Jump to content
FAS Goran
dean9191

Brava 1.6 - mere za centriranje trapa

Recommended Posts

Zanima me gdje mogu da nadjem informacije o tome koliko treba da bude rastojanje izmedju prednjih tockova, pitam zbog sljedecih stvari:

auto je lupano pa smo mijenjali na njemu:

1) most sa krajnicama i spone

2) desni amortizer

3) desna lafeta

4) lijeva lafeta i amoritizer su mijenjani prije sudara ali vidno nisu krivi.

Poslije popravke desni tocak je bio u svom normalnom polozaju; dok je lijevi bio malo uvucen u donjem dijelu.

Auto se vozilo normalno bez ikakvih problema, medjutim poslije optike da se ispravi taj lijevi uvuceni tocak nastaje problem,auto pocinje da trese pri brzini od 70-80 km/h.

Da bi se taj tocak ispravio oni su morali busiti neke rupe u amortizeru da ga vrate u pravi polozaj, kasnije mi drugi majstor kaze da su oni mozda sje**** nesto oko poluosovine ,, sad pitam ja vas da li je to moguce??

Kad smo digli auto na dizalicu, okretanjem prednjeg tocka rukom uzrokovalo je i okretanje drugog paralenog tocka sto ne bi smjelo.

Ne znam sta da radim , molim vas za vasu pomoc i savjete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao si promeniti onda i viljušku na levom točku. Takođe, amortizeri se uvek menjaju u paru, a ne samo jedan.

To što su ti radili se zove šlicovanje amortizera. Kada točak ima nagib i ne može se vratiti na meru štelovanjem kod trapadžije prilikom centriranja trapa, onda se radi to što su tebi radili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decko je iz Banja Luke ,koliko vidim,ali moguce da mu je tamo auto.

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao si promeniti onda i viljušku na levom točku. Takođe, amortizeri se uvek menjaju u paru, a ne samo jedan.

To što su ti radili se zove šlicovanje amortizera. Kada točak ima nagib i ne može se vratiti na meru štelovanjem kod trapadžije prilikom centriranja trapa, onda se radi to što su tebi radili.

Sutra idem kod jos jednog majstora pa cu mu i to spomenuti da li treba promijeniti tu viljusku, ovaj jedan majstor mi kaze da nije mozda desna poluosovina iskrivljena jer je tu auto pretrpio veci udar.

Sad neki kazu da mijenjam glavcanu,lafetu i amortizer na tom lijevom dijelu ali to je sve napamet a nemam puno para.

Drugi mi majstor kaze da je moguce skratiti poluosovine, sad koliko je to pametno ne znam.

Zahvaljujem na pomoci.

Da nije tvoj auto kojim slucajem u Kragujevcu?

Ne, to je mozda neko sa slicnim problemom.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok druze.

Kod mog komsije u servisu je trenutno jedan Bravo 1.6 (crni sa sporting felnama od Punta) kojem je tocak iskrivljen i radjeno je desno krilo, pa sam ja danas isao sa mojim Bravom da provere mere ispod haube. Taj auto ima BiH tablice i covek mi rece da je iz Banja Luke. :question: Izgleda da je malo veca slucajnost.

IMAG0146.jpg

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja slucajnost, samo sto je kod mene lijevi tocak bio kriv.

Jest da je auto pretrpio veci udar sa suprotne strane , te je zamjenom lafete i amortizera sve bilo u redu.

Ja mislim da je prednji trap isti kod Brava i Brave, jel tako?

Javi sta je komso radio i pitaj ga da nema on kakav savjet u vezi mog slucaja?

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vas obavijestim da je problem rijesen! Sumnjali smo na mijenjac i ja sam cak bio kupio medjutim shvatili smo da je u pitanju drugi problem.

Poluosovine su bile malo nategnute i nisu imale lufta pa se odrazavalo na mijenjac i vidu lupanja, desna duza je zamijenja jer je malo bacala na tokarskom stroju i zamijenjen je dio sa onim krstovima jer su i oni bili rasuti.

Danas smo sa Davidovim strojem malo rasirili most i dobili 5 mm sto je rijesilo problem.

Pozdrav svima, :D ja srecan i zadovoljan da sam se rijesio problema.

