Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

On 2/13/2021 at 8:42 PM, moron said:

Udjem danas do salona Pežoa i čuh lepu mudrost. Ima istine  :) Naime, neki deka i baka gledaju 2008, prodavac ih ubedjuje na taj salonski, od 100 ks, drugi nivo, a deda lagano govori prodavcu "Ne 100, ne 130, samo 155 ks, najviši paket, imate-nemate, dolazi-ne dolazi?" Prodavac se ne da, nastavlja i kaže da i ovaj od 100 ks ide odlično, da je dovoljno brz... Deda će (otprilike): "Vozim trenutno focus RS ... Promenio sam 47 automobila, prešao preko milion kilometara ... Ako želite, jak automobil može da se vozi i kao onaj sa slabim motorom, ali, obrnuto nije moguće ... Da ne gubim vreme, da li i kada dolazi onaj od 155 ks, jer ima salonskih Puma sa 155 ks, sa baš dobrom cenom? "

I ode prodavac do računara, ja izadjoh i nedaleko od salona zaista Focus, na oko deluje da je RS.

Zajeban deda :) 

taj jos verovatno i 'ebe i sa strane

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia najprodavaniji novi automobil u Srbiji

 

skoda octavia 2021 01.jpg

 

Godina iza nas bila je veoma teška za uvoznike i prodavce novih automobila. Posle nekoliko dobrih godina u kojima se u Srbiji beležio rast prodaje novih automobila, u 2020. zabeležen je značajan pad, na šta je najviše uticalo izbijanje pandemije korona virusa. U 2020. prodato je čak 21% manje novih automobila nego 2019. godine, piše sajt Polovni automobili.  

 

Da ni ova 2021. neće biti laka, pokazuje i podatak o prodaji novih automobila iz januara, kad ih je prodato 1.099 što je za 19% manje nego u istom mesecu prošle godine. Uz sve to, zbog epidemije ni ove godine neće biti održan tradicionalni sajam automobila, koji već godinama nije samo mesto gde ljubitelji automobila mogu da vide brojne novitete iz auto-industrije, već je i za mnoge prilika da do novog automobila dođu jeftinije i uz brojne pogodnosti. Upravo zahvaljujući ovom događaju, mart i april su bili meseci u kojima su se već tradicionalno beležili dobri prodajni rezultati novih automobila.

 

Šta se najviše prodavalo u 2020. godini?

Škoda već godinama važi za najtraženiji brend među novim vozilima, a njen model Octavia bio je najprodavaniji automobil u prošloj godini. Još dva Škodina modela nalaze se među deset najprodavanijih.

Na drugom mestu po broju prodatih novih automobila je Renault Clio, a zatim slede: Fiat Tipo, Fiat 500L, Škoda Fabia, Opel Astra, Škoda Superb, Dacia Sandero, Nissan Qashqai i Hyundai Tucson.

 

Kad govorimo o pogonu, benzinski agregati su najtraženiji kod kupaca novih automobila. Čak 61% prodatih novih automobila u prošloj godini bili su benzinci, 32% dizelaši, a u preostalih 7% su automobili na druge vrste pogona. Tako je u 2020. godini prodato 999 hibridnih automobila i 34 električna automobila. Privredni subjekti su i dalje značajniji kupac novih automobila u Srbiji u odnosu na građane. Od ukupnog broja prodatih novih automobila u 58% slučajeva kupac je bilo pravno lice, a u 42% fizičko.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast cena polovnjaka zbog novog nemačkog zakona?

 

158229-polovni.jpg

 

U Nemačkoj su najavljene izmene Garancijskog zakona koji bi trebalo da se uskladi sa EU Direktivom o prodaji robe (RL (EU) 2019/771). Taj prelog je na noge digao Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima (BVfK) koje se obratilo nemačkom Savezno veću i kritikovalo planirane izmene. Promene su nesrazmerno nepovoljne i neodržive za trgovinu motornim vozilima, navodi BVfK u poruci. BVfK želi da spreči Savezno veće da podrži nacrt zakona koji je predstavila vlada.

 

U evropskoj Direktivi o prodaji robe piše:

''Pretpostavka je da je svaka neusklađenost koja postane očigledna u roku od godinu dana od trenutka isporuke robe postojala i u trenutku isporuke robe, osim ako se dokaže suprotno ili ako ta pretpostavka nije spojiva sa prirodom robe ili prirodom neusklađenosti. Ovo se primenjuje i na robu sa digitalnim elementima.''

Dosadašnji rok je bio šest meseci, a upravo produžetak i implikacije, odnosno troškovi takve odluke stvaraju problem trgovcima. Sa jedne strane, ta odluka pogoduje korisnicima polovnih vozila (besplatna popravka), ali dugoročno bi moglo doći do promena koje im ne idu na ruku. BVfK se buni i zbog drugih odredbi predloga zakona, ali ova je najznačajnija. Ako nacrt zakona postane zakon, udruženje trgovaca očekuje rast cena polovnih automobila od 10% do 20% kao i kraj prodaje starijih polovnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda bih uključio EU6 generaciju u ovakav vid garancija, možda.

Svakako da elektro generacija automobila sa subvencijama trebaju potpasti pod ovakvu garanciju. Misli, to je bar nama misaona imenica ali, sve starije od uslovno šeste generacije je totalna ludost.

No, naslućujem pozadinu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracije novih automobila u Srbiji u 2020. manje za 26.1% nego godinu ranije

 

uvoz-2020.jpg

 

Prošle godine u Srbiji prvi put registrovano 20.889 novih putničkih vozila. Ako nam je za utehu, onda je srpsko tržište automobila u prošloj, prvoj godini pandemije virusa korona, bilo vitalnije od mnogih u Evropskoj uniji, ali i u bližem okruženju. 

 

Ilustracije radi, po podacima ACEA (evropske asocijacije automobilskih proizvođača - European Automobile Manufacturers Association), veći pad u novim registracijama uknjižile su ekonomski neuporedivo snažnije države: Portugal (-35%), Španija (-32.3 %), Italija (-27.9 %)...  Sa još osetnijim minusom suočili su se uvoznici i prodavci novih automobila u našem neposrednom susedstvu: po podacima ACEA, u Hrvatskoj je broj novoregistrovanih automobila u 2020. bio manji za čak 42.8% nego u 2019. (to je prošlogodišnji neslavan rekord u EU), dok je u Bugarskoj, drugoj po lošem bilansu, pad iznosio 36.8%.

