Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najvažnija opšta pravila F1

Recommended Posts

James Allison je od početka 2017. godine na poziciji tehničkog direktora Mercedes F1 tima. Pre toga, odnosno od 2013. do polovine 2016. bio je na istoj poziciju u Ferrariju. 

Bivši šef Ferrarija, Luca di Montezemolo, smatra da je jedna od najvećih grešaka bila upravo puštanje Allisona da ode, i misli da je par takvih grešaka dovelo Ferrari u nezavidan položaj u F1 poslednjih godina.

 

Uglavnom, James nam u bojama Mercedes F1 ekipe objašnjava kako su nova pravila uticala na bolid za 2021. godinu...i kaže nam da nikako ne treba da mislimo da će to biti faktički isti bolidi kao prošle godine jer iako su promene brojčano male, značajno utiču na performanse bolida...plus nove gume:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin Vantage F1 Safety Car i Aston Martin DBX F1 Medical Car

 

aston martin vantage sft07.jpg

 

 Aston Martin i Mercedes AMG ove F1 sezone dele obavezu sigurnosnih automobila, pa će se Vantage F1 Safety Car i DBX F1 Medical Car koristiti na 12 od planirane 23 trke, počev od VN Bahreina 28. marta.

 

aston martin vantage sft06.jpg

 

Vantage F1 Safety Car pokreće 4.0 twin-turbo V8 pojačan na 535KS (do 100 km/h stiže za 3.5 sekundi)

 

aston martin vantage sft05.jpg

 

Tu su i modifikovani menjač, aero body paket (uključujući veliki zadnji spojler), novi točkovi i gume, modifikovano oslanjanje, Aston Martin Racing Green eksterijer, rotacija ma krovu, trkačka sedišta, novi displeji u enterijeru. DBX F1 Medical Car takođe ima Racing Green eksterijer, a raspolaže sa 550KS i 700 Nm (do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi i može do 291 km/h).

 

aston martin dbx sft04.jpg

 

Deo paketa čine i nova trkačka sedišta, kao i sva neophodna komunikacijska i medicinska oprema.

 

aston martin dbx sft03.jpg

 

Takođe, za ovu F1 sezonu su predstavljeni i Mercedes AMG GT R F1 Safety Car i Mercedes AMG C63S Estate F1 Medical Car.

 

mercedes f1 sft01.jpg mercedes f1 sft02.jpg

 

Mercedes AMG GT R F1 Safety Car će debitovati 18. aprila, na drugoj trci F1 sezone u Imoli, pokreće ga 4.0 litarski twin-turbo V8 motor sa 585KS, do 100 km/h ubrzava za 3.8 sekundi i može do 318 km/h.

Mercedes AMG C63S Estate F1 Medical Car raspolaže sa 510KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoglasna odluka: Sprint kvalifikacije na tri F1 trke u 2021.

 

bahrein 2021 01.jpg

 

Format sprint kvalifikacija biće primenjen na tri trke ove sezone, potvrdila je Formula 1, a prenosi Sport Klub. Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, FIA, Formula 1 i svi timovi postigli su dogovor da se sprint kvalifikacije održe na tri Velike nagrade u 2021. godini - dve u Evropi i jednoj van Starog kontinenta.

 

Spirnt kvalifikacije podrazumevaju da se vozači nadmeću na trci na 100 kilometara u subotu posle podne, a na osnovu ostvarenih rezultata biće određene njihove startne pozicije za trku u nedelju. Takođe, vozači koji zauzmu prva tri mesta u sprint kvalifikacijama osvojiće bodove - pobednik tri, drugoplasirani dva i trećeplasirani jedan bod.

 

''Uzbuđeni smo zbog prilike da trkačke vikende učinimo još zanimljivijim'', rekao je Stefano Domenikali, prvi čovek Formule 1. ''Vozači će se trkati sva tri dana i biće to neverovatno iskustvo. Siguran sam da će i oni uživati u borbi. Oduševljen sam što su svi timovi podržali ovaj plan i to je dokaz jedinstvenog napora da našim navijačima pružimo nešto novo, a da istovremeno poštujemo nasleđe ovog sporta''.

