Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Kako možeš da kažeš šta te briga ?

Pa neko recimo može da naleti na taj odvaljeni protekt i .........

Protekti kao i normalne gume nisu za igranje, znači pravilan pritisak / zavisno od opterećenja i samo nežno sa njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ivan.ik said:

Kako možeš da kažeš šta te briga ?

Pa neko recimo može da naleti na taj odvaljeni protekt i .........

Protekti kao i normalne gume nisu za igranje, znači pravilan pritisak / zavisno od opterećenja i samo nežno sa njima.

 

Ja?

Pa ja ne vozim kamion, mada verovatno moja Z10 ima obrtni moment veći od MACK-a i FAP-a zajedno :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta se desi kada kupite jeftine gume

 

gume%20j.jpg

 

Vreme je za sezonsku zamenu guma, a mnogi vlasnici će se odlučiti za nabavku novih letnjih pneumatika. Pritom je u današnje vreme cena itekako važan faktor u izboru guma, posebno ako ste u potrazi za većim, a time i skupljim gumama. Poslednjih godina tržište su preplavili egzotični proizvođači koji po značajno nižim cenama nude gume ''atraktivnih'' šara. Testovi su pokazali da poneka guma zna da iznenadi i pokaže se veoma dobrom, ali po pravilu su im performanse daleko od renomiranih rivala, a neretko i toliko loše da se ne mogu preporučiti. Video u nastavku donosi poređenje dva tipa gume, Bridgestone i Fuzion, a koje su testirane po pitanju zaustavnog puta, vremena zaustavljanja i sila usporavanja. Rezultati merenja na Hondi S2000 su iznenađujući, razlike u performansama guma su drastične.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od stare do protektirane gume

 

Video ima dva dela. Prvih 6:09 minuta pokazuju kompletan postupak u nekoj od fabrika...i drugi deo pokazuje kako nastaje protekt u nekoj od improvizovanih radionica:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenim da je cilj ovog videa da potencijalnim mušterijama predoči razliku između šusterski odrađenog protektiranja u jeftinoj radionici i "vrhunski" odrađenog protekta u hi tech pogonu ali gle čuda....

Meni je ovo samo još jedan dokaz koje je ovo đubre od posla i još veće đubre od proizvoda koji se prodaje i predstavlja ljudima kao neki sveti gral zajeba gumarske industrije gde su oni naravno pljačkaši koji nam prodaju komplet nov proizvod a ovi protektirani nam spasavaju džep i glavu <_<

Pa ko pažljivo pogleda tih prvih 6min videa videće da na ovoj je.enoj gumi nema kakvog oštećenja nema i to po nekoliko komada... oštećeno platno, žica, bok, ekseri, šrafovi, klobuci....

Onda nam ovaj bata lepo prebuši male rupe većom burgijom pa iskrpi iste, obrusi platno/žice onako momački (dal ih prekine par komada ko ga je.e), izroka fleke i lepkove malo tamo malo vamo!

 

Pa ne bi stavio ovako nešto na vozilo taman da nem'o 'leba da jedem :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemo si na kraj srca. Sećaš se da je pre par godina Dalibor Dace makedonac (makedogas čini mi se) uporno falio protekte koje je prodavao, i da je njiov dal gazda il neki diša na OOOO to tero, i to 200 na sat u nemačku, prešo čoek na tim gumama tipa 20000km bez grešku. A cena je bila ubilo se, negde recimo 90% cene neke jeftine gume ala Tigar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da stavim to na auto i da vozim npr do Milana bez stajanja 160-170kmh nema sanse, mislim da bi ostali samo dugmicu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim neku razliku, sem u cistoci I tipu radionice... Djubre jedno, djubre drugo! Sve se radi odokativno, pipa prtsticem po gumi I rengenski ne radi nista! Sune lepka malo vise, prelepi I vozi Misko!

To me podseca kad me je komsija pre xy godina, kao klinca odveo u Mladenovac da postavljamo izolacije u nekim novoizgradjenim zgradama. Pitam ga ja da li je ikad to radio, posto ja sigurno nisam, kaze on, ma opusteno izredjamo onaj papir I samo dosta smole I nema da procuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno je to sto se maltene polazi od tvrdnje da je guma iskljucivo njen gazeci sloj, dodaj jos "mesa" i teraj dalje...

