Jump to content
FAS Goran
despotbg

Fiat Punto mk.2 1.2 8v / Punto mk.1 - potrošnja ulja ; plavi dim

Recommended Posts

Ljudi poceo auto da mi trosi ulje... Znaci potrosi litar na jedno 800km. Auto ne dimi ocepim ga do kraja i nema dima samo ovo kad ga tek upalim. Gde moze da nestaje ulje a da ga ne sagoreva? Provaravao sam karter mi je uljav ali ne kaplje na pod nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% gumice ventila! Imao sam takav problem na feliciji. Pre tri godine sam ih menjao i otad auto ne troši ulje. Godina ipo kako sam ga prodao, lik koji ga je kupio kaže i njemu ne troši ulje. Lik je preprodavac povrća i izbacio je sedišta iz nje, tovari je do vrha.

Ja sam ubedjen da je od autogasa!

Inače u Bgdu su svi hteli da skidaju glavu motora, ali imam dobrog drugara automehaničara iz Leskovca, koji je ujedno i plinadžija, i on mi je odradio gumice ventila bez skidanja glave!

Edited by ficka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas nakon 5000 predjenih kilometara od zamene ulja setim se da pogledam merac i vidim da je skoro na miminumu. Dosuo sam tacno 250g da bi bilo na normali. Nikada pre nisam primetio da trosi ulje. Interesuje me da li je to normalna potrosnja ili ima razloga za brigu?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno, meni se desavalo po nekad kad bas onako ostrije vozim da ode i ceo litar na 5000 km :) (retko naravno) sada mi je na primer popio 700gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je bio na minimumu i dosuo si 250, pa je na normali, koliko je po tebi ta normala, trecina meraca, polovina :unsure::question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo da je bio na trecini a normala je izmedju minimuma i maximuma koliko ja znam...

Edited by ivan_pajce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmedju minimuma i maksimuma je 1l razlika,pa ti sada vidi,a u njega staje 2.8l sa filterom,moj ti je savet,slobodno na kas,ne preko i ne ispod polovnie meraca,znaci od poovine ka maksimumu ,uvek drzi nivo ulja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Staje 2,8 litara ulja, malo manje jer uvek nesto ostane od pre....

- od minumuma do maximuma ide oko 1 litar ulja

- ulje drzati kako vec napisase na nekih 80 posto opsega, pri vrhu

- potrosnja od 1,2 pa eventualno i 3 deci na 1000km, je savrseno normalna za taj motor, a ta kolicina na 5000km, je nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ponovim i ovde već puno puta rečeno, meni prvih 5000 od zamene ne potroši NI GRAM, onda krene da nestaje ko blesavo...probao sam razna ulja, raznih proizvođača i sve isto..jedino rešenje da menjam ulje na 6-7000 pošto ako čekam 10.000 dolijem skoro dve litre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudeci po tvom opesu, imas problem, sto ti se desava nagla degradacija ulja. Mozda su ti prekratke ture?

Da li si sipao full sintetiku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa od čega se dešava ta degradacija ulja već 5 godina i 80.000km tj 10 zamena ulja, i to tačno tako, prvih 5.000 ništa a onda nestaje?

Probao sam Seleniu gold, 20K, performer ili racing šta li beše al beše 5w40, probao i 5w30 čini mi se, probao motul 5w40 i 10w40 i na kraju kupujem gold zbog cene, isto nje..

Ture ko ture, gradske, 5 do 10-15 kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degradira se od viska vlage, ili od mozda goriva ukoliko dospeva u ulje.

Mozda ti je zakazao sistem ventilacije motora.

Kod mene je situacija drugacija, menjam na 8-10.000km, i konstantno trosi oko 1,5-2deci, na svakih 1000km, od kad je kupljen nov auto....

Znaci do 10.000 ja dva puta dospem po pola litra ulja.

