Jump to content
FAS Goran
TaxistaKG

Fiat Marea 1.9 TD / JTD - nema snagu s'klimom?

Recommended Posts

Kad uključim klimu, osetno izgubi snagu, šaltam ga i za dva stepena niže nego kad je bez klime. Manji uspon i usporava, moram preko 3k obrtaja na malom usponu da bi ga prešaltao, a kad ga prešaltam, posle 200m opet moram da ga vratim stepen niže. Šta je problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

klima je problem.znacajno uzima snagu motora,i kod mene je isti slucaj.kad treba da obidjem nekog ja iskljucim klimu,kao da dobijem turbo pogon :thumbsup: ne znam da li se nesto moze uraditi povodom toga.jos da cujes kako moj motor zvekece na ovom nasem gorivu kad je ukljucena klima,uplasio bi se! :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel klima radi kako treba,hladi ok?

U sustini klima dosta opterecuje motor ali ne bi bas trebalo toliko da se oseti.

Ili ti je motor los ili kompresor ima ostecenje pa se teze okrece i stvara dodatno opterecenje.

Mozes probati popustiti remen pa probati kako kompresor ide "rucno".

Cudno je jos sto bi ECU trebalo da gasi kompresor klime kada je leptir gasa otvoren vise od 70% ili kad vozilo ubrzava,bar je tako na benzincima.

Kako se ponasa ne leru kada upalis klimu?

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene sa klimom digne ler za 100-tinak obrtaja (sa 800-850 na 900-950). E sad ne znam šta je pravilno, s obzirom na to da je tvoj dizelaš.

EDIT: Inače, klima se naravno oseća u vožnji, ali daleko od toga da ne mogu nikog da preteknem ili da motor zvekeće. Sve je u redu, samo traži malo više gasa.

Edited by Zvukoljub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je TD od 75KS nemoj da te čudi što ga klima guši, taj motor kad ugasiš klimu na uzbrdici bukvalno poskoči. Malo konja to je osnovni problem. TD 100KS nisam imao prilike da probam, trebalo bi da podnosi klimu bez nekih velikih teškoća. Svakako moraš očekivati smanjenje performansi i povećanje potrošnje kad je klima uključena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav taxisti , dosta stvari utice na rad klima uredjaja automobila a samim tim i na rad motora tj. njegove performanse sa ukljucenom klimom . 1.kolicina freona i kompresorskog ulja u sistemu. 2.ventilator kondenzatora tj.hladnjaka klime 3.filter susac 4.zaprljanost kondezatora tj. hladnjaka klime 5.expanzioni ventil. Necu da te gusim sa previse informacija. Da ti auto ima los motor ne bi isao nikako i sa iskljucenom klimom , prema tome muci ga nesto sa klimom. prvo sto bi trebao da uradis operi ispuskiraj sam ili u nekoj perionici hladnjak klime, trebalo bi da bude bolje jer verovatno je sace puno prljavstine , zatim proveri da li kada upalis klimu pali ventilator hladnjaka klime ako to ne pomogne ili ventilator ne pali javi resicemo problem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudim se da niko ne spominje da mu se kompresor iskljucuje kada auto krene da ubrzava sto se kod mene desava za sta sam prvo mislio da je kvar ali sam posle saznao da ne namerno tako napravljeno bas da se ne bi javljali ovakvi problemi koje taxistakg ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to zavisi od godista vrste tj. marke ac.uredjaja kod starijih modela kopresor ac. ukljucujes manuelno tj. suva elektrika ac. prekidac u kabini naravno ventilator kabinski relej 12v ,presostat i naravno spulna na samom kompresoru ac. + ventilator kondezatora tj.hladnjaka ac. Cudi me da tvoj auto sam iskljucuje ac na visokim obrtajima kada ima najjednostavniji ac uredjaj. Nesto tu nije kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto jeste starije godiste ali nije bas suva elektrika kako kazes.

Paljenje releja kompresora ne ide direktno sa prekidaca nego ide preko ECU koji ga pali i gasi u odredjenim situacijama a to su naprimer ubrzavanje vozila,kada je leptir gasa otvoren preko 70&,kada je temperatura rashladne tecnosti preko 114 stepeni i kada broj obrtaja motora padne ispod 750o/min.

U tim situacijama ECU gasi kompresor.

Da ne ispadne da pricam napamet iako je i u praksi isprobano.

CLIMATE CONTROL SYSTEM MANAGEMENT

The Hitachi engine control unit is operationally connectedto the climate control system and:

1. receives the request to switch on the compressor from the climate control system control unit via pin 28 and operate the relevant functions (additional air);

2. gives the go ahead to switch on the compressor via pin 113 when the conditions laid down by the strategies are confirmed;

3. receives information concerning the state of the three stage pressure switch from pin 17 and operates the relevant functions (radiator fan operation).

As far as point 1 is concerned, if the engine is idling, the control unit increases the air flow rate which goes from the idle actuator in advance of the switching on of the compressor and viceversa places the actuator in the normal position in delay in relation to the switching off of the compressor. On the other hand, as far as point 2 is concerned, the control unit automatically operates the switching off of the comrpessor:

a) for a time of 6 s (timed switching off):

- in butterfly opening conditions of more than 70°,

- when the vehicle is accelerating;

B ) when the following critical conditions persist:

- at coolant temperatures conditions above 114°C,

- when the engine idle speed is below 750 rpm

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uključuje se onaj hladnjak za klimu. Inače marea je 98god i prešla tačno 260.100km. A gde je taj filter klime? Jel komplikovan i pristupačan za skidanje? Verovatno nikad nije čišćen jer ga vozio jedan čičica penzioner do 240.000 kad ga meni prodao pre oko dva meseca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalazi se ispod akumulatora i sastavni je deo ac sistema nema ciscenja samo zamena sto ne mozes sam da uradis mora da se izvuce freon i ulje da kupis nov susac tj.reciver dryer i ponovo da napunis sistem. Pitanje da li si radio servis klime od kada si uzeo auto...Ako nisi uradi prvo to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam radio taj servis klime, probao sam je kada sam je kupovao, uključivao je u mestu 2-3min, video da ladi i ćao. Doduše tada je bilo hladnije pa mi nije trebala sve do sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel klima radi kako treba,hladi ok?