U kakvom je stanju karkasa, sta je ona sve prezivela, koje udare, ostecenja, busenja, koliko je km vec presla, da li ce i priblizno sa karakteristikama biti ista osnova za par ili ceo komplet protekta - sve je to manje bitno, ali je jeftino... Licni bih pre uvek uzeo i ove gume koje kostaju 5 'ljade u svim dimenzijama, bar su nove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa gledajući cene na forumu koje su kačene pre par godina i nisu baš jeftine! Zimske bile 200-300 dinara jeftinije od wintere! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to ne dolaze u obzir za auto, svaka nova je bolja, pa čak i polovna dobra je bolja od protekta. Ta priča o protektima mi je kao nekan sektaška priča. Možda je isplativo za utovarivače, bagere, traktore ali i tu sumnjam.

Bilo ranije popularno za starije kamione, ali otkada ima guma 11,25x 21 i većih za 250_350 e, i vrlo vrlo solidnih polovnih za 120e, to je izgubilo svaki smisao. Inače kineske gume po pričama prevoznika su za iznenađenje odlične kao i ruske kama, a cena skoro duplo manja, tako da novo bar to, ako nije auto, ni vi ne kupujete polovne cipele, tuđi gaz, gljivice ofucano.

 A od nove gume, sem osetne udobnosti, upravljivosti i prohodnosti očekujemo i trajnost.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na sajmu naleteo na neke ljude iz Rumunije, firma je Radburg i rade protekte. Bas me interesovala cena tih guma i u dimenziji 165/70R14 bila je 12,5e.

U odnosu na ove gore klipove, saru ne lepe vec je u presi rade.

Inace na klipu gde onaj lik iz EE testira gume na zutom kabriu, testirao je polovne M+S gume krs brenda sa novim letnjim iz premium klase....sto i nije za uporedjivanje. Ili ja nisam nesto dobro pohvatao...?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre dve godine kupim protektirane gume, trajale su mi dve nedelje, prva rupa je dve ostetila... Bolje je kupiti najeftiniju novu nego protektiranu ili polovnu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nikad uzeo polovnu, ali dobra polovna sa ok DOT je daleko bolja od protekta. Mada cene polovnih su i dalje visoke, dok cene novih guma "većih" dimenzija su pale pislednjih godina tako da ni tu nema uštede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M5 sa istrošenim gumama na ''testu severnog jelena''

 

bmw m5 test.jpg

 

U pričama o performansama automobila, često se zaboravlja na gume, odnosno njihov značaj. Dokaz za to je i novi BMW M5, koji je pao na ''testu severnog jelena'' zbog istrošenih pneumatika. Ovaj test je kreiran da bi determinisao koliko je vozilo sposobno da izbegne iznenadne prepreke na putu i zadrži stabilnost. Ovo je sjajan način da se vidi kako se automobil ponaša pri naglim manevrima izbegavanja. U priloženom videu mogu da se vide performanse BMW-a M5 sa veoma istrošenim gumama. ''Petica'' je prošla test pri tri različite brzine: 74, 76 i 78 km/h. Razlika između prolazaka je naprosto zapanjujuća, s obzirom na malu razliku u brzini. Prvi pokušaj je prošao sa samo jednim dodirivanjem čunja. Međutim, stvari su se pogoršale pri 76 km/h. U finalnom testu od 78 km/h vozač je pokušao da se izvuče iz neželjene promene pravca. Automobil ulazi u prvi manevar izbegavanja, ali tokom korekcije gubi kontrolu.

Treba imati u vidu da je reč o sportskoj limuzini sa najboljim voznim osobinama u klasi, tako da je ovo dobar primer koliko su ''zdravi'' pneumatici važni kada je bezbednost u pitanju. Performanse ''na papiru'' naprosto - nestaju, tako da je jedan običan hedžbek kada ima dobre gume, bezbedniji i vozniji od jednog M5 sa istrošenim pneumaticima.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ , tekst je vrhunski

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...