Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najvažnija opšta pravila F1

Recommended Posts

FIA objavila dodatne izmene u ovogodišnjim pravilima

 

FIA_logo_classic.jpeg.webp

 

Ova regulativa najviše je usmerena na potencijalne zamene agregata.


Zbog velikog broja odustajanja koje su povezane sa pogonskom jedinicom, od ovog vikenda svi motori mogu biti zamenjeni nevezano da li se stavlja nova ili starija specifikacija ali sve pod parc ferme uslovima. Do sada ova zamena značila je start iz pitlejna.

Takođe, date su i nove informacije o pravilima vezanih za agregate za 2026. godinu i koji će biti završeni za mesec dana i prezentovani Svetkom Savetu Motor Sporta a trenutno se radi na završnim konsultacijama između FIA-e, Formule 1, trenutnih proizvođača i potencijalnih novih kompanija. Pored toga donete su dodatne izmene o testu fleksibilnosti na zadnjim zakrilcima, kao i da će gorivo morati da bude ohlađeno na 20 stepeni na sat vremena pre početka trke kada su u pitanju dani sa većim temperaturama.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA dala dozvolu da se oprobaju izmene u kvalifikacijama

 

Katalunja_Staza_Kvalifikacije.jpg.webp

 

Naredne sezone na dva trkačka vikenda imaćemo određene promene kada je u pitanju borba za pozicije.


U cilju sastavljanja novog pravilnika, FIA je rešila da na dva trkačka vikenda u 2023. uradi probu izmena na kvalifikacijama. Zbog toga vladajuće telo rešilo je ove godine da testira smanjenje broja setova pneumatika po vozaču sa 13 na 11. Ova proba biće prenešena naredne sezone na dva trkačka vikenda sa namerom da se proceni da li će ona uticati na vozače i njihove performanse a sve sa ciljem boljeg iskorićenja pneumatika u budućnosti.

Tako je FIA rešila da odobri probu testiranja upotrebe guma na dva trkačka vikenda tokom 2023. gde će se u Q1 koristiti samo tvrdi, u Q2 samo medijum i u Q3 samo meki pneumatici. Na ovim događajima vozači će dobiti drugačije setove pneumatika, pa umesto osam imaće na raspolaganju četiri seta mekih, dok će za medijum i tvrde dobiti povećanje za jedan set u odnosu na ranije predviđenu brojku.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA odložila uvođenje regulative oko poskakivanja i povećala dozvoljeni godišnji budžet

 

FIA_logo_classic.jpeg.webp

 

Održan je sastanak F1 komisije na kome su donete neke važne odluke.


Glavna tema je svakako bila tehnička direktiva koja reguliše poskakivanje bolida i o kojoj se priča još od Kanade.

Ovonedeljna VN Austrije je trebalo da bude poslednja pre nego što ova direktiva stupi na snagu, ali je odluka sada promenjena, pa će nova pravila početi da važe tek od VN Belgije kada se karavan vrati sa letnjeg odmora.

 

sparks_2022.jpg

 

Takođe se pričalo i o mogućim izmenama u pravilniku kako bi se ovakve situacije izbegle u budućnosti, ali o tome će tek raspravljati tehnička komisija.

Druga bitna tema je bilo povećanje godišnjeg budžeta. Neki timovu su tražili ovo povećanje još od početka sezone, dok su drugi smatrali da to nije fer i do sada prosto nije bilo moguće pronaći kompromis.

 

Start VN Španije 2022.

 

Ipak, FIA je danas potvrdila da je 9 od 10 timova prihvatilo predlog da se godišnji maksimalni budžet od 2023 poveća za 3.1%

Timovi su pre svega tražili povećanje budžeta zbog inflacije, ali i povećanja cene energenata, koji su samim tim doveli do veće cene troškova transporta opreme između trka.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno podrzavam :thumbup: ...

Kada pomislim na F1 - apsolutno prva asocijacija mi je ova simfonija :) .

Za mene su ubedljivo najlepsi zvuk imali V10 motori (bolji i od V12). Kao i onaj neponovljivi zvuk, kada bi na kocenju spustali iz brzine u brzinu :wub: ...