 

Trkački vikendi sa sprint kvalifikacijama počinjaće u petak 60-minutnim treningom. Potom će uslediti kvalifikacije po do sada poznatom formatu, kada će se odrediti startne pozicije za subotu. U subotu će biti održan drugi slobodni trening u trajanju od 60 minuta, a potom sprint kvalifikacije na 100 kilometara. U nedelju će na programu biti trka. Još nije saopšteno gde će biti ovakav format kvalifikacija, ali se pominje da bi to moglo biti u Monci i Silverstonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi uvid u dizajn novih F1 bolida

 

f1 2022 02.jpg

 

Šampionat Formule 1 2021. je u jeku, sa sedam održanih trka od ukupno 23. Trebalo je da novu generaciju bolida vidimo na stazi ove godine, ali je FIA odložila promene pravila za 2022. Ipak, sada smo dobili izvestan uvid u to kako će novi trkači izgledati. Naravno, radi se o paru ''procurelih'' fotografija koje je na globalnu mrežu postavio italijanski sajt LiveGP. Mada prikazi nisu sveobuhvatni, jasno se mogu primetiti razlike u odnosu na odlazeći dizajn. Gornja sekcija jednoseda se odlikuje uglađenijim površinama, dok bočne platforme, ''suknjice'' i zadnje krilo karakterišu organske, zakrivljene linije.

 

f1 2022 06.jpg f1 2022 05.jpg f1 2022 04.jpg

 

Krilo je vidno manje nego što je trenutno, dok ono napred odlikuju velike strelaste površine. Oba elementa sugerišu da se FIA priprema za velike promene na planu aerodinamike. Pojas kokpita se čini otprilike istim, sa ''oreolom'' uvedenim 2018. koji se u međuvremenu pokazao kao veoma važna zaštitna mera, koliko god se on nekima ne sviđao. Bolid koji možemo da vidimo ne pripada bilo kojem timu. Reč je o prezentaciji modela kreriranoj za oficijelni debi, koji će verovatno biti zvanično predstavljen početkom 2022. godine.

 

f1 2022 03.jpg f1 2022 07.jpg f1 2022 08.jpg

 

Nećemo morati da čekamo još šest meseci da bismo ga videli, ali ono što ovom prototipu nedostaje su točkovi, a oni su značajna stavka, jer će od 2022. felne biti mnogo veće (sa 13 cola će porasti na čitavih 18). Imajmo u vidu da neće svi F1 bolidi za 2022. izgledati identično. Budući da Formula 1 nije uniformna serija, timovi će imati slobodu da promene izvesne elemente da bi ostvarili prednost na aerodinamičkom planu. To je sjajna stvar, jer ćemo uživati u interesantnoj različitosti F1 jednoseda.

 

f1 2022 01.jpg

 

Trenutno je suviše rano razmišljati o sezoni 2022. ali osam timova je već potvrdilo prisustvo, uključujući Ferrari, McLaren, Williams, Red Bull Racing i Aston Martin. FIA je takođe potvrdila 18 trka za 2022. mada tačan raspored još uvek nije poznat. Prva trka će biti održana u Australiji, a završna u Brazilu. Sledeće godine će se takođe po prvi put održati VN Majamija na Hard Rock Stadium Circuitu na Floridi.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton o sprintu: Biće vozić, ne baš previše uzbudljivo

 

213316-hamilton 3.jpg

 

Na Velikoj nagradi Velike Britanije, prvi put će se u Formuli 1 voziti sprint trka na 100 kilometara umesto uobičajenih kvalifikacija, a Luis Hamilton nije baš oduševljen tom idejom. Kvalifikacije će se i dalje održati u sadašnjem formatu, ali u petak, a na osnovu njih će se odrediti redosled za sprint trku, da bi se na osnovu rezultata sprint trke odredio redosled za samu trku u nedelju.

 

Na pitanje veruje li da će sprint trka biti uspeh, Hamilton odgovara: ''Ne naročito. Verovatno će biti vozić. Nadam se da će biti nekog preticanja, ali najverovatnije neće biti previše uzbudljivo''. Planirano je da sprint trke budu deo programa na još dve trke ove godine. Na Silverstonu sprint trka će trajati 17 krugova i održaće se u subotu od 17:30. Hamiltom drži rekord po najvećem broju osvojenih pol pozicija u istoriji, do broja 100 stigao je u Španiji ove sezone. ''Hajde da vidimo. Nema svrhe da sudimo pre nego što probamo'', zaključio je Britanac, sedmostruki šampion Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vettel: Ne mogu da vidim ivičnjake zbog veličine novih guma

 

2022_front_wheel.jpg.9569b04e42595e52a7f319e15dc6bb41.jpg

 

Nemac je nakon testova guma od 18 inča za 2022. pronašao dobre, ali i loše stvari.


