Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Najvažnija opšta pravila F1

Recommended Posts

Mene jedino iritira onaj oreol,kao štiti a prošle godine kad se hulk okrenuo naopačke čovek ne može da izadje od tog oreola,pre su mogli da se provuku ispod ovo sad nema šanse. Nedaj bože da se zapalio bolid 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron jedva čeka da sa Luisom radi na promeni pravila

 

181923-Luis-Hamilton.jpg

 

Sportski direktor Formule 1 Ros Bron rekao je da jedva čeka da sarađuje sa Luisom Hamiltonom na kreiranju budućih pravila šampionata i da su zakazani sastanci na kojima će vozač biti upućen u detalje. Nakon dominantne pobede u Francuskoj, šeste na ukupno osam trka ove sezone, Luis Hamilton je u izjavama kritikovao proces donošenja pravila i rekao je da se nije daleko odmaklo sa implementacijom pravila koja će biti prmenjena 2021. godine. Petostruki svetski šampion bio je na sastanku Svetske automobilske federacije ranije ovog meseca kada je odloženo donošenje konačnog paketa promena pravila. U svom intervjuu posle trke u Francuskoj Bron je izjavio:

 

''Veoma sam zadovoljan što je Luis potvrdio svoju želju da učestvuje u celom procesu i što želi da doprinese radu na promeni pravila koja nam predstoje i jedva čekam da radim sa njim na tome na nareda tri sastanka koja su zakazana. Znamo veoma dobro da Formula 1 mora da napravi velike promene ako želi da zadrži svoj status jednog od najpraćenijih i najpopularnijih sportova na svetu. Svi glavni učesnici u procesu - mi, FIA i svi timovi složni su oko ciljeva, a postoji i generalna saglasnost oko glavnih principa kao što je uvođenje ograničenja budžeta i pravednija raspodela sredstava, a na tehničkim pitanjima mi i FIA sarađujemo sa inženjerima svih timova. Biće sjajno da dobijemo i predloge direktno od vozača''. Bron je dodao i da Formula 1 uči iz ranijih grešaka, ali mu se izgleda nije dopala Hamiltonova izjava da su vozači ranije bili potpuno isključeni iz celog procesa. ''Vozačima su vrata uvek otvorena i šteta je što tu priliku u prošlosti nismo koristili, ali sjajno je videti da neko preuzima inicijativu. Luis, oduševljeni smo tvojim, kao i doprinosom ostalih vozača'', poručio je na kraju Bron.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://pole-position.rs/timovi-fia-i-pirelli-zakazali-sastanak-o-mogucem-vracanju-na-dizajn-guma-iz-2018/

evo moguceg uzroka mercedesove dominacije ove godine,svi timovi imaju pregrevanje guma,osim mercedesa,pa hoce da se vrate dizajn al i smesa guma od prosle godine

pirel_gume_vet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspešno testiran prototip Formule 1 za 2021. godinu

 

f1 003.jpg

 

Na sajtu Formule 1 osvanule su prve fotografije sa detaljima kako bi mogli da izgledaju bolidi od 2021. godine kada nova pravila stupe na snagu. Rukovodstvo Formule 1 i FIA sproveli su test u vazdušnom tunelu na maketi novog bolida (50% veličine) i prvi rezultati govore u prilog da će novi automobili biti agresivniji i da će praćenje biti umnogome olakšano. Svi koji prate Formulu 1 sa nestrpljenjem očekuju tu čuvenu 2021. godinu, da vidimo taj dugo najavljivani futuristički model bolida i unapređenje samog trkanja. Bolidi su koncipirani na osnovu rezultata praćenja kretanja vazduha, a koncept se bazira na smanjenju generisanja ''prljavog'' vazduha, što će omogućiti bliže trkanje i lakša preticanja. Današnji bolidi prolaskom kroz vazduh prave talasanja slična brodu kada plovi po vodi, što znači da svako ko se kreće neposredno iza njih oseća posledice njihovog prolaska i otežano se kreće. Konkretno, današnji bolidi gube i do 50% upravljivosti kada su u zavetrini drugog automobila.