 

Horner: FIA treba ozbiljno da razmisli o povratku V8 ili V10 motora

 

vettel_british_gp_2022_williams.jpg.webp

 

Šef ekipe Red Bull je pozvao Formulu 1 i FIA-u da razmisle od vraćanju V8 ili V10 motora.


Sve ovo dolazi nakon demonstracije Williamsa FW14B na Silverstonu koju je obavio Sebastian Vettel. Svi na stazi su se naježili nakon što su ponovo mogli da čuju V10 motor, posebno u ovo vreme kada je Formula 1 otišla u pravcu hibridne tehnologije i manjih i efikasnijih V6 agregata.

 

 

Ipak, jedan od glavnih nedostataka sadašnjih motora je buka i pored brojnih pozitivnih. Ono što mnogi nisu znali je da je Vettel tokom svoje vožnje koristio ekološko gorivo i to u 30 godina starom bolidu koji definitivno nije predviđen za to.

Od ove godine se u Formuli 1 koristi ekološko gorivo i mnogi se nadaju da bi upravo ono moglo da omogući povratak većih i bučnijih motora u budućnosti.

Formula 1 je u procesu definisanja pravila oko motora za period od 2026, a prelazak na sintetičko gorivo je na vrhu liste želja tehničke komisije.

 

 

Kada je upitan da li je Vettelova demonstracija Williamsa u Silverstonu dala razlog Formuli 1 i FIA-i da razmotri povratak bučnih motora, šef ekipe Red Bull Christian Horner je rekao: „Mislim da sada prosto moramo da razgovaramo o tome. Ja sam se naježio kada sam ponovo čuo zvuk tog motora. Grupa Rolling Stones posle svih godina i dalje glasno svira svoju muziku. Buka je uvek bila deo Formule 1 i to je element koji ne smemo da ignorišemo“, izjavio je Horner.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi bio povratak na atmosferce, a to nije nešto što je u skladu sa onim što se događa u autoindustriji.

 

Jedino ako odluče da je došlo vreme da F1 iskorači sa maksimalnim brzinama u toku trke na oko 400 km/h... neki V10 turbo ili V8 turbo, zajedno sa MGU (sa svojih barem 160 konja), bi to svakako omogućavali. Ostaje pitanje bezbednosti, tj. mogu li bolidi da izdrže sudare sa tih brzina, a da vozač preživi. Generalno, od kad pratim F1 oni se vrte na oko 330-350 maksimalne brzine u trci... i tu su ''zaglavljeni'' poslednjih nekoliko decenija. Možda bi ''najgore'' rešenje bilo da ubace još koji cilindar, ali da sve to zajedno bude ovako male kubikaže kao što je i danas... ono neki 2.0 V10 ili 1.8 V8 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 najavljuje potpunu upotrebu održivih goriva do 2026. godine

 

formula 1 e.jpg

 

Formula 1 pokušava da obezbedi da se u trkačkim automobilima koristi 100% održivo gorivo do 2030. godine. Trenutno se razvija potpuno održivo gorivo za upotrebu u bolidima Formule 1. Formula 1 trenutno testira različite mešavine za održivo gorivo.

Ove sezone, F1 automobili koriste gorivo E10, koje uključuje 10% etanola za koji se kaže da je u potpunosti obnovljiv. Iako je prelazak sa 10% obnovljivog goriva na potpuno održivu verziju za samo nekoliko godina izazov, lideri Formule 1 uvereni su da mogu da dostignu taj cilj. F1 radi na E gorivu gde je ugljenični krug potpuno neutralan. Glavni tehnički direktor Formule 1, Pat Symonds, koji vodi projekat, rekao je da je motosport i dalje u dobroj formi da ispuni cilj do 2026. godine. Trenutno se testiraju efekti različitih vrsta mešavina koje mogu da se koriste u održivom gorivu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA potvrdila da je donela novi pravilnik za 2023.

 

FIA_Zastava_1.jpg.webp

 

Najvažnija stavka je da su se timovi složili oko izmena u vezi sa poskakivanjem.


Prvi čovek FIA-e Mohammed Ben Sulayem objavio je preko svog Tviter profila da su svi uspeli da se dogovore u vezi sa novim pravilnikom za sledeću godinu.