Jos mi preostaje da sredim plin jer su neke bakarne zice takodje popucale od sudara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Menjao sam sponu na desnom tocku, diskove i disk plocice na oba tocka. Uradio sam reglazu i sada mi volan teze ide nege ranije, cak je i sa losom sponom lakse radio. Vuce u stranu... reglaza nije uradjena kako treba. Majstor mi je rekao da kao amortizeri nisu dobri i da pazim da mi se ne uniste gume sa unutrasnje strane. Amortizeri su dobri jer amortizuju super i menjani su relativno skoro a i pre reglaze je sve bilo mnogo bolje.. Video sam da je reglaza radjena, odnosno parametri koje sam dobio na papiru za 1.4 motor. Da li to ima nekakve veze jer je moj auto 1.6? Mozda je koristio pogresne specifikacije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je majstor hteo da ti kaže da amortizer nije lepo montiran. Da stoji pod nekim uglom. Meni su to zadnji put ispravljali na centriranju trapa. Menjao sam opruge a amortizer nije lepo vraćen posle toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/24/2017 at 2:11 PM, andreja.micovic said:

Možda je majstor hteo da ti kaže da amortizer nije lepo montiran. Da stoji pod nekim uglom. Meni su to zadnji put ispravljali na centriranju trapa. Menjao sam opruge a amortizer nije lepo vraćen posle toga.

 mislim da se to zove "slicovanje"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to je po rečima trapadžije gde ja centriram promašaj veka uraditi na svom autu.

Ako su svi delovi kako treba da budu nema razloga za šlicovanje za koje kaže da kasnije na ozbiljnije rupe ma koliko da si stegao hoće i može da radi šraf jer ima gde da se pomera.

Kada je rupa samo kao što i jeste fabrički nema pomeranja levo-desno i napred nazad i ako se otpusti dok posle šlicovanja ima pomeranja.

Ne znam da li je u pravu ali ima logike a još više mi ima logike to da treba da se štrluje trap u toj zoni i fabrika bi napravila otvore koji dozvoljavaju pomeranje u toj osi.

Ali Srbija je ovo pa kako smo poznati po inženjerstvu ni ovo ne čudi.

 

Da se ogradim ne pričam za vozila koja se spremaju za trke pa im nagibi točka recimo trebaju van standarda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotican gospodin je mozda mesar, zidar ili neki drugi majstor, a majstor za reglazu sigurno nije :D Amortizeri nisu dobri, pazi da ti ne potrosi gume, to bi bilo kao kad bi ti masinska radionica uradila generalku i rekla sad pazi da ti ne pocne trositi ulje ili da se ne razleti motor :D Nesto na sta ti nemas nikakav uticaj sem da ne vozis auto... "Majstori" za reglazu su verovatno najveci sarlatani, vecina nema pojma sta radi a i ti sto znaju, retko ko radi posao redovno... Verujem da je naplatio svoj traljavo uradjen posao i "vredan" savet da pripazis...

 

Pretpostavljam da je dovoljno dobar "majstor" da je utvrdio da je problem do amortizera posto pretpostavljam da nagib jednako odstupa od fabrickih paremtara na oba tocka. Posto vidim da su menjani, pretpostavljam da nisu istog proizvodjaca ili eventualno tipa kao prethodni pa zbog tolerancije u proizvodnji nekad rupe nisu na istim mestima izbusene gde se srafe na rukavac pa nagibi mogu da se razlikuju. Dobar majstor ce samo i da ti kaze sta tacno nije u redu i sta je resenje, kao i da li on moze da to uradi ili neki drugi majstor ili eventualno da zahteva zamenu dela, ne pricu pripazi...

 

