Jump to content
FAS Goran
britvic

Provera stanja alternatora / akumulatora?

Recommended Posts

Ali kad se tu jos doda u isto vreme klima , maglenke , duga svetla sve sto sam mogao upaliti  onda se desi taj pad na 13,05 tj sa gasom oko 14V. Prosto ne mogu da poverujem da neciji auto sa svim zivim potrosacima na leru  puni 14 i preko ( kad kazem svim potrosacima podrazumevam bas sve ). Znam kad sam pre 10-ak dana bio kod elektricara , trazio je da ukljucim samo svetla  da bi izmerio punjenje i nista vise .

 

Dođi kod čike pa da meriš. Sa svim potrošačima ne pada ispod 14 V na leru i pod gasom ide do 14,3 V . I to je skoro identično na tri auta gde sam merio napone.

Samo da definišemo momenat kada meriš i dobijaš te smešne vrednosti. Ako meriš po odmah po verglanju/ paljenju sasvim normalno jer si poprilično ispraznio accu. za grejače i alnaser. Zato sačekaš par minuta i treba da ti pokaže preko 14 V na leru.

Naponi punjenja treba da budu 14-14,4 V.  Sa potrošačima ili bez njih.

Ima tema gde sam kačio napone punjenja.

Našao. Tema http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/52647-kako-vam-pale-masine/page-12

Ovaj moj po paljenju drži oko 14,141 V i max ide do 14,355 V (sa svetlima).

Dok sa klimom i svetlima se kreće od 14,096 V do 14,200 V.

Sve ovo ler i u toku vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar video , mozda pokusam nesto od toga , ne kosta nista... I onda opet muka sa majstorima. Bice fora kad mi bude rekao dobro je sve to , 13V  sa potrosacima na leru  tako to i treba !! I onda opet ona prica ali ja sam se informisao da to treba da bude vise  a on ce , dechko svasta pise na tom  intranetu :) I onda trazi pravog elektricara :wallbash:

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam imao dosta posla po gradu , napravio jedno 20km , palio i gasio ga jedno 4-5 puta, dosao kuci i aj na merenje. Akumulator 12,8V , sa normalnim potrosacima 13,9V sa svim 13,85 . Nije mi jasno , prosli put je palo na 13V ali nisam ga nesto dugo vozio pre merenja , jedno 2 km. Jel ima veze da li je auto zagrejan ili relativno hladan  za tu kontrolu kako alternator puni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje si kablove stavio za 4000?

Stavio sam Bosch i kostaju 3600 din. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode par pitanja.

 

Sinoc auto nece da zavergla, samo se upale svetla, cakne i nista. Svetlo je slabije i sat se resetovao. Ne radi centralna.

 

Nije davao nikakve znakove umiranja samo vece pre toga kad je doslo hladno vreme nije hteo da upali iz prve nego iz druge.

 

Probao sam da ga nakacim kablovima ali nece da upali. Mada se svetlo pojacalo. Upalio je na gurku ali se brzo ugasio.

 

Da li je do akumulatora ili do neceg drugog.

 

A drugo pitanje je da li je OK da uzmem ovaj Black Horse od 45 jer mi je skupo ovo od 5 hiljada? Da li je to ok marka i da li treba jaci? Punto mk2 2004, 1.2 (trenutno je u njemu 44 neki DYNALITE koji je dosao sa njim iz Nemacke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Identist zao mi je sto ti niko ne odgovara na pitanja , ja ne znam .

 

Moje pitanje je da li je normalno da mi se prilikom punjenja akumulatora autopunjacem voltaza podigne posle 3 sata na 16v pa i preko. Juce sam spojio ak na punjac jer mi je pala voltaza ispod 12. Kad sam ga spojio kazaljka  je pokazala oko 9A i punjenje oko 14,5v i lagano je islo na vise, posle 2,5 sata vec je doslo  blizu 16v a kazaljka blizu 0. Akumulator je poceo da se cuje kako vri.