Pirelli je održao nekoliko testova tokom sezone, a priprema slik pneumatika je završena pre desetak dana u Mađarskoj.

Nove gume su dizajnirane tako da podrže i novi tehnički pravilnik, koji stupa na snagu od sledeće sezone.

Sebastian Vettel je jedan od vozača sa velikim iskustvom u Formuli 1 i njegova povratna informacija je bila posebno korisna. On je izdvojio stvari koje su mu se dopale i one koje nisu. Za njega, najveći problem predstavlja vidljivost.

„Ono što je dobro je da možete duže da vozite na limitu bez pregrevanja. Takođe, osećaj prilikom prelaska preko ivičnjaka je bolji i imamo više prijanjnja u sporim i srednje brzim krivinama. U tim sekcijama staze sam se osećao brže nego na trenutnim gumama“, izjavio je Vettel.

Pored novog dizajna guma, Pirelli je na testovima koristio i znatno niži pritisak. Ove sezone je recimo na Silverstonu u prednjim gumama pritisak išao do 25 PSI, a u zadnjim do 23 PSI.

Međutim, na testu na istoj stazi koji se vozio par dana kasnije je pritisak u gumama za 2022. bio ispod 20 PSI, što donosi više prijanjanja.

Ipak, Vettel je pronašao i jednu manu. Za njega je problem veličina novih guma koje sada remete vidljivost iz kokpita.

Pogled unapred sa većim gumama je sada još gori. Pored toga oko vas im i nekih drugih nosača koji zaklanjaju određene uglove. Najbolje je bilo kada su retrovizori bili okačeni na Halo. Sa ovako velikim točkovima, uopšte ne možete da vidite ivičnjake“, rekao je Vettel.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žan Tod: O promeni pravila u oktobru

 

f1 zan tod.jpg

 

predsednik FIA Žan Tod rekao je da će zvanični razgovori o promeni pravila u Formuli 1 biti održani u oktobru, a sve zbog cirkusa koji se dogodio na trci za Veliku nagradu Belgije. Opšti haos u svetu Formule 1 nastao je nakon što su posle ''trke'' u Belgiji vozačima dodeljeni bodovi i to posle samo tri vožena kruga, iza bezbednosnog vozila. Javnost, vozači, timovi, čelnici timova - svi su bili podeljeni kada je reč o pravilima koja bi trebalo da važe kada se usled velikih padavina poremete planovi organizatora.

 

''FIA će zajedno sa Formulom 1 i timovima pažljivo pregledati sve propise, kako bismo svi zajedno uvideli šta možemo da naučimo iz toga i da poboljšamo u budućnosti. Sve što pronađemo, uključujući i temu raspodele bodova biće stavljeno na dnevni red sastanka Komisije, koji je zakazan za 5. oktobar'', naveo je Tod. Upravo je Komisija Formule 1 telo koje donosi pravila i sastoji se od članova FIA, nosioca komercijalnih prava Formule i timova. Na stolu je 30 glasova- 10 ima FIA, 10 ima Formula 1 i 10 imaju timovi. Potrebna je većina kako bi se potencijalni novi propis dostavio Svetskom savetu za motosport na ratifikaciju. Za promenu pravila za narednu sezonu potrebno je prikupiti 26 glasova, dok za promenu propisa tokom aktuelne sezone treba 28 glasova.

 

Prema nezadovoljstvo koje vlada u svetu najbržeg cirkusa na svetu nakon dešavanja u Belgiji, a naročito nakon izjave Luisa Hamiltona da je sve to bila ''farsa'', izgleda kao da bi sigurno bilo dovoljno podrške za promenu trenutnih pravila tokom aktuelne sezone. Hamilton je istakao i da je novac bio jedini razlog zbog kog je odlučeno da se ipak vozi u Belgiji. Tod je rekao da je FIA učinila sve što je mogla da se trka održi, ali da vremenske prilike nisu to dozvolile. ''Ovogodišnja Velika nagrada Belgije predstavljala je velike izazove za Formulu 1. Zbog nedostatka vidljivosti i traga koji su bolidi ostavljali za sobom, nismo mogli da vozimo celu trku, uslovi nisu bili dovoljno sigurni. Mnogo mi je žao zbog toga. Nadam se da su sve uključene strane prepoznale naš trud i probleme sa kojima smo se susreli'', istakao je Tod.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće godine vozači će imati slobodan izbor guma na trci

