Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Možda desetinu dinara manje od 3600, jer je 20 komada izašlo malo manje od 72000 din. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci na 4 recimo Save uhp2

 

5cd57c04771b0_Capture_2019-03-19-21-02-30.thumb.png.565931741766106e1f188af60c3c9e6d.png

 

...usteda je 4000 dinara. Ja ne vidim racunicu da bih vozio (i po gradu) nesto neprovereno. Ja verujem da su te gume izakane kao sto kazes ali 4000 din nije cifra da im ja pravim test koliko su izdrzljive, dugotrajne, sigurne i po suvom i mokrom itd itd itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, totti said:

Ja mislim da je Sava oko 6000 din u toj dimenziji (2.400 din po gumi uštede), ali shvatam tvoju poentu.

 

 

U pravu si. Previd. Kao da ih nisam uzimao pre mesec dana...:mellow: u kemoimpexu sa popustom malo preko 5500

 

Svakako...ovo ostalo stoji. I to je samo moje misljenje. Mozda i nisam u vecini, samo kazem...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Činjenica je da ima dosta ljudi koji kupuju polovne gume i apropo toga opet kažem da ne bih stavljao polovnu gumu nikada pre ovakvog protekta.

Ipak je to nešto što se proizvodi u EU i to daje neku sigurnost da je proizvod zadovoljavajući. 

Te iste gume su stavljali ljudi koje znam na mnogo jake automobile, vozili ih izuzetno velikim brzinama i svi je hvale s obzirom im je cena smešna. 

Kako god, smatram da za vozila koja se voze u lokalu gde je na 90% puteva dozvoljena brzina 50km/h, čisto bacanje para za premium gume. 

Da me neko ne shvati pogrešno, na svom automobilu uvek gledam da imam dobru gumu, i tu ne kalkulišem mnogo iz samo jednog razloga, a to je što kad vozim 160km/h u komadu 200km neću da razmišljam na čemu se vozim. Sa druge strane, npr. na Pola mi nije palo na pamet da stavim išta skuplje od Save. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplate li se polovne gume ?

 

Gume su jedini kontakt vašeg automobila i asfalta. Zato mnogi kažu da je suludo kupovati polovne gume, za koje ne znate u kakvom su stanju i koliko su kilometara prešle. Drugi tvrde da su potpuno bezbedne i da s obzirom na naš standard i kvalitet puteva predstavljaju logičan izbor.

Pogledajmo argumente jedne i druge strane, a zaključak donesite sami.

 

Bezbednost


Moramo prvo da ukažemo na bezbednosni aspekt čitave priče, bez namere da vas ubeđujemo da ne kupujete polovne gume.

Osnovni problem je u tome što polovne gume mogu da imaju skrivene mane, koje ne mogu da se uoče golim okom, pa čak ni prilikom montaže i balansiranja.

Postoji mogućnost da im je oštećena unutrašnja noseća struktura, odnosno karkasa (više slojeva „platna“ od vlakana od metala i drugih materijala). Na primer, do oštećenja može da dođe zbog udarca ili prebrzog penjanja na ivičnjak. Ne možemo da vidimo mikropukotine i druga veoma sitna oštećenja.

Takođe, vremenom se i samom materijalu od kojeg je pneumatik izrađen menjaju karakteristike usled raznih uticaja, pa lošije „drži“ asfalt prilikom kočenja ili skretanja. Savremene gume, bar one kvalitetnijih marki, izrađene su od smeše koja je prilično otporna na „starenje“, ali ono je ipak prisutno. Pritom, simptomi starenja gume obično nisu uočljivi.

Koliko su kilometara prešle? Dubina šare nije pokazatelj pređene kilometraže. Gazeći sloj gume troši se različitom brzinom u zavisnosti od stila i uslova vožnje, težine vozila, snage motora, vremenskih uslova, kvaliteta asfalta...

Nije preporučljivo procenjivati kilometražu ni na osnovu starosti gume. Znamo da se na Zapadu vozi malo više nego kod nas...

Dakle, kod kupovine polovne gume možete da prođete dobro, a možete i opasno da se prevarite. Isto kao kod kupovine drugih polovnih stvari, jedino što u ovom slučaju reč opasno treba bukvalno shvatiti.

 

Garancija?