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, to je ok, drago mi je da nas ima koji hoće da priznaju da im auto troši ulje :thumbsup:

Čemu služi i kako radi taj sistem i gde se nalazi tj da li je to deo koji može da se menja ili šta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi poceo auto da mi trosi ulje... Znaci potrosi litar na jedno 800km. Auto ne dimi ocepim ga do kraja i nema dima samo ovo kad ga tek upalim. Gde moze da nestaje ulje a da ga ne sagoreva? Provaravao sam karter mi je uljav ali ne kaplje na pod nista...

meni je isto tako poceo da trosi ulje, isti motor, 192kkm presao, ustvari trosio je od kad sam ga kupio, i nikad nije bilo nekih problema niti simptoma, ide normalno, ne dimi i slicno... saveti su uvek bili da samo dosipam ulje i sve ce biti ok. E onda je pre mesec bas poceo da trosi, kao kod tebe, litra na ispod 800-900km, ja progutam knedlu i kazem majstoru da otvara. Epilog je sledeci: klipovi izlizani po strani, vidljivi risovi, mera daleko ispod tolerancije, glava sa brdo sagorele naslage, svecice se skora pa i ne vide, kaze nisi ti kriv, kriv je prethodni vlasnik, motor se pregrevao ili je ostajao bez ulja ili bez vode ranije.

A u brojkama to izgleda ovako:

klipovi sa karikama 16.000 din

garnitura lezajeva 3.200 din

set zupcastog kaisa 1.800 din

zaptivac usisa izduva, velike dekle, glave 1.450 din

semering veci i manji 1.400 din

ulje za motor selenia gold 1.700 din

filter ulja 350 din

svecice 1.000 din

antifriz G12 400 din

diht mase, eko kliner 800 din

radovi 12.000 din

brusenje radilice 3.000 din

brusenje bloka 3.000 din

polusklop 4.000 din

KPT glave plus zazor 6.000 din

prebacivanje klipova 1.000 din

ravno brusenje bloka 1.000 din

suma sumarum 58.200 din

posto nisam iskusan sa automobilima sad posle generalke mogu da primetim da lakse povuce prilikom kretanja, ranije da bih presao ivicnjak gotovo treba da se raspadne od broja obrtaja, ulje jos nisam proveravao. Mene sad najvise kopka gde sam pogresio? Kupina ovakve macke u dzaku tesko je proverljiva, dijagnostika ne kaze nista, limarija super, koji majstor je blesav da provede vise sati u proveri automobila pri kupovini, znajuci da si mu potencijalna musterija. Ne zalim se ja na majstore, ovaj moj je super. Sad da li sam ja mogao nesto vise, ulje sam proveravao i dosipao, vodu sam takodje proveravao, ali je nikad nije trosio ni milimetar, ne znam kakava je pumpa za vodu, nikad nista nije signalizirao oko pregrevanja, grejanje dobro radi...

eto mog loseg iskustva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je dugo auto bio kod tebe,koliko dugo si ga vozio tako sa dosipanjem po malo ulja!

U sustini,auto ne bi trebao da trosi ulje,mora malo,ali fabrika na motoru 1.2/8v je propisala kao granicu tolerancije 400grama na 1000km,pa sad vidite,nece oni toliko da trose,ali velika je i stavka ulje,nije ulje isto kod nas i za zapadno trziste,nije gorivo isto sve ima to svoje,i moze o tome da se prica do sutra,a ne mora da znaci da je motor truba,ako trosi malo ulja,jer ima motora koji ceo svoj vek trose odredjenu kolicinu,malo duivkaju i tako idu u nedogled.

Degradira se od viska vlage, ili od mozda goriva ukoliko dospeva u ulje.

Mozda ti je zakazao sistem ventilacije motora.

Kod mene je situacija drugacija, menjam na 8-10.000km, i konstantno trosi oko 1,5-2deci, na svakih 1000km, od kad je kupljen nov auto....

Znaci do 10.000 ja dva puta dospem po pola litra ulja.