Radi se o Energizer akumulatoru 610A 63ah starom 2 godine a punjac je Einhel 10A

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nije bas normalno,to sto imas je neki brzi punjac ili su malo ofulali specifikaciju u fabrici pa stavili malo veci namotaj na trafo nego sto treba a nije ni cudo obzirom na marku proizvodjaca.

Struja punjenja akumulatora ne bi trebala da prelazi 1/10 kapaciteta akumulatora kod standardnih punjaca sto znaci da struja za akumulator 55Ah ne bi trebala biti veca od 5,5A a kod tebe je skoro duplo vise.

Takav punjac ce posle nekog vremena ostetiti ploce akumulatora ako se ostavi bez kontrole,ovako nije los za neko brzo "ozivljavanje" akumulatora u trajanju od 10-15 minuta  ;)

Napon punjenja akumulatora ne bi trebao biti veci od 14,5V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci mi da li ja mogu da spojim taj punjac na ak koji je u autu i ako su klemne spojene? S obzirom na taj napon od 16v ili radije da odspojim klemne ?

Ne razumem se puno u akumulatore i punjace ali sam cuo da prazan akumulator prilikom spajanja na punjac pokaze blizu 12ampera punjenje i polako pada  tj kad je pun kazaljka pokazuje nulu. Meni je ak bio delomicno prazan ( ispod 12v) i punjenje je trajalo samo 3 sata dok kazaljka nije pala na nulu sto bi trebalo da znaci da je pun. Ali i dalje voltaza polako raste preko 16v. Neko mi je govorio da se treba ostaviti 12 sati ali mogu da zamislim sta bi se desilo ako bi i ostavio jos 10-ak sati sa tom voltazom...

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obavezno otkaci akumulator sa auta cak stavise izvadi iz auta skroz jer to tako puniti nije bas pametno zbog prejakog punjaca a i elektronika bas i  ne voli preveliki napon.

Na stranu sto je napon sa tih obicnih ispravljaca pulsirajuci sto isto ne odgovara elektronici.

Da je zastava 101 u pitanjuu ne bi bilo problema posto nema nikakve elektronike a ovako je pametnije otkaciti akumulator sa instalacije auta dok se puni.

 

Normalno je da akumulator povuce malo vecu struju na pocetku punjenja ali bi trebalo prilicno brzo da dodje na normalu od oko 1/10 kapaciteta acu.

Doduse punjenje sa konstantnom strujom 1/10 mogu samo punjaci sa elektronskom regulacijom dok ovi obicni mogu priblizno da budu oko te vrednosti jer im je napon konstantan i na pocetku daju vise struje a pri kraju punjenja manje zavisno od napona akumulatora koji raste kako se akumulator puni

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li da ga ostavljam 12 sati bez obzira ako punjac pokazuje da je ak napunjen posle 3 sata sa kazaljkom na 0 ili je to dovoljno, s obzirom da drzi napon preko 16v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo si konfuzan ...

Sta je na  0 posle 3 sata, struja?

Ja nisam video nikad da akumulator moze da bude na preko 16v a da je struja punjenja  0.

Ili ti to nesto nisi merio kako treba ili ti laze instrument ili je nesto trece.

Kao sto rekoh ne bih se ja puno zezao sa tim da ti ne bi vrisnuo acu skroz ako vec nije.

A zasto ga stalno punis uopste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kazaljka na punjacu koja pokazuje ampere, ona padne na 0 i to bi trebalo da znaci da je ak pun a voltaza je i dalje 16 cak i preko.

Punio sam ga pre 2 meseca a posto zivim u centru sve voznje su mi 1-2km  gasi pali, pa se nekako i ne stigne dopuniti koliko ga praznim. Punjenje kad auto radi mi je 13,9 , ni to nije sjajno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Identist zao mi je sto ti niko ne odgovara na pitanja , ja ne znam .

 

Moje pitanje je da li je normalno da mi se prilikom punjenja akumulatora autopunjacem voltaza podigne posle 3 sata na 16v pa i preko. Juce sam spojio ak na punjac jer mi je pala voltaza ispod 12. Kad sam ga spojio kazaljka  je pokazala oko 9A i punjenje oko 14,5v i lagano je islo na vise, posle 2,5 sata vec je doslo  blizu 16v a kazaljka blizu 0. Akumulator je poceo da se cuje kako vri.

