isporuku vozila. ''Situacija sa ratom u Ukrajini je dodatno pogoršala već uveliko problematičnu proizvodnju novh vozila. U Ukrajini postoji nekoliko fabrika komponenata za auto industriju i nekoliko velikih evropskih proizvođača vozila je oslonjena na te fabrike. Kako je ta poizvodnja onemogućena, neki proizvođači vozila su bili primorani da čak privremeno obustave proizvodnju vozila, do pronalaženja novih dobavljača'', objašnjava Milan Belin, prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. ''I dalje je velika  nestašica elektro komponenti, što sve zajedno utiče na proizvodne kapacitete fabrika, a samim tim i na mogućnost isporuke vozila. Videćemo u sledećim mesecima kojim pravcem će se tržište razvijati.''

 

Naše tržište, koje je u ovoj godini stabilno po broju prodatih vozila, nije ništa promenjeno ni kada je ukus kupaca u pitanju. ''Najprodavaniji brendovi u prva tri meseca u Srbiji su, kada su putnička vozila u pitanju, i dalje Škoda, Fiat, Hyundai, Toyota, Dacia. Nema većih promena ni kada su laka komercijalna vozila u pitanju jer prvih pet mesta po prodaji zauzimaju Fiat, Citroen, Ford, Volkswagen i Toyota'', kaže Belin.

 

Posle dvogodišnje pauze u Beogradu će ponovo biti organizovan Sajam automobila, ali u nešto drugačijem formatu. ''Sajam automobila koji organizujemo od 12. do 15. maja ove godine će imati za temu električna, hibridna i vozila na tečni naftni gas (TNG). Predstavićemo i sve nove tehnologije koje su prisutne na evropskom tržištu. Opredelili smo se za ovakav koncept sajma, jer nažalost, uvoznici nisu u mogućnosti da dobiju dovoljne količine vozila za isporuku odmah, kao i da ponude dodatne komercijalne akcije i uslove, kao što je bio slučaj sa dosadašnjim sajmovima automobila.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva je potražnja za novim automobilima u Srbiji?

 

polovni auti 03.jpg

 

Sajt Polovni automobili organizuje jedinstvenu online manifestaciju pod nazivom Dani novih vozila, koja ima za cilj da svim potencijalnim kupcima predstavi objedinjenu aktuelnu ponudu novih automobila, motocikala i kombija na jednom mestu. Dani novih vozila održavaju se od 10. maja do 10. juna na sajtu Polovni automobili. Ukoliko planirate ili razmišljate o kupovini novog automobila, ne propustite priliku da u narednih mesec dana na dobro poznatom mestu pogledate aktuelnu ponudu. U okviru Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je i istraživanje o kupovini novih vozila. Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom. U nastavku teksta biće više reči o rezultatima.

 

Kakva je prodaja novih automobila i šta se kupuje?

Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa ''CUBE Team''-om, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne godine, kada je ovaj podatak iznosio 4.997.

 

Prodaja novih vozila 02.jpg

 

Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11%. Navedeni podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije. Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja. Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega 2% manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije. Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince - čak 60% prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19.82%, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15.06%). Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiat i Dacia.

 

Zbog čega se kupci odlučuju za kupovinu novog automobila?

Više od 75% ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30% anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih 5 godina (36%), zatim u narednih godinu dana (27.1%) i naredna 3 meseca (14.5%).

 

Kada_planirate_kupovinu_novog_automobila 01.jpg

 

Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo. Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40% ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima. Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39.2%), fabričke garanciju (32.9%), sigurnijeg izbora i kupovine (27.9%), lakše kasnije prodaje (21.8%), veće bezbednosti (21.8%). Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70% kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2%) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35%).

 

Koliko novca su kupci spremni da izdvoje za kupovinu novog automobila?

Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila - do 13.000 evra (26.5%). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 evra (21.7%), i cenovni rang od 15.000 do 20.000 evra (19.8%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila - do 13.000 evra (26.5%). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 evra (21.7%), i cenovni rang od 15.000 do 20.000 evra (19.8%)."