Na nove gume imate garanciju od dve ili tri godine, ali u praksi prihvatanje reklamacije može da bude vrlo problematično. Postoje razni uslovi i ograničenja, pa se dobro informišite prilikom kupovine kako ne biste uzalud trošili vreme i novac ako se npr. posle godinu dana pojavi klobuk („jaje“) na boku gume.

I prodavci polovnih guma daju nezvaničnu garanciju. Na primer, ukoliko u roku od 10 dana primetite da postoji neki problem, možete da dobijete druge gume ili da uzmete novac nazad. Naravno da ne funkcioniše sve isto kod svakog prodavca, ali princip je sličan.

Međutim, ne smemo zaboraviti da imamo troškove montaže i balansiranja, kao i to da neki problem može da se iskaže tek na višim brzinama, npr. na auto-putu.

Kod nekih prodavaca uz kupovinu polovne gume dobijete i besplatnu montažu i balansiranje, tako da ste oslobođeni tog troška. Negativna strana je to što ste istovremeno uskraćeni za mogućnost provere gume od strane vulkanizera koji nije povezan sa prodavcem.

Sa „treće“ strane, ako bude bilo kakvih problema, prodavac neće moći da svaljuje krivicu na vulkanizera, odnosno lošu montažu ili balansiranje.

Kod kupovine od fizičkih lica opet sve zavisi od slučaja do slučaja – možda ukoliko iskrsne neki problem prodavac bude korektan i vrati vam novac, a možda praktično budete žrtva prevare.

 

Da li su polovne gume zaista toliko jeftine?


Zavisi od koga kupujete, koju dimenziju, koliko komada i u kakvom su stanju. Mogu da koštaju 10 evra, 15, 20, 25, 40, 50 evra...

Dakle, teško je generalizovati bilo šta. Naročito je teško napraviti fer i prosečnom vozaču korisno poređenje sa cenama novih. Osnovni problem je u tome što mnogi kod novih guma u obzir uzimaju isključivo cene brendova visoke klase kao što su Michelin, Goodyear i Pirelli. Kada njihove cene (npr. 150 evra) uporedimo sa cenom istih takvih polovnih (npr. 25 evra), vozač koji nije baš pri novcu lako će doneti odluku.

Ali tu dolazimo do pitanja – koja to guma košta 150 evra?!

Mnoge koštaju toliko, pa i znatno više. Ne mora to čak da bude ni neka „opasna“ dimenzija. Na primer, 225/55 R17 može da se kupi za samo 7.000 dinara (Tigar), za 15.000 (Bridgestone), ali i za 19.000-20.000 dinara (Michelin, Goodyear, Pirelli).

Pa zar da na svoj Audi A6 2.0 TFSI iz 2013. godine stavim Tigar gume?!

Kod nas je generalno problem to što ljudi kupuju automobile čije održavanje ne mogu finansijski da isprate, uključujući i kupovinu guma.

Na primer, BMW X5 druge generacije može da se kupi za 12.000-13.000 evra, pa i manje, a na njega idu gume dimenzija 255/55 R18. Nove letnje Tigar gume u toj dimenziji mogu da se kupe za 10.000 dinara, a ima i jeftinijih (npr. Taurus, Orium).

Međutim, ko želi Goodyear, Bridgestone, Fulda ili Hankook mora da izdvoji od oko 17.000 pa naviše, dok su npr. Michelin ili Pirelli oko 19.000 i više. Svaka od navedenih marki ima razne modele guma u ovoj dimenziji, pa i cene modela iste marke mogu znatno da se razlikuju.

Neretko imamo situaciju da vlasnik X5-ice ne želi da izdvoji 70.000-80.000 dinara (600-700 evra) za četiri nove gume brenda više klase, ne želi ni nove Tigar gume ili neke druge slične cene i klase, već nađe četiri polovne za 100 evra, odnosno za 25 evra po komadu zajedno. A onda isti taj X5 parkira ispred kafića i potroši 50 evra za veče...

 

Polovne više klase ili nove gume niže klase?


U mnogim slučajevima vozači se odlučuju za polovne gume upravo zbog toga što više veruju polovnim Michelin ili Pirelli gumama nego npr. novom Tigru. Naročito još ako je cena polovnih 25 evra, a Tigar tri i po puta skuplji.

