Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilsko tržište Srbije

Recommended Posts

Ne svaki dan, ali, subotom volim da malo odem do nekog salona. Po izboru. Ali i da "šaram". Da vidim šta kod koga ima novo.

Danas bijah u mazdi (da malo pogledam CX-30, koja je razlika unutra u odnosu na CX-5).

Prošle subote u pežou (da ponovo razgledam 2008). I samo kratko u škodi, da malo "telom" bacim oko na novu oktaviju, ali, nije bilo karavana, a LB me nešto i ne interesuje.

One subote pre toga u fordu. Da vidim novu "Šugu" (Kugu). I Pumu.

A par subota pre toga je bila duža "pandemijska pauza".

Poslednje subote pre pandemije sam razgledao volvo. Želeo videti V60, ali je bio samo V90.

One pre toga Subaru ...

I tako ...  :)

@neshaoct

Hvala za one podatke.

Znači, sada još samo treba da odem na portal Uprave za javne nabavke, da saberem koliko je tamo "od naših para" škoda "prošlo" za mesec april preko javnih nabavki, pa da tako saznam od onih 146 škoda koje su u sred aprilske pandemije prodate, koliko ih nisu kupili budžetski korisnici ...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam u planu kupovinu, jer sam tek realizovao jednu (na kraju, bez ikakve veze sa veoma jasnim planom koji sam imao i pokušavao da realizujem prethodnih par  godina - da kupim karavan C segmenta, tako da mi dugoročno planiranje nije jača strana ).

Auto salone obilazim jer ne volim gužvu Sajma automobila (iako su tada svi na jednome mestu).

U salonu možeš (uglavnom "na miru") da detaljnije pogledaš sve što te interesuje (a najveći "mir" je subotom oko podneva, jer je tada najveća gužva, pa ima najmanje šanse da te neželjeno "zajaše" neki prodajni savetnik).

U neka kola "sednem"  (i veoma dugo "sedim") i po nekoliko puta tokom više meseci ili godina. Tako ne samo da uočim da li mi odgovaraju ili ne, već za mnoga i kako se vremenom menjaju, ne samo u smislu fejslifta, već i pojedinih elementa serijske opreme, a i kako im se vremenom menjaju cene, uglavnom "na gore" i često bez da se na njima pri tome išta (vidljivo) promeni.

U kola koja potencijalno uočim da su možda i dobro rešenje za naša buduća porodična kola (sada, za godinu, dve ... ), u taj salon nekako povedem i suprugu i/ili decu. To je, naravno, izuzetno, izuzetno retko. Ne želim da ih previše smaram. Ali, ni da ih isključim, jer kupovinu automobila smatram porodičnim dogadjajem i želim da čujem i glas svakog člana porodice, šta on misli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

U salonu možeš (uglavnom "na miru") da detaljnije pogledaš sve što te interesuje (a najveći "mir" je subotom oko podneva, jer je tada najveća gužva, pa ima najmanje šanse da te neželjeno "zajaše" neki prodajni savetnik).

Ne znam da li si upoznat ali to im je posao, da ti predstave auto, upoznaju sa cenom , popustima, opremom, lagerom...ili kako ti kažeš "zajašu". Ako sam te razumeo kupio si skoro auto (možda sam propustio, šta je zamenilo 500L?) ali i dalje obilaziš salone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu svi prodajni savetnici isti. Niti su prošli iste obuke, niti imaju iste manire.

Koliko ja znam, kada kupac udje u salon, pravila postupanja nalažu da, ako je uočen (zavisno od gužve), da bude pozdravljen na bilo koji način (makar gestikulacijom) i da onda neko vreme bude "ostavljen na miru", osim ako odmah zatraži asistenciju prodavca.

Dužina "nekog vremena" (mira), posle koje prodavac svakako prilazi sam posetiocu (i suptilno započinje razgovor sa njim), zavisi od niza okolnosti.

Ali, od onog pozdrava pri ulasku, pa do samoinicijativnog prilaska prodavca, kupac ima period da sam gleda šta želi, da se upoznaje, otkriva ...