 

Udjite u salon Dačije koji drži AK Kompresor na Dorćolu i videćete da nova Dačija Sandero ne može da se uklopi u cenovni rang do 13 hiljada, kao ni u onaj izmedju 13 i 15 hiljada.

Na cenovniku za Sandero pored izloženog Sandera za bazni ( i jedni nivo opreme) piše 15.190 za Tce 90 (bez eventualnih opcionala, npr, parking senzora i sl. )

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uticaj geopolitičkih dešavanja u svetu na tržište automobila u Srbiji

 

krovovi polovnjaka.jpg

 

Prema analizi sajta Polovni automobili, u prva četiri meseca tekuće godine cene polovnjaka veće su za 23% u odnosu na isti period prethodne godine. S obzirom na aktuelna dešavanja u svetu prodavci i kupci automobila očekuju i dalji rast. Pandemija je već znatno promenila tržište automobila, a njen uticaj je i dalje prisutan i ogleda se u manjoj ponudi novih, a samim tim i polovnih vozila. To se dalje odražava i na veće cene. Ovakva situacija na tržištu, na kom je već prisutan poremećaj balansa ponude i potražnje, dodatno se komplikuje aktuelnim dešavanjima u Ukrajini, koja kao posledicu imaju inteziviranje već narušene ravnoteže.

 

Naime, Rusija i Ukrajina su izuzetno važne za auto-industriju, po pitanju nabavke sirovina neophodnih za proizvodnju automobila, kao i isporuke komponenti fabrikama u drugim zemljama. Samim tim, već je došlo do poremećaja proizvodnje novih vozila, nabavke delova i komponenti, transporta, a takav trend ima velike izglede da se nastavi. Dešavanja na tržištu novih automobila usko su povezana sa dešavanjima na tržištu polovnih, gde su efekti aktuelne situacije takođe prisutni. Sa ciljem da utvrdi kakvi su efekti geopolitičkih dešavanja u svetu na tržište automobila u Srbiji, sajt Polovni automobili sproveo je anketu kojom je obuhvaćeno 8.436 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca i 186 trgovaca automobilima. Pored toga, realizovana je i detaljna analiza stanja na tržištu u prva četiri meseca tekuće godine, koja sadrži analizu prodaje polovnih automobila, kao i analizu kretanja prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu.

 

Uticaj sukoba u Ukrajini na poslovanje prodavaca automobila

Gotovo 60% prodavaca automobila smatra da će sukobi u Ukrajini imati efekat na njihovo poslovanje duže od godinu dana. Ovakva očekivanja svedoče o značaju koji aktuelna globalna dešavanja imaju na automobilsku industriju širom sveta, pa i u našoj zemlji. 

 

ipa01.jpg

 

Do pada ponude polovnih automobila došlo je još usled pandemije, a aktuelna dešavanja u Ukrajini mogu samo dodatno da prodube ovakvu situaciju na tržištu. Ona su uzrokovala otežanu nabavku delova i komponenti neophodnih za proizvodnju novih vozila, njihovu manju proizvodnja, a sve to se oslikava i na tržište polovnih automobila, gde je takođe prisutna manja ponuda. Tako, čak 74% prodavaca automobila očekuje pad ponude polovnih automobila usled otežane proizvodnje novih.

 

ipa02.jpg

 

Sa druge strane, zanimljivo je da više od 40% anketiranih kupaca (44.1%) ne očekuje da će aktuelna dešavanja u Ukrajini uticati na ponudu automobila, trećina njih (33.1%) očekuje pad ponude, a 22% rast.

 

ipa03.jpg

 

Kada su u pitanju prodajni rezultati, čak 74% anketiranih trgovaca očekuje pad prodaje, 18% njih ne misli da će aktuelna situacija imati efekte na prodaju, dok svega 7.5% očekuje rast prodaje usled dešavanja u Ukrajini.

