Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najvažnija opšta pravila F1

Recommended Posts

Mene jedino iritira onaj oreol,kao štiti a prošle godine kad se hulk okrenuo naopačke čovek ne može da izadje od tog oreola,pre su mogli da se provuku ispod ovo sad nema šanse. Nedaj bože da se zapalio bolid 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron jedva čeka da sa Luisom radi na promeni pravila

 

181923-Luis-Hamilton.jpg

 

Sportski direktor Formule 1 Ros Bron rekao je da jedva čeka da sarađuje sa Luisom Hamiltonom na kreiranju budućih pravila šampionata i da su zakazani sastanci na kojima će vozač biti upućen u detalje. Nakon dominantne pobede u Francuskoj, šeste na ukupno osam trka ove sezone, Luis Hamilton je u izjavama kritikovao proces donošenja pravila i rekao je da se nije daleko odmaklo sa implementacijom pravila koja će biti prmenjena 2021. godine. Petostruki svetski šampion bio je na sastanku Svetske automobilske federacije ranije ovog meseca kada je odloženo donošenje konačnog paketa promena pravila. U svom intervjuu posle trke u Francuskoj Bron je izjavio:

 

''Veoma sam zadovoljan što je Luis potvrdio svoju želju da učestvuje u celom procesu i što želi da doprinese radu na promeni pravila koja nam predstoje i jedva čekam da radim sa njim na tome na nareda tri sastanka koja su zakazana. Znamo veoma dobro da Formula 1 mora da napravi velike promene ako želi da zadrži svoj status jednog od najpraćenijih i najpopularnijih sportova na svetu. Svi glavni učesnici u procesu - mi, FIA i svi timovi složni su oko ciljeva, a postoji i generalna saglasnost oko glavnih principa kao što je uvođenje ograničenja budžeta i pravednija raspodela sredstava, a na tehničkim pitanjima mi i FIA sarađujemo sa inženjerima svih timova. Biće sjajno da dobijemo i predloge direktno od vozača''. Bron je dodao i da Formula 1 uči iz ranijih grešaka, ali mu se izgleda nije dopala Hamiltonova izjava da su vozači ranije bili potpuno isključeni iz celog procesa. ''Vozačima su vrata uvek otvorena i šteta je što tu priliku u prošlosti nismo koristili, ali sjajno je videti da neko preuzima inicijativu. Luis, oduševljeni smo tvojim, kao i doprinosom ostalih vozača'', poručio je na kraju Bron.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://pole-position.rs/timovi-fia-i-pirelli-zakazali-sastanak-o-mogucem-vracanju-na-dizajn-guma-iz-2018/

evo moguceg uzroka mercedesove dominacije ove godine,svi timovi imaju pregrevanje guma,osim mercedesa,pa hoce da se vrate dizajn al i smesa guma od prosle godine

pirel_gume_vet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspešno testiran prototip Formule 1 za 2021. godinu

 

f1 003.jpg

 

Na sajtu Formule 1 osvanule su prve fotografije sa detaljima kako bi mogli da izgledaju bolidi od 2021. godine kada nova pravila stupe na snagu. Rukovodstvo Formule 1 i FIA sproveli su test u vazdušnom tunelu na maketi novog bolida (50% veličine) i prvi rezultati govore u prilog da će novi automobili biti agresivniji i da će praćenje biti umnogome olakšano. Svi koji prate Formulu 1 sa nestrpljenjem očekuju tu čuvenu 2021. godinu, da vidimo taj dugo najavljivani futuristički model bolida i unapređenje samog trkanja. Bolidi su koncipirani na osnovu rezultata praćenja kretanja vazduha, a koncept se bazira na smanjenju generisanja ''prljavog'' vazduha, što će omogućiti bliže trkanje i lakša preticanja. Današnji bolidi prolaskom kroz vazduh prave talasanja slična brodu kada plovi po vodi, što znači da svako ko se kreće neposredno iza njih oseća posledice njihovog prolaska i otežano se kreće. Konkretno, današnji bolidi gube i do 50% upravljivosti kada su u zavetrini drugog automobila.

Testovi u vazdušnom tunelu na novom konceptu formule, pokazali su vrlo ohrabrujuće rezultate. Prema podacima sa testa, bolid koji je u zavetrini bi prema konceptu za 2021. godinu trebalo da gubi svega 5%-10% upravljivosti. Ovaj podatak je znak da se kompletan koncept novih formula kreće u dobrom smeru i da objavljene slike prikazuju kako bi novi bolidi realno mogli da izgledaju.