Tu "proceduru" mi je izričito potvrdilo i jedan moj odličan prijatelj, prodajni savetnik.

Nedopustivo je, pogrešno je, da te prodajni savetnik odmah "zajaše", da ti ne da onaj slobodan period ili da kasnije nije u stanju da prepozna ako kupac i naknado želi da ostane sam, da sam pogleda.

 

To je to o "jahanju" od strane nekih prodajnih savetnika.

Ogromna vecina njih je profi.  Na svom mestu.

Zbog onih malobrojnih, koji taj svoj posao baš i ne rade kako treba, više volim da obilazim subotom i to kada je gužva.

 

Moji redovni obilasci auto salona uglavnom nemaju toliko veze sa kupovinom kola, već sa time da volim automobile od malih nogu,a  volim i da pratim sta se dešava na tržištu, da sam u toku, jer samo tako, kada povremeno i dodje vreme kupovine (poslovno i/ili privatno), unapred već pretežno jasno znam sve, pa i za sve šarene laže trgovaca. 

 

Što se tiče tvog pitanja za 500L, ne mislim da ga prodajem narednih oko pet godina, a sada sam uzeo CRVa, kao "zamenu" za 308 SW. Za narednu deceniju ...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, moron said:

Koliko ja znam

Procedure se razlikuju od proizvodjaca do proizvodjaca, negde se prilazi odmah, negde se uce da je brend toliko jak da je kupac taj koji treba da se zainteresuje za prodavca (audi npr.) ali nije to bila moja poenta.

 

Ja sam mislio na to da nemas u planu u skorije vreme kupovinu auta jer si ga nedavno kupio (osim ako nisi zaduzen za nabavke u nekoj firmi) a ipak obilazis salone, u kojima neko mora da ti posveti vreme, a vreme je novac. Verovatno su te i zapamtili kao gledaca koji ne kupuje. Pretpostavljam da ti ne bi bilo svejedno da te u tvom poslu neko stalno obilazi, trazi besplatne savete a nikad ne koristi tvoje usluge. Na to sam mislio. Sportski pozdrav. :)

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam iz iskustva da neki brendovi imaju taj algoritam da ćeš biti startovan na ulaznim vratima i da će prodajni savetnik prema tebi odmah krenuti tako srdačno i sa takvim osmehom da ćeš prvi put možda početi i da se ovsrćeš, misleći da je tu negde pored tebe neki njegov blizak prijatelj, i da se ta njegova reakcija odnosi na tog njegovog nevidljivog prijatelja, a ne na tebe ... To je npr. KIA sistem obrade posetilaca i taj će već posle "pola minuta" navalentno nastojati da sazna šta voziš, gde radiš, koji ti je broj mobilnog telefona i koliki ti je kreditni limit ... Ali, ima i za njih leka, za tu njihovu drskost, veoma efikasnih načina da ih "ohladiš", pa i da im pokažeš da o vozilu koje on prodaje, znaš više od njega, što je zaista bruka. A takav doživljaj u salonu Kie nisam imao samo jednom, i ne samo u jednom salonu.

 

Elem, generalni "lek", da niti prodavac na tebe da troši svoje vreme, niti da on tebe "ometa" ( ako si došao samo da pogledaš kola ), jeste subota, negde od 11 do 13 časova, jer su tada saloni najpuniji posetilaca (često su tu cele porodice), u salonima je gotovo uvek više posetilaca nego prodajnih savetnika i obično, kada udješ, svi prodani savetnici su već zauzeti.

U tim uslovima ne retko, ti ne samo da možeš ostati "sat" u salonu da zaista detaljno razgledaš (a da ti niko ne kaže ni "dobar dan"), već bi maltene, da se figurativno izrazim, mogao da ( ako si zlotvor ) demontiraš pola delova sa onih kola.

 

Ja, mada idem relativno redovno, ne idem u salone da bih "zajebavao prodavce" i kod njih stvarao zabludu da nešto kupujem ( ako potencijalno ne kupujem ). Ako po ulasku vidim da je unutra "pustinja" i da prodavac odmah kreće prema meni, ja mu odmah kažem: "Hvala, sedite, molim Vas, ne kupujem, samo sam došao nešto da pogledam".