 

ipa04.jpg

 

Navedene prognoze povezane su sa percepcijom prodavaca da smanjena potražnja za automobilima izazvana aktuelnim dešavanjima predstavlja najveći izazova za njihovo poslovanje. Čak 37% prodavaca izdvaja upravo smanjenu potražnju kao glavni izazov sa kojim se njihovo poslovanje susreće. Pored toga, kao najveći izazov značajan broj prodavaca navodi i rast cena polovnih automobila (22.6%), kao i pad ponude (18.3%).

 

ipa05.jpg

 

Da li kupci odustaju od kupovine automobila?

Većina trgovaca navodi da očekuje promene u ponašanju kupaca automobila u narednom periodu. Tako, više od polovine anketiranih prodavaca (51%) smatra da će kupci odložiti kupovinu automobila, dok gotovo 27% njih navodi da veruje da će kupci odustati od kupovine usled geopolitičkih dešavanja u svetu.

 

ipa06.jpg

 

U okviru sprovedene ankete sajt Polovni automobili pitao je i kupce da li su aktuelna dešavanja u Ukrajini i svetu uticala na njihovu odluku u kupovini, a njihovi odgovori se donekle razlikuju od navedenih očekivanja prodavaca. Naime, najveći procenat anketiranih kupaca (44.7%) iznosi da sukobi u Ukrajini i trenutna situacija u svetu nisu uticali na njihovu odluku o kupovini i da su bez obzira na to u potrazi za automobilom. Sa druge strane, 19% njih je odložilo kupovinu, ali navodi da će ipak kupiti automobil ako se pojavi dobra prilika, dok je 16% njih kupovinu odložilo sve dok se situacija ne stabilizuje. Manji, ali značajan procenat anketiranih kupaca (10.9%) je naveo da odustaje od kupovine, a 9% njih je iznelo da će se čak brže odlučiti za kupovinu automobila usled uverenja da će u narednom periodu doći do rasta cena.

 

ipa07.jpg

 

Kada je reč o budžetu namenjenom za kupovinu automobila, više od polovine kupaca obuhvaćenih anketom (54.8%) navodi da nisu menjali njegov iznos. Čak 31.9% kupaca je smanjilo budžet uprkos rastu cena, a svega 13% je povećalo iznos koji su spremni da izdvoje za kupovinu novog četvorotočkaša.

 

ipa08.jpg

 

Značajan rast cena polovnjaka, a kakva su očekivanja za naredni period?

Kupci i prodavci automobila dele mišljenje kada je reč o kretanju cena u narednom periodu. Gotovo 70% prodavaca i oko 60% kupaca očekuje rast cena automobila, dok suprotno tome 17% prodavaca i 22% kupaca očekuje pad.

 

Prodavci:

ipa09.jpg

 

Kupci:

ipa10.jpg

 

Sajt Polovni automobili realizovao je analizu prosečnih cena automobila koji su ovim putem oglašeni, a na osnovu nje možemo govoriti o kretanju cena na tržištu u prvom tercijalu ove godine u odnosu na prethodnu i 2020. godinu. Prema podacima navedene analize, prosečna cena automobila oglašenih na Sajtu u periodu od januara do aprila tekuće godine veća je 23% od prosečne cene u istom periodu 2021. i čak 38% u odnosu na isti perid 2020. godine.

 

ipa11.jpg

 

Manja prodaja polovnih automobila

Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa ''CUBE Team''-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza u periodu od januara do aprila tekuće godine manja je za 17% u odnosu na prodaju ostvarenu u istom periodu prethodne godine. Veoma je moguće da je do slabijih prodajnih rezultata došlo usled neizvesne situacije izazvane sukobima u Ukrajini, a upravo su neizvesnost kupci naveli kao glavni razlog odlaganja kupovine (u okviru prethodne ankete sajta Polovni automobili sprovedene krajem 2021. godine). S toga, nije pogrešno očekivati da će drugi deo godine doneti nešto bolje rezultate. Poređenja radi, prodaja polovnih automobila u prvom tercijalu tekuće godine nadmašila je prodaju iz 2020. godine za čak 34%, što je donekle i očekivano s obzirom da je tada bilo na snazi vanredno stanje. Zbog toga su ovogodišnji rezultati upoređeni i sa prva četiri meseca 2019. godine, kada je prodaja polovnjaka bila svega 6% veća nego tekuće godine.