 

Poslovično pouzdana ACEA statistika navodi da je u 2020. u 26 država-članica Evropske unije (bez Malte) prvi put registrovano 9.942.509 novih automobila (2019. - 13.028.948). Ako se uz EU računaju još i Velika Britanija (koja više nije u velikoj ''porodici'') i tri članice ekonomske grupacije EFTA (Island, Norveška i Švajcarska), onda se stiže do 11.961.182 novoregistrovanih automobila u 2020, odnosno do 15.805.658 u 2019. godini. I prošle godine je u Nemačkoj, kao i mnogo godina ranije, bilo registrovano najviše novih automobila - 2.917.678, a najmanje na Islandu - 9.369.

 

Osim Islanda, Srbija je prošle godine po registracijama novih automobila bila ispred Kipra (10.061), Letonije (13.864) i Estonije (18.750) - u svim ostalim državama Evropske unije prvi put je registrovano više novih automobila nego kod nas. Za potpuniju sliku o mestu Srbije na evropskoj auto pijaci zanimljivi su i podaci iz nekoliko okolnih država: recimo, u Bosni i Hercegovini je prošle godine prvi put registrovano 6.738 novih automobila (-31.7%), dok za Republiku Severnu Makedoniju figurira statistika tamošnje carinske službe - o broju uvezenih automobila, pa su sa takvim statusom u 2020. bila 5.172 vozila (18.44% manje nego u 2019. godini).

 

Podaci o registracijama, prodaji ili uvozu novih automobila za Albaniju, Moldaviju, Ukrajinu i Belorusiju u ovom trenutku nisu dostupni. U Ruskoj Federaciji, koja se ''računa'' i u evropsku, ali i azijsku državu, u 2020. prvi put je registrovano 1.486.500 automobila (uključujući i kategoriju pick-up vozila), što je pad od oko 8.9% u odnosu na 2019. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji u martu prodato 2.295 novih automobila, među njima i jedan Lamborghini

 

bg s 11.jpg

 

Tržište novih automobila u našoj zemlji polako se oporavlja, nakon godinu dana krize. U martu 2021. u Srbiji je registrovano 2.295 novih putničkih vozila. To je dvostruko više u odnosu na januar kada je prodato 1.098 novih automobila, i skoro za 45% bolji rezultat u poređenju sa februarom kada je prodato 1.598 četvorotočkaša.

 

Najviše novih automobila u martu u Srbiji prodala je Škoda - 526 primeraka, a slede Fiat sa 270 vozila i Citroen sa 151 isporučenim automobilom. Na četvrtom mestu je Kia (133 vozila), a na petom Dacia (119). Među deset najtraženijih automobilskih brendova u našoj zemlji u martu bili su još: Volkswagen (118 prodatih vozila), Renault (113), Hyundai (107), Toyota (94) i BMW (88).

 

Od premium brendova, pored BMW-a, izdvaja se i Mercedes sa 81 isporučenim automobilom, dok je treći proizvođač iz ''velike nemačke trojke'', Audi, u martu prodao 44 vozila. Ljubiteljima sportskih automobila biće zanimljv podatak da je Porsche u martu u Srbiji prodao 11 automobila, a u ovom mesecu novog vlasnika u našoj zemlji pronašao je i jedan Lamborghini. Poseban kuriozitet je da se u istom periodu među novim registrovanim putničkim vozilima našao i jedan električni automobil marke Tesla. Poređenja radi, u Hrvatskoj je u istom mesecu prodat čak 31 Tesla automobil, 18 vozila marke Porsche, kao i 2 Ferrarija. Inače, u toj zemlji je u martu prvi put registrovano 4.165 novih putničkih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luksuzna vozila rasprodata, raste prodaja putničkih automobila - da li je kraj krize na vidiku?

 

sajam fiat 500 ponuda.jpg

 

Iako je prošle godine prodaja opala za 26%, početak ove godine doneo je neočekivani rast prodaje. Ono što je bila težnja svake godine u svetu automobilizma, ponovilo se i ove godine. Novi modeli skupih vozila rasprodati su, pojedinci čekaju nove modele i do 300.000 evra.

 

Kako prenosi RTS, iako nema promocije automobila, popusti i razne vrste poklona očekuju kupce. U udruženju uvoznika nisu optimisti, ali kažu da je situacija kod nas mnogo bolja nego u okruženju. ''Pošto sajma neće biti vidimo da mnogi brendovi oglašavaju sajamske uslove koji su u ovoj sezoni nešto na šta su kupci navikli. Imamo i usporenu dobavljivost novih vozila zbog zaustavljanja proizvodnje kod pojedinih proizvođača tako da sam rast prodaje u nekom procentu ne očekujemo'', navodi Aleksandra Graovac, sekretar Udruženja Asocijacije uvoznika vozila i delova.

 

Tržište je živnulo od kako je počeo proces reciklaže, kažu u jedinoj domaćoj fabrici automobila ''FCA Kragujevac''. Kupuje se više u prva tri meseca ove godine. ''Tržište ove godine raste u proseku 8% od čega su putnički automobili porasli 9%, a komercijalna vozila za 5%. Kada su fizička lica u pitanju povećanje prodaje je 38%. Ako pričamo o 2019. godini koja nije imala kovid, rast je 28%. Mnogi bi pomislili da smo izašli iz krize, međutim, ja to ne mogu da tvrdim jer sajma nije bilo i nije bilo apstinecije u kupovini u prva tri meseca'', ukazuje Boris Čučković iz ''FCA Kragujevac''.

 

I dalje imamo subvencije za električna i hibridna vozila za šta je odvojeno skoro milion evra. Čisto električno vozilo ima subvenciju od 5.000 evra, dok hibridi imaju polovinu od toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su za hibride ostali isti uslovi za subvencije ( najviše 100 gr CO2 po NEDC ) ?