“Imao sam diskusiju u vezi sa problemom koji imamo sa poskakivanjem sa svih 20 vozača i 10 šefova timova i srećan sam da mogu da potvrdim da su napravili tehnički pravilnik za 2023. koji će ove nedelje biti poslat na adresu Svetskog Saveta Motorsporta, dok su određene mere već donete za nastavak sezone.” napisao je Ben Sulayem.

 

 

Kako je šef Red Bulla Christian Horner pre neki dan rekao je da su se oni složili da u 2023. bolide podignu za još 15mm kako bi izbelgli fenomen poskakivanja, dok će od VN Belgije nova tehnička direktiva stupiti na snagu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je bilo na početku sezone sa poskakivanjem sada je super. Ferari sada poskakuje samo u brzim krivinama bar ono što mi možemo da vidimo u prenosu a šta senzori kažu ko zna

Share this post


Link to post
Share on other sites

POTVRĐENO: Odobrena su nova pravila za 2023. i motore za 2026. godinu

 

FIA_Zastava_1.jpg.webp

 

Svetski Savet Motorsporta odobrio je nova pravila.


Ono što je dugo očekivano, napokon se i desio. Svetski Savet Motorsporta je na predlog FIA odobrio nove propise za pogonske jedinice koje će stupiti na snagu 2026. godine kao i tehnički pravilnik za narednu sezonu.

“FIA će nastaviti sa daljim koracima u pogledu inovacija i održivosti – to će važiti za sve naše kategorije.” kazao je predsednik FIA-e Mohammed Ben Sulayem. “Propisi za 2026. vezanih za pogonske jedinice su najveći primer ove misije. Uvođenje napredene tehnologije kod pogonskih jedinica sa sintetičkim gorivima, koja ide ka nultom tolerancijom štetnih gasova doneće benefite u pogledu putničkog programa. Formula 1 trenutno uživa veliki rast i uvereni smo da će ovi propisi koji su bili eksperiment u 2022. dati rezultat.”

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli: Uklanjanje grejača guma primoraće nas da napravimo novi pneumatik

 

Pirelli_Gume_Slika_Komponente.jpg.webp

 

Od 2024. u Formuli 1 nećemo gledati ove grejače.


Jasno je da ovaj šampionat ide su smeru održivosti i očuvanja životne sredine, pa tako pored postepene promene formule goriva na redu su stigli i grejači za pneumatike. Oni su veoma zastupljeni kod svih timova, pa se tako gume dobar deo vremena u garaži nalaze ušuškane u njima. Prošle godine maksimalna temperatura grejanja pneumatika sa njima bila je 100 stepeni celzijusa za prednje i 80 stepeni za zadnje pneumatike dok je ove sezone na novim gumama od 18 inča to pooštreno na samo 70 stepeni za sve pneumatike a broj grejača smanjen je sa 40 na 20.

Sve su svemu uklanjanje grejača dosta će pogoditi i Pirelli.

“Ako želite da vozite bez grejača guma, onda morate da dizajnirate potpuno novi pneumatik.” kazao je prvi čovek odelenja za motorsport itliajsnake kompanije Mario Isola. “Nije jednostavno da napravite novu komponentu sa velikim radnim opsegom. Formula 1 bolidi su veoma brzi i generišu velike sile što povećava pritisak od 10 do 12 PSi samo dok vozite. To će promeniti ceo profil i pristupnu površinu gume.”

Sledeće godine grejačima pneumatika biće dozvoljeno da gume zagreju samo do 50 stepeni.

“Naredne sezone, temperatura zagrevanja u njima nastaviće da pada, samo do 50 stepeni celzijusa za prednje i zadnje gume. To će takođe do promeni pristiske u pneumaticima u raznim stintovima.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA na kraju za par dana odložila objavljivanje izveštaja o ograničenju budžeta

 

FIA_logo_classic.jpeg.webp

 

Vladajuće telo ipak danas neće prikazati ovaj dokument.


FIA je za danas najavila da će objaviti izveštaj o ograničenju budžeta iz prošle sezone, ali je danas izdala saopštenje da se ovaj proces odlaže sve do ponedeljka 10. oktobra.

