Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Hyundai i Kia su bili odlični u junu ... Audi takodje ...

Fiat dobar, mada, ovo je tabela statistike "putnička i laka komercijalna vozila" (a ne samo "putnička").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Srbiji za prvih pet meseci manja za 38%, Škoda naprodavanija

 

197980-skoda kamiq.jpg

 

Kako prenosi Beta, predsednik Asocijacije uvoznika motornih vozila u Srbiji Milan Belin rekao je danas da je u drugoj polovini maja i u junu 2020. godine počela da raste prodaja automobila, posle zastoja u martu i aprilu zog pandemije virusa COVID-19.

 

''Prodaja automobila porasla je od polovine maja i u junu jer su verovatno svi oni koji su planirali kupovinu na Sajmu automobila koji je otkazan, krenuli sa kupovinom nakon što se epidemija smirila'', rekao je Belin. Dodao je da je prodaja automobila za prvih pet meseci manja za 38% nego u istom periodu 2019. godine. Belin je rekao da je prodaja automobila u julu 2020. godine opet stala, ali da se procenjuje da je razlog za smanjenje prodaje to što je počela sezona godišnjih odmora. On je rekao da je najprodavanija marka automobila Škoda, a na drugom mestu su Fiatova vozila. Cene prodatih automobila su, prema njegovim rečima od 10.000 evra do 35.000 evra. Jeftinija od 10.000 do 15.000 evra kupuju građani, a skuplja firme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji 21% manja prodaja polovnih automobila

 

citroen polovni 1.jpg

 

U prvih šet meseci 2020. u Srbiji je prodato 21% manje polovnih automobila nego u istom periodu prošle godine, prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila pala je za 34%, dok je uvoz polovnih automobila smanjen 30%, pokazala je analiza sajta polovniautomobili.com.

 

Najveći pad je zabeležen u martu i aprilu, kada je zbog epidemije korona virusa na snazi bilo vanredno stanje. U mesecima nakon ukidanja vanrednog stanja, u maju i junu, tržište automobila beleži značajan oporavak i dok je, naprimer prodaja polovnih automobila u junu ove godine bila čak i veća negu u junu prošle, prodaja novih još nije dostigla prošlogodišnji nivo. Prema analizi koja je urađena na osnovu podataka dobijenih od MUP-a Srbije, Privredne komore Srbije i Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, od januara do juna ove godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno prodato, 60.448 polovnih automobila, što je za 21% manje u odnosu na prethodnu godinu, kad je za isti period taj broj iznosio 76.534. Tokom marta i aprila ukupno prodato nešto više od 11.000 polovnih automobila, dok je za ista dva meseca prošle godine taj broj bio gotovo 28.000.

 

Od januara do juna prošle godine prodato je 18.097 novih vozila, a u istim mesecima ove godine 12.046 novih vozila. U martu 2019. godine je prodato 2.929 putničkih i lakih komercijalnih vozila, dok je u istom mesecu 2020. prodato gotovo upola manje, odnosno 1.519. U aprilu je taj pad prodaje bio još drastičniji, a podaci su pokazali da je u aprilu 2019. prodato čak 4.258, a u istom mesecu ove godine samo 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila. Podaci pokazuju da je od januara do juna 2019. godine uvezeno 58.995 polovnih automobila, a u istom periodu ove godine 41.078 polovnih automobila. I građani su ove godine svoja vozila manje prodavali nego prošle, na šta je svakako najviše uticalo to što je bila otežana overa kupoprodajnih ugovora i plaćanje poreza na prenos vlasništva tokom vanrednog stanja.

 

Prema podacima Poreske uprave Srbije u 2019. godini ukupan broj prometovanih motornih vozila bio je 175.166, dok je u prvoj polovini ove godine taj broj bio tek 62.043. U prvoj polovini obe godine, najviše su se kupovali, odnosno prodavali, polovni automobili između 2004. i 2008. godišta, a najprodavanije marke bile su: Volkswagen, Opel, Peugeot, Audi i Renault. Što se tiče novih automobila, podaci za prvih sedam meseci 2020. pokazali su da je najviše prodato Škoda (2.271), zatim slede Fiat (1.675), Renault (1.570), Volkswagen (1.004), Dacia (876), Toyota (826), Opel (797) i Hyundai (710).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/12/2020 at 10:53 PM, moron said:
Bravo za škodu ... Pronašla je ponovo najbolji put do srca najvećeg broja srpskih kupaca ...

Ajd nek probaju ovi u državnim institucijama da kupe nešto drugo
Samo Telekom ih 3000
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ANALIZA: Koliko je epidemija koronavirusa smanjila prodaju automobila u Srbiji

 

 

auto_prodaja.jpg.32ba7116694c1f2e390c6b2587fe50a5.jpg

 

Epidemija koronavirusa umnogome je uticala na pad prodaje kako polovnih, tako i novih automobila u Srbiji, pokazala je analiza sajta polovniautomobili.com koja je urađena na osnovu podataka dobijenih od MUP-a Srbije, Privredne komore Srbije i Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.  