 

f1 002.jpg

 

Na slikama se po prvi put mogu videti nove felne od 18 cola i Pirellijeve niskoprofilne gume, zajedno sa poklopcima na točkovima koji će kontrolisati protok vazduha. Takođe, vidi se i nekoliko noviteta koji se tiču aerodinamičkih delova. Usisnici na stranama bolida imaju novi oblik dosta su uži i pružaju se ka zadnjem delu bolida. Pod automobila je konstruisan tako da omogućava bolje prijanjanje zbog izraženijih aerodinamičkih sila. Novi koncept zadnjeg krila dizajniran je na način da gura vazdug uvis i na taj način smanji količinu ''prljavog'' vazduha, koji bolid ostavlja za sobom.

 

f1 001.jpg

 

Ovo su za sada prvi znakovi o tome u kom pravcu se kreću nova pravila. Pred Formulom 1 i FIA-om je još dosta posla, pre svega u dizajniranju prednjeg krila, ali za sada sve izgleda kao da će bolidi od 2021. pružiti gledaocima veći spektakl.

 

Autor: Dušan Topić

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel i Hamilton o obrnutom redosledu: Potpuno sr*nje

 

189522-fetel hamilton.jpg

 

Sebastijan Fetel i Luis Hamilton su bili veoma kritični prema jednom od navodnih predloga za promenu pravila u Formuli 1 koja bi mogla da se desi u narednoj sezoni. Jedno od mogućih novih pravila u Formuli 1 je da se na tri Velike nagrade održe kvalifikacione trke koje bi imale startni redosled vozača obrnut u odnosu na stanje u generalnom plasmanu. To znači da bi vodeći, poput trenutno Luisa Hamiltona i Valterija Botasa počinjali sa začelja. Ova izmena je još uvek u fazi istraživanja, a timovi će ako do toga dođe o ovom pravilu glasati anonimno.

 

''Mislim da je to poptuno sr*nje, iskreno. Ne znam kom geniju je to palo na pamet, ali to nije rešenje. To je potpuno pogrešno'', rekao je Sebastijan Fetel.

Luis Hamilton smatra veoma slično kao i njegov rival iz Ferarija, a poručio je da čovek kome je ovakva izmena pravila pala na pamet očigledno ne zna o čemu priča.

Pjer Gasli iz Toro Rosa kaže da mu se trenutni sistem kvalifikacija dopada, ali da je za bilo šta što bi unapredilo takmičenje. ''Dopada mi se sistem sa Q1, Q2 i Q3. Veliki je izazov za vozače i bitka je između najbržih na stazi. Bila bi šteta izgubiti takav kvalifikacioni format koji je uzbudljiv deo vikenda. Međutim ako šou bude bolji, zašto da ne'', rekao je Gasli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šest timova se protivi propisima za 2021. godinu

 

f1 bahrein 1.jpg

 

Većina timova Formule 1 protivi se novim tehničkim propisima koji bi trebalo da budu uvedeni 2021. godine, a predložili su ih čelnici šampionata.

 

Kako prenosi Sport Klub, šest od deset timova je u upitniku koji su spremili Ferrari, Mercedes i Red Bul, odgovorilo da nisu saglasni sa planovima. Samo su se Alfa Romeo, Meklaren, Reno i Vilijams izjasnili da su više za nova pravila u odnosu na postojeća. Dva od četiri ta tima su, inače, predložili promene pravila. Predstavnici timova će se ponovo sastati 16. oktobra kako bi nastavili pregovore. Još ranije je određeno da je 31. oktobar poslednji rok za utvrđivanje tehničkih propisa 2021. godine, a iz Svetske automobilske federacije i Formule su naglasili da ga neće pomerati. Ukoliko se ne nađe kompromis, Ferrari ima pravo na veto na paket propisa, ali su iz italijanskog tima nagovestili da se nadaju da neće doći do toga.