Tu dolazimo do one diskusije bez kraja i početka - koliko su u stvari kvalitetne gume niže klase, odnosno iz tzv. „budžet“ klase?

Kada čitate iskustva po forumima, sve uzimajte sa velikom dozom rezerve. Ljudi imaju različite kriterijume kada procenjuju kvalitet guma. Nekima je osnovni kriterijum dugotrajnost, odnosno brzina trošenja; drugi subjektivno procenjuju kočenje i ponašanje u krivinama sa novim gumama u odnosu na stare istrošene koje su ranije bile na automobilu; treći oštete gumu prelazeći preko udarne rupe i na osnovu toga zaključe da su preosetljive...

Pritom, veliki broj vozača ne drži gume na propisanom pritisku, a nedovoljno naduvane gume lošije koče, brže se troše, podložnije su oštećenjima kod prelaska preko rupa ili prilikom penjanja na ivičnjak.

Dobar izvor informacija su testovi specijalizovanih časopisa ili organizacija (npr. ADAC), ali nažalost u tim testovima su retko zastupljeni brendovi koji domaće vozače najviše interesuju. 

 

Ne vozim trke, pa da mi trebaju nove gume


Možda zvanično i ne vozite trke, ali svakodnevne situacije u saobraćaju često podsećaju na one sa trkačke staze. Kod nas gotovo niko ne drži bezbednu distancu od vozila ispred, iznenada se koči i skreće bez davanja migavca, uleće se u makazice, ubacuju se ispred vas u najrizičnijim situacijama (npr. usporavate na semaforu), itd.

Stoga je dobro kočenje od presudne važnosti, a ono ne zavisi samo od toga kakve pločice i diskove imate, već u velikoj meri i od toga kakve gume imate. Ponavljamo ono što ste verovatno čuli i pročitali milion puta - gume su jedini kontakt vašeg automobila sa asfaltom.

 

Ako kupujem polovan auto, šta je onda problem sa polovnim gumama?


Ovo je već filozofsko pitanje. Možda da postavimo kontrapitanje: ako smo već prinuđeni da vozimo polovne automobile, zašto onda da ne kupimo bar nove gume?

Ima tu i mnogo drugih argumenata koje koriste zagovornici kupovine polovnih guma, kao što je npr. kvalitet naših puteva:

„Da su nam putevi kao u Nemačkoj, tj. da nema udarnih rupa i kratera, ja bih kupovao nove gume. Ovako dam 50-60 evra za novu gumu, pa je posle dva meseca uništim. Bolje onda da kupim polovnu za 15 evra, pa ako je i pocepam, odem i kupim drugu. Za cenu jedne nove kupim četiri polovne“.

Neki vozači kažu da kada bi na autu imali 14-ice ili 15-ice, da bi onda kupovali nove, ali pošto imaju 17-ice ili 18-ice, da su im onda nove gume preskupe, pa im se više isplati da kupe polovne. I tako se vraćamo na problematiku koju smo u gornjem delu teksta već obradili - zašto uzimati auto koji nosi 17-ice ili 18-ice ili naknadno montirati tolike točkove ako ne možete finansijski da podnesete kupovinu novih guma?

Tu je i onaj argument: „Za 10 evra ne mogu da budu loše“. Mogu, itekako mogu da budu loše. Ne kupujete trenerku koja će malo brže da se ofuca ali vam neće biti žao pošto ste je platili samo 10 evra, nego gume na kojima se kreće vaš auto težak tonu i po.

 

Dobro razmislite pre kupovine


Preciznu računicu o isplativosti nemoguće je napraviti, ali stavite na papir sve argumente za i protiv, pa donesite konačnu odluku.

Savetujemo da bezbednost bude prioritet. Istina je da se mnogi vozači nalaze u teškoj finansijskoj situaciji. Nažalost, ako zbog loših guma izazovu udes, sva ušteda pada u vodu i situacija može drastično da se pogorša.

Sa jedne strane imamo vrlo primamljivu nisku cenu, a sa druge činjenicu da je neko sa tom gumom već prešao više desetina hiljada kilometara.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja posle svake vožnje idem kod vulkanizera da skinem moje stare gume kupljene taj dan i stavim nove.:lol:

Da vozimo po rupa ,a ne po putevima.