U prvih šet meseci 2020. godine prodato je 21 odsto manje polovnih automobila nego u istom periodu prošle godine.

Kad je reč o novim vozilima, taj procenat je još veći.

Od januara do juna ove godine prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila pala je za 34 odsto u odnosu na prvu polovinu 2019. godine. 

 

Manji uvoz polovnjaka
Novonastala situacija znatno je uticala i na uvoz polovnih automobila. 

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u ovoj godini uvezno je 30% manje polovnih automobila nego u prvih šest meseci prošle.

    ·  januar - jun 2019. godine – 58.995 polovnih automobila

    ·  januar - jun 2020. godine – 41.078 polovnih automobila

 

Drastičan pad prodaje, oporavak u maju i junu
Od januara do juna ove godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno prodato, 60.448 polovnih automobila, što je za 21 odsto manje u odnosu na prethodnu godinu, kad je za isti period taj broj iznosio 76.534.  

Najveći pad je zabeležen u martu i aprilu, kada je zbog epidemije koronavirusa na snazi bilo vanredno stanje.

O kolikom padu prodaje se radi govori i podatak da je tokom marta i aprila ukupno prodato nešto više od 11.000 polovnih automobila, dok je za ista dva meseca prošle godine taj broj bio gotovo 28.000.

 

Slaba prodaja novih vozila
U prvih šest meseci prodaja novih putničkih i lakih komercijlanih vozila pala je za 34 odsto:

    ·  januar - jun 2019. godine – 18.097 novih vozila

    ·  januar - jun 2020. godine – 12.046 novih vozila

 

Mart i april su meseci u kojima uvoznici novih vozila već tradicionalno beleže dobre rezultate prodaje. Međutim, epidemija, vanredno stanje i odlaganje planiranog sajma automobila umnogome su uticala da dođe i do pada prodaje novih vozila.

U martu 2019. godine prodato je 2.929 putničkih i lakih komercijalnih vozila, dok je u istom mesecu 2020. prodato gotovo upola manje, odnosno 1.519. U aprilu je taj pad prodaje bio još drastičniji. Aprila 2019. prodato je čak 4.258, a u aprilu ove godine samo 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila.    

 

Period oporavka
U mesecima nakon ukidanja vanrednog stanja, u maju i junu, tržište automobila beleži značajan oporavak.

I dok je, na primer, prodaja polovnih automobila u junu ove godine bila čak i veća negu u junu prošle, prodaja novih još nije dostigla prošlogodišnji nivo.

U junu je prodato 3.184 vozila, što je za 438 manje nego u junu 2019.

 

I građani manje prodavali
I građani su ove godine svoja vozila manje prodavali nego prošle, na šta je svakako najviše uticalo to što je bila otežana overa kupoprodajnih ugovora i plaćanje poreza na prenos vlasništva tokom vanrednog stanja.

Prema podacima Poreske uprave Srbije, koje je dobio sajt polovniautomobili.com, u 2019. godini ukupan broj prometovanih motornih vozila bio je 175.166, dok je u prvoj polovini ove godine taj broj bio tek 62.043.

 

Šta se najviše kupovalo? 
U prvoj polovini obe godine, najviše su se kupovali, odnosno prodavali, polovni automobili između 2004. i 2008. godišta, a najprodavanije marke bile su: Volkswagen, Opel, Peugeot, Audi i Renault.

Što se tiče novih automobila (podaci su za prvih sedam meseci 2020.), najviše je prodato Škoda (2.271), zatim slede Fiat (1.675), Renault (1.570), Volkswagen (1.004), Dacia (876), Toyota (826), Opel (797) i Hyundai (710).

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao dobar indikator stanja prodajnog tržišta u Srbiji može da posluži vrednost uvoza domaćih uvoznika automobila.

Svi navedeni podaci su javno dostupni (iz javnih baza podataka).

 

Računicu kvari činjenica da u tu vrednost ulaze i rezervni delovi, tj. sve ono što spada pod održavanje automobila u ovlašćenim servisima, a ne samo uvoz novih automobila za prodaju u salonima.

Takođe, uglavnom ne radi svaka firma samo jedan brend nego više njih, pa je teže videti po brendovima kako ko stoji samo na osnovu ovog podatka.

U slučaju ''FCA Srbija'' ova računica nema smisla jer u vrednost njihovog uvoza ulazi i sve ono što se koristi u Kragujevcu za proizvodnju automobila. Npr. i kad prodaju desetinama procenata više automobila u Srbiji, a opadne im prodaja u inostranstvu, oni će imati manju vrednost ukupnog uvoza iako su ustvari više automobila prodali u Srbiji. Na njihovo poslovanje dominantno utiče prodaja u inostranstvu (ne u Srbiji), pa im zato poslovni podaci najviše od toga zavise. Da imaju neku ćerka firmu u Srbiji koja bi bila odvojena od proizvodnje u Kragujevcu, onda bi bilo moguće pratiti kao i za sve ostale (dole nabrojane) koji nemaju proizvodnju, nego samo prodaju robe iz uvoza.