 

F1_Q2_pravilo.jpg

 

F1 rešila je da odbaci pravilo korišćenja guma iz kvalifikacija na trku.
Kao što je i ranije nagoveštavano svi timovi složili su se da izbace pravilo koje je primoravalo vozače da startuju na trci sa onim gumama sa kojima su zabeležili najbrže vreme u Q2 delu kvalifikacija i plasirali se u Q3. Sada, ostaje da ovu izmenu potvrdi strateški komitet. Inače, ovaj propis u Formuli 1 doveden je 2014. godine i kako stoje stvari zadržaće se dve do 2021. zbog čega smo mogli da vidimo da brži timovi baš u Q2 koriste tvrđe pneumatike kako bi imali stratešku prednost na samoj trci. Posle usvajanja ove promene, svi vozači će na startu imati slobodan izbor guma.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA donela novi bodovni sistem za trke koje se ranije završe

 

VN_Belgije_2021.jpg.webp

 

Na ovaj način vladajuće telo šampionata želi da izbegne ponavljanje situacije sa prošlogodišnje VN Belgije.


Od sada sama trka za dodelu bodova biće podeljena u 4 ravnomerne etape, odnosno košarkaškim rečnikom od 4 četvrtine. Naime, ranijih godina bilo nam je potrebno 75% od ukupne distance trke kako bi vozači dobili punu količinu bodova a ukoliko do toga ne dođe onda su svi dobijali polovinu od zacrtane sume. Najveći trnu u oku prošle godine bila je svakako VN Belgije, koja je trajala samo 2 kruga i to iza sigurnosnog automobila posle čega je trka otkazana a vozači su ipak dobili samo pola poena.

To u 2022. više neće biti slučaj. Sada, minimum za dodelu bodova biće potrebno da trka traje više od dva trkačka kruga, pa ukoliko ne bude zadovoljen ovaj uslov poena neće ni biti. Od tada računa se prva četvrtina trke, odnosno 25% od ukupne deonice pa ukoliko se u ovom periodu trka završi onda će se dodeljivati bodovi po sledećem sistemu:

1. mesto – 6 poena, 2. mesto – 4 poena, 3. mesto – 3 poena, 4. mesto – 2 poena i 5. mesto – 1 poen.

Sledeća faza je druga četvrtina a to je ukoliko se izveze samo 25% do 50% trke.

1. mesto – 13 poena, 2. mesto – 10 poena, 3. mesto – 8 poena, 4. mesto – 6 poena, 5. mesto – 5 poena, 6. mesto – 4. poena, 7. mesto – 3 poena, 8. mesto – 2 poena i 9. mesto – 1 poen.

Za potrebe kada se trka okonča u trećoj četvrtini, odnosno od 50% do 75% od pune distance, FIA će ovako raspodeliti bodove:

1. mesto – 19 poena, 2. mesto – 14 poena, 3. mesto – 10 poena, 4. mesto – 8 poena, 5. mesto – 6 poena, 6. mesto – 5 poena, 7. mesto – 4 poena, 8. mesto – 3 poena, 9. mesto – 2 poena i 10. mesto – 1 poen.

U situaciji kada se odradi 75% do 100% trke, tada će biti dodeljivani puni iznosi bodova.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno zasluzeno, s obzirom na katastrofu od sudjenja prosle sezone, pocev od prve trke u Bahreinu...

 

Masi sklonjen sa pozicije direktora trka Formule 1

 

micahel_masi_fia_poruke.jpg.webp

 

U vreme kada je Ferrari prikazivao novi bolid i FIA-a je izdala svoje saopštenje.


Povodom istrage koja je još uvek i toku u vezi završnice VN Abu Dabija, FIA je odlučila da Michael Masi više ne može da ostane na funkciji direktora trka. Vladajuće telo je takođe odlučilo da su potrebne još neke izmene u organizaciji i procedurama, kao i kod samih zaduženja na mestu trkačkog direktora.

Predsednik FIA-e Mohammed Ben Sulayem je već nekoliko puta potvrdio da se vladajuće telo razmišlja da uvede neku vrstu fudbalskog VAR sistema, odnosno virtuelne kontrolne sobe dok bi Masi dobio zaduženje u odoboru za bezbednost FIA-e.

