Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Dalibore, izjednacavas protekt i novu gumu, ubedjues nas da je tehnologija identicna. Ja te lepo pitam daj test protektiranih guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milutine druže, očigledno više nemaš argumente nego pokušavaš na sve moguće načine da obezvredniš neki proizvod. Ja sam ti sve argumentovao slikama i dao ti na svako pitanje odgovor, a ti meni ni na jedno.

 

Ponovo te pitam, da li postoji razlika između tvojih GOODYEAR guma i guma koje su na slikama koje sam okačio gore? Zašto one imaju spojeve?

 

Ja ću ti reći, nemaš odgovor jer znaš da sam u pravu! I na našim gumama će nestati ta linija, za koju si se uhvatio kao da si otkrio Ameriku, kada budu prešle određeni broj kilometara.

A i ti zunto, jel si pogledao moje postove i pročitao sve, ili samo braniš kolegu?

Edited by Dalibor Brisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zunto, tebi ni testovi neće pomoći.

 

Ja ću ih okačiti zbog drugih koji prate ovu temu, ali ne i zbog tebe jer sam vam argumentovao sve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi mi dao odgovor ni na jedno pitanje...ali ok...ti si prodavac tih guma, nije meni u interesu.

Da ti odgovorim...imam odgovor i znam da nisi u pravu...ovo sto si nam pokazao je otisak kalupa, milimetar i po gume ostatka, dok je kod tebe lepljen citav santimetar u dubinu. Zasto je na slikama GY guma koje si ti stavio taj navodni spoj na svakih 15 cm...hoces da kazes da GoodYear pravi gumu tako sto lepi gazece slojeve u duzini od 15cm...pa tako imamo 5-6-7 spojeva, pa onda su tvoje gume i super, kod tebe samo jedan...vrh...ma daj molim te, zaista smo svi ovde dovoljno pametni da znamo da prave gume dolaze iz kalupa a ne tako sto ih neko pretapa ili lepi i to u nekim kockama..pa mislim stvarno.

Ps - Dalibore, nemoj tako...testovi su vrlo bitni, covek kad kupuje nesto mora da zna da li je to sto kupuje kvalitetno ili ne, i koliko, da uporedi sa drugim markama, firmama, skupljim, jeftinijim. Ovo je sve za sada na rec...i par nekih papira...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalibore! Uz svo postovanje prema tebi kao coveku, sad nekoga hoces ubediti da je ono sto prodajes novo ili u ravni sa novim.

 

Video sam mnogo protektiranih guma i zaista deluju impresivno kada se ima na umu cinjenica da je baza u stvari stara guma.

Sara i materijal gazeceg sloja su zaista ekstra i kao takva bi verovatno solidno prosla na nekom testu. Ali zasto ih nema masovno u testovima? Verovatno iz razloga sto svi znaju proces pravljenja tih protektiranih guma i samim time verovatnocu da se moze desiti da se protekt jednostavno pocne odlepljivati (a desava se cesto) sto moze imati katastrofalne posledice! 

 

Da je ta tehnologija 100% sigurna onda bi verovatno svi proizvodjaci u svoju ponudu uvrstili i protektirane gume po ceni verovatno nizoj najmanje 40-50% od cene nove gume a istih ili bar slicnih karakteristika i iza njih stajali sa svim mogucim garancijama kao i za novu gumu. Automobilska guma je specifican element i jedini presudan element u performasama auta i kao takva nije za eksperimentisanje.

 

Imaju li vasi proizvodi neko ogranicenje? na primer maximalna brzina  koja se ne sme prelaziti  ili neki rok trajanja-upotrebe i da li je to jasno oznaceno? 

Ti proizvodi koje vi prodajete ovde su verovatno vrhunski i recite nam molim vas da li dajete garanciju odnosno isplacujete osiguranje u slucaju da netko nastrada zbog odlepljivanja protekta na gumama koje prodajete? Dakle da li vi ili firma isplacuje svu mogucu stetu nastalu ako se vestacenjem utvrdi da je nesreca nastala ISKLJUCIVO usled odlepljivanja ili druge anomalije (osim probusene gume) na proizvodu koji prodajete.