 

ipa12.jpg

 

I u prva četiri meseca tekuće godine najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom, čak 65%, dok je 31% njih izabralo benzin. Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.

 

ipa13.jpg

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupa Renault sklopila ugovor sa Emil Frey Grupom o distribuciji svojih brendova u Srbiji

 

212194-renault logo.jpg

 

Kao deo ''Renaulution'' plana, Grupa Renault revidira šemu distribucije. U tom smislu, postignut je dogovor između Grupe Renault i Grupe Emil Frey za preuzimanje poslova distribucije Grupe Renault u Srbiji. Ovom transakcijom, Grupa Renault ima za cilj dalje jačanje pozicije na lokalnom nivou zahvaljujući efikasnom modelu poslovanja koji podržava i komercijalne ambicije i zahteve u pogledu zadovoljstva kupaca.

 

Grupa Renault je odabrala Grupu Emil Frey zbog visoke stručnosti u oblasti distribucije automobila. Oni će iskoristiti veštine lokalnog tima i snažno partnerstvo sa mrežom prodavaca.

''Što se tiče obima i partnerstva sa automobilskim brendovima, Emil Frey je jedna od vodećih grupa uvoznika u Evropi. Sa već uspostavljenim poslovanjem sa Grupom Renault u maloprodaji, Grupa Emil Frey je takođe izabrana zbog velikog znanja koje poseduje kao uvoznik. Zahvaljujući ovom ugovoru, uveren sam da će Grupa Renault ostvariti ''Renaulution'' ambiciju u Srbiji'', rekao je Philippe Buros, Viši potpredsednik za prodaju, marketing i usluge Grupe Renault.

''Grupa Emil Frey je ponosna što postaje partner Renault i Dacia u distribuciji postojećeg asortimana proizvoda (uključujući bogatu liniju visoko tehnoloških električnih vozila) Grupe Renault u Srbiji. Nastavićemo uspešan put organizacije distribucije Renault i dodati našu dugogodišnju stručnost na srpskom tržištu. Radujemo se daljem razvoju poslovanja zajedno sa lokalnom distributivnom mrežom'', rekao je Gerhard Schuermann, glavni izvršni direktor Grupe Emil Frey

 

PR saopštenje

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sta kazu, znaju li se vec MSRP i taj rad :D ?

 

@Woodoo

Dodaj i mene na spisak duznika. Moram da budem u toku sa ovim aktuelnim tokovima na forumu. Ne pitam sta kosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su pandemija i rat u Ukrajini uticali na cene novih i polovnih automobila u Srbiji?

 

176039-skoda f.jpg

 

Na tržištu automobila više ništa nije isto. Posle ozbiljnog zastoja na početku pandemije, promet je počeo polako da se vraća ali su cene novih i polovnih vozila znatno više, bez nade da će se vratiti na staro. O dubini poremećaja na tom tržištu svedoči i podatak da su kupci spremni da uplate avans za vozilo koje će biti isporučeno za oko mesec dana, a da im prodavac još nije saopštio konačnu cenu izabranog modela.

 

Aleksandra Graovac, generalna sekretarka Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, kaže za Danas da su cene krenule naviše i pre epidemije koronavirusa, a da za to postoji više uzroka. ''Automobili su postajali skuplji jer su podizani standardi koji se nameću proizvođačima, a to nisu samo ekološki koji su malo više u fokusu, već i bezbednosni. Zbog toga je počela da se 'podiže lestvica', viša je granica opreme koja obezbeđuje sigurnost putnika i zaštitu od povreda u slučaju nezgoda. Nova vozila imaju sve bogatiju osnovnu opremu koja obezbeđuje različite nivoe aktivne i pasivne sigurnosti, od elektronskih, senzorskih sistema do mehaničke zaštite. To sve poskupljuje vozila a proizvođači moraju da ih ugrađuju jer te standarde propisuju evropske preporuke i direktive'', kaže Graovac.

