Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

TG 621 je bila allseason,to mogu shvatim kako je išlo...638b0c7bee9a269ffba050498dfe5669.jpg

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno... Sećam se ko klinac, porodično svi sednemo u kola i kroz najveće snegove idemo letnjom gumom.

Pa kad zamete kroz Bosnu, retko kad smo prošli a da se nismo zaglavili. Naravno, lanci su bili redovna praksa. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iskreno mislio da čine ustupke gumarskom lobiju sa zimskim gumama kada je propisano da moraju da se imaju na vozilu.
Kontao sam šta će mi zimske,kada postoje lanci...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 31/01/2019 at 1:27 PM, MS PK said:

A bas se nesto razmisljam, nikada nismo imali zimske gume, uvek su te jedne bile i svuda se islo i stizalo, kako sad ne znam. Recimo na stilu sam u januaru probao letnji set posto mi je tad stigao. Sutradan palo malo snega ali ga tek po negde ima, ma kakvi, nece ni da podje na letnjim r16 :D

Jos ako su one "moje" Dunlop Sport BluResponse - ako se zadesis slucajno sa njima na snegu, apsolutno si nemocan :). Sara maltene samo uzduzni kanali.

Sto je (uz smesu i tehnologiju) i odgovor na tvoje pitanje - a takodje sam ubedjen da su zadnjih 15-ak godina proizvodjaci namerno pravili tolike razlike kako bi letnji/zimski pneumatik bio apsolutno neophodan. Sto naravno, sa ovakvim dizajnom gazeceg sloja i jeste tako, ali opet potvrda da moze da se napravi dobar all-season samo ako to hoce. Premium proizvodjaci to i rade u zadnje 2 godine, po ugledu na Michelin koji je prvi ozbiljnije otpoceo razvoj i povukao nogu u tom pravcu. Odgovorili su i GY sa novom generacijom, Conti, Nokian, evo nedavno i Bridgestone, vec ima prilicno izbora da se ide i u finese sta kome vise odgovara u zavisnosti od klime i uslova u kojima ce se najvise voziti...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam mogao da krenem po ravnom sa hankook ventus prime 3,pri tome je samo sneg bio.Linijska sara i tvrda guma,nema ona sta da trazi po  snegu.Al ja i volim tako,iskreno mi je za leto linijska sara najaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te su bile, da :D Pa bre to sto pricas za one gume nekad, recimo mi smo imali Tigar i Trayal one stare, ne verujem da ono u sastavu ima ista drugo sem plastike :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogotovo Trayal,Tigar je još i dobijao kaučuk od prijateljskih nesvrstanih zemalja...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deda imao trayalke na tristacu, leti kad porosi ujutru nismo mogli da ga isteramo iz dvorista

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ćale izlio anatomske betonske tegove za gepek i za omegu i merdžana

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahha, neshtry, pozdrav za ćaleta, čovek ume da ceni prostor u gepeku. 

P. S. 

Nije baš za ovu temu, drugar je ošalov'o i izbetonir'o truo patos na opel kadettu suzi :lol: To mu je bilo najbrže, malo armaturne mreže, malo rabic žice.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites


Komsija preprodavac nejada davno premazao bitumenom al poce vrucina pa poce i da se topi

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te gume su bile spram auta, bili su duplo lakši, zato im je šara i trajala, i prolazili gde današnji bez 4x4 ne mogu ni pomisliti...imam sveže sećanje eskort mk4 oko 800kg...i kroz šumu, livadu, lokve, sneg samo gas, gume od ne sećam se.

A danas sam se klizao sa stilom nove gume ravna blatnjava ćuprija na fruškoj gori..

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MS PK said:

Te su bile, da :D

Probao ih i ja iz zezanja one sezone kada sam uzeo CC, zato te i pitam. Ono je samo da izadjes i da places i na trunku snega. Ne daj Boze da te negde iznenadi, bukvalno si bespomocan (a licno sam doziveo sneg na Romaniji pocetkom maja, kada smo krenuli u BG je bila kisica i 9C, niko ni u ludilu nije pomisljao da na sluzbeni auto montira zimski set). Sta uostalom drugo ocekivati od ovakve sare:

 

dunlop-sport-bluesponse.thumb.jpg.92b73630084490f25bd598c64a092c73.jpg

 

Moje misljenje je da su namerno "onesposobili" pneumatike, da jednostavno ne mozes da nemas sezonski. Malo stariji ce se setiti, upravo ovo sto Mica prica, 80-ih i 90-ih uopste nije bilo toliko striktne podele, vozio se jedan set tokom cele godine. Pri tome ne mislim na nesrecne 90-e i onu nevolju. Jesu danas veca, teza i jaca vozila, ali secam se da je matori na pomenutom Pug 305 imao Michelinke, u to vreme su bile MXV, MXV-P, XM-S serije... Koje su bez problema isle i po snegu i vozile se normalno cele godine:

 

61i3Zn5luHL._SX522_.thumb.jpg.59b5ac1d4dd14bad26521076e6e4ce4a.jpg 46208.thumb.jpg.ab1e100172deb639a5c71a0cf24f1fa6.jpg michelin-mxv-p-full.thumb.jpg.f966840fb3ff5de6ebbca01531fbcd8a.jpg

 

Zato sam ubedjen da, uz tehnologiju i pre svega zelju i moguci profit velikih igraca - bez obzira na prilicne razlike koje treba da pomiri, itekako moze da se napravi dobar all-rounder za podneblja sa blazim i vlaznijim zimama. Sto u zadnjih 2 godine i dokazuju. Naravno, za cist sneg i zahtevne uslove, klasicni zimski pneumatik sa namenskim kanalima i lamelicama nema konkurenciju (ko ima potrebe da vozi u takvim uslovima).

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovako nešto sam mislio.

 

 

 

Послато уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno tako!
Na novom kadettu e 1989.je bio Mišlen mxl,trajao do 2001. ...Do zadnjeg dana bio

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je neko imao iskustva sa protektiranim gumama Profil iz Poljske, ali mi smo ih stavili na možda najteži test, i pokazale su se odlično. 

Ceo dan driftovanje(mokra podloga) i dva puta takav udarac u beotnsku izbočinu na putu da nam je otpalo pola zadnjeg branika i felna dobila zakrivljenje. 

Guma ostala netaknuta. Za taj novac, onaj ko ne vozi ozbiljne maršute, ili koristi vozilo po gradu, mislim da nema greške. 

Ako izdržavaju zavaren diferencijal i V8 motor od 4.4 litra, izdržaće sigurno dugo i normalnu vožnju. Mislim da bih uvek pre stavio takvu gumu nego polovnu bilo kakvu. 

IMG_20190311_110538.thumb.jpg.46620ec3643cf3b46366ad63f6a4bcf3.jpgIMG_20190508_102823.thumb.jpg.4f40d7c9f16272eda4321ed799430160.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih stavio pre 3 god i posle nedelju dana zveknem u rupu i dve gume isečem... E sad dal bi neka polovna izdrzala taj udarac to ne znam...

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je profil 225/45 R17. Kakve udarce su pretrpele, nemam zamerku. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...