Radi se o Energizer akumulatoru 610A 63ah starom 2 godine a punjac je Einhel 10A

Punjač ti nije dobar i ako je voltmetar tačan - upropastićeš akumulator. Struja je 0A jer je punjač "digao" napon na akumulatoru na 16V koliki je i napon na izlazu trafoa. Samim tim više nema protoka struje jer se potencijal izjednačio. Da li je akumulator napunjen ili nije - može se ustanoviti samo specijalnim mernim alatom.

Na ovom Stilu mi je loš akumulator i pritom auto vozimo najčešće isto kao i ti, sa kratkim relacijama <2km i čestim gašenjima i startovanjima. Ali, ja imam automatski punjač sa regulacijom napona (pravljen pre mnogo godina) i kačim ga noću bez skidanja klema. Akumulator je neki "budibogsnama" od 45Ah i vidi se da je star. Punjač podesim na max 5A struje i na max 13,4V napona. Kada napon dostigne 13,4V isključuje se i ponovo uključuje na 12.6V. Napon je "ispeglan" i nema smetnje za elektroniku vozila. Nijedan akumulator ne treba puniti naponom većim od 14.4V (20% veći od nominalnog) jer kao što vidiš elektrolit počinje da ključa. A to nikako nije dobro za akumulator.

 

Napisao si u drugom postu da ti je napon punjenja kada motor radi 13.9V - to je u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve jasno , hvala na odgovoru i tebi i toxu.

Sad bi trebao da proverim u kakvom je stanju akumulator kod nekog elektricara.

Meni generalno kad ne vozim auto 24h pada napon za oko 0,10v , ne znam da li je to normalno? Da li ispravan akumulator ( u ovakvim vremenskim uslovima ) kad nije spojen u autu treba da drzi napon n ili je ipak normalno da blago pada ?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je diskutabilno. Nisi naveo koji je napon kada počinješ merenje i koji je napon nakon 24h. Svaki akumulator ima pad napona usled stajanja, s tim što taj napon ne bi trebalo da padne ispod 12,3V na 20C. Zatim, svaki savremeni automobil kada je ugašen troši struju, odnosno struju troše raznorazni elektronski sklopovi i njihovi kontroleri. Ako imaš iole dobar unimer, skini "-" klemu, spoji preko ampermetra i izmeri kolika je potrošnja struje. Ako je manja od 100mA (0.01A) nema razloga za brigu, u smislu da ništa na vozilu ne prazni akumulator. Napisao si da si merio da ti je napon 12,8V . Ako je to bilo sa isključenim motorom nakon vožnje - to je normalno. Po svemu što si napisao mislim da su ti i akumulator i automobil potpuno ispravni. Samo nemoj više da puniš akumulator sa tim "Einhell"-om, upropastićeš ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav danas ujutro zena da kontakt i izbaci -steering lock disable- javim joj neka proba otkljucat i zakljucat i nece, aku skroz prazan.

E sad stavio sam novi i sve pet, izbacilo ono rear windows safety to resetirao i sve ok.

Aku je ocito odljepio, ali mene sad zanima nesto drugo, mjerio sam punjenje alternatora, u leru 14.15 a dok upalim svjetla i maglenke 14.05

Da ne puni previse ?

 

Fiat Nuova Croma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je vreme za novi akumulator?

 

209893-akumulator.jpg

 

Mnogi misle da je jedini logičan odgovor kada ''potpuno crkne''. Često je to nakon 3. ili 4. paljenja auta na kablove, odnosno kada postane očigledno da ni punjenje na punjaču više ne pomaže. Zato smo se obratili stručnjacima i postavili pitanje: Kako da znamo da akumulatoru više nema pomoći? Odgovor: ''Ovo se samo u servisima može utvrditi. Ukoliko i nakon punjenja od 10 sati akumulator ne može da startuje auto, najverovatnije je za zamenu (ukoliko je punjač ispravan)''.