Ako on sedne, ja zahvalim, i ostanem da vidim šta me interesuje. Posle ga pozdravim i odem.

Ako on ne sedne, već pokuša da udje "u komunikaciju obrade", ja ostanem najviše 30 sekundi, pozdravim ga i odem. I dodjem drugi put.

Ja zaista gledam da minimalno angažujem resurse prodavca (kupovao ili ne kupovao).  Ali sam u stanju, zbirno, kroz nekoliko poseta, u jednom vozilu provesi i po nekoliko sati. Pri čemu sva ta vozila, pre nego i udjem prvi put u salon da ih "pogledam", uglavnom dobro prostudiram kroz pakete opreme i cenovnike, da čim vidim u salonu vozilo, npr. Focus ST Line 1,5 Ecoboost za 24.490, da u tom vozilu mogu odmah da uočim na šta se odnosi onih oko 4.000 evra opcionala, a kako bih probao da zamislim kako u stvarnosti izgleda "go" ST Line (go kao crkveni miš :) ).

 

Povremeno mi se ponudi i testna vožnja, ali, npr, od poslednja četiri vozila koja sam privatno kupio, imao sam testnu vožnju samo poslednjeg (jer mi "vozna dinamika" nija baš visoko na listi prioriteta), a ni za dva vozila koja sam u poslednje dve godine odradio nabavku "za firmu" gde radim, nisam želeo testnu vožnju.

 

Neka vozila jesam probao, npr. za potrebe privatne nabavke jedno vozilo čak dva puta (jer je prodavac bio dosadan "kao krpelj" i ubedjivao me je da je to "prava stvar za mene"), ali, testna vožnja nije promenila moj negativan stav, koji sam stekao tokom i samog detaljnog razgledanja u salonu (to je bio 308 SW mk2 ).

 

Npr, pri poslednjoj mojoj privatnoj nabavci, na vrhu moje rang liste je bila corolla SW (tj. TS). I ja sam nju toliko želeo, da je to verovatno i slep video, toliko da je prodavac iz NS ponudio da mi je doveze u petak i ostavi mi je do ponedeljka. I to ne jednom. Nego mi je to nudio nekoliko vikenda zaredom. Nisam ni jednom prihvatio, jer sam "imao problem" sa tim vozilom koji sam uočio još u salonu, i nisam želeo da zavlačim prodavca. I to sam jasno i rekao.

 

A, kada sam npr. od uvoznika pežoa tražio da mi za vikend da Peugeot Rifter GT Line HDI 130 (top paket, kakav sam i želeo), a da sa njim ne predjem više od 200 km, ali, svakako da se malo provozam sa porodicom van grada, do Fruške gore, da vidim šta moja porodica o tome misli (jer je to ipak "posebno vozilo"), meni je prodavac (mada  je imao baš onaj što sam tražio na test), ponudio N1 verziju, u baznoj opremi, sa HDI 102 i 5MT, ali, i "samo standardnu rutu", možda 4-5 km gradske vožnje, u najvećoj subotnjoj gužvi ... Naravno, time smo završili sva pitanja i dileme oko potencijalne kupovine (jer nisam želeo da plašim moju porodicu sa izgledom baznjaka i to još kao N1, a da im pričam kako bi možda izgledala tom verzija, koj blage veze neka sa tim baznjakom). Taj "fijasko" , pak, nije bilo smetnja da kasnije dodjem u salon u dva navrata (u drugi salon još jednom), da u uslovima subotnje gužve u salonu, na miru, detaljnije sagledam 508SW, 208 mk2 i 2008 mk2...

 

Za kraj, vezano za ono poslednje:

3 hours ago, Woodoo said:

Pretpostavljam da ti ne bi bilo svejedno da te u tvom poslu neko stalno obilazi, trazi besplatne savete a nikad ne koristi tvoje usluge.

...veruj mi, kada bih naplatio sve svoje gratis radne sate i gratis savete (ne one koje sam potrošio pomažući prijateljima), danas bih vozio i još barem dva ferrarija :) Nije mi problem da povremeno pomognem i da se profesionalno angažujem (savetom ili na drugi način ), a da to ne naplatim. Što ne znači da sam dobar čovek :) Daleko od toga ...