Testovi u vazdušnom tunelu na novom konceptu formule, pokazali su vrlo ohrabrujuće rezultate. Prema podacima sa testa, bolid koji je u zavetrini bi prema konceptu za 2021. godinu trebalo da gubi svega 5%-10% upravljivosti. Ovaj podatak je znak da se kompletan koncept novih formula kreće u dobrom smeru i da objavljene slike prikazuju kako bi novi bolidi realno mogli da izgledaju.

 

f1 002.jpg

 

Na slikama se po prvi put mogu videti nove felne od 18 cola i Pirellijeve niskoprofilne gume, zajedno sa poklopcima na točkovima koji će kontrolisati protok vazduha. Takođe, vidi se i nekoliko noviteta koji se tiču aerodinamičkih delova. Usisnici na stranama bolida imaju novi oblik dosta su uži i pružaju se ka zadnjem delu bolida. Pod automobila je konstruisan tako da omogućava bolje prijanjanje zbog izraženijih aerodinamičkih sila. Novi koncept zadnjeg krila dizajniran je na način da gura vazdug uvis i na taj način smanji količinu ''prljavog'' vazduha, koji bolid ostavlja za sobom.

 

f1 001.jpg

 

Ovo su za sada prvi znakovi o tome u kom pravcu se kreću nova pravila. Pred Formulom 1 i FIA-om je još dosta posla, pre svega u dizajniranju prednjeg krila, ali za sada sve izgleda kao da će bolidi od 2021. pružiti gledaocima veći spektakl.

 

Autor: Dušan Topić

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel i Hamilton o obrnutom redosledu: Potpuno sr*nje

 

189522-fetel hamilton.jpg

 

Sebastijan Fetel i Luis Hamilton su bili veoma kritični prema jednom od navodnih predloga za promenu pravila u Formuli 1 koja bi mogla da se desi u narednoj sezoni. Jedno od mogućih novih pravila u Formuli 1 je da se na tri Velike nagrade održe kvalifikacione trke koje bi imale startni redosled vozača obrnut u odnosu na stanje u generalnom plasmanu. To znači da bi vodeći, poput trenutno Luisa Hamiltona i Valterija Botasa počinjali sa začelja. Ova izmena je još uvek u fazi istraživanja, a timovi će ako do toga dođe o ovom pravilu glasati anonimno.

 

''Mislim da je to poptuno sr*nje, iskreno. Ne znam kom geniju je to palo na pamet, ali to nije rešenje. To je potpuno pogrešno'', rekao je Sebastijan Fetel.

Luis Hamilton smatra veoma slično kao i njegov rival iz Ferarija, a poručio je da čovek kome je ovakva izmena pravila pala na pamet očigledno ne zna o čemu priča.

Pjer Gasli iz Toro Rosa kaže da mu se trenutni sistem kvalifikacija dopada, ali da je za bilo šta što bi unapredilo takmičenje. ''Dopada mi se sistem sa Q1, Q2 i Q3. Veliki je izazov za vozače i bitka je između najbržih na stazi. Bila bi šteta izgubiti takav kvalifikacioni format koji je uzbudljiv deo vikenda. Međutim ako šou bude bolji, zašto da ne'', rekao je Gasli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šest timova se protivi propisima za 2021. godinu

 

f1 bahrein 1.jpg

 

Većina timova Formule 1 protivi se novim tehničkim propisima koji bi trebalo da budu uvedeni 2021. godine, a predložili su ih čelnici šampionata.

 

Kako prenosi Sport Klub, šest od deset timova je u upitniku koji su spremili Ferrari, Mercedes i Red Bul, odgovorilo da nisu saglasni sa planovima. Samo su se Alfa Romeo, Meklaren, Reno i Vilijams izjasnili da su više za nova pravila u odnosu na postojeća. Dva od četiri ta tima su, inače, predložili promene pravila. Predstavnici timova će se ponovo sastati 16. oktobra kako bi nastavili pregovore. Još ranije je određeno da je 31. oktobar poslednji rok za utvrđivanje tehničkih propisa 2021. godine, a iz Svetske automobilske federacije i Formule su naglasili da ga neće pomerati. Ukoliko se ne nađe kompromis, Ferrari ima pravo na veto na paket propisa, ali su iz italijanskog tima nagovestili da se nadaju da neće doći do toga.