Michaela Masija bi na njegovom dosadašnjem mestu trebalo da zamene Niels Wittich i Eduardo Freitas a dosadašnja komunikacija između vodećih ljudi u trci i timova više neće biti moguća.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

POTVRĐENO: Vozači će imati slobodan izbor guma posle kvalifikacija

 

Q2_ukidanje_pravila_guma.jpg.webp

 

U novoj sezoni start trke sadržaće malo drugačije procedure nego prethodnih godina.


Tokom poslednjih nekoliko sezona vozači koji su zauzeli prvih deset pozicija, odnosno plasirali se u Q3, morali su da u trci startuju sa onim pneumaticima sa kojima su postavili najbrže vreme za prolaz u trećem delu kvalifikacija. Tako je taktika za trku već počela da se pravi već u subotu a sada više to neće biti slučaj.

Po novom sportskom praviliku za 2022. ovog pravila više nema, tako da će vozači imati slobodan izbor guma na startu trke.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako se znalo da ce izmenama pravila doci do ovakvog efekta, morace ocigledno daleko ozbiljnije da se pozabave dizajnom...

Lepo se vidi na videu ispod, ne deluje ni malo prijatno iz pozicije vozaca :blink: .

 

VIDEO: Bolidi Formule 1 imaju novu vrstu problema

 

Aston_Martin_efekat_potiska.jpg.webp

 

Ove godine imamo potpuno novu aerodinamičku konfiguraciju.


Trenutno se u Barseloni završio druga dan testiranja gde je veliki broj timova pokazao dobru pouzdanost. Ipak, ako nema kvarova te ne znači i da nema problema, pa tako ova nova verzija sa efektom potiska bolida treba da preleži i određene dečije bolesti.

Novinari koji se nalaze pored staze a među njima je svakako i Chris Medland primetio je kod Aston Martina pa i kod drugih timova problem sa funkcionalnošću a to se najbolje manifestuje na pravcu kada bolidi prosto počinju da poskakuju.

“Ovo je posledica novoformiranog efekta potiska, pre svega kada se pod bolida nađe blizu zemlje i tada bolid kreće da gubi prianjanje.” kazao je Medland na svom Tviter profilu. “Tada bolid kreće da poskakuje, jer mu se prianjanje vraća, pa kada se opet pod približi zemlji ono se ponovo gubi. Da ponovim, Formula 1 je znala da će se to i desiti, ali možda ne tako dramatično.”

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norris i Russell: Teško je reći da li će preticanje biti lakše sa ovim bolidima

 

russell_norris_test_barcelona_2022_d2.jpg.webp

 

Čini se da je praćenje bolida ispred definitivno lakše, ali Russell i Norris se plaše da će preticanja biti jednako teška.


Nova pravila su trebala da poboljšaju ukupni šou i olakšaju praćenje bolida ispred i preticanja. Ono oko čega se svi slažu je da je praćenje bolida ispred definitivno lakše, a Norris i Russell su danas pokušali da vide kako bi se stvari odvijale kod preticanja. Nažalost, utisci dvojice vozača nisu dobri.

 

Norris je odlučio da uspori Russella u jednom trenutku jer je želeo da vidi kako bi vozač iza reagovao kada bi pokušao da pretiče. Međutim, oni su zaključili da je efekat zavetrine slabiji nego ranije, pa tako preticanje na pravcima nije ništa lakše.

„Praćenje je bolje, ali je zavetrina dosta slabija. Teško je reći kako će biti. Svakako vam treba ta razlika na pravcima ako želite da stignete prvi do krivine posle pravca.  Bio sam odmah iza Landa, možda jednu dužinu bolida, i nisam mogao da ga sustignem, što je malo zabrinjavajuće“, izjavio je Russell.

 

Na ovu temu se potom, osvrnuo Norris: „Mislim da smo George i ja savršeno demonstrirali sve. Nisam hteo da ga pustim kada je bio u brzom krugu i usporio sam ga. Takve stvari povremeno radimo na testovima. George je sve lepo rekao. Praćenje u krivinama je bolje, ali teško je reći koliko je stvarno situacija bolja, pošto ima mnogo faktora koji mogu da imaju uticaj. Ali onda imamo i nedostatak zavetrine i još ne znamo koliki će to uticaj imati. Znaćemo tek na prvoj trci.“

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 timovima od danas je zabranjeno da razvijaju jedinicu za sagorevanje

 

Red_Bull_Rb_18_motori_organicenje.jpg.webp

 

Stupilo je novo pravilo u vezi sa agregatima.