 

Tri najbolja tima su poslala upitnik posle sastanka na Velikoj nagradi Singapura na kojem su svi dobili poslednji nacrt pravila. Prema brojnim zvaničnicima u njima su uvedene oštrije restikcije po pitanju slobode u dizajniranju. Na tom sastanku prvi čovek FIA Žan Tod je rekao da ne želi da se uvedu pravila bez dogovora, a tom prilikom je zatražio da timovi kažu šta misle o tome i da predlože alternative ako ih imaju. Čelnici Formule 1, pod vođstvom tehničkog direktora Rosa Brona, radili su više od dve godine na setu novih tehničkih propisa koji za cilj ima smanjenje razlike između tima i povećanje uzbuđenja, sa akcentom na preticanja. Ograničenje budžeta je već dogovoreno, uz podršku najvećih timova, ali se nastavljaju pregovori oko planiranih promena na samim bolidima. Iz Formule 1 žele da promene aerodinamiku da bi vozačima bilo lakše da prate jedan drugoga, pa tako i pretiču. Takođe, zatraženo je ograničenje dizajnerske slobode koju timovi imaju trenutno da bi se sprečilo da oni timovi koji imaju veće resurse imaju prednost u odnosu na druge.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu nova pravila u Formulu 1

 

nova f1 001.jpg

 

Sezona 2021. godine u Formuli 1 ući će u istoriju jer će drastično promeniti pravila i izgled trkačkih bolida. Nova pravila označavaju početak nove ere u istoriji Formule 1, donoseći značajne promene dizajna kako bi automobili bili lepši i sposobniji da prate jedan drugog, a da pri tome ne izgube snagu. Novi aerodinamički paket omogućiće čistiji protok vazduha iza automobila. Trenutni automobili F1 gube oko 40 do 50 procenata svoje snage kada se nalaze iza drugog automobila, ali 2021. godine, automobili će to smanjiti na oko 5 do 10 procenata, što olakšava ne samo bliske bitke već i preticanje. Ostale tehničke revizije uključuju veće 18-inčne felne i gume nižeg profila.

 

Trenutni dizajn bolida ''favorizuje'' onaj koji se nalazi ispred, jer njegov pratilac zbog neodgovarajućeg strujanja vazduha ima slabiju silu prijanjanja. Pogonske jedinice će i dalje biti iste, 1.6-litarski V6 uz MGU-K (kinetički generator) i MGU-H (kalorični generator) koji čine električni deo, ali će određeni materijali biti ograničeni uz povećanje težine za 5 kilograma. Nova pravila će ograničiti i razvoj skupih elemenata što omogućava većim timovima da steknu prednost u odnosu na manje, pa tako na primer menjač ne može biti potpuno promenjen pet godina. Bilo koji tip hidrauličnog oslanjanja ili sistema aerodinamičke podrške su zabranjeni, a gume će imati identičan dizajn za sve proizvođače. Novi 18-inčni Pirelijevi pneumatici će biti teži pa će i ukupna težina bolida porasti sa 743 na 768 kilograma.

 

nova f1 002.jpg

 

Formula 1 je istakla nekoliko načina na koji će nova pravila poboljšati takmičenje:

  • Privlačniji bolidi.
  • Neizvesnije trkanje.
  • Veća šansa za različite timove na podijumu.
  • Vozačka veština u prvom planu.
  • Ograničeno vreme u vazdušnom tunelu za veću konkurentnost.
  • Ograničen budžet na 175.000.000 $ godišnje po ekipi.
  • Kraći trkački vikendi će smanjiti pritisak na timove.
  • Veći fokus na mlade talentovane vozače.

Zvaničnici Formule 1 veruju da će ove promene dovesti do smanjenja vremena krugova i do 3 sekunde što će 2021 automobile približiti brzinama sezone 2016. godine. Ključna promena u ovoj sezoni je uvođenje ograničenja potrošnje novca po prvi put, s tim da se gornja granica troškova postavlja na 175 miliona dolara po ekipi godišnje. Danas vodeći timovi redovno troše preko 300 miliona dolara po sezoni, ali budžeti manjih timova su ispod 100 miliona dolara. To dovodi to toga da bogatiji timovi uvek budu u prednosti i da imaju bolje automobile, što vozače stavlja u nepovoljnu poziciju. Na ovaj način će se svi timovi izjednačiti i svi će imati jednaku šansu da se dokažu i da pokažu vozačko i mehaničko umeće.

Nadamo se da će ove promene učiniti da Formula 1 ponovo postane takmičenje u kojem učestvuju svi vozači, a ne samo nekolicina i da ćemo napokon dobiti uzbudljive i neizvesne trke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volf: Kvalifikaciona trka nije u DNK Formule 1

 

volf.jpg

 

Prvi čovek Mercedesa Toto Volf glasao je protiv uvođenja kvalifikacionih trka na tri trkačka vikenda naredne sezone. Na kvalifikacionoj trci je zamišljeno da vozači imaju startne pozicije u obrnutom redosledu u odnosu na poredak u generalnom plasmanu.