 

Tri najbolja tima su poslala upitnik posle sastanka na Velikoj nagradi Singapura na kojem su svi dobili poslednji nacrt pravila. Prema brojnim zvaničnicima u njima su uvedene oštrije restikcije po pitanju slobode u dizajniranju. Na tom sastanku prvi čovek FIA Žan Tod je rekao da ne želi da se uvedu pravila bez dogovora, a tom prilikom je zatražio da timovi kažu šta misle o tome i da predlože alternative ako ih imaju. Čelnici Formule 1, pod vođstvom tehničkog direktora Rosa Brona, radili su više od dve godine na setu novih tehničkih propisa koji za cilj ima smanjenje razlike između tima i povećanje uzbuđenja, sa akcentom na preticanja. Ograničenje budžeta je već dogovoreno, uz podršku najvećih timova, ali se nastavljaju pregovori oko planiranih promena na samim bolidima. Iz Formule 1 žele da promene aerodinamiku da bi vozačima bilo lakše da prate jedan drugoga, pa tako i pretiču. Takođe, zatraženo je ograničenje dizajnerske slobode koju timovi imaju trenutno da bi se sprečilo da oni timovi koji imaju veće resurse imaju prednost u odnosu na druge.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu nova pravila u Formulu 1

 

nova f1 001.jpg

 

Sezona 2021. godine u Formuli 1 ući će u istoriju jer će drastično promeniti pravila i izgled trkačkih bolida. Nova pravila označavaju početak nove ere u istoriji Formule 1, donoseći značajne promene dizajna kako bi automobili bili lepši i sposobniji da prate jedan drugog, a da pri tome ne izgube snagu. Novi aerodinamički paket omogućiće čistiji protok vazduha iza automobila. Trenutni automobili F1 gube oko 40 do 50 procenata svoje snage kada se nalaze iza drugog automobila, ali 2021. godine, automobili će to smanjiti na oko 5 do 10 procenata, što olakšava ne samo bliske bitke već i preticanje. Ostale tehničke revizije uključuju veće 18-inčne felne i gume nižeg profila.

 

Trenutni dizajn bolida ''favorizuje'' onaj koji se nalazi ispred, jer njegov pratilac zbog neodgovarajućeg strujanja vazduha ima slabiju silu prijanjanja. Pogonske jedinice će i dalje biti iste, 1.6-litarski V6 uz MGU-K (kinetički generator) i MGU-H (kalorični generator) koji čine električni deo, ali će određeni materijali biti ograničeni uz povećanje težine za 5 kilograma. Nova pravila će ograničiti i razvoj skupih elemenata što omogućava većim timovima da steknu prednost u odnosu na manje, pa tako na primer menjač ne može biti potpuno promenjen pet godina. Bilo koji tip hidrauličnog oslanjanja ili sistema aerodinamičke podrške su zabranjeni, a gume će imati identičan dizajn za sve proizvođače. Novi 18-inčni Pirelijevi pneumatici će biti teži pa će i ukupna težina bolida porasti sa 743 na 768 kilograma.

 

nova f1 002.jpg

 

Formula 1 je istakla nekoliko načina na koji će nova pravila poboljšati takmičenje:

  • Privlačniji bolidi.
  • Neizvesnije trkanje.
  • Veća šansa za različite timove na podijumu.
  • Vozačka veština u prvom planu.
  • Ograničeno vreme u vazdušnom tunelu za veću konkurentnost.
  • Ograničen budžet na 175.000.000 $ godišnje po ekipi.
  • Kraći trkački vikendi će smanjiti pritisak na timove.
  • Veći fokus na mlade talentovane vozače.