“FIA vas obaveštava da analiza finansijskog poslovanja Formula 1 timova za 2021. godinu kao i potvrde usklađenosti sa finansisjkim propisima neće biti objavljena u sredu 5. oktobra. Ova analiza finanisjke provere je dug i kompleksan proces i ona će biti objavljena u ponedeljak 10. oktobra.” između ostalog navodi se u saopštenju vladajućeg tela.

Inače, ovaj dokument je dugo očekivan u padoku kao i u javnosti jer su se pojavili navodi da su Red Bull i Aston Martin prošle sezone potrošili više sredstava nego što je dozvoljeno.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su kazne sa koje FIA može da primeni na Red Bull zbog prekoračenja budžeta

 

FIA_logo_classic.jpeg.webp

 

Vladajuće telo je danas objavilo finansijski izveštaj timova iz prošle sezone.


Posle nekoliko odlaganja FIA je danas objavila da su 8 timova ispoštovala sve pravila vezanih za ograničenje budžeta, osim Aston Martina koji je imao kršenje u određenim procedurama dok je Red Bull prekoračio potrošnju za manje od 5%, što se ne spada u kategoriju velikih prekršaja.

Ipak, prema važećim pravilima postoji lista kazni za ovakav prekršaj a to su:

 

– Javna opomena
– Oduzimanje poena u konstruktorskom ili vozačkom šampionatu u momentima kada je prekršaj načinjen
– Isključenja sa nekih sesija tokom trkačkog vikenda, ali ne i na trci
– Kazna
– Ograničenje testiranja u vazdušnom tunelu
– Smanjenje budžeta u narednu sezoni

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domenicali o mogućim novim timovima u F1: Pričaćemo sa uverljivim kandidatima

 

Stefano_Domenicali_F1_1.jpg.webp

 

Prvi čovek šampionata izgleda da je otvoreniji za ideju o proširenju grida.


Govoreći za Sky Sports ovaj italijan kazao je da će razmotriti opciju da za ulazak novog tima koji mora a bude uveljiv. Ovo je svakako korak napred jer je Stefano Domenicali bio veoma kritičan po pitanju ove teme.

U poslednje vreme kao mogući kandidat najviše se spominje Andretti Autosport, koji je već pokušavao da kupi tim Saubera ali je na kraju ova ekipa otišila u Audijeve ruke. Sada Amerikanci imaju plan da kao potpuno nov tim dođu u šampionat, odnosno bili bi 11 na gridu, što svakako nije lak zadatak.

“Nije veliki problem da imamo još jedan tim na gridu koji bi trkanje učinio zanimljivim.” kazao je Domenicali. “Mi zapravo gledamo ko je od njih uverljiv kandidat i ko želi da razgovara sa nama o ulasku i mi smo otvoreni za ove razgovore. Ali, nema žurbe. Najvažnija stvar je da novajlija unapredi Formulu 1, što na finansijskom planu tako i na sportskom.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno nema potrebe za novim timom sad kad je umro gazda Red Bull a teško da će oni zadržati 2 tima. Alfa Tauri će na doboš sigurno bolja kupovina nego početi od nule

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi vec ima ulaznicu preko Saubera.

Alfa Romeo je kroz dosadasnje partnerstvo sa Sauberom ionako tu bila vise formalno, uz Ferrarijeve motore. Videcemo da li ce uopste biti zainteresovani za neko dalje ucesce ili ce izvisiti.

Takodje se u F1 cirkusu moguce pravi mesto i za Porsche koji nije izgurao plan sa Red Bull-om i sada razmatraju druge opcije.

Pominje se sve vise i Andretti, tako da mi deluje vrlo realno da ce tu biti jos izmena, dosta toga zavisi i gde F1 vidi svoju dobit i interes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Andretia sam i ja mislio. Porsche koga god da kupi staviće svoje ime. Alfa Tauri nema istoriju ali Wilijams je nešto drugo a opet tesko će Porsche staviti bilo čije ime pored svog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA zabranila određene dizajne Mercedesa i Aston Martina za narednu sezonu

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W13_Sebastian_Vettel_Aston_Martin_AMR22_Staza_Duel.jpg.webp

 

Vladajuće telo nije odobrilo dalju upotrebu određenih aero delova.