 

Formula 1 ima nameru da u 2020. testira ovaj način kvalifikovanja na tri trkačka vikenda. Kvalifikaciona trka u subotu bi odredila startne pozicije na glavnoj trci u nedelju, a u toj trci u subotu vozači bi počinjali u obrnutom redosledu u odnosu na poredak u generalnom plasmanu. Za sezonu 2020. je bilo planirano da se kvalifikaciona trka održi u Francuskoj, Belgiji i Rusiji. Iz Formule 1 su tokom trke u Meksiku potvrdili da je predlog odbijen jer su dve ekipe u anonimnom glasanju blokirale ovu ideju. S obzirom na to da su i ranije vozači Ferarija i Mercedesa oštro kritikovali ovakav predlog, nije teško zaključiti da su upravo te dve ekipe negodovale, a Toto Volf je potvrdio da je bio protiv predloga.

 

''Imam odgovornost prema Formuli 1 i prema tome da sačuvam šta je jezgro DNK Formule 1. Delovalo je pogrešno, ne zbog toga što mi želimo da sačuvamo prednost ili zato što bi bilo loše po nas, Ferari bi bio iza nas kada pogledate trenutni ritam u kvalifikacijama. Ja sam glasao protiv toga jer kada gledate finale u trci na 100 metara na Olimpijskim igrama, ne terate Juseina Bolta da počne pet metara iza ostalih samo da biste napravili uzbudljiv finiš'', rekao je Toto Volf.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 će testirati pravila na igricama

 

Esports.jpg

 

Formula 1 namerava da u 2021. godini napravi velike izmene u pravilima kako bi šampionat bio zanimljiviji i kako bi razlike između bolida bile manje. Neka pravila bi mogla da se testiraju na video igricama. Takozvani Esport je postao veoma ozbiljno takmičenje, a Formula 1 o gejmerima dosta vodi računa i izgleda će njihovo mišljenje uzeti kao relevantno. Naime, Formula 1 najavljuje promene u pravilima i to bi mogla da testira upravo na igricama pa će na taj način uvesti ljudski faktor u probu novih pravila.

 

''Ljudski deo je težak. Jedan od modela koji smo isprobavali je formacija startnog grida. Razmak je osam metara i razmatramo da li je to dobro. Ako hoćete da istražite kako bi izgledao grid u kom su po dva vozla u startnim redovima, fizika će vam reći da će bolidi imati isti start i stići će do prve krivine u istom rasporedu. Ali nije tako. Treba da shvatimo da li ćemo dobiti uzbudljiviji prvi krug ili ćemo dobiti samo sudare? Nećemo da izgubimo pola vozila u prvom krugu. Jedini način je da uvedemo ljudski faktor. Gejmeri će testirati naše ideje u promenama pravila'', rekao je tehnički šef F1 Pet Sajmonds.

 

Formula 1 je još ranije najavljivala da bi grid mogao da bude izmenjen i da se u njemu može naći i tri bolida. Sa druge strane F1 bi mogla da testira i svoju zamisao kvalifikacione sprint trke koju bi u subotu vozači počeli obrnutim startnim redom u odnosu na stanje u generalnom plasmanu. Ovakvu ideju su timovi Formule 1 odbili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 odlaže primenu novih pravila

 

f1 logo.jpg


Pandemija koronavirusa već je uticala da se dosta trka odloži i otkaže, tako da je logična posledica krajnje neizvesnog održavanja ovogodišnjeg šampionata i odlaganje primene promena pravila. Planirano je da se 2021. uvedu pravila koja bi označila novu revoluciju u karavanu na četiri točka. Međutim, kako je jasno da se neće voziti ove godine prvobitno određen broj trka, a kako stvari stoje pitanje je da li će se i pola od tog broja odvozati, usledila je potpuno logična odluka vrhovnog tela svetskog automobilizma FIA da se primena novih pravila odloži za godinu dana.