Resenje je slicovanje jedne rupe (obicno gornja se radi, mada nekad se radi i dole jer zbog oblika rukavca nema prostora da se pomeri blize kucistu ako se zeli povecati nagib) na amortizeru na spoju rukavca i amortizera ili ugradnja ekscentricnih srafova koji omogucavaju podesavanje nagiba. Sto se slicovanja tice, fabrika to nije predvidela jer sa fabrickim delovima auto sigurno zadovoljava standarde, ako ne, vratice ga na doradu. Naravno ona ne racuna na to sta ce biti ako vi ne koristite te njene delove pri zameni ili kad vozite po ovome sto kod nas nazivaju kolovozom. Da je slicovanje rupa domaca izmisljotina, sigurno da nije, imate puno sportskih amortizera koji dolaze fabricki sa slicovanim rupama zbog podesavanja nagiba, jer nisu srafovi ti koji sprecavaju pomeranje na tom spoju, nego trenje izmedju kucista i amortizera i rukavca koje se postize silom pritegnutih srafova. Zato je bitno pri montazi amortizera da su povrsine dobro ociscene. Ekscentricni srafovi usustini daju lakse i preciznije podesavanje nagiba i na mnogim vozilima su dolazili fabricki i u nekoj manjoj meri sprecavaju mogucnost da se desi to pomeranja, ali kad je sve propisano ugradjeno i stegnuto, udarac pri kojem bi dloslo do rastelovanosti vecinom znaci i jos neki prateci problem, tipa da iskrivite felnu i slicno... Inace cest problem kod slicovanja kod nas je da ljudi nemaju pojma da to urade adekvatno, umesto da ovalo prosire rupu, uzmu vecu burgiju pa probuse selu rupu ili jos gore, probuse i gornju i donju rupu na amortizeru. U zivotu sam video samo jednom redovno slicovan amortizer a i to nije uradjeno bas kako treba, jer ga je neko slicovao besmisleno puno jer udara rukavac u amortizer i pre nego sto ode do pola rupe...

 

Fabricki da ima slicovanu rupu (vidjao sam i na amortizerima kao sto su KW i H&R):

dsc01515-61735.JPG

 

Ekscentrican sraf:

BMR_Ekscentricni_srafovi_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugisa je sve objasnio, a ja sam na to mislio.

Meni je fabrički gornja rupa prošlicovana, u pitanju su monroe amortizeri, menjao sam ih sva 4 pre recimo 3 godine.

Bilo sve OK. Prošle godine kad sam menjao opruge, desni nije vraćen kako valja, a majstor uredno naplatio montažu, demontaža, centriranje.

Kad sam otišao kod trapadžije od poverenja, momak ustanovio u čemu je problem i pokazao mi. Namestio i vratio amortizer kako treba da stoji bez ikakve nadoknade.

Trap centriran i drži pravac sada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortizeri su dobri jer su relativno skoro menjani a i sad nista nije dirano oko amortizera. Stavljeni su amortizeri koja je propisao proizvodjac jer ja uvek stavljam takve delove i uvek gledam neku srednju ili najbolju klasu, zavisno od budzeta. Menjana je samo spona, diskovi i disk plocice a pre toga je auto isao savrseno. Normalno kad je spona pocela da lupa poceo je i da vuce u jednu stranu ali to je zamenjeno i sad bi trebalo da bude sve uredu. Gledao majstor koji menjao delove, gledali ovi pre reglaze i rekli da su ostali delovi uredu.

 

Nagib jednako odstupa na oba tocka i sada volan tesko ide kad se mota i levo i desno a sa losom sponom je malo teze isao kad sam motao desno koliko se secam... samo je teze isao na jednu stranu.

 

Ovaj majstor je naplatio skoro duplo vise od pojedinih koji rade reglazu ali zato ima fensi radionicu :) jos kad bi znao da radi. Idem prvo da proverim ponovo kod ovog sto je menjao sponu i diskove pa ako on kaze da je sve uredu onda idem ponovo kod ovog sto radi reglazu. 

Najverovatnije cu morati da trazim nekoga ko ume da centrira trap. Danas mi je neko rekao da ovaj majstor nema veze...

 

Hvala na savetima.

Edited by MilanLe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja rekao da si nakalemio druge amortizere koji nisu za tvoj model auta, nego da SACHS, MONROE i lupam BILSTEIN amortizeri ne moraju u potpunosti da budu istih dimenzija bez obzira sto su svi propisani za tvoj auto... I dovoljno je da se rupe na amortizerima gde se srafe na rukavac razlikuju za 1mm pa da ostupanje bude 0.5-1 stepen... Amortizere koje si sad stavimo verovatno nisu istog proizvodjaca kao sto je bio fabricki ugradjen u fabrici.

 

Reglaza trapa moze da se radi uz pomoc stapa i kanapa bukvalno, fensi radionica i alat samo cine posao laksim, ali konacan rezultat zavisi iskljucivo od majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao za to ali sa ovim amortizerima je pre ove reglaze radio savrseno. Nisam ih ja bas skoro menjao. Presao sam mozda 4000 km sa njima. Bio sam kod majstora danas i rekao mi je da odem kod drugog majstora koga on preporucuje a i cuo sam od drugih da je dobar i nije mnogo skup nego naplacuje normalno. Kaze da su ovi verovatno pokusavali da nasteluju nagib ali jednostavno nisu znali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...