Molim vas za kratak odgovor.

DA- mi snosimo svu materijalnu i nematerijalnu odgovornost...............

NE - Samo tvrdimo da je proizvod siguran u uslovima nomalne eksplatacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ti Milutine ne vidiš dobro... pogledaj ponovo slike koje sam okačio, pa onda video kako se prave i videćeš da ima spojeva na svakih 15ak cm i tačno ćeš na tim snimcima videti od čega su. I sad odjednom znaš da na novim gumama taj spoj je od kalupa, a na protektiranim od lepljenja.

 

Opet ponavljam, ne vidim šta je cilj vašeg osporavanja svakog mog posta. Sve što ste do sada tražili mi smo vam dali. Od sertifikata i homologacije, preko snimaka koji pokazuju kako se prave koje gume i zašto se odlepljuju gazeći slojevi, do slika koje pokazuju identične spojeve kako na novim tako i na protekt gumama? A niko od vas koji postavljate toliko pitanja i pljujete protekt nije izneo ni jedan jedini argument koji će podržati taj stav da su protekt gume loše!

 

@Zvezdo:

 

1. pročitaj ponovo postove i videćeš da odlepljivanje gazeće sloja nema veze sa protektom (na prethodnoj strani je video, čisto ako te mrzi da čitaš sve)!

2. ko isplaćuje štetu nastalu zbog pucanja guma i ko može da garantuje da guma neće pući?!

3. opet pročitaj postove i videćeš da je garancija na INSA TURBO dve godine.

4. opet pročitaj postove i videćeš da INSA TURBO imaju normalan indeks brzine i nosivost kao i neprotektirane gume, a koji zavisi od dimenzije gume i namene.

5. Što se tiče kratkog odgovora sa DA i sa NE to je kao da vas neko pita da li vaši roditelji znaju da ste vi neko ko sabotira ovu temu. Eto, odgovorite sa DA ili sa NE!

Edited by Dalibor Brisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zavrsimo polemiku o tome da li ozbiljne fabrike prave gume tako sto lepe kocke gume na svakih 15-25-30 cm ili nove, prave gume dolaze iz kalupa

I sad jos jednom...da li ti Dalibore stvarno nas zelis da ubedis da ozbiljne fabrike poput Hankook, GY i sve ostale moguce prave gume tako sto lepe gazeci sloj...nebitno da li ceo (jedan sPoj) ili kao na nekim slikama u kockama (vise sPojeva)? Da ili ne?

Druze. Nova guma nema od cega drugog da ima taj "spoj" nego od kalupa. Nova, prava guma se pravi u kalupu. A ne tako sto se 200 metara gazeceg sloja koja je napravila insa turbo presece na koliko treba i zalepi na vec izandjalu oljustenu (samo michelin) gumu. Ende

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milutine, pa ti stvarno ne znaš šta više da pokušaš. Pogledaj sam taj video što si okačio, pa pogledaj video od tvog GY (Goodyear) koji sam ja okačio i od Michelina takođe, i videćeš šta se tačno dešava na tvom videu u vremenu 4:32! Nema lepljenja već se topi sve. Isti je proces i kod protektiranja. Opet ti kažem, pogledaj video snimke koje sam ja okačio. Moderator si, a sam spamuješ temu glupostima.

Edited by Dalibor Brisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad se tako radi, zašto si onda zapeo bio da je crta na gumi od lepljenja???? I topli protekt i pravljenje nasih guma je identičan proces. Kažem opet, pažljivo pogledaj video snimke koje sam okačio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spamujem...hm...polemisanje dokazima je spamovanje, cek cek... ovo nije tvoj oglas (mada si ga tako shvatio) pa da spamujem.

No dobro ok. Temu pravih guma i njihovu izradu smo apsolvirali. Uz postovanje, ali eto i ti sad znas da velike fabrike prave gume tako sto na neprekidni sloj gume utiskuju saru

Kod tvojih guma ta crta je od masine koja pravi saru na gazecem sloju KOJI JE LEPLJEN...pa covece to mu je apsolutno isto.