Inače, kako sam ja čuo u salonu Toyote pre oko mesec dana, tada subvencija (za 2021) još nije bilo, tako da mi nije jasna ova vest, tj. kada su navodno (opet) startovale te subvencije (sada za 2021 ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna koleginica traži kola. "Iz proizvodnje". Odabere. Ponudjeni rok isporuke tokom svih razgovora je bio 90 dana.

Danas dobije "na potpis" ugovor za kola.

 

Piše za rok isporuke "90-180" dana, "u skladu sa opštim uslovima". U njima piše da može da se bez posledica produži za još 90 dana, a nakon što po isteku tog roka kupac pozove prodavca na isporuku, prodavac ima još 15 dana. Tada ima i pravo da raskid.

Znači : 180 + 90 + 15 dana ( do eventualnog raskida zbog neisporuke ).

 

A već dogovorena cena ... Pa, piše da cenu prodavac može da podigne do dana isporuke. Do 5% kupac "mora da prihvat"i, a preko toga "može, a ne mora."

 

Srbija ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moron, moze jedno pitanje za tebe : zasto toliko koristis znake navoda? Ne mislim samo na post iznad, nego sam i inace primetio :D 

 

A sto se tice ugovora, klasican bezobrazluk kod nas, ograde se od svega i onda rade kako oce... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/1/2021 at 5:07 PM, horvat said:
Moron, moze jedno pitanje za tebe : zasto toliko koristis znake navoda? Ne mislim samo na post iznad, nego sam i inace primetio  

Pravnik?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolesnik - u glavu :)

Otuda navodnici i gde treba, a i gde ne treba ...

2 hours ago, horvat said:

A sto se tice ugovora, klasican bezobrazluk kod nas, ograde se od svega i onda rade kako oce... 

Diler se brani da je takav sadržaj ugovora odredio uvoznik zbog korone i da on u predlogu ugovora u odnosu na rok isporuke ne može/ne sme da promeni ni slovo (pa to samo tako može da se potpiše), ali, da može da (nezavisno od potpisanog ugovora) da posebnu pisanu izjavu sa drugim rokom isporuke (kraćim za 30 dana ). To bi, naravno, bio korak dalje u cirkusu, ali, ništa neobično za nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista 10 najjeftinijih novih automobila u Srbiji

 

190542-bg sajam.jpg

 

Da su cene skočile, jesu. I to ne samo u automobilskom sektoru, već i u svim drugim. Tako više nije moguće naći nove automobile po niskim cenama kakve su bile pre nekoliko godina. Razlozi su brojni, ali moramo da računamo i na to da su savremeni modeli ipak i tehnološki dosta napredniji, a to ne dolazi besplatno. Pred vama je aktuelni spisak 10 najpovoljnijih novih automobila koji se prodaju u Srbiji.

 

Znamo da se kod nas najviše prodaju polovna vozila, ali je dobro imati uvid u cene i znati razlike za koje možda neki kupci mogu da nabave potpuno novo vozilo pod garancijom. Napravili smo pregled najjeftinijih novih modela automobila koji trenutno mogu da se kupe na našem tržištu, s tim da su kod pojedinih prodavaca aktuelni i različiti načini finansiranja koji mogu doprineti lakšoj kupovini. Na listi ima modela iz različitih segmenata, pa je zanimljivo što nije reč isključivo o malim gradskim vozilima, već ima i par sedana, kao i onih sa nešto povišenim rastojanjem od tla. Pored evropskih, na listi su se našli i modeli azijskih proizvođača. Sortirani su prema cenama, od najjeftinijeg ka najskupljem u okviru od 10, s tim da su modeli koji imaju istu cenu plasirani po azbučnom redu.

 

1. Škoda Fabia: od 9.708 evra

Dok se čeka da u Srbiju stigne nova, nedavno predstavljena Fabia, aktuelna generacija je na domaćem tržištu najpovoljniji putnički automobil koji može da se kupi. Reč je o verziji sa 1.0 MPI motorom od 60 KS. Zavisno od opreme cene za Fabiu mogu da idu i preko 13.000 evra.

 

2. Dacia Logan: od 9.990 evra

Potpuno nova generacija Dacia Logana donela brojne izmene i unapređenja, pa je sedan iz Rumunije sada veći i moderniji. Osim što je drugi najpovoljniji model na srpskom tržištu, ujedno je i najjeftiniji sedan, koji pritom nudi i ogromni prtljažnik od preko 500 litara zapremine.

 

3. Hyundai i10: od 10.490 evra

Aktuelna je treća generacija najmanjeg Hyundaija, predstavljena pre par godina. i10 je gradski model kog u osnovom paketu pokreće jednolitarski benzinski agregat od 67 KS. Navedena cena je za verziju u Comfort paketu opreme sa uračunatim popustom. Za verziju u top opremi i sa snažnijim 1.2 motorom treba izdvojiti oko 2.000 evra više.

 

4. Citroen C1: od 10.740 evra

Najmanji Citroen u Srbiji može da se pazari za ispod 11.000 evra. Reč je generaciji prvi put prikazanoj 2014. godine, a koja deli platformu sa Peugeotom 108 i Toyotom Aygo.

 

5. Dacia Sandero Stepway: od 10.990 evra

Potpuno nova generacija Dačije Sandero u Stepway verziji je i najpovoljniji novi model automobila sa povišenim rastojanjem od tla. Osim toga, novi Sandero je uveo modernije tehnologije kakve koristi i Renault Clio.

 

6. Fiat Tipo sedan: od 10.990 evra

Nedavno redizajnirani Fiat Tipo takođe upada u okvir cena ispod 11.000 evra i drugi je najpovoljniji sedan u Srbiji. Novi Tipo nudi se i u drugim verzijama, poput hečbeka (1.000 evra skuplji od sedana) i karavana, i prvi put u opciji Cross, s tim da je ovaj model skuplji za više od 4.000 evra od najjeftinije verzije.