 

Simptomi koji upozoravaju na kraj
Neki od tipičnih simptoma (ali ne i najsigurniji) koji ukazuju na kraj vašeg akumulatora su:

  • otežano verglanje
  • treperenje na instrument tabli prilikom startovanja vozila
  • restartovanje radija

Naravno da ima i drugih simptoma i načina na koji možete da posumnjate da nešto nije u redu, od ponašanja kabinskog osvetljenja prilikom startovanja, preko problema u radu razne opreme koja koristi el. energiju (npr. podizači stakala, naročito kada je motor ugašen), do težeg startovanja nakon što auto duže miruje, čak i bez niskih temperatura. Naravno, ukoliko se samo jednom javi potreba da palite auto na kablove, nešto definitivno nije u redu ili sa autom ili sa akumulatorom, bez obzira koliko niska temperatura bila. Imajte u vidu i starost akumulatora.

 

Samostalna provera akumulatora
Pošto preventiva može da uštedi mnogo novca, vremena i nerava, pitali smo koliko često treba proveravati akumulator - može li i kako vozač sam to da uradi? Naprimer unimerom izmeri napon - koliko je takva provera pouzdana i šta mu koliki napon govori?

Odgovor: U zavisnosti od učestalosti vožnje treba proveriti na 3, 6 ili 9 meseci i nakon isteka garancije. Merenje napona unimerom nije 100% pouzdana metoda, ali u nekim slučajevima nam može pokazati da:

  • ispod 10.5V: akumulator je neispravan ili duboko ispražnjen (proveriti vozilo)
  • od 12V do 12.4V: prazan akumulator (dopuniti akumulator)
  • od 12.6V do 12.8V: dobar akumulator
  • preko 13V - suv i neispravan (proveriti vozilo)

Detaljna provera akumulatora u servisu
Brzi test je u mnogim servisima besplatan, a tu spadaju:

  • provera odvlačenja struje na vozilu
  • provera alternatora,
  • povlačenje anlasera i
  • provera stanja akumulatora.

Što se tiče preciznosti provere, brzi test nudi pouzdanost od 50%, a veliki servis akumulatora 100%. Raspitajte se oko detalja u servisu. Što se tiče cena, recimo da ako se ustanovi da je samo prazan akumulator, onda se naplaćuje samo punjenje (oko 300 din), a ukoliko je potrebno izvršiti i testiranje, onda se naplaćuje kompletan servis (oko 400 din). Naravno da cene, procedura i ostalo mogu da se razlikuju od servisa do servisa.

 

Punjenje svojim punjačem
Postoje razni punjači za akumulatore, pa prosečnom vozaču nije baš lako da napravi izbor. Naravno, neki će reći da običan, najjeftiniji i najprimitivniji punjač može da obavi posao sasvim dobro, dok drugi upozoravaju da nepravilnim rukovanjem može da se uništi akumulator, a može da bude i opasno. Istina, danas imamo prilično jeftine ''inteligentne'' punjače koji imaju i zaštitu od prekomernog punjenja, zamene polova, sa mikroprocesorom koji kontroliše punjenje u zavisnosti od stanja/napunjenosti akumulatora i drugim mogućnostima, ali savetujemo da budete pažljivi i dobro se informišete pre kupovine.

''Svaki akumulator može da se puni. Punjenje treba da bude sa 10% kapaciteta akumulatora (npr. punjač od 4.5A će akumulator od 45Ah napuniti za 10 sati). Razlika između inteligentnih i običnih punjača je u tome što inteligentni prepoznaju napunjen akumulator i sami se gase, a time sprečavaju prepunjavanje i gubitak elektrolita.''

 

Takođe smo pitali da li povremeno treba puniti akumulator koji ne pokazuje nikakve probleme u radu?

Odgovor: ''U zavisnosti od načina vožnje (duže ili kratke relacije, učestalost upotrebe vozila, mnogo potrošača...), akumulator treba povremeno napuniti, na 3, 6 ili 9 meseci. Nakon svakog pražnjenja akumulatora obavezno ga treba napuniti. Takođe, ako se akumulator ostavlja da duže vreme da stoji, prethodno ga obavezno treba napuniti, pa ostaviti.