Da moje nove gume su sutra polovne ,a da ne kažem šta je set posle treće sezone i još je itekako upotrebljiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumarska industrija - prljav biznis

Ko stvarno plaća za Vaše gume?

 

DeutscheWelle je napravio film o današnjoj industriji guma.

Obrađen je put nastanka gume od plantaža na Tajlandu, do fabrika i Evrope. Videćete uslove u kojima rade ljudi iz Kambodže i Tajlanda, igre fabrika (lokalnih i velikih imena) koji to pokušavaju da sakriju ili se prave ludi kada im se to predoči. Zbog poslednjeg dela filma izgleda kao da je sve reklama za protektirane gume, ali bez obzira na to mogu se čuti korisne stvari i iz jedne fabrike u Nemačkoj koja radi protekte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ja ne znam postoji li proizvođač auto guma koji danas koristi prirodni latex.
Prirodna guma je ograničen resurs i danas se koristi proizvode koji ne mogu da se naprave bez nje.
Sintetički kaučuk ima istu formulu i isto se zove kao i prirodni poliizopren.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte gumu na ovom automobilu i zašto je vozačica odmah isključena iz saobraćaja...

 

196837-guma.jpg

 

Policajac u Britanskom Derby-ju se nije dvoumio ni trenutka kad je iz saobraćaja isključio automobil sa gumom oblika kakav se ne viđa svaki dan. ''Izgledala je kao da ima abnormalnu anomaliju materijala'', izjavio je kasnije. Naime, na MPV vozilu u kome je vozačica prevozila decu u školu ugledao je prednju gumu prepunu neobičnih mehura i pomislio da nešto zaista nije u redu te da osoba za volanom nema nikakve garancije bezbednosti za nastavak vožnje. Zaustavio ju je i zatim porodični van odvezao kod obližnjeg vulkanizera kako bi zamenio gumu.

 

Poznata je stvar da je pojava već samo jednog mehura na bočnoj strani gume alarm za uzbunu što je oštećenje obično izazvano udarom o tvrdu površinu. U većini slučajeva udar koji je izazvao štetu nije bio dovoljno jak da ga vozač primeti, a ipak je bio dovoljno kritičan da ošteti unutrašnji sloj gume. Udarci u ivičnjake, rupe na putu ili izbočene šine su najčešći krivci. Ipak, ponekad mehur može da bude izazvan strukturnim nedostatkom gume. U tim ređim slučajevima, guma može da se zameni na bazi garancije proizvođača gume. Zato je prava enigma kako je vozačica ovog porodišnog monoovolumena uspela da ignoriše čak 13 mehura na bočnoj stranici gume...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači sve savesniji: Kupovina polovnih i istrošenih guma svedena na minimum!

 

197590-gume izbor.jpg

 

Za razliku od ranijih godina kada je kupovina polovnih guma za automobile u Srbiji bila itekako prisutna i kada su lokalni trgovci izvoženih pneumatika zadovoljno trljali ruke, a stručni organi negodavali zbog ove prakse usled još jednog okidača za nesreće na našim putevima, od kraja prošle i tokom ove godine prodavci polovnih guma u velikoj meri su ostali bez posla.

 

Naime, primetan je trend osvešćivanja srpskih vozača o važnosti nove i ispravne gume na njihovim vozilima, što utiče na daleko sigurniju vožnju i manevrisanje naročito u otežanim uslovima saobraćaja. Razlog je, između ostalog, što je na srpskom tržištu prisutan dovoljan broj guma srednjeg i višeg srednjeg kvaliteta različitih brendova i sada već poznatih imena u svetu pneumatika koji za pristojnu i dostupnu cenu građanima mogu adekvatno da pruže vozaču sigurnost nove i neistrošene gume. Ovo je uvek i bolje rešenje i sigurnije za opštu bezbednost u saobraćaju u poređenju sa gumom koja je prethodno korišćenja i pokazuje znake umora, bez obzira o kom brendu gume je reč. Takođe, cena novih guma više nije u tom meri različita u odnosu na ono što se nudilo ranije kada je bio reč o izboru polovnih guma.