Ps - pogledani su svi snimci...tek sad ih ne zelim na bilo cijim kolima koga poznajem

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim moderatore da OGLAS clana Dalibora Briska premeste u komercionalni deo foruma.

Ovo je tema o bezbednosti u saobracaju sa kojim protektirane gume imaju ite kako veze!

Temu je okupirao clan koji nesto prodaje i uporno kroz postove reklamira svoj proizvod. Dakle neka se predstavi , kaze cime se bavi i cena proizvoda za clanove foruma  sa karticom,bez... dakle sve po redu pa da tamo nastavimo diskusiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka...bice ostavljeno za sada dok traje polemika. Sve je to ok.

Jos uvek je to sve poredjenje nove vs. protektirane

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim moderatore da OGLAS clana Dalibora Briska premeste u komercionalni deo foruma.

Ovo je tema o bezbednosti u saobracaju sa kojim protektirane gume imaju ite kako veze!

Temu je okupirao clan koji nesto prodaje i uporno kroz postove reklamira svoj proizvod. Dakle neka se predstavi , kaze cime se bavi i cena proizvoda za clanove foruma  sa karticom,bez... dakle sve po redu pa da tamo nastavimo diskusiju.

 

Ta tema već postoji:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=61374

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh nisam dovoljno bogat da kupujem bacene pa protektirane gume pa nisam ni gledao tako sto. Moja greska.

Neka...bice ostavljeno za sada dok traje polemika. Sve je to ok.

Jos uvek je to sve poredjenje nove vs. protektirane

Sve je bilo OK  do trenutka kada je celu stranu napunio sa slikama "guma" koje prodaje.

Za diskusiju o opasnim proizvodima sam uvek raspolozen ali poslednjim klipovima koje je Danijel postavio je sam sebe opovrgao!

Zalosno je da netko tko se bavi "gumama" ne zna kako se prave PRAVE gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukljucujem se u diskusiju sa neutralnim stavom, mozda malo i da smirim atmosveru. Procitao sam vecinu postova I po mom misljenju situacija je sledeca: ucesnici u raspravi se cvrsto drze svojih stavova I ponasaju kao ovnovi na brvnu. Poredite protekte sa premium segmentom, i zbog toga se ucesnici diskusije ne slazu oko bilo cega.

Ove gume su verovatno kvalitetnije od prosecnih protekta, ali su sigurno manje kvalitetnije od guma premium kvaliteta. Mozda mogu da budu slicnog kvaliteta kao ekonomik gume, tako da ih sa njima treba I meriti, dakle sa nekim Fulda, Barum, Dayton... ne i sa Goodyear, Continental, Bridgestone... ajd da se slozimo oko toga, pa ce i diskusija krenuti u pravom smeru. Nemojte molim vas tvrditi da je u premium klasi, jer nema svrhe bilo kog ubediti bez citiranja ozbiljnih testova. Ako nema testova ozbiljnih kuca za nju, onda sigurno nije premium klasa.