Drugi deo priče diktira stanje u ekonomskom ambijentu, način na koji se odvija biznis a tu, osim nestašica delova koji se proizvode u fabrikama širom sveta, utiče i zakon ponude i potražnje, objašnjava ona. ''Kada je potražnja veća od ponude nema potrebe da se daju neki popusti, kada je konkurencija veća, cene se spuštaju. Mi sada imamo situaciju da se prvo zbog korone a i zbog nedostatka čipova usporila proizvodnja, zatim veliki broj evropskih proizvođača ima problema zbog rata u Ukrajini gde se proizvodi dosta delova a na sve to nadovezuju se znatno uvećani troškovi transporta'', kaže ona i dodaje da evropski sajtovi koji se bave analitikom ovog tržišta, tvrde da su cene novih automobila za poslednje dve, dve ipo godine, skočile između 20% i 25%.

 

U Centru za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, ukazuju da se vrednost novih vozila poslednjih meseci jako brzo menja zbog sveukupne globalne situacije. Zbog toga je teško napraviti presek kao što je teško sagledati kretanja poslednjih godina kroz poređenje cena, jer u tom periodu može doći do značajnijih promena i u vrednosti i u specifikaciji opreme posmatranih modela, koje prodavac može da sprovede bez prethodne najave. U Centru ukazuju da iako izrađuju katalog cena polovnih vozila, globalna politička situacija poremetila je i to svetsko tržište, na njemu je takođe došlo do velikih kolebanja. ''Administrativna vrednost polovnih vozila se za potrebe osiguranja, carine, za rad sudova i tako dalje računa prema koeficijentima koji se nalaze u tabelama. Ovo su empirijske vrednosti i predstavljaju rezultat istraživanja pada vrednosti vozila u zavisnosti od starosti i pogonskog goriva. U normalnim uslovima ove vrednosti su bliske tržišnim, ali sada, zbog poremećene ponude i potražnje kako novih tako i polovnih vozila, dolazi do raskoraka tih vrednosti'', kažu u Centru.

 

Prema rečima Dragana Romčevića sa sajta ''Polovni automobili'', to tržište kod nas je pod kompleksnim uticajem ponude i cena novih automobila kao i potražnje koja zavisi od raznih faktora. ''Među te faktore spada i cena goriva, koja je značajno skočila poslednjih meseci i prilično je nestabilna i u inostanstvu i kod nas. Kada su u pitanju konkretni podaci, cene vozila oglašenih na sajtu 'Polovni automobili' u periodu od januara do maja tekuće godine porasle za 23% u odnosu na isti period prethodne godine'', ističe Romčević. Dodaje da na ponudu utiče mnogo faktora ali ukazuje da se poskupljenje novih vozila prenosi i na polovna. Što je manja prodaja novih automobila, koja je izazvana, između ostalog, i problemima u proizvodnji, biće i manje ponuda polovnjaka. ''Optimisti smatraju da cene polovnih vozila neće nastaviti da rastu. Međutim, gotovo je sigurno da neće početi da padaju, pošto sirovine i dalje poskupljuju, kao i delovi i komponente. Generalno, vlasnik očuvanog polovnog automobila može da ga proda samo za višu cenu nego ranije, mada se to mnogim kupcima neće svideti. Ali oni koji budu spremni da spuste cenu moći će brzo da nađu odgovarajuće mušterije'', kaže Romčević i zaključuje da ukoliko se postojeće stanje nastavi, logično je očekivati da će rasti cena i novih i polovnih automobila, pošto su one direktno vezane, kao i da će održavanje i popravke biti skuplje.