U toku ove godine mogli smo da vidimo različite koncepte bolida krojenih po novim pravilima, ali neki delovi podigli su i određenu sumnju jer su bili na liniji propisa. Tako je među prvima bilo i Mercedesovo prednje krilo koje je ugledalo svetlost dana u Majamiju. Ovo rešenje imalo veći otvor u delu spajanja vertikalnog i horizontalnog elementa a njegov efekat bio je da strujanje vazduha prebaci van prednjih točkova.

 

Mercedes_W13_Prednje_Krilo_2022.jpg

 

Drugi sporni dizajn je bio delo Aston Martina, odnosno revolucionarnog zadnjeg krila prezentovanog u Mađarkoj, gde je njegov bočni deo bio uvijen, odnosno poprimio oblik  zatvorene cevi sa namerom da proizvede više prianjanja.

 

Aston_Martin_AMR22_Zadnje_Krilo_VN_Madarske.jpg.webp

 

Ova dva rešenja privukla su veliku pažnju tokom sezone, ali je na kraju FIA odlučila da ih FIA proglasi legalnim. Ipak, vladajuće telo je kasnije donelo odluku da se ova dva dizajna ne mogu koristiti u 2023. jer se oni kose sa njihovim principima a to je da se smanji prljavi vazduh oko i iza bolida, kako bi preticanja bila što više efikasnija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawn objavio da napušta Formulu 1 i odlazi u penziju

 

Ross_Brawn_Formula1_Konferencija.jpg.webp

 

Sportski direktor Formule 1 objavio je da napušta ovaj sport.


Ross Brawn i zvanično napušta najbrži cirkus a ovu informaciju najavio je u svojoj kolumni koja je objavljena na zvaničnom sajtu šampionata. Britanac veruje da je sada pravo vreme da se skloni i da svoje dužnosti prepusti nasledniku.

Inače, Brawn je povezivan sa mogućnošću povratka u Ferrari kao zamena za Mattiju Binotta.

 

“Sada je pravo vreme da odem u penziju.” napisao je Britanac na Formula1.com. “Mi smo odradili veliki posao i sada smo u periodu konsolidacije. Novi bolidi dolaze već 2026., ali taj period je 4 godine daleko, što je za mene velika distanca, pa je bolje da naredna grupa ljudi odavde preuzme ovaj projkeat. Verujem da ostavljam F1 u dobrom stanju. Voleo sam svaki minut svoje karijere koja je trajala 46 godina i bio sam počastvovan što sam radio sa mnogo velikih timova, velikih vozača i sjajnij ljudi. Tu ne bih ništa promenio.”

Takođe, on se osvrnuo oko svojih narednih planova.

“Sada, gledaću F1 iz fotelje, najvijaću i gledaću kao F1 fan.” dodao je Brawn.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tha Race: FIA sprema pokrivače točkova za upotrebu u kišnim uslovima

 

VN_Japana_Start_2022.jpg.webp

 

Vladajuće telo želi da poboljša trkanje u kišnim uslovima.


Još 2021. imali su situaciju da zbog velikih padavina trka u Belgiji nije mogla da se održi, odnosno bolidi iza sigurnosnog automobila odradili smo par krugova. Jedan od glavnih problema u ovakim uslovima jeste sprej vode koji se diže iza bolida tokom velikih brzina što ozbiljno utiče na vidljivost. U protekloj sezoni na snagu je stupio novi tehnički pravilnik sa izmenjenim aerodinamičkim propisima, gde je strujanje i izbacivanje “prljavog” vazduha iza i oko bolida drugačije regulisano, što svakako je dalo pozitivnih rezultata ali kada su u pitanju kišni uslovi to nije napravilo povoljniju razliku na bolje.

Kako piše portal The-Race.com, Nikolas Tombazis direktor FIA-nog odelenja za jednosede, veruje da će uvođenjem pokrivača za točkove ovaj problem sa izbacivanjem spreja i ugrožavanjem vidljivosti rešiti ali da oni neće biti spremni sve do 2024. godine. Takođe, spominje se i mogućnost da bi prve verzije ove inovacije biti u mogućnosti da se testiraju u drugom delu nove sezone. To bi značilo da bi ovi pokrivači za točkove mogli da se koriste na trkama kao što su bile u Belgiji, Japanu i Brazilu i na mestima gde su uslovi za kišu veoma mogući.