 

7. Toyota Aygo: od 11.240 evra

Najmanja Toyota u ponudi trenutno košta nešto više od 11.000 evra, s tim da su trenutno aktuelni određeni povoljni uslovi finansiranja. Mali gradski model se proizvodi u Toyota fabrici u Češkoj, nudi se sa petora vrata, pokreća ga jednolitarski benzinski motor i na ovoj listi je drugi najpovoljniji automobil sa azijskim korenima.

 

8. Kia Rio: od 11.599 evra

Južnokorejski kompaktni hečbek je u ranijim izdanjima bio čest izbor domaćih kupaca, a za aktuelnu, četvrtu generaciju u Srbiji treba izdvojiti nešto preko 11.000 evra. U osnovoj verziji dolazi sa 1.2 motorom od 84 KS.

 

9. Renault Clio: od 11.690 evra

Peta generacija Renoovog najprodavanijeg gradskog modela donela je niz unapređenja. Iako je zapravo kraći od prethodnog, novi Clio nudi više prostora, pa čak i najveći prtljažnik u svojoj klasi - skoro 400 litara.

 

10. Suzuki Ignis: od 11.700 evra

Mali, ali vrlo sposobni Ignis privukao je pažnju neobičnim dizajnom još 2016. godine kada se pojavila aktuelna generacija. Najpovoljniju verziju pokreće blago-hibridni sistem sa 1.2 motorom i 84 KS. Mali Suzuki nudi se i sa pogonom na sva četiri točka, ali je ta verzija Ignisa za oko 3.000 evra skuplja.

 

preuzeto sa - nova.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvoj polovini 2021. u Srbiji isporučeno 15.489 putničkih i lakih komercijalnih vozila

 

srb 2021.jpg

 

U prvoj polovini godine u Srbiji su prodata ukupno 12.752 nova putnička vozila, a domaće tržište pokazuje znake oporavka posle sušne 2020. godine. Podaci o prodaji novih automobila i lakih putničkih vozila u prvih šest meseci 2021. pokazuju da se tržište četvorotočkaša postepeno približava rezultatima od pre pandemije.

 

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, u periodu januar-jun kupcima u Srbiji je isporučeno ukupno 15.489 putničkih i lakih komercijalnih vozila. Poređenja radi, u istom razdoblju 2020. prodato je 12.046, a 2019. taj broj je iznosio 18.097 četvorotočkaša. Znači da se stiglo ''na pola puta'' u odnosu na period pre korone. Kada je reč samo o putničkim automobilima, u našoj zemlji su u prvom polugodištu prodata 12.752 nova putnička vozila.

 

Najviše su se kupovale Škode (2.610 automobila), a slede Fiat (1.569) i Toyota (777).

Na četvrtom mestu po tražnji je Kia (748), dok je peti Renault (736 primeraka). Među top10 auto-brendova plasirali su se još Hyundai (682), Volkswagen (591), Dacia (556), Opel (525) i Citroen (495).

 

Što se tiče premium marki, u prvih šest meseci najprodavaniji je bio Mercedes sa 481 automobilom, drugi je BMW sa 443 isporučena vozila, dok je treći Audi koji je prodao 312 automobila. U ovoj kategoriji vozila vredi još pomenuti i rezultat koji je postigao Volvo sa 205 isporučenih automobila. Zanimljivo je da je u periodu januar-jun u Srbiji nove vlasnike našlo čak 60 automobila marke Porsche, a prodata su i dva vozila luksuznog brenda Bentley, kao i jedan Rolls-Royce. Prema podacima koje je dostavila Asocijacija uvoznika vozila i delova, u istom periodu na našem tržištu je prodat i jedan električni automobil marke Tesla, dok je, poređenja radi, u susednoj Hrvatskoj samo u junu isporučeno čak 111 vozila ovog proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih automobila u Srbiji porasla za 28%

 

cross tipo05.jpg

 

U Srbiji je u prvih šest meseci prodato 15.489 novih automobila, što je za 28% više u odnošu na isti period prošle godine, rekao je predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin. Kovid kriza nije uticala na prodaju automobila iz premium segmenta i tražnja za njima je bila kao i svake godine, pa su tako prodata, naprimer, 642 Mercedesa, 312 Audija, 69 Land Rovera, 60 Porschea i 443 BMW-a. Belin kaže da je prošla godina bila specificna zbog zatvaranja od marta do maja, kada je prodaja bila onemogućena.

 

''Tradicionalno na našem tržistu najatraktivniji modeli su Fiat i Škoda, a u segmentu privatnih kupaca Kia je dosta interesantna'' naveo je on. Ono što je presudno za izbor naših kupaca, istakao je Belin, jeste cena, jer još uvek kupci u Srbiji nisu na nivou da biraju po onome šta nam je potrebno, već po onome što mogu sebi da priušte. Kada je reč o premium brendovima, predsednik Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da vodeću ulogu imaju Mercedes, Audi, Jaguar i BMW, koji imaju svoju stalnu klijentelu. Što se tiče njihove prodaje, kako je rekao, nije zabelezen ni pad ni rast u odnosu na prethodni period. Ti automobili se generalno dobro kotiraju i prodaju u Srbiji, dodao je Belin.

 

''Srbija ima interesantno tržište, jer bez obzira na uslove života premium automobili pored visoke cene nalaze svoje kupce i možemo da ih vidimo na ulicama iz dana u dan sve više'', rekao je Belin. Očekuje se da će, ako sve bude kako treba što se tiče epidemiološke situacije, sledeća godina biti mnogo kvalitetnija i bolja, kada Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova planira da realizuje Sajam automobila kojeg nije bilo dve godine. ''Znajući da je sajam automobila veliki točak u prodaji i ima najveći efekat na prodaju u tih par meseci koliko traje sajam i postsajamske akcije, nadamo se da ćemo moći prodajom novih automobila da prestignemo rezultate iz 2018.'', istakao je Belin.

 

Što se tiče povoljnosti prilikom kupovine, Belin je rekao, da su cene automobila generalno skočile iz raznih razloga, ali da banke i lizing kuće građanima daju dobre uslove finansiranja i da su kamatne stope za kupovinu novih automobila povoljne, što je za prosečnog kupca najbitnija stvar kako bi mu rata kredita bila što prihvatljivija. U prilog prodaji novih automobila, bez obzira na pandemiju, ide činjenica da uvoz nije bio problematičan, pa su čak i za vreme najgoreg perioda prošle godine vozači kamiona prolazili granicu bez ikakvih problema.