 

''Nezvaničnim sporazumom FIA, Formule 1 i svih timova, primena tehničkih pravila koja su trebala da se dogode 2021. biće pomereno za 2022. Zbog novonastale finansijske situacije svi su saglasni da timovi i u 2021. koriste šasije iz ove godine. Što se tiče dalje budućnosti ovogodišnjeg šampionata i promena koje su uslovljene pandemijom koronavirusa, to će biti raspravljeno na budućim sastancima'', glasi u saopštenju FIA. Do sada je odloženo ili otkazano prvih sedam trka svetskog šampionata Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2021. će ekipe F1 imati budžet 145 miliona dolara

 

Ros Bron.jpg

 

Naredna sezona u Fomuli 1 treba da bude ključna u izjednačavanju konkurencije, a jedan od važnih faktora za to je budžetsko ograničenje. Po modelu američkih sportova i Formula 1 će imati budžetsko ograničenje. Ovo je inače uzrok oprečnih mišljenja ekipa najbržeg cirkusa na svetu. Iz Ferarija su rekli da sa manje novca ne mogu da razvijaju svoj trkački DNK, dok iz Meklarena žele i još manji takozvani ''budžet kep''.

 

Inače, budžetsko ograničenje je trebalo da bude 175 miliona dolara, ali je pandemija koronavirusa učinila da ono bude još manje. ''Početni ciljevi budžetskog ograničenja je da takmičenje bude ujednačenije, a mislim i da je situacija koju sada imamo u vezi sa ekonomskom održivosti Formule 1 prioritet. To važi i za velike i za male timove. Moramo da smanjujemo troškove. Počeli smo sa 175 miliona, bila je teška bitka da dođemo dotle, a sa sadašnjom rizikom moramo da počnemo od 145 miliona'', rekao je direktor Formule 1 Ros Bron. U narednim godinama ideja Formule 1 je da ograničenje bude još niže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timovi prihvatili smanjenje budžeta

 

Formula-1.jpg

 

Timovi Formule 1 su prihvatili paket mera štednje koje bi trebalo da pomognu ovom sportu da preživi finansijsku krizu izazvanu pandemijom bolesti Covid-19, objavio je britanski BBC. Rukovodstva timova su glasala za predlog kojim će se gornja granica budžeta za sledeću sezonu smanjiti za 30 miliona američkih dolara i biće postavljena na 145 miliona USD. Za 2022. taj iznos bi trebalo da bude smanjen na 140 miliona USD, a u periodu od 2023. do 2025. timovi će maksimalno moći da potroše 135 miliona USD. Rukovodstvo Formule 1 ovim merama želi da smanji troškove, a istovremeno i da pomogne manjim timovima da postanu konkurentniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograničen budžet & aero hendikep sistem

 

183524-formula 1.jpg

 

Međunarodna automobilistička federacija (FIA) prihvatila je paket smanjenja troškova u Formuli 1. Tako će budžeti za ekipe za 2021. godinu biti ograničeni umesto na 160 miliona evra, na 132 miliona evra. Takođe, dogovoreno je da se budžeti iz godine u godinu smanjuju. Gornja granica za narednu godinu biće 132 miliona evra, godinu dana kasnije budžet će ići do 127.5 miliona evra, a od 2023. do 2025. godine ograničenje će biti 123 miliona evra. FIA je tom odlukom želela da smanji troškove, ali da poveća konkurentnost i šampionat Formule 1 tako učini zanimljivijim. ''Formula 1 danas pobeđuje. Ovo je presudan i veoma važan trenutak za automoto sport'', rekao je izvršni direktor McLaren-a Zek Braun i dodao: ''Formula 1 je već neko vreme finansijski neodrživa, a neaktivnošću bi se rizikovala njena budućnost''.

 

Druga velika odluka koju je donela FIA odnosi se na uvođenje ''aero hendikep sistema'' za uspešnije ekipe. To će im ograničiti vreme za razvoj bolida u odnosu na plasman u šampionatu. Razlog za uvođenje takve odluke je da bi slabije ekipe mogle da se približe vodećima. U praksi to znači da što je ekipa niže rangirana u takmičenju konstruktora, to će joj biti više dozvoljeno korišćenje aerodinamičkog tunela u izradi bolida za sledeću sezonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno se reprizira F1 iz 2012 na SK1 e to je bilo trkanje,samo klasika.Ovo sada je Eklston upropastio sa ovom turbo erom koliko godina već traje,još se timovi nisu sastavili.Nema tu pomoći smanjenje budžeta već treba motori da budu jednostavni 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo mnogo sezona je bilo u prošlosti koje su završene dominacijom jednog tima. Specifičan je to sport, puno tehnologije, kompleksna pravila, neko se na svakoj promeni pravila bolje snađe, kad se protrese kavez. To se desilo sa turbo erom i onom pre, i ovom drugom, a biće sigurno i od narednih sezona.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ros Bron: U Formuli 1 svi kopiraju jedni od drugih