Druga stvar, koja nije moje licno misljenje, vec proverena marketiska teorija, je da ova guma mora biti najjeftinija da bi je uopste razmatrao kao kandidata za kupovinu. Ne zbog kvaliteta - ova guma moze da bude kvalitetnija i od Continental gume, ali MORA da bude jeftinija jer je nova na trzistu, dok se ne probije na trziste i ne stekne brojne pristalice koji su je kupili prosle godine, vozili bar jednu sezonu, a onda je preporucuju svojim poznanicima recima: "prosle godine sam kupio tu NN gumu jer je bila najjeftinija, sad cu je uzeti ponovo, a i tebi preporucujem!" Tako se pusta nov proizvod/usluga na trziste... Sa istim cenama kao poznate i proverene gume nece se prodavati, iako je mozda bolja od vecine njih... mozda da, mozda i ne? Necu u to da ulazim jer je nisam vozio, niti cuo bilo koga da jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore na testovima su tigar wintera,ja sam ih kupio nove zbog dubine svog dzepa,mogao sam i neke polovne da mi je bio jos plici dzep.
E sad ove protektirane ne postoje na testovima,znaci da su gore i od wintere a isto kostaju.
Opet kazem ,da mi je plici dzep,kupio bih pre protektirane od polovnih ALI da isto kostaju kao polovne dakle 20 -25€. Po ceni od 40+ € imam vece poverenje u nove pa makar i wintere.
Mozda za koju godinu,kad bude vise dokaza od tvrdnji prodavca,se i odlucim za ove protekte po sadasnjoj ceni.
Pa nisam valjda lud da placam gumu 60-80€ kad imam isti kvalitet za 40€,ali to tek kad budem imao dobre argumente.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam nikada dovodio u pitanje karakteristike odnosno ponasanje na testovima guma. Gledao sam protektirane zimske gume i bio veoma iznenadjen! Bilo je hladno i ja ih okretao po betonu a one skripe i prosto se lepe!!! Prema tome na prvu nema razloga sumnjati u njihovo ponasanje pogotovo na snegu.

Proizvodjaci godinama razvijaju razlicite smese guma da bi dobili sto bolje rezultate u okvirima zadane cene a tko pravi i razvija smesu za protekt i gde je testira, na cemu i na kojoj staroj gumi? 

Dobro neka bude da je smesa potpuno OK 

Te gume koje sam gledao, prodavac -proizvodjac, uvoznik sta li je vec je cenio (tada) 4500 din po komadu! Tigar kakav je takav je, onda je kostao tu negde

Krenimo logikom obicnog neupucenog kupca. Prodavac isprica pricu da se na starim gumama skida kompletan sloj pa onda nekom ultra, mega, giga svemirskom tehnologijom (koja je gle slucaja poznata samo njima ) nanosi sloj nove gume.

 

Sve bi mozda bilo u redu i nekom neupucenom da nije rekao na STARU, BACENU, ISTROSENU i ko zna iz kojeg smetista izvucenu gumu! Recimo i da se taj neupuceni kupac upeca i na pricu da  kao osnovu samo koriste gume strogo proverene gume renomiranih proizvodjaca. Dolazimo do cene! Koliko god neupucen bio kupac sigurno je izuzetno dobro informisan koliko kostaju nove gume. Dakle bez obzira na sve on polazi od cene i logikom zdravog razuma i plitkog novcanika kupuje naravno nove gume jer novo je ipak novo bez obzira kakvo bilo, a osim toga iza imena nove gume ipak stoji neka fabrika sa visegodisnjim (decenijskim) iskustvom u proizvodnji.

 

Idemo dalje. proizvodjaci u ponudi imaju po nekoliko modela za svaku sezonu cija se svojstva mogu znatno razlikovati isto tako svakih par godina menjaju ili unapredjuju kompletan asortiman. ZOBS bez obzira iz koje godine obavezuje da se na istoj osovini nalaze ISTE gume.....

Nitko na ovom svetu me ne moze ubediti da ovi sto protektiraju gume uopste i razmisljaju (a pogotovo koriste) o tome koju gumu i koje starosti koriste kao osnovu. Da bi se protekti jednako ponasali osnova im bi trebala biti ista guma istog proizvodjaca i barem bliskog DOTa a i to je na klimavim nogama jer se moze desiti da je jedna guma unistena na jedan nacin a druga bila u solidnom stanju odnosno da kazemo stara i jos starija.

 

Kombinacija ima mnogo i sve i da se netko trudi da ih nekao sorira pre nalivanja  to sve pada u vodu. Dakle u principu krsite ZOBS jer imate razlicite gume na istoj osovini.

Kasno je a sutra je radni dan a samo sam zagrebao povrsinu price o protekima.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što ata reče i ja sam neutralan. Ali ovde se preteruje sa pričom o bezbednosti. Nešto poput 'zar biste vozili svoju porodicu 160 na sat na protektima?' Pa ne bih. Ni na protektima ni na bilo kojoj novoj gumi. Ni leti. Mislim da je i to kršenje ZOBSa.