 

''Ono što je spečifično, a tiče se uvoza novih automobila, jeste to da na tržistu cele Evrope postoji manjak automobila jer većina evropskih proizvođača zavisi od kineskih proizvođača mikročipova, kojih nema dovoljno na tržištu'', objasnio je Belin. Proizvođači mikro čipova, dodao je on, okrenuli su se profitabilnijim tržištima i faktički je situaciju da kako u Evropi, tako i u Srbiji, ima više kupaca nego automobila koji su u ponudi. ''Normalizacija na tržištu, prema predviđanjima, neće se desiti pre kraja ove ili početka iduće godine, pa nas sada najviše brine ova situacija u kojoj imamo kupce, a nemamo dovoljno veliki izbor novih automobila'', objasnio je Belin.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica pravi probleme u Srbiji - po 4 meseca čekaju na nova vozila

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Ima kupaca, ali nema dovoljno novih automobila. Ovo je sitacija na tržištu kakva se ne pamti. Ko danas u Srbiji naruči vozilo, koje se ne nalazi na lageru uvoznika, na njegovu isporuku čekaće četiri meseca, a možda i duže. Globalna nestašica čipova i poremećeni nabavni tokovi, još od prvog kvartala ove godine, najviše pogađaju i usporavaju automobilsku industriju. Bez ovog poluprovodnika nije moguće napraviti moderno vozilo i zato njegov nedostatak dovodi do zastoja u proizvodnji, a time i do manjka automobila u ponudi. Nema jedinstvene procene do kada će ove teškoće mučiti potrošače i u Srbiji i širom Evrope. Poznavaoci prilika na srpskom tržištu očekuju da bi situacija mogla da se normalizuje početkom naredne godine, a neki proizvođači čipova smatraju da će to biti moguće tek 2023. godine.

 

Sa ovim problemima suočio se i čitalac Stefan Marković iz Beograda. On je bio neprijatno iznenađen prilikom kupovine novog putničkog auta. ''Odlučio sam se za brend Škoda i u prvoj ponudi koju mi je ovlašćeni prodavac poslao naveli su da ću na vozilo čekati 150 dana. Zaista mi je delovalo neverovatno da je potrebno pet meseci za isporuku jednog auta. Kasnije su mi, kao izuzetno povoljnu vest koja je trebalo da me obraduje, saopštili da će mi nova kola stići ranije nego što su mislili, za 120 dana'', kaže Marković. Ovlašćeni prodavac mu je objasnio razloge zbog kojih je došlo do problema u snabdevanju, ali to nije utešilo Markovića, imajući u vidu da je kupovina vozila značajna stvar za svaku porodicu i pojedinca. On je kaparisao auto, a za četiri meseca, kada mu konačno bude isporučen četvorotočkaš, isplatiće ostatak.

 

Jedan od uzroka nestašice čipova na globalnom tržištu je nagli porast tražnje za ovim elementom zbog velikog rasta prodaje laptopa, mobilnih telefona i gejming konzola, u koje se, takođe, ugrađuje. Sa druge strane, proizvođači automobila nisu očekivali da će u vreme pandemije doći do tako brzog povećanja kupovine vozila, i nisu blagovremeno naručili dovoljne količine ovih poluprovodnika. Tako je došlo do velike tržišne neravnoteže između potražnje za čipovima i kapaciteta. Jedan od većih proizvođača u Evropi, francusko-italijanski STMicroelectronics procenjuje da će se situacija stabilizovati tek 2023. godine.

 

fiat panda proizvodnja.jpg

 

Snalaženje

Potrošači i trgovci u Srbiji našli su način da doskoče teškoćama u isporuci vozila, zbog kojih čekanje traje mesecima. Kako nezvanično saznajemo, pojedini uvoznici omogućavaju kupcima da preuzmu automobili bez tzv. info-zabavnog sistema, za koji su neophodni čipovi, a kada stigne, naknadno ga ugrađuju. Neki vlasnici vozila ne žele ni da čekaju isporuku tog dela, već ga sami nabavljaju posebno. Kao i sve ostalo i to se može naći kod Kineza.

 

Smanjuju količine
Japanska auto-kompanija Toyota najavila je da će u septembru smanjiti proizvodnju za 40% zbog globalne nestašice čipova. Prema pisanju nemačkih medija, slična situacija je i u Audiju. Dok ne stignu potrebne komponente odlučili su da produže letnji odmor za oko 10.000 radnika, a da ostalima skrate radno vreme. Kako su objavili, u prvoj polovini godine zbog nestašice delova napravili su oko 50.000 automobila manje od naručenih. Moguće smanjenje proizvodnje najavili su i Volkswagen, General Motors i Ford.

 

Skočile cene i prodaja

U Srbiji je za prvih sedam meseci ove godine prodato 15.217 novih putničkih automobila, a u istom periodu prošle 12.197, što je porast od 24.8%. Ove podatke iznosi Petar Živković, navodeći poslednji izveštaj o broju registrovanih vozila. On navodi i da su svi novi četvorotočkaši poskupeli od početka godine. ''Koliko su cene porasle zavisi od modela'', objašnjava Živković. ''Kod jeftinijih su porasle od 1.500 do 2.000 evra, a kod skupljih i luksuznijih automobila i više. Osim velike potražnje, na to je uticalo veliko poskupljenje čelika na svetskim berzama i novi evropski propisi koji su zahtevniji u pogledu ispunjavanja standarda Evro 6-D Full.'' Ima procena na svetskom nivou da bi na isporuku automobila moglo da se čeka duže nego do sada i da bi cene mogle da nastave da rastu.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oporavak tržišta polovnih automobila obeležio prvu polovinu 2021.