 

Ros Bron.jpg

 

Tehnički direktor Formule 1, Ros Bron, tvrdi da ne postoji ekipa koja nije kopirala nešto od druge čime je stao u odbranu Racing Pointa, koji je već drugi put ove sezone optužen za kopiranje delova sa prošlogodišnjeg bolida Mercedesa. Renault je već drugu trku zaredom prijavio Racing Point zbog kočionih kanala, za koje francuska ekipa tvrdi da su kopija Mercedesovog rešenja iz 2019. Sada se ''Racing Point'', koji koristi Mercedesove motore, nalazi pod istragom Međunarodne automobilske federacije (FIA), a zanimljivo je i to da je ekipa dobila nadimak ''ružičasti Mercedes'' zbog sličnosti sa bolidima koje voze šestostruki svetski prvak Luis Hamilton i Valteri Botas.

 

''Moje mišljenje je, da je kopiranje u Formuli 1 standard. Svaka ekipa je, u normalnim okolnostima, imala fotografe u boksu koji su napravili hiljade fotografija svakog automobila za analizu i sa namerom da kopiraju najbolje ideje. Mi smo našim fotografima davali popis onog što nam treba'', napisao je Bron u svom nedeljnom osvrtu na internet portalu Formule 1. ''Racing Point'' je to samo digao na viši nivo i bio temeljniji u svom poslu. Ne postoji ekipa koja nije kopirala nešto od neke druge. I ja sam kopirao druge'', priznao je Bron koji je bio šef ekipe Benetona i Ferarija, u kojima je Mihael Šumaher osvojio sedam titula svetskog prvaka.

 

Bron je istakao da je ''Racing Point'' prošle godine legalno koristio Mercedesove kočione kanale jer tek od ove sezone postoji obaveza da svaka ekipa ima svoj dizajn. ''Racing Point'' ne može da zaboravi ono što je saznao 2019. o Mercedesovim kočionim kanalima. Nije logično misliti da to mogu da izbrišu iz svoje banke podataka'', tvrdi Bron. Vozači RP Meksikanac Serhio Peres i Kanađanin Lens Strol su u prve tri trke nove sezone sakupili 40 bodova i u ovom trenutku se nalaze na šestom i osmom mestu u poretku vozača, dok su Australijanac Danijel Rikardo i Francuz Esteban Okon za upravljačima Renoa osvojili svega 12 bodova. Strol je na nedeljnoj Velikoj nagradi Mađarske osvojio četvrto mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 možda uskoro zabrani ''kvalifikacioni mod''

 

154955-f1 singapur.jpg

 

Kako se priča po kuloarima Formule 1, moguće je da od Velike nagrade Belgije više ne bude mogao da se koristi takozvani kvalifikacioni mod koji čini da bolidi imaju dodatne performanse, prenosi Sport Klub. Podešavanja motora koja se koriste u određenim segmentima kvalifikacija koja čine da bolidi imaju bolje performanse je razvio Mercedes. Taj tim je prvi imao takozvani ''party mode'' tokom V6 hibridne ere, a to je naravno prouzrokovalo da i ostali proizvođači prave slična podešavanja kako bi njihovi bolidi bili bolji u određenim segmentima trke ili kvalifikacija.

 

FIA sada namerava da to ukine i da donese na snagu nova pravila koja bi uvela restrikcije u tom polju. U kvalifikacioni mod se koristi samo ponekad, jer ako bi se koristio stalno tokom čitave trke onda bi motor bio veoma nepouzdan. ''Jedini razlog zašto ne možemo da idemo punom snagom tokom cele trke je pouzdanost. Nekad nešto uključuješ, nešto isključuješ kako bi bolji bio na kočenju i na ulasku u krivine, a kao vozač bih voleo da imam istu snagu motora čitavog vikenda'', rekao je vozač Haas-a Kevin Magnusen. On je inače predvideo i da će timovi tokom treninga manje testirati performanse svojih bolida ukoliko ne budu dozvoljeni različiti modovi podešavanja motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi potpisali Konkord sporazum i ostaju u F1 do 2025. godine

 

vn kina f1.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, svih deset timova Formule 1 obavezali su se da će učestvovati u ovom takmičenju do 2025. godine. Svi su potpisali novi ''dogovor Konkord'', koji utvrđuje finansijske uslove pod kojima se učesnici takmiče i upravljaju ovim sportom. Nakon što su Ferari, Vilijams i Meklaren u utorak potpisali ugovor, F1 je saopštio da je i ostalih sedam timova to učinilo do zakazanog roka, 18. avgusta.