 

''Svakako, u pitanju je činjenica koja ohrabruje naročito u zimskim uslovima vožnje pred nama, koja polako ali sigurno dolazi, kada se ranijih godina često dešavalo da izletanje sa puta ili klizanje na asfaltu bude upravo uzrokovano potrošenim zimskim gumama, a dešavalo se, što znaju pripadnici saobraćajne policije, da razlog udesa bude upravo i to što je vozač koristio neadekvatnu gumu u otežanim uslovima saobraćaja, vozeći nedajbože letnje gume zimi, što je dalje uzrokovalo nemogućnost kontrole samog vozila prilikom zahtevnijih manevrisanja po snegu, bljuzgavici ili ledu'', objašnjava Bojan Kamberović, jedan od tehničara za kontrolu i izbor guma poznate nemačke kompanije ''Delticom'' u Srbiji.

 

On i njegov tim su u zadnjih godinu dana sproveli anketu u okviru korisnika internet platforme autogume.rs gde se pokazalo da je čak 85 odsto građana različite dobi izjavilo da isključivo žele i traže nove gume za svoj auto i da ih menjaju kad pokažu ''prve znake umora''. Takođe, kao glavni razlog ovakvog stava naveli su da to čine da bi upravo povećali svoju bezbednost i bezbednost svoje porodice, naročito tokom dužih putovanja.

 

''Ono što je nas oduševilo a u odnosu na ranije godine jeste što sve više ljudi, odnosno vozača, kako bi i trebalo, obezbeđuje dva kompleta guma: zimski i letnji set. Sve su upućeniji kako proveriti gume. A čak i kada to nije slučaj, među onim vozačima koji sa jednim setom guma, odnosno novim zimskim setom voze celu sezonu, što je slučaj kod njih 45 odsto, da čak i oni ukoliko primete da je ta guma izgubila potrebna svojstva menjaju iste novim setom. Naravno, najbolje je imati dva odvojena seta, ili neke od kvalitetnijih ''all seasons'' guma takozvanih, jer na taj način može se jedino dobiti sigurnost za volanom i smanjeno trošenje zimske gume, koja suštinski ubrzano strada zbog svoje smese ukoliko se koristi na letnjem afaltu i ubrzano gubi svoja svojstva i trenje potrebno za zimske uslove. Praktično, za razliku od ranije kada su polovne gume kupovali građani u velikom broju slučajeva, novi podaci govore da se to čini u svega 15 odsto sa tendencijom smanjivanja u budućem periodu'' - zaključuje Kamberović.

 

Iako je, nažalost, zadnjih nekoliko godina primetan trend porasta saobraćajnih nesreća, dok su zvaničnici upozoravali da je razlog u značajnoj meri upravo i neprilagođeno i neadekvatno manverisanje vozilom, kao i nedostatak adekvatne opreme u otežanim uslovima saobraćaja, ovaj podatak može navesti na blagi optimizam da su vozači sve svesniji i savesniji po pitanju održavanja svojih vozila i neophodne opreme. Podsetimo, pneumatici su jedan od najvažnijih delova na automobilu. Često se kaže da su oni jedini kontakt vozača, automobila i asfalta, odnosno podloge. Bitno je znati i da su letnje i zimske gume napravljenje od različitih materijala, te da od načina trenja pa nadalje jesu predviđene za različite situacije u saobraćaju, pa strogo treba izbegavati letnje gume tokom zime.

 

Iako ne postoje precizni podaci u Srbiji, svetski podaci kažu da čak 35 odsto saobraćajnih nesreća jeste uzrokovano upravo neispravnim gumama kao deo neispravnosti automobila. Takođe, čak 65 odsto vozila u saobraćaju u nekom momentu jeste bilo na putu sa nekom od nedovoljno ispravnih guma, koje mogu dovesti do neželjenog ponašanja vozila na putu. Bilo da je u pitanju neki trenutni defekt na gumi, nedovoljna naduvanost guma ili njihova istrošenost, građani moraju biti svesni da su gume jedan itekako čest razlog saobraćajnih nezgoda, naročito tokom zimskih uslova.

 

PR Saopštenje

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znači da su se opekli jednom ili više puta sa polovnim.
Takođe i cene u 15-16-17 segmentu su sada razumne.