 

VN_Japana_Trka_2022_Staza_Kisa.jpg.webp

 

Prema prvim navodima pokrivači trebalo bi da budu sačinjeni iz jednog dela, koji bi visili iznad točkova i oni bi se montirali smo u slučaju kiše. Veliko pitanje je kako će oni uticati na aerodinamiku i hlađenje bolida, kao i na hlađenje guma koje bi se više zagrevale jer ne bi imale dovoljan protok vazduha oko sebe. Zbog toga FIA puno vremena posvećuje na razvijanju ovog projekta, ali izgleda da su prvi testovi već urađeni. Tombazis je u svom izveštaju već objavio da je vidljivost povećana za 50% u kišnim uslovima, ali da ovi pokrivači za točkove neće brzo rešiti probleme za ovakve situacije. Zbog toga FIA razmišlja da ako ih uvede oni će se koristiti samo u situacijama kada budemo imali crvenu zastavu ili kada budu bile jasne naznake da će kiša padati tokom cele trke.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula E ove godine skida te pokrivače točkova a F1 planira da ih uvede. Mislim da negde i piše kako treba da izgleda formula tj. točkovi treba da budu bez pokrivača

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA uvodi laserski test poda za novu sezonu

 

Ferrari_F1-75_Pod_2022.jpg.webp

 

Tehnički delegati odlučili su se da zaoštre pravila vezanih za fleksibilnost delova.


Vladajuće telo objavilo je detalje vezanih za testove poda u novoj sezoni. Inače, ove godine postojala je zabrinutost da su pojedini timovi dizajnirali podove na svojim bolidima kako bi zadovoljili testove opterećenja ali i istovremeno omogućili fleksibilnost na drugim mestima i samim tim poboljšali performanse svojih bolida. Tako je na kraju FIA izašla sa novom tehničkom direktivom na VN Belgije, posle čega su ovi kontrolni testovi bili dosta stroži.

Sada, sudije su rešile da još više podignu lestvicu po ovom pitanju, pa su tako odredili nekoliko tačaka na podu, koje se prema novim testovima opterećenja ne smeju uvijati više od 8mm a njegova fleksibilnost biće laserski skenirana. Takođe, pozicija ovih tačaka može se menjati u zavisnosti od dizajna dok če izmene će pretrpeti i sam difuzor kao i menjač.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA zabranila upotrebu Mercedesovog prednjeg krila za 2023.

 

Mercedes_W13_Prednje_Krilo_2022.jpg

 

Vladajuće telo rešilo je da na ovu temu stavi tačku.


Nemački tim je da još u Ostinu doneo novi dizajn prednjeg krila, ali se na kraju odlučio da ga ne upotrebi. Razlog ove odluke leži u tome jer je ono bilo na ivici propisa i ako bi neki tim uložio protest a ovaj deo proglasio nelegalnim a učinak Mercedesovih vozača sa ove trke bio bi izbrisan kao i da oni nisu imali više ovakvih rezervnih delova. Inače, ovo krilo je imalo je male vertikalne dodatke koji su razdvajali horizontalne elemente, za koje se sumnjalo da se nelegalni.

Kako prenosi Autosport.com FIA je odlučila da u cilju sprečavanja ovog dizajna u budućnosti, zabrani ove pomenute vertikalne dodatke i to na isti način kako ih je Mercedes ranije dizajnirao.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben Sulayem krenuo sa odobravanjem procedure za prijem novih timova

 

Mohammed_Ben_Sulayem_o_VN_Abu_Dabija.jpg.webp

 

Prvi čovek FIA-e objavio je da će se oni više posvetiti ovom pitanju u samoj budućnosti.


Već duže vreme u javnosti spominju se nekoliko strana koje su zainteresovanje za ulazak u najbrži cirkus a među njima najozbiljniji je Michael Andretti. Ovaj Amerikanac je više puta izjavljivao kako se deo njegovih planova već sprovodi u delo i da bi oni na gridu mogli da budu već 2024.

Za sada još uvek nema zvanične potvrde ove informacije, mada je predsednik vladajućeg tela Mohammed Ben Sulayem preko svog Tviter naloga objavio da je zatražio od svog tima da započne proceduru za razmatranje prijava za ulazak novih timova u šampionat.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...