 

Sportski pozdrav i tebi

 

 

Edited by neshaoct
popravio citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, totti said:
Sad kad sve ovo čitam i kad navrnu sećanja, mogu samo da kažem - bogu hvala što zatvorismo plac

Daj neke dogodovstine, a siguran sam da ih je bilo mali milion.

Zna da bude smesnih situacija :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vagenovac said:
Daj neke dogodovstine, a siguran sam da ih je bilo mali milion.

Zna da bude smesnih situacija default_D.gif

Ne mogu sad naširoko da pišem, ispričaću uživo kad se budemo videli.

Mogu da kažem da je meni lično Subota u periodu od 12h do zatvaranja bila "najstresnija", jer su tada uglavnom posetioci bili oni koje su žene isterale iz kuće da im se ne motaju do vremena ručka, pa su kod mene ubijali vreme

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto tržište Srbije, kada su u pitanju nova vozila, je uglavnom El Dorado. Mnogi realno i ne slušaju šta vi želite da kupite, već samo gledaju da vam nešto uvale.

 

Npr. on na lageru ima samo Ceed SW 1,4 MPI, a vi kažete da to nećete ni lager, ni 1,4 MPI, već želite 1,4 T-GDi, ne bilo kakav, iz proizvodnje, u tačno željenoj boji, tačno željenom paketu i sa opcionalima koje želite, a on će da vam na to pet puta kaže da ima na lageru u Sloveniji polovne kompanijske 1,0 T-GDI! :) Kada mi vi ljubazno ponovite da vas to ne interesuje, on će da vas ubedjuje da umesto karavana pogledate XCeed, koji baš tu imaju, na lageru, a i testni, sa 1,0 T-GDI. I kada Vas za rukav odvuče to tih kola, vi probate i da sednete pozadi, i vidite da vam za glavu nedostaje bar jedno 5 cm, on će sa osmehom da vam kaže: "Pa, dobro, vi vozite, vi sedite napred, zar ne?"

 

Ili, odete u Ford. Pre toga ste na sajtu Forda pogledali cene. Tamo zamolite da vam daju ponudu za tačno željenu konfiguraciju i dobijete je, a ona veze za mozgom nema (sa onim cenovnikom). Vi ukažete na taj cenovnik, a on Vam odgovori "Ponude su sada rađene u skladu sa cenovnikom MY2020.25, dok je na sajtu dostupan cenovnik MY2019.75. Ove ponude su validne i sa najboljim mogućim komercijalnim popustom ka vama."

Vi onda, šta ćete, kažete, molim Vas, dajte mi taj cenovnik MY2020.25, da pogledam posle. On tu malo zastane i kaže, dajte mi mail adresu, poslaću vam posle ... Odgovora ne bude 5 dana, 10 dana ... Vi ga podsetite i dobijete pisani odgovor 

"Cenovnik je trenutno u procesu pripreme. Čim dobijemo verziju na srpskom jeziku, poslaćemo vam." Ja sam takav odgovor dobio 19.12.2019.

Ako i danas pogledate sajt srpskog uvoznika, da njemu je i dalje cenovnik MY2019.75.

Probao sam posle toga kod raznih dilera, Novi Sad, Šabac, Subotica (pod svojim imenom ) da dodjem do cenovnika MY2020.25. Jer sam verovao da su hteli da me "prevare".

Uvek sam udarao glavom u zid. Od svakog sam dobijao isti odgovor "Zahvaljujemo Vam na kontaktu. Molimo Vas da dalju konverzaciju vezanu za vozilo koje je predmet Vašeg interesovanja nastavite sa kolegom XXXXXXXXX iz Beograda, koji Vam je već dao ponude."

Pošto nisam imao dilemu da hože da me "zavrnu", izabrao sam druga kola, ali na kraju sam ipak nabavio cenovnik MY2020.25.