I možda je ovaj protekt skup (nedovoljno jeftin) zato što je dobar. Ili bi bio kvalitetniji i bezbedniji da je jeftiniji? Onda bismo ga uzeli u obzir.

A ja ću najverovatnije kupiti kelly zimske gume. Vozim stila pa da ga na parkingu ne tražim samo po tablicama :-)

Edited by sikander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga test koji je radio Washington State Department of Transportation i koji je objavljen na njihovom sajtu.

Tačnije, nije samo test već čitava studija o protektiranim gumama.

http://www.wsdot.wa.gov/nr/rdonlyres/66366b14-f8b2-43a2-8495-16ce599469fa/0/retreadtiresynthesis9309.pdf

 

Ovde takođe imate mnogo informacija o protektiranim gumama

http://www.retread.org/

 

Ovde imate još ozbiljnih studija

http://www.retread.org/?page=Government

 

Izdvajam iz studije:

 

Retreads are not only cost effective, but they are also dependable, reliable, and safe. Retreads are used by truckers with scheduled delivery times, small package delivery companies with guaranteed delivery times, including the U.S. Postal Service, on commercial and military jets, by most school bus operators, taxis, and many other types of vehicles.

 

i ovo:

 

Retread manufacturing processes do not appear to contribute significantly to tire blowouts.

 

Što se tiče cepanja i otpadanja gazećeg sloja, što najviše utiče na ljude prilikom odlučivanja o kupovini protektiranih guma, a i na vas sa foruma, evo još jedan video koji objašnjava zašto otpada gazeći sloj i da se to dešava kod svih guma isto.

 

http://www.youtube.com/watch?v=a5InnPxMXk4

 

Nove gume tipa Kelly ne bi bile tako jeftine da su dobre, jer proizvodnja kvalitetne nove gume košta dosta. Jeftine gume su plastične i ugroziće bezbednost daleko više od protekta (naravno, ne svakog protekta). To važi i za Tigar i još neke jeftine modele guma. Ono što pravi kontakt sa podlogom je gazeći sloj, a ne karkasa! Kod protekta se stavlja potpuno nov gazeći sloj.

 

U nekom slučaju se lepi, ali kod putničkih vozila mora da se topi i sjedini u jednu komponentu. Dakle, nema lepljenja i sečenja kao što je Milutin pisao, već se nanosi sirova guma, a zatim ide u presu.

 

Što se tiče priče novo je ipak novo, kao što rekoh postoje plastične gume i gume koje nisu plastične. Nije slučajno nova Tigar ili Kelly guma košta 5000din, a takva ista Toyo 12000din. Ne može se dobiti za 5000din isto što i za 12000din. Tako da novo nije samo novo, već i tu postoje velike razlike. Ta činjenica opet dovodi u pitanje bezbednost. DA LI JE GUMA OD 5000 DIN JEDNAKO BEZBEDNA KAO ONA OD 12000DIN?! Da li ta guma od 5000din može da ugrozi nečiji život jer joj je trag kočenja duži? Da li može ta guma da izgubi kontakt sa podlogom?

 

Kada je guma plastična, trag kočenja je daleko veći i držanje je loše, pa je bezbednost putnika ugrožena sa takvom gumom. Naše gume su skupe u nabavci, jer se koriste Michelinove karkase, a gazeći sloj se pravi od skupih materijala. Zato gume imaju dobar grip. U svakom slučaju, ako neko misli da su plastikaneri bolji, slobodno neka ih stavi. Jednostavno, ljudi vole da uče na sopstvenim greškama.

 

------------------------

 

Moram i ovo da napomenem. Mnogi od vas nikada nisu pogledali, a možda ni videli, deklaraciju proizvođača gume. Iz tog razloga želim da vam pokažem ko pravi BF Goodrich i Kleber gume.

 

cxca95120.jpg  cxca95121.jpg

 

Vi sada razmislite zašto je to tako i da li je to prva klasa ovih guma ili druga, napravljena za one sa malim platama ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...