 

Uništiti akumulator, brzo i trajno - kako?
Ukoliko se akumulator ''ozbiljno'' isprazni, kao npr. kada ostavite upaljene farove na parkiranom autu, obavezno ga treba što pre staviti na punjenje. Ako ga ostavite ispražnjenog, doći će do trajnih oštećenja, nakon čega će jedina opcija biti kupovina novog.

 

Provera za duži životni vek
Serviseri akumulatora navode da je životni vek akumulatora do dva puta duži od garantnog roka koji daju uvoznici. Međutim, da biste mu maksimalno produžili životni vek i da pritom imate pouzdan akumulator koji neće da vas izda u hladno zimsko jutro, nakon isteka garantnog roka obavezno mu proverite stanje u nekom servisu. Tako ćete znati na čemu ste i moći ćete na vreme da reagujete.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako proveriti akumulator pred zimu?

 

akumulator slika.jpg

 

Da vam se ne bi desilo da u hladno zimsko jutro ne možete da upalite auto zato što je akumulator ''otkazao poslušnost'' - proverite ga na vreme.

Kako se proverava akumulator? Možete li to sami da uradite? Šta je potrebno za proveru? Koliko je takva provera pouzdana? Krenimo redom, pošto je ova problematika malo komplikovanija, a pritom ćemo dati i savete kako da produžite život akumulatoru.

 

Ne čekajte da akumulator crkne
Nije problem samo u tom jednom jutru kada ćete imati problem da upalite auto. Problem je u tome što akumulator može da vam napravi isti problem više puta tokom zime. Istovremeno mu se posledično skraćuje i životni vek. Dakle, ako akumulatoru posvetite odgovarajuću pažnju, ne samo da vam neće praviti problem te zime, nego će potrajati bar godinu ili dve duže. U svakom slučaju, ne čekajte da potpuno „crkne“, do tačke kada više nema šanse za popravku ili kada više nema svrhe da se dopunjava pošto će vrlo brzo ponovo da otkaže.

 

Koji su znakovi da nešto nije u redu sa akumulatorom?
Osim očiglednog problema kada akumulator ne može da startuje motor, ovi simptomi upozoravaju na nevolju:

  • otežano verglanje
  • treperenje na instrument tabli prilikom startovanja vozila
  • restartovanje radija

Tu su i razni drugi ''znakovi'' koje ne treba ignorisati, već treba prvo proveriti akumulator:

  • neuobičajeno ponašanje osvetljenja kabine prilikom startovanja motora (npr. treperenje, kratko gašenje, itd.)
  • problemi u radu razne opreme koja koristi el. energiju - npr. podizači stakala, naročito kada je motor ugašen!
  • otežana startovanja motora nakon što auto duže miruje, čak i bez niskih temperatura.
  • restartovanje radija u raznim situacijama.

Ukoliko se samo jednom javi potreba da palite auto na kablove, nešto definitivno nije u redu ili sa autom ili sa akumulatorom, bez obzira koliko niska temperatura bila. Naravno, ako ste ostavili upaljene farove na parkiranom (ugašenom) autu, to je već druga priča. Ili ako ste 1. maja odvrnuli muziku na nekom izletištu ili šumi, a pritom još imate malo jači audio sistem, pa tek kasnije shvatite da muzika izvlači više struje iz akumulatora nego što ste mislili. Možda je nešto drugo izvuklo struju, ali bez obzira šta je uzrok, preporučuje se da nakon takvog ''incidenta''proverite akumulator u servisu i dopunite ga. Ovo nije veliki trošak, a može da vam uštedi mnogo novca, vremena i nerava.