Iz njega je kao dan bilo jasno da su na kalkulacijama hteli da me "urade" za ukupno skoro 2.800 evra, već su me slagali i da po cenovniku MY2020.25 motor 1,5 Ecoboost može da se navodno "veže" samo za AT, a ne i za MT6.

 

Elem, poštujem ja prodavce i njihov trud, i zaista nastojim da minimalno trošim njihove resurse (čak i onda kada kupujem), ali, ipak, pogrešna je i njihova pretpostavka da su kupci teška stoka. A uglavnom baš tako NEKI tretiraju kupce. Ogromna većina je, naravno, veoma normalna.

 

I imam i jednog dobrog prodavca-drugara kod koga obično svratim na kraju radnog vremena, radnim danom (ako vidim da je salon prazan). Onda nas dvojica zajedno sednemo u neka salonska kola i analiziramo. Samo pokazuje: "Vidi ovo ... a vidi, molim te, kako su samo ovo napravili, kao od kamena ..."

I neverovatno je koliko on veoma realnih zamerki ima na to kako su uradjena kola koja prodaje i koja i inače redovno hvali svima kojima ih nudi  :) Tako da su prodavci izuzetno normalni ljudi. Samo su profesionalci  :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto sam i ja prolazio....tačno znam da je tako!
Gledam Elentru a ovaj me vuče na Tuscon...
Od Škode dobio cenovnik za 3 dana a od Forda nikad.
Ovi u Stojanovu neznaju koji je motor u Renegade...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno razumem i prihvatam da NEKI prodavci (novih vozila) najviše vole kada im u auto salon udje dugouhi magarac ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj ja i dalje ne mogu da shvatim, ali mozda je stvarno do mene i moje ogranicenosti.

Ti imas auto, tjst kupio si ga. Ne planiras kupovinu u narednih par godina, niti gledas za nekoga kola, ispravi me ako nisam dobro razumeo.

Zasto onda ides od salona do salona, ulazis u kola i sedis u njima ? :D Kapiram znatizelju ali evo majke mi, prvi put cujem da ovo neko radi :D

Kapiram ljude za vecinu fetisa, njihova stvar, ali ovo ne mogu nikako da skontam da ga *ebes :D

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošlogodišnji Sajam automobila u BG posetilo je nešto preko 100.000 ljudi. Od tog broja, njih manje od 5.000 su otišli sa namerom (i obezbeđenim finansiranjem) da kupe auto.

Preostalih preko 95% je otišlo samo da vidi, sedne, pipne, slika. Među njima je i dosta ljudi koji pišu u temi na kojoj smo, uključujući i mene naravno. :thumbup: 

Šta se onda sad iščuđavamo što neko drugi takođe ide da gleda nove aute bez namere da ih kupi... :D Zato meni ništa nije čudno u tome da bilo ko uđe u auto-salon sa namerom da pogleda neki nov auto, a bez istovremene namere da ga kupi tada/uskoro/ili bilo kada. 

 

Jedino ovaj deo tih poseta:

15 hours ago, moron said:

Ali sam u stanju, zbirno, kroz nekoliko poseta, u jednom vozilu provesi i po nekoliko sati.

...e, tu pojma nemam čemu potreba da se jedan nov auto gleda par sati (zbirno), a bez ozbiljne namere da se kupi. :thumbup: 

Čak i kad bih ga gledao sa namerom da kupim, opet ne znam šta bih gledao par sati kod novog auta. Al' Bože moj...možda samo ne znam šta sve treba da se gleda, možda nam @moron ukaže koje to stavke zahtevaju toliko vremenske pažnje kod bilo kog novog auta. Ako se tako gleda kako nekome ''leži'' određeni model, kontam da se dosta toga bolje vidi na test vožnji, ali ako je kratka i ne može se auto dobiti na duže, onda može pomoći rent-a-car koji ima isti auto u ponudi...pa se plati na par dana i eto testa nad testovima. B)

 

Ako i objektivno nema potrebe toliko gledati, već eto on čovek (subjektivno) voli toliko dugo da gleda aute, to mu je hobi ili šta već...pa, šta sad. Imamo onda uvek čoveka na Forumu koji zna sve aktuelne ponude skoro svih brendova. :DB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...