 

Skuplje i do 4.000 evra

Prema podacima Centra za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, kataloška cena Škode Fabije 1.0 TSI Style (999 ccm, 70 kW) 2019. godine iznosila je sa PDV-om 1.491.053 dinara (oko 12.700 evra), dok je cena novog vozila danas je 1.985.065 dinara (oko 16.900 evra). Peugeot 308, 1.2 Active PureTech (1199ccm, 96kW), pre tri godine koštao je 2.237.893 dinara (19.050 evra) a danas je 2.391.390 dinara (20.350 evra). Audi A3 Sportback 2.0 TDI, osnovni model (1968ccm, 110kW), 2019. je koštao sa porezom 3.323.839 dinara (28.300 evra) dok je cena istog modela sada 3.691.847 dinara (31.420 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

''Kada je potražnja veća od ponude nema potrebe da se daju neki popusti, kada je konkurencija veća, cene se spuštaju. Mi sada imamo situaciju da se prvo zbog korone a i zbog nedostatka čipova usporila proizvodnja, zatim veliki broj evropskih proizvođača ima problema zbog rata u Ukrajini gde se proizvodi dosta delova a na sve to nadovezuju se znatno uvećani troškovi transporta'',

 

eto, sad su nam nabili kako ceo svet zavisi od Ukrajine a kad odeš u salon, uplatiš avans za auto, istog momenta se da nalog proizvodnji da naprave isti takav i onda nekako ima delova. Meni  je cela ova priča oko Ukrajine i ostalog mešetarenje koje su iskoristili da bi nadoknadili troškove nastale koronom a sad i elektrifikacije auta , a u isto vreme, profiti auto kompanija nikad veći.

Nameću nam jednostavno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište automobila posustaje, nova poskupljenja izvesna od jeseni?

 

bg sajam 01.jpg

 

Auto-industrija se u poslednje dve do tri godine bori da održi nivo proizvodnje vozila koji ne bi doveo do velikih oscilacija na tržištu, u smislu ponude, ali i cena. Ipak, pandemija korona virusa, a potom i rat u Ukrajini, doveli su do još veće zabrinutosti ljudi iz ovog sektora, jer prodaja automobila je u padu i taj trend se nastavlja.

 

''Potražnja za vozilima postoji, ali statistika prodaje u Srbiji govori da je broj isporučenih vozila u padu u odnosu na prošlu godinu, i to blizu 10%. Statistika za evropsko tržište je još dramatičnija - prodaja u Evropi je u padu 20% i više'', kaže za Biznis.rs generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Graovac. Ovi podaci ne treba da čude jer se logično nameće i poskupljenje automobila usled rastuće inflacije, koja je iz meseca u mesec sve veća. ''Cene vozila su porasle od 15% do 25% u zavisnosti od brenda. To nije tako jednostavan parametar jer zavisi od više faktora, kao što su pooštrenje sigurnosnih standarda i sve veći paketi osnovne aktivne i pasivne sigurnosti, nove tehnologije za povezanost i multimediju, pa na kraju i veća potražnja u odnosu na ponudu. Sve su to faktori koji su u poslednje dve do tri godine doveli do rasta cena kako novih, tako posledično i polovnih automobila'', objašnjava Graovac.

 

Još uvek je otežana i isporuka vozila, pa se na već rezervisan i plaćen automobil čeka od šest meseci do godinu i više dana. Naša sagovornica kaže da određeni proizvođači na koje su manje uticali spoljni faktori, kao što je nestašica čipova i rat u Rusiji i Ukrajini, uspevaju da isporuče vozila u okviru šest meseci, dok ima situacija da se nova vozila čekaju godinu dana, a možda i više. Što se tiče jeseni i prognoza šta će se dešavati na ovom tržištu, one nisu optimistične iz razumljivih razloga. Ugroženosti tržišta klasičnih vozila doprinosi i pritisak ka elektrifikaciji, kaže Graovac.