Od 1. marta 2022. timovima neće biti dozvoljeno da dalje razvijaju svoju jedinicu za sagorevanje, dok je za ostale komponente rok produžen skoro pa do pred sam kraj leta. Po ideji koja je došla od strane Red Bulla, od danas su i zvanično zabranjeni radovi na razvoju jedinice za sagorevanje, turbo punjača i MGU-H komponente dok je drugačiji rok za električne komponente. Ipak, određene izmene se mogu dogoditi samo kada je u pitanju pouzdanost ovih delova.

Ali, proizvođači i timovi imaće prilike da rade na razvoju elektičnih komponenti za 2022. jer je krajnji rok za prekid razvoja 1. septembar ove godine a na ovom spisku nalaze se MGU-K komponenta, baterija, kontrolna jedinica, izduvni sistem motora, gorivo i ulje.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen nazvao ''kornjačom'' Aston Martin Vantage safety car

 

aston f1 02.jpg

 

Šampion Formule 1 Max Verstapppen, kritikovao je brzinu Aston Martina Vantage koji se koristi kao safety car.

Aston Martin Vantage kao safety car u Formuli 1 vozi bivša DTM zvezda Bernd Maylander, a u ''akciji'' je bio dva puta tokom nedeljne trke u Australiji. Razlog je bilo izletanje Ferrarijevog vozača Carlosa Sainza sa staze te nesreća koju je doživeo vozač Aston Martinove F1 ekipe Sebastian Vettel. S obzirom da je većina vozača bila na tvrdoj komponenti guma u vreme izlaska safety cara na stazu, vozači su imali velikih problema da ih zagreju vozeći iza Vantagea koji je očigledno sporiji od Mercedesa s kojim deli dužnosti u Formuli 1.

 

222807-aston f1 01.jpg

 

Aston Martin i Mercedes od prošle godine obezbeđuju automobile za ulogu safety cara, a Aston je ustupio Vantage sa 4,0 litarskim twin-turbo V8 motorom koji razvija 528KS. Međutim, Mercedes je predstavio novi Mercedes AMG GT Black Series, koji isporučuje 730KS i koji je mnogo bliži trkačkom automobilu od Vantagea. Mercedesov safety car se koristio u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji, a veruje se da je od Astona brži oko pet sekundi po krugu. Verstappen, koji je bio iza rivala Charlesa Leclerca dva puta nakon ulaska safety cara, rekao je da je Vantage poput ''kornjače'' aludirajući na to da zbog nedovoljne brzine sprečava vozače da ugreju Pirellijeve gume dovoljno za nastavak trke.

 

''Gripa je premalo, a safety caar vozi presporo, ide poput kornjače. Neverovatno. Voziti 140 km/h na pravcu kada nema oštećenog bolida, nerazumljivo je. Zašto moramo da vozimo tako sporo? Mercedesov automobil je brži zbog dodatne aerodinamike, a Aston Martin je veoma spor. Treba nam više gripa, gume su nam bile ledeno hladne. Užasno je voziti iza safety cara'', poručio je Max.

S njim se složio i Ferrarijev vozač Charles Leclerc, ali je dodao da se nije žalio putem radija jer je video da je Maylander vozio najbrže što je mogao. ''U bolidu se uvek čini da safety car ide presporo. Bilo je teško, svi smo bili na tvrdoj komponenti guma. Mučio sam se, želeo sam da se žalim, ali sam uočio koliko safety car proklizava u krivinama i shvatio sam da vozač nije mogao bolje, tako da nisam želeo da pravim dodatni pritisak. Međutim, jasno je da je bolidima teško održavati temperaturu guma iza safety cara'', rekao je Leclerc.

Vozač Mercedesa George Russell je bio oštriji. ''Nemamo problem kada je safety car Mercedes AMG. Jedna ozbiljna napomena, Mercedes AMG je brži pet sekundi od Aston Martina, a to je itekako značajno'', zaključio je Russell.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno bolje da se navikavaju na to jer ce kroz koju godinu da im zabrane grejace guma tako da ce voznja hladnih guma postati standard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je vec rizik i teska budalastina da se zabrani, nije dobro ni kod automobila kamoli kod f1, na evropskom i cez brdu je zabranjeno grejanje guma cak ni kad dolazis u predstart ne smes da grejes gume u voznji, totalna budalastina a sve da bi se kao izjednacili oni sa dosta para koji mogu sebi da priuste grejace sa onima koji to ne mogu a u f1 to nema nikakvog smisla jer tamo svi imaju pare za takve stvari tako da ne vidim razlog tome.