Zvaničnici Formule 1 veruju da će ove promene dovesti do smanjenja vremena krugova i do 3 sekunde što će 2021 automobile približiti brzinama sezone 2016. godine. Ključna promena u ovoj sezoni je uvođenje ograničenja potrošnje novca po prvi put, s tim da se gornja granica troškova postavlja na 175 miliona dolara po ekipi godišnje. Danas vodeći timovi redovno troše preko 300 miliona dolara po sezoni, ali budžeti manjih timova su ispod 100 miliona dolara. To dovodi to toga da bogatiji timovi uvek budu u prednosti i da imaju bolje automobile, što vozače stavlja u nepovoljnu poziciju. Na ovaj način će se svi timovi izjednačiti i svi će imati jednaku šansu da se dokažu i da pokažu vozačko i mehaničko umeće.

Nadamo se da će ove promene učiniti da Formula 1 ponovo postane takmičenje u kojem učestvuju svi vozači, a ne samo nekolicina i da ćemo napokon dobiti uzbudljive i neizvesne trke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volf: Kvalifikaciona trka nije u DNK Formule 1

 

volf.jpg

 

Prvi čovek Mercedesa Toto Volf glasao je protiv uvođenja kvalifikacionih trka na tri trkačka vikenda naredne sezone. Na kvalifikacionoj trci je zamišljeno da vozači imaju startne pozicije u obrnutom redosledu u odnosu na poredak u generalnom plasmanu.

 

Formula 1 ima nameru da u 2020. testira ovaj način kvalifikovanja na tri trkačka vikenda. Kvalifikaciona trka u subotu bi odredila startne pozicije na glavnoj trci u nedelju, a u toj trci u subotu vozači bi počinjali u obrnutom redosledu u odnosu na poredak u generalnom plasmanu. Za sezonu 2020. je bilo planirano da se kvalifikaciona trka održi u Francuskoj, Belgiji i Rusiji. Iz Formule 1 su tokom trke u Meksiku potvrdili da je predlog odbijen jer su dve ekipe u anonimnom glasanju blokirale ovu ideju. S obzirom na to da su i ranije vozači Ferarija i Mercedesa oštro kritikovali ovakav predlog, nije teško zaključiti da su upravo te dve ekipe negodovale, a Toto Volf je potvrdio da je bio protiv predloga.

 

''Imam odgovornost prema Formuli 1 i prema tome da sačuvam šta je jezgro DNK Formule 1. Delovalo je pogrešno, ne zbog toga što mi želimo da sačuvamo prednost ili zato što bi bilo loše po nas, Ferari bi bio iza nas kada pogledate trenutni ritam u kvalifikacijama. Ja sam glasao protiv toga jer kada gledate finale u trci na 100 metara na Olimpijskim igrama, ne terate Juseina Bolta da počne pet metara iza ostalih samo da biste napravili uzbudljiv finiš'', rekao je Toto Volf.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 će testirati pravila na igricama

 

Esports.jpg

 

Formula 1 namerava da u 2021. godini napravi velike izmene u pravilima kako bi šampionat bio zanimljiviji i kako bi razlike između bolida bile manje. Neka pravila bi mogla da se testiraju na video igricama. Takozvani Esport je postao veoma ozbiljno takmičenje, a Formula 1 o gejmerima dosta vodi računa i izgleda će njihovo mišljenje uzeti kao relevantno. Naime, Formula 1 najavljuje promene u pravilima i to bi mogla da testira upravo na igricama pa će na taj način uvesti ljudski faktor u probu novih pravila.

 

''Ljudski deo je težak. Jedan od modela koji smo isprobavali je formacija startnog grida. Razmak je osam metara i razmatramo da li je to dobro. Ako hoćete da istražite kako bi izgledao grid u kom su po dva vozla u startnim redovima, fizika će vam reći da će bolidi imati isti start i stići će do prve krivine u istom rasporedu. Ali nije tako. Treba da shvatimo da li ćemo dobiti uzbudljiviji prvi krug ili ćemo dobiti samo sudare? Nećemo da izgubimo pola vozila u prvom krugu. Jedini način je da uvedemo ljudski faktor. Gejmeri će testirati naše ideje u promenama pravila'', rekao je tehnički šef F1 Pet Sajmonds.