 

Konkretno, ako su samo upaljeni farovi dok je auto bio ugašen bili problem, onda ćete akumulatoru punjenjem na punjaču u velikoj meri produžiti životni vek. Ali ako je nešto drugo problem - taj problem treba naći i rešiti što pre. Često vozači dozvole da ih akumulator potpuno ''izda'' i po nekoliko puta u toku zime kada su niske temperature. Smatraju da samo treba da preguraju do toplijih dana i da će onda sve biti u redu. Kada motor neće da startuje, uglavnom pozovemo nekoga i rešimo problem uz pomoć kablova za paljenje ili na guranje, što kod novijih automobila treba strogo izbegavati.

 

Razgovarali smo sa stručnjacima iz ''Akumulator centra'' iz Zemuna. Jedno od glavnih pitanja bilo je - kako da znam da je akumulatoru definitivno došao kraj?

Odgovor glasi da se to može pouzdano utvrditi samo u specijalizovanom servisu. Ako i nakon punjenja od deset sati akumulator ne može da startuje motor, to znači da je najverovatnije vreme za zamenu, naravno, ukoliko je punjač ispravan. Pitali smo i može li i kako vozač sam da proveri akumulator? Samostalna provera je moguća uz pomoć unimera, tako što se meri napon. Akumulator bi trebalo proveravati na tri, šest ili devet meseci - u zavisnosti od uslova vožnje. To važi i za period nakon isteka garancije i za vreme garancije. Merenje napona klasičnim unimerom ne može da nam pokaže kompletno stanje akumulatora, pošto je napon samo jedan od faktora.

 

Merenje napona nije 100% pouzdana metoda, ali ipak može da ukazuje da, na primer:

  • manje od 10.5V: akumulator je neispravan ili duboko ispražnjen (treba proveriti auto)
  • 12V do 12.4V: prazan akumulator (treba dopuniti akumulator)
  • 12.6V do 12.8V: akumulator je dobar
  • iznad 13V - suv i neispravan akumulator (treba proveriti auto)

Ipak, ukoliko želite da budete maksimalno sigurni u stanje akumulatora, najbolje je da to prepustite nekom specijalizovanom servisu. Postoje brzi testovi koji su pouzdani oko 50% (često su besplatni), a osim ispitivanja samog akumulatora, uglavnom (bar bi trebalo) da podrazumevaju proveru odvlačenja struje na vozilu, proveru alternatora i povlačenje anlasera. Naravno, šta će sve od ovih provera biti urađeno i koliko pouzdane rezultate će dati provere - zavisi od servisa do servisa. Zato se prvo raspitajte telefonom, a specijalizovani servisi su najbolji izbor. Tu je i veliki servis akumulatora, koji je pouzdan 100% - o detaljima se raspitajte u nekom servisu. Uglavnom, ukoliko je akumulator pretrpeo neka oštećenja, procenjuje se da li ta šteta može da se sredi.

 

Samostalno punjenje
Možete i sami da punite akumulator - i preventivno i ukoliko se ispraznio. Na tržištu postoji mnogo punjača. Od veoma jeftinih koji imaju samo osnovne funkcije, do kvalitetnih i inteligentnih sa zaštitom od prekomernog punjenja, zamene polova, sa kontrolom punjenja u zavisnosti od stanja samog akumulatora i toga do kojeg nivoa se napunio... Uglavnom, važi generalno pravilo da se akumulator puni sa 10% svog kapaciteta. To znači da, naprimer, punjač od 4.5A akumulator od 45Ah napuni za deset sati.

 

Generalno, ukoliko malo vozite ili uglavnom vozite na kratkim relacijama, povremenim dopunjavanjem možete akumulatoru znatno da produžite životni vek. Ali podsećamo da ako imate iole savremeniji automobil, da bi trebalo prvo da se upoznate sa odgovarajućim i bezbednim načinom punjenja akumulatora - npr. većina proizvođača kaže da bi akumulator trebalo izvaditi iz vozila ako treba da se puni. Tu je i problem gubitka memorisanih podataka nakon što razni sistemi izgube napajanje strujom iz akumulatora ako se izvadi. U suštini, to nije veliki problem, samo treba znati šta i kako se radi, kako izbeći eventualne probleme ili ih srediti kada se napunjen akumulator vrati u auto. Mnogo korisnih informacija može da se nađe u uputstvu za korišćenje automobila.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...