 

213207-polovni cene.jpg

 

Nakon pada prodaje vozila u 2020. godini, uzrokovanog pandemijom, tržište polovnih automobila u prvih šest meseci tekuće godine doživelo je značajan oporavak. Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa ''CUBE Team''-om prodaja polovnih automobila u prvoj polovini 2021. godine je očekivano nadmašila prodaju u istom periodu 2020. godine kada je na snazi bilo vanredno stanje, ali prodaja je zabeležila i rast u odnosu na period pre pandemije. Od januara do juna 2021. godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno prodato 34% više polovnih automobila u poređenju sa istim vremenskim periodom prethodne godine.

Ipak, s obzirom na vanredno stanje koje je u pomenutom periodu prošle godine bilo na snazi i donekle očekivano dovelo do pada prodaje, merodavnije je uporediti tekuću godinu sa 2019. Podaci su ohrabrujući. U prvoj polovini ove godine zabeležen je rast prodaje prvi put registrovanih polovnih automobila od 6% u odnosu na prvih šest meseci 2019.

 

prodaja polovnih 04.jpg

 

Primetan je i oporavak tržišta novih automobila, nakon drastičnog pada prodaje od 21% u 2020. godini. Tako je prva polovina ove godine ipak donela rast prodaje novih vozila od 32% u odnosu na isti period prošle godine obeležen pandemijom virusa. Ipak, prodaja novih automobila u tekućoj godini još uvek nije dostigla njihovu prodaju u periodu pre pandemije, već je za skoro 10% manja.

 

prodaja novih 03.jpg

 

Kupci polovnih automobila i ove godine pokazuju poverenje u nemački kvalitet, te nije novina da se još jednom na prvom mestu liste najprodavanijih brendova polovnjaka našao ''nemac''. Ipak, pored nemačkih automobila na prvih pet mesta su i ''francuzi''. Nakon Volkswagena, brenda koji čini čak 20% svih prvi put registrovanih polovnjaka u Srbiji u tekućoj godini, drugo mesto zauzeo je Opel, zatim Peugeot, pa Audi i Renault. Kada je reč o modelima polovnih automobila, kupci su se najčešće odlučili za Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Fiat Punto, Volkswagen Polo, Opel Astru, Opel Corsu, Audi A4, Renault Clio, Citroen C3 i BMW Serije 3.

 

polovni auti 02.jpg

 

I ove godine najviše su se kupovali polovnjaci između 2005. i 2008. godišta.

Kupci novih automobila imaju drugačiji odabir po pitanju samog brenda i modela. Ono što je Volkswagen za polovnjaka, čini se da je to za novi automobil Škoda koju je takođe kupilo 20% kupaca novih automobila. Slede Fiat, Toyota, Kia i Renault. Najprodavanijih 10 modela novih vozila su Fiat 500L, Škoda Fabia, Škoda Octavia, Fiat Tipo, Kia Sportage, Škoda Superb, Dacia Sandero, Hyundai Tucson, Toyota Corolla i Renault Clio.

 

novi auti 01.jpg

 

Zanimljivo je da je različit izbor kupaca novih i polovnih automobila primetan i u pogledu vrste goriva. Dizel motor je ubedljivo najpopularniji za kupce polovnjaka, za njega se odlučilo 69%, dok je benzin izabralo 28%. Suprotno tome, 63% kupaca novih vozila biralo je benzin, a svega 24% dizel. Vozila na hibridni pogon su prvi izbor za njih 10%.  Ono što je sigurno jeste da električni automobili još uvek nisu dostigli svoju popularnost u Srbiji, pa čak ni među kupcima novih vozila. 

 

gorivo 2021 1.jpg

 

Svima je dobro poznato da je registracija vozila koja imaju više od 2.000 kubika znatno skuplja, te to može biti razlog zbog čega se vozači retko odlučuju za njih. Vozači polovnih automobila najviše su kupovali vozila koja imaju između 1.800 i 1.999 kubika (37%), dok su kupci novih automobila najčešće birali one koji imaju između 1.300 i 1.499 kubika (29%). Navedeni prodajni rezultati za vozila koja su prvi put registrovana u našoj zemlji neosporno govore o oporavku nakon inicijalnog udara pandemije virusa. Ipak, treba imati u vidu da je tržište kako polovnih, tako i novih vozila doživelo značajne promene, koje su doprinele izmenjenim uslovima.

 

Pre svega, kada je reč o novim automobilima, usled pandemije došlo je do poteškoća u nabavci određenih komponenti, a samim tim do zastoja i smanjene proizvodnje, pa i manje ponude novih vozila. To je posledično uticalo i na manju ponudu polovnih automobila jer su se vozači češće odlučivali da zadrže svoje vozilo i odlože prodaju svog polovnjaka. Manja ponuda praćena velikom potražnjom dovela je do rasta cena polovnih automobila širom Evrope, a posebno u segmentu mlađih vozila. Ovakva dešavanja na evropskom tržištu nesumnjivo utiču na cene u Srbiji, posebno kada je reč o zemljama iz kojih se uvozi značajan broj polovnih automobila. Dakle, troškovi nabavke polovnjaka su sada veći, kao i troškovi njihovog prevoza, a neizostavan faktor je i obračun carine, pri čemu se sada u praksi primenjuje katalog o vrednostima polovnih automobila Auto-moto saveza. Sve to zajedno ima za posledicu rast cene polovnjaka.

 

Na osnovu analize možemo zaključiti da je evidentan oporavak tržišta, kao i da je  primetan rast prodaje u segmentu prvi put registrovanih vozila u Srbiji. Ipak, sporija proizvodnja novih vozila i njihova manja ponuda usporavaju rast ponude polovnih vozila, a uz aktuelnu potražnju i navedena dešavanja na tržištu dolazi do promena u ceni polovnjaka. Imajući to u vidu, možemo zaključiti da je moguće da dođe do sporije stabilizacije tržišta, odnosno sporijeg ostvarivanja balansa ponude i tražnje, kao i dostizanja stabilne dinamike u proizvodnji, prodaji i nabavci.   

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavanije marke automobila u Srbiji u 2021.