Mozda ti je zakazao sistem ventilacije motora,pa? :question::question:

Kada pogledas dodje ti isto,ali opet bolje menjati na 5000km ulje,jer dospes do 10000km jos litar litar i po,pa vidi i onda ga menjas,bacis relativno novo ulje,a opet i nije novo mesano sa starim ,ovako na 5oookm samo filter ulja i ulje ,a na svakom drugom fil.vazduha i pesma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi poceo auto da mi trosi ulje... Znaci potrosi litar na jedno 800km. Auto ne dimi ocepim ga do kraja i nema dima samo ovo kad ga tek upalim. Gde moze da nestaje ulje a da ga ne sagoreva? Provaravao sam karter mi je uljav ali ne kaplje na pod nista...

meni je isto tako poceo da trosi ulje, isti motor, 192kkm presao, ustvari trosio je od kad sam ga kupio, i nikad nije bilo nekih problema niti simptoma, ide normalno, ne dimi i slicno... saveti su uvek bili da samo dosipam ulje i sve ce biti ok. E onda je pre mesec bas poceo da trosi, kao kod tebe, litra na ispod 800-900km, ja progutam knedlu i kazem majstoru da otvara. Epilog je sledeci: klipovi izlizani po strani, vidljivi risovi, mera daleko ispod tolerancije, glava sa brdo sagorele naslage, svecice se skora pa i ne vide, kaze nisi ti kriv, kriv je prethodni vlasnik, motor se pregrevao ili je ostajao bez ulja ili bez vode ranije.

A u brojkama to izgleda ovako:

klipovi sa karikama 16.000 din

garnitura lezajeva 3.200 din

set zupcastog kaisa 1.800 din

zaptivac usisa izduva, velike dekle, glave 1.450 din

semering veci i manji 1.400 din

ulje za motor selenia gold 1.700 din

filter ulja 350 din

svecice 1.000 din

antifriz G12 400 din

diht mase, eko kliner 800 din

radovi 12.000 din

brusenje radilice 3.000 din

brusenje bloka 3.000 din

polusklop 4.000 din

KPT glave plus zazor 6.000 din

prebacivanje klipova 1.000 din

ravno brusenje bloka 1.000 din

suma sumarum 58.200 din

posto nisam iskusan sa automobilima sad posle generalke mogu da primetim da lakse povuce prilikom kretanja, ranije da bih presao ivicnjak gotovo treba da se raspadne od broja obrtaja, ulje jos nisam proveravao. Mene sad najvise kopka gde sam pogresio? Kupina ovakve macke u dzaku tesko je proverljiva, dijagnostika ne kaze nista, limarija super, koji majstor je blesav da provede vise sati u proveri automobila pri kupovini, znajuci da si mu potencijalna musterija. Ne zalim se ja na majstore, ovaj moj je super. Sad da li sam ja mogao nesto vise, ulje sam proveravao i dosipao, vodu sam takodje proveravao, ali je nikad nije trosio ni milimetar, ne znam kakava je pumpa za vodu, nikad nista nije signalizirao oko pregrevanja, grejanje dobro radi...

eto mog loseg iskustva...

'bes pos'o, posle 1200km ulje na pola :( ... videcemo, mozda ima nesto da se jos steluje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedak, a na koliko ti je bio nivo ulja kad ste krenuli sa testiranjem?

Mozda malo da se usljakaju karike, mada ne uliva veliko poverenje to stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima...

gorang, mora da potrosi malo auto ulja zbog toga sto je menjano sve zato dok nalegnu karike na hilznama posle uopste nece trositi, moj teca je mehanicar i pravio je na jednom puntu isto i auto je za 1200 km spustio ulje na sipci, pa je dosipano i posle toga uopste vise nije potrosio zato sto mora sve lepo da nalegne,

pozdrav i nemoj uopste da se nerviras..... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bax76

Ulje je bilo do vrha...

@kanaj

Hvala druze, konsultovacemo se sa majstorom, dosucemo pa cemo pratiti :) ...mada mi ovako deluje puno pola da ode, resice se valjda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...