 

Formula 1 je još ranije najavljivala da bi grid mogao da bude izmenjen i da se u njemu može naći i tri bolida. Sa druge strane F1 bi mogla da testira i svoju zamisao kvalifikacione sprint trke koju bi u subotu vozači počeli obrnutim startnim redom u odnosu na stanje u generalnom plasmanu. Ovakvu ideju su timovi Formule 1 odbili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 odlaže primenu novih pravila

 

f1 logo.jpg


Pandemija koronavirusa već je uticala da se dosta trka odloži i otkaže, tako da je logična posledica krajnje neizvesnog održavanja ovogodišnjeg šampionata i odlaganje primene promena pravila. Planirano je da se 2021. uvedu pravila koja bi označila novu revoluciju u karavanu na četiri točka. Međutim, kako je jasno da se neće voziti ove godine prvobitno određen broj trka, a kako stvari stoje pitanje je da li će se i pola od tog broja odvozati, usledila je potpuno logična odluka vrhovnog tela svetskog automobilizma FIA da se primena novih pravila odloži za godinu dana.

 

''Nezvaničnim sporazumom FIA, Formule 1 i svih timova, primena tehničkih pravila koja su trebala da se dogode 2021. biće pomereno za 2022. Zbog novonastale finansijske situacije svi su saglasni da timovi i u 2021. koriste šasije iz ove godine. Što se tiče dalje budućnosti ovogodišnjeg šampionata i promena koje su uslovljene pandemijom koronavirusa, to će biti raspravljeno na budućim sastancima'', glasi u saopštenju FIA. Do sada je odloženo ili otkazano prvih sedam trka svetskog šampionata Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2021. će ekipe F1 imati budžet 145 miliona dolara

 

Ros Bron.jpg

 

Naredna sezona u Fomuli 1 treba da bude ključna u izjednačavanju konkurencije, a jedan od važnih faktora za to je budžetsko ograničenje. Po modelu američkih sportova i Formula 1 će imati budžetsko ograničenje. Ovo je inače uzrok oprečnih mišljenja ekipa najbržeg cirkusa na svetu. Iz Ferarija su rekli da sa manje novca ne mogu da razvijaju svoj trkački DNK, dok iz Meklarena žele i još manji takozvani ''budžet kep''.

 

Inače, budžetsko ograničenje je trebalo da bude 175 miliona dolara, ali je pandemija koronavirusa učinila da ono bude još manje. ''Početni ciljevi budžetskog ograničenja je da takmičenje bude ujednačenije, a mislim i da je situacija koju sada imamo u vezi sa ekonomskom održivosti Formule 1 prioritet. To važi i za velike i za male timove. Moramo da smanjujemo troškove. Počeli smo sa 175 miliona, bila je teška bitka da dođemo dotle, a sa sadašnjom rizikom moramo da počnemo od 145 miliona'', rekao je direktor Formule 1 Ros Bron. U narednim godinama ideja Formule 1 je da ograničenje bude još niže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timovi prihvatili smanjenje budžeta

 

Formula-1.jpg

 

Timovi Formule 1 su prihvatili paket mera štednje koje bi trebalo da pomognu ovom sportu da preživi finansijsku krizu izazvanu pandemijom bolesti Covid-19, objavio je britanski BBC. Rukovodstva timova su glasala za predlog kojim će se gornja granica budžeta za sledeću sezonu smanjiti za 30 miliona američkih dolara i biće postavljena na 145 miliona USD. Za 2022. taj iznos bi trebalo da bude smanjen na 140 miliona USD, a u periodu od 2023. do 2025. timovi će maksimalno moći da potroše 135 miliona USD. Rukovodstvo Formule 1 ovim merama želi da smanji troškove, a istovremeno i da pomogne manjim timovima da postanu konkurentniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...