 

U saopštenju F1 piše:

''Sporazum će obezbediti dugoročnu održivu budućnost Formule 1 i u kombinaciji sa novim pravilima, najavljenim u oktobru 2019. godine, a koji stupaju na snagu 2022. i koji će smanjiti finansijske razlike i pratiti razlike između timova na stazi, sa ciljem da se izjednače stvari na terenu, dobiju izjednačenije trke, koje naši navijači žele da vide. Sa neizvesnijim trkama privućićemo još više navijača u naš sport, što će koristiti svakom timu, ali i globalnom razvoju Formule 1''.

 

Izvršni direktor F1, Čejs Keri je još dodao i ovo:

''Ova godina je bez presedana za svet i ponosni smo što se Formula 1 poslednjih meseci okupila, kako bi se vratili trkama na bezbedan način. Rekli smo ranije, tokom godine, da će zbog fluidne prirode pandemije, sporazumu Konkord biti potrebno dodatno vreme za dogovor i drago nam je da smo do avgusta uspeli da postignemo dogovor svih deset timova o dugoročnim planovima našeg sporta. Svi naši navijači žele da gledaju neizvesnije trke, točak do točka u svakoj krivini i svi timovi će imati priliku da se popnu na podijum. Novi Konkord sporazum, u skladu sa pravilima za 2022. godinu, udariće temelje kako bi sve postalo stvarno i kako bi se stvorilo okruženje koje je i finansijski pravednije i koje zatvara praznine između timova na trkačkoj stazi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: FIA menja pravila da bi trke bile zanimljive

 

207270-hamilton sochi.jpg

 

Luis Hamilton je na Velikoj nagradi Rusije dobio kaznu od deset sekundi zbog toga što je uvežbavao start na mestima na kojima to nije bilo dozvoljeno. Zbog kazni je Hamilton proveo u pit stopu deset sekundi i nije mogao više da se bori za pobedu sa Valterijem Botasom koji je tako stigao do druge pobede u sezoni. Posle trke je Luis govorio kako su ga sudije zaustavile i kako je kazna smešna. Dobio je i dva kaznena poena na FIA superlicenci.

 

''Ne mislim da su kazne bile uperene protiv mene. Mislim da većina timova, kada je neki tim u vođstvu, gledaju na njega sa posebnim nadzorom. Sve što imamo na našem bolidu se proverava, dva ili tri puta. Menjaju pravila, kao na primer regulacije motora, kako bi nam se isprečili i kako bi učinili trkanje uzbudljivim pretpostavljam'', rekao je Luis Hamilton posle Velike nagrade Rusije. ''Ne znam da li pravila, što se tiče onoga što se desilo, imaju bilo kakve veze sa time ali takav je osećaj. Kao da se borimo na uzbrdici, ali u redu. Nije da nismo ranije bili u ovoj poziciji. Moramo da se borimo i da uradimo bolji posao i da sve bude čisto''.

 

Luis Hamilton ima 44 boda više od svog timskog kolege Valterija Botasa, a naredna trka je u Nirburgringu 11. oktobra.

 

Masi: Prvobitna kazna Hamiltonu bila neprimerena

 

Trkački direktor Formule 1 Majkl Masi rekao je da je direkcija trke ustanovila da je dodavanje kaznenih bodova Luisu Hamiltonu za njegovu grešku pred Veliku nagradu Rusije bilo neprimereno, pa su tu kaznu ukinuli. Hamilton je pre trke u Sočiju dva puta vežbao start van mesta na stazi na kojima je to dozvoljeno, zbog čega je dobio vremensku kaznu od 10 sekundi, koji je uradio u boksu. Pored toga, šestostruki svetski šampion je kažnjen dodavanjem dva kaznena boda na njegovu licencu, što bi značilo da ga još dva dele od suspenzije sa jedne trke ukoliko bi ih dobio do Velike nagrade Turske.