Zato ovo i jeste samo dobar indikator, ali ne i nekakav ultimativni-mega podatak zbog kojeg onda ne treba gledati nijedan drugi parametar. :thumbup: 

 

- Porsche SCG -27.7%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 38.310.316 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 27.706.821 evra

 

- Renault-Nissan Srbija -42.4%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 34.026.198 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 19.584.360 evra

 

- Star Import -13.8%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 35.240.252 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 30.391.163 evra

 

- Delta Motors -19.1%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 16.753.717 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 13.551.963 evra

 

- Euroimpex Autogroup -18.2%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 6.569.142 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 5.372.797 evra

 

- Grand Motors -47.9%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 13.374.321 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 6.962.016 evra

 

- Kia Auto -15.6%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 5.247.668 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 4.428.462 evra

 

- Avtonova Kab -26%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 7.842.900 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 5.805.804 evra

 

- Auto Čačak -45.6%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 41.003.389 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 22.318.207 evra

 

- Hyundai Srbija -44.4%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 11.494.612 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 6.389.753 evra

 

- Euro Sumar -22.8%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 2.239.434 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 1.729.447 evra

 

- Toyota Srbija -28%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 13.409.419 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 9.658.603 evra

 

- British Motors -55.2%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 11.811.298 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 5.294.753 evra

 

-- Iz ovih primera, ukupno: -32.92%

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2019. - uvoz 237.322.666 evra

Mart, April, Maj, Jun, Jul 2020. - uvoz 159.194.149 evra

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokom drugog kvartala u Srbiji je prvi put registrovano 35.073 putnička vozila

 

kg 77.jpg

 

Tokom drugog kvartala 2020. godine u Srbiji je prvi put registrovano 35.073 putnička vozila, od čega je 14.8% do dve godine starosti, saopštio je Republički zavod za statistiku (RZS). Prema zvaničnioj statistici, najbrojnije marke putničkih vozila u Srbiji su Volkswagen, Opel, Peugeot, Renault i Audi. Od ukupnog broja prvi put registrovanih putničkih vozila, 66.8% koristi dizel kao pogonsko gorivo, dok benzin koristi 29.9%. Prema evidenciji prvi put registrovanih teretnih vozila, u drugom kvartalu 2020. godine registrovano je ukupno 5.064 teretna vozila, od čega je 28.9% do dve godine starosti. Najveći broj ovih vozila koristi dizel kao pogonsko gorivo, 90%.

 

Prema zvaničnim statističkim odacima, u drugom kvartalu 2020. godine, evidentirano je ukupno 2.538 saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima, što je za 26.2% manje u odnosu na isti period 2019. godine. U saobraćajnim nezgodama, nastradalo je 3.558 lica. Ukupan broj nastradalih je za 27.9% manji od broja nastradalih u istom periodu prošle godine, navodi se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svratih danas oko 13 časova do salona Opela u Sava centru.

Kada sam ušao, jedna tročlana porodica bila u razgovoru sa prodavcem oko modela Grandland X ( "saznah" iz izlaganja prodavca i da benzinac 1,2 od 130 ks "po gradu troši jako malo, 6-6,6 litara" ). U ime porodice, glavnu reč je vodila žena. Veoma rečita osoba, odavala je utisak odlučne osobe, koja zna da Grandland X nema u verziji 4WD, "a njima treba vozilo za skijanje" ... Tako da nije baš pala na kolena kada je prodavac rekao da su se oni zimus penjali sa testnim primerkom i na Kopaonik ...

Elem, bili su zainteresovani baš za salonski primerak, ali, pošto žena reče nešto kao "da 24.000 evra nije isto što i 24.000 dinara i da bi i da probaju", shvatih uskoro da je testno vozilo tu, ispred salona, ali, kao automatik. Žena kaže - "Nema veze, može i automatik, da vidi kako ide ..."

Izadjoše svi oni, ali se ubrzo vrati prodavac do svoje koleginice, da pomeri corsu, koja je zagradila testni Grandland ...

Uskoro, ja videh sve što sam želeo videti ( a tamo ništa novoga bilo nije) i pred salonom vidim scenu - crni Opel Grandland X, motor radi, već su svi seli u njega ( porodica i prodavac ) i vozilo kreće ... Za volanom je bila ona žena. A na "testnom" vozilu nema registarskih tablica !!!

Svi koji znaju gde se nalazi diler Opela u Saca centru ( AC Brajić ), znaju da taj diler ima izlaz direktno na ogromni javni parking Sava centra (koji upravlja Parking servis ).

Žena je tuda terala onog neregistrovanog Opela kao Fandjo ...

U pola bela dana.

Najpre, kao F1 udesno, do granice parkinga prema objektu Delta Holdinga, a potom ulevo, do granice parkinga ka auto putu.

Ja gledah, a ne mogah verovati.

Da je u pitanju neki prodavac polovnjaka ( tipa "Miško" ili "Vučko" i slično ), ni tada ne bih razumeo da prodavac dozvoli da se na javnom putu testira neregistrovano i neosigurano vozilo.

Ali, da ovlašćeni diler Opela dozvoli tako nešto ...

Pa, zaista nemam reči. Dno dna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...