U sustini klima dosta opterecuje motor ali ne bi bas trebalo toliko da se oseti.

Ili ti je motor los ili kompresor ima ostecenje pa se teze okrece i stvara dodatno opterecenje.

Mozes probati popustiti remen pa probati kako kompresor ide "rucno".

Cudno je jos sto bi ECU trebalo da gasi kompresor klime kada je leptir gasa otvoren vise od 70% ili kad vozilo ubrzava,bar je tako na benzincima.

Kako se ponasa ne leru kada upalis klimu?

Jako redak sistem imas u autu u praksi se pokazao jako lose mnogo izgorenih spulni ,izlomljenih radilica kompresora itd. Okretanje radilice kompresora ne zahteva popustanje pk.remena dovoljno je rukom okrenuti radilicu kompresora tj.kvacila kada je motor i klima ugasen . Ako je okretanje moguce sa kompresorom je sve ok. Ali sva ova pisanija bez kacenja manometara i provere sistema u razlicitim temp. rezimima ide od slucaja do slucaja... zavisi i od modela kompresora i sistema elektrike i elektronike. Praksa je jedno a teorija i sve da bude kako treba je jako puno novca. Nisam na forumu da bi se nastavljao sa ljudima nego da im pomognem da ne placaju vise nego sto moraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo imam problema sa mareom 1.9td 74kw, auto ide perfektno ali kada ukljucim klimu izgudi mi snagu za nekih 40% sto nije normalno. Da li neko zna ucemu je problem? hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je fiat marea 1.9JTD 2002 godiste sa automatskom klimom, danas sam primetio jedan problem.

Vracao sam se iz Beograda sa natovarenim stvarima, preseljavao sam se zbog fakulteta, nebitno, u autu je bio frizider, garderoba u 4 torbe i jos neke sitnice, takodje i 3 coveka ukljucujuci i vozaca. Posto je bilo vruce jako, ukljucio sam klimu, ali auto je odjednom izgubio snagu, ne bas tako da ne moze da krene, ali morao sam dosta veci gas da dam kada krecem, jednom mi se cak i ugasio na semaforu. U preticanju isto je gubio snagu.

Zanima me da li je to normalno, ili kompresor klime se teze okrece pa samim tim stvara i vece opterecenje za motor, od kako sam kupio auto nisam pipnuo klimu oko godinu ipo dana, ona hladi pristojno, ali nije servisirana a ni pre mene ne znam da li je servisirana, planiram na more da idem, pa ako mi se ovako ponasa auto, onda to i nije mali problem da me nervira i gasi se cesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije normalno...Iz nekog razloga predpostavljam da imas previsok pritisak u sistemu.Oteraj u neki servis,pa vidi sta je u pitanju.Meni se slicno ponasao auto jer su "majstori" na placu prepunili klimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreme je da se servisira, idi do majstora neka to odradi, on ce ti i najbolje pomoci i objasniti sta moze da bude. Nije dobro za zdravlje toliko dugo da ne bude servisirana klima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, vidim da je zadnji post dosta star, pa da malo oživim temu, a i treba mi pomoć...

Imam Mareu 1.9 jtd 81kw 2002 god. 

Od kad sam je kupio, klima je dobro hladila, ali od prvog dana kad bi auto prešao 2000 obrtaja počinje neki zvuk iz kompresora da se čuje, kao neko zujanje-zauvijanje. I to je trajalo 3 godine, do prije 3-4 dana....kompresor je blokirao. Napominjem, redovno je servisirana klima uvjek pred ljeto....

Kupio sam drugi polovan kompresor , od Stila 1.8 16v,  proizvođač Senden, oznaka kompresora SD7V16.

Ugradim ga, napunim sistem freonom, i klima hladi , mrzne.....Ali, opet se pojavljuje onaj zvuk preko 2000 obrtaja , zujanje, zavijanje....

Takoođe napominjem, zamijenjen je nov PK natezač marke Gates, Nova Remenica Alternatora, i generalno je auto komplet servisiran i pažen....

Plaćam večeru ako neko zna ili pretpostavlja u čemu je problem? 

Da znam da će mi nov kompresor riješiti problem 100% , kupio bi ga, iako je dosta skup. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom najveci neprijatelj kompresora i uzrok crkavanja je nedostatak ulja.

Da li je to kontrolisano i dopunjavano posto je bitnije od freona u neku ruku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je dopunjeno ulje prilikom servisa klime i dopune freona. Takoođe se sipa i određena količina UV boje da se provjeri ima li curenja freona. 

To mašina odradi sve. Vakumira, pa pravi pritisak u sistemu da vidi da li je sve ok,  ako ne gubi pritisak u sistemu, onda se puni freon , ulje i boja.

Idem u Čačak u ponedeljak, pa u BG utorak, pa srijeda Kraljevo....ako neko ima da preporuči stručnjaka za klime u tim gradovima, bio bi zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...