Послато уз помоћ ТT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakav razum nego nema racunice vise. Nikad jeftinije nove gume nisu bile. Pre ako slucajno moras da kupis auto a na njemu su r17, prodajes ih istog momenta a sad nova zimska guma ima i za manje od 50e :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je fora sto se ova promena pravda sto kod nas postoji veci izbor guma srednjeg i viseg kvaliteta :lol: Koliko ja vidim u saobracaju najveca razlika izmedju toga sto sve vise ima novih guma na autima je sto je Tigar poceo da obara cene :D Jedno 80% novih guma koje ja vidim su Tigar ili njegovi klonovi i to cak i na autima koji su par godina stari :D Od ljudi koje licno poznajem ne secam se da sam od nekog skoro cuo da je kupio 4 nove gume a da nisu Tigar, Kama, Lasa i Sava :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam prodavao moje gume, bilo mi smesno da kad sam pogledao oglase cisto da formiram neku trzisnu cenu, skoro niko nije navodio DOT, dubina sare tu i tamo xD Vecina oglasa je bila u fazonu ko nove, 20+e po gumi i mogu jos jednu dve sezone, za 10e po gumi xD Samo jedan oglas sam video da sam bio u fazonu mozda da kupim te onda umesto novih :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja na pr. ne mogu ni da poklonim gume 13, dve tigrice dve Save i jedna Dunlop rezerva, a polovne jesam uzeo dot 2016 za FAP mišelin zimske 17mm šara a nisu šarane iako su regrovable (nove od 180- 600e, a ide 6 kom ), a bile 95 poslednja slika taurus...srećom u mestu pukla prednja 8 bar pritisak u gumama.

 

 

9d98aab1a89ec2402f73031cb62a20e5.jpg81caf8e4a7cd5bfd5f8d6b44f0a101bb.jpg

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

f17de952845a9674cc759233694e8f10.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam... Ja nisam 100% za SAMO nove gume. Jbg, izvagam sve, vidim šta se nudi, koje su mi potrebe i onda pazar. Puno puta sam našao vrhunske ponude za stariji DOT Michelin, Goodyear i sl. po ceni ispod cene nove Tigrice sa svežim dot-om. Pazarim, montiram i probam.

Jeste mi se desilo jednom da sam sa "novim" nevoženim BF Goodridge sa starim dot-om u prvih 500km nakon montaže imao ozbiljna klizanja i zanošenja, guma je samo šuštala ko plastična, skinuo sve 4 i bacio. I to na pola puta do mora. Stvarno bacio, uzeo deo para namenjenih za letovanje i stavio 4 nove.

Ali nisam odustao od dobrih ponuda zato što nisu juče izašle iz kalupa. Sećam se vremena kad ni 5% nas nije znalo šta je dot oznaka a danas se samo to gleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji ali ne moze se sve gledati kako je pre bilo i kako je sada. Pre su i nove gume bile mnogo plasticnije, sare su bile sve ko all season, a proizvodjaci kad su pravili nesto pravili su da traje. Sad su gume ko od zvake, sare su specificne samo za jedne uslove, a masovnost izrade je dovelo do toga da se vise ne gleda na defekte. Plus su automobili prakticno duplo tezi i brzi sto je u smislu opterecenja 4 puta vece opterecenje nego sto su pre gume trpile. Stvar je i koliko prelazis i koliko planiras da zadrzis auto, sve je super kada prelazis 30.000km godisnje pa i kad kupis 3 godine star DOT, opet ces ih slistiti za 2 do 3 godine ili ako ces prodati auto za 2 godine, a drugo je kada recimo kupujes nesto sto ce pre ostariti nego sto ce se potrositi. Takodje je problem sta su gume dozivele za taj period bilo da li su polovne ili "nove" sladistene.

 

Problem je i nacin razmisljanja ljudi. Nije problem da ljudi voze nesto "lose" ako su svesni da je to "lose", problem je sto ljudi veruju da je to sto oni koriste "najbolje" i "adekvatno" jer ako nisu imali problem prethodnih 10 godina, onda sigurno nece ni narednih 30...