 

Definitivno SC treba biti neko brze vozilo jer ovi serijski automobili ma koliko brzo isli to je smesno za fomulu.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Guardian: Postoje određena neslaganja između F1 i FIA-e

 

FOM_FIA_Zastave.jpg.webp

 

Ovaj britanski list piše da se ove dve strane ne slažu oko nekoliko stvari.


Prema navodima The Guardiana veza između vladajućeg tela FIA-e i Formule 1 nalazi se pod velikim pritiskom. Kako prenosi ovaj izvor dan posle VN Monaka 2022. najbrži cirkus nije bio zadovoljan nekim dešavanjima na ovoj trci kao i da su one narušile ugled ovog sporta.

Tako Liberty Medija veruje da je start trke koji je bio odložen za skoro ceo sat bio pušten leteći a trebao je da bude iz mesta. FIA je za ovu situaciju dala objašnjenje da je problem nastao u sistemu zbog čega su se oni odlučili za ovu drugu opciju. Takođe, Amerikanci veruju da novi predsednik ove organizacije Mohammed Ben Sulayem nije pravi čovek za ovu funkciju.

Sve to prate i druge afere, kao što je završetak prošlogodišnje VN Abu Dabija, sporo reagovanje kada su u pitanju nacionalne trkačke organizacije kao što je britanski savez koji je odmah po izbijanju krize u Ukrajini rešio da zabrani učestvovanje ruskim vozačima i timovima, gde je Formule 1 odmah predložila da se otkaže trka u Sočiju. Tu je još i povećanje broja sprint trka u kalendaru jer su dogovor oko ovog pitanja imali F1 i timovi dok je FIA tražila finansijsku kompenzaciju a Esteban Ocon i Carlos Sainz tražili da se u Majamiju postavi zaštitni zid na 14. krivini a ovaj predlog vladajuće telo je odbilo.

Ostaje da se vidi koliko su ovi navodi tačni …

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA donela tehničku direktivu o poskakivanju bolida, kao nema bezbedna podešavanja biće diskvalifikovan

 

VN_Azerbejdzana_Start_Trka.jpg.webp

 

Vladajuće telo žali da ograniči ovaj gorući problem kod vozača.


Vozači se tokom cele godine žale na fenomen poskakivanja bolida koji su timovi na prošlim trkama pokušavali da reše. Neki su bili blizu toga ali na kraju stvari su se pogoršale u Bakuu a posle trke veliki broj pilota žalio se na bolove.

Zbog toga FIA je rešila već od VN Kanade da nadgleda sve vertikalne oscilacije pa će tako bolidi imati i dodatne senzore. Tako će ovi senzori meriti oscilacije odnosno poskakivanje pa ukoliko je ono preveliko timovi će morati da rade na izmeni podešavanja bolida kako bi ih smanjili i bolid načinili sigurnim. Sva komunikacija između FIA i timova o ovim podešavanjima biće završena pre trećeg treninga, što znači da od tada bolidi moraju biti bebednii a ako se to ne desi mogu biti diskvalifikovani.

Naime svi oni imaće prilike da u tri kruga za redom odrede nivo oscilacija, pa ako se sumnja da neki vozač vozi namerno sporo ili naiđe na nekog vozača ispred, onda će se ovakav pokušaj utvrđivanja smatrati neuspšenim. Svi koji ne zadovolje cifru koju postavi FIA-a moraju da podignu bolid od zemlje za dodatnih deset milimetara. Kada FIA utvrdi koji bolid ima sigurna podešavanja, aerodinamička konfiguracija se više ne može promeniti osim u nekoliko izuzetaka.

Na ovaj način timovi biće primorani da ukoliko ne uspeju da smanje poskakivanje podignu pod bolida a na ovaj način se gubi najviše performansi, što opet može da promeša neke karte na gridu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće lepo kad počnu da ih podižu sad. Bila bi šteta za Ferari jer on baš poskakuje ako i tu izgubi prednost neće više biti ni pol pozicija 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...