Međutim, posle trke direkcija trke je razgovarala sa Hamiltonom i članovima njegovog tima i iznenađujuće donela odluku da ukine kaznu. Umesto toga, Mercedes je kažnjen sa 25.000 evra, pošto je Hamiltonu iz boksa rečeno da može da vežba start na mestima na kojima to nije dozvoljeno.

 

''Luis i ljudi iz Mercedesa su razgovarali sa direkcijom trku i ustanovljeno je da je iz tima rečeno Luisu da može da vežba start na tim mestima. Na osnovu tih dokaza, ukinuta je kazna, pošto je bila neprimerena, a tim je kažnjen sa 25.000. Jeste da je on bio za volanom bolida, ali faktor koji je doprineo tome je da mu je tim dao instrukcije da to uradi i zbog toga je bilo ispravno preinačiti odluku'', naglasio je Masi. Masi je istakao da vozači dobro znaju gde je zona gde mogu da vežbaju start.

 

''Lokacija za vežbanje starta je specifična za svaku stazu i priložena je u dokumentima. Na svakoj trci Luis zajedno sa ostalim vozačima pristaje da se pridržava instrukcija trkačke direkcije. Rekao bih da je razlog zašto određujemo mesto za vežbanje starta bezbednost svih vozača. Svi su svesni toga šta se zapravo dešava. I namerno određujemo te lokacije. Pretpostavljam da je bilo problema u komunikaciji između tima u Luisa jer su Botas i ostali vozači vežbali start tamo gde treba, a to je posle linije za izlazak iz boksa. Obično samo odredimo lokaciju, a tako je bilo i pre nego što sam ja došao na ovu funkciju'', rekao je Masi.

 

Iako su kazneni poeni povučeni, Masi je istakao da se i dalje smatra da je Hamilton napravio prekršaj i da je iz toga izvukao prednost u odnosu na ostale. Upravo to je i razlog zašto je dobio dve kazne od po pet sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograničenje plata za vozače F1 će biti 30 miliona

 

f1 drivers line up2020.jpg

 

Timovi Formule 1 su dogovorili visinu ''seleri kepa'', tj. količinu novca koju će timovi moći da potroše na plate vozača. Od 2023. godine će 30 miliona najviše ići vozačima. Naredne godine će po prvi put postojati ograničenje budžeta u Formuli 1, pa će tako timovi moći da troše 145 miliona dolara na sezonu. Međutim vozači i još tri najvažnija zaposlena člana tima su izuzeti iz ovog ograničenja. To znači da su timovi mogli sami da odlučuju koliko novca će dati vozačima u sezoni, ali su sada pristali da se i to promeni.

 

O planu su diskustovali u ponedeljak sa komisijom Formule 1 i svi šefovi timova su podržali ideju da seleri kep bude 30 miliona. Ugovori koji su do sada napravljeni, a važe za 2023. godinu i kasnije, neće spadati pod ovo ogrničenje. Vozači koji još nisu dogovorili saradnju sa svojim timovima za 2023. i kasnije, poput Luisa Hamiltona, će zato po novim budućim ugovorima verovatno zarađivati manje nego što su planirali. Podsetimo Hamilton na primer nema ni ugovor za 2021. godinu sa Mercedesom iako se očekuje da ta saradnja bude nastavljena. Timovi će inače moći da potroše preko 30 miliona na plate vozača, ali će to značiti da će im onda biti umanjen osnovni budžet čije je ograničenje 145 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Safety car'' briga Aston Martina i Mercedesa

 

mercedes amg f1 safety2020 01.jpg

 

Aston Martin bi od naredne godine mogao zajedno sa Mercedesom da bude zadužen za sigurnosna vozila na trkama Formule 1, prenosi Motosport.com. Mercedes je od 1996. imao ekskluzivno pravo da obezbedi sigurnosna vozila za trke u najbržem karavanu sveta. Iako je do sada nemački proizvođač automobila bio posvećen ovom poslu, u toku su razgovori o revidiranju ugovora za 2021. godinu. Konačna odluka nije doneta, ali inostrani mediji prenose informaciju da ostoji velika verovatnoća da Mercedes više neće biti jedini ''dobavljač'' za SC. Iako će Mercedes i dalje imati glavnu ulogu, moguće je da će za sigurnosno vozilo u budućnosti biti zadužen i Aston Martin. Dva proizvođača bi ravnopravno podelila učešće tokom sezone, a navodi se da je ovakva promena nastupila kako bi se finansijski teret podelio između dve kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...