 

Polazim od sebe, kupio sam Kama zimske gume. Jedini faktor u odlucivanju je bila da je najeftinija moguca i ne pada mi na pamet da ih stavim na auto dok ne budem siguran u to da su vremenski uslovi za njih plus cu da izbagavam da vozim. Zasto? Zato sto znam da su te gume najgore koje sam ikad imao na svom autu i cak i kad vozim na minimumu prelazim njihov maksimum. Sa druge strane ima ljudi koji tvrde da prosto ne mogu da dostignu njen maksimum jer je toliko dobra i sad svako neka izvuce svoj zakljucak. Moj je uvek da je istina negde na pola puta, ja znam da od njih da previse trazim i da mogu da zadovolje neke uslove voznje, sa druge strane znam i da nije nemoguce preci njene mogucnosti i u najobicnijim uslovima voznje.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih se slozio sa kolegom Yugishom. Licno sam pre za gume nize klase nego neke premium a polovne i onako solidno stare (+2-3god). Nit se zna ima li defekta ikakvog, niti pustaju li igde i slicno, pa je to po meni macka u dzaku.
Mozda je to ok ako se auto dalje prodaje pa 'izgledom, stanjem i klasom' da utice malo na kupca (opet kako za koga).
Da npr sad se izjalovi neka neugodna finansija, gadjao bi neku low budget gumu sa najpouzdanijim testom/misljenjem i slicno nego polovnu.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaborvio sam reci za letnje, a ne mogu da EDITujem:

Letnje su Tigar, zasto Tigar, da li je to neki brend koji je jako dobar u globalu, nije, ali u dimenziji koja meni treba neki proizvodjaci nemaju nove modele, dosta modela je ECO ili neki nizi model, nema nekih visokih performansi i samim tim nisam siguran da li opravdava 50 do 100% vecu cenu ulaganje u nove gume premium segmenta ili kupovina istih tih guma po upola manjoj ceni kad je stariji DOT u odnosu na najnoviji model Tigra. Ali zato vozim 195mm sirinu na autu koji je fabricki dosao sa 145, sa opcijom do 165mm. Uz to vozim i najveci moguci dozvoljeni obim jer znam da mi to daje najvecu duzinu gazne povrsine pored toga sto je efektivna sirina veca oko 55mm uz "bolji" profil gume za vecu stabilnost. Ali da tvrdim da zato sto je Tigar eto u mom specificnom slucaju jedan od boljih kompromisa da je za svakog, pa sigurno nije. Ali sa druge strane neko ce taj Tigar staviti na duplo tezi auto i bice mozda 2cm sire reci ce pa nisam ja trkac, meni ne treba bolje, lezi nevidjeno i to ce napisati na forumu nakon sto je dosao kuci od vulkanizeta jer ocigledno je vec dovoljno ispitao gume da rade i bolje nego sto je ocekivao.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlakse i uglavnom najbolje kupiti nove gume, retko, bas retko naleti neka stvarno dobra ponuda za polovne da su u dobrom stanju i po dobroj ceni.

 

Mnogo preprodavaca ima, ali bas mnogo i kada se pojavi nesto dobro po dobroj ceni kupe preprodavci i onda dignu cenu, tako da su cene polovnih nerealno visoke.

 

Gledam prodaju ljudi polovne gume stare 7-8g sa sarom malo iznad minimuma po naduvanim cenama. Bas su se obezobrazili.

 

Glavna prednost premium guma generalno je osim nesto boljih performansi tipa 5-10% jeste sto dosta duze traju i zadrzavaju svoje sposobnosti, a to znaci nekome ko gazi malo jacu kilometrazu, za par hiljada godisnje pre ce se guma skameniti od starosti nego sto ju pohabas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve stoji .
Cene polovnih preduvane, jer kad skinete svoje stare znate da one vrede skoro pa ništa, e to su 90% polovne gume.
Vredele bi nekom ko živi malo dalje od saobraćaja, ima neke svoje trase u lokalu Planinskom. Ali to nije vredno cenama koje se nude. I onda nove.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno bio sa drugarom da gledamo neki auto, on hteo da kupi, i izmedju ostalog gume bile skroz celave, sa strane popucale, dot boga pitaj, spomenem ja to prodavcu, u kontekstu to je jos bar ~ 200 e ulaganja (misleci na 4 nove save recimo), kad ce on na to meni: 'ma druze ko jos kupuje nove gume, to se polovno resi nesto i vozi'  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...