 

lager automobila.jpg

Fotografija od David McBee sa Pexels

 

Zaključno sa septembrom, u Srbiji je prodato 18.606 putničkih vozila. Automobilsko tržište u našoj zemlji polako se oporavlja nakon prošlogodišnjeg velikog pada prodaje novih vozila. Tako je u prvih devet meseci 2021. ukupno prodato 23.193 putničkih i lakih komercijalnih vozila, objavio je CUBE Team. Od tog broja, putničkih automobila je 18.606, a ostatak su laka privredna vozila.

 

Škoda je i dalje najprodavaniji automobilski brend u Srbiji sa isporučenih 3.547 primeraka zaključno sa septembrom. Na drugom mestu je Fiat sa 2.169 automobila, a treća Toyota sa 1.286 primeraka. Četvrta po prodaji je Kia. Korejski proizvođač isporučio je kupcima u Srbiji u prvih devet meseci 1.199 vozila, dok je na petom mestu još jedna marka iz te azijske zemlje, Hyundai, sa 1.044 prodatih automobila. Volkswagen je tek na 6. mestu sa 1.024 isporučenih vozila, a sedmu poziciju drži Renault sa 1.023 automobila. Osma je Dacia. Rumunski proizvođač prodao je zaključno sa septembrom 827 vozila. Deveto mesto zauzima Opel sa 760 prodatih automobila, a top 10 zaključuje Mercedes koji je kupcima u Srbiji u prvih devet meseci 2021. isporučio 690 vozila.

 

Više od 500 automobila u Srbiji su prodali i Audi (510), BMW (667), Citroen (625), Jeep (513) i Mazda (569). Zanimljivo je da su u Srbiji u dosadašnjem delu godine prodata 4 automobila marke Lamborghini, a imućni kupci su takođe pazarili Bentley (3) i Rolls-Royce (1). Na kraju, sa 74 prodata automobila u prvih devet meseci ove godine Porsche je ostvario odličan rezultat na našem tržištu.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbi se i dalje kunu u dizelaše - Volkswagen, Opel, Peugeot, Renault i Fiat najpopularnije marke

 

slika autoputa.jpg

Fotografija od Nagy Szabi sa Pexels

 

U periodu jul-septembar 2021. u Srbiji je zabeležen manji broj prvi put registrovanih motornih vozila u poređenju sa istim razdobljem 2020. godine, objavio je Republički zavod za statistiku. U trećem kvartalu bilo je ukupno 44.869 novoregistrovanih putničkih automobila, dok je godinu dana ranije zabeleženo 50.819 prvih registracija. Od ukupnog broja novoregistrovanih automobila (novih i polovnih) svega je 6.131 vozilo do dve godine starosti.

 

Da se građani Srbije većinski opredeljuju za dizelaše, potvrđuje podatak da su u trećem kvartalu prvi put registrovana 27.492 putnička automobila sa dizel motorima, dok je broj benzinaca 15.090. Ipak, redosled je obrnut u slučaju novoregistrovanih vozila starosti do dve godine, među kojima su 3.632 benzinci a 1.418 dizelaši. Kada je reč o putničkim automobilima, najbrojnije marke među novoregistrovanim vozilima su Volkswagen, Opel, Peugeot, Renault i Fiat. Očekivano, dominiraju automobili čija zapremina motora ne prelazi 2.000 ccm, dok su oni veće zapremine minimalno zastupljeni.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je pandemija promenila tržište polovnih automobila?

 

Prema mišljenju prodavaca automobila najveći izazov na tržištu polovnjaka predstavlja njihova manja ponuda i veća cena. Analiza prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu Polovni automobili otkriva da je cena polovnjaka veća za 16% u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23% u odnosu na period pre pandemije. Pandemija je umnogome uticala na tržište polovnih automobila. Iako je oporavak nakon inicijalnog udara pandemije vidan došlo je do značajnih promena uslova, te se očekuje sporije dostizanje ravnoteže ponude i potražnje. Glavni razlog tome leži u otežanoj nabavci određenih komponenti koje su neophodne za proizvodnju novih automobila. Manja ponuda novih vozila ima značajan efekat i na ponudu polovnih, a posledično i njihove cene.

Sa ciljem da utvrdi kakve efekte navedena situacija izazvana pandemijom ima na tržište polovnih automobila, sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4.456 korisnika, odnosno kupaca i 302 trgovca automobilima. Pored toga, realizovana je i analiza prosečnih cena na sajtu, na osnovu kojih se može zaključiti o kretanjima na tržištu, kao i analiza prodaje polovnih automobila u tekućoj godini.

 

Snažan uticaj pandemije na poslovanje prodavaca automobila
Više od 85% anketiranih trgovaca smatra da pandemija i dalje ima uticaj na njihovo poslovanje, dok je daleko manji broj onih koji veruju da se njen uticaj ne oseća još od ukidanja vanrednog stanja ili čak iznose da nikada nije ni bio značajan.  

 

pa t 18.jpg

 

O značajnim promenama uzrokovanim pandemijom i potrebnom vremenu za stabilizaciju tržišta svedoči i podatak da gotovo 60% prodavaca automobila smatra da će njeni efekti biti vidljivi duže od godinu dana. Zanimljivo je da su prodavci u aprilu 2020. godine, kada je na snazi bilo vanredno stanje, imali drugačija predviđanja koje su izneli u okviru ankete koju je sajt Polovni automobili tada sproveo, kada je svega 22% njih navelo da smatra da će osećati uticaj pandemije duže od 6 meseci.   

 

pa t 17.jpg

 

Kada su u pitanju prodajni rezultati, većina prodavaca automobila, gotovo 60%, očekuje pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, ali i u odnosu na period pre pandemije. Ipak, nešto manje od 30% njih predviđa rast.

 

pa t 16.jpg

 

Ovakve prognoze povezane su sa manjom ponudom polovnih automobila na inostranom tržištu, koju čak 37% anketiranih prodavaca izdvaja kao najveći izazov za njihovo poslovanje. Pored manje ponude, značajan broj anketiranih (28,5%) smatra da je rast cena polovnih automobila na inostranom tržištu predstavlja glavni izazov, a značajan broj ispitanika (15,2) navodi i smanjenu potražnju.