 

''Tržište automobila je ugroženo trenutnom globalnom situacijom iz više razloga. Veliki pritisak ka elektrifikaciji, a sa druge strane nestašica energenata i delova za prvu ugradnju, doveli su do već veoma napete situacije za proizvođače automobila. Dalje poskupljenje zbog troškova transporta i špedicije, kao i novih standarda proizvodnje je izvesno, ali nije zahvalno tvrditi da ukoliko dođe do smanjenja pritiska u bilo kom od globalnih faktora neće doći do stabilizacije tržišta'', objašnjava naša sagovornica i dodaje da je naše tržište i dalje najveći konzument polovnih automobila iz Evrope, gde se osim rasta cena ne vidi pad uvoza i registracija. Interesovanje za kupovinu e-vozila ne treba da čudi, jer se očekuje potpuna zabrana dizel i benzin vozila u Evropskoj uniji do 2035. godine. U svetu se takođe intenzivno radi na uvođenju električnih vozila u saobraćaj, pre svega zbog zaštite životne sredine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NALED analiza - Budućnost električnih i hibridnih vozila u Srbiji

 

naled elektricni automobili.jpg

 

Budućnost električnih i hibridnih vozila u svetu deluje veoma svetla sudeći prema međunarodnom projekcijama. Možda i toliko svetla da bi mogla da podseti na ekspanziju koju su krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih doživeli računari i mobilni telefoni (ili deceniju ranije televizori i video rekorderi) nakon što su postali pristupačni širokim masama. Prema predviđanjima nemačke kompanije Statista, godišnja prodaja e-vozila biće više nego udvostručena u narednih pet godina, sa 7.1 miliona u 2022. na 16.2 miliona u 2027. Zvuči gotovo neverovatno i procena kompanije Morgan Stenli da će proizvođači automobila već od 2028. početi da gube novac na proizvodnji četvorotočkaša opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a za sve koji su se zapitali kada će na ulicama biti više električnih i hibridnih automobila nego benzinskih i dizel i tu je odgovor manje-više poznat - 2048. Godinu pre toga dostići će još jedan impozantan rezultat. Na putevima će ih biti - 1.000.000.000. I koje god predviđanje da se pogleda, industrija električnih i hibridnih vozila i njihovo prisustvo u našem okruženju rašće gotovo eksponencijalno kao i mnogi drugi sektori intenzivno oslonjeni na tehnologije i inovacije.

 

Jedino otvoreno pitanje sada je gde smo tu mi odnosno tržište Srbije?

Ako se ima u vidu da je u 2021. kod nas bilo registrovano oko dva miliona vozila od čega tek 1.500 električnih i hibridnih, jasno je da nam treba brza reakcija. ''Tri su ključna preduslova da brže prelazimo na čistiji prevoz.

Prvi je da učinimo električna i hibridna vozila dostupnijim i privlačnijim. I to ne mora da znači samo direktno subvencionisanje cene novcem poreskih obveznika. Postoje različita rešenja u svetu, počev od poreskog oslobođenja pa do drugih nefinansijskih podsticaja kao što je besplatan parking i izuzeće od plaćanja putarina ili niža cena za ove usluge, mogućnost vožnje kroz žute trake, besplatno punjenje na javnim punjačima'', kaže direktor za konkurentnost i investicije u NALED-u Dušan Vasiljević.

 

Primera radi, u Irskoj je za 50% umanjena putarina za električna, a 25% na hibridna vozila. Primeri besplatnog ili povlašćenog parkinga mogu se naći u Londonu, Berlinu i drugim gradovima. U Velikoj Britaniji postoji i subvencionisanje nabavke punjača za električna vozila u novim zgradama, gde subvencija podrazumeva pokrivanje 75% troškova nabavke i instalacije punjača, a do maksimalno 400 evra. ''Drugi i treći preduslov direktno su povezani sa infrastrukturom odnosno dostupnošću punjača za ova vozila. Pre svega, potrebno je pojednostaviti administrativnu proceduru za postavljanje punjača, a potom i urediti uslove naplate punjenja vozila električnom energijom. Konkretna rešenja za ove izazove NALED je dao u prvoj Sivoj knjizi inovacija koja je pripremljena u okviru StarTech programa za podršku inovacijama i digitalnoj transformaciji privrede Srbije, a koji je podržala kompanija Philip Morris International'', ističe Vasiljević.