 

pa t 15.jpg

 

Manja ponuda polovnih automobila usko je povezana sa dešavanjima na tržištu novih. Usled teže nabavke mikročipova za proizvodnju novih vozila, došlo je do njihove smanjene proizvodnje, a posledično i manje ponude. Samim tim, kupovina novog vozila je otežana, uz duže čekanje na željeni model automobila, te se kupci češće opredeljuju da odlože kupovinu i zadrže svoj automobil. Na taj način dolazi i do smanjene ponude polovnih vozila, koja se ispoljava i u rastu cena. Sa druge strane, gotovo polovina anketiranih kupaca (48.8%) procenjuje da pandemija nije uticala na ponudu polovnih automobila, trećina njih (34.8%) smatra da je ponuda znatno smanjena, a 16% da je čak i veća nego pre pandemije.

 

pa t 14.jpg

 

Kakvo je interesovanje kupaca i koliko se novca izdvaja za automobil?
Kada je reč o interesovanju za kupovinu automobila, više od polovine ankretiranih trgovaca (52%) tvrdi da je ono smanjeno, dok više od 20% njih smatra da kupci sada traže jeftinije automobile nego u periodu pre pandemije.

 

pa t 13.jpg

 

Ipak, većina anketiranih korisnika navodi da nije odustalo od kupovine automobila (50,8%), skoro 30% njih kupovinu odložilo, dok je nepunih 10% potpuno odustalo. Kada aktuelne podatke uporedimo sa anketom sprovedenom tokom vanrednog stanja, kada je čak 66% kupaca navelo da odlaže kupovinu, možemo reći da se veliki deo njih vratio svojoj potrazi za automobilom.  

 

pa t 12.jpg

 

Među onima koji su odložili kupovinu, jedna trećina ispitanika navodi da je to učinila jer čeka da vidi razvoj situacije, trećina zbog rasta cena, a oko 20% kao razlog odlaganja navodi smanjene prihode.

 

pa t 11.jpg

 

Kada je reč o novcu koji se izdvaja za polovnjaka, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (24.4%), zatim od 2.000 do 3.000 evra (15.6%), i 5.000 do 7.000 evra (14.7%).

 

pa t 10.jpg

 

Istraženo je i koliko je pandemija uticala na visinu budžeta izdvojenog za automobil. Uprkos rastu cena polovnih automobila svega 10% anketiranih kupaca je povećalo planirani budžet za polovnjaka, polovina navodi da nije promenila budžet za kupovinu, dok je više od trećine smanjilo planirani budžet.

 

pa t 09.jpg

 

Vidan rast cena polovnjaka, a očekuje se i dalje poskupljenje
Trgovci svedoče o rastu prodajnih, ali i nabavnih cena polovnih automobila u odnosu na period pre pandemije - 82% navodi da su prodajne cene veće, dok čak 97% navodi da je to slučaj i sa nabavnim cenama. Više od polovine anketiranih prodavaca automobila (54.3%) navelo je da su nabavne cene između 10% i 30% veće, a najveći broj njih (40.4%) opredelio se za isti procenat rasta i kada su u pitanju prodajne cene.

 

rsz_1pa_t_08.jpg

 

 

Rast cena zapažaju i anketirani kupci automobila, više od 70% njih navodi da su cene polovnih automobila porasle od početka pandemije, oko 20% smatra da nije došlo do promene cena, a nešto manje od 5% veruje da su cene manje.

 

pa t 07.jpg

 

Usled pandemijom izazvanih promena na tržištu, odnosno manje ponude polovnih automobila, a uz aktuelnu potražnju, većina prodavaca (73.8%) očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina anketiranih kupaca.

 

pa t 06.jpg

 

Analiza prosečnih cena oglašenih automobila na sajtu Polovni automobili jasno oslikava stanje na tržištu, a dobijeni podaci se u velikoj meri slažu sa procenama trgovaca. Prema navedenoj analizi, prosečna cena automobila oglašenih na sajtu u periodu od januara do oktobra tekuće godine veća je 16% od prosečne cene u istom periodu 2020. i čak 23% u odnosu na isti perid 2019. godine.

 

pa t 05.jpg

 

Rast cena još je izraženiji kod novijih polovnih automobila. Tako, na primer, kada se uporedi prosečna cena polovnjaka starosti od jedne do tri godine oglašenih na sajtu Polovni automobili u periodu od januara do oktobra ove godine sa istim periodom prethodne i 2019. godine dolazi se do sledećih podataka. Prosečna cena novijih polovnih automobila (starih između jedne i tri godine) je gotovo 21% veća u tekućoj u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30% veća u odnosu na period pre pandemije.   

 

pa t 04.jpg

 

Prodaja polovnih automobila iz uvoza na nivou prodaje pre pandemije
Iako su očekivanja prodavaca polovnih automobila u pogledu rezultata prodaje u tekućoj godini donekle podeljena, prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa CUBE Team-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza u periodu od januara do oktobra tekuće godine nadmašila je prodaju ostvarenu u istom periodu prethodne godine za gotovo 10%. Ovakav podatak je i očekivan imajući u vidu vanredno stanje koje je bilo na snazi u prvoj polovini 2020. godine i znatno uticalo na samu prodaju. Zato je prodaju ostvarenu u prvih deset meseci ove godine značajno uporediti sa prodajom ostvarenom u istom periodu 2019. Takva analiza ukazuje da je u tekućoj godini prodaja prvi put registrovanih polovnih automobila, odnosno automobila iz uvoza, dostigla njihovu prodaju u periodu pre pandemije, a čak i zabeležila blagi rast od 1.4%.

 

pa t 03.jpg

 

Više se kupuju polovni dizelaši, a najprodavaniji brend polovnjaka je Volkswagen
Nije novina da se najveći broj kupaca polovnih automobila odlučuje za one sa dizel motorom. Stoga, u pomenutom periodu tekuće godine, 68% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a svega 29% na benzin.

 

pa t 02.jpg

 

Nepobedivi lider na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault. Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše su se prodavali Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Fiat Punto, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Opel Astra, Audi A4, Renault Clio, Citroen C3 i BMW serije 3.

 

pa t 01.jpg

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...