 

Srbija je u prethodnih nekoliko godina napravila prve korake u pogledu rešavanja tri ključna izazova. Odlučila se za direktno subvencije za nabavku vozila i na prvom godišnjem konkursu 2020. podržala kupovinu 242 električna i hibridna vozila, a prošle godine još 504. Interesovanje građana za ovu vrstu vozila postoji što je potvrdilo i nedavno NALED-ovo istraživanje u kojem je 86% građana reklo da bi se odlučilo za kupovinu. Sa druge strane, problem ostaje cena zbog čega su različiti vidovi podsticaja itekako potrebni. Standardni automobil košta u proseku oko 10.000 evra, hibridni dva puta više, a električni oko 30.000 dok je većina građana spremna da izdvoji najviše 3.000 evra iznad cene konvencionalnih i očekuju da država pokrije polovinu ukupnog troška.

 

Kada je reč o pratećoj infrastrukturi, učinak države je slabiji.

Očekuje se da će do kraja ove godine na autoputevima biti ukupno 18 javnih punjača što ne samo da je malo već i ne prati očekivanja građana koji su, prema stavovima iznetim u istraživanju, najviše zainteresovani da električna i hibridna vozila pune kod kuće, na benzinskim stanicama, javnim mestima ili poslu, a ponajmanje na autoputu. Taj raskorak donekle kompenzuju društveno odgovorne kompanije koje postavljaju punjače ispred svojih objekata poput filijala banaka i tržnih centara.

 

''Na sve veću popularnost električnih i hibridnih vozila utiče i visoka svest građana o njihovim prednostima. Kao i u svetu, i građani Srbije kao glavnu prednost vide smanjenje emisije štetnih gasova. Pozitivno ocenjuju i niži nivo buke koju proizvode u odnosu na benzince i dizelaše, kao i dugoročno niže troškove održavanja zbog značajno manjeg broja pokretnih delova koji se u njih ugrađuju. Prednosti električnih i hibridnih vozila su očigledne i upravo zato bi uvođenje različitih vrsta nefinansijskih podsticaja i pojednostavljenje procedura za postavljanje punjača bili prvi dobri koraci da otvorimo vrata građanima i privredi za brži prelazak na e-vozila, a da ne moramo da čekamo da država bude pokretač velike promene. Rešenja su ponuđena i smatramo da bi nova Vlada Srbije i resorno ministarstvo trebalo ovom pitanju da daju zapaženo mesto'', zaključuje Vasiljević.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupa Emil Frey preuzela distribuciju vozila marke Renault i Dacia u Srbiji

 

emil g.jpg

 

Kao deo ''Renaulution'' plana, Grupa Renault revidira šemu distribucije. U tom smislu, postignut je dogovor između Grupe Renault i Grupe Emil Frey za preuzimanje poslova distribucije Grupe Renault u Srbiji. Ovom transakcijom, Grupa Renault ima za cilj dalje jačanje pozicije na lokalnom nivou zahvaljujući efikasnom modelu poslovanja koji podržava i komercijalne ambicije i zahteve u pogledu zadovoljstva kupaca.

 

Grupa Renault je odabrala Grupu Emil Frey zbog visoke stručnosti u oblasti distribucije automobila. Oni će iskoristiti veštine lokalnog tima i snažno partnerstvo sa prodajnom mrežom. Za kupce vozila i klijente servisa, promena vlasnika ne predstavlja nikakvu promenu jer će sve aktivnosti na srpskom tržištu nastaviti da se sprovode preko već dobro uhodane prodajno-servisne mreže. Kompanija Renault-Nissan Srbija, d.o.o. u novoj organizaciji menja ime i postaje Keos d.o.o. Beograd. Novo društvo nastavlja da radi na istoj adresi kao i do sada, a zbog promene naziva kompanije menjaju se samo Email adrese zaposlenih. Operativno vođenje kompanije Keos d.o.o. preuzima izvršni direktor Milan Belin. Funkciju direktora prodaje i marketinga u Srbiji obavlja Vladimir Jeremić, a direktor postprodaje je Nenad Pumpalović.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...